[N232] Haarlem - Aalsmeer

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door mavas » za 07 jun 2014, 23:10

Bord is ook voor mij nieuw!
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Rein » wo 26 nov 2014, 17:11

Dit bord op de N232 bevat een misser. Linksaf begint de A9 nog helemaal niet. Je gaat eerst onder de A9 door en komt dan nog bij een rotonde alwaar je kan kiezen de A9 op te gaan.

Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door harry » wo 26 nov 2014, 18:07

^^ Dat gebeurt wel vaker, dat een snelwegnummer nét even te vroeg op een rood vlak wordt aangegeven.
Kennelijk vindt men dat duidelijker.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door RSK » wo 26 nov 2014, 18:13

^^ Gebeurt sowieso vaker. De hele N459 richting Bodegraven staat als N11 bewegwijzerd. Gelukkig kan het ook anders. :)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Hensepens » vr 09 jan 2015, 23:39

Even een trapje. Is er al bekend wanneer de aansluiting over de draaibrug naar de A9 weer opengaat? Die is al geruime tijd afgesloten. Vraag mij af iemand deze aansluiting eigenlijk wel mist en of het wel allemaal waard is geweest deze ombouw. De oprit naar de A9 ligt er al maanden ongebruikt bij.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Rein » za 10 jan 2015, 9:06

Over het probleem met de Schipholdraaibrug is het al maandenlang, zeg maar al sinds het probleem begin 2014 ontstond, oorverdovend stil. Ik heb ook nog niets gezien of gehoord over herstelwerkzaamheden. Op live.andes.nl staat als einddatum 31 december 2015 vermeld, maar dit soort 'verre data' geven niets anders aan dan dat het nog heel lang gaat duren.

De paar maanden dat de nieuwe oprit open was en de brug dus te berijden was heb ik hem geregeld gebruikt. Vanuit Hoofddorp rij ik geregeld oostelijk van Schiphol langs als de file op de A4 mij te lang lijkt. En op zich is het best lekker om direct na de fly over (bij de Bosrandbrug) direct de A9 op te kunnen rijden. Nu moet je weer een stukje 'terug' en kan je pas na twee VRI's de A9 op (waar je ook nog eens moeilijk fatsoenlijk snelheid kan maken bij die korte oprit en het talud voor de brug over de ringvaart). Bij elkaar kost het misschien anderhalve minuut extra, dus echt veel tijdverlies is het niet, maar het is ook gewoon wat minder comfortabel rijden. Dus ja, eigenlijk mis ik de Schipholdraaibrug en de A9 oprit wel een beetje ja :cry:.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Rein » za 12 sep 2015, 23:41

Ik heb op de website van de provincie Noord-Holland een update gevonden over het herstel van de Schipholdraaibrug (die al vanaf begin 2014 gestremd is vanwege een verschoven landhoofd). Begin 2016 zullen de herstelwerkzaamheden beginnen, de brug zal naar ik aanneem op zijn vroegst vanaf medio 2016 weer te gebruiken zijn. Tot die tijd moet verkeer vanaf de N232 zuid (Waterwolftunnel) een klein stukje om blijven rijden via de oprit Aalsmeer.

Meer info

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Rein » wo 11 mei 2016, 14:31

Dit past hier wel.

Uit een door de provincie Noord-Holland gepubliceerde animatie van de aanleg van een busbaan bij Schiphol Oost blijkt dat de rijbanen van de N232 aldaar verlegd gaan worden. Op de (nu) westelijke rijbaan wordt op een deel van het traject de busbaan gelegd. De huidige oostelijke rijbaan van de N232 wordt straks de westelijke rijbaan, daarnaast wordt een nieuwe rijbaan aangelegd voor verkeer richting A9.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door mavas » wo 11 mei 2016, 17:34

:schrikreactie: Wat een project. Een geheel nieuwe rijbaan voor de N232 en een dure fly-over voor een busverbinding. Dat zal wel een miljoentje of 10 - 20 kosten.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Vinny » wo 11 mei 2016, 19:42

Volkomen de weg kwijt. De bussen kunnen daar prima met het overige verkeer meerijden. Zo veel OV is daar helemaal niet...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Rene » wo 11 mei 2016, 19:47

mavas schreef::schrikreactie: Wat een project. Een geheel nieuwe rijbaan voor de N232 en een dure fly-over voor een busverbinding. Dat zal wel een miljoentje of 10 - 20 kosten.
Voor OV is nu eenmaal per definitie teveel geld beschikbaar.

Je ziet het ook aan het onderhoudsbudget. Prorail krijgt net als Rijkswaterstaat een onderhoudsbudget van 1,3 miljard euro per jaar.
Daar staan echter flink lagere prestaties in reizigers- en goederentransport tegenover. Prorail zorgt ervoor dat thans jaarlijks 17 miljard reizigerskilometers en 6,5 miljoen tonkilometers kunnen worden gerealiseerd voor een onderhoudsbudget van € 1,3 miljard. Rijkswaterstaat maakt het jaarlijks vervoer van maarliefst 70 miljard personenkilometers en 642,9 miljoen tonkilometers over de weg en 46,5 miljoen tonkilometers over het water mogelijk.

Kortom: de OV-geldpotten zijn nog altijd veel te riant naar wat het allemaal oplevert.
Ook de realisatie van dit soort busbanen getuigt daar weer van.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door mavas » do 12 mei 2016, 15:03

Vinny schreef:Volkomen de weg kwijt. De bussen kunnen daar prima met het overige verkeer meerijden. Zo veel OV is daar helemaal niet...
Die fly-over kan ik nog enigszins begrijpen, maar dat er een compleet nieuwe rijbaan wordt aangelegd begrijp ik totaal niet, het verkeer op de N232 is helemaal niet zo druk dat er een aparte busbaan nodig is.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Rein » do 12 mei 2016, 15:16

Dat lijkt mij ook niet. Bovendien houdt de busbaan op een gegeven moment op en moeten de bussen alsnog de N232 op. En het is ook niet zo dat er door de busbaan zoveel kruisingen worden vermeden ofzo. Ik denk per saldo alleen de kruising bij de Bosrandbrug (en wellicht nog de 'kleine' kruising bij de Schipholdijk (die wat mij betreft er überhaupt nooit had moeten liggen)). En juist ná de plek waar de bussen (weer) op de N232 uitkomen volgen er vrij vlot wel weer drie kruisingen............ :shutup:

Overigens kost het geheel een sommetje van 26,35 miljoen euro en dat vinden ze zelf ook veel geld.
Provincie Noord-Holland schreef:Het project is thans geraamd op € 26,35 miljoen. Dat is relatief veel voor een busbaan van deze lengte. De relatief hoge kosten komen voort uit de complexiteit van het gebied: er is weinig ruimte voor de inpassing van de weg langs de dijk waardoor de waterkering aangepast moet worden, tijdens de uitvoering moet de veiligheid en bedrijfsvoering van Schiphol, KLM en andere partijen gewaarborgd worden. Ten behoeve van het project moeten veel kabels en leidingen worden verlegd. Tot slot zijn de uitvoeringskosten relatief hoog als gevolg van de kans op het aantreffen van niet gesprongen explosieven.
Gelukkig voor de provincie betaalt een ander het .....
Provincie Noord-Holland schreef:De Stadsregio Amsterdam financiert ruim 90% van de kosten én is concessieverlener.

Runner
dorpsstraat
Berichten: 110
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 16:29

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Runner » wo 25 mei 2016, 17:31

De draaibrug die al jaren afgesloten is gaat nu toch gerepareerd worden.
De oprit is nu bijna helemaal afgegraven
Afbeelding

Deze brug
Afbeelding

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Rogier » wo 25 mei 2016, 19:14

Dat zou eens een keer tijd worden. De westelijke landhoofd wordt bij deze werkzaamheden compleet vervangen en eind augustus moet het werk gereed zijn. Toch vreemd dat het zo lang heeft moeten duren, voordat men uiteindelijk met het herstelwerk begonnen is. Beetje schandalig vind ik het wel.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Rein » wo 25 mei 2016, 20:07

Ik vermoed dat men er wat gemakkelijk over heeft gedaan, omdat het verkeer een vrij goed alternatief hebt. Men kan immers gewoon via de oude oprit Aalsmeer rijden. Kost misschien een minuutje extra.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Vinny » wo 25 mei 2016, 22:05

Volgens mij is er achter de schermen nogal wat gebakkelei geweest. Ik vind het overigens een nogal mysterieus probleem. Er lijkt toch wel echt danig iets mis te zijn geweest met de fundering. Maar... wat?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door mavas » wo 25 mei 2016, 22:59

Zo! Dat werd eens tijd.

Net wat jij zegt Vinny, ik denk ook dat er heel wat discussies en misschien wel juridisch gedoe is geweest (en nee, ik weet het echt niet). De brug en alles er omheen viel natuurlijk onder een project, en dat project is allang afgerond.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N232] De nieuwe N201+ en aansluiting A9

Bericht door Vinny » wo 25 mei 2016, 23:07

"De dader ligt op het kerkhof" heet zoiets in het Nederlands dan. Dat is inderdaad lastig.
Als het kritieke infrastructuur was, dan hadden ze mogelijk wel voor een provisorische oplossing gekozen of waren er allerlei rechtzaken geweest, zoals nu bijvoorbeeld speelt in Leeuwarden met het bouwen van het aquaduct daar.

Aan de andere kant, in Duitsland zou zoiets nu 9 jaar in beslag nemen. Dan valt dit nu wel weer mee... :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Rein » do 26 mei 2016, 10:19

De provincie meldt ook (eindelijk) weer eens wat nieuws over deze brug. Uit die hoek bleef het heel erg lang oorverdovend stil.
Provincie Noord-Holland schreef:Op 11 mei 2016 is de aannemer gestart met de herstelwerkzaamheden aan de Schipholdraaibrug. Het westelijk landhoofd, waarop de brug leunt, wordt vervangen. Naar verwachting zijn de werkzaamheden in augustus 2016 afgerond. De brug is dan weer volledig beschikbaar voor al het weg- en vaarverkeer.

Runner
dorpsstraat
Berichten: 110
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 16:29

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Runner » vr 27 mei 2016, 23:45

In het oude landhoofd wat nu gesloopt is zaten grote scheuren. De discussie zou wel geweest zijn of dit een fout van de aannemer was en wie dat dan wel ging betalen.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Piles » za 28 mei 2016, 16:23

Als de brug gemaakt is, vervalt dan de huidige oprit naar de A9? Deze korte omhoog lopende oprit zorgt voor vertraging op de A9.
Nu ik het vraag meen ik me te herinneren dat de nieuwe oprit alleen voor verkeer vanaf de fly over is.

omaylie
polderweggetje
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 28 okt 2015, 20:41

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door omaylie » za 28 mei 2016, 16:48

Er vervalt niets als de brug gemaakt is, de aansluiting Aalsmeer heeft twee opritten richting Amstelveen als de brug gemaakt is. Een voor verkeer vanaf de N232-zuid (via fly-over) en een voor al het andere verkeer (bestaande oprit).

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door mavas » do 02 jun 2016, 19:11

Er is weer een nieuwtje over de Schipholdraaibrug:
Herstelwerkzaamheden Schipholdraaibrug gestart
01 juni 2016

De provincie Noord-Holland is gestart met herstelwerkzaamheden aan de Schipholdraaibrug in de gemeente Haarlemmermeer.

De brug werd eerder afgesloten nadat een verzakking had plaatsgevonden. Deze verzakking is veroorzaakt door werkzaamheden in de directe omgeving. Uit grondig onderzoek is gebleken dat het westelijk landhoofd, de plek waar de brug aansluit op de Schipholdijk, moet worden vervangen. Naar verwachting zijn de werkzaamheden in augustus 2016 afgerond. De brug is dan weer volledig beschikbaar voor al het weg- en vaarverkeer.
http://www.noord-holland.nl/web/Actueel ... estart.htm
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Rein » do 04 aug 2016, 11:20

De verwachting is inmiddels dat de Schipholdraaibrug (pas) eind september weer te berijden is. Ondanks dit uitstel, komt het nu (na meer dan 2,5 jaar afsluiting!) wel langzaam dichterbij.

Volgende week worden de wanden van het nieuwe landhoofd geplaatst.
Provincie Noord-Holland schreef:Tijdelijke afsluiting Schipholdraaibrug voor fietsers en voetgangers

De provincie Noord-Holland sluit op woensdag 10 augustus 2016 van 06.00 tot 20.00 uur de Schipholdraaibrug in de gemeente Haarlemmermeer af voor fietsers en voetgangers. Zij volgen dan de omleiding die sinds mei 2016 is ingesteld voor bromfietsers, via de Bosrandbrug, het Amsterdamse Bos en vice versa. De afsluiting heeft geen gevolgen voor de scheepvaart.

De afsluiting is noodzakelijk om wanden te plaatsen van het nieuwe landhoofd, de plek waar de brug aansluit op de Schipholdijk. Om hier goed bij te kunnen, wordt de Schipholdraaibrug open gezet.

Herstelwerkzaamheden
De werkzaamheden op 10 augustus zijn onderdeel van herstelwerkzaamheden aan de Schipholdraaibrug, die in mei 2016 zijn gestart. Autoverkeer en bromfietsers worden tijdens de herstelwerkzaamheden omgeleid, fietsers en voetgangers kunnen met uitzondering van 10 augustus tussen 06.00 en 20.00 uur gebruik maken van een tijdelijke brug die aansluit op de Schipholdraaibrug. Naar verwachting wordt de brug eind september 2016 weer opengesteld voor al het verkeer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Rein » za 01 okt 2016, 22:34

Eind september is voorbij en de brug is nog altijd niet open. Het is wachten op enig nieuws. :geenlach:

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Rein » do 06 okt 2016, 14:55

De Schipholdraaibrug is inmiddels weer open (zoals ook op een filmpje elders op dit forum is te zien). De provincie meldt er dit over:
Provincie Noord-Holland schreef:Schipholdraaibrug bij Schiphol-Oost weer open voor verkeer

De Schipholdraaibrug nabij Schiphol-Oost in de gemeente Haarlemmermeer is vanaf vandaag weer open voor al het verkeer. Daardoor kan verkeer op de Schipholdijk (N232) ook weer gebruik maken van de verbinding met de A9, die loopt via de Schipholdraaibrug.

Omdat de brug in 2014 door werkzaamheden in de directe omgeving was verzakt, werd de brug afgesloten. Gemotoriseerd verkeerd werd sindsdien omgeleid. Fietsers en voetgangers konden gebruik maken van een tijdelijke brug.

Na langdurig onderzoek werd vastgesteld dat het westelijk landhoofd, de plek waar de brug aansluit op de Schipholdijk, moest worden vervangen. Van mei tot en met september 2016 hebben de herstelwerkzaamheden plaatsgevonden.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [ZUID-TANGENT] Discussiedraad

Bericht door Rein » vr 07 okt 2016, 19:31

Bij Schiphol Oost is men druk aan de slag voor de aanleg van een nieuw stuk HOV.
Provincie Noord-Holland schreef:Contouren busbaan langzaam zichtbaar

Op Schiphol-Oost zijn de voorbereidingen in volle gang voor de aanleg van een busbaan voor Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV). De contouren van de busbaan zijn op verschillende plekken al goed zichtbaar.
en
Provincie Noord-Holland schreef:1.280 palen de grond in voor de fly-over

Combinatie Van Gelder – Mobilis start in week 42/43 met een megaklus: het aanbrengen van boorpalen voor de fundering van de steunpunten en de grondlichamen die aansluiten op de fly-over. In totaal worden er 1.280 palen, met een lengte van ongeveer 15 meter, in de grond geboord.

Onder de steunpunten van de fly-over worden 80 palen geplaatst. Onder de grondlichamen, waar de bus de fly-over op- en afrijdt, worden 1.200 palen geplaatst. 600 aan iedere zijde. Deze grote hoeveelheid palen, die de fundering van de grondlichamen vormen, wordt ook wel een paalmatras genoemd. Gezien het enorme aantal palen heeft de aannemer ervoor gekozen om de palen aan te brengen doormiddel van een speciale boortechniek, zodat de omgeving weinig tot geen trillings- en geluidsoverlast ervaart.

Afbeelding

De verwachting is dat het aanbrengen van de boorpalen voor de fly-over in januari 2017 wordt afgerond. Dit is mede afhankelijk van de weersomstandigheden. Na het aanbrengen van de boorpalen wordt gestart met de bouw van de steunpunten voor de fly-over en het aanbrengen van de grondlichamen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [ZUID-TANGENT] Discussiedraad

Bericht door Vinny » vr 07 okt 2016, 20:58

Ook dit is weer zo'n typisch project waarbij ik me tandenknarsend afvraag hoe dit nu weer door de kosten-batenanalyse heeft kunnen komen. Volgens mij had je met veel minder geld ook een oplossing gevonden waarbij het openbaar vervoer beter doorstroomt...

Het meest ergelijke vind ik nog wel dat er voor de reiziger eigenlijk nauwelijks een verbetering valt waar te nemen. Er gaan nu niet echt veel dagelijkse forensenrelaties naar of via Schiphol-Oost... :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [ZUID-TANGENT] Discussiedraad

Bericht door Rene » vr 07 okt 2016, 21:00

Kan het niet anders dan met je eens zijn, Vinny.

Dit is typisch weer zo'n ZOGO-project
(Zinloos Openbaarvervoer Geldpotten Opmaken)

Plaats reactie