[N205][N206] Duinpolderweg - Verbindingsweg noodzakelijk

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

[N205][N206] Duinpolderweg - Verbindingsweg noodzakelijk

Bericht door Rein » wo 20 okt 2010, 21:07

Provincie Noord-Holland en Provincie Zuid-Holland schreef:
Verbinding N205 - N206 noodzakelijk

De verbinding tussen de N205 en de N206 moet er komen. Daarover zijn bestuurders van de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, de stadsregio Amsterdam en regiogemeenten het eens.

Zij hebben afgelopen vrijdag in Hillegom besloten de aanleg van de verbindings-weg in procedure te nemen. De totale kosten van de nieuwe wegbedragen naar schatting € 120 tot € 150 miljoen. Provincies en betrokken gemeenten gaan binnen hun begrotingen op zoek naar het benodigde geld. De gemeenten in Holland Rijnland hebben al € 12,5 miljoen gereserveerd voor de verbinding. Aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu zal ook een bijdrage worden gevraagd.

Over de ontbrekende schakel tussen de N205 (Haarlem - Nieuw Vennep) en de N206 (Zoetermeer - Haarlem), ook wel de Route Zuid-Kennemerland genoemd, wordt al tientallen jaren gesproken. Aanleiding voor dit besluit vormen de toenemende problemen met de bereikbaarheid in de Bollenstreek en de Haarlemmermeer. De nieuwe verbindingsweg is noodzakelijk met het oog op de plannen voor grootschalige woningbouw (o.a. in Hoofddorp, Nieuw Vennep, Lisserbroek, Hillegom). De bestuurders hanteren het principe ‘eerst bewegen, dan bouwen’. Verder wegen de economische belangen van de greenports Bollenstreek en Aalsmeer, die afhankelijk zijn van een goede ontsluiting, zwaar. De verbindingsweg ontlast het onderliggend wegennet en zorgt voor een extra passage van de Ringvaart, waar nu een groot knelpunt is.

De betrokken overheden hebben eveneens afspraken gemaakt over het verbeteren van het openbaar vervoer in de overgangszone van beide provincies. Gesproken is over een “OV-corridor” tussen de Bollenstreek en Schiphol. Onderdeel daarvan is het doortrekken van de Zuidtangent-buslijnen naar Lisse en station Sassenheim. Deze hoogwaardige vorm van openbaar vervoer krijgt een aansluiting op de RijnGouwelijn en het Zuidvleugelnet.

Tot slot hebben de gemeenten in Holland Rijnland en de provincie Zuid-Holland geld gereserveerd voor enkele maatregelen ten aanzien van weginfrastructuur in de Bollenstreek. Onder meer een reconstructie van de Nagelbrug, de Piet Gijzenbrug en aansluitingen op de N444 en N443 worden aangepakt om de doorstroming te verbeteren. Hierdoor worden de N206 en de A44 beter bereikbaar. Voor de uitvoering van deze maatregelen zijn de voorbereidingen inmiddels gestart.

Aanwezig waren bestuurders van de provincie Noord-Holland, de provincie Zuid-Holland, de regio Holland Rijnland, Stadsregio Amsterdam, Bloemendaal, Haarlem, Haarlemmermeer, Heemstede, Hillegom, Katwijk, Lisse, Noordwijkerhout, Teylingen en Zandvoort.
Bron: http://www.noord-holland.nl/web/Actueel ... kelijk.htm en http://www.zuid-holland.nl/contentpagina.htm?id=71118
Laatst gewijzigd door Rein op wo 20 okt 2010, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Rein » wo 20 okt 2010, 21:29

Dit lijkt me goed nieuws. In de regio rond Hillegom/Haarlemmermeer lopen drie provinciale wegen van noord naar zuid (vv).

De N205 loopt vanaf de A9 (bij afrit Haarlem Zuid) langs Hoofddorp en Nieuw Vennep tot aan de N207 (onder Nieuw Vennep), de N208 loopt dwars door de kernen van Heemstede, Bennebroek, Hillegom en Lisse en de N206 is een autoweg die langs o.a. Katwijk, Noordwijk en Noordwijkerhout loopt en die de ontsluitingsweg voor de kuststrook is. De wegen lopen parallel aan elkaar en liggen alledrie binnen een bandbreedte van een kilometer of tien.

KAARTJE

Met name de N205 en N206 zijn beide prima doorgaande wegen, beide autowegen overigens. Probleem is echter dat de N206 vanuit het zuiden gezien opeens de facto ophoudt bij de provinciegrens tussen Zuid en Noord-Holland. In Noord-Holland loopt de weg officeel nog door, maar het is een vervelende, smalle, slingerende weg die dwars door kernen van Vogelenzang, Aerdenhout en Heemstede loopt. De N205 is eveneens een prima weg, maar eindigt abrupt ter hoogte van de N207 (Hillegom-Nieuw Vennep). De N208 ligt precies tussen de N205 en N206 in, maar gaat dwars door dorpskernen en rijdt evenmin door. Een goede verbinding tussen N205/N208 en N206 is er niet. Er lopen een aantal weggetjes tussen, maar dit zijn feitelijk allemaal lokale B-wegen met veel uitritten en af een toe een kommetje die niet erg doorrijden.

Een goede verbinding tussen de doorgaande autowegen N206 en N205 is dan ook zeer wenselijk en zat al jaren in de planning. Als deze verbinding er is, krijgen plaatsen als Noordwijk en Katwijk een veel snellere verbinding met o.a. Haarlem en Amsterdam (en de rest van Noord-Holland) en kunnen bewoners van Noord-Holland andersom ook veel makkelijker en sneller de betreffende kustplaatsen bereiken.

Op basis van oude (niet erg concreet geworden) plannen mag je verwachten dat de weg begint (of eindigt) ter hoogte van de kruising tussen de Nieuwe Bennebroekerweg (Ring Zuid van Hoofddorp) en de N205. Vandaar zal de weg om het dorp Zwaanshoek lopen, de ringvaart van de Haarlemmermeer kruisen en tussen Bennebroek en Hillegom doorlopen. Mogelijk (maar ik heb de plannen nog niet gezien) zal hier een kruising volgen met de N208 (die dus tussen Hillegom en Bennebroek doorloopt) en verder lopen onder Bennebroek door. Na de kruising met de spoorlijn Haarlem-Leiden zal de weg ergens ter hoogte van (of tussen) Vogelenzang en De Zilk aansluiten op de bestaande N206. Tussen de Nieuwe Bennebroekerweg en de Ringvaart zal de weg door Noord-Holland lopen, daarna zal de weg waarschijnlijk volledig door Zuid-Holland gaan (aangezien Bennebroek tot tegen de provinciegrens aan vol is gebouwd).

Ik ben benieuwd naar de eerste concrete tekeningen e.d.
Laatst gewijzigd door Rein op wo 20 okt 2010, 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Kaaiman » wo 20 okt 2010, 21:39

Ik hoop dat ze de N206 en de Nieuwe Bennebroekerweg vloeiend en in lijn met de rest van de N206 ongelijkvloers met elkaar gaan verbinden, het liefst ook met een ongelijkvloerse aansluiting op de N205. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door boe! » wo 20 okt 2010, 22:06

Ah, de N195 begint serieuze vormen aan te nemen. :)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door mavas » wo 20 okt 2010, 23:17

Inderdaad is over deze verbinding al vele jaren gesproken, en ik meen in 2003 afgeschoten. Maar nu komt die weer terug, grappig! De reden van het afschieten destijds was dat het trace iets ten zuiden van Bennebroek op veel weerstand stuitte bij zowel bevolking als lokale politiek. Ik ben dan ook benieuwd of ze het dit keer wel voor elkaar krijgen om die lokale politiek mee te krijgen, dat wordt nog een hele kluif.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Rene » do 21 okt 2010, 8:13

Het enkelbaans deel van de N206 is toch een tijd geleden (helaas) al afgewaardeerd naar GOW-80 ?

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door hoevenpe » do 21 okt 2010, 9:29

Dat ongelijkvloerse stuk lijkt me toch gewoon autoweg 100???

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Wouter N14 » do 21 okt 2010, 9:32

Rene schreef:Het enkelbaans deel van de N206 is toch een tijd geleden (helaas) al afgewaardeerd naar GOW-80 ?
Noordwijk - De Zilk is SW-80 met GOW-markering ( :pukey: ), vanaf de haakse bocht bij De Zilk tot Vogelenzang dacht ik GOW-80 en na dat dorp GOW-60 tot je de kom van Aerdenhout (?) inrijdt.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Rene » do 21 okt 2010, 10:00

hoevenpe schreef:Dat ongelijkvloerse stuk lijkt me toch gewoon autoweg 100???
Dat was het vroeger wel ja.

Het alignement van die weg is zelfs ontworpen als autosnelweg, dus op 120 km/h.
En dan nu een Vmax instellen van 80 :ziek:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door harry » do 21 okt 2010, 10:42

^^ Maar dat is gelukkig vrij eenvoudig terug te draaien. De weg bevat geen hinderlijke rotondes e.d. en de viaducten liggen er ook nog gewoon.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Wouter N14 » do 21 okt 2010, 11:22

^^ Het heeft ongetwijfeld te maken met overlast voor de omgeving. De weg loopt over een dijklichaam dwars door dorpjes dus ik kan mij voorstellen dat geluid een belangrijk argument was. En natuurlijk ook verkeersveiligheid.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Kaaiman » do 21 okt 2010, 11:27

Je zou niet vermoeden dat je hier (SV) in hartje Noordwijkerhout zit.

Met andere woorden: geluidsschermen staan er nog niet en kunnen dus nog komen. Uiteraard is het huidige uitzicht 30x fraaier. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Kaaiman » do 21 okt 2010, 12:53

Zo zou ik het ongeveer doen.
Afbeelding

Legenda:
Stroomweg (SW)
Gebiedsontsluitingsweg (GOW)
Erftoegangsweg (ETW)

Bij de huidige haakse bocht zonder aansluiting rechtdoor als SW 1+1 op maaiveld, zo veel mogelijk gebruikmakend van de stevige duinzandbodem.

Aansluiting op GOW om Vogelenzang, met de nieuwe N206 over de kruisende wegen en de spoorlijn heen. De N206 Vogelenzang - Aerdenhout mag van mij geheel ontnummerd worden. De kruisende ETW's bij Vogelenzang krijgen geen eigen kunstwek, maar worden omgeleid. Een fietstunneltje in de Bartenweg is wel een mogelijkheid.

Aansluiting op GOW N208. De N208 ligt hier verhoogd in het landschap, dus de nieuwe N206 kan mooi onderdoor. Vanaf hier naar het oosten is de nieuwe N206 SW 2+2, omdat de N208 volgens mij nogal wat verkeer meeneemt vanuit de dorpen waar deze weg doorheen leidt. De bestaande Nieuweweg wordt gedeeltelijk verbreed naar GOW-maatstaven om het verkeer van de toe/afrit te kunnen faciliteren.

Kruising met de Ringvaart en langszijgelegen ETW met brug of aquaduct, net wat qua verticaal alginement, kosten en scheepvaart redelijk is.

Einde SW, begin GOW 2+2 (waarschijnlijk de toekomsitge N195) bij de kruising met de N205. De N205 is nu al autoweg 2+2 vanaf dit punt in noordelijke richting. Ik heb de N205 ook in zuidelijke richting vast SW 2+2 gemaakt. Ik ga ervan uit dat het op termijn de bedoeling is om de hele N205 ongelijkvloers te maken. De N205 wordt de hoofdrichting.

Wat mij betreft wordt de N206 als nummer doorgetrokken naar de A4, dus het nummer N195 kan uit de plannenmakerij geschrapt worden.

Mogelijke versoberingsmaatregelen:
* Randweg Vogelenzang niet aanleggen ten noorden van de ingetekende rotonde.
* Randweg Vogelenzang en aansluiting Vogelenzang niet aanleggen, Nieuweweg opwaarderen.
* Randweg Vogelenzang en aansluiting Vogelenzang niet aanleggen, op plaats van huidige scherpe bocht een aansluiting maken.
Laatst gewijzigd door Kaaiman op vr 04 dec 2015, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door harry » do 21 okt 2010, 13:10

Kaaiman schreef:Wat mij betreft wordt de N206 als nummer doorgetrokken naar de A4, dus het nummer N195 kan uit de plannenmakerij geschrapt worden.
Dan krijg je net zo'n nummermonstrum als bij de N205 en N372: de N206 kruist de A4 dan twee keer en dat lijkt me niet handig...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Kaaiman » do 21 okt 2010, 13:28

De N206 door Leiden mag van mij ook als nummer verdwijnen. Leuk om over te popnagelen als N11... een statement. :mrgreen:

Je vergeet trouwens het monstrum N289. :twisted:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Rene » do 21 okt 2010, 17:29

Ik denk dat het tracé zuidelijker komt te liggen.
Anders wordt 3x de provinciegrens gekruist...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door harry » do 21 okt 2010, 18:29

Kaaiman schreef:Je vergeet trouwens het monstrum N289.
Nee, heb ik wel aan gedacht. Maar die loopt in de meeste gevallen parallel aan de A58, terwijl de andere genoemde wegen min of meer haaks op de andere weg lopen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door harry » do 21 okt 2010, 18:30

Rene schreef:Anders wordt 3x de provinciegrens gekruist...
Maar dat zijn de Hollanden toch ook al gewend bij de N206?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door mavas » do 21 okt 2010, 18:58

Kaaiman schreef:Aansluiting op GOW om Vogelenzang, met de nieuwe N206 over de kruisende wegen en de spoorlijn heen.

Mogelijke versoberingsmaatregelen:
* Randweg Vogelenzang niet aanleggen ten noorden van de ingetekende rotonde.
* Randweg Vogelenzang en aansluiting Vogelenzang niet aanleggen, Nieuweweg opwaarderen.
* Randweg Vogelenzang en aansluiting Vogelenzang niet aanleggen, op plaats van huidige scherpe bocht een aansluiting maken.
Ik vermoed dat je nooit de Randweg Vogelenzang erdoor gaat krijgen, dat stuk wordt gezien als "beschermd landschap"... Je zult op zeer zware tegenstand stuiten vanuit de bevolking en daarna dus de op emotie gedreven politiek die vanwege de 4-jaarlijkse gemeenteraadsverkiezingen zieltjes winnen door 'tegen' te zijn.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Vinny » do 21 okt 2010, 21:25

De Randweg Vogelenzang is ook niet nodig, omdat de weg ten noorden van Vogelenzang geen rol van betekenis meer heeft. Ik begrijp trouwens de azijnreactie van Wouter niet die klaagt dat de N 206 GOW markering heeft. Die weg is gewoon 80 km-h en voldoet prima-de-luxe aan de GOW criteria. Ik zou dan ook gewoon de weg formeel benoemen als GOW. Als iets smaakt als een appel, eruit ziet als een appel dan kun je het best de vrucht ook gewoon appel noemen, in plaats van supraterrale bosvrucht... ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Wouter N14 » do 21 okt 2010, 21:27

Vinny schreef:Als iets smaakt als een appel, eruit ziet als een appel dan kun je het best de vrucht ook gewoon appel noemen, in plaats van supraterrale bosvrucht... ;)
Als iets is ontworpen als stroomweg, is aangelegd als stroomweg en functioneert als stroomweg, dan is die weg dus een stroomweg, in plaats van een halfslachtige oplossing dat vlees noch vis is.
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op do 21 okt 2010, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Vinny » do 21 okt 2010, 21:41

Het was een levensgevaarlijke weg met veel dodelijke slachtoffers. Wees blij dat de provincie eindelijk eens wat gedaan heeft om de weg veiliger te maken, door het gewoon als normale 80 weg in te richten :hap:

De afwaardering tot 80 weg vond in het pre DV tijdperk plaats na een serie ernstige ongevallen. Het heeft zelfs nog een artikel in de ANWB-Kampioen opgeleverd ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door boe! » do 21 okt 2010, 21:44

Wouter N14 schreef:
Vinny schreef:Als iets smaakt als een appel, eruit ziet als een appel dan kun je het best de vrucht ook gewoon appel noemen, in plaats van supraterrale bosvrucht... ;)
Als iets is ontworpen als stroomweg, is aangelegd als stroomweg en functioneert als stroomweg, dan is het die weg dus een stroomweg, in plaats van een halfslachtige oplossing dat vlees noch vis is.
Wouter heeft het begrip substance over form beter begrepen dan Vinny.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Kaaiman » do 21 okt 2010, 22:35

Vinny schreef:Het was een levensgevaarlijke weg met veel dodelijke slachtoffers. Wees blij dat de provincie eindelijk eens wat gedaan heeft om de weg veiliger te maken, door het gewoon als normale 80 weg in te richten :hap:
Mompelt iets over 2+2 met fysieke rijbaanscheiding, vlug én veilig...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Rene » do 21 okt 2010, 22:49

boe! schreef:Wouter heeft het begrip substance over form beter begrepen dan Vinny.
:top:

En bij deze genomineerd voor uitspraak van de week :hap:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Vinny » do 21 okt 2010, 23:07

Wat mij betreft is het dus gewoon afgelopen met 2x1 stroomwegen. Maar goed, ik heb daar wel eens vaker iets over gevonden, en ik blijk dan op dit forum tegen een muur aan te praten. Dus dat ga ik maar niet meer doen. En daarnaast, boven Vogelenzang heeft de weg toch geen enkele verkeerskundige functie meer, anders dan dat het natuurlijk een heel mooie toeristische weg is om te rijden ;)

Kortom, die hele N206, afbreken en teruggeven aan de natuur :hap:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Rene » do 21 okt 2010, 23:09

^^
Die Zwitserse anti-auto-lobby lijkt je hersenen aan te tasten... :hap:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Vinny » do 21 okt 2010, 23:12

Ach dat valt wel mee hoor ;) Als de verbindingsweg wordt aangelegd, dan gaat de N 206 zelfs nog eens een functie krijgen voor doorgaand verkeer... Wellicht valt er dan over verbreding te praten ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Rein » vr 22 okt 2010, 11:00

Op de huidige N206 mag je bij Noordwijk/Noordwijkerhout blij zijn als je 70km/h op je teller haalt. Op deze kaarsrechte weg met lange invoegstroken en brede rijstroken, maar waar je niet kunt inhalen, rijdt er altijd wel een vrouwtje voorop in het treintje die geen benul heeft dat ze het verkeer achter haar kilometerslang aan het ophouden is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verbindingsweg tussen N206 en N205

Bericht door Vinny » ma 25 okt 2010, 20:07

Het blijft natuurlijk een typerend voorbeeld van "vergane glorie". Een weg die eigenlijk min of meer als snelweg is uitgebouwd maar wel gewoon doodloopt op de provinciegrens. Doorgaand verkeer Haarlem - Leiden heeft volgens mij meer aan een verbinding tussen de N 205 en de A 44. Dan kun je gewoon op stroomwegen blijven rijden...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie