[N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

H.
dorpsstraat
Berichten: 208
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 11:50
Locatie: Randstad

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door H. » vr 03 mei 2019, 12:06

^^ Klopt. Dat deel van de N69 is overigens een losstaand project en wordt door een andere aannemer uitgevoerd. Er is ook een aparte thread van:

viewtopic.php?t=18168
Laatst gewijzigd door H. op vr 03 mei 2019, 12:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door Chris » wo 24 jul 2019, 10:29

Raad van State schreef:Ver­bre­ding Kem­pen­baan in Veld­ho­ven kan door­gaan; ADC-toets goed uit­ge­voerd

De wegverbreding van de Kempenbaan-West in Veldhoven en een nieuwe aansluiting op de rijksweg A67 kunnen doorgaan, ondanks enige toename van neerslag van stikstof op een natuurgebied in de omgeving. Dat blijkt uit een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van vandaag (24 juli 2019). De gemeente Veldhoven heeft goed onderbouwd dat er dwingende redenen zijn voor de aanleg van deze infrastructuur, dat er geen alternatieven zijn, en dat er natuurcompensatie plaatsvindt.

In de uitspraak van vandaag komt de Afdeling bestuursrechtspraak tot de conclusie dat Veldhoven de ADC-toets goed heeft uitgevoerd. Het op deze ADC-toets gebaseerde bestemmingsplan blijft in stand. De aanpassing van de wegen verbetert de bereikbaarheid van bedrijventerrein De Run in Veldhoven. Met de nieuwe infrastructuur wordt ook een nieuwe regionale verbindingsweg tussen Veldhoven en de bestaande N69 ten zuiden van Valkenswaard aangesloten op het bestaande wegennet. Verder draagt de aanpassing bij aan het oplossen van leefbaarheids- en verkeersveiligheidsproblemen in Veldhoven, Valkenswaard, Waalre en Aalst. Er zijn dus 'dwingende redenen van groot openbaar belang' voor het project. Verder neemt Veldhoven een pakket aan maatregelen om het verlies aan natuur te compenseren. Deze compensatie is ook verplicht gesteld in het bestemmingsplan waarin dit project planologisch is geregeld. Er is "geen aanleiding om te twijfelen aan de effectiviteit van de compenserende maatregelen die in het compensatieplan zijn opgenomen", staat in de uitspraak. Ook zijn de compensatielocaties groot genoeg. Daarmee is ook dat deel van de ADC-toets in orde.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door Naturist » wo 24 jul 2019, 11:43

^^ Kan niet wachten op de uitvoering van "beide" projecten. :D
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door Chris » za 30 nov 2019, 20:41

Inmiddels is het project al een jaar geleden gegund aan Boskalis en ook de aansluiting op de A67 is onherroepelijk. Is men inmiddels al gestart met dit project?

kempencar
dorpsstraat
Berichten: 128
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 0:01

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door kempencar » za 30 nov 2019, 21:16

En het antwoord daarop is Ja.

https://www.grenscorridorn69.nl/nieuws/ ... n-november

Er zijn 3 inloop avonden met standjes geweest in de regio, de laatste afgelopen woensdag. Boskalis heeft toegelicht hoe de fietsers worden omgeleid, ik vertelde aan waterschap medewerkers dat sommige bezoeker zelfs de namen van de sloten kende waarna (om dit te bewijzen) een bezoeker met hen in discussie ging over de sloot KS70 (waarover blijkbaar tot aan de Raad van State is gebakkeleid) en in een apart zaaltje werd een animatiefilmpje vertoond.

Qua tracé geen nieuws, alleen hoe tijdelijk met omleidingen wordt omgegaan tussen Westerhoven en Dommelen bij het grootste kunstwerk.
De bouwketen van Boskalis staan er al een tijdje.

Op de hoofdpagina van de N69 (overheid, dus geen problemen met copyright enz):
https://www.grenscorridorn69.nl/nieuwe-n69/nieuwe-n69
staat nu deze animatie.

Als je via twitter checkt op #westparallel, zie je foto's geplaatst (door tegenstanders) van gekapte bomen, over het hele tracé zijn nu de bomen gekapt, bij Dommelen en bij Veldhoven (Koningshof).
Er wordt gestart met een "werkweg" om de bestaande wegen zoveel mogelijk te ontlasten.

Waalre is al begonnen met zij (sluip) wegen af te sluiten wat niet goed valt bij de inwoners van Valkenswaard/Dommelen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door Hajo » zo 01 dec 2019, 13:42

^^ Ik lees: "De weg krijgt twee aparte rijstroken, die gescheiden worden door een middenberm."

Ik vind dat dus een belachelijk wegtype. Inhalen wordt zo fysiek onmogelijk gemaakt. Hoewel daar wat veiligheid betreft wel iets voor is te zeggen, kan dat ook bij 2+1 alternerend met een middenberm met geleiderail tussen tegemoetkomend verkeer. En 2x2 zou nog mooier zijn geweest.

kempencar
dorpsstraat
Berichten: 128
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 0:01

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door kempencar » zo 01 dec 2019, 15:01

Tja, zo kom je op een discussie over het gewenste wegtype.
Waar de een überhaupt deze weg al teveel vindt (milieugroeperingen) wil een ander een 2x2 met snelwegregime.

Bij het hele proces van deze weg is er eenmaal sprake geweest van een 2x2 weg, bij de besluitvorming in 2012 toen in Provinciale Staten van Noord-Brabant de SP bij de commissie vergadering duidelijk maakte niets te zien in deze weg (de SP zat in de toenmalige coalitie, deze partij was geen voorstander was van deze weg en had in de maanden daarvoor actief geflyerd tegen deze nieuwe weg bij de dorpen naast deze weg).

Dat zou betekenen dat de toenmalige coalitie steun uit Provinciale Staten zou moeten krijgen van andere partijen (D66, PvdA, GL hadden zich al tot tegenstander verklaard) waarop de PVV (nooit te beroerd om in de coalitie te stoken) de kans zag om steun aan te bieden in ruil voor een 2x2 weg. Toen de SP dat besefte heeft deze partij uiteindelijk tandenknarsend ingestemd met het 1x2 80 km plan om te voorkomen dat het in hun ogen "erger" (2x2 100-120 km) zou uitpakken. Daarna kreeg de SP er flink van langs in al de dorpen waar ze eerst enthousiast aan het flyeren waren.

Ik zat toen op de tribune en zag daarmee hoe deelname aan een coalitie soms betekent dat je een besluit neemt als fractie om het coalitieakkoord ("er komt deze coalitieperiode een bestuurlijke oplossing voor de N69") te eerbiedigen maar waar je eigenlijk faliekant tegen bent.


En ja, inhalen wordt zo fysiek onmogelijk, maar ik begrijp dat daarmee de weg een heel stuk veiliger is.
Omdat een substantieel deel van het verkeer internationaal vrachtverkeer is en de Vmax 80 km/u zie ik niet direct een probleem.
Vanaf de rotonde bij Borkel & Schaft is er geen rotonde of verkeerslicht meer tot aan Veldhoven, alles wordt ongelijkvloers uitgevoerd (wat op zich al een verbetering is ten opzichte van de "normale" 80 km wegen), dus het zou (in theorie) moeten doorrijden. Juist het langzame optrekken bij rotondes door vrachtverkeer doet je vaak verlangen naar een legale inhaalmogelijkheid.

Alleen de hulpdiensten zijn meestal niet blij met een middenberm juist vanwege het niet kunnen inhalen.
Ikzelf vind het een prettige gedachte dat die vrachtwagen die mij tegemoet komt op zijn eigen rijstrook blijft en niet op de mijne.
Ik heb te vaak een vrachtwagen meegemaakt die de middenstreep negeert en mij bijna van mijn rijstrook duwt.

Als je naar het wegtracé kijkt is dat in België grotendeels 2x2. De N69 Zuid (zojuist groot onderhoud gehad, nieuw asfalt, een aantal bomen gekapt en botsgeleiding bij een aantal andere) heeft het profiel 2x1, en de planvorming wat daarmee moet gebeuren (voor over 10 jaar) is nu opgestart door de Provincie Noord-Brabant (de projectleider daarvan was op de inloopavond aanwezig).

De kans dat dit gedeelte (vanaf de Kempervennen tot aan de Belgische grens) 4-baans wordt is m.i. te verwaarlozen. Alleen zou menigeen graag het landbouwverkeer van deze weg willen halen (dat al niet op de Westparallel mag), maar dat betekent combineren met het fietspad als een parallelweg en met de erfontsluitingen hierop (niet erg talrijk op dit stuk). Aangezien deze weg letterlijk langs een Natura-2000 gebied loopt wordt er waarschijnlijk over iedere boom een gevecht geleverd. Maar dat is pas over 10 jaar.

Dennal
stadsweg
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door Dennal » ma 30 dec 2019, 10:25

Na jaren van discussie gaan ze in januari dan ook echt beginnen!

Start heiwerkzaamheden beekdalbruggen de Keersop en de Run
https://www.grenscorridorn69.nl/nieuws/ ... -en-de-run

Een mooi project zeker met de twee beekdalburggen!
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

H.
dorpsstraat
Berichten: 208
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 11:50
Locatie: Randstad

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door H. » vr 07 feb 2020, 9:43

Inderdaad een heel mooi project. Hier zijn impressies te vinden van de huidige en toekomstige situatie:

https://www.grenscorridorn69.nl/nieuwe-n69/ontwerp

H.
dorpsstraat
Berichten: 208
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 11:50
Locatie: Randstad

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door H. » di 12 mei 2020, 6:26

Eind deze week gaat er bij Dommelen een bypass in gebruik om twee nieuwe viaducten te kunnen bouwen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door mavas » di 12 mei 2020, 9:25

Dat lijkt me nog best een bijzondere bypass. Moet al het verkeer nou over die tijdelijke rotonde, of alleen het verkeer west > oost?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

H.
dorpsstraat
Berichten: 208
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 11:50
Locatie: Randstad

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door H. » di 12 mei 2020, 10:22

Het verkeer in beide richtingen gaat over die bypass heb ik begrepen. De bestaande N397 wordt daar afgebroken en opnieuw opgebouwd.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door Lekkere Kwal » di 12 mei 2020, 11:23

De vorm lijkt wellicht wat aparter dan hij is, het betreft namelijk ook de toekomstige op- en afrit aan de zuidkant en de toeleidende weg vanuit de N397. Alleen het stukje aan de westkant van de N69 is van tijdelijke aard, en de rotonde dan:

Afbeelding

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door Seat Ibiza » di 12 mei 2020, 11:49

Wat is eigenlijk het nut van die tijdelijke rotonde?

H.
dorpsstraat
Berichten: 208
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 11:50
Locatie: Randstad

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door H. » di 12 mei 2020, 11:52

^^

Mogelijk om bouwverkeer toegang te geven tot het deel van de nieuwe N69 richting Belgie?

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door Schelpenpaadje » di 12 mei 2020, 12:27

^^ Of een keermogelijkheid om bepaalde werkvakken makkelijker te kunnen bereiken?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door mavas » di 12 mei 2020, 12:44

Seat Ibiza schreef: di 12 mei 2020, 11:49 Wat is eigenlijk het nut van die tijdelijke rotonde?
Dat vroeg ik ook al, maar ik kreeg een andere reactie dan ik had verwacht ;)

Ik denk zelf dat alleen een bocht, (zonde rotonde) te krap is voor langere voertuigen, en dat men daarom een rotonde heeft gepland.
Maar waarom er dan in 1 richting maar een tijdelijke rotonde gepland is, is des te vreemder.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

H.
dorpsstraat
Berichten: 208
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 11:50
Locatie: Randstad

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door H. » wo 13 mei 2020, 7:49

^^ De bypass en de tijdelijke rotonde zijn voor beide rijrichtingen Bergeijk <> Valkenswaard.
H. schreef: di 12 mei 2020, 10:22 Het verkeer in beide richtingen gaat over die bypass heb ik begrepen. De bestaande N397 wordt daar afgebroken en opnieuw opgebouwd.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door captain007 » wo 13 mei 2020, 9:46

Even het kaartje op orginele grootte:
Afbeelding

Denk dat het vooral voor toegang tot bouwterrein aan beide zijden van de tijdelijke weg zal zijn. Voor aanvoer van materialen heb je ook voldoende terrein nodig om vrachtwagens met materialen te kunnen laden/lossen.

kempencar
dorpsstraat
Berichten: 128
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 0:01

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door kempencar » ma 22 jun 2020, 17:20

Ondertussen zijn er op de website van het project bouwfoto's en luchtfoto's geplaatst.

https://www.grenscorridorn69.nl/nieuwe- ... et-project

Met bv luchtfoto's uit Maart, Mei en Juni, waardoor je de voortgang kunt volgen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door mavas » ma 12 okt 2020, 15:40

Over iets minder dan een jaar moet het klaar zijn.
Op een locatie ligt er al asfalt:
Afbeelding
https://www.grenscorridorn69.nl/nieuws/ ... -zichtbaar
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Dennal
stadsweg
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door Dennal » vr 30 okt 2020, 11:10

Reportage Omroep Brabant: voortgang N69

https://www.grenscorridorn69.nl/nieuws/ ... rtgang-n69
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door IQ[] » do 26 nov 2020, 11:00

Ik heb even cherry-picking zitten doen uit de fotocollectie van de projectwebsite, ook om dit topic een beetje up-to-date te houden.
mavas schreef: ma 12 okt 2020, 15:40 Op een locatie ligt er al asfalt
Beetje late reactie, maar zo ziet het eruit vanuit de lucht, in de verte zie je de aansluiting met de A67 liggen (bij de hijskraan). Toch al een aardig stukje klaar. Nu gaat dat op zandgrond ook wel makkelijk.
Afbeelding

Ook de rest van het tracé begint goed vorm te krijgen. Uiteraard duurt de bouw van de viaducten het langst. Hier zie je ook die omlegging van de N397 liggen (van het kaartje dat hier eerder gepost werd):
Afbeelding

Aansluiting aan de huidige N69. Dit gaat zeker een verbetering worden voor doorgaand verkeer. Hopelijk gaat het zuidelijke stuk N69 niet wringen.
Afbeelding

Bron: https://www.grenscorridorn69.nl/nieuws/ ... tober-2020

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door mavas » do 26 nov 2020, 12:26

Als je die voortgang van de laatste tijd ziet, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat de nieuwe N69 pas eind 2021 open gaat. Het lijkt wel of dat enkele maanden eerder gereed kan zijn. Maar nu ben ik geen expert in planning, maar er lijkt toch wel behoorlijke voortgang in te zitten.
Hopelijk gaat het zuidelijke stuk N69 niet wringen.
Dat zuidelijke stuk lijkt me geen flessenhals in de doorstroming als het noordelijke deel klaar is. Er zit maar 1 rotonde in dat stuk weg, en wat aansluitingen naar kleine wegen. Ook is de capaciteit op dat wegvak nog voldoende om redelijk wat extra verkeer aan te kunnen.
En er komt ook een planstudie voor het zuidelijke deel: https://www.grenscorridorn69.nl/zuidelijk-deel-n69 dus mogelijk dat er in de toekomst nog wat aanpassingen/verbeteringen komen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door Schelpenpaadje » do 26 nov 2020, 12:34

Dat gaat al de goede kant op :top:

Wat gebeurt er met de bestaande N69 ten noorden van Valkenswaard, behalve dat deze weg dit nummer gaat verliezen?
En wordt de N397 straks ingekort tot de aansluiting met de nieuwe N69?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door harry » do 26 nov 2020, 13:01

^^ Afwaardering en inkorting liggen voor de hand. Valkenwaard zal blij zijn dat het het doorgaande verkeer kwijt is.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door verfmeer95 » do 26 nov 2020, 14:27

^^ Ik denk dat de N396 wel doorgetrokken gaat worden naar de nieuwe N69 en dat dat stuk behouden blijft. Maar de rest zal inderdaad flink afgewaardeerd worden.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door Jackbauer1350 » do 26 nov 2020, 20:30

Zou mij niks verbazen dat in ieder geval het gedeelte tussen de N397 en de Europalaan vergrijkbare inrichting gaat krijgen als de ex-N265 door Mariaheide. Een en ander uiteraard afhankelijk van hoeveel geld de gemeente ervoor in kas heeft.
De Europalaan zelf is al een aardige ontsluitingsweg.
Stuk ten zuiden van de N397 is wel wenselijk om dat in stand te houden als degelijke ontsluiting van de bebouwde kom.
Het straks ex-N397-gedeelte eigenlijk ook.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door boe! » do 26 nov 2020, 20:51

Jackbauer1350 schreef: do 26 nov 2020, 20:30 Zou mij niks verbazen dat in ieder geval het gedeelte tussen de N397 en de Europalaan vergrijkbare inrichting gaat krijgen als de ex-N265 door Mariaheide.
Die plannen zijn al grotendeels uitgewerkt. Enkele visualisaties: https://www.valkenswaard.nl/in-valkensw ... nen_44144/

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door IQ[] » vr 27 nov 2020, 9:59

Ziet er netjes uit. Lijkt me een prima inrichting voor het geplaagde centrum. Duidelijk aan de tekeningen is dat het deel ten zuiden van de N397 en de N397 als ontsluiting blijven (voorlopig?).

Voor een stukje noordelijker, de kom van Aalst (onderdeel van Waalre), zijn de plannen minder concreet. Er is al wel een projectpagina, maar veel, op een paar bekende kreten na als visie, staat er nog niet op.
https://www.duurzaamdoorwaalre.nl/eindhovenseweg

Plaats reactie