[N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

[N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Bericht door Alain » za 10 sep 2005, 12:20

Uit het Eindhovens Dagblad van vandaag (100905):
Regio wil steun minister Peijs
Problemen N69 groter dan gedacht
Door JULES HEZEMANS

Zaterdag 10 september 2005 - EINDHOVEN – De verkeersproblemen op en rond de N69 tussen België en Eindhoven zijn nog groter dan gedacht. De regio wil daarom dat het Rijk belooft mee te werken aan een oplossing.


Uit het grootschalige kentekenonderzoek dat eerder dit jaar door regiobestuur SRE is gehouden, blijkt dat de N69 zo druk is dat verkeer steeds vaker deze weg in Valkenswaard en Waalre mijdt, en uitwijkt naar wegen in Eersel, Bergeijk en Leende. Nu al rijdt het merendeel van het vrachtverkeer vanuit België niet meer over de N69 dwars door de dorpen, maar via Eersel en Leende. Die wegen zijn echter niet gemaakt voor grote aantallen auto’s en trucks.

Een andere uitkomst van het onderzoek is dat er in Aalst bij de A67/Randweg Eindhoven dagelijks 30.000 voertuigen rijden. De helft daarvan komt uit Aalst, Waalre en Valkenswaard, de rest is regionaal of internationaal verkeer. Verkeer dat via de N69 bij Eindhoven naar het zuiden rijdt, heeft voor tachtig procent de regio als bestemming. Slechts eenvijfde deel passeert de grensovergang bij Lommel.

De uitkomsten zijn verontrustend, stelt SRE-bestuurder Smetsers. Niet alleen Aalst en Valkenswaard houden zo verkeersproblemen, maar ook de omliggende gemeenten krijgen ze. „Het is op sommige plekken nu al veel drukker dan verwacht. Daar rijdt nu al het aantal auto’s dat pas over vijf jaar werd verwacht. En het verkeer groeit nog steeds.“

De provincie, het SRE en de zeven gemeenten in het gebied vinden dat de verkeersproblemen zo groot zijn geworden dat het ministerie van Verkeer en Waterstaat zich er weer mee moet bemoeien. Eind jaren negentig trok de rijksoverheid zijn handen juist af van de N69, omdat het zou gaan om regionale problemen.

Smetsers stelt dat er waarschijnlijk weinig hoeft te veranderen aan de oplossing die regionaal al was afgesproken tussen de gemeenten, de provincie en SRE. Belangrijkste onderdeel is een nieuwe weg tussen Valkenswaard-zuid en de A67 bij Veldhoven. Hoe die weg precies moet lopen, is nog niet bekend.

Nieuwe studie

Als het Rijk het verzoek honoreert, betekent dit wel dat er weer een nieuwe studie komt. „De problemen zijn helder en de oplossing ook, maar daar moeten we het ministerie nog wel van overtuigen“, zegt de Waalrese wethouder C. Ort. „Daarom moeten we zo’n studie gezamenlijk doen.“ Ort baalt van weer een nieuw rapport over de N69: „Maar zonder zo’n studie krijgen we de rijkssteun niet. En dan gaat het uiteindelijk ook over geld voor de maatregelen.“

Het is volgens SRE-bestuurder Smetsers niet juist om te stellen dat door een nieuwe studie een oplossing weer langer op zich laat wachten: „Dit onderzoek kan vrij snel, omdat er al veel gegevens zijn. En die tijd winnen we waarschijnlijk terug op het einde van het traject.“ Dan komt er een besluit over de oplossing en de financiering ervan.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » za 10 sep 2005, 12:34

Mijn simpele doch doeltreffende oplossing:

Afbeelding

Aansluiting op De Hogt lijkt me namelijk niet reeel, vanwege het Dommeldal en de al geplande verbouwing van dat knooppunt.

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » za 10 sep 2005, 12:42

Ligt die weg niet te ver naar het westen om een effectief alternatief te zijn voor de huidige N69? Een weg die ongeveer aan de zuidwestpunt van Veldhoven op de A67 aansluit, en dichter langs Valkenswaard gaat, levert een kleinere omweg op, en hoeft niet per se door het Dommeldal te lopen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » za 10 sep 2005, 12:48

Als ik op ViaMichelin kijk, lijkt het er toch op dat Valkenswaard met een A69 rekening heeft gehouden:

Afbeelding

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » za 10 sep 2005, 12:56

Nee, volgens mij heeft dat gewoon te maken met de nabijheid van het Dommeldal, waar niet gebouwd mag worden. Die A69 kunnen we dus ook vergeten.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » za 10 sep 2005, 13:22

Alargule schreef:Ligt die weg niet te ver naar het westen om een effectief alternatief te zijn voor de huidige N69? Een weg die ongeveer aan de zuidwestpunt van Veldhoven op de A67 aansluit, en dichter langs Valkenswaard gaat, levert een kleinere omweg op, en hoeft niet per se door het Dommeldal te lopen.
Het moet dan ook geen alternatief zijn voor de N69, maar een vervanging. Zoals je ziet heb ik die ten zuiden van Valkenswaard verwijderd.
Ook ik vind dit niet het ideale trace, maar ik neig ernaar te denken dat het voor nu weleens de beste oplossing zou kunnen zijn. Het volgt namelijk grotendeels de traces van bestaande wegen, oa de N397. Dit drukt de kosten, en voorkomt dat de nieuwe weg NOG een doorsnijding van het landschap betekent. Op deze manier is de weg wellicht wel haalbaar, terwijl dat op een andere manier niet zo is. Ik heb liever een goede N69 op deze manier dan NIET een ideale A69.

Het voordeel van oostelijker aansluiten, bij Veldhoven lijkt me ook niet zo gigantisch groot. Dat scheelt een km of 5 over de snelweg, ofwel een minuut of 3. Intussen zou dat alternatief wel een heel stuk duurder zijn en meer weerstand oproepen, waardoor het er waarsch. weer niet komt.

Mijn idee is in elk geval dusdanig, dat het voor bijna alle routes sneller zal zijn dan toch nog door Valkenswaard rijden. Van dat verkeer zijn ze daar dus af.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » za 10 sep 2005, 13:44

Je blijft alleen met het probleem zitten dat van het aanwezige verkeer maar 20% de N69 tot de grens hoeft te volgen. Voor de rest van het verkeer is het niet zo'n heel goed alternatief, en het verkeer zal in totaal ook alleen maar blijven toenemen. Maar het is inderdaad waarschijnlijk het makkelijkst haalbaar.

[cynische-modus]Het zal wel weer een gedrocht worden zoals de N14, N62, N11, N205, Oostelijke Randweg van Eindhoven, etc, met een weg met veel verkeerslichten. Als het een beetje meezit ook nog een tunnel onder een deel van het Dommeldal door. Met aan het einde een diamond-aansluiting op de A2 even ten westen van Knooppunt de Hogt. Zodat er veel geld wordt uitgegeven, het verkeersprobleem maar ten dele wordt opgelost en de natuur toch verziekt wordt, maar het hoogste doel, het niet hoeven aanleggen van een snelweg wel wordt bereikt[/cynische modus]
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » za 10 sep 2005, 13:49

Ach, de meest voor de hand liggende 'oplossing' is dat de N396 naar de A2 bij Leende wordt omgenummerd in N69.

En tja, het zal best dat een groot deel van het verkeer op weg is naar Valkenswaard. Van dat verkeer kun je Valkenswaard echter per definitie niet verlossen. Wel van het doorgaande verkeer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » za 10 sep 2005, 14:47

Alargule schreef:Nee, volgens mij heeft dat gewoon te maken met de nabijheid van het Dommeldal, waar niet gebouwd mag worden. Die A69 kunnen we dus ook vergeten.
Dan gaan we gewoon onder de grond. Als we een tunnel onder het Kanaal kunnen aanleggen, dan kunnen we ook wel onder de Dommel door.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » za 10 sep 2005, 15:09

*zucht* daar gaan we weer!

Als je terug leest in een van de topics over de N69 zul je zien dat ik in feite de uitkomst van dit onderzoek al voorspeld had. Zonder dat ik wist dat er een onderzoek was. Ik kan me die telling nog herinneren. Op elk belangrijk kruispunt stonden mensen met oranje hessen. Ze stonden zelfs in Lommel zelf te tellen toen. Dat viel me op.

@post Mark:
Mooie open strook, alleen daar loopt juist de Dommel. Die heeft nogal wat bijlopen daar. Bij hoog water staat dit land zelfs onder water.

Ik heb ergens ooit gelezen dat ASML rekening heeft gehouden met een eventuele nieuwe weg, bij het bouwen van zijn gebouwen langs de A67. Vooruitziend dat daar ooit in de toekomst een aansluiting kan worden gerealiseerd.

Verder lijkt mij de beste oplossing het Keersop-tracé. Eventueel met tunnels. Maar wel zo dat er een aansluiting is voor Valkenswaard/Dommelen die nut heeft.

Ik ben geen voorstander van omnummerpraktijken omdat dat het probleem niet oplost. Wichers voorstel om de N379 te gebruiken heeft alleen nut voor internationaal verkeer. Maar het probleem in Aalst en Valkenswaard zal blijven bestaan.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 10 sep 2005, 15:24

Wat is het Keersop-tracé dan?

Ik vind dat het nu eindelijk eens afgelopen moet zijn met dat gezanik over het wel of niet aanleggen van een nieuwe weg. Alsof een rijksweg die een centrum doorsnijdt nog van deze tijd is en goed voor de volksgezondheid. :evil:

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » za 10 sep 2005, 15:25

Het Keersop-trace liep naar ik meen wat oostelijk van Dommelen, ongeveer recht op Veldhoven af.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » za 10 sep 2005, 15:57

Dit is het Keersop-tracé, een beetje naar mijn smaak aangepast.

Afbeelding

Verklaring:
-Rood: autosnelweg A69
-Groen: aftakking Valkenswaard, met upgraden van bestaande weg Valkenswaard in. De wegen waar deze op aansluit hebben al vier rijstroken.
-Paarse cirkeltjes: opmerkelijke andere zaken op dit kaartje :?

Edit: kleine aanpassing op het kaartje

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » za 10 sep 2005, 16:05

Dat lijkt mij nog de beste oplossing :P

Ik ga dadelijk ook over de A67/E3 en de S18

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 10 sep 2005, 16:07

Dat lijkt mij ook een goede oplossing. En wil je die A69 dan laten doorlopen tot de N74?

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » za 10 sep 2005, 16:21

Ja dat was wel de bedoeling, anders krijg je een "gat" van een paar kilometer tussen twee snelwegen. Maar ik heb het hier niet ingetekend omdat ik dat evident vind ;)

De afstanden tussen de aansluitingen zijn ongeveer:
-Knooppunt "De Run" en "Valkenswaard-Noord": 2,3km (grotendeels in tunnel)
-"Valkenswaard-Noord" en "Dommelen/Bergeijk": 3km (grotendeels in tunnel)
-"Dommelen/Bergeijk" en "Valkenswaard-Zuid": 1,6km (terrein: weiland)

Knooppunt "De Run" moet iets westelijker, omdat het zo ongeveer 1km van "De Hogt" ligt en dat is iets te dichtbij.
De aftakking bij "Valkenswaard-Noord" is een autoweg in een tunnel met gescheiden rijstroken (twee buizen dus).

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » za 10 sep 2005, 17:00

http://www.dommel.nl/aspx/get.aspx?xdl= ... 5&VarIdt=1

Het moet sowieso een boortunnel worden. Anders wordt het nooit wat. Ik meen dat dit artikel al eerder ter sprake is gekomen. Andere artikelen die ik vind met google stellen me niet gerust.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 10 sep 2005, 17:07

Afbeelding

Jaja, een weg door het Dommeldal zou jammer zijn. ;) :mrgreen:

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Bericht door Seat Ibiza » za 10 sep 2005, 17:28

Er worden hier weer fantastische alternatieven aangedragen: snelwegen, tunnels, etc. Prachtig, maar niet haalbaar lijkt me. De huidige weg door Valkenswaard kan het verkeer al jaren niet meer aan, maar ik denk dat een snelweg op die plaats altijd een onbereikbaar ideaal zal blijven. Niet alleen vanwege de aantasting van de omgeving, maar ook het financiële plaatje zal hierin meespelen.

Ik denk zelf dan ook dat een oplossing zoals Wicher bovenaan noemt meer realistisch is. Het doorgaand verkeer kan daarmee prima uit Valkenswaard worden weggehouden en als de ombouw van de Randweg Eindhoven afgerond is, zal het sluipverkeer door Valkenswaard (dat Leenderheide probeert te omzeilen) ook verleden tijd zijn.

Een autoweg die bij Eersel aansluit op de A67 lijkt me verder een prima oplossing, omdat de kosten lager zullen uitvallen dan een complete snelweg. Wellicht dat een 2+1 (wisselend) zelfs voldoende capaciteit kan bieden. De omweg van een paar kilometer lijkt me geen probleem. Daarnaast zal een snelweg toch nooit 'ergens' naar toe gaan lopen, omdat in België de noord-zuid toch nooit compleet snelweg zal worden.

Bericht gewijzigd door Wicher, de genoemde oplossing was namelijk van mij en niet van Vinny.

Antwoord SI: sorry... ik zal beter opletten voortaan ;)
Laatst gewijzigd door Seat Ibiza op za 10 sep 2005, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » za 10 sep 2005, 17:31

^^
Helemaal mee eens. Dat is ook precies de achtergrond van mijn voorstel. Ik denk dat al het andere niet haalbaar is, en ook dit een goede verbetering oplevert.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » za 10 sep 2005, 18:44

Bij mijn voorstel ging ik uit van genoeg financiële middelen. Eventueel kan de boel nog gereduceerd worden; maar ik ben geen voorstander van een tunnel met tegenverkeer. Het voorstel van Wicher zou dwars door de bebouwde kom van Bergeijk moeten komen te lopen en een groenzone, waar ze dit jaar een wildtunneltje onder de N613 hebben gelegd. Oké dit probleem is minder groot dan in het Dommeldal, maar het is wel aanwezig. Ook wordt bij dit plan het stroomgebied van de Keersop doorsneden. Wederom minder ernstig dan een stuk noordelijker, maar aanwezig. Verder moet je het artikel goed bestuderen (of ik begrijp het verkeerd) 20% is transit-verkeer dat door Valkenswaard rijdt. Dat zal verdwijnen, maar die andere 80% die overblijft is genoeg om de boel te verstoppen. Bovendien is er veel "sluipverkeer" van mensen die de N69 niet nemen, maar een weg parallel eraan. Het zal het probleem in Aalst en Valkenswaard niet oplossen. Mijn voorstel doet dat dus wel, omdat dan het verkeer naar Valkenswaard direct naar Valkenswaard wordt geleid en niet door Waalre of Aalst heen. Hierdoor worden die kernen veel leefbaarder. Als men dan op de oude weg DV toepast, zal het verkeer uit Eindhoven echt wel de nieuwe snelweg kiezen. Wel zou dan bij de aansluiting van die nieuwe weg in Valkenswaard de oude infrastructuur een beetje moeten worden aangepast, maar gezien de verkeerstromen zal het allemaal netjes moeten gaan, omdat er al heel veel verkeer aan die kant moet zijn en het zal mooi in tweeën splitsen.
Daarnaast zal een snelweg toch nooit 'ergens' naar toe gaan lopen, omdat in België de noord-zuid toch nooit compleet snelweg zal worden.
De N74 wordt een volledige expresweg vanaf de grens tot de E314. Met ongelijkvloerse kruisingen. Wel met stukken van 90, maar wel 2x2. Het zou beter zijn geweest om tot de E313 door te laten lopen, maar dat is een ander verhaal. Ik vind dus dat dit geen argument is.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Bericht door Seat Ibiza » za 10 sep 2005, 21:19

Ik denk dat we er rustig van uit kunnen gaan dat de financiële ruimte voor grootschalige tunneltrajecten er niet is en ook niet zal komen. Hoe jammer dat ook is. Dat betekent dat je naar goedkopere oplossingen op zoek moet...

Ik blijf Wichers oplossing een goed alternatief vinden, ook al gaat er maar 20% van het verkeer over de grens. Ook zie ik nog steeds geen noodzaak voor een snelweg aansluitend op de (uitgebouwde) Noord-Zuid. Als deze Noord-Zuid tot complete snelweg zou zijn uitgebouwd en doorgetrokken richting Luik zou het een ander verhaal zijn.

Blijft dus nog het probleem met het regionale verkeer. Hoeveel inwoners heeft Valkenswaard eigenlijk? Toch niet zo veel dat een snelweg naar Eindhoven noodzakelijk is? Een verbetering van de N396 richting Leende en / of een verbetering van het traject naar Eindhoven zouden toch mogelijk moeten zijn? Zijn er bijvoorbeeld geen mogelijkheden om een westelijke randweg langs Aalst te leggen (in combinatie met een nieuwe aansluiting op de A2) ?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » za 10 sep 2005, 21:22

Volgens mij heeft Valkenswaard zo'n 31.000 inwoners. Niet bepaald big zegmaar...

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » za 10 sep 2005, 21:36

Seat Ibiza schreef:Zijn er bijvoorbeeld geen mogelijkheden om een westelijke randweg langs Aalst te leggen (in combinatie met een nieuwe aansluiting op de A2) ?
Dat is misschien ook nog wel het handigst ja. En laat er nu precies op die plek al een aansluiting op de A2 gaan komen: High Tech Campus oid.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » za 10 sep 2005, 21:43

Ik ben sterk geporteerd van Matthijs' plan. Maar wel zie ik graag de kruispunten ongelijkvloers uitgevoerd worden. Een beetje als de N230 dus.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » za 10 sep 2005, 21:47

Daar zat ik ook al aan te denken. Erg veel aansluitingen hoeven het ook niet te zijn. Ik dacht aan eentje bij Eersel, eentje bij Bergeijk en eentje in de buurt van de grens (die de Belgische N715 bedient).

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Bericht door Seat Ibiza » za 10 sep 2005, 22:44

René schreef:Maar wel zie ik graag de kruispunten ongelijkvloers uitgevoerd worden.
Ja, daar ging ik min of meer ook al vanuit. Beetje zoals de Duitse Bundesstrassen vaak gebouwd worden.

Als ik moet kiezen tussen een alternerende 2+1 weg met ongelijkvloerse kruisingen of een 2+2 weg met gelijkvloerse VRI-kruisingen (of nog erger: rotondes), dan zou ik zeker de eerste optie kiezen!

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » zo 11 sep 2005, 11:27

Het grensoverschrijdend verkeer op de N 69 is niet erg groot. Het grootste probleem doet zich dan ook voor in Valkenswaard en Aalst. Ik denk dat een verbinding N 74 - A 67 dan ook in het geheel niets oplost, zelfs niet als het een weg is met ongelijkvloerse kruisingen en gescheiden rijbanen. Het zorgt alleen voor veel meer verkeer op de N 397 en de weg Broekhoven - Waalre.

Ik denk dan meer aan zoiets:
Afbeelding

Edit: marges plaatje aangepast
SI
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Bericht door Seat Ibiza » zo 11 sep 2005, 12:37

Ik zat meer in deze richting te denken; een combinatie van de plannen van Vinny en Wicher dus. Ik ben echter er van uitgegaan om het verkeer uit Aalst en Valkenswaard weg te houden en de aansluiting op de snelweg bij Aalst op de Randweg te maken (daar waar de aansluiting Campus dus komt).

Eventueel zou de huidige afrit bij Aalst ook kunnen vervallen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 11 sep 2005, 13:12

Een aansluiting op de A2 oostelijk van Valkenswaard heeft alleen zin als knp. Leenderheide volledig ongelijkvloers wordt gemaakt. Anders moet al dat verkeer ook nog over de nu al overbelaste rotonde.

En 2x2 ongelijkvloerse autoweg westelijk is m.i. ook wel voldoende.

Plaats reactie