Aansluiting Veldhoven-West (A67):

Omgeving ten zuiden van A67 en de brug over de Run:

Aansluiting N397 Dommelen en de brug over de Keersop:

Aansluiting bestaande N69/Luikerweg:

Moderator: Moderatoren
Tijd voor een kleine tijdreis. Uit de oude doos toen de N69 nog RW269/RW69 was en er de plannen waren om vanuit De Hogt nog door te trekken naar het zuiden. Ik heb een kleine selectie gemaakt uit de kaarten.Vinny schreef: ↑za 10 apr 2021, 17:41In 1993 lag een doortrekking van de A 2 ten zuiden van knp. De Hogt nog in het verschiet, aan te sluiten op de Belgische N 74 (A 24). Een exact tracé heb ik nooit zien verschijnen; wel stippellijnen op veel plankaarten. Blijkbaar is dat toen reden geweest om de N 69 niet te decentraliseren en ook het nummer niet te wijzigen.
De teksten “aansluitingen op tangenten” duiden hier vermoedelijk op de parallelstructuur van de Randweg die uiteindelijk wél is aangelegd (een decennium later)? Ik wist trouwens niet dat die verdubbeling in 1998 al helemaal was uitgetekend - hoewel het met een tracébesluit in 2003 ook niet enorm verbaast.
Als ik het goed begrijp, duiden tangenten hier meer op de verschillende kanten van de Randweg Eindhoven (zuid- en west-tangent). Ik meen me te herinneren van het toenmalige informatiecentrum van de ombouw Randweg Eindhoven, dat de originele plannen al uit 1994 dateerden. Er waren dus in de planningstijd van deze RW69-trajectnota nog meerdere varianten voor de Randweg Eindhoven. En er waren dus ook meerdere varianten uitgedacht voor KP de Hogt om de N/A69 aan te sluiten. Ik heb hier met opzet de variant uitgepikt die het meest aansluit bij de uiteindelijke uitvoering van de Randweg (4x2-variant). Er was ook nog een 2x4 variant (geen parallelstructuur) en vrachtalternatief-variant (doelgroepstroken).Pino schreef: ↑za 10 apr 2021, 21:15De teksten “aansluitingen op tangenten” duiden hier vermoedelijk op de parallelstructuur van de Randweg die uiteindelijk wél is aangelegd (een decennium later)? Ik wist trouwens niet dat die verdubbeling in 1998 al helemaal was uitgetekend - hoewel het met een tracébesluit in 2003 ook niet enorm verbaast.