[N309] Lelystad - Epe

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Chris » do 14 mei 2015, 13:19

Nu de rondweg van 't Harde niet doorgaat wordt de N309 door het dorp heringericht. Ook wordt de aansluiting met de A28 aanzienlijk gereconstrueerd.

De layout van de aansluiting is momenteel een typische jaren '60 haarlemmermeer, waarbij de toe- en afritten net niet tegenover elkaar liggen. Dat wordt aangepast zodat er een symmetrische haarlemmermeer ontstaat. Tevens komen er extra opstelstroken. Ook wordt de N309 ter hoogte van de aansluiting kortstondig verdubbeld.

Afbeelding

Op de projectpagina is ook een korte video te zien van de nieuwe situatie: http://www.gelderland.nl/4/N309-N310/N3 ... ecten.html

Een video van de herinrichting van de N309 door 't Harde: https://www.youtube.com/watch?v=QtpS0N1FyZg

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door RSK » do 14 mei 2015, 15:27

Chris schreef:De layout van de aansluiting is momenteel een typische jaren '60 haarlemmermeer, waarbij de toe- en afritten net niet tegenover elkaar liggen. Dat wordt aangepast zodat er een symmetrische haarlemmermeer ontstaat. Tevens komen er extra opstelstroken.
Wat is precies het voordeel/nadeel van de varianten?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door verfmeer95 » do 14 mei 2015, 15:39

^^ Op dit moment moet verkeer Amersfoort-'t Harde de stroom Epe-Zwolle kruisen, en verkeer Zwolle-Epe moet de stroom 't Harde-Amersfoort kruisen. Dat is straks niet meer nodig, waardoor de capaciteit van de kruising omhoog gaat.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Chris » do 01 okt 2015, 16:23

De N309 door 't Harde is een tijdje terug gereconstrueerd. Volgens de provincie waren de werkzaamheden op 8 september afgerond. De reconstructie van de aansluiting met de A28 is nog niet begonnen, wel waren ze bezig met het fietspad daar.

Op zich is er net werk afgeleverd. Wel heb ik het gevoel dat de weg wat 'overengineered' is. Er gebeurt ontzettend veel over een korte afstand. De markering is nog geen 50 meter hetzelfde.

Wat foto's (van zuid naar noord).
Afbeelding
N309-1 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N309-2 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N309-3 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N309-4 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N309-5 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N309-6 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N309-7 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N309-8 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N309-9 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N309-10 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N309-11 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N309-12 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N309-13 by European Roads, on Flickr

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Techum » do 01 okt 2015, 16:41

Zijn die groene middengeleiders soms geïnspireerd op die roze in Wijchen?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Snelwegfreak » do 01 okt 2015, 17:09

Het lijkt wel kunstgras. Ik vind het fraai.

Net zoals de rest van de weg. Het ziet er mooi uit, zeker de openbare verlichting vind ik netjes.
Enne gojje mins blieft altied leave.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door waldo79 » do 01 okt 2015, 17:14

Het ziet er netjes uit in mijn ogen. Ik zag recent een filmpje van boe! over Koningsbosch en daar was ik minder van gecharmeerd :yes:

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Via » do 01 okt 2015, 17:36

Chris schreef:Op zich is er net werk afgeleverd. Wel heb ik het gevoel dat de weg wat 'overengineered' is.
Die mening deel ik voor sommige wegen wel met je, maar voor dit specifieke geval niet. Het enige waar ik me aan erger is weer die overdaad aan fluorgele achtergronden.

Verder mooie weg. :top:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Snelwegfreak » do 01 okt 2015, 17:42

^^ Die gele achtergronden worden zo vaak toegepast dat de meerwaarde ervan allang weer verdwenen is. Daarnaast is het ook gewoon lelijk en vaak onnodig. Weg ermee..!
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Chris » do 01 okt 2015, 19:20

Vergelijk dit eens met een Duitse 'ortsdurchfahrt'. Die hebben vaak een veel rustigere uitstraling. Alhoewel hier alles netjes uitgevoerd is volgens de richtlijnen is het een opeenvolging van verspringingen, oversteken, inritten, linksaffers, stoepparkeren, markering die elke 1 - 2 seconden verandert, zoveel verschillende elementen dat het allemaal een beetje 'overengineered' is. Bedenk wel dat deze foto's over een afstand van amper 1 kilometer zijn genomen.

Alhoewel ik blij ben dat ze geen drempels en plateaus hebben toegepast. De weginrichting is nog wel op de functie van de weg (intensief gebruik) ingericht. Ondanks het ontbreken van drempels nodigt het niet uit tot te hard rijden. Misschien zijn al die verschillende elementen dan wel noodzakelijk om dat te behalen.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Rogier » do 01 okt 2015, 20:35

^^

Ik woon in deze omgeving en ik vind de 'oude' situatie een stuk mooier.
Ik heb oud tussen '' gezet, want in 2007 - 2008 heeft men namelijk het traject ook al stevig aangepakt.
Dat men het asfalt vernieuwd heeft, is terecht want het ZSA was aan groot onderhoud toe.
Echter het sloeg werkelijk nergens op om de fietspaden, parkeerplaatsen en de stoepen volledig te vernieuwen.
Nog geen 10 jaar geleden waren deze al compleet vernieuwd en de staat van deze delen was nog goed.
Voor een belangrijk deel geldverspilling dus.
Het werk aan de viaducten begint in oktober volgens mij en gaat 1 - 1,5 jaar duren.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Chris » wo 11 mei 2016, 10:21

De N309 tussen Dronten en Elburg wordt vernieuwd.
Provincie Flevoland schreef: Opknapbeurt voor Elburgerweg (N309)

Van maandag 23 mei tot donderdag 23 juni 2016 geeft de provincie Flevoland een opknapbeurt aan de Elburgerweg (N309) tussen Dronten en Elburg. Tegelijkertijd worden maatregelen uitgevoerd om de verkeersveiligheid te verbeteren. Een groot deel van de N309 wordt tijdens het werk afgesloten. Weggebruikers worden omgeleid. De opknapbeurt bestaat eruit dat de bovenste, slechte lagen asfalt worden vervangen door twee nieuwe asfaltlagen.

Betere zichtbaarheid ‘s avonds
Enkele maatregelen die dienen om de verkeersveiligheid te vergroten, hebben betrekking op het voorkomen van eenzijdige ongevallen. Een eenzijdig ongeval is bijvoorbeeld het onverwachts in de berm geraken van bestuurders. De witte lijnen die weggebruikers attenderen op de zijkanten van de weg, worden uitgevoerd in materiaal dat ’s avonds en bij regenachtige weersomstandigheden beter zichtbaar is dan de huidige materialen. De strook tussen deze zogeheten ‘kantmarkering’ en de rand van het asfalt wordt voorzien van een verruwing (ribbels) en er komen glasbollen in die in het licht van koplampen het verloop van de weg aangeven.

Drempels attenderen op kruisingen
Bij de kruisingen Haringweg, Hondweg/Olsterpad en Ellerweg/Abbertweg worden drempels aangebracht op de plek waar deze zijwegen aansluiten op de Elburgerweg. Zo worden weggebruikers op deze wegen op tijd gewaarschuwd dat ze een (voorrangs)weg naderen. Door de halve plateaus moeten ze flink afremmen voor ze de Elburgerweg op kunnen rijden. Daardoor hebben ze langer tijd om uit te kijken, wat het risico van een aanrijding beperkt.

Veiliger verkeer bij kaasboerderij
Kaasboerderij De Polderzoom op Elburgerweg 36 krijgt steeds meer bezoekers. Bij de aansluiting van de toegangsweg naar de boerderij is het daarom steeds vaker een drukte van belang. Wie daar nietsvermoedend aan komt rijden, kan daarom op dit punt schrikken van remmend, afslaand, oprijdend en overstekend (fiets)verkeer. Om ongevallen te voorkomen, legt de provincie daarom een opstelstrook aan voor links afslaand verkeer. En voor het fietsverkeer komt er een veilige stopplaats in de as van de weg, zodat fietsers de weg in twee etappes kunnen oversteken. Zo’n stopplaats, in technische termen een ‘middengeleider’, wordt ook aangelegd bij de aansluiting van de Olsterweg.
Ik hoop dat die drempels alleen op de zijwegen komen en niet op de N309 zelf... De provincie Flevoland heeft op enkele 80 km/h gebiedsontsluitingswegen al drempels aangelegd, bijvoorbeeld op de N333 of N709.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door mavas » wo 11 mei 2016, 11:31

Maatregelen klinken wel vrij positief allemaal :)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door JJK » wo 11 mei 2016, 11:48

Snelwegfreak schreef:Het lijkt wel kunstgras. Ik vind het fraai.

Net zoals de rest van de weg. Het ziet er mooi uit, zeker de openbare verlichting vind ik netjes.
Brede trottoirbanden vindt ik ook altijd wel luxe ogen

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Rogier » wo 11 mei 2016, 12:22

Chris schreef:
Ik hoop dat die drempels alleen op de zijwegen komen en niet op de N309 zelf... De provincie Flevoland heeft op enkele 80 km/h gebiedsontsluitingswegen al drempels aangelegd, bijvoorbeeld op de N333 of N709.
En dat gaat ook hier op de kruisingen gebeuren. Enerzijds ook gedeeltelijk aan een deel van de hardrijders te danken, omdat op deze weg over het algemeen vlot doorgereden wordt. Hopelijk dat de drempels met 80 km\uur te nemen zijn.
In dat geval vallen de gevolgen redelijk mee. Daarnaast wordt bij 1 toerit de rijbaan verbreed, omdat hier veel verkeer afslaat.

Voor de rest is dit een reguliere onderhoudsbeurt (2 lagen asfalt, 8cm eruit en 2 nieuwe lagen erin).
Het huidige asfalt (en betonnen fietspad) zijn volgens mij begin jaren negentig aangebracht \ aangelegd en om die reden is het noodzakelijk om de weg aan te pakken.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Rogier » wo 11 mei 2016, 12:25

JJK schreef:
Snelwegfreak schreef:Het lijkt wel kunstgras. Ik vind het fraai.

Net zoals de rest van de weg. Het ziet er mooi uit, zeker de openbare verlichting vind ik netjes.
Brede trottoirbanden vindt ik ook altijd wel luxe ogen
Het meest onzinnig project dat je ook kon bedenken.
In werkelijkheid ziet het kunstgras er niet uit en verder waren deze werkzaamheden voor een belangrijk deel niet nodig.
Alleen het vervangen van de deklaag en een paar aanpassingen aan de weg inrichting waren voldoende geweest.
Echter de provincie had geld te veel en vond het noodzakelijk om de nog geen 7 - 8 jaar oude fietspaden en voetpaden volledig opnieuw aan te leggen.
Hierdoor duurde de werkzaamheden weken langer dan noodzakelijk en werden er werkzaamheden uitgevoerd, waar je vraagtekens kunt stellen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door SnarfFlevoland » wo 11 mei 2016, 12:38

Rogier schreef:Enerzijds ook gedeeltelijk aan een deel van de hardrijders te danken, omdat op deze weg over het algemeen vlot doorgereden wordt. Hopelijk dat de drempels met 80 km\uur te nemen zijn.
Op die landweggetjes wordt ook vaak erg gevaarlijk hard gereden en velen schieten ongecontroleerd de N309 op of steken met een rotvaart nog net even voor het verkeer over. Op de N309 zelf trapt men ook stevig door, maar opzich zou die weg ook prima 100 km/u kunnen zijn. Als je er braaf met 80 km/u overheen rijdt ben je ook wel zo'n beetje de langzaamste onder de automobilisten. In tegenstelling tot de N307 Dronten-Kampen wordt er op de N309 Dronten-Elburg zover ik kan herinneren zelden tot nooit op snelheid gecontroleerd. Daarvoor staat men ontzettend graag langs de N307 te flitsen.
Rogier schreef:Het huidige asfalt (en betonnen fietspad) zijn volgens mij begin jaren negentig aangebracht \ aangelegd en om die reden is het noodzakelijk om de weg aan te pakken.
Zou best eens kunnen. De weg geeft mij altijd een nog wat old-school gevoel uit mijn jeugdjaren. Zover ik me kan herinneren is er in al die jaren tijd weinig gebeurd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Chris » za 28 mei 2016, 19:20

Reconstructie viaduct N309-A28

Maandag 30 mei 2016 start Heijmans, in opdracht van de provincie Gelderland, met de werkzaamheden aan het viaduct en kruising N309-A28 ‘t Harde. Er komt een nieuw, ruimer viaduct zodat automobilisten straks in de spits beter en veiliger kunnen doorrijden. De aanpassingen maken de Eperweg in ’t Harde ook veiliger voor voetgangers en fietsers. De uitvoering duurt tot eind oktober 2016.

Werkzaamheden

* Het aantal rijstroken onder het viaduct wordt uitgebreid van 3 naar 5 rijstroken
* De fiets- en voetgangersvoorzieningen worden verbeterd
* Er worden verkeerslichten geplaatst bij op- en afritten
* Het bestaande viaduct A28 wordt gefaseerd gesloopt en vervangen
* Diverse tijdelijke maatregelen, zodat tijdens de bouw van het nieuwe viaduct het verkeer wel kan doorstromen.
Vandaar dat de markering van de A28 over het viaduct afwijkt van de aansluitende wegvakken die een tijdje terug opnieuw geasfalteerd zijn. Wel bijzonder dat in 5 maanden tijd een snelwegviaduct volledig vervangen wordt.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Rogier » zo 29 mei 2016, 9:33

^^

De viaducten worden in 2 x 6 weken compleet vervangen. In het eerste weekend van juli wordt het eerste viaduct gesloopt en in het 3de weekend van augustus wil men het tweede viaduct gaan slopen. Begin oktober moeten beide viaducten vervangen zijn. Ik vermoed dat een zeer belangrijk deel van het nieuwe viaduct met prefabdelen gaat bouwen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Chris » zo 29 mei 2016, 9:38

Wat voor verkeersvoering gaan ze doen tijdens de werkzaamheden? Past 4-0 op één viaduct?

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Rogier » zo 29 mei 2016, 14:42

Chris schreef:Wat voor verkeersvoering gaan ze doen tijdens de werkzaamheden? Past 4-0 op één viaduct?
Het is inderdaad de bedoeling om een 4-0 systeem te gaan opzetten.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Rogier » za 09 jul 2016, 17:17

Hier een paar foto's van de sloop van het viaduct van de A28 bij 't Harde. De heipalen voor het nieuwe viaduct zijn overigens afgelopen week voor een deel al geheid. Alleen de heipalen voor de middenpijler moeten volgens mij nog geheid worden (gebeurd waarschijnlijk vandaag, omdat de N309 toch i.v.m. de sloop tot vanavond afgesloten is. Vanmorgen was de sloop al grotendeels afgerond, maar de N309 blijft tot 23 uur afgesloten.

Over 6 - 7 weken moet het nieuwe viaduct al klaar zijn, want dan wordt het noordelijke viaduct gesloopt. Eind september moeten beide viaductendelen klaar zijn. Daar kunnen de Duitsers nog wat van leren (veel prefab en werkzaamheden clusteren).

http://www.nwvfoto.nl/diversen/sloop-vi ... volle-gang
Bron: Lokale Omroep Elburg

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Chris » za 16 jul 2016, 19:37

Rogier schreef:Over 6 - 7 weken moet het nieuwe viaduct al klaar zijn, want dan wordt het noordelijke viaduct gesloopt. Eind september moeten beide viaductendelen klaar zijn. Daar kunnen de Duitsers nog wat van leren (veel prefab en werkzaamheden clusteren).
In Duitsland duurt zoiets bijna 2 jaar. :nuts:

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Rogier » za 16 jul 2016, 21:25

Tja, als je maar met 2 - 3 man werkt en alleen op de doordeweekse dagen werkt, dan gaat zo iets lang duren.
Bij 't Harde was men zelfs vandaag aan het werk. Inmiddels zijn beide landhoofd gestort en was met druk bezig om het bovenste gedeelte van de midden pijler te bekisten. Ik verwacht dat over 1 - 1,5 week de onderbouw van het viaduct klaar is zodat over 2 weken de liggers geplaatst kunnen worden. Druklaag aanbrengen en afwerken en het viaduct kan weer voor het verkeer open. Overigens over 4 - 4,5! weken moet het viaduct al weer open gaan, want over 5 weken moet het noordelijke viaduct gesloopt zijn. In de week daarvoor moet namelijk het asfalt verwijderd worden en de heipalen voor de landhoofden aangebracht worden (duurt 1 - 2 dagen).

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Rogier » zo 24 jul 2016, 15:50

Vanmiddag even een paar foto's van het nieuwe viaduct genomen.
Dit is het resultaat van ongeveer 2 weken werken.
Maandag en dinsdag worden de kokerliggers over het viaduct gelegd en ik vermoed dat vrijdag het viaduct op de randafwerking na, klaar zal zijn.
https://www.flickr.com/photos/141475913 ... es-1R98xe/

https://www.flickr.com/photos/141475913 ... es-1R98xe/

https://www.flickr.com/photos/141475913 ... es-1R98xe/

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Chris » wo 10 aug 2016, 18:41

Een paar foto's van vandaag bij de aansluiting 't Harde. Er waren echt veel mensen aan het werk, ik denk wel 70 of 80.

Het verkeer gaat momenteel 4-0 over het oude viaduct met een smalle linkerrijstrook (breedtebeperking van 2 meter). Een vrachtwagen ging middenop rijden voor mij. Toch zorgt dit niet tot nauwelijks voor congestie. Het viel me wel op hoe laat de snelheid pas terug gaat naar 90, de aankondiging van de verschoven rijstroken op 1000 m staat nog in het 130-gebied. Echt vlak voor de aansluiting 't Harde, gevolgd door 70 km/h over het viaduct. Er staan wel tekstkarren voor de aansluiting (die waren vandaag niet in gebruik).

1. De noordkant van de aansluiting.
Afbeelding
N309-1 by European Roads, on Flickr

2. De nieuwe afrit vanuit Zwolle.
Afbeelding
N309-2 by European Roads, on Flickr

3. Het nieuwe viaduct aan de zuidkant van de aansluiting.
Afbeelding
N309-3 by European Roads, on Flickr

4. Overzicht nieuwe viaduct.
Afbeelding
N309-4 by European Roads, on Flickr

5. 'achtergrondwaarde'. Blijkbaar sorteren ze de grond.
Afbeelding
N309-5 by European Roads, on Flickr

6. De nieuwe afrit vanuit Amersfoort.
Afbeelding
N309-6 by European Roads, on Flickr

7. Verschil oude en nieuwe viaduct.
Afbeelding
N309-7 by European Roads, on Flickr

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door waldo79 » wo 10 aug 2016, 20:15

Mooie reportage: wat betreft dat "achtergrondwaarde". Dat sorteren is ingedeeld naar de mate van geschiktheid om de grond nog elders toe te passen.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Rogier » wo 17 aug 2016, 21:20

Inmiddels is het verkeer naar het nieuwe viaduct overgezet en is men begonnen om het oude viaduct vrij te maken, zodat deze op vrijdag en zaterdag gesloopt kan worden. Men over 2,5 week de liggers al te kunnen plaatsen en op 25 september moet ook dit viaduct gereed zijn.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Rogier » ma 03 okt 2016, 8:46

Inmiddels zijn de viaducten klaar en is het eerste viaduct al weer redelijke beschadigd, omdat een kiepwagen tegen de rand van het viaduct aangereden heeft. Deze strijd heeft de kiepwagen verloren. Gelukkig heeft de bestuurder nauwelijks letsel opgelopen, maar de rand van het viaduct heeft wel zware schade opgelopen (1 prefab randelement mag waarschijnlijk vervangen worden).

Brond: http://www.loe-elburg.nl/nieuws/schade- ... t-a28-n309

Lokale Omroep Elburg
http://www.nwvfoto.nl/hulpdiensten/scha ... -op-tharde
Foto's van de schade en ongeval

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N309] Lelystad - Epe

Bericht door Chris » vr 18 nov 2016, 20:57

Het project om de aansluiting 't Harde van de A28 te reconstrueren is gisteren officieel afgerond.

Afbeelding

Plaats reactie