[N331] Zwolle - Emmeloord

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Chris » vr 17 apr 2015, 18:58

Gisteren is de nieuwe ophaalbrug bij Zwartsluis geplaatst. Deze wordt vervangen in verband met de nieuwe sluis. De brug wordt in de zomer volledig in gebruik genomen.

Afbeelding

Er zijn twee ophaalbruggen van de N331 bij Zwartsluis. Het gaat om de oostelijke. De westelijke is erg smal (fietsers mogen er niet overheen) maar wordt niet vervangen op korte termijn voor zover ik weet.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Kaaiman » ma 17 aug 2015, 11:36

[url=https://www.zwolle.nl/wonen-en-leven/wijken/stadshagen/uitgelicht/aanleg-hasselterweg-start-na-de-zomer]Gemeente Zwolle[/url], 10 juni 2015 schreef:Aanleg Hasselterweg start na de zomer

De tweede fase voor de aanleg van de Hasselterweg gaat eind augustus 2015 beginnen.
De onteigeningsprocedure is afgerond. De gemeente Zwolle is daarmee eigenaar van de grond geworden die nodig is voor het doortrekken van de weg van Stadshagen-Noord richting Hasselt.

Geluidsscherm
De werkzaamheden bestaan uit het aanleggen van de weg en het plaatsen van een geluidsscherm ter hoogte van Scholtensteeg 6 en Breecamp Oost ter hoogte hoek Stadshagenallee/Hasselterweg en het aanbrengen van een geluidswal aan de zijde van Stadshagen (Breezicht) plus het aanbrengen van een schanskorf op de geluidswal in Breecamp Oost . De komende maanden worden al voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd. Naar verwachting wordt de weg in het najaar voor het verkeer opengesteld.

Najaar klaar
Het doortrekken van de Hasselterweg is vertraagd als gevolg van een onteigeningsprocedure, nu deze is afgerond kan de weg worden afgemaakt. De Hasselterweg (N331) wordt bij Stadshagen-Noord verlegd in westelijke richting. Hierdoor komt de weg voor het verkeer van en naar Hasselt buiten Stadshagen om te liggen. Onderdeel van dit nieuwe traject vormt de 525 meter lange Boxemtunnel, die in het najaar definitief in gebruik kan worden genomen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Kaaiman » vr 25 sep 2015, 14:29

Gemeente Zwolle schreef:Verleggen Hasselterweg op 22 oktober gereed

De Hasselterweg (N331) wordt bij Stadshagen-Noord verlegd in westelijke richting. Hierdoor komt de weg voor het verkeer van en naar Hasselt buiten Stadshagen om te liggen. Zodoende wordt het drukke autoverkeer buiten de woonwijk gehouden. De nieuwe rondweg is, na een jaar vertraging door een juridische procedure, vanaf 22 oktober 2015 toegankelijk voor het verkeer.

De maximumsnelheid van de rondweg op het deel buiten de bebouwde kom wordt 80 km/uur, de tijdwinst tussen Zwolle en Hasselt bedraagt ongeveer vijf minuten.

[...]

Groot onderhoud
Maar voordat de rondweg in gebruik genomen kan worden moeten nog verschillende wegwerkzaamheden plaatsvinden en moet de Hasselterweg daarom zelfs tijdelijk dicht.

Vanaf maandag 12 oktober 06.00 uur tot en met 21 oktober 24.00 uur is de Hasselterweg tussen Stadshagen en Hasselt afgesloten in verband met de werkzaamheden. Houdt rekening met fors omrijden.

De werkzaamheden bestaan uit het afmaken van de aansluiting van de rondweg op de Hasselterweg en groot onderhoud aan het wegvak ten noorden van de aansluiting.
Eindelijk! Dit gaat een hoop opstoppingen op de huidige N331 door Stadshagen schelen. :top:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Chris » vr 25 sep 2015, 14:37

Eindelijk van die rotondes af. Ik ben wel benieuwd waar de komgrens komt. Het deel rond de Boxemtunnel is als gebiedsontsluitingsweg buiten de bebouwde kom ingericht.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Coen Tunnel » vr 25 sep 2015, 14:59

^^ Is komende vanaf Hasselt het kruispunt met de Stadshagenallee (bij de Esso) straks de eerste mogelijkheid om Stadshagen in te rijden? Of wordt er ook nog voorzien in een noordelijker kruispunt om de Milligerplas/Milligerlaan te bereiken?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Chris » za 10 okt 2015, 16:44

Wat foto's van de N331 rond Stadshagen. Op gele borden staat dat de N331 tussen 12 en 21 oktober 16:00 uur afgesloten is. Daarna zal de rondweg wel open zijn.

1. komende vanaf de bestaande N331 rond Stadshagen.
Afbeelding
N331 Stadshagen-1 by European Roads, on Flickr

2. De VRI is ook geïnstalleerd. Wellicht al een tijdje, ik ben er sinds de zomer niet meer langsgekomen.
Afbeelding
N331 Stadshagen-2 by European Roads, on Flickr

3. De Boxemtunnel.
Afbeelding
N331 Stadshagen-3 by European Roads, on Flickr

4. Vanaf de geluidswal.
Afbeelding
N331 Stadshagen-4 by European Roads, on Flickr

5.
Afbeelding
N331 Stadshagen-5 by European Roads, on Flickr

6.
Afbeelding
N331 Stadshagen-6 by European Roads, on Flickr

7. In de tunnel. Ik vond de verlichting behoorlijk fel.
Afbeelding
N331 Stadshagen-7 by European Roads, on Flickr

8.
Afbeelding
N331 Stadshagen-8 by European Roads, on Flickr

9. Richting de bestaande N331.
Afbeelding
N331 Stadshagen-9 by European Roads, on Flickr

10. Er komt ook nog een bushalte.
Afbeelding
N331 Stadshagen-10 by European Roads, on Flickr

11. Ten noorden van de Boxemtunnel.
Afbeelding
N331 Stadshagen-11 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Coen Tunnel » za 10 okt 2015, 18:13

Chris schreef:2. De VRI is ook geïnstalleerd. Wellicht al een tijdje, ik ben er sinds de zomer niet meer langsgekomen.
Ik kom er ook niet meer dagelijks langs, maar die VRI staat er volgens mij al een maand of twee.

Gebruikersavatar
SilentScreamer
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 5:09
Locatie: Zwolle

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door SilentScreamer » wo 14 okt 2015, 20:50

Ik las laatst wat over dit project en ik was aardig verbaasd. Nooit geweten dat daar al een jaar een ongebruikte tunnel ligt. Ik vind het mooi, ben wel benieuwd in hoeverre de omweg zoveel tijdswinst kan maken, zou de verhoging van de maximumsnelheid en die paar rotondes zoveel schelen op dat stukje?

JochemV
woonerf
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 06 nov 2009, 23:36
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door JochemV » wo 14 okt 2015, 21:57

Qua doorstroming, met name in de spits? Een boel!
HiddenPlaces.nl
Artistic & Creative Photography

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Chris » di 20 okt 2015, 18:28

Provincie Overijssel schreef:Rondweg Stadshagen op 21 oktober om 18.00 uur open voor verkeer

De nieuwe rondweg om Stadshagen, de Boxem Tunnel en de provinciale weg N331 tussen Zwolle en Hasselt (vanaf de rotonde Milligerlaan in Stadshagen tot de rotonde bij de zandwinning) gaan op woensdag 21 oktober om 18.00 uur open voor het verkeer. De opening van de parallelweg N331 (tussen Ruimzichtweg en rotonde Zandwinning) is voorzien op vrijdag 30 oktober om 17.00 uur.

Het aanleggen van de nieuwe rondweg heeft zo’n vier jaar geduurd. De totale kosten bedragen, inclusief de grondverwerving en tunnel, circa 25 miljoen euro. De maximumsnelheid op de rondweg op het deel buiten de bebouwde kom is 80 km/uur, de tijdwinst tussen Zwolle en Hasselt bedraagt ongeveer vijf minuten.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door harry » di 20 okt 2015, 19:46

^^ Aha, dan was ik dus net te vroeg, gisteren (maandag).
Noodgedwongen een sluiproute genomen. Opvallend veel vrachtverkeer reed verkeerd en moest keren bij de laatste rotonde in Zwolle (met alle gevolgen van dien).
In de woonzone van 's-Heerenbroek waren ook opvallend veel vrachtwagens...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Chris » wo 21 okt 2015, 18:45

Ik heb net even over de nieuwe weg gereden. Ze waren nog bezig om alle afzettingen te verwijderen. De maximumsnelheid is zoals verwacht 80, de komgrens zit eigenlijk direct na de verkeerslichten bij Stadshagen, zelfs nog voor de bushaltes.

Aan de noordkant van Stadshagen is overigens geen aansluiting op de oude weg. Ik heb kaarten gezien die hier een rotonde intekenen, maar die is er niet. Vanaf de verkeerslichten bij de Esso is het eerstvolgende kruispunt de turborotonde bij de zandwinning.

Ze hebben ook het nieuwe model hectometerpaal geplaatst, die zie je nog niet zo veel in Overijssel (dat heb je als je geen nieuwe wegen aanlegt :p ). Ook is het oude deel tot aan de turborotonde bij de zandwinning opnieuw geasfalteerd.

Mijn auto kan wel meteen door de wasstraat... er lag nog veel modder dat door de regen vloeibaar werd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Coen Tunnel » wo 21 okt 2015, 18:57

^^ Dat betekent dus flink omrijden vanaf Stadshagen-Noord naar Hasselt. Dat zal ongetwijfeld meer verkeer over de parallelweg genereren. :neenee:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Chris » wo 21 okt 2015, 19:06

Yep, ik denk dat dat gedaan is om de Middelweg-route door Stadshagen verkeersluwer te maken. Vanaf Hasselt naar de oostkant van Zwolle (Oosterenk) moet je nu verder omrijden. Ik denk dat er nu ook meer verkeer via de Verkavelingsweg gaat rijden. Via de Lichtmis is gevoelsmatig een heel eind om.

Aan het einde van de Werkerlaan heb je overigens die poller. Die kunnen ze natuurlijk nog trager afstellen...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Kaaiman » do 22 okt 2015, 12:02

Chris schreef:Via de Lichtmis is gevoelsmatig een heel eind om.
De N377 is ook niet zo'n prettige weg, vrij smal met een aantal scherpe bochten. De provincie zou er goed aan doen om de rijbaanbreedte te verbreden naar huidige GOW-maatstaven en het alignement van de paar krappe bochten te verbeteren. Die twee scherpe bochten t.h.v. de Koezenkooiweg kunnen met een uitbuiging prima worden samengevoegd tot één flauwere bocht.

Als de N377 duidelijk prettiger rijden zou zijn dan de Verkavelingsweg, ook niet zo'n prettige weg, dan zou het al schelen denk ik. Zeker als tegen 2020 ook het nieuwe knooppunt Hessenpoort wordt gerealiseerd, waarmee de Verkavelingsweg vanaf de A28 nog lastiger bereikbaar wordt.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
SilentScreamer
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 5:09
Locatie: Zwolle

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door SilentScreamer » do 22 okt 2015, 16:40

Je kunt hier al zien wat het nieuwe trace is (bijzonder lastig om tracé's te vinden van nieuwe projecten, ik kom altijd hier weer terecht omdat hier de meeste informatie staat?)

http://www.openstreetmap.org/?mlat=52.5 ... 461/6.0339

Het enige wat me maar niet duidelijk is, wat wordt bedoeld met de rotonde zandwinning? Is dat de rotonde Stadshagenallee Milligerlaan Hasselterweg die als parallelroute wordt verbonden met de Ruimzichtweg (en dus niet met de nieuwe Randweg?)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Chris » do 22 okt 2015, 16:58

De turborotonde bij de zandwinning ligt dichter bij Hasselt dan Zwolle: http://www.openstreetmap.org/?mlat=52.5 ... 90/6.08407

Gebruikersavatar
SilentScreamer
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 5:09
Locatie: Zwolle

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door SilentScreamer » do 22 okt 2015, 17:14

Ah, dan was rotonde Euroweg handiger geweest ;)

Wat is er veranderd aan de parallelweg dan?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Chris » do 22 okt 2015, 17:33

De Euroweg is heel onbekend. Ik wist ook niet dat die zo heette. Als je daar rijdt is de naam 'zandwinning' wel obvious ;)

De zandwinning is vrij nieuw, nog niet te zien op Google Earth, maar behoorlijk groot. Oorspronkelijk was gepland om daar het bedrijventerrein van Hasselt uit te breiden.

Schijnbaar zijn er wel plannen om de Euroweg te verlengen naar Hasselt. Momenteel is het een stompje waar alleen die zandwinning aan zit.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Kaaiman » do 22 okt 2015, 17:38

Het heeft mij ook behoorlijk veel moeite gekost om die naam Euroweg te vinden toen ik 'm alweer een tijd geleden intekende op OSM, volgens mij ben ik aan die naam gekomen via de BAG. De zandwinning is gevestigd op Euroweg 200. Blijkbaar grote ambities qua aantallen panden... ;)

Inmiddels is er iets meer informatie over de Euroweg te vinden op internet, al blijft het zeer summier. Het ontbrekende deel zal binnenkort wel aangelegd moeten worden, als de N331 op de schop gaat en de aansluiting Industrieweg komt te vervallen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door harry » do 22 okt 2015, 21:40

Kaaiman schreef:Euroweg 200. Blijkbaar grote ambities qua aantallen panden
Of een voorbereiding op (te bewegwijzeren) industrienummers, waarbij ieder huisnummer tevens een industrienummer is maar alle nummers toch uniek zijn.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Ds79m » do 22 okt 2015, 21:56

Ik zou het op zich wel toejuichen als men met het concept "euro weg" grote plannen heeft.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door harry » do 22 okt 2015, 22:07

^^ In de jaren 70 was het Kernwapensweg en dat heeft ook niet geholpen.
(Dat de euro meer voordelen dan nadelen heeft is hier off-topic en zal ik dus maar niet noemen.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door boe! » zo 25 okt 2015, 11:19

Video van het nieuwe tracé langs Stadshagen.
Link

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Chris » zo 25 okt 2015, 11:50

Die turborotonde is inderdaad handig om even een trage weggebruiker in te halen. Vanaf Zwolle gezien is het de laatste inhaalmogelijkheid.

Je bent wel in hoog tempo naar huis gereden, de video geëdit en geüpload ;)

JochemV
woonerf
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 06 nov 2009, 23:36
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door JochemV » zo 25 okt 2015, 13:24

In de Boxem-tunnel werkte gisteravond aan de Zwolse zijde de nachtstand van de tunnelverlichting niet en aan beide zijden van de tunnel de straatverlichting niet, waardoor je in het donker ineens in een zee van fel wit licht uitkomt en daarna ineens weer in het stikdonker. Niet helemaal optimaal...
HiddenPlaces.nl
Artistic & Creative Photography

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door boe! » zo 25 okt 2015, 13:31

Chris schreef:Je bent wel in hoog tempo naar huis gereden, de video geëdit en geüpload ;)
De dashcam staat nog op zomertijd. ;)

Een nieuwe weg zonder wegweizer kan natuurlijk niet, dus de N331 heeft er ook een.
Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door harry » zo 25 okt 2015, 16:46

^^ Gelieve even uit te leggen wat de wegweizer precies is.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door Chris » zo 25 okt 2015, 16:48

De wijk heet Frankhuis, niet Frankenhuis.

Het was mij donderdag ook niet opgevallen eerlijk gezegd. Maar als local let je minder op de bewegwijzering.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N331] Zwolle - Emmeloord

Bericht door harry » zo 25 okt 2015, 16:54

Chris schreef:Maar als local let je minder op de bewegwijzering.
En als niet-local weet je niet eens dat Frank(en)huis bestaat. :)
(Ik had het zelf wel kunnen weten, want ik heb een kombord van Frankhuis op mijn website...)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie