[N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » di 17 mar 2015, 9:36

mavas schreef: En wederom worden er vragen gesteld over de veiligheid van de N205, deze keer naar aanleiding van het dodelijk ongeluk van een Purmerender een paar dagen geleden.
http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal ... ?lref=SR_6
Lijkt me pure verkiezingsretoriek. Eventjes weer iets roepen en zogenaamd inspelen op de actualiteit met als enig doel te trachten de partijnaam weer eens in het nieuws te laten komen.
In mijn beleving is de N205 nou niet echt een gevaarlijke weg. Ja er gebeurt wel eens een ongeluk, maar niet echt exceptioneel veel denk ik.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » di 17 mar 2015, 10:34

Ik denk dat er wel serieus eens iets gedaan moet worden aan de bermen, bijvoorbeeld door halfverharding aan te brengen of gewoon 60 centimeter brede redresseerstroken aan beide zijden (volgens de richtlijn stroomwegen).
Voor de rest lijkt mij ook niet veel mis met de weg, behalve dan dat weggebruikers een onveilig gevoel hebben bij de kruisingen, aangezien er vaak met gigantisch hoge snelheden door einde-geel wordt gereden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » di 17 mar 2015, 11:02

^^ inderdaad met name bij de kruising met de Vijhuizerweg wordt amper gas teruggenomen als het licht op groen of oranje staat. En juist daar zit net de enige gelijkvloerse fietsoversteek in die hele weg. Nou is het daar ook weer niet echt heel erg druk met fietsers (en kruisen er uiteraard ook auto's daar), maar echt fijn is het niet als daar auto's met 110 km/h ofzo langs komen zeilen terwijl het (fiets)verkeer vanaf de zijweg wellicht al net groen krijgt.

Als ze die kruising nu eens volledig ongelijkvloers maken is dat probleem overigens ook weer verholpen. :D

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Hensepens » di 17 mar 2015, 13:12

^^ volgens mij zal bij de komende vernieuwing van N205 op dat traject extra (fiets) tunnels aangelegd. Welllicht dat dat een deel van de drukte bovenlangs weghaalt.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » di 17 mar 2015, 13:20

^^ Ben je niet in de war met de N201? Voor de N205 zijn toch helemaal geen plannen bekend (m.u.v. het verre toekomstplan om het deel bij Nieuw Vennep tot aan de N207 te verdubbelen)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door boe! » di 17 mar 2015, 16:43

^^ Volgens mij ligt het probleem niet bij de weg, maar bij de persoon achter het stuur. En daar doe je als provincie weinig aan.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » do 30 apr 2015, 8:11

ik, in maart 2015 schreef:En wederom worden er vragen gesteld over de veiligheid van de N205, deze keer naar aanleiding van het dodelijk ongeluk van een Purmerender een paar dagen geleden.
http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal ... ?lref=SR_6
De beantwoording is beschikbaar gekomen op http://www.mijnbabs.eu/babsnoordholland ... 9170f99f96 Daarin als belangrijkste antwoord:
Vraag 4: Welke verklaring heeft u voor de vele ongevallen op deze weg de afgelopen jaren?
Antwoord 4: Op basis van de beschikbare informatie is het lastig om een goede verklaring te kunnen geven voor de ongelukken. We zijn daarom gestart met een onderzoek naar de ongevallen op de N205. Wij zullen u op de hoogte stellen van de uitkomsten van dit onderzoek. De invloed van de provincie op de verkeersveiligheid beperkt zich grotendeels tot de inrichting van de weg. Wij hanteren hiervoor het Duurzaam Veilig principe ontwikkeld door de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, uitgewerkt in CROW norm Basiskenmerken voor Weginrichting.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » wo 09 mar 2016, 17:26

Bovengenoemd onderzoek is afgerond, en GS heeft hierover een besluit genomen:
Provincie vergroot verkeersveiligheid N205

De provincie gaat de Drie Merenweg (N205, tussen Haarlem en Hoofddorp) verkeersveiliger maken door een aantal aanpassingen te doen aan de weg.
De N205 scoort qua verkeersveiligheid in Noord-Holland bovengemiddeld. Toch wordt er hard gereden en vinden er relatief veel eenzijdige ongevallen plaats. Dit blijkt uit de verkeersveiligheidsanalyse naar de samenhang van de weginrichting en de ongevallen op de N205.

Bermverharding en ribbelmarkering
Naast de snelheidscontroles door de politie wordt de verkeersveiligheid verbeterd door het aanbrengen van bermverharding aan de slootkant van de N205 tussen de N232 en de Vijfhuizerweg (lengte 3 km). Weggebruikers kunnen zo beter corrigeren als zij in de berm terecht komen. Dit is een maatregel die al langs meerdere provinciale wegen succesvol is gerealiseerd. Tevens wordt er ribbelmarkering op bovengenoemd wegvak aangebracht, zodat automobilisten horen als ze met hun wiel over de kantmarkering rijden en op tijd kunnen corrigeren.

Verbeteren verkeersveiligheid
Na overleg met de politie is gekeken welke maatregelen er op korte termijn genomen kunnen worden om de verkeersveiligheid te verbeteren. Deze afwegingen worden normaal gesproken in een trajectstudie gedaan, maar vanwege de veiligheidsanalyse en het feit dat het volgende groot onderhoud pas gepland staat voor in 2027/2028, is er in dit geval van afgeweken.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » wo 09 mar 2016, 17:28

mavas, maart 2015 schreef:Ik denk dat er wel serieus eens iets gedaan moet worden aan de bermen, bijvoorbeeld door halfverharding aan te brengen of gewoon 60 centimeter brede redresseerstroken aan beide zijden (volgens de richtlijn stroomwegen).
Niet geheel verrassend dat dit nu een van de maatregelen is.

Toch blijf ik het sowieso erg vreemd vinden dat men dit niet gelijk bij het groot onderhoud heeft uitgevoerd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » wo 09 mar 2016, 20:06

Ik ben in ieder geval blij dat men niet aan de Vmax, 100 km/h, gaat sleutelen. Dat men wellicht nog iets meer op snelheid gaat controleren maakt me verder niet uit.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » wo 06 jul 2016, 15:25

Heijmans heeft aangegeven groot onderhoud te gaan uitvoeren op de N205 bij Hoofddorp. Ik neem aan dat dit met name het stuk vanaf Hoofddorp noord richting het zuiden (N207) betreft, omdat het noordelijke deel een paar jaar geleden al groot onderhoud heeft gehad. Tevens wordt melding gemaakt van de aanleg van een extra linksafstrook op de verbindingsweg van de N205 van/naar de N201 bij de kruising met de Paviljoenlaan. Dat is hier. Ik neem aan dat men bedoelt dat hier straks twee rijstroken rechtdoor zijn plus een strook voor linksaf. Door de ene rijstrook die er nu rechtdoor is, stroopt het verkeer nu vaak wat op. Het verkeer komt hier vanaf de N205 af op twee rijstroken aanrijden en moet zich nu dan op één rijstrookje proppen, om direct na de kruising weer twee rijstroken te hebben.
Heijmans schreef:Heijmans gaat voor de Provincie Noord-Holland de N205 (Drie Merenweg) aanpakken. Het project omvat onder andere groot onderhoud en het vervangen van armaturen voor de openbare verlichting, verkeersregelinstallaties en het aanbrengen van markeringen, geleiderail en bebording. Voor het verkeer vanaf de verbindingsweg naar de afrit van het evenemententerrein aan de Paviljoenlaan komt een extra linksaf strook. Het project wordt in zeven fases uitgevoerd en heeft een contractwaarde van circa €3,5 miljoen. De werkzaamheden starten dit najaar en zijn naar verwachting in het voorjaar van 2017 afgerond.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » do 07 jul 2016, 19:33

Eindelijk gaan ze wat doen aan die ietwat vreemde situatie bij de verbindingsweg. Ik hoop dat de werkzaamheden niet tegelijk met die van de N201 samen lopen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » do 14 jul 2016, 19:41

Ook de Buitenrustbruggen in Haarlem worden vervangen:
De Buitenrustbruggen vormen de verbinding tussen Haarlem Zuidwest en Schalkwijk en is onderdeel van de N205. Deze weg verbindt de A9 met Haarlem Zuidwest, Aerdenhout, Zandvoort en een deel van Heemstede. In 1935 werd de eerste oeververbinding gelegd, in 1965 gevolgd door de tweede brug. Deze beide bruggen zijn hard aan renovatie toe, ze zijn aan het einde van hun levensduur. Alleen groot onderhoud volstaat niet meer. Een grondige renovatie moet zorgen dat de bruggen tenminste weer 30 jaar meekunnen inclusief de aandrijvingen.

Planning:
September 2016 gaat de uitvoering starten allereerst aan de pijlers. Vanaf november 2016 t/m februari 2017 zal er aan één brug tegelijk worden gewerkt waardoor deze niet voor het verkeer beschikbaar is. Al het verkeer zal in twee richtingen over één brug worden geleid. Per brugdeel zijn er 40 dagen gepland voor de werkzaamheden.

Op het moment dat de oude bruggen worden verwijderd en de nieuwe worden geplaatst zijn beide bruggen buiten dienst i.v.m. de veiligheid. De werkzaamheden zullen plaatsvinden in de weekenden 3-4, 10-11 en 17-18 december voor de Noordelijke brug. In de weekenden van 7-8, 14-15 en 22-23 januari wordt de Zuidelijke brug vervangen. Dit zorgt voor een volledige stremming voor zowel het wegverkeer als de scheepvaart. Stremmingen zijn van vrijdagavond 22.00 uur t/m maandagmorgen 06.00 uur. Uitzondering wordt gemaakt voor hulpdiensten en het openbaar vervoer. De daadwerkelijke hijswerkzaamheden zullen vooral in de nachtelijke uren plaatsvinden. Uiterlijk 1 maart 2017 worden de beide bruggen weer in gebruik genomen en is de verkeershinder achter de rug.
http://www.buitenrustbruggen.nl/over-project
Het wordt wel een rommeltje met werkzaamheden in de regio Haarlem/IJmond/Haarlemmermeer:
Velsertunnel afgesloten
Werkzaamheden N205 Haarlem
Werkzaamheden provincie N205
Werkzaamheden provincie N201 Cruquisubrug
Werkzaamheden provincie N208 groot onderhoud
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » vr 15 jul 2016, 0:15

Lees ik dit nu goed? Worden er nu bruggen vervangen in een paar maanden tijd met een beperkte hoeveelheid weekendafsluitingen? Er zijn plekken in de wereld waar ze er jaren voor uittrekken...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rogier » vr 15 jul 2016, 11:59

^^

Ik denk dat men de kleppen van de ophaalbruggen bedoelen.
Deze bruggen krijgen volgens mij een reguliere renovatie, zodat deze weer 30 jaar meekunnen.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » vr 15 jul 2016, 12:03

^^ De gemeente suggereert dat de bruggen helemaal worden vervangen.
Gemeente Haarlem schreef:De stalen ophaalbruggen moeten in zijn geheel worden vervangen. Niet alleen de bruggen zelf, ook de aandrijving en het wegdek. De betonconstructie van het vaste brugdek wordt niet vervangen, wel moet deze worden opgeknapt.

JGB07
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 15:27

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door JGB07 » vr 15 jul 2016, 14:08

mavas schreef: Het wordt wel een rommeltje met werkzaamheden in de regio Haarlem/IJmond/Haarlemmermeer:
Velsertunnel afgesloten
Werkzaamheden N205 Haarlem
Werkzaamheden provincie N205
Werkzaamheden provincie N201 Cruquisubrug
Werkzaamheden provincie N208 groot onderhoud
Dat gevoel had ik ook: Haarlem wordt er zo (door de werkzaamheden) niet beter bereikbaar op ...
En het is nu al in de avondsspits drama om Haarlem in te komen:
Via hoofdorp / Heemstede loopt het verkeer vast bij binnenkomst Heemstede.
Via Haarlem zuid staat het verkeer vanaf de tankstations stil vanwege de stoplichten bij Reinaldapark.
Via de A/N 200 is vaak ook geen optie, omdat het verkeer vanaf Raasdorp al stil staat.
Via de N208 is vanaf een andere richting dan Noord om die reden ook geen optie.
Ben blij dat de "sluip"route over de N232 nog lang niet door iedereen is ontdekt en daarom behoorlijk goed doorrijdt.
Maar dat zal na deze post ook wel over zijn ...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » vr 15 jul 2016, 14:11

JGB07 schreef: Ben blij dat de "sluip"route over de N232 nog lang niet door iedereen is ontdekt en daarom behoorlijk goed doorrijdt.
Maar dat zal na deze post ook wel over zijn ...
Is er niet elke dag een flinke vertraging bij de VRI bij de Hoofdvaart in Lijnden dan? Niet, oh dan ga ik voortaan ook via de N232. :lol:

JGB07
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 15:27

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door JGB07 » za 16 jul 2016, 17:01

^^ bij lijnden is het inderdaad drama. Maar ik rij altijd gewoon bij Haarlem Zuid de a9 af om dan alsnog de n232 langs het tuincentrum haarlem in te rijden.
Had het in mijn vorige post ook vooral over de wegen haarlem in.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » za 24 sep 2016, 17:41

Er is ook een planning bekend nu van het provinciale deel:
De werkzaamheden aan de N205 gaan in oktober 2016 van start en duren tot maart 2017. De gedetailleerde planning volgt nog.
Vreemd genoeg zijn er aanstaande maandag al werkzaamheden, maar dat staat niet op de site. Dan zou je toch denken dat er al een gedetailleerde planning zou moeten zijn... :roll:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » wo 28 sep 2016, 10:29

^^ Een beetje info over de werkzaamheden (al is het niet erg spannend).
Provincie Noord-Holland schreef:Start werkzaamheden Drie Merenweg (N205)

De provincie voert van 30 september 2016 tot en met maart 2017 groot onderhoud uit aan de Drie Merenweg (N205). Ook de verbindingsweg tussen de N205 en de N201 en de afrit naar het evenemententerrein aan de Paviljoenlaan krijgen onderhoud. In de periode van 8 november tot februari zijn geen werkzaamheden gepland.

De komende twee weekenden, van 30 september tot en met 3 oktober en van 7 tot en met 10 oktober, vindt onderhoud aan het asfalt plaats van vrijdag 20.00 uur tot maandag 05.00 uur. Bij slecht weer kan het werk aansluitend doorgaan op doordeweekse avonden tussen 20.00 uur en 05.00 uur. Deze weekenden wordt gewerkt aan het deel van de weg dat ligt tussen de Bennebroekerweg en de kruising met de N201.

Bereikbaarheid
Tijdens de werkzaamheden is de N205 toegankelijk voor doorgaand verkeer. Het is alleen niet mogelijk om via de zijwegen de N205 op of af te rijden

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » wo 28 sep 2016, 10:39

Ik heb inmiddels ook dit plaatje gevonden. Dat geeft wat meer info.

Afbeelding

Groter

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » ma 03 okt 2016, 21:35

Een jammerlijke start van de werkzaamheden, omdat de weg na de weekendafsluiting vanmorgen nog niet open kon. Op het grootste deel van het stuk stonden namelijk nog geen strepen. Op zich overigens niet helemaal gek dat de werkzaamheden uitliepen, omdat er tussen zaterdagmiddag en maandagochtend bijna 60 mm regen is gevallen.

Vandaag was de hele dag nog één rijbaan afgesloten wat in de spitsen een paar minuten vertraging gaf. Geluk bij een ongeluk is dat de weg redelijk ruim gedimensioneerd is aangelegd en met 2x2 rijstroken op een werkdag zo'n 18.000 mvt telt. Er zijn 2x1 wegen met meer mvt's/dag.

Vanavond zag ik de strepentrekkers lekker aan de slag, dus ik neem aan dat de boel morgen wel weer open is.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » di 04 okt 2016, 14:56

Ben er al een tijdje niet meer geweest zie ik.

Is de markering inmiddels weer aangebracht?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door harry » di 04 okt 2016, 22:26

mavas schreef:Ben er al een tijdje niet meer geweest zie ik.
Ik ook niet. Afgelopen zondag stond ik een half uur in de file op de N201 om de N205 op te kunnen. Ik heb het toen maar opgegeven, ben omgedraaid (via het ziekenhuis) en ben binnendoor via de Spieringweg naar Vijfhuizen gereden en daar de N205 op.
Nu ik dit topic lees, weet ik dus waarop ik niet had hoeven wachten. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » di 04 okt 2016, 22:39

^^ Je had zeker niet mijn bericht van de dag ervoor gelezen? :D
Rein op zaterdag schreef:Lokale verkeerschaos rond Hoofddorp vandaag door werkzaamheden op de N201, de N205 en de verbindingsweg tussen beiden wegen. Hierdoor zijn ook diverse aansluitingen op de N201 afgesloten en moet lokaal verkeer een stuk omrijden. Eén van die omleidingswegen werd ook nog eens afgesloten vanwege een ongeluk en chaos was het gevolg.

Rondom Hoofddorp staat het op diverse wegen flink vast, zowel op de N201 (30 minuten vertraging) als op vele lokale wegen.
mavas schreef:Is de markering inmiddels weer aangebracht?
Ja hoor. Beide rijbanen van de N205 waren vandaag ook weer gewoon geopend.

Overigens herinner ik me het groot onderhoud aan het meer noordelijke deel van de Driemerenweg van een paar jaar geleden. Daar waren gedurende een week of zes ofzo continu hele stukken rijbaan afgesloten en moest het verkeer over één rijstrook sukkelen. En dat stuk was ook nog eens een stukje drukker dan het wegdeel waar men nu aan werkte. Dat zorgde in de spitsen toen voor behoorlijk wat vertraging. Waarom men het nu met een paar weekendafsluitingen aan kan (plus een dagje uitloop hier en daar) en toen niet weet ik eigenlijk niet.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door harry » di 04 okt 2016, 22:51

Rein schreef:Je had zeker niet mijn bericht van de dag ervoor gelezen?
Nee, inderdaad niet. je berichtgeving was trouwens opvallend accuraat:
Rein op zaterdag schreef:op de N201 (30 minuten vertraging)
harry schreef:Afgelopen zondag stond ik een half uur in de file op de N201
:)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » do 24 nov 2016, 22:28

De werken bij de verbindingsweg van de N205 naar de N201 (waar een extra strookje is aangelegd) leken al weken geleden klaar, behalve dat er op een klein stukje nog wat belijning ontbrak. Wat blijkt: elke keer dat men een poging wilde doen om de belijning aan te brengen was het te nat.
Provincie Noord-Holland schreef:Alsnog belijning op verbindingsweg tussen N205 en N201

De verwachting is dat de belijning op de verbindingsweg tussen de N205 en de N201 op donderdag 24 november kan worden aangebracht. Het verkeer kan daar hinder van ondervinden, maar de weg wordt niet afgesloten.

Tijdens de werkzaamheden is in beide richtingen steeds een rijbaan beschikbaar. De werkzaamheden vinden voor het grootste deel plaats tussen 09.00 uur en 15.00 uur.

De afgelopen weekenden zijn er verschillende pogingen gedaan om de belijning op de weg tussen de Drie Merenweg (N205) en de N201 aan te brengen. Door de regen is dat nog niet gelukt. De belijning op de weg ontbreekt nu. Ook donderdag 24 november zijn de werkzaamheden afhankelijk van het weer. Bij slecht weer worden ze opnieuw uitgesteld.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » za 26 nov 2016, 22:22

Het grootste deel van de belijning is inmiddels inderdaad geplaatst. Er ontbreken alleen nog verschillende pijlen.

De verbindingsweg tussen de N205 en de N201 heeft nu de linksafstrook bij de Paviljoenlaan is aangelegd over het hele stuk twee rijstroken. Tot voor kort moest doorgaand verkeer zich bij de kruising met de Paviljoenlaan op één rijstrook persen waardoor de doorstroming iets daarvoor, op de kruising van de verbindingsweg met de N205 zelf, ook wat stagneerde. Verkeer komend vanaf de A9 zal nu sneller deze kruising gepasseerd zijn (omdat men zich meer over twee rijstroken zal verdelen i.p.v. zich vooral op de rechterrijstrook te willen begeven) waardoor andere verkeersstroken op de kruising meer/eerder groen kunnen krijgen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » ma 28 nov 2016, 6:32

Die kruising met de Paviljoenslaan was destijds als een tijdelijke aansluiting bedoeld in het kader van de Floriade-tentoonstelling. Die zou na de Floriade weer verdwijnen, maar om onduidelijke reden is die altijd gebleven.
Ik heb mij er tijdens het vorig groot onderhoud van de N205 hard voor gemaakt dat hier een betere oplossing voor zou komen, maar dat kon toen uiteindelijk niet vanwege mogelijke plannen van de gemeente voor dat terrein. En nu is het dus eindelijk zover dat de oplossing is uitgevoerd.

Veel beter voor het verkeer!
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie