[N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door captain007 » za 13 aug 2011, 11:26

^^ Kan me hier in vinden. In de spits zit je niet te wachten op nog meer extra voertuigbewegingen. Verkeer vanaf de A9 naar Haarlem moet al eerst naar rechts opschuiven om richting Haarlem te gaan en daarna zou het dan nog een keer moeten opschuiven. Geen ideale situatie lijkt mij gezien de vaak nu al hectische situaties in de spits en de grote snelheidsverschillen. Ik vraag mij welk probleem men hiermee wil oplossen. Als de bocht een probleem is dan had men de weg rechtdoor moeten laten lopen vanaf het viaduct over de verbindingsweg naar de N205 richting Haarlem. Dan had er ook geen bocht gezeten in de invoeger en dan is bovendien de kans op slipgevaar door de onnodige bochten geweken (regelmatig vliegt er weer eens eentje van de weg af). Daarnaast vraag ik mij af waar de linkerrijstrook dan zou gaan afvallen in de nieuwe situatie. Ik mag hopen dat dit niet in de bocht is, want dan gaan we kunnen we nog meer slippartijen/ongevallen op dat punt verwachten.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » za 13 aug 2011, 11:48

Dat knooppunt is dan ook als een gedrocht aangelegd. Ik zal wel weer op een paar tenen gaan staan, maar zoiets als dit was natuurlijk veel beter. Alleen al omdat de weefvakken dan meer recht doen aan de verkeersstromen (verkeer Alkmaar-Hoofddorp kruist nu het verkeer Schiphol-Haarlem).

http://maps.google.com/maps?msid=206922 ... 6&t=k&z=16

Ik zie dat de link niet werkt. Dan maar een screenshotje:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » za 13 aug 2011, 14:40

Ik meen me te herinneren dat het knooppuntje vanwege geldgebrek zo suboptimaal is aangelegd. Voor verkeer komend vanaf de Driemerenweg moet het verkeer voor alle drie de richtingen door hele krappe/strakke bochtjes heen. Niet voor niks is de Vmax in de bochten steeds 30 km/h (en dat voor een autoweg........) waardoor het verkeer in de spits aardig opstroopt (muv verkeer richting Haarlem).

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door evos » za 13 aug 2011, 19:27

^^ Ik kan me niet voorstellen dat men uit *geldgebrek* die geheel onnodige bochten in de noordelijke rijbaan heeft gelegd. Hergebruik van de oude noordelijke baan was m.i. veiliger en goedkoper geweest.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rene » za 13 aug 2011, 21:28

captain007 schreef:^^ Dus als ik het goed begrijp: Verkeer komende vanaf de A9 wat de N205 op rijdt komt na het keuzemoment Haarlem/Hoofddorp eerst uit op een rijbaan met 2 rijstroken, zoals nu het geval. Dan komt er rechts een rijstrook bij van de oprit en even later valt de linkerrijstrook af. En dat alles zou dan hier moeten komen op de noordelijke rijbaan?
Dat zou een EXTREEM slechte oplossing zijn. Als je graag straks in die slinger voertuigen continue uit de berm wilt takelen, moet je de linker rijstrook vooral laten afvallen :roll:

Wie bedenkt dit soort aperte waanideeën ?? :facepalm: :facepalm:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » zo 14 aug 2011, 20:17

Captain heeft de situatie goed verwoord. De invoeger moet na de bocht komen, dus in de rechtstand. Daarvoor wordt de huidige invoegstrook verlengd, en komt er een verbreding van de noordelijke rijbaan.
captain007 schreef:^^ Ik vraag mij welk probleem men hiermee wil oplossen.
Verkeersveiligheidsprobleem. Er zitten twee bochten achter elkaar. Je bent dan meer met sturen bezig dan met opletten of er verkeer naast je zit, waardoor men hier veel in de berm terechtkomt.
Als de bocht een probleem is dan had men de weg rechtdoor moeten laten lopen vanaf het viaduct over de verbindingsweg naar de N205 richting Haarlem.
Dat mag niet, want van RWS mag het HWN mag niet vloeiend overlopen in het OWN, dus is deze slinger er in gekomen voor de hoofdrijbaan, en automatisch ook voor de invoegstrook. Dus wie die regel verzonnen heeft, mag je bij deze bedanken voor al die ongevallen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rene » zo 14 aug 2011, 21:31

Dus je wilt die scherpe bocht met 3 rijstroken naast elkaar gaan doen, waarbij de mensen ook allemaal in de spiegels moeten gaan kijken omdat ze allemaal naar rechts moeten.

Dat heet geen verkeersveiligheidsprobleem oplossen, dat heet een MEGA-verkeersveiligheidsprobleem CREËREN.
Als de bocht een probleem is dan had men de weg rechtdoor moeten laten lopen vanaf het viaduct over de verbindingsweg naar de N205 richting Haarlem.
Dat mag niet, want van RWS mag het HWN mag niet vloeiend overlopen in het OWN, dus is deze slinger er in gekomen voor de hoofdrijbaan, en automatisch ook voor de invoegstrook. Dus wie die regel verzonnen heeft, mag je bij deze bedanken voor al die ongevallen.
Dat is dus beneven de waarheid. Ik ben zelf destijds vanuit RWS bij het ontwerp betrokken geweest, en destijds was het ontwerp voorzien van een haakse bocht. Die is er uiteindelijk niet gekomen, de provincie heeft ZELF gekozen voor een vreemde combi van vrij snelle, maar tegelijkertijd ook erg krappe bogen waarvan de verkanting ruim onvoldoende is voor verkeer met een aanrijsnelheid van tegen de 100 km/h... De provincie heeft dus ZELF gekozen voor "vlees noch vis".

Overigens hoeven de huidige bogen helemaal geen probleem te zijn als de VERKANTING in de bogen eens wordt aangepakt. Dat vereist uiteraard wel een complete reconstructie...

En ja, wat mij betreft is rechttrekken van de noordbaan naar het oude tracé waarschijnlijk de meest verkeersveilige oplossing.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » zo 14 aug 2011, 21:39

Dan is mij iets anders verteld dan de waarheid kennelijk.

De verkanting wordt dit jaar aangepakt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Attietattie » zo 14 aug 2011, 23:39

mavas schreef:Dat mag niet, want van RWS mag het HWN mag niet vloeiend overlopen in het OWN, dus is deze slinger er in gekomen voor de hoofdrijbaan, en automatisch ook voor de invoegstrook. Dus wie die regel verzonnen heeft, mag je bij deze bedanken voor al die ongevallen.
Dan zijn ze op de 208 wat vergeten.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » ma 15 aug 2011, 8:45

Idem op de overgang van A9 naar N242...... En vast nog wel veel meer plekken.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Wouter N14 » ma 15 aug 2011, 9:11

Die wegen worden wellicht wel tot het HWN gerekend. Bij bijvoorbeeld de aansluiting Strijp is wel de vloeiende aansluiting vervangen door een haakse.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » ma 15 aug 2011, 9:36

Tja, maar het mooie van de N208 en N242 voorbeelden is dat beide wegen in de Provincie Noord-Holland liggen en de provincie in beide gevallen ook wegbeheerder is. Denk je dat de provincie NH zelf heeft bepaald dat dat deze wegen tóch deel uit maken van het HWN en dat daar de 'regel' waar men zelf in gelooft (maar die blijkbaar toch niet bestaat) dat er geen vloeiende overgang mag zijn niet van toepassing hoeft te zijn? Overigens vind ik de overgang A9 --> A205/N205 op zich ook best een soepele overgang ware het niet dat die vermaledijde rotbochtjes (en een weefvak) erin zitten.......

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rene » ma 15 aug 2011, 14:05

208 en 242 zijn geen HWN.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [foto] Diverse juli/augustus

Bericht door captain007 » ma 15 aug 2011, 14:16

^^ Kunnen we daaruit opmaken dat het niet vloeiend aansluiten van N wegen een te strakke naleving van richtlijnen door de provincie is?
Wat mij betreft halen ze dan maar meteen die gekke bocht uit de N205 en zijn we ook van al die onnodige ongelukken af. Want door dit hele regelgeneuzel wordt de weg juist onveiliger en dat lijkt mij niet de bedoeling :nuts:. Bovendien zit er al een scherpe bocht in de verbindingswegen naar de N205 in, waardoor dit argument al minder plausibel is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » ma 15 aug 2011, 14:23

Wat is eigenlijk de definitie van HWN?
Zijn dat nationale stroomwegen, zijn dat rijkswegen met één of tweecijferige nummers, zijn dat autosnelwegen die in het beheer van het rijk zijn, of is dat afhankelijk van de "stemming" van de betreffende ambtenaar bij het ontwerpen van aansluitingen?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door keokiracer » ma 15 aug 2011, 16:41

^^ De wegenwiki is je vriend:
Wegenwiki schreef:Tot het hoofdwegennet behoren nagenoeg alle Rijkswegen van Nederland, aangevuld met een aantal zeer voorname provinciale wegen.
Soms ook gedefinieerd als
"Alle wegen in bezit van het Rijk"
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door captain007 » ma 15 aug 2011, 18:50

^^ Die laatste opmerking klopt niet, aangezien er nog wegen een stroomwegklassificatie hebben die niet van het rijk zijn. Denk hierbij aan de Hogering in Almere waar nog een knooppunt met de A6 gerealiseerd gaat worden.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rene » ma 15 aug 2011, 21:28

Niet alle rijkswegen zijn HWN. Zo is de A8 tussen KP Zaandam en Westzaan bijvoorbeeld geen onderdeel van het HWN.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door keokiracer » ma 15 aug 2011, 23:44

^^ Ik quote alleen maar wat er op de wegenwiki staat ;)
Bovendien wordt er op de wegenwiki ook gemeld dat RWS de onderste uitleg hanteert.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » ma 15 aug 2011, 23:52

Nou los dat de defintitie op de wegenwiki nogal vaag is, klopt het kaartje van de nota niet met de werkelijkheid: de relatie A 35-N 36 is niet vloeiend uitgevoerd omdat de ontwerper de N 36 kennelijk ziet als OWN.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door harry » di 16 aug 2011, 0:09

keokiracer schreef:Soms ook gedefinieerd als
"Alle wegen in bezit van het Rijk"
Dat is in ieder geval niet zo. Het Rijk bezit ook een hoop wegen die niet voor het doorgaande verkeer bestemd zijn.
Er staat dan bijvoorbeeld een bordje bij: "Eigen weg Rijkswaterstaat". :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door keokiracer » di 16 aug 2011, 0:12

^^ Alle openbare wegen in bezit van het Rijk ;)
(die dus mogen worden gebruikt door alle automobilisten/chauffeurs)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rene » di 16 aug 2011, 0:19

^^
Zoals ik al stelde: ook dat is onjuist.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door keokiracer » di 16 aug 2011, 0:24

^^ Maar wat is dan wel goed? Wat is dan de juiste definitie?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Kaaiman » zo 21 aug 2011, 10:02

Het is tegenwoordig zo dat stroomwegen vloeiend met elkaar verbonden moeten worden. Of dit nou nationale (HWN) stroomwegen zijn of regionale doet dan niet meer ter zake (zie ontwerpen A28/N340, A58/N62).

Oudere situaties gingen niet van het criterium 'stroomweg' uit, maar het criterium HWN of niet. Daarbij zijn blijkbaar verschillende criteria gehanteerd, de ene keer is alleen het rijksautosnelwegennet HWN (A35/N36), maar een andere keer ook het rijks-niet-autosnelwegennet (A37/N34, A7/N31, A58/N57).

Dit is in ieder geval wat ik ervan heb 'begrepen'.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Groningen » wo 24 aug 2011, 14:47

Kaaiman schreef:Het is tegenwoordig zo dat stroomwegen vloeiend met elkaar verbonden moeten worden. Of dit nou nationale (HWN) stroomwegen zijn of regionale doet dan niet meer ter zake (zie ontwerpen A28/N340, A58/N62).
En natuurlijk de A7/N33.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » za 17 sep 2011, 22:29

Op de N205 is door de provincie Noord-Holland door middel van informatieborden aangekondigd dat er vanaf 19 september groot onderhoud zal gaan plaatsvinden. Omdat verdere (actieve) informatievoorziening ontbreekt, ben ik zelf gaan speuren op de website van de provincie. Hier staat het volgende op.
provincie NH schreef:N205 Haarlem - Hoofddorp, groot onderhoud

De provincie Noord-Holland voert eenmaal in de 12 jaar groot onderhoud uit aan provinciale wegen. De N205 staat de komende maanden op het programma. Daarna voldoet deze weg weer aan de geldende normen van veiligheid, comfort, bereikbaarheid en milieu-eisen.

Het groot onderhoud start op maandag 19 september met fase 1 bij de kruising Schipholweg/ Amerikaweg/Prins Bernhardlaan in Haarlem. Deze fase duurt naar verwachting tot en met vrijdag 14 oktober a.s. Het onderhoud is dan uitgevoerd tot de verbindingsknoop met de A9. Het werk vindt gedurende de avond en nacht plaats van ongeveer 20.00 tot 05.00 uur. Ook overdag ondervindt het wegverkeer hinder van de werkzaamheden. De rijbaan is gedurende de werkzaamheden versmald van 2x2 naar 2x1. Dit geldt voor beide rijrichtingen.

Wat gaat er gebeuren?
Aan de N205 wordt in 5 achtereenvolgende fases groot onderhoud uitgevoerd. Het poject moet eind 2011 zijn afgerond. De N205 krijgt in zijn geheel een nieuwe asfaltlaag, waarbij in fase 1 geluidsreducerend asfalt wordt aangebracht.

Hinder fase 1
Van de Schipholweg tot aan de verbindingsknoop met de A9, worden de rijbanen gedurende de werkzaamheden versmald van 2 x 2 naar 2 x 1. Tijdens de werkzaamheden geldt een snelheidsbeperking. Dit levert vertraging op. In de avond- en nachtelijke uren wordt van 20.00 uur tot 05.00 uur aan 1 rijstrook per rijrichting gewerkt. Doorgang is mogelijk via 1 rijbaan per richting.

Waar?
Vanaf het kruispunt Amerikaweg / Prins Bernhardlaan in Haarlem tot en met de kruising Kruisweg (N201) / Drie Merenweg in Hoofddorp (bij het Haarlemmermeerse bos), wordt aan de provinciale weg N205 groot onderhoud uitgevoerd.

Planning N205
De planning zoals die hieronder is beschreven, kan wijzigen of uitlopen. U vindt de meest actuele planning op deze website.

Planning fase 1
Periode : 19 september – 14 oktober 2011
Locatie: Schipholweg (N205) – verbindngsknoop A9
Groot onderhoud : asfalteren, geluidsreducerende laag aanbrengen

Planning fase 2
Periode: 12 oktober – 19 oktober 2011
Locatie: verbindingsboog A9 richting Alkmaar en Amsterdam
Groot onderhoud : asfalteren
Hinder: snelheidsbeperking
Omleiding: verkeer richting Haarlem wordt omgeleid via de N232 - N205 - Prins Bernhardlaan
Verkeer richting Badhoevedorp wordt omgeleid via de N232 en de A9

Planning fase 3
Periode: 21 oktober – 1 november 2011
Locatie: rijbaan richting Haarlem, vanaf verbindingsknoop A9
Groot onderhoud: asfalteren
Hinder: snelheidsbeperking
Omleiding : Vanaf de A9 uit de richting Alkmaar wordt omgeleid via de A200
Verkeer vanaf de A9 uit de richting Amsterdam wordt over de N232 bij Badhoevedorp omgeleid
Verkeer vanaf de N205 (Hoofddorp/Haarlem) wordt via de N232 omgeleid

Planning fase 4
Periode: 2 oktober – 9 oktober 2011
Locatie: rijbaan richting verbindingsknoop A9, vanaf Haarlem
Groot onderhoud: asfalteren
Hinder: snelheidsbeperking
Omleiding: Verkeer vanaf Haarlem via de N232 en N205

Planning fase 5
Periode: 11 november – 14 november 2011
Locatie: kruispunt N232 (Kromme Spieringweg / Schipholweg) tot ….
Groot Onderhoud: asfalteren
Hinder: snelheidsbeperking
Omleiding: Verkeer vanaf en naar de Liede via de Spieringdijk (N232 – N205)
Verkeer van en naar Vijfhuizen via de N232
Bovengenoemde 5 fases beslaan alleen het oudere deel van de N205 en het eerste stukje van het nieuwe deel (Driemerenweg). Informatie over het resterende deel van de Driemerenweg (tot aan de aansluiting met de N201) ontbreekt. Dit zou wel deel uitmaken van het grootonderhoud, maar zit dus niet bij de 5 fases. Een beetje vaag dus.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rene » za 17 sep 2011, 22:39

Tja, dat wegvak heeft in 2001 al groot onderhoud gehad. Waarom binnen 10 jaar alweer terugkomen ? :dontknow:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door keokiracer » za 17 sep 2011, 22:41

^^
Rein schreef:
provincie NH schreef:N205 Haarlem - Hoofddorp, groot onderhoud

De provincie Noord-Holland voert eenmaal in de 12 jaar groot onderhoud uit aan provinciale wegen. De N205 staat de komende maanden op het programma. Daarna voldoet deze weg weer aan de geldende normen van veiligheid, comfort, bereikbaarheid en milieu-eisen.
Ze lopen voor op schema blijkbaar... :roll:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rene » za 17 sep 2011, 22:42

Een weg met ZOAB moet 1x per 12-15 jaar groot onderhoud hebben. Met DAB kan dat wel 20-30 jaar zijn. Dit stuk N205 heeft naar mijn weten DAB.

Plaats reactie