[N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door harry » ma 07 mei 2012, 22:56

Rein schreef:Ter hoogte van Nieuw Vennep is de Driemerenweg trouwens inderdaad akelig kaal en kil, zeker in de winter.
Mee eens. :)
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rene » ma 07 mei 2012, 23:07

Prachtig toch ?
Waarom moet dat prachtige wijdse polderzicht nou weer zonodig ontsierd worden door de zoveelste bomenrij ? :nothanks:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door harry » ma 07 mei 2012, 23:08

^^ Omdat een bomenrij hoort bij het weidse polderlandschap.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » za 12 mei 2012, 1:58

De groene woestijn. Maar goed, ze kunnen veel beter het geld besteden aan de aanleg van beschutte fietspaden..., tenminste volgens mij heb je in de auto toch een stuk minder last van troosteloze miezerregen op een werkdag in de herfst dan op de fiets..., en anders zet je gewoon Patrick Kicken een beetje harder :mrgreen:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » ma 23 jul 2012, 21:59

De heer Massom wil weer eens een aandachtsmomentje krijgen.......
Weekblad Haarlemmermeer schreef:PvdA Statenlid Gohdar Massom wil maatregelen: "Deel N205 Drie Merenweg aantoonbaar erg gevaarlijk"

hoofddorp - Eigenlijk zou PvdA Statenlid Gohdar Massom het liefst een foto willen laten maken bij enkele bochten op het noordelijk deel van de N205 waar vanaf 2007 achttien officieel geregistreerde ongevallen zijn gebeurd. Maar onze fotograaf vindt dat geen goed idee want parkeren langs dat stuk randweg is vragen om ongelukken. Dus zoeken wij ons heil bij de oprit naar deze provinciale weg die, wat Massom betreft, veel te veel gevaarlijke bochten heeft.

De in Nieuw-Vennep woonachtige Massom is al diverse jaren in het Provinciale bestuur actief om te wijzen op zaken die volgens hem voor weggebruikers verbetering verdienen: zo zorgde hij voor veilige fiets parkeerplekken langs de ZuidTangent busbaan, hogere frequentie van de bussen met name in piekuren alsmede meer stopmomenten van de treinen op de stations in Hoofddorp en Nieuw-Vennep: "Ik ben zelf een actief openbaar vervoer gebruiker en merk elke dag wat er mis is met trein, tram en bus. Maar ik krijg ook ontzettend veel input van inwoners die mij via mijn telefoonnummer 06-22697098 weten te vinden."

Sinds drie maanden bijt hij zich stuk in het noordelijk deel van de N205 waar officieel weliswaar 18 eenzijdige ongevallen zijn gebeurd maar aangezien door een nieuwe werkwijze bij de politie anders wordt geregistreerd moet het echte aantal ongevallen veel hoger zijn. Gohdar Massom: "Vooral het gedeelte richting Vijfhuizen/Haarlem/Amsterdam is erg gevaarlijk want die ene dode is al meer dan genoeg"

Massom: "Dat zijn er meer dan dertig vrees ik sinds 2007 tot nu toe. Dat komt wellicht omdat het allemaal zogenaamde 'eenzijdige aanrijdingen' zijn zoals slippen, macht over het stuur verliezen, onvoldoende rechts rijden en zo meer en die zijn dan zeker niet belangrijk genoeg om te registreren. De meeste ongevallen zijn met personenwagens maar ook vrachtauto's en motors maken er deel van uit." Al hoewel er tot nu toe slechts één dode is gevallen wil het PvdA Statenlid dat de Provincie hier iets tegen gaat ondernemen: "Wij moeten niet wachten tot er meer doden gaan vallen."

De vraag is: waar liggen dan precies die onheilsplekken? Massom: "Deze weg is in rap tempo destijds aangelegd vanwege de opening van de Floriade in 2002. Er zit te veel bochtenwerk in, het asfalt is niet overal goed en met name de bochten richting Haarlem, Alkmaar en Amsterdam zijn veel te scherp en onoverzichtelijk. Maar ook de flauwe bocht bij het viaduct over het voormalige Floriade terrein is gevaarlijk. Ik spreek heel veel mensen die vooral het deel richting het noorden erg gevaarlijk vinden dus daar moeten wij iets aan gaan doen. Echt, zo kan het niet meer want er zijn om de haverklap ongelukken en lichte schades worden niet eens meer door de politie genoteerd zo blijkt." Massom: "Ik begrijp echt niet dat vanwege dat aantal echt gebeurde ongevallen de politie al niet eerder aan de bel heeft getrokken.

Ze vindt zeker dat de Drie Merenweg niet onveiliger is dan andere provinciale wegen maar dat begrijp ik echt niet. Ook de gemeente Haarlemmermeer publiceert op gezette tijden cijfers over de verkeersveiligheid in de polder dus daar had het Provinciebestuur al kennis van kunnen hebben. Maar aan een mogelijke aanpassing van de weg is tot nu nooit iets gedaan behalve wat asfaltreparaties."

De vraag is: rijdt men gewoon niet te hard op deze weg want de politie houdt er regelmatig snelheidscontroles? Massom: "Dat is nooit aangetoond. Er mag 100 kilometer per uur worden gereden en praktisch iedereen houdt zich daar aan. In 2009 heb ik de Provincie al vragen gesteld over de kwaliteit van het asfalt en men heeft toen op enkele stukken het wegdek van een nieuwe laag voorzien want de Provincie heeft erkend dat het asfalt destijds niet kwalitatief goed was maar ja, hoe kan het ook anders, als die weg toen in no time moest worden aangelegd vanwege de opening van de Floriade. Maar met alleen nieuw asfalt los je niet alle problemen op want het bochtenwerk blijft een probleem. Trouwens, het blijkt ook dat verkeersdeelnemers richting het noorden ook wel worden gehinderd door dalende vliegtuigen op de Polderbaan. Volgend jaar gaat de Provincie trouwens nog andere delen van de weg opnieuw asfalteren."

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » ma 23 jul 2012, 22:13

Maar onze fotograaf vindt dat geen goed idee want parkeren langs dat stuk randweg is vragen om ongelukken.
Het lijkt me ook geen goed idee, aangezien je niet mag parkeren op of in de berm van een autoweg! :wijsvinger:
Al hoewel er tot nu toe slechts één dode is gevallen wil het PvdA Statenlid dat de Provincie hier iets tegen gaat ondernemen: "Wij moeten niet wachten tot er meer doden gaan vallen."
Met één dode is het natuurlijk geen echte dodenweg. Ik mag toch aannemen dat andere wegen hoger op het prioriteitenlijstje staan. :)<>:
het asfalt is niet overal goed
Hij weet echt niet waar hij het over heeft. Het asfalt op het hele stuk tussen het Rottepolderplein en de aansluiting met de N201 is afgelopen jaar vervangen! :facepalm:
met name de bochten richting Haarlem, Alkmaar en Amsterdam zijn veel te scherp en onoverzichtelijk.
Dat klopt wellicht wel, maar dat heeft niets met de rest van het artikel te maken. Door die bochten kan je echt geen 100 km/h ofzo. Als je je best doet kan je er misschien met 40 a 45 km/h doorheen, maar meer echt niet. Het gaat om deze bocht, deze bocht en deze bocht. De bocht de andere kant op is trouwens nog wat gevaarlijker, daar wil men nog wel eens rechtdoor rijden. Maar ik heb niet de indruk dat dit veel slachtoffers eist. Die bochten zijn trouwens zo krap vanwege de configuratie van dit deel van KP Rottepolderplein. Ik heb begrepen dat men op deze manier wat viaducten uit kon sparen, maar Mavas weet hier meen ik meer van.
Maar ook de flauwe bocht bij het viaduct over het voormalige Floriade terrein is gevaarlijk.
Niet te hard lachen, maar die bocht is nauwelijks een bocht te noemen. :neenee: Het lijkt me in ieder geval schier onmogelijk om daar uit de bocht te vliegen. Het gaat om dit geval. Er gebeuren wellicht wel eens ongevallen, maar die zijn denk ik enerzijds te wijten aan remmers vanwege de vele flitsacties van de locale hermandad en anderzijds omdat er veel verkeer per se al een kilometer van tevoren wil voorsorteren voor de verbindingsweg naar de N201 en men dan met 70 km/h opeens opschuift terwijl er verkeer aan komt rijden met 110 km/h.
het blijkt ook dat verkeersdeelnemers richting het noorden ook wel worden gehinderd door dalende vliegtuigen op de Polderbaan.
Heel hinderlijk inderdaad, die landende vliegtuigen. :rofl2: Wellicht was 'afgeleid' een beter woord geweest dan 'hinderlijk'?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » ma 23 jul 2012, 23:26

Is het probleem niet meer samen te vatten in: mensen denken dat ze op een snelweg rijden, terwijl het eigenlijk een Belgische expressweg betreft, met dito alignment en inrichting?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Groningen » ma 23 jul 2012, 23:43

^^ M.a.w. mensen snappen het bord G3 niet en blazen maar voluit? B(

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Wouter N14 » ma 23 jul 2012, 23:47

^^ Het begint er mee dat mensen zo'n bord überhaupt moeten zien. En er zullen inderdaad velen zijn die het niet snappen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Ds79m » di 24 jul 2012, 6:56

Vinny schreef:Is het probleem niet meer samen te vatten in: mensen denken dat ze op een snelweg rijden, terwijl het eigenlijk een Belgische expressweg betreft, met dito alignment en inrichting?
Je kunt je ook afvragen waarom er in Nederland nog altijd Belgische expresswegen worden aangelegd.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » di 24 jul 2012, 8:49

Groningen schreef:^^ M.a.w. mensen snappen het bord G3 niet en blazen maar voluit? B(
Ik heb niet de indruk dat mensen denken dat ze op een ASW rijden. Deze weg wordt vooral door ter plaatse bekenden, zoals forenzen uit Nieuw Vennep, Hoofddorp en Vijfhuizen, bereden en die weten echt wel dat je er m.u.v. de kruisingen 100 km/h mag.

Dit deel van de N205 is overigens een heerlijke weg om over te rijden. Ruim, overzichtelijk, grotendeels kaarsrecht. Onder normale omstandigheden kan je er met rustig gemak 120 km/h op de teller rijden. Alleen even afremmen bij de kruisingen en uitkijken voor flitsers.

Ik heb ook echt niet de indruk dat op het 100 km/h deel extreem veel ongelukken gebeuren. Natuurlijk gebeurt er wel eens wat, maar dat is overal wel het geval. Daarbij is het asfalt recent vervangen en wordt er geregeld door de politie gecontroleerd. Wat wil je nu nog meer? De weg downgraden naar een Vmax van 80 km/h? Dat lijkt mij een volstrekt te lage snelheid op deze weg. Een paar jaar geleden werd er wel gesproken over mogelijk afremdrempels bij de kruisingen, maar die zijn er bij het recente grootonderhoud niet gekomen. Misschien zou een vangrailtje hier en daar nog wat kunnen helpen, maar dat is het wat mij betreft ook wel.

Oh trouwens, hieronder een fotootje van vanmorgen waaruit maar weer eens blijkt dat je rijdend op de N205 heerlijk vliegtuigjes kan bekijken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » di 24 jul 2012, 11:55

Dat artikel van de heer Massom getuigt niet echt van kennis van zaken hebben. Ja, de weg is gevaarlijk bij de scherpe bochten, maar daar is bij het groot onderhoud vorig jaar en dit jaar wat aan gedaan (verkanting is aangepast en bochtschilden met looplichten zijn geplaatst, daarnaast is de invoegstrook naar Zandvoort een doorgaande rijstrook geworden en is op de boog Haarlem -> Hoofddorp extra geleiderails geplaatst).

Daarnaast blijft mijns inziens nog steeds staan dat op de wegvakken van de Driemerenweg iets gedaan kan worden aan verbetering van de veiligheid, door halfverharding in de vorm van grasbetontegels in de berm te plaatsen. Dat zal het aantal ongevallen nog meer reduceren. Maar dat is bij het groot onderhoud niet uitgevoerd, aangezien halfverharding heel duur is. Misschien dat de provincie het alsnog plaatst als het aantal ongevallen niet afneemt.

Daarnaast lijken mij verdere maatregelen niet echt nuttig meer, er valt namelijk niet veel meer te verbeteren aan de weg. Wellicht hier en daar een vangrailtje zoals Rein zegt, een roodlichtcamera bij de noordelijke 2 kruispunten, en de fietsoversteek bij de Vijfhuizerweg vervangen door een tunneltje.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Groningen » di 24 jul 2012, 11:59

^^ Je zou de Vmax natuurlijk nog terug kunnen brengen naar 80 of naar 70 op gevaarpunten. :duck:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Kaaiman » di 24 jul 2012, 12:10

Conflictvrije ongelijkvloerse kruisingen?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door captain007 » di 24 jul 2012, 12:14

Groningen schreef:^^ Je zou de Vmax natuurlijk nog terug kunnen brengen naar 80 of naar 70 op gevaarpunten. :duck:
Bij de kruisingen in de N205 is dit al zowieso het geval. De gevaarlijke bocht is zoals Mavas aangeeft al aangepast. Bij het weefvak vanaf de A9 naar de N205 is er al een snelheidsbeperking van 70 km/h (hoewel deze in de praktijk natuurlijk niet wordt nageleefd).

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door boe! » di 24 jul 2012, 12:27

mavas schreef:Ja, de weg is gevaarlijk bij de scherpe bochten, maar daar is bij het groot onderhoud vorig jaar en dit jaar wat aan gedaan (verkanting is aangepast en bochtschilden met looplichten zijn geplaatst, daarnaast is de invoegstrook naar Zandvoort een doorgaande rijstrook geworden en is op de boog Haarlem -> Hoofddorp extra geleiderails geplaatst).
Gevaarlijk is vooral een subjectief begrip. Uiteraard is een rechte weg veiliger dan een bochtige weg, maar het zijn vooral de weggebruikers die met hun rijgedrag er voor zorgen dat zelfs op de meest veilige weg nog ongelukken gebeuren.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » di 24 jul 2012, 13:13

captain007 schreef:
Groningen schreef:^^ Je zou de Vmax natuurlijk nog terug kunnen brengen naar 80 of naar 70 op gevaarpunten. :duck:
Bij de kruisingen in de N205 is dit al zowieso het geval. De gevaarlijke bocht is zoals Mavas aangeeft al aangepast. Bij het weefvak vanaf de A9 naar de N205 is er al een snelheidsbeperking van 70 km/h (hoewel deze in de praktijk natuurlijk niet wordt nageleefd).
Buiten de kruisingen en het eerste stuk vanaf de A9 zijn er eigenlijk geen gevaarpunten. Er zitten twee lange bochten in, maar daar kan je zonder moeite 120 kmh rijden als je wilt. Voor de rest is de weg gewoon recht. Een kaarsrechte 2X2 weg als deze lijkt me nou niet echt gevaarlijk.

Maar wat ik probeerde aan te geven: ik heb niet de indruk dat op deze weg echt meer ongelukken gebeuren dan op andere wegen. Massom suggereert dat het wel zo is, maar meer dan suggesties zijn het niet. En uit het feit dat uit de meeste andere dingen die hij in het artikel laat optekenen blijkt dat hij totaal niet weet waar hij het over heeft, concludeer ik dan heel voorzichtig dat het met de onveiligheid op deze weg reuze mee valt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » di 24 jul 2012, 23:08

Het kan ook zijn dat de cijfers betrekking hebben op de periode van voor het groot onderhoud. Dat lijkt mij een vrij aannemelijke situatie.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door waldo79 » wo 25 jul 2012, 11:09

Waar heeft die Massom het dan nog over :hm:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » wo 25 jul 2012, 22:44

Ach, het is een redelijk actief baasje, die daadwerkelijk veel van de meningen van zijn "achterban" vertegenwoordigt in de politiek. Niet altijd met evenveel kennis van zaken, maar daar zijn als het goed is ambtenaren voor... :idea:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door waldo79 » do 26 jul 2012, 10:05

Politiek bedrijven is soms niet meer dan aandacht trekken :hm:

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » do 18 okt 2012, 13:11

Massom begint weer over hetzelfde te roeptoeteren.......

Zie hier een internet discussie over de vermeende onveiligheid van de N205/Driemerenweg tussen de A9 en Nieuw Vennep.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Attietattie » do 18 okt 2012, 14:33

Haha! Iedereen die kan lezen lacht hem vierkant uit. Over welke vele bochten heeft die dwaas het?!?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » do 18 okt 2012, 15:17

Statenvragen Massom schreef:Met enige regelmaat vinden (eenzijdige) ongevallen plaats op de Drie Merenweg (N205) in de gemeente Haarlemmermeer. Als gevolg van deze ongevallen wordt de Drie Merenweg regelmatig voor lange tijd afgesloten voor het verkeer. Veel automobilisten ervaren de Drie Merenweg, met name vanwege de vele bochten, als een verkeersonveilige weg (zie bijgevoegde situatietekening).

In de regionale- en lokale media lezen wij regelmatig berichten over automobilisten die de macht over het stuur verliezen, van de weg raken, over de kop slaan en tot stilstand komen in de sloot of tegen een lichtmast botsen. De PvdA-fractie wil over de verkeersveiligheid op De Drie Merenweg (N205) de volgende vragen stellen:

Vragen:
1. Hoeveel (eenzijdige en dubbelzijdige) verkeersongevallen vonden plaats op de Drie Merenweg (N205) in de afgelopen 5 jaar? Wat zijn de voornaamste oorzaken van deze ongevallen?
2. Worden alle verkeersongevallen op provinciale wegen geregistreerd? Zo ja, door wie? Zo nee, waarom niet?
3. Bent u van oordeel dat er sprake is van een relatief hoog aantal verkeersongevallen op de Drie Merenweg (N205) in de gemeente Haarlemmermeer? Graag een toelichting.
4. Bent u voornemens om op korte termijn maatregelen te nemen ter verbetering van de verkeersveiligheid op de Drie Merenweg? Zo ja, wat gaat u doen? Zo nee, waarom niet?
Bron: http://www.noord-holland.nl/web/file?uu ... 3421991e13
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » do 15 nov 2012, 23:37

Bovenstaande statenvragen zijn beantwoord. Link naar de antwoorden: http://www.noord-holland.nl/web/file?uu ... 3421991e13

Voor de luie mensen onder ons hier het belangrijkste antwoord:
Antwoord 3:
Nee, in relatieve zin is er geen sprake van een hoog aantal geregistreerde verkeersongevallen. Vergelijkbare wegen qua inrichting en gebruik kennen een vergelijkbaar aantal verkeersongevallen. Wel heeft in de afgelopen jaren zich een aantal ongevallen voorgedaan geconcentreerd op dezelfde locatie. Hier zijn inmiddels maatregelen genomen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » vr 16 nov 2012, 8:35

Mooi om te vernemen dat er in die (lange) dubbele bocht nauwelijks ongevallen hebben plaatsgevonden, terwijl Masson zo liep te blaten dat auto's daar met bosjes de sloot in reden. Trouwens bijzonder dat de Gedeputeerde bewust (?) het kruispunt N205-N232 uitsluit. Ik weet uit eigen ervaring dat hier in het verleden (drie-vier jaar geleden) een paar zware klappers waren, waarschijnlijk door een combi van bij een donkeroranje verkeerslicht doorrijdend linksafslaand verkeer vanaf de N205 en snel aanrijdendrechtdoorgaand verkeer vanaf de andere kant van de N205 dat hard door kan als het licht opeens op groen springt. Ik heb het idee dat hier de ontruimingstijden wat langer (1-2 sec) zijn gemaakt.

Ook goed om te vernemen dat er op deze autoweg alleen snelverkeer bij ongevallen betrokken is geweest. Dat betekent in ieder geval dat op de enige kruising waar ook niet-snelverkeer de weg kruist, bij Vijfhuizen, geen fietsers e.d. bij ongelukken betrokken zijn geweest.
Laatst gewijzigd door Rein op vr 16 nov 2012, 8:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Attietattie » vr 16 nov 2012, 8:38

mavas schreef:Voor de luie mensen onder ons hier het belangrijkste antwoord:
Antwoord 3:
Nee, in relatieve zin is er geen sprake van een hoog aantal geregistreerde verkeersongevallen. Vergelijkbare wegen qua inrichting en gebruik kennen een vergelijkbaar aantal verkeersongevallen. Wel heeft in de afgelopen jaren zich een aantal ongevallen voorgedaan geconcentreerd op dezelfde locatie. Hier zijn inmiddels maatregelen genomen.
Zo. Case closed en nu muil dicht Masson. :doei:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » vr 16 nov 2012, 8:40

Dat duurt bij hem niet langer dan een paar weken. Dan zoekt hij weer een andere 'misstand' uit om zijn vrees of ongenoegen over te laten blijken.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » vr 16 nov 2012, 10:12

^^ Dat is inmiddels al gebeurd met de vraag over de ontwikkeling van de westflank van de Haarlemmermeer. ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » di 17 mar 2015, 6:56

* schop *

En wederom worden er vragen gesteld over de veiligheid van de N205, deze keer naar aanleiding van het dodelijk ongeluk van een Purmerender een paar dagen geleden.
http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal ... ?lref=SR_6
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie