[N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

[N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » zo 12 jun 2011, 20:42

Het verbaasde mij dat er nog geen topic was over de N629, de weg tussen Oosterhout en Dongen die (hopelijk) binnenkort omgebouwd wordt. Voor een video van het betreffende tracé even klikken. (deze is door een enkeling hier al een keer gezien ;))
De redenen
- De N629 (Heistraat) is een ontsluitingsweg voor de regio Dongen – Oosterhout. Het is de hoofdverkeersader tussen Dongen en de A 27 en Oosterhout. De N629 is tevens de regionale verbinding tussen de A 27 en het noordelijk deel van Tilburg.
- De praktijk vraagt om een structurele oplossing van de verkeersproblematiek rond de N 629. De drukke verbinding tussen Dongen en Oosterhout voldoet niet meer aan zowel huidige als toekomstige gebruikseisen.

Er zijn 3 verschillende alternatieven

Optie 1: Variant Nulplus (Meest Milieuvriendelijke Alternatief):
SPOILER: TOON

Afbeelding
Geen ''MER/Planstudie: voorlopige schetsontwerp'' beschikbaar
- Volgt huidige tracé N629
- Aanleg van parallelwegen

Optie 2: Alternatief parallel noord (Pn): (voorkeursalternatief: weinig kosten)
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
- Vanaf Ekelstraat tot Hoge Dijk, parallel aan Heistraat, nieuwe aanleg (met een aansluiting voor Everdenberg-Oost) en verder bestaand tracé.

Optie 3: Alternatief bundeling zuid (Bz): (voorkeur gemeente Dongen)
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
- Tot aansluiting Everdenberg-Oost gelijk aan Pn
- Vanaf dat punt twee wegen:
--– Een verbinding terug naar de Heistraat voor verkeer van/naar Dongen
--– Een nieuwe weg over en ten zuiden van het kanaal voor verkeer van/naar Tichelrijt, Tilburg en Rijen

Klik hier voor een heel dossier

Planning:
Verdere voortgang van het project hangt af van een beslissing over prioritering en budget in het kader van het Brabants MIT, eind 2011. In geval van toekenning van het budget start de provincie begin 2012 met een inpassingsplan. (bron)

Andere links:
PDF Provincie Noord Brabant
Stand van zaken 11 januari 2011 (PDF)

Persoonlijk ben ik voor het alternatief Bundeling Zuid (alternatief 3), omdat ik het idee heb, dat als de oude route blijft (zowel bij alternatieven 1 en 2), er files blijven ontstaan op de westelijke 'ring' van Dongen. Alternatief 3 zorgt ervoor dat dit knelpunt ook verdwijnt.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Ds79m » zo 12 jun 2011, 20:58

Wat is precies de problematiek op deze weg? Ik ken het niet als een notoir verkeersknelpunt eigenlijk.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » zo 12 jun 2011, 21:16

^^ Ik rijd hier niet dagelijks of wekelijks, maar slechts incidenteel en volgens mij is het vooral in de ochtendspits druk voor de A27 en in de avondspits druk voor de weg naar ind. Tichelrijt (op deze kruising sluit variant 3 aan). Ook staat er altijd als wij langskomen file voor het tuincentrum en de voetgangers VRI die daar staat. Ook staat er in het weekend ook vaak file, gedeeltelijk veroorzaakt door het vele verkeer naar de plaatselijke Van Cranenbroek (daarvoor gaan wij ook altijd). Voor mijn gok voor het spitsverkeer zou er eigenlijk iemand moeten posten die hier wekelijks/dagelijks rijdt.
Een notoir verkeersknelpunt zou ik het ook niet noemen, maar ik vind het goed dat er iets aan gedaan wordt voor het een notoir verkeersknelpunt is :yes:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Naturist » zo 12 jun 2011, 21:19

Niet dat Dongen als plaats mij nu veel zegt, simpelweg omdat je er vanaf de ASW's nooit langs hoeft, en je zelfs al teken je een gloednieuwe ASW, van belangerijke plaats naar belangerijke plaats, je er nog niet langs hoeft, maar uiteraard gewoon als ontsluitingsweg voor een ook groeiend Dongen, zou ik het voorlopig houden op een voorkeur voor variant 2
Voornamelijk omdat variant 1 m.i. door de bestaande bebouwing, te weinig toekomstvast lijkt.
Variant 3 lijkt mij teveel verkeer wegnemen van de N631, waardoor de N629 nog meer verkeer dan nodig gaat aantrekken.
Variant 2 lijkt mij ook makkelijker aan te leggen zonder teveel strubbelingen voor het huidige verkeer.
Maar ik sta open voor suggesties.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » zo 12 jun 2011, 21:39

Naturist schreef:Variant 3 lijkt mij teveel verkeer wegnemen van de N631, waardoor de N629 nog meer verkeer dan nodig gaat aantrekken.
Verkeer vanuit Rijen gaat echt niet omrijden via Dongen hoor, als ze naar de A27 moeten, dan gaan ze gewoon via afrit 17 (die met die enorm korte oprit/afrit vanwege de brug). De N629 is dan teveel om.
Naturist schreef:Variant 2 lijkt mij ook makkelijker aan te leggen zonder teveel strubbelingen voor het huidige verkeer.
Juist niet, want die route gaat over de huidige weg, terwijl variant 3 over een geheel andere route gaat. Bij variant 3 verandert er aan de huidige weg niet veel, behalve dat er een rotonde ergens halverwege het tracé komt. Ook is variant 3 veel toekomstvaster omdat er zelfs in het weekend file staat op dit stuk weg, waarbij de vertraging (vooral in zuidelijke richting) kan oplopen tot 15 minuten. Zoals je kunt zien ben je dan zelfs te voet sneller. Eerst stond er overigens meer file in noordelijke richting, maar na de komst van de turborotonde is die file weg.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Ds79m » zo 12 jun 2011, 22:02

keokiracer schreef:^^ Ik rijd hier niet dagelijks of wekelijks, maar slechts incidenteel en volgens mij is het vooral in de ochtendspits druk voor de A27 en in de avondspits druk voor de weg naar ind. Tichelrijt (op deze kruising sluit variant 3 aan). Ook staat er altijd als wij langskomen file voor het tuincentrum en de voetgangers VRI die daar staat. Ook staat er in het weekend ook vaak file, gedeeltelijk veroorzaakt door het vele verkeer naar de plaatselijke Van Cranenbroek (daarvoor gaan wij ook altijd). Voor mijn gok voor het spitsverkeer zou er eigenlijk iemand moeten posten die hier wekelijks/dagelijks rijdt.
Een notoir verkeersknelpunt zou ik het ook niet noemen, maar ik vind het goed dat er iets aan gedaan wordt voor het een notoir verkeersknelpunt is :yes:
Als je het echt goed wilt doen, zou je de weg ongelijkvloers moeten maken. Dat zou dan Variant 3 worden, waarin de oude weg uit Dongen met een halve aansluiting invoegt op de nieuwe doorgaande route, en met een afslag naar de Hoogstraat voor Oosteind. Met wat fantasie moet het ook wel mogelijk zijn om de aansluiting op de A27 om te bouwen tot een knooppunt. Het probleem is alleen dat als je zoiets voorstelt, de deskundigen bij RWS waarschijnlijk met deuren gaan slaan, omdat het veel te gevaarlijk is. En natuurlijk zijn de kosten wel bijzonder hoog, voor een punt waar nu nog niet zo'n heel groot probleem is.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » zo 12 jun 2011, 22:07

Ds79m schreef: Als je het echt goed wilt doen,
Dat doen we in Nederland niet zo snel :p
Je plan is gewoon goed en volgens mij idd wel in te passen, behalve je klaverblad bij de A27, daar zit een huis in de weg. Maar het is dus ook veel te duur... Conclusie: Dream on...
Droom maar lekker verder, forumregels
(Misschien ga ik zometeen nog even wat maken met Paint, in navolging van je plan, gewoon om te kijken of het verder wel past.)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » zo 12 jun 2011, 22:59

ik schreef:(Misschien ga ik zometeen nog even wat maken met Paint, in navolging van je plan, gewoon om te kijken of het verder wel past.)
Hier zijn ze al: (Ik heb geen rekening gehouden met parallelbanen voor lokaal verkeer)
"Knooppunt Oosterhout":
SPOILER: TOON

Afbeelding
Toen ik al een plaatje had geupload, kwam ik op het idee om meteen de scherpe bocht eruit te halen. Die heb ik in het rood gedaan, het oude idee is ook nog zichtbaar
Er verdwijnen wat huizen in Oosterhout omdat deze in de weg liggen, alle bogen moeten vloeiend worden gezien en niet precies zoals getekend (erg wiebelig). De parkeerplaats (aan de oostkant v/d A27) vervalt en wordt eventueel ergens anders herbouwd.
De weefvakken tussen dit knooppunt en de volgende afrit zijn denk ik wat te kort.
Afrit Oosteind:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afrit Dongen-West:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Een halve aansluiting, verkeer vanaf de andere richting kan Dongen bereiken via de volgende gelijkvloerse aansluiting
Einde van de weg bij ind. Tichelrijt (Dongen):
SPOILER: TOON

Afbeelding
Einde van de N629
All images uploaded with ImageShack.us

De huidige gelijkvloerse aansluiting op deze locatie wordt een tunneltje of brug, dus deze aansluiting vervalt. Verkeer kan via afrit Oosteind. Alle overige kruisingen met wegen worden bruggen/tunneltjes, of de wegverbindingen vervallen gewoon en eindigen vlakbij de weg.

Voor de duidelijkheid: Dit zijn ideeën, geen plannen. De plannen zijn te zien in de openingpost.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

ermentink
polderweggetje
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 11:30
Locatie: Tilburg

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door ermentink » wo 15 jun 2011, 10:08

In dit topic wordt wat teveel naar Dongen gekeken. Met de aanleg van de Ring Tilburg, en straks zeker als de aansluiting op de N629 zijn definitieve vorm krijgt, is dit een hele goede route om vanaf Tilburg richting A27 te komen. Zeker met de verschillende industrieterreinen in Tilburg en Dongen (denk aan Coca-Cola), met veel logistieke dienstverleners, zijn er veel vrachtwagenbewegingen over deze weg (te verwachten).
Daarnaast is het ook voor de bewoners van Tilburg (en dat zijn er toch 200.000+) is deze weg een manier om op de A27 te komen. En, met de toenemende files op de A58 richting Breda (knooppunten St. Annabosch / Galder) is het ook een alternatief om richting A27 te komen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Chris » wo 15 jun 2011, 10:12

Kun je vanuit De Reeshof ook makkelijk die kant op, of moet je altijd via de Van Voorst tot Voorstweg of via Rijen? Meestal worden dat soort vinexwijken hermetisch van het buitengebied afgesloten om sluipverkeer bij gebrek aan betere routes maar vooral te voorkomen.

ermentink
polderweggetje
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 11:30
Locatie: Tilburg

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door ermentink » wo 15 jun 2011, 12:58

Chris schreef:Kun je vanuit De Reeshof ook makkelijk die kant op, of moet je altijd via de Van Voorst tot Voorstweg of via Rijen?
Juist vanuit de Reeshof kun je daar dan makkelijk komen. Vanaf halverwege 2012 is de brug in de Ring Tilburg (N260) over het Wilhelminakanaal gereed. Dan kun je ook vanaf de Bredasesweg en bijvoorbeeld de Dalemdreef de Ring Tilburg op en zo richting N629 / A27. Als dan ook de Bredaseweg 2x2 wordt, wat vanaf 2012/2013 staat te gebeuren, wordt het nog eens wat.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door kees » wo 15 jun 2011, 15:01

Toen ik nog in de Reeshof woonde en ze bezig waren met de aanleg van A16/HSL in 2001/2004, koos ik er vaak voor om binnendoor naar de A27 te rijden. De ene keer pakte ik de oprit Oosterhout-Zuid, maar omdat ik die levensgevaarlijk vind, koos ik ook vaak voor de oprit Oosterhout. In het tweede geval kwam ik over de hier besproken weg.
Derhalve kan ik beamen dat dit een zeer aantrekkelijke route is voor de mensen in de Reeshof. Als de brug gereed is, wordt het idd ook aantrekkelijk voor de mensen aan de westkant van de Reeshof. Dan kun je verwachten dat de hier besproken weg alleen maar meer verkeer gaat trekken.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » za 10 sep 2011, 16:42

*schop*
BN De Stem schreef:Raad Dongen richt zich tot Oosterhout
Auteur: door Kees den Exter | zaterdag 10 september 2011 | 08:19 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 10 september 2011 | 08:29

DONGEN - De gemeenteraad van Dongen doet een uiterste poging om Oosterhout te winnen voor Bundeling Zuid, de Dongense voorkeursvariant voor de reconstructie van de Heistraat.
Op initiatief van de PvdA-fractie besloot de Dongense raad donderdagavond unaniem de Oosterhoutse collega's de voordelen van Bundeling Zuid nog eens per brief voor te leggen.

Net als de Dongense raad afgelopen donderdag moet de Oosterhoutse raad zich later deze maand uitspreken over de milieu-effectrapportage over de varianten voor de reconstructie van de wegverbinding tussen Oosterhout en Dongen. Dit is, volgens de Dongense raad, hét moment om nog eens te inventariseren wat Oosterhout en Dongen in dit dossier bindt én scheidt. Fractievoorzitter Willem Ebbers van de PvdA liet donderdagavond fijntjes weten dat er in de laatste uitspraak van de Oosterhoutse raad, in juni 2007, nog sprake is van een voorkeur voor Bundeling Zuid. De raad nam toen een amendement aan, waarin die voorkeur is verwoord.

Bundeling Zuid was ook nog de gezamenlijke voorkeur van Oosterhout en Dongen in de overeenkomst die de burgemeesters Stefan Huisman en Simone Dirven in het najaar van 2009 tekenden en waarin óók werd vastgelegd dat beide gemeenten in dit traject schouder aan schouder zouden staan.

De omslag van Oosterhoutse kant kwam eerder dit jaar, toen wethouder Marcel Willemsen uitdroeg dat in elk geval het Oosterhoutse college tóch, in het kielzog van het provinciebestuur, koos voor Parallel Noord. Die keuze is vooral ingegeven door de veronderstelling dat met die variant het Oosterhoutse bedrijventerrein Everdenberg het snelst een ontsluiting krijgt op de A27.

De Dongense gemeenteraad schrijft nu dat het in beider belang is dat er een goede en toekomstbestendige wegverbinding komt tussen beide kernen. Wat de Dongense raad betreft kan het werk worden gefaseerd en de ontsluiting van Everdenberg voorrang krijgen.

Als het 'Dongense' deel van variant Bundeling Zuid later wordt uitgevoerd, biedt dat, volgens de Dongense raad, de tijd om nog eens goed uit te rekenen of Bundeling Zuid werkelijk zo veel duurder is als Parallel Noord.

En dan kan ook worden bezien hoe de doorsnijding van de ecologische verbindingszone (Duiventoren) kan worden ondervangen door een ecoverbinding, gekoppeld aan de nieuwe brug.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » vr 23 sep 2011, 7:42

BN De Stem schreef:Oosterhout tóch voor Bundeling Zuid
donderdag 22 september 2011 | 07:16 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 22 september 2011 | 17:30

OOSTERHOUT - De gemeenteraad van Oosterhout heeft gisteravond tóch gekozen voor Bundeling Zuid als model voor de reconstructie van de Heistraat, de drukke verbinding tussen Oosterhout en Dongen.

De laatste maanden toonde de Oosterhoutse wethouder Marcel Willemsen (CDA) zich een vurig pleitbezorger voor het alternatief Parallel Noord, omdat dat de voorkeur is van de provincie en daarmee een snellere optie voor de ontsluiting van bedrijventerrein Everdenberg.

Gisteravond echter ging Willemsen 'om'. Hij toonde 'sympathie' voor een motie van een raadsmeerderheid die fasering van de reconstructie bepleit. Die fasering behelst de spoedige aanleg van het westelijke deel van de nieuwe weg, dat in beide varianten identiek is en waarmee Everdenberg ontsloten wordt. Vervolgens ontstaat tijd en ruimte om voor het oostelijke, Dongense deel, nog eens goed te bestuderen wat de beste variant is: Parallel Noord of Bundeling Zuid.

Wantrouwen

Een motie van wantrouwen tegen het college in het algemeen en wethouder Willemsen in het bijzonder, ingediend door Groen Links, kreeg alleen de steun kreeg van SP, GVB en Groen Brabant. Cees Noltee van die laatste partij: „Wat Willemsen zegt is tegenstrijdig en ondermaats. Hij zegt Parellel Noord, maar bedoelt Bundeling Zuid.”

Meer achtergronden vrijdag in BN DeStem.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Naturist » vr 23 sep 2011, 8:31

Dongen houdt er als raad het beste, rekening mee dat Oosterhout nogal wispelturig en opportunistisch is.
"Alles, zolang Oosterhout haar industrieterrein maar als eerste kan ontsluiten." :pukey:
Dongen, let op uw saek!
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Kaaiman » vr 23 sep 2011, 13:41

Als men er niet uit gaat komen, dan zou je ook gewoon het noordelijke alternatief kunnen aanleggen, en als er later geld en politieke wil voor is ook de zuidtak. Aan de andere kant ben je met het zuidelijke alternatief wel in één klap klaar. Een andere polderoplossing zou zijn voor beide takken de ruimte te reserveren in de bestemmingsplannen, maar de zuidelijke tak voorlopig nog niet aan te leggen tot met op één lijn ligt.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

habke
stadsweg
Berichten: 448
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door habke » vr 23 sep 2011, 13:46

Volgens mij zijn ze er toch al uit of ben ik nou gek? Zowel Dongen als Oosterhout zijn voor de bundeling zuid.
Lijkt me dus duidelijk dat de provincie weinig anders meer kan dan ook kiezen voor deze optie.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » vr 04 nov 2011, 23:11

(*schopje*) ^^ Volgens de gemeente Dongen zitten zij niet op één lijn:
BN De Stem schreef:Dongen en Oosterhout zijn het nog steeds niet eens over Heistraat
Auteur: door Kees den Exter kees.denexter[at]bndestem.nl | donderdag 03 november 2011 | 07:00 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 03 november 2011 | 07:58

DONGEN - Het meningsverschil tussen Oosterhout en Dongen over de aanpak van de Heistraat, de verbindingsweg tussen beide kernen, is nog steeds niet uit de wereld.
Naar de mening van het Dongense college zijn burgemeester en wethouders van Oosterhout nog steeds voorstander van de variant Parallel Noord voor de reconstructie, in elk geval voor het oostelijk deel, tussen de A27 en een geplande rotonde bij tuincentrum Avri.

Burgemeester en wethouders van Dongen trekken die conclusie uit een concept-brief die geschreven is op het Oosterhoutse stadhuis en die bestemd is voor het provinciebestuur in Den Bosch, de wegbeheerder.

Lees meer in BN DeStem, editie Oosterhout, van donderdag 3 november.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

juanj78
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 18:19

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door juanj78 » za 05 nov 2011, 11:52

Voor wanneer staat deze weg op de planning?

Of is dit iets waar ze nog 10 jaar over praten, voordat er ook daadwerkelijk een schep de grond in gaat?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » za 05 nov 2011, 13:28

^^ Voor zover ik weet is men nog aan het discussiëren welk alternatief het wordt. Houd maar rekening met 10 jaar ja... :roll:
Vandaag weer over de N629 rijden, kijken hoe erg het inmiddels is...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

juanj78
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 18:19

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door juanj78 » ma 07 nov 2011, 19:52

Dat dacht ik al...

Zo is de rondweg van Tilburg, ook 3 jaar vertraagd... word in 2012 opgeleverd, dit had 2009 moeten zijn

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » ma 07 nov 2011, 20:00

Heenweg (13:00 ofzo): niet heel erg druk, wel iemand die 60 ging rijden... Bij het tuincentrum was het enorm druk en stond men langs de kant van de N629 geparkeerd. Bij de Van Cranenbroek was het niet normaal druk, ook de reserve parkeerplaats stond vol. Op de terugweg een héél ander verhaal: file vanaf Dongen tot het tuincentrum (7 minuten) en bij de A27 was het ook druk in de andere richting, dit was rond 16:00 op een zaterdag
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

juanj78
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 18:19

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door juanj78 » di 08 nov 2011, 6:31

Fijn he, die knipperbollen bij de Avri...

Echt een dongense ' automobilistje pesten' actie

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » zo 27 nov 2011, 12:31

En..... alles wordt uitgesteld :feestjenee:
BN De Stem schreef:Nog geen gesprek tussen Oosterhout en Dongen over Heistraat
Auteur: door Kees den Exter | vrijdag 25 november 2011 | 17:46

OOSTERHOUT - Het is er nog steeds niet van gekomen en het gaat dit jaar ook niet meer gebeuren: een gesprek van de colleges van Oosterhout en Dongen over de Heistraat.
Oorzaak: geen overeenkomstig gaatje te ontdekken in de agenda's.

Nadat er al een paar keer ruzie was tussen Oosterhout en Dongen over de reconstructie van de Hei- straat, dachten de wethouders Ad van Beek (Dongen) en Marcel Willemsen (Oosterhout) onder druk van de (meerderheid van) beide gemeenteraden een gelijkluidend advies te hebben in de richting van de wegbeheerder, het provinciebestuur. Maar in de ontwerp- brief voor Den Bosch, geschreven op het Oosterhoutse stadhuis, ontdekte wethouder Van Beek toch weer een paar standpuntjes die niet de zijne bleken.

'Dus' stuurde Van Beek begin deze maand aan op overleg tussen de beide colleges van burgemeester en wethouders. Zijn collega Willemsen waarschuwde toen al dat het niet mee zou vallen een gaatje in de agenda te vinden.
Overigens gisteren hier nog gereden, met camera, dus er zal nog een filmpje komen van de N629 op zaterdag (Druk!).
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Paulw
dorpsstraat
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 20:07

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Paulw » zo 27 nov 2011, 12:38

Wat hebben ze het toch druk he? De ambtenaren hebben collectief de vrijdag voor de kerst vakantie vrij genomen, wellicht kunnen ze besluiten dit overleg naar deze dag te halen en pas zaterdag kerst te gaan vieren.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » ma 12 dec 2011, 20:51

BN De Stem schreef:Vereniging Belangen Oosteind vraagt aandacht voor veiligheid Heistraat
Auteur: door Kees den Exter | maandag 12 december 2011 | 18:00 | Laatst bijgewerkt op: maandag 12 december 2011 | 19:03

OOSTERHOUT/DONGEN - De Vereniging Belangen Oosteind (VBO) vraagt in een brief aan het college van burgemeester en wethouders van Oosterhout om aandacht voor de verkeersveiligheid op de Heistraat en dan met name voor de voor fietsers gevaarlijke situatie op de kruising met de Heistraat en de Groenstraat.

Wethouder Ad van Beek van de gemeente Dongen is een afschrift van de brief gestuurd.

De VBO grijpt in de brief terug naar de aanleg van de turborotonde bij de entree van Dongen in 2009: "Sindsdien moet het fietsverkeer vanuit Dongen naar Oosterhout ter hoogte van tuincentrum Avri oversteken. Dit heeft al meermalen tot gevaarlijke situaties geleid."

VBO memoreert een dodelijk ongeval in 2009 en een recent ongeval, waarbij een 13-jarig meisje ernstig gewond raakte.

VBO vraagt het Oosterhoutse college, in navolging van de Dongense collega's, aandacht te vragen bij het provinciebestuur, de wegbeheerder. VBO laat het gemeentebestuur weten het provinciebestuur te hebben gevraagd om de digitale informatievoorziening op de Hei- straat te evalueren met alle betrokken partijen.

Een woordvoerder van de gemeente Dongen zegt vanuit Den Bosch signalen te hebben ontvangen dat de politiek daar wel wat voelt voor de Dongense voorkeur voor reconstrcutie van de Heistraat. De woordvoerder: "In de Statencommissie proef je wel enthousiasme voor ons idee. Eerst het westelijke deel van de nieuwe weg aanleggen naar de voorkeur van de provincie om vervolgens tijd te hebben voor een studie naar de mogelijkheden om het oostelijke deel aan te leggen naar Dongense voorkeur."
Dat onderstreepte deel komt me bekend voor:
Kaaiman, op 23 september schreef:Een andere polderoplossing zou zijn voor beide takken de ruimte te reserveren in de bestemmingsplannen, maar de zuidelijke tak voorlopig nog niet aan te leggen tot met op één lijn ligt.
Wat een vooruitkijkende blik, Kaaiman :)

Die oversteek is trouwens ook erg hinderlijk voor het autoverkeer, dat kleine VRI'tje houdt het verkeer altijd ongelofelijk op.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

juanj78
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 18:19

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door juanj78 » di 13 dec 2011, 19:49

Dongen, is altijd goed geweest, in automobilistje pesten.

-Een autoweg omtoveren (2x) tot fietsgebied (locatie jansen/jansen&josefkerk)
Hoe verzin je het??
-Je platgooien met 30 zones, en bulten, versmallingen, een richtingsverkeer, doorgaande wegen afsluiten (sluisweg)

En kijk nu eens naar de nieuwe constructie bij de volcaert,:
Ik geloof niet dat de doorstroming verbeterd is, nu het voorsoorteervak naar de volcaert verdwenen is.
Het duurt nu alleen maar langer.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » di 13 dec 2011, 22:25

keokiracer schreef:Overigens gisteren hier nog gereden, met camera, dus er zal nog een filmpje komen van de N629 op zaterdag (Druk!).
Hier is de video dan eindelijk ;)
Link
Op het moment dat ik dit typ wordt de muziek er net onder gezet :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Naturist » di 13 dec 2011, 22:57

^^Lekkere muziek, minder lekker verkeer.
Imderdaad tijd om aan te pakken.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Victor » di 13 dec 2011, 22:58

^^
Bij de Avri is het altijd druk :lol:

Plaats reactie