[N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

[N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door keokiracer » wo 20 jul 2011, 22:06

BN De Stem schreef:'Provincie moet problematiek N638 aanpakken'
maandag 18 juli 2011 | 16:17 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 19 juli 2011 | 11:42

RUCPHEN - Het Tilburgse Statenlid Martijn Kap (PVV) vindt dat de provincie niet langer mag wachten met maatregelen op de provinciale weg tussen Zundert en Rucphen.
Hij schrijft dat in een brief aan gedeputeerde Ruud van Heugten die vandaag naar beide gemeenten komt om te de problematiek te bespreken.

Volgens Kap brengen nieuwe ontwikkelingen in Rucphen en Zundert zoveel extra verkeer met zich mee, dat het onverantwoord is nog langer te wachten met de aanleg van een goede verbinding tussen de E19 vanuit Belgie en de A58 bij Rucphen.

in een gelijksoortig bericht op BN De Stem:
"Volgens Martijn Kap is een betere verbinding tussen de E19 (bij Meer) en de A58 gezien de ontwikkelingen die in Rucphen en Zundert op stapel staan, noodzakelijk. Zo steunt de provincie het project 'Treeport Zundert'. In Rucphen is Skidôme bezig met een forse uitbreiding en zijn er op langere termijn plannen voor een grote wieleraccommodatie. "Door het niet aanleggen van een goede verbinding staat de leefbaarheid in Rucphen en Zundert onder zware druk", zegt Kap."
De verschillende alternatieven:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Op de site van BN De Stem een reactie van een inwoner uit Rucphen:
J.M. van Unen van het Comite6n638 - 19-07-2011 | 19:38 schreef: Het blijft een hot item hoe het gemeentebestuur via list en bedrog een weg door de strot van eigen inwoners wil drukken. Nu worden de knoppen van de PVV aangedraaid. Oh ja, datzelfde Provincielid die zich pas heeft laten onthalen op het gemeentehuis! Je verliest je gezicht bij de poging om ‘verkeersdrukte’ te fingeren en maakt het daarna goed door de telefoon te pakken en het nieuwe PVV provincielid een brief te laten schrijven.

wij wonen in het dorp Sint Willebrord, gemeente Rucphen. Sinds een jaar voeren wij (ongeveer 100 gezinnen) een strijd met de gemeente Rucphen die een weg wil laten aanleggen precies door 2 woonkernen.
Er zijn een aantal knelpunten in onze gemeente waar wij als actiecomité niet onze ogen voor sluiten, maar de ‘oplossing’ die de gemeente aandraagt is alleen het verleggen van de problemen.
Uit eigen rapportage van de gemeente (zgn. MER rapport) staat dat de nu door de strot gedrukte route meer last van fijnstof en meer overlast van geluid- en trillingen geeft.
De provincie zou gek zijn als ze deze optie gingen financieren! Deze weg voldoet niet eens aan de provinciale vereisten! Er ligt een alternatief dat bijna 6 en een half miljoen goedkoper is, maar daar wordt niet meer naar gekeken. Er wordt gegoocheld met cijfers, alleen maar om die weg er doorheen te krijgen. Vraag u zelf eens af wie hier echt beter van wordt?
In een tijd dat iedereen moet bezuinigen is dit een verspilling van gelden, ook al omdat deze gemeente niet goed weet hoe je een huishouden moet runnen, zij hebben nl. eerst grote investeringen in een oud gemeentehuis gestopt en gaan vervolgens een nieuwe bouwen. Dat nieuwe gemeente huis moet o.a. gefinancierd worden met verhuur aan een groepspraktijk van artsen (die niet willen verkassen) en andere belangstellenden. De interesse is zo ‘groot’ dat men inmiddels van ellende de grondprijs maar verlaagd heeft.
Kortom hoe kunnen we voorkomen dat gemeenten ons geld op een zo’n manier besteed?
Het ziet eruit dat de bewoners tegen zijn en de overheid voor. Aan het eind van dit jaar weten we meer, volgens dit bericht. Mijn persoonlijke mening: Ik zie niet in waarom er iets zou moeten gebeuren als de bewoners dat niet willen: zij hebben er immers last van. Aan de andere kant heb je ook nog bedrijven die er natuurlijk wel last van hebben. Als ik een alternatief zou moeten kiezen, zou dat alternatief 6 zijn, eventueel met de verkeersbelemmerende maatregelen van alternatief 1B. Dan zorg je ervoor dat men niet meer door/langs Rucphen hoeft, ontsluit je het bedrijventerrein van Rucphen het best en zorg je voor een goede aansluiting naar zowel de afrit Rucphen als de afrit Vosdonk.


EDIT dinsdag 15 november, 17:48: topictitel aangepast
Laatst gewijzigd door keokiracer op di 15 nov 2011, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: N638: Omlegging: Rucphen

Bericht door Rene » do 21 jul 2011, 8:51

keokiracer schreef:Mijn persoonlijke mening: Ik zie niet in waarom er iets zou moeten gebeuren als de bewoners dat niet willen: zij hebben er immers last van.
Ga even het NIMBY-isme lopen verheerlijken, zeg. Scheer je weg ! ;)

De vraag is vooral: hoe groot is het probleem nu echt ? En al diegenen in St. Willebrord die lopen te roeptoeteren moeten niet doen alsof ze een snelweg voor de deur krijgen. Alternatief 2 ligt nogal ver van dichte bebouwing af. Dat er een aantal mensen aan de Canadastraat wellicht wat meer overlast krijgen, weegt m.i. in de verste verte niet op tegen de vermindering van de overlast in de kern van Rucphen.

Verder geldt dat bij een oostelijke aansluiting de kans ook groter is dat verkeer naar het noorden meer via de A16 gaat rijden, wat in principe gewenster is dan de route via A58-A17. En ook al zal het niet om honderden vrachtauto's per dag gaan, elk exemplaar dat niet door Roosendaal en via KP De Stok gaat, is toch weer meegenomen.

Dennis94
polderweggetje
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 23:21

Re: N638: Omlegging: Rucphen

Bericht door Dennis94 » do 21 jul 2011, 11:15

Bekend terrein voor mij :) ben het hele weekend daar in de omgeving, ik oefen daar in de buurt mijn hobby uit :). Maargoed dat is even offtopic,

Wat mij altijd opvalt, is dat het vooral knelt rond het winkelplein in Rucphen, ik denk dat als je daar wat aan zou doen, dat het al heel wat scheelt.

Vanaf de andere kant, via afrit St-Willebrord dus, ligt het probleem vooral bij de afrit. Vaak duurt het een hele tijd voordat je vanaf de A58 vanuit Breda richting St-Willebrord Kunt rijden. Ik denk dat als men alternatief 2 kiest, dat men ook daar aanpassingen zal moeten verrichten.

Wel is het vanaf Breda, sneller om via St-Willebrord naar het gebied rond de skidome te rijden, en vanuit Bergen op Zoom is de reistijd even lang.
Wat mij betreft dus alternatief 2, samen met een stroomlijning van de route vanuit Bosschenhoofd, via Rucphen richting Spijk/Zundert

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18268
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: N638: Omlegging: Rucphen

Bericht door boe! » do 21 jul 2011, 11:36

Komt de Provincie er nu pas achter dat de Skidome en het bedrijventerrein Nijverhei op een heel onhandige, slecht bereikbare plek liggen? Ik weet niet wie zich daar met de ruimtelijke ordening bezig heeft gehouden, maar die had daar wel wat beter over na kunnen denken. Het lijkt er op dat men dat foutje koste wat het kost wil herstellen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N638: Omlegging: Rucphen

Bericht door harry » do 21 jul 2011, 13:06

keokiracer schreef:Mijn persoonlijke mening: Ik zie niet in waarom er iets zou moeten gebeuren als de bewoners dat niet willen: zij hebben er immers last van.
Rene schreef:Ga even het NIMBY-isme lopen verheerlijken, zeg. Scheer je weg ! ;)
Vreemde reactie. Edit: René heeft de reactie gewijzigd, ook in mijn quote.
Als de gemeente een weg wil omleggen ten behoeve van de bewoners en die bewoners geven aan er geen behoefte aan te hebben, dat hoeft het toch niet?
Laat de vrachtwagens maar door de kern denderen als de bewoners van die kern dat niet erg vinden.
OK, dat is een mening. Maar zo'n mening is geen reden om iemand weg te jagen.
Laatst gewijzigd door harry op do 21 jul 2011, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: N638: Omlegging: Rucphen

Bericht door Rene » do 21 jul 2011, 16:23

Neem de opmerking niet letterlijk.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: N638: Omlegging: Rucphen

Bericht door keokiracer » do 21 jul 2011, 17:49

^^ Ik neem het niet letterlijk, de smiley zegt genoeg. Eigenlijk vind ik het slecht van mijzelf dat ik zo'n reactie van iemand op het forum niet aan zag komen ;)
Dennis94 schreef:Vanaf de andere kant, via afrit St-Willebrord dus, ligt het probleem vooral bij de afrit. Vaak duurt het een hele tijd voordat je vanaf de A58 vanuit Breda richting St-Willebrord Kunt rijden. Ik denk dat als men alternatief 2 kiest, dat men ook daar aanpassingen zal moeten verrichten.
Als men alternatief 6 kiest, sluit deze weg mooi aan op de N640 die dan na 2 km uitkomt op de A58 t.h.v. afrit Vosdonk. Die afrit kan denk ik wel een boel extra verkeer aan. Het enige nadeel is dat die weg door St. Willibrord gaat en de oprit van Vosdonk ri. Breda nogal steil/scherp is, dat het vrachtverkeer (en dus de rij auto's erachter) invoegt met ± 60 km/h. Als je die weg aanlegt, dan ontneem je ook een deel van het verkeer dat de afrit St. Willibrord gebruikt en worden daar de problemen ook minder.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: N638: Omlegging: Rucphen

Bericht door keokiracer » do 15 sep 2011, 20:16

*schop*
Nieuws vanuit Rucphen:
BN De Stem schreef:Provincie kijkt naar knelpunt in Rucphen
dinsdag 13 september 2011 | 23:11 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 13 september 2011 | 23:12

RUCPHEN - Leden van Provinciale Staten komen vrijdag naar Rucphen om zich te laten informeren over de verkeersproblematiek in de dorpskernen.
Het bezoek spitst zich met name toe op de provinciale rondweg (N638) tussen de E19 en de A58.

Zowel Rucphen als buurgemeente Zundert heeft grote belangen bij een nieuwe verbinding. Rucphen wil ontlast worden van het vele (vracht)verkeer dat nu nog vanuit Zundert door de kern van Rucphen komt.

Voor de zomervakantie was gedeputeerde Ruud van Heugten om dezelfde reden al in Rucphen en Zundert.

In november neemt de provincie een besluit over toekomstige investeringen in nieuwe wegen.
In november weten we dus meer :roll:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door keokiracer » di 15 nov 2011, 17:58

Randweg Zundert:
BN De Stem schreef:Zundert krijgt eindelijk randweg
Auteur: door Riet Pijnappels | maandag 14 november 2011 | 20:05 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 15 november 2011 | 11:31

ZUNDERT - De champagne kan eindelijk worden ontkurkt, lacht de Zundertse wethouder Johan de Beer breed.

Zo'n veertig jaar lang is er in de lokale politiek over gesproken en geruzied, werden bouwplannen gewijzigd en gedwarsboomd, vele verkeersstudies geschreven en weer in diepe lades weggestopt, en stond het symbool voor het gebrek aan politieke daadkracht in de grensgemeente. Maar nu is het volgens de wethouder zo zeker als een Zwitserse bank: Zundert krijgt binnen afzienbare tijd de randweg waar het al zo lang op wacht. Als het aan de wethouder ligt, gaat eind volgend jaar de schop al in de grond.

Gisterochtend kreeg de bestuurder vanuit Den Bosch definitief het groene licht. De Provinciale Staten stemden afgelopen vrijdag tijdens de begrotingsraad in met een budget van tien miljoen euro voor de randweg. Zundert trekt er zelf ook nog zo'n 2,5 miljoen euro voor uit

Of dat genoeg zal zijn, moet nog blijken, maar De Beer rekent daar wel op. Wel moet hij binnenkort nog met de provincie om de tafel om werkafspraken te maken.

"Bij zo'n majeur project zijn er altijd financiële risico's. Aanbestedingen kunnen duurder uitvallen. We moeten daarom heldere afspraken maken over wie de risicodragende partij is en wie de kartrekker van het project wordt, de provincie of de gemeente. Het wordt tenslotte een provinciale weg."

Het tracé van de noordelijke randweg komt dicht tegen de Kleine Beek te liggen. Het loopt vanaf de rotonde bij de Verlengde Hofdreef boven Zundert langs, door de assortimentstuin in Klein-Zundert, naar de Rucphenseweg.

Omdat de nieuwe weg Zundert en Klein-Zundert van elkaar scheidt, komt er een fietsbrug om de kernen weer met elkaar te verbinden.De Beer wil nu zo snel mogelijk beginnen met de aankoop van gronden langs het tracé.

Grondposities zijn in handen van particulieren en woningbouwcorporatie Thuisvester. Niet alle Zundertenaren zijn even blij met de komst van de randweg. Omwonenden in Klein-Zundert hebben ruim tweehonderd protesthandtekeningen opgehaald.

Ook is er inmiddels een actiecomité opgericht. De inwoners van Klein-Zundert zijn er fel op tegen dat hun gemeenschap door de randweg wordt gescheiden van de centrum van Zundert.
Er is een tijd lang de vraag geweest of men een noordelijke of zuidelijke Randweg wou, hier zijn de verschillende alternatieven te zien
Afbeelding

Het is inmiddels al een tijdje bekend dat de noordelijke Randweg een voorkeur had, maar nu zijn er ook echt concrete afspraken over gemaakt. Maar de NIMBY's zijn ook in Zundert actief, dus ik ben bang dat dat nog lang gaat duren
Hier een tracékaart van alleen de noordelijk Randweg:
Afbeelding
Voor de oplettenden: ja ik heb de topictitel aangepast
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door Ds79m » di 15 nov 2011, 20:12

^^ Ik betwijfel of het met 4 of 5 rotondes extra op de route voor doorgaand verkeer echt sneller wordt om Zundert te passeren. Maar op zich is het goed als het wegennet hier verbeterd wordt.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door keokiracer » di 15 nov 2011, 20:14

Het traject krijgt trouwens een enorme snelle limiet van .... 50 km/h

Overigens zie ik op het onderste plaatje ook 30 km/h staan, ik hoop echt heel erg dat dat voor een aansluitende weg geldt... :roll:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

snelweg65
stadsweg
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 8:13
Locatie: 013

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door snelweg65 » do 07 jun 2012, 14:44

Akkoord uitvoering Randweg Zundert
07-06-2012

De provincie Noord-Brabant en de gemeente Zundert tekenden op 7 juni de uitvoeringsovereenkomst van de Randweg Zundert. De uitvoeringsovereenkomst is een belangrijke vervolgstap voor het aanleggen van de randweg in Zundert. Als alles volgens planning verloopt kan in 2013 de schop in de grond.
Afbeelding

Lees verder bij de BRON (Provincie Noord Brabant
-- Bart --
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door keokiracer » wo 13 jun 2012, 16:46

BN De Stem schreef:'Randweg ja, maar niet voor mijn deur'
Auteur: door Riet Pijnappels | woensdag 13 juni 2012 | 07:40 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 13 juni 2012 | 11:06

ZUNDERT - Hoe groot zijn de ongewenste neveneffecten van de aanleg van de nieuwe noordwestelijke Randweg in Zundert? Dat was gisteravond de hamvraag tijdens de commissievergadering Grondgebied over het bestemmingsplan Randweg Zundert.

Volgens een aantal insprekers heeft de gemeente te weinig oog voor de negatieve gevolgen. En zijn die groter dan nu wordt voorzien. Veel omwonenden van het tracé maken zich ernstig zorgen over geluidsoverlast, grotere verkeersdruk in omliggende straten, toename van fijnstof en CO2 in de lucht en sluipverkeer in de woonwijken. Ook zijn ze bang dat hun huizen minder waard worden.

Bewoners van de Akkermolenweg klagen nu al over de verkeersonveilige situatie in hun straat door zwaar vrachtverkeer. Dat wordt met de aanleg van de randweg alleen maar erger door sluipverkeer, vrezen ze. Dagelijks fietsen hier vele tientallen kinderen richting school.

Gisteravond dienden acht gezinnen uit de Akkermolenweg daarom een brief op poten in. Daarin vragen ze de gemeente om zo snel mogelijk met een noodoplossing te komen. Ze willen onder andere dat de weg alleen wordt toegestaan voor bestemmingsverkeer en dat er een veilige in- en uitrit aan de Bredaseweg komt voor het transportbedrijf in de straat.

Ook in Klein-Zundert bestaat veel weerstand tegen de randweg. In totaal zijn hier 253 protesthandtekeningen opgehaald. De inwoners zien de nieuwe weg als een barrière tussen de kernen Zundert en Klein-Zundert, ondanks de aanleg van een fietsbrug.

De gemeente erkent dat de nieuwe randweg voor de woon- of werksituatie van een aantal inwoners en bedrijven nadelige gevolgen heeft. Die nadelen wegen echter niet op tegen de oplossing van verkeer- en leefbaarheidsproblemen in het centrum van Zundert, aldus wethouder Johan de Beer.

Hij wil niet op voorhand allerlei maatregelen treffen. "Het gedrag van verkeersdeelnemers is moeilijk te voorspellen. Laten we het even aankijken en daarna de knelpunten oplossen. Maar we moeten eerst zo snel mogelijk de randweg aanleggen."

Aan de noodzaak van de nieuwe randweg twijfelden gisteravond geen enkele politieke partij. Wel vroegen ze unaniem aandacht voor de klachten van de burgers. Ad van Exel van Dorpbelangen formuleerde het als volgt: "Iedereen in Zundert wil een randweg, maar niemand wil hem voor de deur."
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door Groningen » wo 13 jun 2012, 18:42

keokiracer schreef:
BN De Stem schreef: Aan de noodzaak van de nieuwe randweg twijfelden gisteravond geen enkele politieke partij. Wel vroegen ze unaniem aandacht voor de klachten van de burgers. Ad van Exel van Dorpbelangen formuleerde het als volgt: "Iedereen in Zundert wil een randweg, maar niemand wil hem voor de deur."
Waarmee precies de term NIMBY is omschreven.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door keokiracer » vr 15 jun 2012, 14:14

^^ Precies.

Rucphen gaat inmiddels door met sparen om geld te reserveren voor de omlegging om hun dorp.
BN De Stem schreef:Rucphen spaart verder
Auteur: door Jos Hack | vrijdag 15 juni 2012 | 07:28 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 15 juni 2012 | 08:50

RUCPHEN - Een flink deel van overschotten blijft de gemeente Rucphen reserveren voor de omleiding.
Dat antwoordde wethouder John van Hal gisteravond op vragen van de RVP in de commissie Algemeen Bestuur en Middelen.

De RVP vroeg zich af of er geen maximum moet worden gesteld aan die spaarpot nu er van een overschot van 1,2 miljoen op de jaarrekening over 2011 weer ruim acht ton apart wordt gezet voor de omleiding. Inmiddels zit er bijna acht miljoen euro in die pot. "Wij blijven sparen tot we later dit jaar van de provincie te horen krijgen welk bedrag de gemeente bij de realisatie van die omleiding zelf moet inbrengen", zei Van Hal.

Over de hoogte van dat bedrag is nu volgens de wethouder nog geen zinnig woord te zeggen. Sterker nog: nu het er naar uit ziet dat de bouw van het nieuwe Dienst Verlenings Centrum voordeliger uitpakt dan begroot (21 miljoen) wordt ook die meevaller achter de hand gehouden voor een nieuwe weg om Rucphen.
(...)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door Rein » vr 15 jun 2012, 15:11

Lekker onhandig van die gemeente om dit zo publiek te maken. Zo kan je lekker goed de onderhandelingen met de provincie in gaan over wie wat inbrengt........ :facepalm: Nou ja, dan is de provincie weer wat goedkoper uit.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76532
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door Chris » wo 13 mar 2013, 10:33

De Raad van State heeft het bestemmingsplan voor de randweg Zundert vernietigd, maar wel bepaald dat de rechtsgevolgen van het besluit in stand blijven. Het besluit is vernietigd op basis van onjuiste invoer van het akoestisch model, maar er is een nieuw onderzoek uitgevoerd, dus schijnbaar is het project dus wel rechtsgeldig.

http://www.raadvanstate.nl/uitspraken/a ... 4dPA2E0%3D

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door Naturist » zo 01 nov 2015, 22:06

Schop

Vandaag waren Ega en ondergetekende weer eens met rolstoel aan de wandel en kozen vanmiddag Oude Buisse Heide als doel en kwamen daarbij over de N638.
Aangezien het al vrij laat was voor een natuurwandeling besloot ik om hetgeen ik zag voor de avond te bewaren en leverde de volgende plaatjes op.

Ben zelf geen connaisseur van bewegwijzing maar meende toch dat er niet zo heel veel van die verlichtte bakken stonden, en al helemaal niet in een nieuwe situatie.
Wellicht is Harry blij met deze foto's en excuses dat ze nog niet helemaal correct uitgevoerd zijn.
Volgens een fietser ter plekke gaat namelijk morgen deze omlegging open en zullen de platen nog omgedraaid worden.

Blik op de Rucpenseweg ter hoogte van de nieuwe rotonde kijkend in de richting van Zundert
Afbeelding

Richtingaanwijzer in de richting van de nieuwe omlegging, met de gespiegelde bordjes
Afbeelding
De gespiegelde versie, maar dan anders. Wel leesbaar :lol:
Afbeelding

Nachtelijke blik op de omlegging:
Afbeelding

En eenmaal in Zundert troffen wij nog dit nieuwe exemplaar aan en wilde 'm jullie niet onthouden.
Afbeelding

De uitvoeringen zonder gespiegelde platen en tape laat ik dan graag weer aan de volgende bezoeker over, Harry of zo ;)
Laatst gewijzigd door Naturist op zo 01 nov 2015, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door harry » zo 01 nov 2015, 22:32

Naturist schreef:Harry of zo
Het kan ook allebei: én Harry, én zo.
Deze gaat op mijn actielijstje!
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

JB81
autoweg
Berichten: 1543
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door JB81 » ma 02 nov 2015, 7:29

Hm, volgens de bewegwijzering op de rotonde (eerste foto's) is dus de omlegging de N638, en volgens de bewegwijzering in Zundert (laatste foto) de Prinsenstraat ook?

De N263 die voorheen nog in het dorp stond aangegeven is dan wel weer verdwenen...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door Naturist » ma 02 nov 2015, 9:44

^^Als ik kijk naar de volgorde op de bewegwijzer kruising Prinsenstraat/Molenstraat te Zundert, dan is de N638 daar het einddoel.
Daarmee wordt dat stukje Prinsenstraat ontnummerd
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door Via » ma 02 nov 2015, 10:32

Na de N622 wordt nu het volgende Brabantse hoge wegnummer aangegeven. Zou dit straks toch landelijk beleid worden?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door duikgek89 » ma 02 nov 2015, 11:23

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

JB81
autoweg
Berichten: 1543
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door JB81 » ma 02 nov 2015, 11:40

Naturist schreef:^^Als ik kijk naar de volgorde op de bewegwijzer kruising Prinsenstraat/Molenstraat te Zundert, dan is de N638 daar het einddoel.
Daarmee wordt dat stukje Prinsenstraat ontnummerd
Een wegnummer dat zwart-op-geel wordt weergegeven is volgens mij nooit een doel, maar altijd het nummer van de weg die door de wegwijzer wordt aangeduid.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door Naturist » ma 02 nov 2015, 11:43

Dan zou hij voor de juistheid dus in een omringd blauwvak moeten?

Misschien leer ik hier nog iets.
:denk:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door Coen Tunnel » ma 02 nov 2015, 11:51

Directe verwijzing: wegnummer in schildje.
Indirecte verwijzing: wegnummer in gewone tekst op de wegwijzer

Overigens zijn er uitzonderingen, voornamelijk van wegnummers in schildjes terwijl het indirecte verwijzingen zijn, maar ook van wegnummers die indirect verwezen worden terwijl je al op die weg zit en het wegnummer dus in een schildje aangegeven zou moeten worden.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door Naturist » ma 02 nov 2015, 12:43

^^ Dan vermoedt ik dat er hier sprake is van een min of meer bewuste uitzondering, aangezien ik mij moeilijk kan voorstellen dat een route een genummerde zijtak behoudt.
Aan de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat de huidige gebruikers voorlopig nog de verwijzing nodig hebben totdat het "zijtakje" verder gedegradeerd is.
In dat geval vindt ik het jammer dat er niet voor indirecte verwijzing is gekozen op een nieuwe wegwijzer.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door harry » zo 08 nov 2015, 12:47

JB81 schreef:De N263 die voorheen nog in het dorp stond aangegeven is dan wel weer verdwenen...
Klopt. En dat geldt ook voor de rest van de weg tot aan de Belgische grens.

Prinsenstraat:
Afbeelding

Waar de nieuwe weg aansluit op de N263 en de weg naar de E19 (volgens de borden A16):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met name de tekst "Antwerpen (A16)" is belachelijk.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31595
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door Palance » zo 08 nov 2015, 18:23

Een groen omleidingsbordje op de voorgrond?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N638] Omlegging Rucphen en Randweg Zundert

Bericht door Vinny » zo 08 nov 2015, 19:58

Ik begrijp niets van de wegnummering. Het lijkt er nu op dat er een stuk N 638 te veel is en een stuk N 263 te weinig. :nuts:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie