[N015] Wegen op de Maasvlakte

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Peter
2x3 autosnelweg

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Peter » wo 28 jun 2017, 11:19

^^ Apart. Willen ze een N-nummer omdat dit op een Vmax autoweg handig is voor hulpdiensten, maar op een Vmax 50-80 hoeft dit niet ? Is dan te verwachten dat er geen N15 op de richtingsborden staat richting/op Maasvlakte(weg), maar denkbaar wel richting Rotterdam/N15 op de N15f/g ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 28 jun 2017, 11:34

Ik heb geen idee waarom men voor dit rare model kiest. Ik vind het ook vreemd.
Op het wegdeel ten westen van de Europaweg komt geen N15 op de bewegwijzering. Alleen op de hectometerbordjes, tót en met de kruising Maximaweg/Amoerweg.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Mark
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door Mark » wo 28 jun 2017, 11:41

Het blijft een bizarre constructie inderdaad, mede geholpen door bewegwijzering die simpelweg niet klopt. De verwijzing van N15 richting de Maasvlakte II op het Maximaviaduct bestaat dus ook nog steeds als ik het verhaal van Peter lees. Slordig (en verwarrend).
Volg je het Wegenforum al op Twitter?
Wegenforum updatesHeralder.net

keokiracer
2x3 autosnelweg
Contacteer:

Re: [N015] Maasvlakte

Bericht door keokiracer » do 03 aug 2017, 17:13

Rogier schreef:Misschien verkeerde topic, maar het ziet er naar uit dat de N15 op de Tweede Maasvlakte over 5 kilometer uitgebouwd gaat worden.
Men wil namelijk de eerste gelijkvloerse kruising door een ongelijkvloerse kruising vervangen en de N15 over 5 kilometer van een tweede rijbaan voorzien. De aanbesteding voor de bouw van het Prinses Amaliaviaduct is namelijk inmiddels in gaan gezet.

Enerzijds ben ik blij met dit nieuws, maar waarom heeft men in vredesnaam dit deel niet in 2012 al uitgebouwd. Dit wegvak is amper 5 jaar oud en men wil het wegvak nu al gaan uitbouwen. De bestaande rijbaan wordt niet compleet vernieuwd (alleen verbreed en niewe deklaag), maar je kunt je afvragen of hier niet teveel sprake is van kapitaalvernietiging (VRI installatie die ruim binnen zijn levensduur al verwijderd kan worden). Vooral het bouwen van de gelijkvloerse kruising vind ik een zeer domme zet.
September 2018 moet het klaar zijn.
Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Rens15
polderweggetje

Bericht door Rens15 » di 12 jun 2018, 10:16

Van een vriend van mij kreeg ik gisteren beelden te zien van dat ze op dit desbetreffende stuk van de Maasvlakteweg hard bezig zijn om het stuk uit te bouwen. De verlichting is al uitgebreid en ze zijn hard bezig op dit moment om het 2de wegdeel aan te leggen om er 2x2 rijstroken van te maken.

Het was via Snapchat dus ik heb er op dit moment nog geen beelden van.

nickdh
verkeersader

Bericht door nickdh » wo 04 jul 2018, 9:40

We hebben anders wèl beelden. Komen uit mei, maar vanaf 9:15 reed ik de werkzaamheden in.
Link

keokiracer
2x3 autosnelweg
Contacteer:

Re: [N015] Maasvlakte

Bericht door keokiracer » vr 16 nov 2018, 17:03

keokiracer schreef:
do 03 aug 2017, 17:13
Rogier schreef:Misschien verkeerde topic, maar het ziet er naar uit dat de N15 op de Tweede Maasvlakte over 5 kilometer uitgebouwd gaat worden.
Men wil namelijk de eerste gelijkvloerse kruising door een ongelijkvloerse kruising vervangen en de N15 over 5 kilometer van een tweede rijbaan voorzien. De aanbesteding voor de bouw van het Prinses Amaliaviaduct is namelijk inmiddels in gaan gezet.

Enerzijds ben ik blij met dit nieuws, maar waarom heeft men in vredesnaam dit deel niet in 2012 al uitgebouwd. Dit wegvak is amper 5 jaar oud en men wil het wegvak nu al gaan uitbouwen. De bestaande rijbaan wordt niet compleet vernieuwd (alleen verbreed en niewe deklaag), maar je kunt je afvragen of hier niet teveel sprake is van kapitaalvernietiging (VRI installatie die ruim binnen zijn levensduur al verwijderd kan worden). Vooral het bouwen van de gelijkvloerse kruising vind ik een zeer domme zet.
September 2018 moet het klaar zijn.
Link
Dit is zo lijkt het inmiddels geopend:
GuteFahrt schreef:
vr 16 nov 2018, 16:47
Lokaal wegennieuws uit de regio Rijnmond: https://www.rijnmond.nl/nieuws/175170/P ... in-gebruik
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie