[N015] Wegen op de Maasvlakte

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Peter » wo 28 jun 2017, 11:19

^^ Apart. Willen ze een N-nummer omdat dit op een Vmax autoweg handig is voor hulpdiensten, maar op een Vmax 50-80 hoeft dit niet ? Is dan te verwachten dat er geen N15 op de richtingsborden staat richting/op Maasvlakte(weg), maar denkbaar wel richting Rotterdam/N15 op de N15f/g ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Snelwegfreak » wo 28 jun 2017, 11:34

Ik heb geen idee waarom men voor dit rare model kiest. Ik vind het ook vreemd.
Op het wegdeel ten westen van de Europaweg komt geen N15 op de bewegwijzering. Alleen op de hectometerbordjes, tót en met de kruising Maximaweg/Amoerweg.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Mark » wo 28 jun 2017, 11:41

Het blijft een bizarre constructie inderdaad, mede geholpen door bewegwijzering die simpelweg niet klopt. De verwijzing van N15 richting de Maasvlakte II op het Maximaviaduct bestaat dus ook nog steeds als ik het verhaal van Peter lees. Slordig (en verwarrend).

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N015] Maasvlakte

Bericht door keokiracer » do 03 aug 2017, 17:13

Rogier schreef:Misschien verkeerde topic, maar het ziet er naar uit dat de N15 op de Tweede Maasvlakte over 5 kilometer uitgebouwd gaat worden.
Men wil namelijk de eerste gelijkvloerse kruising door een ongelijkvloerse kruising vervangen en de N15 over 5 kilometer van een tweede rijbaan voorzien. De aanbesteding voor de bouw van het Prinses Amaliaviaduct is namelijk inmiddels in gaan gezet.

Enerzijds ben ik blij met dit nieuws, maar waarom heeft men in vredesnaam dit deel niet in 2012 al uitgebouwd. Dit wegvak is amper 5 jaar oud en men wil het wegvak nu al gaan uitbouwen. De bestaande rijbaan wordt niet compleet vernieuwd (alleen verbreed en niewe deklaag), maar je kunt je afvragen of hier niet teveel sprake is van kapitaalvernietiging (VRI installatie die ruim binnen zijn levensduur al verwijderd kan worden). Vooral het bouwen van de gelijkvloerse kruising vind ik een zeer domme zet.
September 2018 moet het klaar zijn.
Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Rens15
woonerf
Berichten: 51
Lid geworden op: di 25 apr 2017, 19:08
Locatie: Rozenburg ZH

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Rens15 » di 12 jun 2018, 10:16

Van een vriend van mij kreeg ik gisteren beelden te zien van dat ze op dit desbetreffende stuk van de Maasvlakteweg hard bezig zijn om het stuk uit te bouwen. De verlichting is al uitgebreid en ze zijn hard bezig op dit moment om het 2de wegdeel aan te leggen om er 2x2 rijstroken van te maken.

Het was via Snapchat dus ik heb er op dit moment nog geen beelden van.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door nickdh » wo 04 jul 2018, 9:40

We hebben anders wèl beelden. Komen uit mei, maar vanaf 9:15 reed ik de werkzaamheden in.
Link

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N015] Maasvlakte

Bericht door keokiracer » vr 16 nov 2018, 17:03

keokiracer schreef: do 03 aug 2017, 17:13
Rogier schreef:Misschien verkeerde topic, maar het ziet er naar uit dat de N15 op de Tweede Maasvlakte over 5 kilometer uitgebouwd gaat worden.
Men wil namelijk de eerste gelijkvloerse kruising door een ongelijkvloerse kruising vervangen en de N15 over 5 kilometer van een tweede rijbaan voorzien. De aanbesteding voor de bouw van het Prinses Amaliaviaduct is namelijk inmiddels in gaan gezet.

Enerzijds ben ik blij met dit nieuws, maar waarom heeft men in vredesnaam dit deel niet in 2012 al uitgebouwd. Dit wegvak is amper 5 jaar oud en men wil het wegvak nu al gaan uitbouwen. De bestaande rijbaan wordt niet compleet vernieuwd (alleen verbreed en niewe deklaag), maar je kunt je afvragen of hier niet teveel sprake is van kapitaalvernietiging (VRI installatie die ruim binnen zijn levensduur al verwijderd kan worden). Vooral het bouwen van de gelijkvloerse kruising vind ik een zeer domme zet.
September 2018 moet het klaar zijn.
Link
Dit is zo lijkt het inmiddels geopend:
GuteFahrt schreef: vr 16 nov 2018, 16:47 Lokaal wegennieuws uit de regio Rijnmond: https://www.rijnmond.nl/nieuws/175170/P ... in-gebruik
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door harry » wo 17 apr 2019, 21:09

Het Amaliaviaduct blijkt inderdaad helemaal open. De afrit heeft nummer 5 (voor mij een verrassing) en is geheel in redesign bewegwijzerd (dit is Rotterdam, dus niet zo'n verrassing).
De lelijke redesign-afritsymbooltjes worden dus nog steeds gebruikt op nieuwe borden...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verderop, nieuwe hm-bordjes zonder havenschaplogo:

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Kaaiman » wo 17 apr 2019, 21:18

Juist ja, dus dan zou dit ongeveer de afritnummering moeten worden:
:AS: 8 Oostvoorne (laagste nummer RWS)
:AS: 7 officiële N15
:AS: 6 Máximaviaduct
:AS: 5 Amaliaviaduct

Het blijft vreemd, die hectometrering als zijtak N15, maar dan wel met doorgaande afritnummering en onduidelijke aanduiding van het wegnummer op het splitsingspunt. :knetter:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door nickdh » do 18 apr 2019, 7:35

^^ Je zou bijna zeggen om hier een uitzondering te maken in de nummering. Bijvoorbeeld N15a voor Maasvlakte 2 en N15b voor Maasvlakte 1. Vind het eigenlijk niet zo vreemd om afrit nummering op de Maasvlakte te introduceren aangezien het een flink gebied is.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door boe! » za 27 apr 2019, 21:52

Kaaiman schreef: wo 17 apr 2019, 21:18 Juist ja, dus dan zou dit ongeveer de afritnummering moeten worden:
:AS: 8 Oostvoorne (laagste nummer RWS)
:AS: 7 officiële N15
:AS: 6 Máximaviaduct
:AS: 5 Amaliaviaduct

Het blijft vreemd, die hectometrering als zijtak N15, maar dan wel met doorgaande afritnummering en onduidelijke aanduiding van het wegnummer op het splitsingspunt. :knetter:

Dat foutje met het wegnummer wordt binnen niet al te lange termijn gecorrigeerd. Er komt een nieuw bord.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Overigens lijkt dit niet afslag 7 te worden.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Het Máximaviaduct wordt inderdaad afslag 6 en daar zal Maasvlakte Plaza worden toegevoegd aan de reeds bestaande bestemmingen.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door mavas » zo 28 apr 2019, 9:58

:schrikreactie: Bizar. Waarom krijgt dit nou ineens knooppuntstatus? Absurd.
Voldoet dit punt aan de regels van een knooppunt dan?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Jackbauer1350 » zo 28 apr 2019, 10:58

^^ Splitsing van twee stroomwegen. Maar het is wel discutabel.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Mark » zo 28 apr 2019, 11:06

In de zin dat het een ongelijkvloerse aansluiting is wel ja, net zoals KP Bodegraven of KP Ten Esschen dat zijn. Echter is de Europaweg richting de Coloradoweg (de "oude" weg over de Maasvlakte I) niet veel meer dan een soort goed uitgebouwde inprikker nu. De doorgaande richting verloopt nu, met een TOTSO op het "KP Slufter", over de Maasvlakteweg richting de Maasvlakte II. Of je dan deze vorkaansluiting als een knooppunt moet bestempelen, tja... Logischer zou zijn gewoon de N15 consequent door te nummeren over de Maasvlakte II, tot het uiterste einde bij de Maasvlakte Olie Terminal en het "KP Slufter" behandelen als een afrit van deze N15. En als je kijkt qua weginrichting zou het zelfs tot zeker deze vork gewoon autosnelweg kunnen zijn.

Over de N15 gesproken, het lijkt erop dat de gemeente Rotterdam nu wel eindelijk erkent dat de N15 door moet lopen over de nieuwe Maasvlakteweg, al ben ik nog niet overtuigd als ik alle andere borden heb gezien (want het is nu een gigantische mengelmoes van welles-nietes).

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door LennyKravitz » zo 28 apr 2019, 11:22

nickdh schreef: do 18 apr 2019, 7:35 ^^ Je zou bijna zeggen om hier een uitzondering te maken in de nummering. Bijvoorbeeld N15a voor Maasvlakte 2 en N15b voor Maasvlakte 1. Vind het eigenlijk niet zo vreemd om afrit nummering op de Maasvlakte te introduceren aangezien het een flink gebied is.
De oude weg mag wat mij betreft de N115 heten. 8-)
It aint over 'till it's over...

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door nickdh » zo 28 apr 2019, 11:40

Hè herberg, weer redesign. Ach ja, t is natuurlijk hier een gemeentelijke weg.

Ik vind dat "knooppunt Slufter" werkelijk waar een flop. Ik snap dat het dan wel 2 stroomwegen zijn die elkaar ontmoeten, maar voor een simpele splitsing een knooppuntstatus toekennen... Tja. Zo kun je ook wel een "knooppunt Balkbrug" of "knooppunt Nieuwstadt" fabriceren.

Dat bord van Maasvlakte Plaza kan ik wel in meegaan. Het overgrote deel van het verkeer is uiteraard vrachtverkeer en weet zo hoe het gefaciliteerd kan worden.

En van dat N115, niet eens zo'n gek idee. Maar dan zou ik hem N151 noemen.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Jeff » zo 28 apr 2019, 12:22

Ik zou zeggen: Dien het voorstel in bij het Havenbedrijf (wegbeheerder van dit stuk)

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Mark » zo 28 apr 2019, 12:23

^^ Heb een keer een heel epistel gestuurd over de conflicterende bewegwijzering (wel/geen N15 etc.). De reactie was kort samengevat dat ze het probleem niet snapte en het allemaal wel prima vonden.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door boe! » zo 28 apr 2019, 12:50

Mark schreef: zo 28 apr 2019, 11:06 Over de N15 gesproken, het lijkt erop dat de gemeente Rotterdam nu wel eindelijk erkent dat de N15 door moet lopen over de nieuwe Maasvlakteweg, al ben ik nog niet overtuigd als ik alle andere borden heb gezien (want het is nu een gigantische mengelmoes van welles-nietes).
T/m afslag 5 is het N15 geworden. Daarna loopt de hectometrering door alleen zonder wegnummer. Aanpassen naar N15 kan dus vrij eenvoudig.

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door LennyKravitz » zo 28 apr 2019, 13:34

Maar bergrijp ik nou goed dat er dus geen afslag 7 is, en dat die knooppunt slufter gaat heten? En deze ligt dus tussen afslag 8 en 6?
It aint over 'till it's over...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door boe! » zo 28 apr 2019, 13:52

^^ Afgaande op de borden die nog geplaatst gaan worden is dat een correcte conclusie.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Kaaiman » zo 28 apr 2019, 14:08

Hypothese: men wilde :KP: Slufter eerst gewoon afrit 7 noemen, maar dat is verwarrend omdat afrit 7 'gewoon rechtdoor' is en een linkse uitvoeger in principe ongewenst. Dus dan moet je wat. Bij een knooppunt zijn alle afslaande richtingen neutraal en heb je dus niet de mogelijke verwarring van niet hoeven afslaan om de afrit te nemen.

In die zin vind ik de keuze nog wel te rechtvaardigen. Al zou het dan inderdaad wel gepast zijn om de oude N15 dan een eigen wegnummer te geven. Voor mijn part N218 of N435.

En inderdaad: gewoon A15 tot :KP: Slufter zou zeker niet onlogisch zijn.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door nickdh » zo 28 apr 2019, 16:53

^^ N218? Dan zou die wel dubbelgenummerd, hetgeen onwenselijk is, moeten worden met de N15 tot aan KP Slufter. En vanwaar N435? Ik zie daar geen logica in om eerlijk te zijn. Om de Maasvlakteweg een N-nummer toe te wijzen ben ik absoluut voorstander van, maar dan zou het wel een logisch nummer moeten zijn. Mijns inziens is dat dan N151 of N15a.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Kaaiman » zo 28 apr 2019, 17:45

Logica? N435 is gewoon een vrij, nooit gebruikt nummer in de nummerserie van Zuid-Holland.

N115 volgt daarentegen geen bestaande logica, aangezien de serie van 100 tot 175 is gereserveerd voor regiogebonden nummering, te weten de S-nummering en toeristische R-nummering.

Of je zou al een nieuwe H-nummering moeten invoeren voor havengebieden en daarvoor ook de regiogebonden nummerserie moeten gebruiken.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Palance » zo 28 apr 2019, 18:59

De Balkanmethode invoeren: N15.1 en N15.2 :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Vinny » zo 28 apr 2019, 20:10

Kaaiman schreef: zo 28 apr 2019, 17:45 Logica? N435 is gewoon een vrij, nooit gebruikt nummer in de nummerserie van Zuid-Holland.

N115 volgt daarentegen geen bestaande logica, aangezien de serie van 100 tot 175 is gereserveerd voor regiogebonden nummering, te weten de S-nummering en toeristische R-nummering.

Of je zou al een nieuwe H-nummering moeten invoeren voor havengebieden en daarvoor ook de regiogebonden nummerserie moeten gebruiken.
Het zijn particuliere wegen als ik het goed begrijp (beheerd door het havenschap). Dan zou ik gewoon geen nummers gebruiken en richting Rotterdam kan de N 15 gewoon tussen haakjes worden vermeld als men het relevant vindt.
De lelijke redesign-afritsymbooltjes worden dus nog steeds gebruikt op nieuwe borden...
Ik vind de afritsymbooltjes niet lelijk, sterker nog ik vind ze het mooist aan redesign. Het symbooltje heeft geen pijl en dat vind ik ook beter. Een afrit is een navigatiepunt ('waypoint') en net als een knooppunt ter oriëntatie en niet om het verkeer te sturen. Daarvoor gebruiken we echte pijlen op de bewegwijzering :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Coen Tunnel » zo 28 apr 2019, 22:45

Vinny schreef: zo 28 apr 2019, 20:10Het zijn particuliere wegen als ik het goed begrijp (beheerd door het havenschap).
De aandeelhouders van het Havenbedrijf Rotterdam zijn de gemeente Rotterdam (70,8%) en de Nederlandse Staat (29,2%). Niet particulier dus, en dus kunnen er prima wegnummers aangegeven worden.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5801
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Schelpenpaadje » zo 28 apr 2019, 23:41

Het havenbedrijf is, net als de Schiphol Group, misschien eigendom van overheden, het is een zelfstandige commerciële onderneming.

Desondanks zou het wel goed zijn als men zich zou houden aan richtlijnen en logica die elders gelden.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door harry » ma 29 apr 2019, 21:34

In mijn verzameling hm-bordjefoto's heb ik deze toegevoegd:

Afbeelding

Afbeelding

De weg die Tijdelijke Botlekweg heet, heeft geen hm-bordjes.

Sorry, deels lichtelijk off-topic. De Droespolderweg is wel in de buurt van de N15, maar niet op de Maasvlakte.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N015] Wegen op de Maasvlakte

Bericht door Kaaiman » ma 29 apr 2019, 21:46

Die Amoerweg ziet er allesbehalve amoureus uit. Eerder een Boulevard of Broken Dreams. :twisted:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie