[N057] Brielle - Middelburg

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 07 okt 2006, 14:49

Ds79m schreef:Ze kunnen beter nu eens een keer die verbinding tot aan de Brouwersdam afbouwen :roll:
Inderdaad, zo'n klein stukje waar bovendien de kruisingen al op zijn voorbereid. En altijd goed als een rijksweg verder van het dorp ligt, toch? :roll:

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Bericht door Wally » wo 25 okt 2006, 22:05

PZC schreef:CDA wil snel aanpak routes Rotterdam

ZIERIKZEE - De Tweede Kamerfractie van het CDA wil dat verkeersminister Peijs haast maakt met het verbeteren van de verkeersveiligheid op de N59 en N57. Ook de doorstroming op de routes van Rotterdam naar Zeeland moet beter.
„Wij gaan proberen af te dwingen dat op korte termijn plannen gemaakt worden“, zegt J. Mastwijk van de CDA-Kamerfractie. „Ik heb er vorig jaar bij de behandeling van het Meerjarenprogramma Infrastructuur en Transport (MIT) ook al aandacht voor gevraagd. Toen heeft de minister gezegd dat het potje voor N-wegen beperkt is.“

De CDA-fractie vindt dat de weg nu te onveilig is. „Er gebeuren daar te veel ongelukken.“ De weg tussen het Hellegatsplein en Zierikzee is nu nog tweebaans. Peijs heeft in 2005 bij de opening van de bypass in Bruinisse beloofd de mogelijkheid van verdubbeling van de route tot aan Bruinisse te onderzoeken. Dit onderzoek is echter nog niet gestart omdat Rijkswaterstaat eerst wacht op de resultaten van een knelpuntenonderzoek op Schouwen-Duiveland. Deze worden in november verwacht

Ook de N57 (tussen Serooskerke en Hellevoetsluis) moet aangepakt worden omdat ook die weg opgeknapt moet worden. Mastwijk wil dat Peijs met de betrokken regio’s gaat praten over verbetering van dit weggedeelte.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 26 okt 2006, 18:48

Als ze nou echte verbetering willen leggen ze een tweede baan aan en een paar ongelijkvloerse kruisingen. Maar het zal helaas wel bij een groene streep blijven... :roll:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » za 28 okt 2006, 12:13

ViaHaaren schreef:Als ze nou echte verbetering willen leggen ze een tweede baan aan en een paar ongelijkvloerse kruisingen. Maar het zal helaas wel bij een groene streep blijven... :roll:
Mijn idee voor een verbeterde ontsluiting van de provincie Zeeland:

N57:
* vanaf de A15 tot Stellendam --> A57
* Stellendam - Middelburg --> 2+1 alternerend

nieuwe A62 bestaat uit:
* N59 Hellegatsplein - Zierikzee
* N256 Zierikzee - Goes
* A256 Goes - A58 (knp. Goes)
* Knp. Goes - Westerscheldetunnel - Terneuzen - Gent (B)

Knp. Hellegatsplein moet worden gereconstrueerd: de halve boog die je moet volgen als je vanaf knp. Sabina komt en de N59 op wilt rijden, moet eruit. Gewoon een vloeiende verbinding van maken.

Groot project:
Tweede Zeelandbrug. bestaande voor lokaal en langzaam verkeer, nieuwe voor de A62. Ik denk aan twee aanbruggen zoals de bestaande Zeelandbrug met een hangbrug van 2 km. in het midden.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 28 okt 2006, 13:17

Een tweede Zeelandbrug met nog een extra parallelwegbrug is volgens mij toch echt het hoogst haalbare. Eventueel zelfs met 100 km/h-limiet voor de veiligheid.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » za 28 okt 2006, 19:45

Mijn inziens bungelt zo'n project helemaal onderaan het prioriteitenlijstje.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » zo 29 okt 2006, 15:55

Chris schreef:Mijn inziens bungelt zo'n project helemaal onderaan het prioriteitenlijstje.
Niet als ik President ben... :mrgreen:

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Bericht door Wally » ma 20 nov 2006, 22:09

PZC schreef:Verkeersdruk vergt maatregelen
door Marcel Modde

ZIERIKZEE - De afgelopen tien jaar is het flink drukker geworden op de doorgaande wegen op Schouwen-Duiveland. Veel (vracht)verkeer valt toe te schrijven aan de opening van de Westerscheldetunnel en de bedrijvigheid in de Kanaalzone en het Sloegebied.

Om te voorkomen dat de belangrijkste economische pijlers op het eiland (recreatie en het toerisme) de dupe worden van deze ontwikkeling, zijn maatregelen nodig, zo staat in de gemeentelijke nota Verkeer en Vervoer.

De nota geeft een overzicht van de huidige stand van zaken en te verwachten ontwikkelingen. Wordt op verschillende gebieden niet ingegrepen, dan heeft dat grote gevolgen voor de bereikbaarheid en leefbaarheid van Schouwen-Duiveland, aldus beleidsambtenaar T. van de Ketterij. Geld voor een uitgebreid pakket maatregelen in de regio is echter onvoldoende op korte termijn.

Belangrijke schakel

De rijkswegen N57 en N59 over Schouwen-Duiveland vormen voor Zeeland een belangrijke schakel met Zuid-Holland. Omwonenden, bestuurders en diverse belangenbehartigers ervaren deze routes steeds vaker als een knelpunt. De realisatie van de tweede brug bij Bruinisse heeft de doorstroming weliswaar iets verbeterd, meldt de nota, maar de oorzaak van toenemende problemen ligt duidelijk breder.

Minister Peijs besloot vorig jaar tot een onderzoek naar de belangrijkste knelpunten. Volgens planning is dat rapport eind maart klaar voor inspraak. Of er dan ook snel iets mee wordt gedaan, is zeer de vraag, aldus Van de Ketterij. Dat hangt af van de prioriteit die het ministerie er aan geeft. De ervaring met soortgelijke projecten leert volgens hem dat de uitvoering in dit geval op z’n vroegst tussen 2015 en 2020 kan worden verwacht.

De gemeente heeft in bijeenkomsten met de wegbeheerders de volgens haar belangrijkste problemen en gewenste oplossingen ingebracht. Dat zijn: de N57 dwars door het Prunjebied, het poldertracé, de aanleg van een rondweg bij Zierikzee in verband met uitbreiding van de wijk Noorderpolder, een tweede ontsluiting van de wijk Poortambacht op de N59, aanpassingen van de de kruispunten bij Nieuwerkerk en Oosterland en aanpak van de parallelwegen in relatie tot landbouwverkeer. Het onderzoek in opdracht van Rijkswaterstaat strekt zich uit van de Stormvloedkering tot het Hellegatsplein. Situatie

In de nota wordt ook de situatie rond de wegen van provincie, waterschap en de gemeente in het hier en later beschouwd. De provincie komt voor de volgende zomer met een nieuw Verkeers- en Vervoersplan. Binnen dat kader zal de gemeente ’nadrukkelijk om aandacht vragen voor de ontsluiting van Schouwen-Duiveland’, wijst Van de Ketterij op de Midden-Zeelandroute (N256) die eveneens voor een steeds toenemende verkeersdruk zorgt. Waar de capaciteit van de N57 en N59 vanuit het noorden naar verwachting pas in 2020 serieus tekort schiet, verdient de doorstroming en verkeersveiligheid op het stuk Zierikzee-Goes volgens de gemeente nu al een onvoldoende. ’Onnodig doorgaand verkeer’ kan alleen worden vermeden, zo wordt bepleit, door aanleg van de ontbrekende schakel in de A4 West-Brabant, het zogenaamde hoefijzer rond Zeeland. „De realisatie hiervan zal er voor zorgen dat het verkeer tussen het Sloegebied (toekomstige containerterminal), industriegebied Gent/Terneuzen en de regio Rotterdam niet meer massaal voor de Midden-Zeelandroute (N256 en N59) en in mindere mate voor de Dammenroute (N57) kiest.“

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 21 nov 2006, 13:38

Het beste zou zijn om de N57, N59 en N256 uit te bouwen tot stroomwegen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » di 21 nov 2006, 15:42

Met name de verbinding N256 - N59 lijkt me.
Op zich zie ik er wel wat in om de A/N256 om te nummeren naar A/N59 als stroomweg, waarbij de N59 tussen Serooskerke en Zierikzee als N256 GOW genummerd wordt.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » di 21 nov 2006, 19:18

Ik zie het liever andersom: Zierikzee - Hellegatsplein omnummeren tot N256, de huidige N59 tussen Zierikzee en Serooskerke krijgt dan ook een ander (3-cijferig) nummer. Tevens kan daarbij mooi de A59 Sabina - Noordhoek omgenummerd worden, waardoor 3 (!) dubbelnummeringen komen te vervallen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » di 21 nov 2006, 23:48

Jeroen schreef:Ik zie het liever andersom: Zierikzee - Hellegatsplein omnummeren tot N256, de huidige N59 tussen Zierikzee en Serooskerke krijgt dan ook een ander (3-cijferig) nummer. Tevens kan daarbij mooi de A59 Sabina - Noordhoek omgenummerd worden, waardoor 3 (!) dubbelnummeringen komen te vervallen.
Daar zit ook wel weer wat in, maar ik denk dat de N59/N256 teveel 'waarde' heeft om een driecijferig nummer te geven, dus dan halen we de 2 weg > N56. Zo 'mag' de weg een rijksweg blijven/worden, maar is toch de dubbelnummering op de A4(A29) verdwenen. Bovendien heeft behoud van het nummer N59 ook minder nut als de N256 en N59 bij elkaar genomen worden, want Den Bosch - Waalwijk - Zevenbergen - Zierikzee - Goes is dan niet zo'n logische route meer als dat 'ie nu is.

Zo ziet het totaalplaatje eruit. Merk op dat ik Rw4 alvast in A4 en N4 heb genummerd, bovendien heb ik ook de A58 omgenummerd zoals ik 'm had willen zien. Een doorlopende A58 is m.i. niet nodig, omdat we daarvoor de E312 al hebben.
Afbeelding

Dit nummeringsplan bespaart alweer 2 dubbelnummeringen: A4(A29)/A59 en A4/A58. :D
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » wo 22 nov 2006, 0:53

Ik ben er niet zo kapot van. Ik heb hier ook al eens een dergelijk omnummeringsplan gepost, maar ben daar later terug op gekomen. Ondanks de vele TOTSO's denk ik namelijk bij nader inzien namelijk toch dat het beter is de A58 in zijn huidige beloop te laten. Als de A4 eenmaal is aangelegd zit er ook weinig meerwaarde in het omnummeren van De Stok - Zoomland tot A17, aangezien er dan minder (doorgaand) verkeer op die route zal zijn. Verder denk ik dat een kruising N56/N256 nogal wat verwarring op kan leveren. Ik zie liever een ander nummer daar.

Verder denk ik dat ze in Steenbergen er niet zo op staan te springen dat je de N259 alvast omnummerd naar N4...

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » wo 22 nov 2006, 1:29

De meest vervelende situatie vind ik de taartpunt in de A59 bij Moerdijk. Een mogelijke oplossing is om in elk geval de dubbelnummering via de A16 en A17 achterwege te laten, zoals de A4 nu ook uit losse delen bestaat. Of om een nieuw nummer te kiezen voor het westelijk deel. Op zich zal het aanbod van het verkeer van Serooskerke naar Oss niet al te groot zijn, dus dat zou kunnen.

Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor A55 tussen Noordhoek en Sabina en N56 tussen Hellegatsplein en Goes. Dat stuk naar Serooskerke kan eventueel nog N63 worden ofzo.

De A58 zou ik net als Jeroen zo laten. Als er een nummerwissel zou moeten komen, lijkt me anders Breda een meer logische plaats.


Overigens vind ik dit een beetje non-argumenten:
want Den Bosch - Waalwijk - Zevenbergen - Zierikzee - Goes is dan niet zo'n logische route meer als dat 'ie nu is.
Serooskerke-Oss is ook niet echt logisch.
Verder denk ik dat een kruising N56/N256 nogal wat verwarring op kan leveren. Ik zie liever een ander nummer daar.
Het gebeurt zeer vaak dat wegennummers die maar 1 cijfer verschillen kruisen, of zelfs in elkaars verlengde liggen.
Verder denk ik dat ze in Steenbergen er niet zo op staan te springen dat je de N259 alvast omnummerd naar N4...
Er zijn 2 stukken A4, met een N-weg ertussen. Dat nodigt op de kaart sowieso al uit voor het verkeer, zeker als de omleiding om Halsteren klaar is, en er geen plaatsen meer op de route liggen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » wo 22 nov 2006, 11:41

Ds79m schreef:Het gebeurt zeer vaak dat wegennummers die maar 1 cijfer verschillen kruisen, of zelfs in elkaars verlengde liggen.
Oke, maar ik voorkom liever dat soort Ommense taferelen, zeker als je toch al bezig bent met omnummeringsacties.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » wo 22 nov 2006, 13:25

Jeroen schreef:Verder denk ik dat ze in Steenbergen er niet zo op staan te springen dat je de N259 alvast omnummerd naar N4...
Dan hebben ze mooi pech, want die A4 komt er toch wel! :P

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 01 mar 2007, 20:14

In het toekomstplan van Hellevoetsluis staat expliciet de ombouw van de N57 tot A57 genoemd, dus wie weet komt het er ooit nog eens van.

http://www.hellevoetsluis.nl/projects/H ... n%20LR.pdf

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Foto-tip N57

Bericht door Wally » za 12 mei 2007, 12:31

Gisteren ben ik over de N57 gereden vanuit Rotterdam richting het zuiden.
Er vinden momenteel werkzaamheden plaats aan de Haringvlietdam waarbij het verkeer over 1 rijbaan gestuurd wordt (1 strook per richting). Er geldt een breedtebeperking dat met gele borden tijdig wordt aangegeven (eerste bord al langs de A15/N15 en vervolgens voor elk kruispunt).

Helaas heb ik geen foto's, maar mocht iemand er langs rijden dan is een foto wel interessant voor dit forum, want deze borden zijn zeer verwarrend:
de borden trachten een verkeerssituatie weer te geven waarbij de zwarte pijl de richting/omleiding aangeeft waar verkeer breder dan 2,85m wel langs kan. Bord C18 is in de pijlfiguratie geplaatst. E.e.a. is echter zeer onduidelijk want:

- er wordt niet concequent op elk bord aangegeven waar de breedtebeperking geldt;
- strikt genomen geldt de beperking al bij het eerste bord omdat de pijlfiguratie/wegsituatie niet juist op het bord staat;
- Men zou in verwarring kunnen raken dat de beperking geldt voor de aangegeven richting wat echter juist de route is waar dat verkeer wel heenmoet;
- stom genoeg heb ik vanaf de laatste kruising voor de dam geen enkel bord meer gezien waar de beperking definitief aangegeven wordt met uitsluitend bord C18 (heb ik mogelijk over het hoofd gezien).

Kortom erg verwarrend allemaal

edit: typo

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Bericht door mb90 » za 12 mei 2007, 12:39

De breedtebeperking wordt zelfs al aangegeven op de A4 voor knooppunt Beneluxplein vanuit de Beneluxtunnel. Er stond goed aangegeven dat er op de N57 Haringvlietsluizen een breedtebeperking was van 2,85 meter. Minder was weer dat er geen omleidingsroute bij stond.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » za 12 mei 2007, 12:45

2,85 meter, da's toch breed genoeg voor elke vrachtwagen?

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » za 12 mei 2007, 15:10

mb90 schreef:De breedtebeperking wordt zelfs al aangegeven op de A4 voor knooppunt Beneluxplein vanuit de Beneluxtunnel.
Sterker nog, al op de A15 tussen KP Vaanplein en KP Ridderkerk ;)

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Bericht door Wally » za 12 mei 2007, 18:16

Worden in die aankondigingsborden ook aangegeven waar de beperking geldt?
Want de borden langs de N57 geven dit namelijk niet aan.

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Bericht door mb90 » za 12 mei 2007, 18:40

^^ Ja, er stond bij het bord op de A4: Breedtebeperking 2,85 m N57 Haringvlietsluizen of Haringvlietbrug (ik weet niet zeker welke van de 2 er stond).

@Mark: Dat bord wist ik inderdaad ook, maar was ik vergeten erbij te zetten.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: N57: nieuwe markering en inhaalverbod...

Bericht door Ds79m » za 06 okt 2007, 19:48

Algemeen Dagblad 6 Oktober schreef:Wethouder vindt opgebroken N57 niet gevaarlijk: ’Er vallen toch geen doden’

HELLEVOETSLUIS - De verkeerssituatie op de N57, waar momenteel rotondes in aanleg zijn, is niet ideaal, maar de verkeersonveiligheid overdrijven is ook weer niet nodig, stelt de Hellevoetse verkeerswethouder Leen van Prooijen.


,,Er rijden tienduizenden auto’s overheen en er zijn toch geen doden gevallen? U moet dus niet doen alsof de verkeerssituatie er heel dramatisch is, want het gaat al weken goed zonder ongelukken.’’ Van Prooijen reageert hiermee op klachten van automobilisten en verontruste Hellevoetse politici. De verkeerslichten zijn half augustus weggehaald, terwijl de rotondes nog niet klaar zijn.

Het is vooral in het donker onoverzichtelijk en ronduit gevaarlijk om over te steken op de kruisingen van de N57 met de Nieuweweg en de Zwartedijk, zo klagen automobilisten al wekenlang. Wie bijvoorbeeld vanaf Hellevoetsluis richting Rockanje rijdt, moet de – als dodenweg bekend staande – N57 oversteken en daarna een bijna onzichtbare lus richting Rockanje maken. Vaak moeten automobilisten die de N57 over willen minutenlang wachten en inschatten of de kust veilig is. Er zijn steeds meer automobilisten die de oversteek niet meer wagen en alternatieve routes kiezen, onder meer via het viaduct bij Nieuwenhoorn.

Hellevoetse politici verwijten de wethouder dat hij te weinig heeft ondernomen richting Rijkswaterstaat om de verkeersveiligheid te waarborgen. ,,Moeten er eerst doden vallen voordat wordt erkend hoe gevaarlijk het daar is?’’ vroeg raadslid Leonie van Balen in een raadscommissie aan de wethouder. Die zei aandacht te hebben gevraagd voor het langzaam verkeer ’en er zijn maatregelen genomen voor autoverkeer. Dat het nog niet ideaal is, kan zijn, maar u moet niet doen alsof het dramatisch is’.

Burgemeester Peter de Jong van Westvoorne gaat nogmaals aandacht vragen bij Rijkswaterstaat voor wat de politiek in zijn gemeente eveneens ’een levensgevaarlijke situatie’, noemt. Niet alleen voor fietsers, maar ook voor autoverkeer. De VVD kaartte de kwestie aan. De rotondes moeten vóór de kerst af zijn. Rijkswaterstaat benadrukt dat het werk alleen sneller kan als de weg in zijn geheel kan worden afgesloten. Daarvoor is echter niet gekozen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: N57: nieuwe markering en inhaalverbod...

Bericht door Mark » za 06 okt 2007, 20:19

Ik ben er enkele weken geleden ook geweest, en de situatie was inderdaad alles behalve veilig, maar toen daarvoor paar maanden eerder werkzaamheden waren aan de N495 (aansluitende weg op de N57 langs Hellevoetsluis), was de situatie zo onduidelijk (en geen verlichting) dat we zelfs een stukje hebben spookgereden.

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Re: N57: nieuwe markering en inhaalverbod...

Bericht door Wally » za 06 okt 2007, 22:17

Vorige week weer eens dit traject gereden.

Grootste probleem van de tijdelijke situaties is de onduidelijke belijning (oude belijning laat men staan naast de gele belijning waardoor het niet duidelijk wordt).

Verder staan er op de kruispunten de nodige schildjes waardoor het er erg chaotisch uitziet.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: N57: nieuwe markering en inhaalverbod...

Bericht door Via » zo 07 okt 2007, 12:56

Zucht, rotondes waren het die ze gingen aanleggen ja. Ik hoopte nog even op echte maatregelen... :roll:

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: N57: nieuwe markering en inhaalverbod...

Bericht door mb90 » za 13 okt 2007, 16:18

Afgelopen zondag was ik nog op de N57 tussen de Haringvlietsluizen en de N218. De verkeersituatie ziet er alles behalve duidelijk uit en zeker in het donker lijkt het mij geen pretje om er te rijden. Een klein stukje tussen de N495 en de N218 (aan de kant van de N218) is al klaar. Hier ligt DV-markering en verder ziet het er hetzelfde uit als de N50 tussen Zwolle en Kampen, maar dan helaas zonder 1+2 :(.

Ik heb een aantal tekeningen met Google Maps gemaakt van de aanslutingen zoals ze er op zondag 7 oktober jl. uitzagen:

De kruising met de N495

De kruising met de N496

De kruising met de N497 ziet er hetzelfde uit.

Bij alle kruispunten zijn er geen verkeerslichten meer.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N57: nieuwe markering en inhaalverbod...

Bericht door harry » ma 15 okt 2007, 11:04

mb90 schreef:Ik heb een aantal tekeningen met Google Maps gemaakt van de aanslutingen zoals ze er op zondag 7 oktober jl. uitzagen
Een week later (gisteren dus) lagen ze er nog net zo bij. In het weekend en bij daglicht is het nog net te doen, hoewel het zelfs dan al erg druk is.
Maar ik moet er niet aan denken om op zo'n kruising in de avondspits en in het donker de N57 op te moeten...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21918
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: N57: nieuwe markering en inhaalverbod...

Bericht door Wouter N14 » ma 26 nov 2007, 9:35

[url=http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten/article1849876.ece]www.ad.nl[/url], 25 november 2007 schreef: Het wonder van de N57

Door LEON VAN HEEL
HELLEVOETSLUIS - Het is wachten op het eerste ongeluk: dé conclusie na een rit over de opgebroken N57. Maar een dik halfjaar na het begin van het groot onderhoud, waarbij het verkeer vaak met maar een paar pylonen vlak langs het werk en medeweggebruikers wordt geleid, is geen enkele botsing genoteerd op de ‘dodenweg’ van weleer. „Omdat mensen het gevoel van onveiligheid op de N57 hebben, gaan ze voorzichtiger en alerter rijden,’’ zegt projectmanager Michiel Bonnema van Rijkswaterstaat. „Dit is niet meteen een pleidooi voor een onveilige weginrichting. Wij hebben alles gedaan om de tijdelijke inrichting zo veilig mogelijk te maken. Alleen ervaren mensen het niet zo.’’ Ondanks het uitblijven van ongelukken heeft Rijkswaterstaat behoorlijk wat klachten gehad over de tijdelijke belijning, de verlichting, de onduidelijke kruispunten en zelfs over verkeer dat op de verkeerde weghelft reed. „Daar gaan we echt wel serieus mee om,’’ zegt projectleider Sander Lindemans van uitvoerder Ballast Nedam. „Waar gele markering is aangebracht, is nu bijvoorbeeld de oude witte belijning zoveel als mogelijk weggehaald, omdat mensen die dubbele belijning verwarrend vonden. Ook zijn bij de kruispunten meer lichten geplaatst.’’ Het verkeer regelen met verkeerslichten werd een fiasco, verhaalt Lindemans. „Voor de kruisingen ontstonden lange files. We hebben ze toen op knipperen gezet om te kijken hoe de doorstroming dan ging: het bleek dat het beter ging als er geen lichten stonden.’’ Het beste is de N57 helemaal afsluiten, analyseren Lindemans en Bonnema de verkeersproblemen rond de werkzaamheden aan de provinciale weg tussen Brielle en Stellendam. Bonnema: ,,Dan zou het werk ook veel sneller gaan. Alleen is afsluiten onmogelijk, want er zijn geen omleidingmogelijkheden. Hoe moeten de mensen van Voorne-Putten dan naar Goeree-Overflakkee, en andersom?’’ Bonnema noemt het groot onderhoud aan de N57 een ‘speciaal project’. ,,Een weg maken, terwijl het verkeer gewoon doorrijdt, is niet de gangbare procedure.’’ De N57 krijgt op Voorne-Putten een flinke opknapbeurt: nieuwe fundering en nieuw asfalt. Een betonnen middenberm moet straks voorkomen dat verkeer inhaalt over de rijbaan voor het tegemoetkomend verkeer – de provinciale weg maakte mede daardoor naam als ‘dodenweg’. De weg wordt meteen verbreed, ook al blijft iedere rijrichting maar één baan hebben. Op de kruispunten bij Hellevoetsluis en Rockanje komen turbo-rotondes, vergelijkbaar met die tussen Stellendam en Goedereede. De rotonde op de kruising met de Amnesty Internationallaan is zo goed als af. Voor de aanleg daarvan is de N57 ’s nachts dicht geweest. Overdag zal de weg nooit afgesloten zijn, belooft Lindemans, hoewel Rijkswaterstaat daar bij de aanbesteding van het project wel rekening mee hield. Zeker vijf weekeinden zou geen autoverkeer tussen Voorne-Putten en Goeree-Overflakkee mogelijk zijn, werd gedacht. Lindemans: „Het bleek niet nodig te zijn. We hebben zestig nachtafsluitingen gepland. Nu, halverwege, hebben we er zo’n twintig gehad.’’ Het is een van de redenen dat de klus aan Ballast Nedam is gegund, zegt Bonnema. „Dat het verkeer kan blijven rijden, is heel belangrijk.’’ Zo vlot als Amnesty Internationallaan-rotonde is aangelegd zo lang zullen de andere twee nog op zich laten wachten. De lastigste wordt rotonde bij de Zwartedijk en de Noorddijk. „Daar komt een fietserstunnel en die maakt de aanleg complex.’’ Pas in mei 2008 zal daar de laatste steen op zijn plek zijn gelegd. Dat is meteen het allerlaatste karwei op de N57.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Plaats reactie