[N983] Rondweg Aduard

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

mavas
2x4 autosnelweg
Contacteer:

Re: [N983] Rondweg Aduard

Bericht door mavas » wo 15 mei 2019, 8:56

Zou het? :roll:
Ik kan uit het bericht alleen niet opmaken of alle overtreders worden bekeurd, of men alleen de excessen bekeurt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Robbert297
autoweg
Contacteer:

Bericht door Robbert297 » wo 15 mei 2019, 13:14

[sarcasme]Nee, dat is het niet. Als de provincie waarschuwingsborden neerzet, gaan alle automobilisten gewoon 60 rijden. Veel harder kun je er toch ook niet?[/sarcasme]

Ik had de afgelopen paar dagen een BMW 3 Serie als vervangende auto voor m'n Opel. Ik had eigenlijk even moeten testen hoe hard je er nou daadwerkelijk kan rijden. Maar ja, BMW helaas vandaag weer ingeleverd. :roll:
Flickr

Nait soez'n moar broez'n. Grunn mien Stad!

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » wo 15 mei 2019, 16:51

Kaaiman schreef:
wo 15 mei 2019, 8:10
Goh, zou het heel misschien wellicht eventueel iets met het wegbeeld in combinatie met de maximumsnelheid te maken kunnen hebben?

https://www.dvhn.nl/groningen/Twaalf-ri ... 55574.html
145 km/u is natuurlijk wel heel adsurd. Dat heeft niets meer met het wegbeeld te maken, maar is gewoon iemand die bewust de snelheid aan zijn laars lapt.

Kaaiman
2x4 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » wo 15 mei 2019, 17:14

Ik had het niet over de excessen. Die 145 km/h moet uiteraard 'beloond' worden met invordering voertuig en rijbewijs. Maar als je 79 of 83 rijdt, krijg je ook een vette prent, en dat is mijns inziens te wijten aan slecht categoriseringsbeleid in combinatie met het kaarsrechte tracé.

Dat oude onoverzichtelijke en smalle slingerwegen 60 km/h zijn: prima. Maar als je een nieuwe rondweg aanlegt die nota bene een provinciale N-weg is en aan één kant bovendien gewoon verbonden is met het het doorgaande wegennet en aan de andere kant uitmondt op een bedrijventerrein, waardoor er best nog wel wat passerend vrachtverkeer is te verwachten, dan ben je in mijn optiek helemaal verkeerd bezig als je daar een ETW-60 van maakt. :rooie:

Hetzelfde krijg je straks met de N993 om Bedum: ook ETW-60 met lange rechtstanden. De N993 met de nieuwe rondweg zou juist helemaal GOW-80 moeten zijn tussen N46 en Bedum. :nuts:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Kaaimans Combikaart van Nederland • overzichtskaart van Nederlandse wegen
Atlantis • forum voor geofictie

Robbert297
autoweg
Contacteer:

Bericht door Robbert297 » wo 15 mei 2019, 17:42

Het is gewoon van de zotte hoe de provincie Groningen omgaat met hun wegen. "Alles moet maar 60 zijn, want dat is beter en veiliger voor iedereen". Stop eens met de gedachte dat een lagere snelheid en wegcategorisering per definitie veiliger is, want dat is het dus mooi niet altijd, zeker niet bij zulke rondwegen.
Flickr

Nait soez'n moar broez'n. Grunn mien Stad!

Plaats reactie