Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Chris » ma 25 feb 2013, 15:41

Aquaduct Drachtsterweg @ wegenwiki
Fryslân schreef:Aan de slag met aquaduct in Drachtsterweg

Met het overhandigen van een schep en het ondertekenen van het contract is het een feit: het project ‘Verdiepte ligging Drachtsterweg en aquaduct’ is officieel gegund. Bouwbedrijf Heijmans is gecontracteerd voor dit werk. Op maandag 25 februari kwamen de projectteams van de provincie en van de aannemer bij elkaar voor het officiële tekenmoment. Dit gebeurde op het provinciaal projectbureau Vrij-Baan. Gedeputeerde Sietske Poepjes ondertekende namens de provincie Fryslân als opdrachtgever het contract. Willem Wagenaars, directeur integrale projecten, deed dit namens Heijmans. Na het ondertekenen overhandigde de gedeputeerde aan de directeur een schep en wenste hem veel succes bij het klaren van de klus. Heijmans begint aan het einde van dit jaar met de eerste zichtbare werkzaamheden. Tot die tijd zal er hard gewerkt worden aan het uitwerken van de ontwerpen en het aanvragen van de benodigde vergunningen. Ingenieursbureau Royal HaskoningDHV ondersteunt de provincie bij de contractvoorbereiding en realisatie.
Dit is aquaduct nummer 4 onder het Van Harinxmakanaal die de komende jaren aangelegd wordt. Momenteel zijn in Friesland 7 aquaducten in aanleg of in de nabije toekomst in planning.

Video:
[youtube]2gi7iVG_e_Y[/youtube]

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Chris » vr 07 feb 2014, 15:46

Provincie Fryslân schreef:Bouw aquaduct Drachtsterweg begonnen

Vrijdag 7 februari is het startschot gegeven voor de bouw van het aquaduct en verdiepte ligging in de Drachtsterweg. Met hulp van de directeur van Heijmans heeft gedeputeerde Sietske Poepjes een eerste damwand geslagen. “Het is zover, we gaan van start met een prachtproject.” De damwand is bedoeld voor de bouw van de loswal waar schepen kunnen aanleggen voor het afvoeren van grote hoeveelheden grond die vrijkomen. Begin maart wordt ook in het kanaal zelf gestart met de werkzaamheden. Later in het voorjaar beginnen de werkzaamheden bij de kruising Zuiderburen, deze wordt ongelijkvloers gemaakt. Het project Drachtsterweg en omgeving is een van de veertig Leeuwarden Vrij-Baan projecten. Een meerjarig infraprogramma waarin de gemeente Leeuwarden, Rijkswaterstaat en de provincie Friesland samenwerken. Het project bestaat uit meerdere onderdelen. Heijmans gaat aan de slag met het aquaduct bij de Drachtsterbrug, de verdiepte ligging en het kruispunt bij Zuiderburen. Jansma gaan vanaf komend voorjaar verder met de fiets- en sloepenonderdoorgang ter hoogte van Wiarda. Eerder werd al het Drachtsterplein aangepakt, ook een onderdeel van de Drachtsterweg. Zoals de planning nu lijkt, kan het verkeer eind 2015 over de nieuwe Drachtsterweg rijden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Chris » di 15 apr 2014, 16:19

Luchtfoto:
Afbeelding

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » di 15 apr 2014, 18:02

Mooie plaat!

Deze situatie is inmiddels al wat achterhaald.
Het fietspad over de brug is aan de zuidzijde verlegd, takt nu aan op het fietspad onder de brug door.
Zo is er plaats voor een slinger in de Drachtsterweg, waardoor ruimte ontstaat voor de aanleg voor het aquaduct en de verdiepte ligging tot voorbij het kruispunt Zuiderburen.
Rondom de toekomstige polder is onlangs een MIP-wand aangebracht: http://www.vrij-baan.nl/nieuws-en-publi ... or-gebruik

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » zo 25 mei 2014, 22:33

Aangezien er een apart topic is voor dit project zal ik hier wat foto's plaatsen.


Vanaf het uitkijkpunt onder de Drachtsterbrug gezien. Er werd gewerkt gistermiddag, men was bezig met het nat ontgraven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kijkend naar het zuiden over het werkterrein. Hier zal de Drachtsterweg verdiept verder gaan richting de aansluiting met de N31 (Leeuwarden-Oost). Bypasses om ruimte te creëren zijn deze maand aangelegd. Voor de aansluiting Zuiderburen/Goutum wordt een haarlemmermeer-aansluiting gerealiseerd.

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot een overzicht van de bouwplaats waar men nu aan het aquaduct werkt, naast de Drachtsterbrug

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » vr 27 jun 2014, 17:37

Dit weekeinde en de daaropvolgende twee weekenden zijn de op- en afritten Leeuwarden-Oost alsmede de Drachtsterweg afgesloten voor het verkeer.

:arrow: http://www.lc.nl/friesland/waldwei-op-e ... 62N3ZR_vKM

De reden is dat er kruisingen worden aangepast. Dat zou zo maar eens kunnen betekenen dat de VRI bij de aansluiting N31/Drachtsterweg er dus op korte termijn al komt te staan. :nothanks:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » vr 11 jul 2014, 0:17

Het project ligt achter op schema, onder andere doordat men zich heeft verkeken op een harde grondlaag: http://www.vrij-baan.nl/nieuws-en-publi ... chtsterweg

Ik ben heel benieuwd hoe ze willen voorkomen dat het project nog meer vertraagd raakt, laat staan dat men dit nog kan inlopen. Voor de aanleg van het tweede deel van het aquaduct ontkomt men niet aan een tijdelijke beperking van de doorvaarthoogte. Deze was in de oorspronkelijke planning mooi buiten het watersportseizoen uitgedacht. Als het niet lukt de doorvaart voor het voorjaar van 2015 volledig te herstellen kon het project wel eens een jaar vertraging oplopen. De beoogde opleverdatum in het voorjaar van 2016 loopt wel degelijk gevaar.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » vr 11 jul 2014, 20:47

Update 11-07-2014

Ik heb vandaag weer wat foto's gemaakt van de werkzaamheden aan de Drachtsterweg (+ aquaduct) in Leeuwarden. Alle foto's (32 in totaal) zijn te bekijken in de set via onderstaande link:

:arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 220344148/

In de spoiler een selectie van een aantal opnames:

:arrow:
SPOILER: TOON

1.Foto van de by-pass gezien in zuidelijke richting, net na de Drachtsterbrug

Afbeelding

2.Werkzaamheden aan het M.C. Escher Aquaduct gezien van het uitkijkpunt onder de Drachtsterbrug zz

Afbeelding

3.Nog altijd een hoop zand en veel grondverzet te gaan aan de zuidkant van de brug

Afbeelding

4.Overzicht van het bouwterrein, kijkend naar het westen

Afbeelding

5.Dit is vanaf Het Hop gezien kijkend naar het noorden. De toekomstige verdiepte ligging is al enigszins te herkennen

Afbeelding

6.Aansluiting Leeuwarden-Oost, de noordelijke helft. Hier komt op korte termijn een VRI, zoals mij vandaag nogmaals is bevestigd

Afbeelding

7.Oud & nieuw naast elkaar (Knooppunt Hemriksein ;) )

Afbeelding

8.Tekening van de toekomstige situatie, zie het album voor een grotere resolutie

Afbeelding

9.Aan de zuidkant van de aansluiting wordt momenteel een rotonde gerealiseerd. Deze werkzaamheden zijn bijna klaar zo te zien

Afbeelding

10.Tijdelijke bewegwijzering ter plaatse

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Chris » vr 11 jul 2014, 20:49

Mooi! :top:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Vinny » vr 11 jul 2014, 21:22

Techum schreef:Het project ligt achter op schema, onder andere doordat men zich heeft verkeken op een harde grondlaag: http://www.vrij-baan.nl/nieuws-en-publi ... chtsterweg

Ik ben heel benieuwd hoe ze willen voorkomen dat het project nog meer vertraagd raakt, laat staan dat men dit nog kan inlopen. Voor de aanleg van het tweede deel van het aquaduct ontkomt men niet aan een tijdelijke beperking van de doorvaarthoogte. Deze was in de oorspronkelijke planning mooi buiten het watersportseizoen uitgedacht. Als het niet lukt de doorvaart voor het voorjaar van 2015 volledig te herstellen kon het project wel eens een jaar vertraging oplopen. De beoogde opleverdatum in het voorjaar van 2016 loopt wel degelijk gevaar.
Men is bij de planning van de werkzaamheden m.i. wel heel erg ambitieus geweest. Toen ik twee jaar geleden naar Friesland verhuisde was er nog geen zichtbare werkzaamheden bezig. Laat ik het zo zeggen, de aanleg van de N 201 ten zuiden van Amsterdam heeft alles bij elkaar zo'n zeven jaar geduurd... ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » ma 14 jul 2014, 13:09

GuteFahrt schreef: Update 11-07-2014 (...)

8.Tekening van de toekomstige situatie, zie het album voor een grotere resolutie

Afbeelding

(...)
Wat ik niet begrijp is waarom de carpoolplaats (linksonder net zichtbaar) niet wordt aangesloten op de nieuwe rotonde. Deze krijgt in plaats hiervan een aparte aansluiting, op dezelfde plaats als een nabijgelegen restaurant. Gemiste kans?

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » ma 14 jul 2014, 13:18

Daarnaast snap ik ook niet dat de toerit Drachtsterweg richting Werpsterhoek in dit project niet is verplaatst naar de noordwesthoek van de aansluiting (à la Haarlemmermeer).

De boogstraal van deze toerit was altijd al krap, maar met de verdubbeling is dit nog meer het geval. Een nieuwe toerit had voor meer snelheid en overzicht bij het invoegen gezorgd. Niet zelden is het billenknijpen hier. In de eindsituatie wordt dit zo'n invoeger waarbij je als doorgaand verkeer consequent de linker baan op moet zoeken om invoegend verkeer wat lucht te geven.

Daarnaast had dit de doorstroming op de kruising met de Drachtsterweg (waar nu verkeerslichten worden geplaatst) flink verbeterd. Het meeste verkeer op die toerit is afkomstig uit Leeuwarden. Dit had dan tegemoetkomend verkeer op de Drachtsterweg niet hoeven kruisen. Met een paar vloeiende rechtsafstrookjes waren de verkeerslichten misschien niet eens nodig geweest.

Je had dan wel rekening moeten houden met de hoogspanningsleiding die in die hoek loopt en het kost wat meer grond, maar het lijkt me prima inpasbaar.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » ma 14 jul 2014, 21:38

^^ Het zal toch allemaal wel weer met financiën te maken hebben. Ik las zojuist in een reactie van Vrij-Baan op Twitter dat oorspronkelijk ook aan de zuidzijde van de aansluiting verkeerslichten zouden komen. Wegens een meevallertje hebben ze dat dus nog in een rotonde om kunnen toveren, maar daarmee zal het wel ophouden. Vanzelfsprekend zou het denk ik een aanzienlijke boost geven aan de doorstroming bij deze aansluiting als die toerit er toch was gekomen zoals je beschrijft.

Verder denk ook ik dat er meer verkeer vanuit Leeuwarden de N31 ri. Werpsterhoek opdraait dan vanuit de richting Wirdum, maar de verkeersstroom richting Drachten is toch wel veruit de grootste vermoed ik (woon-werkrelatie). Die carpoolplaats lijkt mij een gevalletje kleinigheid-groot plezier. Begrijp ik ook niet helemaal.

Wat bedoel je trouwens precies met het krapper worden van de boogstraal in de nieuwe situatie? Dat snap ik niet. Op- en afritten zelf zijn verder toch niet aangepast?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » ma 14 jul 2014, 23:30

De toeritten zijn niet veranderd. Wel is aan de noordzijde een tweede viaduct gebouwd vanwege de verdubbeling. Hierdoor knijpt de toch al krappe boog aan het eind nog meer.

Ik zag dat de toerit twee opstelstroken krijgt. Zoveel verkeer wordt er dus wel verwacht. Komt ook door de gewijzigde functie van de Overijsselselaan.
Verkeer moet ritsen op de toerit. Linker rijstrook eindigt in de bocht. Benieuwd hoe lang het duurt voor de eerste auto rechtdoor het talud afduikt.

Ik ben erg enthousiast over de projecten van Vrij Baan maar af en toe zie je kleine voorbeelden van verkeerde zuinigheid. Als je zulke grote projecten uitvoert krijg je maar één kans om het goed te doen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » di 15 jul 2014, 8:21

Een trompetachtige oplossing is dan gezien de zwaarste verkeersstromen de beste (lees: meest conflictvrije) oplossing.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door boe! » di 15 jul 2014, 8:37

Techum schreef:Ik zag dat de toerit twee opstelstroken krijgt. Zoveel verkeer wordt er dus wel verwacht. Komt ook door de gewijzigde functie van de Overijsselselaan.
Verkeer moet ritsen op de toerit. Linker rijstrook eindigt in de bocht. Benieuwd hoe lang het duurt voor de eerste auto rechtdoor het talud afduikt.
Misschien is zo'n toerit nieuw in Friesland, in de rest van het land kom ik ze regelmatig tegen en van ongevallen hoor ik eigenlijk nooit iets.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » di 15 jul 2014, 10:38

^^ Het gaat me niet om de constructie ansich, die is niet zo uniek, maar om de ruimte hier ter plaatse. Naar mijn idee is de boogstraal behoorlijk krap gezien de hoeveelheid verkeer waarmee je op deze blinde bocht komt aanrijden. De bocht was al vrij scherp, maar de extra rijstrook is nog eens tegen dit talud aan geplakt.

Daarbij ligt de snelheid waarmee je op de invoegstrook uitkomt door de knijpende bocht lager dan wenselijk is om comfortabel in te kunnen voegen. Dit was al zo, maar is nog versterkt door het extra viaduct dat hier is neergelegd.

Er zal vast een goede reden zijn geweest om dit zo op te lossen (en budget zal een rol hebben gespeeld), maar het is verre van optimaal.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » di 15 jul 2014, 14:13

Gingen de oorspronkelijke plannen ter plekke dan niet uit van een tweede rijbaan ten zuiden van de oude? Vaak waar een halfklaverblad is aangelegd met het oog op wegverdubbeling, is er 1 boog wat wijder dan de andere en zodra die 2e rijbaan is aangelegd zijn ze even wijd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » di 15 jul 2014, 15:00

Gezien de vormgeving van de op- en afritten zou je dat wel zeggen, maar over de volledige lengte van de N31 was al sinds de aanleg ruimtereservering aan de noordkant aanwezig. Niet erg waarschijnlijk dus.

Misschien beter om deze discussie af te splitsen en samen te voegen met enkele comments uit het Haak-topic, óf de topictitel aan te passen naar Drachtsterweg Leeuwarden. Dit onderwerp begint een beetje uit de hand te lopen. ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Coen Tunnel » di 15 jul 2014, 16:04

Techum schreef:Gezien de vormgeving van de op- en afritten zou je dat wel zeggen, maar over de volledige lengte van de N31 was al sinds de aanleg ruimtereservering aan de noordkant aanwezig. Niet erg waarschijnlijk dus.
Duidelijk te zien op Streetview: https://maps.google.nl/maps?q=wergea&ll ... 73,,0,4.65

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » di 15 jul 2014, 16:05

^^ ik zat ook al aan zoiets te denken. Mijn voorstel is om "Aquaduct" tussen haakjes te zetten, aangezien het project meer behelst dan alleen de bouw van het M.C. Escheraquaduct. Ook de verdieping, nieuwe aansluiting Zuiderburen etc.

Dus bij deze een tip aan de moderators. ;)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » di 15 jul 2014, 16:20

Coen Tunnel schreef:
Techum schreef:Gezien de vormgeving van de op- en afritten zou je dat wel zeggen, maar over de volledige lengte van de N31 was al sinds de aanleg ruimtereservering aan de noordkant aanwezig. Niet erg waarschijnlijk dus.
Duidelijk te zien op Streetview: https://maps.google.nl/maps?q=wergea&ll ... 73,,0,4.65
Om weer even terug te keren naar het aquaduct, moest ik door je SV-link denken aan dit ongebruikte talud dat inmiddels alweer een tijdje historie is: http://goo.gl/maps/HkJJY
Het zand is gebruikt bij de verbouwing van het Drachtsterplein en ter plaatse gaan ze inmiddels langzaam de diepte in.
Bij de aanleg van de Drachtsterweg werd nog rekening gehouden met verdubbeling van de brug. Een verdwenen SNUP dus.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Aquaduct Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door DjIdee » wo 16 jul 2014, 21:55

Techum schreef:Daarnaast snap ik ook niet dat de toerit Drachtsterweg richting Werpsterhoek in dit project niet is verplaatst naar de noordwesthoek van de aansluiting (à la Haarlemmermeer).

De boogstraal van deze toerit was altijd al krap, maar met de verdubbeling is dit nog meer het geval. Een nieuwe toerit had voor meer snelheid en overzicht bij het invoegen gezorgd. Niet zelden is het billenknijpen hier. In de eindsituatie wordt dit zo'n invoeger waarbij je als doorgaand verkeer consequent de linker baan op moet zoeken om invoegend verkeer wat lucht te geven.

Daarnaast had dit de doorstroming op de kruising met de Drachtsterweg (waar nu verkeerslichten worden geplaatst) flink verbeterd. Het meeste verkeer op die toerit is afkomstig uit Leeuwarden. Dit had dan tegemoetkomend verkeer op de Drachtsterweg niet hoeven kruisen. Met een paar vloeiende rechtsafstrookjes waren de verkeerslichten misschien niet eens nodig geweest.

Je had dan wel rekening moeten houden met de hoogspanningsleiding die in die hoek loopt en het kost wat meer grond, maar het lijkt me prima inpasbaar.
Je had iets gemoeten met die parallelweg (en ook fietsroute), conflictvrij/vloeiend was dus niet gelukt om vanaf de drachtsterweg naar de N31 ri Werpsterhoek te komen. Extra kunstwerken noodzakelijk dus. En ik denk/vrees dat men ook rekening houdt met het eventueel volbouwen van die hoek, een nieuwe wijk kun je dan (zit je ook weer met die oversteek, maar verkeerslichten) via deze kruising ontsluiten ipv een nieuwe kruising halverwege.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » di 22 jul 2014, 19:45

Update 22-07-2014

We zijn inmiddels anderhalve week verder, tijd voor wat nieuwe foto's. Ik heb de opnames van vandaag toegevoegd aan de set die ik recentelijk heb aangemaakt voor dit project.

Impressie:

1.Infobord van Leeuwarden Vrij-Baan

Afbeelding

2.Kijkend over de bouwplaats naar het noorden. Het graafwerk aan de zuidzijde van het kanaal is bijna klaar, aan de noordkant zit men nu aan 3 meter. De bouwkuip wordt in totaal 14 meter diep

Afbeelding

3.Vanaf het Hop

Afbeelding

4.Op en afrit Leeuwarden-Oost noordzijde

Afbeelding

5.De bewegwijzering op nadering van de rotonde is inmiddels geplaatst

Afbeelding

6.De afdankertjes liggen in de berm

Afbeelding

7.De rotonde aan de zuidzijde van de aansluiting is inmiddels in bedrijf

Afbeelding

8.Meer bewegwijzering

Afbeelding

9.De rotonde vanaf de andere kant gezien

Afbeelding

10.Opvallend dat dit dan weer in de old school stijl is (aan het einde van de afrit L'warden-Oost komende vanaf W'hoek)

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Tobias98 » di 22 jul 2014, 21:46

Die laatste foto :facepalm: :
Links: veel bord, weinig tekst = lelijk
Rechts: veel tekst, weinig bord = druk

Mijn inziens kloppen de verhoudingen niet, ik vind het niet mooi staan. :neenee:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Wouter N14 » di 22 jul 2014, 22:33

^^ Is er links niet gewoon een hoop afgeplakt?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » di 22 jul 2014, 23:08

^^ het lijkt er niet op...


Afbeelding

Of is het soms echt zo goed gecamoufleerd dat je het amper kunt waarnemen?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Wouter N14 » di 22 jul 2014, 23:10

Curieus :wtf:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » di 22 jul 2014, 23:15

^^ Op z'n minst... ik zat net nog even de oude situatie in SV te bekijken. Dergelijke borden waren er toen nog niet maar op handwijzers stond ook alleen Wergea aangegeven. Terwijl Wartena en Wirdum/Swichum ook die kant op is. Om het dan zo op te lossen... :nothanks:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » di 22 jul 2014, 23:20

Warten zou niet logisch zijn, de eerder gepasseerde afrit Garijp/Earnewald lijkt me vanaf die kant een stuk korter en sneller.

Wirdum en/of Swichum zou kunnen. Al is Swichum nauwelijks van belang en kan doorrijden via de N32 voor Wirdum handiger zijn, afhankelijk van waar je precies moet zijn.

Verder zijn er geen doelen daar. Of het zou al Goutum moeten zijn, maar de Wergeasterdyk is een groot deel van de dag verboden terrein voor doorgaand verkeer.

Kleiner bordje was prima geweest.

Plaats reactie