Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Chris » do 30 apr 2015, 15:35

Nieuwe luchtfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » di 12 mei 2015, 13:39

In het pinksterweekend wordt het zuidelijke deel van de verdiepte ligging aangesloten. Verkeer rijdt vanaf 25 mei bij Zuiderburen via de nieuwe ongelijkvloerse kruising. Tot 10 juli wordt hier nog gewerkt aan de rotonde in de aansluiting aan de kant van Goutum. In afwachting van de bouw van het aquaduct wordt de verdiepte ligging met een indrukwekkende slinger aangesloten op de Drachtsterbrug.

Meer informatie over de werkzaamheden en de situatie na 25 mei/10 juli is te lezen in de laatste nieuwsbrief: http://www.vrij-baan.nl/nieuws-en-publi ... o-mei-2015

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » vr 22 mei 2015, 15:15

Dit project wordt geplaagd door tegenvallers.

Bovengenoemde afsluiting dit weekend gaat niet door, zo werd eerder al bekend. Het grondwater in de polder van de verdiepte ligging staat te hoog. Waarschijnlijk door een lek. Ingebruikname van de verdiepte ligging zou nu schade van het wegdek kunnen opleveren. Tot het lek is gevonden en opgelost, is de omzetting uitgesteld.

Vervolgens werd een afsluiting bekendgemaakt vanaf vanavond 19:00 tot 3:00 uur 's nachts. Het wegdek in het talud van de brug t.h.v. de Stinzenflora is verzakt door het aanbrengen van damwanden voor de verdiepte ligging aan de noordkant van het kanaal en dit moet worden hersteld. Geheel onverwacht is deze afsluiting eerder gestart (namelijk om 15:00 uur) en zal deze ook langer duren ("als het goed is in de loop van zaterdagochtend"). In een nieuwsbericht wordt gemeld dat dit in goed overleg tussen aannemer Heijmans en de provincie is besloten. Ik kan mij echter voorstellen dat de sfeer niet heel vrolijk meer is als deze partijen samen om tafel moeten voor de zoveelste tegenvaller.

Edit:
Afbeelding
In de rode cirkel de locatie waar het waarschijnlijk om gaat, waar het talud overgaat in een viaduct. Eerder heeft hier de wegwijzer boven de weg al een scheerlijntje gekregen omdat deze scheef zakte. Verkeer kan er zo te zien momenteel nog langs over één rijstrook. Dat zal om 17:00 uur wel gebeurd zijn.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » di 09 jun 2015, 10:56

Intussen is het lek in de verdiepte ligging aan de zuidzijde nog steeds niet gevonden. Opening van dit deel van het project had met pinksteren plaats zullen vinden maar wordt al niet meer voorzien voor de bouwvakantie.
Vanwege de grote omvang van het onderzoeksgebied (de hele verdiepte ligging) en de onbekendheid van oorzaak en mogelijke oplossing, is de duur van de vertraging nog niet precies te voorspellen. De verwachting is nu dat de werkzaamheden aan de zuidkant een vervolg krijgen rond halverwege augustus 2015.
Volledig nieuwsbericht Vrij-Baan

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » di 04 aug 2015, 11:20

Update 2 augustus 2015

Afgelopen zondag ben ik ook maar weer eens wezen kijken hoe het er voor staat met dit project. Het is nog bouwvak en dat betekent in dit geval dat de werkzaamheden volledig stil liggen, maar over een ruime week gaat men weer los.

Foto's in de set (15 stuks in totaal): :arrow: https://www.flickr.com/photos/135168859 ... 6766069161

overzichtskaartje:

Afbeelding

1.Gezien vanaf het viaduct voor fietsers t.h.v. diamantaansluiting Zuiderburen (1) kijkrichting noord
Afbeelding

2.Zoom. Geen Ddesign bww, de borden die te zien zijn hebben ze eenvoudigweg een stukje verplaatst en deden al dienst op het huidige traject. Het viaduct midden in beeld is ook voor fietsverkeer als ik mij niet vergis
Afbeelding

3.Kijkend ri. zuiden. Het "Tearnzerfiadukt" is voor het autoverkeer en ook onderdeel van de Haarlemmermeeroplossing. Goed waarneembaar dat de Drachtsterweg de diepte induikt
Afbeelding

4.De oostelijke toerit stadwaarts incl. bushalte
Afbeelding

5.Rotonde, hier wel Ddesign. P+B staat voor Park & Bike
Afbeelding

6.Fiets- en autoverkeer dus van elkaar gescheiden
Afbeelding

7.Vanaf de Stinzenflora (2) kijkrichting noord
Afbeelding

8.Via de huidige Drachtsterbrug verloopt het tracé nog via een slinger, straks rij je rechttoe rechtaan op het Drachtsterplein aan (op de achtergrond zichtbaar)
Afbeelding

9.Vanaf dezelfde locatie kijkend naar het zuiden. Rechts de Drachtsterbrug
Afbeelding

10.Met wat zoom zie je links midden in beeld de wegwijzer van de rotonde van foto 5. Gelijk links (niet zichtbaar) staan woningen (Aldlan-oost)
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » za 22 aug 2015, 12:36

De nieuwe Drachtsterweg krijgt steeds meer zijn definitieve vorm. Dit weekend worden de werkzaamheden t.h.v. Wiarda afgerond. De fiets- en sloepenonderdoorgang is zo goed als klaar, vorig weekend heeft de oostelijke rijbaan (stadinwaarts) de laatste lagen asfalt gekregen en dit weekend is de westelijke rijbaan aan de beurt. Nadien is ook die bypass verleden tijd en is het enkel nog wachten op het aquaduct en de noordelijke toerit. Dan praten we toch nog wel over 2016.

Verder liggen ze hier toch aardig op schema volgens mij. :top:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Chris » za 22 aug 2015, 16:31

^^ Ik ben er vandaag overheen gereden :)

Een video van de stand van zaken:
Link

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » zo 23 aug 2015, 21:06

^^ Ook dit project heb je weer mooi in beeld gebracht. 8-)

Werkzaamheden Wiarda zijn vandaag afgerond:

Afbeelding

Bron

Het betreft rubberpave geluidsreducerend asfalt. :yes:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Chris » zo 23 aug 2015, 21:16

GuteFahrt schreef:Het betreft rubberpave geluidsreducerend asfalt. :yes:
Er staat echt helemaal niks in de buurt van dat deel van de Drachtsterweg. :p De dichtstbijzijnde boerderij staat 600 meter van de weg af.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » zo 23 aug 2015, 21:32

^^ Nog niet nee, maar er staat wel een groot bord met de aankondiging van de bouw woonwijk Wiarda. Dat wordt een beste wijk geloof ik en dan is het daar alvast op voorbereid denk ik. ;)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Chris » zo 23 aug 2015, 21:34

Ik dacht dat de uitbreiding vooral langs de Overijsselselaan zou komen. Wat is de uiteindelijke maximumsnelheid op de Drachtsterweg dan? 80 toch?

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » zo 23 aug 2015, 21:39

Dat klopt, ook bij de Overijsselselaan staat nog het e.e.a. op stapel. Daar staat Techum nog op uitbreiden, daarnaast is men van plan om ten zuiden van de oude N31 (Hendrik Algraweg) nog een grote woonwijk te bouwen, genaamd "de Zuidlanden." Misschien kan gebruiker Techum hier nog even op inhaken als hij het leest, plaatste eens een mooie overzichtskaart van de plannen aan de zuidkant van Leeuwarden. Dat oude stuk rijksweg is nu deels nog in gebruik maar zal nog verwijderd worden.

Maar dus ook westelijk van de Drachtsterweg moeten veel huizen verrijzen. Kwestie van tijd maar hoelang het nog duurt voordat het van de grond komt dat is nog even afwachten.

Wat de Vmax betreft, ik geloof dat het eerste deel op 80 blijft en deze ongeveer halverwege (nog voor het aquaduct gerekend vanaf het zuiden) teruggaat naar 70 of 50. Zeker weten doe ik het niet maar ook dat is nog wel ergens terug te vinden..

edit: heb al iets gevonden:

Afbeelding

De Zuidlanden wordt dus een overkoepelende benaming voor o.a. de wijken Wiarda en Techum. Er komt overigens ook nog een station bij op de spoorlijn Leeuwarden-Zwolle t.h.v. die stadsuitbreiding: station Leeuwarden Werpsterhoek.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » zo 23 aug 2015, 22:33

Klopt. Na de buurtschappen Techum en Jabikswoude wordt als volgende fase binnen De Zuidlanden het buurtschap Wiarda aangelegd. Ten zuiden van de sportvelden Wiarda en vrij dicht aan de Drachtsterweg. Het grondwerk is klaar, de eerste woningen zijn in de verkoop en over niet al te lange tijd zullen de eerste straten wel bouwrijp worden gemaakt. Vanaf Zuiderburen kun je in de toekomst onder de Drachtsterweg door en via Wiarda naar de sloepenroute Wirdumervaart kunnen varen.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » zo 23 aug 2015, 22:56

^^ Akkoord, maar hoe zat het ook alweer met de Vmax in de definitieve situatie over de gehele Drachtsterweg? Kaarten met de Vmax aangegeven op de invalswegen zijn ook wel langsgekomen in volgens mij de Haak-draad maar ik kan het nergens meer vinden, ook niet op google. Ben nu ook wel benieuwd of er een tweedeling komt zoals op de Westelijke Invalsweg (I en II, resp. vmax 70 & 50) of dat over de gehele lengte van het tracé dezelfde maximumsnelheid zal gelden. Dit laatste lijkt mij onwaarschijnlijk maar het zou natuurlijk kunnen..
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » do 27 aug 2015, 10:10

Het zuidelijke gedeelte van de Drachtsterweg mag dan klaar zijn, noordelijker zijn wederom problemen met de bouw van een aquaduct:

http://www.lc.nl/friesland/aquaduct-dra ... 00633.html

Gaat volgens het bericht nog een halfjaar langer duren vooraleer er auto's onder het van Harinxmakanaal door kunnen rijden.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » do 27 aug 2015, 21:13

GuteFahrt schreef:^^ Akkoord, maar hoe zat het ook alweer met de Vmax in de definitieve situatie over de gehele Drachtsterweg? Kaarten met de Vmax aangegeven op de invalswegen zijn ook wel langsgekomen in volgens mij de Haak-draad maar ik kan het nergens meer vinden, ook niet op google. Ben nu ook wel benieuwd of er een tweedeling komt zoals op de Westelijke Invalsweg (I en II, resp. vmax 70 & 50) of dat over de gehele lengte van het tracé dezelfde maximumsnelheid zal gelden. Dit laatste lijkt mij onwaarschijnlijk maar het zou natuurlijk kunnen..
De gemeente is heel goed in het offline halen van allerhande nuttige informatie. Bij de nieuwe website van Vrij Baan is ook heel veel content verloren gegaan helaas. Of dit bewust wordt gedaan zodat men de handen vrijhoudt om plannen te veranderen, of dat het laksheid zonder opzet is weet ik niet. Na de oplevering van de Haak zijn in elk geval enkele communicatiemensen bij Vrij Baan weggehaald, wie weet dat het daarom wat matig is op dit moment.

In de kaartjes die jij bedoelt is de geplande vmax voor de Drachtsterweg 80kmh. De weg is in tegenstelling tot de gedowngrade Overijsselselaan één van de hoofdtoegangswegen. Ik verwacht dat deze snelheid zal gelden tot de aansluiting Zuiderburen. Het profiel onder het nieuwe viaduct daar is vrij smal namelijk. Mogelijk dat het vanaf de onderdoorgang bij Wiarda al 70 of zelfs 50 wordt. Ik hoop zelf dat het 70 blijft tot aan het Drachtsterplein maar het ontbreekt inderdaad totaal aan info hierover momenteel.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » di 08 sep 2015, 15:25

Aankomend weekend wordt de Drachtsterweg afgesloten voor het verkeer om een nieuwe -weliswaar kleine- mijlpaal te realiseren. Het betreft een kleine openstelling van het nieuwe tracé, te weten een stukje verdiepte ligging. Na het passeren van deze (Haarlemmermeer)aansluiting gaat het verkeer stadinwaarts vanaf 14 september over 1 rijstrook (nu 2+1). Dit betekent ritsen na de aansluiting en een slinger tot naar de huidige Drachtsterbrug. De oostzijde van de definitieve aansluiting wordt eveneens in gebruik genomen, de westkant gaat eerst nog via bypasses. Tevens opent er een nieuw fietsviaduct (Folsingaviaduct).

Zie via de link de nieuwsbrief met kaartmateriaal inclusief alle details.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » vr 11 sep 2015, 20:50

Afgelopen ochtend nog een paar foto's gemaakt van het project:

1.Vanaf de tijdelijke aansluiting Goutum/Zuiderburen kijkrichting noord. Het viaduct midden in beeld is voor fietsers en wordt maandag opengesteld, net als de op- en afrit aan de oostkant. De westkant wordt momenteel d.m.v. een bypass aangesloten op de huidige Drachtsterbrug
Afbeelding

2.Definitieve asfaltlagen zijn aangebracht rondom de diamantoplossing (kijkrichting zuid)
Afbeelding

3.Abri bij de bushalte inmiddels ook geplaatst
Afbeelding

4.Overzicht bouwterrein gezien vanuit Zuiderburen kijkrichting west. Men was o.a. bezig met het slaan van damwanden
Afbeelding

edit: fietsviaduct vandaag al geopend:

http://www.fryslan.frl/15323/eerste-fie ... um=twitter
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » za 12 sep 2015, 14:39

Nog meer foto's (de moeite waard te bekijken)van dit weekend via de link (fotoalbum van vrij-baan):

:arrow: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 044&type=3

Zo te zien verlopen de werkzaamheden volgens plan. :top:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » zo 13 sep 2015, 23:20

Heden avond is het nieuwe gedeelte van de Drachtsterweg al open gegaan en ik heb het even uitgeprobeerd. 't Rijdt mooi vlot door, de verkeerslichten zijn nu verleden tijd bij aansluiting Zuiderburen/Goutum. Ik weet inmiddels ook weer hoe het zit met de Vmax op deze invalsweg; vanaf de aansluiting met de N31 (Leeuwarden-Oost) tot aan aansluiting Zuiderburen wordt de maximum snelheid 80 kilometer per uur. Vanaf laatstgenoemde aansluiting tot aan het Drachtsterplein wordt de Vmax 50 km/u.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » ma 14 sep 2015, 10:33

Een terugblik op de werkzaamheden.

Naast de aansluiting en ingebruikname van een deel van de verdiepte ligging zijn tijdens de weekendafsluiting ook andere werkzaamheden uitgevoerd. Zoals het aanbrengen van damwanden. Dit laatste moest voortijdig worden gestaakt. Door te harde grond gingen de damwanden niet diep genoeg de grond in. Je gaat je wel afvragen wat daar onder de grond moet zitten, dat voor zoveel onverwachte vertraging zorgt.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » ma 14 sep 2015, 11:51

Iets anders:

Aan de westzijde van de verdiepte ligging wordt vanaf nu gewerkt aan een rotonde voor de aansluitingen op de rijbaan van de Drachtsterweg in zuidelijke richting. Als gevolg hiervan is verkeer vanaf het Drachtsterplein ri. Goutum/Zuiderburen momenteel niet mogelijk en heeft ook verkeer vanaf Goutum/Zuiderburen ri. Hemriksein te maken met een omleiding. Deze situatie zal duren tot 30 oktober.

Moet de aanleg van een minirotonde, die hier grotendeels buiten verkeer kan worden uitgevoerd, echt 1,5 maand duren?
Dit verbaast mij zeer.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » wo 16 sep 2015, 18:26

http://www.vrij-baan.nl/2015/09/16/opni ... htsterweg/

Het intrillen van de damwanden langs de Drachtsterweg/brug liep niet helemaal zoals verwacht, daarom worden de werkzaamheden vanaf morgen hervat met een andere stelling. Dat wordt heiwerk.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » do 17 sep 2015, 11:21

Het nieuw geopende stukje Drachtsterweg op de foto (10 foto's toegevoegd aan bestaande set):

:arrow: https://www.flickr.com/photos/135168859 ... 6766069161

1. Tijdelijke uitsmijter afrit Leeuwarden-Zuiderburen. Iemand die weet waar "Dw" voor staat? Of gewoon afkorting Drachtsterweg?
Afbeelding

2.Klein UIT-bord t.h.v. begin verdiepte ligging
Afbeelding

3.OWN verbinding Goutum-Zuiderburen kruist de Drachtsterweg hier bovenlangs. Erachter een fietsviaduct.
Afbeelding

4.Het punt vanwaar je weer via een bypass op de Drachtsterbrug komt
Afbeelding

5.Het "damwandklusje" is nog niet geklaard
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Techum » do 17 sep 2015, 12:25

Die 'Dw'-bordjes geven volgens mij bepaalde toegangen tot (of delen van) de bouwplaats aan.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » do 17 sep 2015, 17:11

GuteFahrt schreef:Iemand die weet waar "Dw" voor staat?
SPOILER: TOON

Afbeelding noemde Afbeelding altijd D.W.

Laten we lekker link gaan doen!
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » do 17 sep 2015, 19:08

^^ Juist ja.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Chris » zo 04 okt 2015, 20:10

De bouwkuip is vannacht weer vol water gelopen.

http://www.omropfryslan.nl/nijs/boukule ... fol-wetter

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » ma 05 okt 2015, 14:24

^^ E.e.a. zorgt niet voor extra vertraging:

http://www.omropfryslan.nl/nieuws/geen- ... tsterplein
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Aquaduct en Drachtsterweg Leeuwarden

Bericht door Rene » ma 05 okt 2015, 14:35

GuteFahrt schreef:Er komt overigens ook nog een station bij op de spoorlijn Leeuwarden-Zwolle t.h.v. die stadsuitbreiding: station Leeuwarden Werpsterhoek.
Ik klik toevallig vandaag voor het eerst op deze link.

De spoorlijn Arnhem-Leeuwarden. Waarom zouden ze niet meteen voor Rome-Leeuwarden of Kaapstad-Leeuwarden hebben gekozen ? :lol:

Plaats reactie