[N325] Nijmegen - Knp Ressen en Arnhem - Knp Velperbroek

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Durashift
autoweg

Re: [N325] Nijmegen - Knp Ressen en Arnhem - Knp Velperbroek

Bericht door Durashift » zo 04 okt 2020, 22:35

Ja, de TC installatie is alleen voor het bruggedeelte. (da's het voordeligst natuurlijk, anders zit je met de toe- en afritten. ;) )

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » zo 04 okt 2020, 23:18

Het was ooit 100, maar dat is voor mij gezien de ligging van die brug in combinatie met de drukte aan de snelle kant. Alleen krijg je nu dat men krampachtig 78 gaat rijden.

hurricane
verkeersader

Bericht door hurricane » ma 05 okt 2020, 0:32

Hier even in t rood aangegeven wat het exacte traject is van de TC.

Afbeelding

R-R-L
dorpsstraat

Bericht door R-R-L » ma 05 okt 2020, 1:26

^^
Aan de kant oostkant (kan van Velperbroek) hangen de camera's op verschillende punten. Richting Gelredome is het traject één portaal langer. Enige reden die ik voor het kortere segment richting Velperbroek kan bedenken is veiligstellen van de inkomsten, verderop is het nog 2x2 maar is de gang er ivm het kruispunt al wel uit. Anyway, ik ben zaterdag nog over de N325 gekomen, zal een dezer dagen de dashcam wel even uit de auto halen voor wat beelden.

Hele reden dat deze TC er hangt heeft niets met verkeersveiligheid van doen. Ooit mocht het er 100, teruggebracht naar 80 zonder dat er verschillen zijn in de inrichting. Politie heeft bij controles tijdenlang een gedoogbeleid gevoerd. Sindsdien zijn matrixborden geplaatst die voor extra veiligheid zorgen op een weg die niet gevaarlijk is. Velen vergeten gas bij te geven als ze de brug op gaan en vallen daardoor terug in snelheid, ik heb echter nog nooit een bericht gezien dat er daardoor ongelukken zijn gebeurd. Dat hele veiligheidsverhaal heeft dus weer enkel te maken met de veiligheid van inkomsten.

hurricane
verkeersader

Bericht door hurricane » ma 05 okt 2020, 3:04

^^ Je hebt idd gelijk, richting Knp Velperbroek (dus komende vanaf Gelredome) hangt de camera een portaal eerder.
Vind dat op zich wel gek want de lagere rijsnelheid snelheid een portaal verderop komt vaak alleen voor tijdens drukte.
Dan haal je 80 gemiddeld idd niet.

Ik probeerde in ieder geval aan te geven het gedeelte dat je op moet letten ;)

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 05 okt 2020, 7:43

De locatie is me duidelijk :top:

hurricane
verkeersader

Bericht door hurricane » ma 16 nov 2020, 11:40

De trajectcontrole staat per vandaag aan. :sadley:

https://www.gelderlander.nl/arnhem/traj ... ~a579847d/

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » za 19 dec 2020, 14:12

Durashift schreef: di 04 aug 2020, 21:29 (..)

Maar goed, RwS moet het fietspad aan de oostzijde nog maken.. de steigers zijn pas einde van het jaar weg en dus kan ook dan pas verkeer hoger dan 3,1 meter weer over de brug. (las ik bij omroep Gelderland).

(..)
^^^ Nou, de rijstroken zijn nu allemaal open voor (licht) verkeer.
Openstelling voor zwaar verkeer schuift nog ff 3 maanden op. :booooos:
(..) De Waalbrug bij Nijmegen is na een grondige renovatie weer helemaal open. Alle rijstroken zijn sinds zaterdagochtend 6.00 uur weer beschikbaar voor het verkeer.

Ruim anderhalf jaar is er aan het rijksmonument uit 1936 gewerkt. De brug heeft een nieuw betondek gekregen en de busbaan en fiets- en voetpaden zijn aangepast.

Overigens zijn zware vrachtwagens en landbouwvoertuigen nog niet welkom op de Waalbrug. Die mogen er pas vanaf eind maart overheen, want de steiger onder de hoofdoverspanning moet nog worden weggehaald.(..)
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... emaal-open

Ik zal volgende week dan maar nog eens goed kijken naar die brug, vanaf de Steinkade, want meer dan wat zwaailampen hangt er niet onder die brug.. d8 ik. Men is wél in de waal druk bezig, volgens mij met uitdiepen van de geul ofzo.

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » za 19 dec 2020, 14:31

Maar de Waalbrug is helaas niet geverfd. De renovatie werd al duurder dan begroot en er zit chroom-6 in de verf. Voor een grondige verfbeurt was geen geld meer. :|
Donateur Vereniging Wegenforum

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » za 19 dec 2020, 15:55

Ja, dat is zeer spijtig. Ziet er niet uit.

Lijkt mij dat het misschien beter ingepakt kan worden in een kunstig doek.. of een politiek kleurtje. Regenboog gekleurd doek lijkt mij wel te passen bij een stad als Nijmegen. :)

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » za 19 dec 2020, 16:25

Nee, het linkerdeel van de brug moet groen geverfd worden om bij de stad te passen ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » do 04 mar 2021, 21:43

Durashift schreef: za 19 dec 2020, 14:12 (..)

Overigens zijn zware vrachtwagens en landbouwvoertuigen nog niet welkom op de Waalbrug. Die mogen er pas vanaf eind maart overheen, want de steiger onder de hoofdoverspanning moet nog worden weggehaald.(..)
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... emaal-open

(..))

Nou, afgelopen woensdag zag ik dat de hoogtebeperking van het portaal bij Lent verwijderd waren. Er kwam mij een vrachtauto tegemoet rijden, de brug af vanuit Nijmegen. Duss, het is pas begin maart én de Waalbrug is al open voor zwaar verkeer. :top:
Dat is een meevaller. :woop:

Demassel
stadsweg

Bericht door Demassel » vr 05 mar 2021, 16:39

afgelopen woensdag weer opengesteld voor alle verkeer

playertwo
dorpsstraat

Bericht door playertwo » zo 07 mar 2021, 20:38

^^ niet helemaal. Borden zijn weg. De balk over de weg bij de kant van Lent stond er van de week (lees vrijdagmiddag) nog gewoon. Deze is naar ik weet geen 4m20 hoog. Andere kant niet op op gelet vanaf de N325 uit Duitsland

Demassel
stadsweg

Bericht door Demassel » zo 07 mar 2021, 20:50

playertwo schreef:^^ niet helemaal. Borden zijn weg. De balk over de weg bij de kant van Lent stond er van de week (lees vrijdagmiddag) nog gewoon. Deze is naar ik weet geen 4m20 hoog. Andere kant niet op op gelet vanaf de N325 uit Duitsland
Bij een opgeklapt portaal (er zat een klapmeganisme aan de balken) kon er gewoon een truck met oplegger ruim onderdoor, dus die 4,2m is er denk ik wel. Eind deze maand gaan de portalen zelf ook weg.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 08 mar 2021, 8:06

playertwo schreef: zo 07 mar 2021, 20:38 ^^ niet helemaal. Borden zijn weg. De balk over de weg bij de kant van Lent stond er van de week (lees vrijdagmiddag) nog gewoon. Deze is naar ik weet geen 4m20 hoog. Andere kant niet op op gelet vanaf de N325 uit Duitsland
Ik was hier vrijdagmiddag ook en kan dat inderdaad bevestigen. Vanuit de andere richting is er geen balk meer.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » wo 10 mar 2021, 23:12

Vanmiddag even overheen gereden, Nijmegen uit.

Zolang je naar beneden kijkt ziet het er wel redelijk uit. Maar...kijk niet naar de boog.. :neenee:

Mijn hemel, dat ziet er niet uit zeg. Jammer dat dit niet aangepakt kon worden.
Enfin, technisch zal de brug bij de tijd zijn.. het uiterlijk moeten we maar ff voor lief nemen.

Vraag: kan het zijn dat het verkeerslicht voor rechtsaf, direct op het landhoofd aan de kant van Lent gefixeerd is met het signaal voor het negenoog?
Ik moest daar rechtsaf maar kreeg rood terwijl verkeer vanuit Lent (vanaf de dijk zeg maar) opreed richting Waalbrug, ik had dus gewoon groen kunnen krijgen, want geen conflict. Maar dat gebeurde niet.

playertwo
dorpsstraat

Bericht door playertwo » za 03 apr 2021, 20:41

^^ In theorie zouden de voetgangers groen kunnen hebben, hoewel de oversteekplaats heel lang is afgesloten. Weet effe niet zeker of dat nog zo is.

Het verkeerslicht staat erg slecht afgesteld helaas. Bus heeft bijv rood terwijl het overige verkeer groen heeft of soms zelfs richting Lent groen en de bus rood.
Zijweg is nog zo ingesteld met 2 rijstroken richting Waalbrug, terwijl dat er 1 is, wat dus eigenlijk onnodig het verkeer richting Waalbrug stil zet als er enkel iemand richting Oversteek moet.
Het verkeerslicht erna, dus bij station Lent stond altijd slecht afgesteld, met name richting Oversteek. Dat is gelukkig wat minder slecht geworden.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » za 03 apr 2021, 21:12

^^^, al heb ik het idee dat toch vooral de hoofdstroom richting Arnhem rijdt. Vaak kom ik vanaf de Oversteek (nu niet meer nu de Waalbrug weer open is) en dan binnendoor naar Lent. Dat is toch wel ff telkens stoppen maar niet voor lange tijd.

Het viel mij de afgelopen week wel op dat het redelijk goed doorstroomt over de Waalbrug, weinig file voor dat verkeerslicht aan de voet van de brug, vanuit Lent/Arnhem zijde. Er waren toch heel wat automobilisten die via de fietsstraat ernaast naar de Oudedijk reden en linksaf de brug onderdoor staken om zo proberen eerder over de Waalbrug te kunnen.. :nahzeg:

Demassel
stadsweg

Bericht door Demassel » zo 04 apr 2021, 16:28

Terwijl die route ten tijde van de werkzaamheden ook geen voordelen gaf tov de file voor de brug

JB81
autoweg

Bericht door JB81 » zo 04 apr 2021, 16:41

Vroeger, toen je stad-uit 's avonds nog makkelijk 100 over de brug kon rijden (er was toch nergens ruimte voor een statief) en het daarna autosnelweg werd... :feestjeja:

R-R-L
dorpsstraat

Bericht door R-R-L » ma 05 apr 2021, 11:34

Demassel schreef: zo 04 apr 2021, 16:28 Terwijl die route ten tijde van de werkzaamheden ook geen voordelen gaf tov de file voor de brug
Zeker niet omdat de meesten rechts in de rij gingen staan. Geen idee waarom, maar prima, pakte ik links wel en reed ik 10-20 auto's voorbij.