[N201] Zandvoort - Hilversum

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » zo 04 nov 2018, 20:39

Vergeet het stuk tussen de A2 en Mijdrecht niet. Kan in de spits ook een behoorlijke vertraging opleveren.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » zo 04 nov 2018, 20:54

In de ochtendspits wil het nog wel eens voorkomen dat de file voor Loenersloot terugslaat tot aan de rotonde met de N523.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Vinny » ma 05 nov 2018, 20:06

Berrychello schreef: zo 04 nov 2018, 20:32 Ik heb de enquete ook ingevuld. Leuk om terug te lezen, veel verschillende meningen. Gek genoeg ook wat punten over Hilversum, terwijl dat volgens mij geen onderdeel was van deze enquete.

Grootste knelpunten voor de doorstroming zijn de aansluiting met de A2, Loenersloot en de brug bij Vreeland.
De provincie Utrecht gaat natuurlijk niet over Hilversum...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » di 06 nov 2018, 7:28

Precies. Daarom zo gek dat die reacties wel zijn meegenomen. Overigens was er gisteravond een informatie bijeenkomst. Een aantal dorpsbewoners is nu nogal ongerust omdat Royal Haskoning heeft gemeld dat een weg van 2x2 met vmax 100 de enige toekomstvaste oplossing is waarbij de congestie daadwerkelijk afneemt.
Bijzonder, want in Hilversum zullen ze echt niks veranderen. Verder wat mij betreft prima maar met het oplossen van knelpunten als Loenersloot, brug Vreeland en aansluiting A2 win je ook heel wat zonder direct te hoeven verbreden lijkt me.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » di 06 nov 2018, 7:31

Rein schreef: zo 04 nov 2018, 20:39 Vergeet het stuk tussen de A2 en Mijdrecht niet. Kan in de spits ook een behoorlijke vertraging opleveren.
Is dat ook niet een gevolg van de beroerde aansluiting met de A2? Kruising met de N212 lijkt me prima. Aansluiting Vinkeveen is niks, maar daar heb je als doorgaand verkeer geen last van.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Piles » di 06 nov 2018, 9:45

^^ probleem bij Mijdrecht is de aansluiting met Hofland. Daarna gaat het prima.
Dan heb ik het wel over de west-oost-richting, dus richting de A2. Andere kant op heb ik geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » di 06 nov 2018, 11:45

De congestie in de avondspits komt niet alleen of direct door de aansluiting met de A2 maar ook door de verkeerslichten bij Loenersloot in combinatie met drukte op de A2 zelf.
Wanneer er file ontstaat op het deel tussen de aansluitingen Abcoude en Vinkeveen zijn er velen die nog net de afrit Abcoude pakken en vervolgens of parallel aan de A2 over dat smalle weggetje door Vinkeveen rijden of via de Rijksstraatweg door Baambrugge etc. Via die tweede optie komt je op de betreffende VRI-kruising Loenersloot van de N201 uit. Gevolg van de hogere aanvoer vanaf de Rijksstraatweg is dat het licht voor doorgaande verkeer op de N201 richting Hilversum vaker op rood staat en dan stagneert daar de doorvoer. Dat slaat weer terug op de kruising bij de aansluiting A2 waar bovendien ook nog geritst moet worden.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » zo 11 nov 2018, 14:56

Vrijdag was er een avond van de Dorpsraad Vreeland waar dit onderwerp uiteraard ter sprake kwam. Aanleiding is eigenlijk dat Rijkswaterstaat klaar is met de files voor aansluiting Vinkeveen en de provincie vraagt dit op te lossen. In alle communicatie wordt dit door de provincie echter vertaald naar een soort plan om de hele N201 aan te pakken.
Niet heel realistisch, laat men eerst maar bekijken wat echt het probleem is en wat er aangepakt moet en kan worden, want zoveel ruimte is er bij Vinkeveen ook niet door het water parallel aan de N201.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » zo 11 nov 2018, 15:19

Bij de Vinkeveense plassen een strook dempen. Tussen de A2 en Loenersloot is ruimte zat aan de noordelijke zijde. Tussen de kruising N402 en Vreeland is ruimte ook geen probleem.
Alleen langs Loenersloot en de brug over het ARK en de Vreelandbrug wordt passen en meten om daar uit te breiden.
Tussen Vreeland en Hilversum is het grootste stuk ook water aan weerszijden maar dat is zaak van de provincie Noord-Holland.

Overigens is die spitsfile op de A2 al op te lossen wanneer er iets aan die VRI-kruising bij Loenersloot gedaan kan worden.
Zat eerst te denken aan zo'n voorrangsplein zoals bij Driemond is toegepast maar daar is de doorgaande verkeerstroom op de N201 te groot voor. Dan komt verkeer vanuit Loenersloot de N201 amper op tijdens de spitsuren.

Wat ook mogelijk is, beetje impopulaire optie, een gesloten verklaring voor de Rijksstraatweg tijdens de avondspits. Maar dat is aan de gemeente Stichtse Vecht.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Piles » zo 11 nov 2018, 17:35

Waarom geen Vinkenveense oplossing:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » zo 11 nov 2018, 21:56

Nee, voor het stuk tussen A2 en Vreeland moet je aan grootschalige oplossingen denken. Daar moet gewoon een hele nieuwe rijbaan bij met dus een extra brug over ARK. Dan kun je ook de aansluitingen aanpassen, waarbij je zoveel mogelijk bestaande wegen intact laat; dat houdt de kosten beperkt.

Maar nu iets doen aan de inrichting bij Loenersloot betekent alleen maar meer uitstel voor een toekomstbestendige oplossing
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Vinny » ma 12 nov 2018, 7:33

Ik heb zelf het idee dat alleen een grondige opwaardering nog zin heeft. De intensiteiten van de N 201 zijn toch al ver boven wat een gewone gebiedsontsluitingsweg aankan. Je ontkomt wellicht niet aan wat hier staat:
Een aantal dorpsbewoners is nu nogal ongerust omdat Royal Haskoning heeft gemeld dat een weg van 2x2 met vmax 100 de enige toekomstvaste oplossing is waarbij de congestie daadwerkelijk afneemt.
Ik zou dan proberen om de weg verder van het dorp aan te leggen. En afrit Vinkeveen is een lastig ding. Het wordt erg moeilijk om er iets moois van te maken. Voor bijvoorbeeld een klaverblad ontbreekt de ruimte. Ik zou zeggen: mooie ontwerpuitdaging.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door jelger » ma 12 nov 2018, 10:51

Het zou voor de ontsluiting van de regio goed zijn, en dat door te trekken naar Hilversum.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Schelpenpaadje » ma 12 nov 2018, 11:46

Beperkte ruimte in een bijzonder landschap is ook een uitdaging voor de rest van de weg .

Als het dempen van water taboe is zie ik nog het meest in een 2x2 verdiepte ligging gebouwd met caissons.
Je kunt een (deels) nieuw tracé zo veel mogelijk het bestaande ontginningspatroon volgen en ligging langs -of zelfs door- dorpen is minder bezwaarlijk.

Aanleg van nieuwe infrastructuur in dit gebied gaat altijd pijn doen, je moet daarom vooral kijken naar het eindplaatje en hoe zaken als bereikbaarheid, landschap en leefbaarheid daarin hand en hand kunnen gaan tegen een nog op te brengen prijskaartje.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Piles » ma 12 nov 2018, 11:50

^^ allemaal leuk en aardig, maar met een nieuwe brug en 2x2 staan we komende 10 jaar gewoon nog in de file... :(

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » ma 12 nov 2018, 23:09

Weet ik niet. Noord Holland gaat iig niks doen, dus tussen de A2 en de weg naar Loenen 2x2 is voldoende. Zelfs een wisselstrook in het midden zou al helpen.
Bij Loenersloot was het idee een tunneltje zodat het verkeer alleen vanaf de noordzijde aansluit op de N201. Dan heb je maar één kruising. Eventueel kan een Vinkeveen oplossing ook, maar voor het mooie is er wel een VRI nodig. Invoegen zou anders echt ondoenlijk worden.

Denk je breder, dan moet je denken aan (weer) een station bij Loenersloot. Eigenlijk gelijk een permanente buslijn tussen Mijdrecht en Hilversum. Dan zal het autoverkeer iets afnemen.

De westzijde van de A2, 2x2 tot aan de N212. Maar ik ben wel benieuwd of de kruising onder de A2 wel genoeg capaciteit heeft voor zo'n aanpassing.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » ma 12 nov 2018, 23:15

^^ De kruising onder de A2 zelf heeft al twee stroken voor rechtdoor. Probleem is de afstreping naar één strook na de kruising. Wordt die linker strook doorgezet zal de doorstroming zeker verbeteren.

Janv
woonerf
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 14:08
Locatie: Hilversum

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Janv » wo 14 nov 2018, 11:57

In de Nieuwe Meerbode van vandaag (PDF van de krant - zie voorpagina en pagina 4) doet de lokale ChristenUnie-SGP fractie een nieuw suggestie voor de aansluiting Vinkeveen in de N201.
Hier ook nog de link naar het persbericht op de website van de politieke partij.

Ze stellen voor om de aansluiting iets naar het westen te verplaatsen en de aansluiting zelf via een rotonde te regelen. Een rotonde in de N201 op die plek... ik ben geen deskundige maar vraag me af of dat goed kan werken op die plek. Bij Nederhorst den Berg ligt ook een rotonde en daar werkt het wel, maar daar zijn (volgens mij) de verkeersstromen iets kleiner en bovendien is daar meer ruimte voor een rotonde.

Variant C is ook interessant. Daar hebben ze de afrit vanuit de A2 en de oprit richting de A2 weggehaald en moeten die weggebruikers van de rotonde gebruikmaken. In de andere richting blijft de op/afrit wel liggen.
Laatst gewijzigd door Chris op wo 14 nov 2018, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: linkfix

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » wo 14 nov 2018, 12:30

Zoals ik het lees, wordt de noord-zuidrichting onder het viaduct voor autoverkeer afgesloten. En zal al het autoverkeer dus over die rotonde moeten. Dan moet je daar wel een behoorlijk forse rotonde neer gaan leggen, dat zal dus al een turborotonde moeten worden. En ik denk dat de capaciteit daarvoor niet voldoende is, en dat het zowel op de N201 als de noord-zuidrichting voor vertraging zal gaan zorgen, de hele dag door.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Schelpenpaadje » wo 14 nov 2018, 13:00

Als het bestuurders en politiek niet lukt de juiste voorwaarden weet te scheppen voor een goede oplossing, zijn er altijd wel politici en partijen die dan maar zelf suboptimale oplossingen gaan bedenken.

Op vergelijkbare wijze levert het proces rond Hooipolder de vreemdste hersenspinsels. Voor een weg als de N35 een vergelijkbaar scenario als bij de N201, namelijk dat delen afzonderlijk worden opgelapt waarmee de noodzaak voor een grondige integrale aanpak in feite verdwijnt.

Wanneer een knelpunt om oplossingen schreeuwt en het maar niet lukt tot een deugdelijke aanpak te komen zou de politiek dáár een punt van moeten maken. Door een gebrek aan geld/ruimte/draagvlak/enz. als gegeven te accepteren en dan maar iets te tekenen dat wel wellicht wel haalbaar is, maar geen oplossing biedt, ben je straks alleen maar verder van huis.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » wo 14 nov 2018, 13:09

Bij de rotonde met Nederhorst is het aanbod vanaf de N523 niet heel groot. De stromen op de N201 zijn in de spits wel behoorlijk. Die rotonde is uitgevoerd als een turborotonde waarbij aaridig wat verkeer uit de richting Hilversum de linkerstrook pakken, ook om dat punt wat slakken in te kunnen halen. Vanaf de N523 kom je op zich makkelijk de N201 op.

Ik weet niet hoeveel verkeer vanuit Vinkeveen de N201 op rijdt. Maar lijkt me dat in de huidige situatie invoegen op de N201 in de spits niet makkelijk zal zijn want er is geen invoeglengte aan het eind van de toeritten.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » wo 14 nov 2018, 19:05

^^
Ik doe het bij de rotonde juist andersom: de rechterbaan pakken om slakken in te halen :)

Vinkeveen : waarom zou er een knip moeten in de Herenweg? Lijkt me onnodig en inderdaad de druk op een kruising alleen maar verhogen.

Belangrijk is in ieder geval dat de woonwijken in Vinkeveen iets directer worden ontsloten dan nu via de Herenweg.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Vinny » wo 14 nov 2018, 20:02

Je kunt de westelijke aansluiting natuurlijk ook ongelijkvloers maken door het talud van de N 201 door te trekken. De rotonde komt dan op maaiveld. De ruimte is er wel voor. Je kunt eventueel de weg nog wat in noordelijke richting opschuiven: https://goo.gl/maps/VqeFc7pQ3YG2
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » wo 21 nov 2018, 14:45

De provincie Noord-Holland vraagt gebruikers mee te denken over de bouw van de nieuwe Cruquiusbrug in de N201 in richting Heemstede. De oude brug uit 1932 zal in 2021 of 2022 worden vervangen. Op www.cruquiusbrug.nl kan iedereen tot en met zondag 9 december suggesties geven voor het ontwerp van de nieuwe brug.
Provincie Noord-Holland schreef:Denk mee voor een innovatieve én duurzame nieuwe Cruquiusbrug

De provincie Noord-Holland vraagt bewoners, bedrijven en gebruikers mee te denken over de bouw van de nieuwe Cruquiusbrug (N201) richting Heemstede.

De brug is aan vervanging toe en wordt in 2021 - 2022 circulair, energiezuinig en zo onderhoudsarm mogelijk gebouwd. Suggesties hiervoor kunnen worden ingediend via Cruquiusbrug in beeld.

Nieuwe Cruquiusbrug
De oude Cruquiusbrug richting Heemstede stamt uit 1932 en is aan vervanging toe. De nieuwe brug wordt verbreed waardoor meer ruimte ontstaat voor fietsers en voetgangers. Hierdoor verbetert de doorstroming voor het verkeer op de N201.

De provincie Noord-Holland heeft hoge ambities voor de nieuwe Cruquiusbrug.

De nieuwe brug wordt circulair, energiezuinig en zo onderhoudsarm mogelijk gebouwd. Circulair bouwen betekent efficiënt en slim omgaan met grondstoffen en materialen zoveel mogelijk hergebruiken. Het zo onderhoudsarm mogelijk bouwen van de brug levert in de toekomst minder hinder voor het verkeer op.

Interactief platform
Op www.cruquiusbrug.nl is een interactief platform beschikbaar waar iedereen tot en met zondag 9 december 2018 suggesties kan geven voor het ontwerp van de nieuwe, duurzame brug. De provincie bekijkt of de suggesties het ontwerp verder kunnen verbeteren. Uiteraard moet dit passen binnen de planning, het beschikbare budget en vanzelfsprekend met zo min mogelijk hinder. Op elke suggestie volgt een terugkoppeling.

Het platform blijft ook tussen 9 december en eind 2018 actief en ook dan kunnen suggesties worden ingediend. Deze worden op een later moment verwerkt waardoor een terugkoppeling wellicht langer duurt. Het ontwerp is begin 2019 gereed.

In juni 2019 start de provincie met de aanbesteding van de nieuwe Cruquiusbrug.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Schelpenpaadje » wo 21 nov 2018, 15:19

Bij Ritzumazijl, ten westen van Leeuwarden, wordt momenteel de eerste brug gebouwd met een dek van biocomposiet (80% bio-vezels, 20% glasvezel).

https://www.vrij-baan.nl/2017/07/19/stu ... er-wereld/
https://www.verkeerinbeeld.nl/artikel/0 ... itsumazijl

Benieuwd of er ook bij de Cruquiusbrug in de N201 een verrassende materiaalkeuze uit de bus komt.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Schelpenpaadje » do 29 nov 2018, 15:39

Hier maar even:

Hoewel Mark Rutte eerder aangaf dat het rijk geen geld gaat steken in de terugkeer van de Formule 1 op Nederlandse bodem, vindt de VVD dat de overheid wel zou kunnen helpen met het aanleggen van betere toegangswegen naar Zandvoort:

https://nl.motorsport.com/f1/news/grand ... d/4306146/

Rudmer Heerema, woordvoerder Sport bij de VVD, is vrijdagavond te gast bij het WNL-programma Haagse Lobby, om 22.55 uur op NPO2.

Ik ben wel benieuwd aan wat voor verbeteringen de partij dan denkt. Aan het upgraden van de N201 of N200 hangt een flink prijskaartje en voor een Grand Prix in 2020 zouden er heel snel plannen opgestart moeten worden.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » do 29 nov 2018, 17:42

Het wordt sowieso praktisch gezien al een uitdaging om de N201 of N200 te upgraden, een deel van beide wegen loopt door de bebouwde kom. Alleen de N200 is door het duingebied al 2x2.
En met een weg over een nieuw tracé krijgt men te maken met natuurgebieden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Vinny » do 29 nov 2018, 19:52

Vooral de bijzonder slechte verbinding tussen de autosnelwegen rondom Haarlem en resp. de N 200 en de N 201 lijken me problematisch. Ik vrees alleen dat je er met een 'goedkope' oplossing niet bent. Gevoelsmatig wringt de schoen hem vooral op de in het rood aangegeven weggedeelten. Daar volstaat alleen een zware upgrade.
Afbeelding
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » wo 12 dec 2018, 19:58

De besluitvorming voor de plannen voor het Utrechtse deel van de N201 zijn uitgesteld vanwege een 'te drukke agenda' bij de Gedeputeerden. Begin januari neemt men mogelijk wel een besluit.
Provincie Utrecht Team Toekomst N201 schreef: Vanwege een te volle agenda van Gedeputeerde Staten is het voorstel over een voorkeursvariant helaas doorgeschoven van 18 december 2018 naar 8 januari 2019.

Wij berichten u daarna snel welke voorkeursvariant GS voorstelt. Op www.toekomstN201.nl kunt u dan ook de stukken inzien.
Het voorstel wordt op 28 januari 2019 behandeld in de Statencommissie MME.

Op 18 februari 2019 nemen Provinciale Staten daar een besluit over. Dit is conform de oorspronkelijke planning. Er is dus geen sprake van vertraging.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » do 27 dec 2018, 20:45

Er is de laatste tijd nogal wat reuring rondom een mogelijke vierbaansweg over de hei bij Hilversum. Ik kon hier niets over vinden, maar dit artikel stuurt mij de juiste kant op: Massale steun voor petitie tegen vierbaansweg door Hilversumse Heide

De verbreding van de N201 is genoemd als een mogelijke deeloplossing van één van de genoemde oplossingen. Daarnaast haalt het rapport zelf al aan dat een weg over de hei niet realistisch is. Eigenlijk wordt alleen een ondertunneling als mogelijke oplossing genoemd. Het opzetten van een petitie, die massaal via Facebook gedeeld wordt (o.a. in een Vreeland-groep) is dus een vrij overtrokken reactie. Er is geen lokaal overheidswezen dat ook maar zo'n weg over de hei aan het overwegen is.

Mijn visie: als de capaciteit van de A1 door het Gooi wordt verbeterd is een verbreding van de A1 tussen Vreeland en de A27 niet nodig. Het bevorderen van de doorstroming wel en dat zou inderdaad kunnen door een omlegging aan de zuidkant van Hilversum langs. Ondertunneling is niet ideaal ivm de tunnelwet, maar een deels open bak onder maaiveldniveau zou een prima oplossing zijn.

Plaats reactie