[N201] Zandvoort - Hilversum

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » za 06 jul 2019, 20:42

Twee maanden geleden kwam ik op dinsdagmiddag bij Schiphol vandaan en ondanks de verbreding van afrit Vinkeveen duurde het toch 20 minuten voordat ik de kruising van de N201 voorbij was...

Deze weken zijn bijeenkomsten, georganiseerd door provincie Utrecht, over de mogelijke verbeteringen aan de N201. Afgelopen week was ik bij de bijeenkomst in Vreeland. Een aantal mensen van de provincie en van Tauw waren aanwezig. Voor Vreeland wat plannetjes, maar niet veel spannends. Fietstunneltje aan de westkant om fietsers en voetgangers buiten die kruising te houden is de enige verbetering.
Uiteraard werd een aquaduct ook nog genoemd (de Dorpsraad is daar al jaren mee bezig), maar men liet al doorschemeren het niet heel realistisch te vinden. Ook liet men zien dat het daadwerkelijke probleem niet zo zeer de brugopening is. Het probleem zit meer bij het stuk tussen de N402 en de A2 en daarover werd in deze bijeenkomst niet veel losgelaten. Ik begreep wel iets van een wenselijke verbreding aldaar en een andere inrichting van kruispunt Loenersloot.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Hajo » zo 07 jul 2019, 12:07

Als ik goed geïnformeerd ben, wordt de N201 niet verbreed en komt er ook geen aquaduct. Te duur, slecht voor het milieu, geluidsoverlast e.d. Het blijft bij hier en daar een cosmetische ingreep. :|

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Schelpenpaadje » zo 07 jul 2019, 14:18

Nee, opstoppingen op maaiveld, daar zit de omgeving op te wachten :facepalm:

Lastig met zo'n bijeenkomst is dat de provincie verschillende belangen behartigt (geld, automobilisten, fietsers/voetgangers, omgeving, direct omwonenden, milieu) die vaak tegenstrijdig zijn. Eigenlijk zou zo'n dorpsraad bijval moeten krijgen van een overheid, bijvoorbeeld van de gemeente, om hun wensen en ambities goed op de kaart te krijgen.

Dat de provincie zegt dat het probleem elders ligt maar op zo'n bijeenkomst niet met een integraal plan komt is eigenlijk ook een zwaktebod tegenover de wensen van de omgeving, die wel concreet zijn.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hiversum

Bericht door mavas » zo 07 jul 2019, 19:59

Hajo schreef: zo 07 jul 2019, 12:07 Als ik goed geïnformeerd ben, wordt de N201 niet verbreed en komt er ook geen aquaduct. Te duur, slecht voor het milieu, geluidsoverlast e.d. Het blijft bij hier en daar een cosmetische ingreep. :|
Ik kan absoluut niet voorstellen dat het tussen de A2 en de N402 blijft zoals nu. Gewoon onmogelijk.
Voor de verkeersveiligheid is de huidige situatie al niet goed, laat staan als er nog meer verkeer bij komt. Het nationale doorgaande verkeer heeft er ook last van.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » zo 07 jul 2019, 22:16

Het deel tussen de N402 en de A2 verdubbelen is eigenlijk een must. Het liefst ook het deel tussen de N402 en het Singel bij Vreeland om dat ritspunt ook weg te hebben. Met daarbij de N402 en Rijksstraatweg ongelijkvloers op de N201 aansluiten.
Denk dat de ergste congestie dan wel opgelost is. Dat die in de ochtend soms zelfs bij de rotonde naar Nederhorst begint is terugslag.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » vr 12 jul 2019, 21:25

Probleem zit tussen de N402 en de A2, Ik denk dat een verbreding tot aan Vreeland niet eens nodig is.
Maarja, die verbreding tussen de N402 en A2 is echt wel nodig. Als dat er niet komt, dan gaat er niks veranderen aan de drukte.
Een aquaduct zou heerlijk zijn, ook voor de doorstroming, maar de kosten baten analyse daarvoor wordt nog een lastige.

Als ik even mag dromen: een aquaduct icm ongelijkvloerse kruisingen thv Vreeland en direct een vmax van 100. Doorrijdend verkeer stoort veel minder dan optrekkend en afremmend verkeer, als het maar lekker doorstroomt.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » vr 12 jul 2019, 21:29

En het probleem moet, zoals jullie eerder hebben aangegeven, groter worden bekeken: als de A1 door het Gooi niet wordt aangepakt zal elke aanpassing aan de N201 een aanzuigende werking hebben op het verkeer in de wijde omgeving.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » vr 12 jul 2019, 23:14

^^ Zolang er niks aan het gedeelte tussen Hilversum en Vreeland gebeurt zal een aanzuigende werking wel meevallen.
Het blijft nog lekkerder rijden om vanaf de A27 via de A1 richting Amsterdam te gaan dan door Hilversum via de Diependaalselaan te moeten rijden.
De N201-route wordt pas interessant voor doorgaand verkeer wanneer die buiten Hilversum langs komt te liggen zoals ooit gepland was vanaf het inmiddels verdwenen knooppunt met de A27 bij Hilversum.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » ma 15 jul 2019, 15:43

De gemeente Haarlemmermeer heeft de intentie de N201 (Weg om de Noord) bij Hoofddorp te (laten) verleggen, aldus lokale media. De weg zou een stuk naar het noorden moeten worden opgeschoven en bij Vijfhuizen aan moeten gaan sluiten op de N205. Rond de plaats van de oude N201 wil de gemeente namelijk circa 10.000 nieuwe woningen bouwen. De verlegging zou uiterlijk rond 2030 moeten plaatsvinden.

Het plan om de N201 te verleggen is niet helemaal nieuw. Iets dergelijks werd bijvoorbeeld ook al in het Deltaplan Bereikbaarheid uit 2012 genoemd als ontwikkeling op termijn.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Schelpenpaadje » ma 15 jul 2019, 18:06

Een mooi streven. Tegelijk is er door de jaren heen al meer geschoven met deze weg, met nog niet zo lang geleden nog een nieuw tracé rond Uithoorn en een nieuwe aansluiting op de A4. Wat is de integrale visie met deze weg - als deze er al is?

Wordt er bij een verlegging ter hoogte van Hoofddorp ook gekeken naar de manier waarop beide delen op elkaar en op de A4 aansluiten? Loopt dit nummer bij wijze van spreken over een paar jaar ter hoogte van de N232?

Het is schipperen met de ruimte in dit gebied en de nabijheid van Schiphol maakt het er ook niet makkelijker op. Tegelijk lijkt het verkeersaanbod alleen maar toe te nemen en een nieuwe woonwijk brengt ook weer extra verkeer met zich mee. Dat vraagt om meer dan het verleggen van de bestaande weg. Misschien wel om een tunnel voor doorgaand N201-verkeer vanaf Schiphol-Rijk tot voorbij de A5 om de aansluiting met de A4 en omliggende delen te ontlasten?

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Hajo » ma 15 jul 2019, 18:16

Waarom bouwt men niet zuidwaarts, richting Nieuw-Vennep? Lijkt mij beter dan een uitbreiding noordwaarts waar je te maken krijgt met Schiphol.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » ma 15 jul 2019, 18:23

Juist vanwege Schiphol mag er tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep niet gebouwd worden, omdat daar een uitvliegroute loopt. Alle reststukken aan de zuidkant worden nu volgebouwd en dan is Hoofddorp ‘vol’. Aan de noordkant kan nog wel gebouwd worden, omdat daar geen vliegroutes lopen. Er is daar wel (veel) grondgeluid, maar dat zijn vooral trillingen en daar zijn geen normen voor.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » ma 15 jul 2019, 18:32

Dan wordt het N201-deel vanaf Cruquius naar Heemstede vast ontnummerd mocht dit plan doorgaan.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Hajo » ma 15 jul 2019, 18:36

^^ Best mogelijk.

Als je vanaf de Kaagbaan vertrekt naar de VS of Canada, dan maakt het vliegtuig na het opstijgen meteen een bocht naar rechts. Precies tussen Nieuw-Vennep en Hoofddorp door...

Toch zie ik weinig in een uitbreiding noordwaarts. Behalve trillingen heb je ook nog zoiets als geluidsoverlast. Waar je die 10.000 extra woningen dan moet laten? Ik denk aan Almere. Rondom Amsterdam is vrijwel geen ruimte meer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » ma 15 jul 2019, 19:02

Ten westen van Nieuw Vennep kan en zal ook nog wel worden gebouwd. Ik meen dat tussen Nieuw Vennep en de N205 ook nog eens iets van 10 tot 15 duizend woningen kunnen worden gebouwd. En elders in de Haarlemmermeer bij elkaar nog eens zo’n aantal. Totaal denk ik wel 30 tot 40 duizend woningen in komende 15 jaar.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » ma 15 jul 2019, 19:14

Best gek, de N201 ligt daar juist zo mooi om de kern heen. En gaat toch nog redelijk de richting op die ie ooit bedoeld is. Als ie nu nog meer wordt omgelegd vraag ik me af of ie dan nog wel ligt om van A naar B te komen. Wordt dat dan niet van A naar C? Zeker ook omdat ik Hoofddorp aan de zuidkant een doolhof vind vwb doorgaande routes, maar ik kom er niet vaak dus dat kan ook aan mij liggen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Vinny » ma 15 jul 2019, 19:57

Wat is de integrale visie met deze weg - als deze er al is?
Er is niet echt een integrale visie. De regio wil er wel een goed uitgebouwde stroomweg van maken, maar vaak ontbrak het geld of de politieke wil. De verlegging die tussen 2007 en 2013 is aangelegd is een soort 'patchwork' geweest van allerlei verschillende plannen die bij elkaar zijn gevoegd. Het had allemaal beter en gestroomlijnder gekund, maar binnen de randvoorwaarden van een beperkt budget, een beperkte ruimte en een aantal aanvullende eisen met betrekking tot de ontsluiting van wat kantoorwijken is denk ik wel het maximaal haalbare aangelegd. Het plan om de 'Weg om de Noord' ook op te schuiven en bijvoorbeeld aan te sluiten op de A 5 is ook niet nieuw, maar is destijds ook gesneuveld vanwege de hoge kosten en de relatief beperkte meerwaarde.

Zelf had ik het ook wel een goed idee geleken als de aansluitingen alsvolgt waren aangelegd:
Afbeelding
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » ma 15 jul 2019, 20:44

Het is duidelijk dat met de N201 omlegging niet tot de meest ideale oplossing is gekomen, maar al met al heeft het toch behoorlijk wat problemen opgelost. De verkeerssituatie in bijvoorbeeld Aalsmeer is natuurlijk enorm verbeterd en rond Hoofddorp is de congestie die behoorlijk hoog was, zowel in de ochtend- als de avondspits (en dan steeds zowel naar de A4 als vanaf de A4), verminderd naar bijna nihil. Wat dat betreft ben ik er in ieder geval heel erg blij mee.

De plannen om de Weg om de Noord om te leggen vind ik vrij onzinnig. Wie heeft er enig nut bij wanneer de omgelegde weg aantakt op de N205 bij Vijhuizen? Eigenlijk alleen de mensen die uit Vijhuizen komen of er naartoe moeten, maar voor zo'n beetje alle andere gebruikers van de N201 levert het alleen maar een omweg op. Wat mij betreft hoeven deze plannen geen doorgang te vinden.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Schelpenpaadje » ma 15 jul 2019, 21:45

Hajo schreef: ma 15 jul 2019, 18:36 Waar je die 10.000 extra woningen dan moet laten? Ik denk aan Almere. Rondom Amsterdam is vrijwel geen ruimte meer.
Uitbreiding elders is niet in het belang van de gemeente Haarlemmermeer...

Provincies en het rijk zouden gemeenten wel wat meer mogen remmen in hun expansiedrift. Je kunt Hoofddorp met de huidige ligging ten opzichte van de N201 en vluchtpaden inderdaad ook als af beschouwen. Voor verdere groei kan men dan nog wel naar inbreiding kijken. Of bouw een nieuwe kern tussen Hoofddorp en Vijfhuizen, met eigen voorzieningen, waarvoor je de bestaande wegen niet hoeft om te leggen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » di 16 jul 2019, 12:56

Schelpenpaadje schreef: ma 15 jul 2019, 18:06Een mooi streven. Tegelijk is er door de jaren heen al meer geschoven met deze weg, met nog niet zo lang geleden nog een nieuw tracé rond Uithoorn en een nieuwe aansluiting op de A4. Wat is de integrale visie met deze weg - als deze er al is?
Goed punt. Ik denk dat de gemeente nog helemaal geen contact met de provincie heeft gehad over de ontwikkelingen. In ieder geval lijkt de gemeente die visie niet te hebben, hopelijk de provincie wel.
Het lijkt mij namelijk een onlogische verbinding worden als je vanuit Heemstede eerst onder de N205 doorrijdt, dan een stukje terug moet via 2 VRI's, tot je echt bij de N205 bent. Dan de N205 naar het noorden moet volgen en dan weer naar rechts moet om de (vernieuwde) N201 te vervolgen.
Ik heb ook zo het idee dat het stuk van de oude naar de nieuwe N201 dan ook aangepast moet worden. Als dit met een verkeersmodel wordt doorgerekend zal de uitkomst wel zijn dat er behoorlijk wat geld in verbouwing van bestaande wegen gestoken moet worden.

Kortom, ik moet het nog maar afwachten hoe realistisch deze plannen zijn en of het ooit tot uitvoering komt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Vinny » di 16 jul 2019, 20:01

De gemeente voorziet woningbouw. Vermoedelijk hebben ze dollartekens in de ogen... :nothanks:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » vr 26 jul 2019, 20:37

Juist die woningbouw is de oorzaak van de gekke route van deze weg. Ooit liep ie door de kernen Uithoorn, Aalsmeer en Hoofddorp. Uiteraard ook om die kernen te verbinden. Maar die taak verwatert haast als je m steeds verder om gaat leggen.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » vr 26 jul 2019, 23:10

^^ Een route als de N201 wil je ook niet door woonkernen.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Lekkere Kwal » do 01 aug 2019, 11:23

Op toekomstn201.nl zijn de 'Ontwerpateliers' geplaatst, buzzword-bingo voor de tracedelen die aangepakt worden binnen het project.
Ontwerpateliers in 2019

Op 4, 8, 9 en 11 juli 2019 waren er ontwerpateliers voor belanghebbenden en omwonenden per deelgebied (Mijdrecht e.o., Vinkeveen e.o., aansluiting A2-Loenersloot, Vreeland). In deze ateliers zijn de mogelijke oplossingen voor de zeven knelpunten meer in detail besproken. In het knelpuntenoverzicht vindt u de info over de ontwerpen die getoond en besproken zijn. Via een reactieformulier (docx, 33 kB) kunt u tot 1 september 2019 nog reageren op de voorlopige ontwerpen. U kunt uw reactie sturen naar toekomstN201@provincie-utrecht.nl
Direct linkje naar het knelpuntenoverzicht hier. Heb het nog niet goed bestudeerd maar ik zie niks spannends behalve een tunnel bij Vreeland als variant (te vinden bij Bouwstenen). Ogenschijnlijk geen aanpak van de brug over het ARK en geen ongelijkvloerse kruisingen, alleen optimalisaties met een vrije baan aan de buitenkant, bypass voor een lokale richting etc.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » vr 02 aug 2019, 20:31

Ik kreeg er gisteren een mail over en heb direct geantwoord dat ik een plan voor de kanaalbrug mis. Want dat is het echte knelpunt.
Een verhoging van de capaciteit bij de kruisingen heeft geen zin want de kruisingen an sich zijn geen knelpunt.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » di 06 aug 2019, 21:27

Wat foto's van de noordelijke brug over de Ringvaart in de N201 bij Cruquius. Deze brug stamt uit begin jaren dertig en wordt in 2020 of 2021 vervangen vanwege einde levensduur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit: als bonus nog een foto uit het Noordhollands Archief van dezelfde brug omstreeks 1934.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rein op do 08 aug 2019, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Kaaiman » wo 07 aug 2019, 8:21

Noord-Holland heeft toch wel een hoop van die opvallende vooroorlogse bruggen, de ene wat mooier dan de andere, maar toch jammer dat die zo onderhand op hun einde lopen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Vinny » wo 07 aug 2019, 22:07

Het is vooral jammer dat die vervangen worden door een model 'plank met steel' in plaats van het karakteristieke ontwerp te behouden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » wo 25 sep 2019, 19:45

Vanavond was er een informatieavond over de vervanging van het noordelijke brugdeel van de Cruquiusbrug. Deze brug uit 1932 zal in 2021/2022 worden gesloopt en vervangen door een nieuwe brug. Het zuidelijke brugdeel (die naar ik meen uit de jaren 70 komt) krijgt in deze periode wat onderhoud. De nieuwe noordelijke brug wordt iets breder dan de huidige brug, maar zal geen busstrook krijgen (die er wel is in het stuk voor en het stuk na de brug). Daarnaast zullen een aantal gelijkvloerse oversteken aan de Haarlemmermeerse kant van de brug vervallen en worden vervangen door een nieuwe fietstunnel die onder de bruggen doorgaat. De verwachting is dat de vervanging van de Cruquiusbrug zeker een jaar zal duren.

Hieronder een plaatje van hoe de verkeerssituatie na de werkzaamheden zal moeten gaan worden. Ter oriëntatie: links ligt Heemstede, rechts Haarlemmermeer. Het Cruquiusgemaal ligt helemaal bovenaan.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » do 26 sep 2019, 14:52

Verrassend dat die busstrook uit het ontwerp is gehaald. Ik dacht altijd dat dat een gegeven zou zijn, dat er een busstrook zou komen. Dit is gezien de omstandigheden denk ik wel het beste ontwerp wat er uit kan komen. Fijn dat fietsers onderlangs kunnen, goed voor de doorstroming en de veiligheid.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie