[N201] Zandvoort - Hilversum

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » zo 21 aug 2016, 22:27

Die ongelijkvloerse kruising bij Vinkeveen is ook niet echt breed. Het is echt een onding. Daar invoegen is ook een crime : of volgas, of bovenaan gaan stilstaan. Een tussenweg is er niet.
Raar dat de A80 niet gewoon de N201 zou volgen tot bijvoorbeeld net voor Mijdrecht waar ie bij het industrieterrein naar het noorden zou kunnen afbuigen.

Over Vinkeveen : de nieuwe plannen lijken mij wel aardig, al komt Vinkeveen helaas nooit van die weg af die het oude dorp doorsnijdt.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » zo 28 aug 2016, 18:21

De vakantie is weer bijna voorbij en dat is te merken. N201 vanuit Hilversum staat iedere middag vast voor de kruising met het Zuidereinde. Verkeerslicht instelling daar klopt geen hout van. Vanaf Hilversum omrijden via Loosdrecht (Rading-Loosdrechtsedijk-Kromme Rade) is soms zelfs sneller, dan kom je vanaf een andere weg diezelfde kruising op rijden.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » ma 29 aug 2016, 12:31

^^ Hoe kan daar dan wel hout gemaakt van worden?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » ma 29 aug 2016, 18:47

Heb ook het idee dat de wachtijden regelmatig vrij lang zijn daar voor het doorgaande verkeer op de N201. Het zijn twee kruisingen achter elkaar waarbij de verkeerslichten zijn gekoppeld.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » di 30 aug 2016, 15:17

Eerst ging het beter, maar sinds een jaar of twee heeft de N201 minder groen gekregen en de zijwegen meer. Tenminste, dat is mijn constatering.

Een grote aanpassing lijkt me niet nodig, want de max qua verwerkingscapaciteit zit in Hilversum. Dan wordt dat de bottleneck. Des te vreemder dat de bottleneck nu buiten de bbk zit.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » wo 28 sep 2016, 10:35

De aanleg van de fietstunnels bij Hoofddorp gaat op korte termijn van start.
Provincie Noord-Holland schreef:Voorbereidende werkzaamheden fietstunnel west N201

Deze week begint aannemer BAM in opdracht van de provincie Noord-Holland met het voorbereidende werk aan de fietstunnel bij de kruising van de N201 met de Van Heuven Goedhartlaan bij de brandweerkazerne in Hoofddorp.

Trillingsmeters
De werkzaamheden bestaan uit het trillen van damwanden rond de locatie van de toekomstige fietstunnel. Deze methode van het plaatsen van damwanden geeft beperkt geluidsoverlast. Om te voorkomen dat er schade aan omliggende panden ontstaat, zijn op een aantal panden in de directe omgeving trillingsmeters geplaatst. Deze meters geven aan of de werkzaamheden teveel trilling veroorzaken. Slaan de meters teveel uit, dan leggen wij de werkzaamheden stil en zetten wij een andere techniek in om de damwanden te plaatsen.
en
Provincie Noord-Holland schreef:Voorbereidende werkzaamheden fietstunnel oost N201

Deze week begint aannemer BAM in opdracht van de provincie Noord-Holland met het voorbereidende werk aan de fietstunnel bij de kruising van de N201 met de Van Heuven Goedhartlaan bij het Crown Plaza hotel.

Trillingsmeters
De werkzaamheden bestaan uit het trillen van damwanden rond de locatie van de toekomstige fietstunnel. Deze methode van het plaatsen van damwanden geeft beperkt geluidsoverlast. Om te voorkomen dat er schade aan omliggende panden ontstaat, zijn op een aantal panden in de directe omgeving trillingsmeters geplaatst. Deze meters geven aan of de werkzaamheden teveel trilling veroorzaken. Slaan de meters teveel uit, dan leggen wij de werkzaamheden stil en zetten wij een andere techniek in om de damwanden te plaatsen.


Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Vinny » za 05 nov 2016, 21:26

Geen draagvlak voor wegverbreding tussen Uithoorn en Vinkeveen:
http://www.meerbode.nl/17060/
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » ma 07 nov 2016, 6:32

^^ Geen draagvlak van inwoners van de omgeving. Geen verrassende conclusie, inwoners zijn tegen alles.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Wouter N14 » ma 07 nov 2016, 9:08

^^ Maar blijven vast wel klagen over drukte en (al dan niet vermeende) onveiligheid :roll:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » ma 07 nov 2016, 18:45

De weg op de huidige plek verbreden tussen Mijdrecht en Vinkeveen wordt nog wel lastig. Dat deel heeft erfaansluitingen en weinig ruimte. Bij de ongelijkvloerse aansluiting Vinkeveen houdt de ruimte ook niet over.
Dan zal je in ieder geval de Mijdrechtse Zuwe vanaf het Shell tankstation in die bocht de weg rechtdoor moeten trekken en dan weer op de bestaande route laten aansluiten wat Mavas in een eerdere post al voorstelde. Maar erfaansluitingen op een 2x2 weg is ook niet ideaal, dus het fietspad zou dan ook breder moeten zodat deze als ventweg kan dienen, dan is de vraag of daar alles bij elkaar ruimte genoeg voor is. Daar zal ook wel een deel van de weerstand in zitten bij de inwoners. Het deel tussen Vinkeveen en de A2 is een kwestie van de dijk door de Vinkeveense plassen breder maken en dat zal dan weer op weerstand van de natuurliefhebbers stuiten. O ja en dan natuurlijk de gedachte van aanzuigende werking enzovoort.

Uiteraard ben je er dan nog niet want het deel tussen de A2 en Loenen is ook nog een ding.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » za 26 nov 2016, 21:25

Ik heb begrepen dat de provincie nu toch ineens aan het kijken is naar het verbreden van de brug over het Amsterdam-Rijn-Kanaal. Best opvallend, want daar ligt net een nieuwe brug in. De Dorpsraad Vreeland heeft destijds al gevraagd dat te koppelen.
Ook is toen gekeken naar de aansluitingen bij Loenersloot. Idee was de aansluitingen aan de noordkant te centreren, en vanaf de zuidkant (binnenweg) een tunnel onder de N201 door. De bewoners van Loenersloot waren tegen, omdat het verkeer dan te dicht naar het dorp toe zou komen...

Hier nog een stukje tekst van de Thema-avond van de Dorpsraad Vreeland:
dit onderwerp, dat om moverende redenen bij zowel de gemeente als de provincie op de
agenda’s gehouden wordt, staat tevens in het huidige Dorpsplan. Gezien de situatie bij de afslag
Vinkeveen op de A2, die opnieuw onder de loep wordt genomen, en de eventuele uitbreiding van de
brug over het Amsterdam-Rijnkanaal, wordt dit onderwerp van steeds groter belang
In mogelijke plannen van de provincie wordt vanuit Vreeland dus gepoogd een aquaduct hierin te integreren. Op dit moment is de oude klapbrug in het dorp afgesloten voor gemotoriseerd verkeer ivm werkzaamheden. Dat bevalt sommige inwoners zo goed, dat sommigen wensen dat die brug altijd voor gemotoriseerd verkeer gesloten blijft. Dat vraagt naar mijn idee wel een aanpassing van de N201. Er komt dan een beetje verkeer bij, en meer afslaand verkeer aan beide kanten van het dorp.
Een argument was ook dat dan sluipverkeer wordt tegengegaan, maar wat mij betreft moet de oorzaak aangepakt worden, niet het gevolg. Oftewel: N201 vanaf aansluiting Rijksstraatweg Loenen tot aan de A2: verdubbelen (of een wisselbaan in het midden).

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » za 26 nov 2016, 21:33

Een verdubbeling van de N201 tussen de A2 en de N402 (of Vreeland) zal wel een aardige duit kosten, zeker als er daarnaast ook nog een aquaduct bij Vreeland zou moeten komen. Vraag is wie daarvoor gaat betalen. Voor de provincie Utrecht is dit toch wel een beetje een uithoek en deze provincie zal wel een forse bijdrage van Noord-Holland wensen. In ieder geval wel interessante plannen!

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » za 26 nov 2016, 21:37

Verdubbeling is maar nodig tot de N402, verhouding verkeer is ongeveer 1/3 naar Loenen, 2/3 richting Vreeland/Hilversum.

Het is voor provincie Utrecht inderdaad een uithoek, zij hebben weinig baat bij doorstroming aldaar. En Noord-Holland wil het al helemaal niet; Hilversum houdt alles tegen wat doorstroming van het doorgaande verkeer betreft.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » za 26 nov 2016, 22:02

Volgens dit artikel zou een verdubbeling tot de N402 ca 60 miljoen euro kosten. Veel geld, maar het valt mij nog mee (gezien de slappe grond en de forse brug over spoor en ARK). Op zich zou hiervoor nog wel financiering moeten kunnen worden gevonden, bijvoorbeeld Utrecht 25 mln, Noord-Holland 15 mln, Rijk 10 mln, Stichtse Vecht 5 mln, Hilversum 3,5 mln, Ronde Venen 1,5 mln om maar eens een suggestie te doen.

Vraag is echter of er dan daarnaast nog geld voor een aquaduct kan worden gevonden. De aanleg van een aquaduct zal grofweg nog eens 30 miljoen euro kosten waarvan het grootste deel door Utrecht en Stichtse Vecht opgehoest zal moeten worden (lijkt me).

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door boe! » do 02 mar 2017, 20:34

De N201 gaat van 17 t/m 27 maart volledig dicht t.h.v. Vreeland i.v.m. groot onderhoud aan de Vechtbrug.
:arrow: Nieuwsbericht Provincie Utrecht

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » do 02 mar 2017, 21:06

Dat kan nog leuk worden in de omliggende dorpen.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » do 02 mar 2017, 21:17

Dat wordt een chaos inderdaad. Temeer omdat in dat laatste weekend ook de A9 en A1 in oostelijke richting dicht zijn...
Een paar jaar terug was er ook een afsluiting. Die was in de zomer, en ook toen was er veel drukte in het dorp.

Ik moet die brug elke dag over, dus ik denk dat ik mijn auto die periode maar ergens aan de overkant van de Vecht parkeer.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » do 02 mar 2017, 21:22

Je kan er ook donder op zeggen dat verkeer uit Hilversum, Kortenhoef en deels Loosdrecht via de N523, door Nederhorst en de N236 gaan rijden om naar Weesp/Amsterdam te gaan.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » do 02 mar 2017, 21:30

En de aansluiting N236 in Amsterdam is op dit moment toch niet echt optimaal. Wordt idd chaos.
En rondom Vreeland nemen ze ook wat maatregelen om sluipverkeer door het dorp te voorkomen, maar ik vraag me af of dat gaat werken.
Bijzondere periode voor dit soort werkzaamheden, buiten een vakantieperiode (aan de andere kant: in de vakantieperiode het vaarverkeer stremmen is ook niet ideaal).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Vinny » do 02 mar 2017, 22:17

Een tijdelijke ponton-brug was geen optie?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » do 02 mar 2017, 22:23

Ook de A9 en A1 dicht? Serieus?
Het enige volwaardige alternatief voor de N201 is de N236. Maar die kan niet meer verkeer hebben. Dat wordt 5 dagen drukte (ma - vr).
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » vr 03 mar 2017, 9:57

En geheid dat er mensen zich door smalle straatjes en de Van Leerbrug in Vreeland gaan wurmen.
Vinny schreef:Een tijdelijke ponton-brug was geen optie?
Ze gaan ook de aansluitende rijbaan van de N201 onderhanden nemen, die wordt over een lengte van iets meer dan een kilometer voorzien van geluidreducerend asfalt.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » zo 19 mar 2017, 18:49

Ze zijn dit weekend begonnen. Ik moet zeggen, ik vind het wel lekker rustig. geen geluid meer van auto's (ik woon één rij huizen achter de N201) :mrgreen:
De bovenste asfaltlaag is al verwijderd tussen kruispunt Vreeland West en de brug, en ook ten oosten van kruispunt Vreeland Oost is de bovenste asfaltlaag verwijderd.
Vannacht en vandaag waren ze ook bezig met de brug zelf, die stond gisteravond en vannacht ook open.

In het dorp hebben ze vanaf vandaag wel verkeersregelaars staan, maar het blijft een bende. Ik heb mijn auto maar alvast aan de oostkant gezet, want dat wordt morgenochtend chaos. Iedereen rijdt ook voor de basisschool langs en een verkeersregelaar vertelde mij vanmiddag dat ze dat goed in de gaten houden en als het te onveilig wordt voor de schoolkinderen de brug zelfs dicht willen gooien. Ik vraag me af of ze dat zomaar mogen doen...

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » zo 19 mar 2017, 19:56

Nog iets anders: de verkeerslichten thv 's-Graveland zijn blijkbaar weer aangepast. Het staat elke middag weer vast vanaf de BBK Hilversum tot aan die verkeerslichten...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » zo 19 mar 2017, 22:30

^^ Kun je dat uitleggen? Heeft dat niet te maken met ongelukken op andere wegen, dat mensen via de N201 proberen de A1 te vermijden?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Lekkere Kwal » ma 20 mar 2017, 10:41

^^ Als je rond 17:00 op bijv Google Maps naar het verkeersbeeld kijkt, zie je vaak een rode opstopping bij dat verkeerslicht, en daarna hoofdzakelijk groen tot aan de Vreelandbrug (of zelfs nog groen tot aan de aansluiting A2). Ik zal kijken of ik vanmiddag een screenshot kan maken.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » ma 20 mar 2017, 22:48

Deze week is die opstopping er niet, omdat er vanwege de afsluiting van de Vreelandbrug minder verkeer op de N201 is. Maar normaliter staat er file tussen Hilversum en die verkeerslichten. Dat was al langer, maar in de laatste maanden (tot enkele weken terug) was die file er niet. En het was niet echt rustiger op de weg. Ik denk dus dat ze aan de afstelling op dat kruispunt hebben zitten rommelen.

@mavas: ik heb al zitten zoeken of het wellicht toch aan de verkeersdrukte lag vanwege omleiding ofzo, maar die relaties heb ik niet kunnen leggen.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » di 21 mar 2017, 22:35

Een paar plaatjes van de afsluiting

Afzetting van de doorgaande stroken.
Afbeelding

Afplak gehobby.
Afbeelding

Asfalt weggefreesd. Hier komt geluidreducerend asfalt.
Afbeelding

De brug op de achtergrond krijgt een grote onderhoudsbeurt.
Afbeelding

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Berrychello » di 21 mar 2017, 22:38

Dat afplakken is echt gerommel. Op de A2 ook.

Op jouw foto van het weggefreesde wegdek zie je ook nieuwe lussen liggen. Het viel mij op dat er op het stuk tussen Vreeland en de kruising met de Rijksstraatweg ri Loenen op twee plekken ook nieuwe lussen in de weg zitten. Waar zou dat voor kunnen zijn?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » wo 22 mar 2017, 9:41

^^ Als het lange lussen zijn van circa 5 meter lengte dan is dat voor het detecteren van file, zodat de VRI het verkeer op tijd kan stoppen om het kruisingsvlak vrij te houden.

Als het andere lussen zijn: Ik meen gelezen te hebben dat er een systeem komt dat een soort van groene golf moet maken voor het doorgaande verkeer. Ik weet alleen niet of dat hier ook gaat gebeuren.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie