[N201] Zandvoort - Hilversum

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door boe! » vr 07 nov 2014, 11:51

janv schreef:Gisteren kwam ik vanuit het industrieterrein van Uithoorn de N201 op. Het viel me op dat daar een routebord staat "Amsterdam volg route Utrecht" (of iets met die strekking).

Gevoelsmatig vind ik dat niet logisch. Het lijkt mij vanaf dat punt juist korter/sneller om via N201>A4>A10 te rijden (tenzij je naar Zuid-Oost moet misschien), temeer omdat je vanaf een paar honderd meter afstand vanaf dat punt overal minimaal twee stroken hebt en het gevoelsmatig beter doorrijdt dan over de N201 tot aan de A2.

Klopt mijn gevoel en zo ja, waarom wil men het verkeer richting Amsterdam over dat deel van de N201 leiden?
Vanaf het industrieterrein Uithoorn (Amsterdamseweg neem ik aan) wordt Amsterdam via de N201 en N232 geleid. Op het kruispunt Amsterdamseweg/N201 staat Amsterdam ook al op de reguliere bewegwijzering in deze richting vermeld. Misschien is dat routebord een tijdelijk bord vanwege werkzaamheden of een afsluiting?

Janv
woonerf
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 14:08
Locatie: Hilversum

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Janv » za 08 nov 2014, 19:51

^^ dit was een blauw bord zoals die in het hele land staan. Ik vermoed dus permanent.

Ik heb helaas niet naar de handwijzers ter plaatse gekeken.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Ds79m » zo 09 nov 2014, 9:45

Op zo'n korte afstand zou Amsterdam wel op de reguliere bewegwijzering thuishoren.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Vinny » zo 09 nov 2014, 9:50

Tot voor kort werd Amsterdam binnendoor bewegwijzerd, dus via de Zijdelweg en Amstelveen.
https://maps.google.nl/maps?ll=52.23950 ... ,,1,-11.33
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » ma 10 nov 2014, 10:25

mavas schreef:Er is ook een nieuw bewegwijzeringspaneel gekomen vanuit Hoofddorp naar de Woonboulevard. Verrassend is hier dat de 2 witte bestemmingen er op gescheiden van elkaar zijn, elk in een eigen witvlak, terwijl dacht ik de standaard was om lokale bestemmingen te bundelen in 1 vlak. :confuuuse:
Je bedoelt deze.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Snelwegfreak » ma 10 nov 2014, 10:43

Zo. Ziet dat er even een partijtje niet uit zeg... :wijsvinger:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » wo 19 nov 2014, 14:49

^^ En je kunt nog meer je hart op...
Ook het paneel met omlaagwijzende pijlen wat er ten oosten van de Spaarnepoort stond is nu vervangen voor een foeilelijk Redesign-exemplaar met omhoogwijzende pijlen. :( De letters zijn daardoor kleiner geworden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » wo 19 nov 2014, 14:52

Deze borden dus? Waarschijnlijk kom ik daar zaterdag langs en zal ik dan wel een plaatje schieten.

NB: overigens apart dat er op die oude borden Hoofddorp staat terwijl je het agglomeratiebord al gepasseerd bent (en je de eerste Hoofddorpse afrit al gehad hebt en een groot deel van Hoofddorp het beste bereikt kan worden door hier linksaf de ring op te gaan).

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » wo 19 nov 2014, 14:56

^^ Yep, die borden. Ik kom er voor zaterdag niet meer in het licht langs. ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

hmeer
dorpsstraat
Berichten: 213
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 21:15

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door hmeer » wo 19 nov 2014, 15:36

Rein schreef: NB: overigens apart dat er op die oude borden Hoofddorp staat terwijl je het agglomeratiebord al gepasseerd bent (en je de eerste Hoofddorpse afrit al gehad hebt en een groot deel van Hoofddorp het beste bereikt kan worden door hier linksaf de ring op te gaan).
Ben er net langsgekomen, en alle doelen zijn exact gekopieerd, inclusief de verwijzing naar Hoofddorp. Naast dat het inderdaad foeilelijke borden zijn, klopt het ook niet, aangezien hier toch ook de Ring Hoofddorp (noord) begint.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » za 22 nov 2014, 15:20

Hierbij een foto van de betreffende borden. Eigenlijk best triest dat men klakkeloos alle info van de oude borden heeft gekopieerd en niet wat verbeteringen heeft doorgevoerd zoals (hier al benoemd):
- de Ring vermelding voor de rechtdoorrichting
- de vermelding van Utrecht voor rechtdoor terwijl Amsterdam hier linksaf staat vermeld
- de vermelding Hoofddorp rechtdoor terwijl je hier al in Hoofddorp zit en de eerste Hoofddorpse afrit (ziekenhuis) al gehad hebt

En dan accepteer ik nog maar dat N205 hier direct benummerd wordt, terwijl hier linksaf 'slechts' de verbindingsweg naar de N205 begint. En dat er Den Haag en geen Rotterdam staat vermeld hebben we het ook maar even niet over.

Er is trouwens nog wel iets veranderd op de borden (behalve de pijlen etc) en dat is dat er tussen Nieuw en Vennep nu een streepje staat. Om een of andere reden zette de provincie altijd 'Nieuw Vennep' op de borden, terwijl bijvoorbeeld de gemeente de plaats altijd als 'Nieuw-Vennep' aanduidt. Blijkbaar is de provincie nu ook 'om'.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rein op wo 26 nov 2014, 12:59, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » za 22 nov 2014, 15:32

Waarom niet het wegnummergschildje combineren met Ring net als RWS dat doet op de snelwegen, dat scheelt weer een regel. Op dit portaalbord zou dan RING N201 kunnen. RING N205 zou pas kunnen bij de kruising aan het andere eind van de verbindingsweg.
Rein schreef:En dan accepteer ik nog maar dat N205 hier direct benummerd wordt, terwijl hier linksaf 'slechts' de verbindingsweg naar de N205 begint
In dit geval is het inderdaad niet helemaal fout omdat die verbindingsweg onherroepelijk op de N205 uitkomt, zie het als een toerit.

EDIT: Ik zie dat de verbindingsweg ook behectometerd is als N205

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Mark » za 22 nov 2014, 15:43

Wat is het toch allemaal weer priegelig klein... :shutup:

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » za 22 nov 2014, 16:10

Jackbauer1350 schreef: In dit geval is het inderdaad niet helemaal fout omdat die verbindingsweg onherroepelijk op de N205 uitkomt, zie het als een toerit.

EDIT: Ik zie dat de verbindingsweg ook behectometerd is als N205
Er zit nog wel een zijweg tussen, dus helemaal onherroepelijk is het niet.
Jackbauer1350 schreef:RING N205 zou pas kunnen bij de kruising aan het andere eind van de verbindingsweg.
Als we de verbindingsweg ook als N205 beschouwen, en dat doet de provincie blijkbaar, dan had reeds hier al RING N205 niet misstaan.

Overigens is de Hoofddorpse ring behoorlijk inconsequent bewegwijzerd. Zo is de ring bij de opening van de A4 parallelbanen en de afrit Hoofddorp Zuid naar het oosten opgeschoven, maar zijn de oude borden en verwijzingen inzake de ring niet weggehaald. Ook staat er op sommige plekken op de borden weer iets als 'Ring Hoofddorp Z', maar elders weer totaal geen vermelding van een windrichting. En dan heb je dus ook nog eens dit soort inconsequenties dat de ring hier rechtdoor niet eens op de borden staat.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Vinny » za 22 nov 2014, 19:47

https://maps.google.nl/maps?q=Linz,+Oos ... 6,,1,-3.93

Zoals je kunt zien wordt de verbindingsweg hier beschouwd als op-/afrit waardoor het wegnummer waar je op uitkomt al vermeld wordt in zwart-op-geel. Dat is een keuze die je als wegbeheerder kunt maken. Dit is een dubbele-T aansluiting, dat zie je niet heel veel in Nederland, maar het is wel gebruikelijk (ook in het buitenland) om in zulke gevallen al over te gaan tot het direct aangeven van wegnummers.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Ds79m » za 22 nov 2014, 20:02

Rein schreef:Afbeelding
Gelukkig is er nog een regel opengelaten rechts onderaan. 10 bestemmingen is inderdaad wel erg weinig :emo:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Snelwegfreak » za 22 nov 2014, 20:14

Dat is gewoon een ontwerpmanko: dit hoort en er is geen tekstregel nog onder.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » zo 23 nov 2014, 12:49

^^ Er past zeker nog een tekstregel onder, alleen dat is er niet voor bedoeld.

Als je naar het oude bord kijkt, https://www.google.nl/maps/@52.3250656, ... Vzs9zg!2e0 wat verlang je dan toch terug naar de tijd dat bewegwijzering functioneel was en er geen commercieel/politiek spelletje gaande was.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » wo 26 nov 2014, 13:05

Nog een paar (nieuwe) borden op de N201 tussen Hoofddorp en Cruquius.

Richting Hoofddorp

Afbeelding

Richting Cruquius

Afbeelding

Afbeelding

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door chriskrusz » wo 26 nov 2014, 16:43

Rein schreef:
mavas schreef:Er is ook een nieuw bewegwijzeringspaneel gekomen vanuit Hoofddorp naar de Woonboulevard. Verrassend is hier dat de 2 witte bestemmingen er op gescheiden van elkaar zijn, elk in een eigen witvlak, terwijl dacht ik de standaard was om lokale bestemmingen te bundelen in 1 vlak. :confuuuse:
Je bedoelt deze.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Ik keek eerst alleen naar de foto, en omdat de tekst was afgekruist eigenlijk alleen naar de schommelstoel. Mijn eerste gedachte waar dat icoon voor zou moeten staan was 'bejaardenhuis'. :oops:

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » za 24 jan 2015, 12:01

Tunnel de oplossing voor de Diependaalselaan in Hilversum?

Het comité Diependaalselaan heeft in samenwerking ingenieursbureau Movares een idee voor een tunnel onder de Diependaalselaan gepresenteerd aan de gemeente Hilversum. Deze komt parallel aan de huidige laan te liggen op zo'n 15 meter diepte en begint ter hoogte van het Arenapark en vlak voor de huidige rotonde met de Loosdrechtseweg komt deze dan weer boven de grond. De tunnel moet 2,5 km lang worden en de aanleg gaat circa 200 miljoen kosten, deels te betalen door de gemeente Hilversum.
De bestaande Diependaalselaan wordt dan een 30 km zone zonder verkeerslichten. Vrachtverkeer mag dan alleen nog door de tunnel.
De plannen zijn nu gepresenteerd om draagvlak te creëren. Er is door de burgemeester enthousiast gereageerd maar geeft aan dat de gemeente Hilversum er op dit moment niet de middelen voor heeft om hier aan bij te dragen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door boe! » za 24 jan 2015, 13:11

Ze willen de tunnel in 2 jaar bouwen. Dat is volgens mij een behoorlijke uitdaging. Tussen Bosdrift en Eikbosserweg is zeer weinig ruimte. Een tunnel aanleggen kan uiteraard, maar niet zonder de Diependaalselaan af te sluiten. Waar laat je dat verkeer? Dat lost niet gedurende de bouw ineens op. Dat soort vragen zullen eerst beantwoord moeten worden voordat je met de bouw start.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Rein » za 24 jan 2015, 14:14

Dit lijkt me een leuk luchtkasteel. Dit kan zo'n gemeente nooit financieren. Stel dat de provincie de helft meebetaalt, dan nog lijkt me de investering voor de gemeente te groot.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door mavas » za 24 jan 2015, 15:14

200 miljoen, dit absurde kostenplaatje wordt mede mogelijk gemaakt door de tunnelwet :emo:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » za 24 jan 2015, 15:18

Bij de Loosdrechtseweg is inderdaad krap ruimte. Je kan werkruimte creëren door daar parkeerterreintje Van Ghentlaan tijdelijk op te offeren en een rijbaan van de Diependaalselaan. De rijbaan richting de rotonde moet dan ook enkele meters dichter naar de flat toe. De rotonde zal ook wel opgeschoven moeten worden vanwege de hellingshoek naar de tunnel.
Bij het Arenapark is meer ruimte daar heb je minder problemen.

Tussen de Loosdrechtseweg en de Bosdrift kan je ook één rijbaan en fietspad opofferen voor werkruimte, als de tunnel volgens hetzelfde principe als de A2-tunnel gebouwd moet worden. Afhankelijk van de hoeveelheid ruimte die er nodig is hebben de bewoners daar dan ook tijdelijk geen voortuin meer. De andere rijbaan iets verbreden voor 1x2. Kost je tijdelijk het langsparkeren en het fietsverkeer moet via andere wegen door de wijk.
Maar gezien de krappe ruimte tussen de Bosdrift en de Eikbosserweg is een boortunnel de beste optie, dan heb je alleen bij de tunnelmonden werkruimte nodig. Al is dat een hele dure optie.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Vinny » zo 25 jan 2015, 21:58

Als je toch tunnels gaat bouwen zou ik gewoon het A 80 tracé uit de mottenballen halen. Dan leg je de tunnel ten zuiden van Hilversum aan onder de hei. Dat kost hooguit een paar muizen hun hol, dus die ellende moet te overzien zijn ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Boerenkool » zo 25 jan 2015, 22:24

Ik zou de tunnel veel korter maken, ik zou hem ter hoogte van de Charly tooroplaan laten beginnen en net voorbij de Admiral de Ruyterlaan boven laten komen. Ter hoogte van de Charly Tooroplaaan, net oost van de Eikbosserlaan zit een groot hoogteverschil in het landschap. De weg gaat daar over een soort talud om de helling flauwer te maken. Dat zou een mooie plek zijn om een tunnelmond neer te leggen. De bebouwing ter plekke is een soort woonwagenkamp, dat kn misschien relatief makkelijk iets opzij worden gezet, makkelijker dan huizen.
Vanaf de bosdrift is de ruimte weer wat groter, bij de Admiraal de Ruyterlaan wordt de middenberm vrij royaal.

Zo ontlast je het stuk waar de bebouwing het dichste bij is.

Maar het is natuurlijk slecht te betalen. En als je het geld toch vrij kan maken, waarom dan daar?
Een tunnel hoef je niet een historische route te laten volgen.
Dat de Diependaalse laan zo druk is komt maar beperkt door verkeer voor de N201. Op de N201 bij Hilversum rijdt vooral verkeer van/voor Hilversum richting A2.

Op de diependaalse laan rijden vooral mensen die tussen de oostelijke en zuidelijke wijken van Hilversum en de A27 willen aangevuld met tientallen procenten Mediaparkverkeer.

Het mediapark en andere studiodoelen hebben twee hoofdstromen: A27 afrit Hilversum via de Diependaalselaan en Geert van Mesdagweg. Deze route neemt groot deel verkeer van de A27. De andere is Mediapark-Johannes Gerardsweg- en dan twee kanten op, A1 via N525 of Kamerling Onnesweg richting A27.
De stroom van de A1 is groter waardoor die route extreem overbelst is, dinsdags-donderdagochtend is de vertraging via die route een half uur. Voor grote delen van hilversum is de route Diependaalselaan A27 dus logisch. Mensen naar het mediapark gaan relatief zeer vaak westom en niet oostom de ring. Oostom de ring lijkt korter, maar er zit een spoorwegovergang in en de Johannes Gerardsweg is dermate overbelast dat de diependaalselaan daarbij prettig afsteekt.
Ook gaan zeer veel mensen naar Amsterdam via N201 en A2 omdat dat vaak veel sneller is als via de A1. Ondanks de opstoppingen net voor de A2.
De binnenring is geen goede oplossing, die is eenrichtingsverkeer en mist daardoor capaciteit. Het college gaat dt nu dus ook waarschijnlijk waar haalbaar terugdraaien, dat geeft dus weer minder druk op de buitenring.


De wezenlijke oplossing voor mobiliteitsproblemen is dus eigenlijk om Hilversum beter aansluiten op de A1, en dna met nme het mediapark. Dat geeft lucht op alle wegen.
Er is al eerder vastgesteld dat de meest evidente keuze dan een tunnel is direct naar de afrit Blaricum, of anders langs de Erfgooierslaan naar de N525.
Edoch is dit politiek en maatschppelijk sterk onhaalbaar gebleken. Ook al was er een reservering voor rijksgelden en provinciale gelden.
Maar toch, als we toch een tunnel bouwen, dan is hij daar goedkoper, risicolozer en efficienter.

Wel is er in de regio het misverstand ontstaan dat de N525 nog sterker overbelast is dan de Johannes Gerardsweg.
Dat is niet zo, hij staat geregeld van de A1 tot in Laren muurvast, maar dat kan niet los worden gezien van de toeritdoseringsstoplichten van de gemeente op het Den Uylplein. Die geven bewust weinig groentijd om de Joh. gerardsweg nog enigzins oversteekbaar te houden en de gridlocksituaties die vroeger vaak voorkwamen te voorkomen.
De grootste bottleneck is het stoplicht net over de spoorwegovergang en het kruispunt met de Jacob van campenlaan.
Dat spoorviaduct is een van de weinige mogelijkheden om het spoor over te komen dus daar komen ook nog lle lokle verkeeerstromen er boven op.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Boerenkool » zo 25 jan 2015, 22:55

Als indicatie

Intensiteiten van ongeveer 10 jaar geleden.

Diependaalselaan 20.000 a 25.000
Johannes gerardtsweg 20.5000
Insulindelaan 23.000

De gemeente verwachtte dat de Johannes Gerardtsweg in 2020 nog zo' n 8.500 auto's zou toenemen, en dacht dat met de genomen maatregelen min of meer filevrij te kunnen. Dat is nu in ieder geval zeer zeker niet het geval, dus of de schatting was niet juist, of de inschatting was niet juist.

Om eens een voorbeeld te geven: als je om kwart over vijf op een regenachtige dins of donderdag van de Jacobus Penweg naar de Jacob van Campenlaan rijdt duur dat 25-35 minuten. Op een niet regenachtige dag zo' n 20 minuten. En dan heb je nog een heel druk stuk voor de boeg, als er file oo de A1 staat kan het nog wel een half uur duren voor je op knp Eemnes bent.
Zondagochtend duurt het 4 minuten.
Als je van de Jacobus Penweg dan de andere kant op rijdt over G van Mesdagweg/diependaalselaan dan ben je in die tijd gewoon al op de A27.

Als ze die autos kwijtraken is de Diependaalselaan meteen een stuk beter. Hij rijdt nu ook niet heel slecht, je kunt er vaak met 30 door in de spitsen, en je staat dan bij de Eikboss. dan vaak een minuut of vijf in een kleine file.
Die file is kleiner dan die in Emmastraat/achterom en dus veel kleiner als op de route van/ naar A1.

Maar de weg loopt op zijn kantjes, als er een container of auto beetje oversteekt op de weg en mensen een bochtje moeten nemen of daar allemaal wat remmen staat er meteen een kilometer file op zo' n punt.

Edit: nog een recent getal gevonden: N525 laren richting Hilversum ten zuiden kruispunt onder a1 2012 31.878, verwcahting 2015 33.262. Op een stukje villawijk van Laren na gaat dat allemaal de ring van Hilversum op, en vrijwel allemaal richting mediapark.


2011: Van riebeekcweg 6000. oosterengweg 17.500 Soestdijkerstraatweg 12000 Jan van der Heij, 12.000 beatrixtunnel minkelerstraat 16000



Prognoses 2021

Diependaalselaan 38.000
Soestdijkerst 23.00
Oostereind 29000
Oprit a27 33000
Beatrixtunnel 18000

Al die wegen zijn in zekere mate communicerende vaten en zijn zo gevuld dat alle routes even lang duren. De capaciteit van de weg hangt af van de inrichting, alles wat de voorrang breekt beperkt de capaciteit meteen enorm.
De diependaalselaan heeft nu nauwelijks voorangspunten. Net voor de eikboss. staat een stoplicht dat vooral de toestroom afknijpt, en verder staan er alleen 3 stoplichten die af en toe op rood staan voor fiesters. Autos van zijwegen worden geacht in te voegen tijdens die gaatjes, er liggen overal voorrangsrotondes of turborotondes, of uitritconstructies voor zijwegen. Het werkt nog wonderwel moet ik zeggen, voor die verkeersmaatregelen was het nog veel en veel erger op de Diependaalselaan. Toen was je van de Loosdrechtsweg tot de A 27 ruim een half uur onderweg, nu gaat dat toch altijd wel binnen een minuut of twintig.

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door Hensepens » wo 04 feb 2015, 17:15

Om een aparte discussie te voorkomen en aangezien het hier eerder ter sprake is gebracht. De vernieuwing tussen Hoofddorp en Heemstede.

Viel vandaar iets op. Bij Cruquius zijn bij de brug over de ringvaart ook de wegwijzers vervangen. Wat opviel is dat wanneer je richting Hoofddorp rijdt de wegwijzers richting Heemstede dubbel zijn uitgevoerd. Zowel aan de noordzijde (dus aan museumzijde) als aan de VRI-mast tussen de twee rijbanen in.

Oude situatie:
https://www.google.nl/maps/@52.338148,4 ... vncYeg!2e0

Ik zag thuis wat er anders was, De drie wegwijzers op de voorgrond zijn hier grijs. Het bevat aan de ander zijde informatie. Schijnbaar heeft men bij de vernieuwing geen blanco zijden gekozen maar dezelfde info herhaald. Beetje overkill voor de paar auto's die van de ringvaart komen (maar dan uit zuidelijke richting).

hmeer
dorpsstraat
Berichten: 213
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 21:15

Re: [N201] Zandvoort - Hilversum

Bericht door hmeer » wo 04 feb 2015, 21:49

^^ Betekent het nu ook dat de loze verwijzing naar Alkmaar 39 aan de westkant van dit kruispunt weg is? Die heb ik hier nooit begrepen.
Is het trouwens in Redesign of Ddesign uitgevoerd?

Plaats reactie