[N233] Veenendaal - Ochten

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door waldo79 » do 13 apr 2017, 18:36

Een doorgetrokken A30 zou precies door het Binnenveld lopen. Dat zie ik niet gebeuren.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Schelpenpaadje » do 13 apr 2017, 20:24

Van alle dingen die je nog kunt onderzoeken lijkt een doorgetrokken A30 me nog het zinvolst. Niks doen is ook niet ideaal en het is duidelijk hoe er rond de N233 over verbreding wordt gedacht. Dus geheel kansloos lijkt het niet. Als er toch een nieuwe brug over de Rijn gebouwd moet worden kun je beter eerst uitzoeken waar die straks het beste kan liggen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door waldo79 » do 13 apr 2017, 21:16

Qua locatie is een verlengde A30 ook het enige wat soelaas kan bieden in de regio.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door T-hijs » do 13 apr 2017, 21:52

En toch acht ik de kans op een verlengde A30 uiterst gering. Er ligt onder meer een natuurgebied op dat traject, waarvan ik niet verwacht dat dat wordt opgegeven...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » do 13 apr 2017, 21:53

^^ Klopt. Verder is een doorgetrokken A30 leuk voor de regio, maar daar hebben we in Veenendaal (en Rhenen) weinig aan. Het aandeel regionaal verkeer op de N233 is niet zo groot als het lijkt.

We hadden het er een paar pagina's terug ook al over.
viewtopic.php?f=11&t=19195&start=60#p911155

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Boerenkool » do 13 apr 2017, 22:20

Ik heb ergens gelezen, ik weet zo snel niet meer waar, RTV Utrecht, AD of telegraaf denk ik, dat een van de uitkomsten van het onderzoek nu juist was dat een doorgetrokken A30 geen zin heeft. Het meeste verkeer is namelijk (inter)lokaal.

Edit: niet het artikel wat ik bedoelde maar deze geeft wel een inkijkje : http://veenendaalsekrant.nl/lokaal/zest ... ost-138476

Dus 60% verkeer binnen Veenendaal 18 % gaat de brug over en 8 % gaat van A12 naar A15 of andersom.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Schelpenpaadje » do 13 apr 2017, 23:14

Een verlengde A30 zou onder meer een nieuwe verbinding tussen Rhenen en de A12 moeten vormen en zou wellicht ook de zuidkant van Veenendaal beter kunnen ontsluiten. En het wegnemen van een deel van het verkeer betekent dat de bestaande as zijn functie beter kan vervullen voor het echt lokale verkeer.

Al betekent meerdere aansluitingen ook meer impact op de omgeving. Simpel zal het niet zijn om de A30 op een betaalbare manier goed in te passen.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door verfmeer95 » vr 14 apr 2017, 0:38

^^ Zou een tunnel onder de Utrechtse Heuvelrug de natuurgebieden niet ontlasten? Het kost wat, maar dan ben je wel in een keer van alles af. En je ligt stukken dichter bij de PWA-brug.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Kaaiman » vr 14 apr 2017, 7:50

Ja hoor, daar is 'ie weer, de verlengde A30 in het N233-topic. Maar mensen, daar hébben we al lang een een topic over: viewtopic.php?f=269&t=595 ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Widejo » ma 17 apr 2017, 0:57

En een aansluiting ten westen van de huidige aansluiting Veenendaal-West? Met een nieuwe westelijke randweg die aansluit op de Randweg-West/Cuneraweg. Zo krijg je een nieuwe verbinding Utrecht <-> Veenendaal-Zuid/Rhenen. Of is het verkeer op de N233 met name verkeer uit de richting Ede?
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » ma 17 apr 2017, 10:13

^^ Veel verkeer gaat van/naar Ede inderdaad, en dat zal geen grote omweg willen maken over een westelijke Rondweg. Een andere factor is de ligging van industrieterreinen aan de Rondweg-Oost. Er zijn daar grote productie- en transportbedrijven gevestigd die voor verkeer zorgen.

Rondweg-Oost trekt ook regionaal verkeer van de Rondweg-West af omdat die laatste niet zo lekker doorrijdt. Veel VRI's achter elkaar, een spoorwegovergang en geen inhaalmogelijkheden.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » ma 17 apr 2017, 12:20

Moraal van dit verhaal: leg eerst een 2x2 weg aan en pas dan de woonwijk i.p.v. andersom.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » ma 17 apr 2017, 13:44

Tja, vooruitkijken is niet het sterkste punt van de gemeente Veenendaal. Misschien heeft meegespeeld dat de huizenmarkt een tijdje geleden niet erg booming was en dat men dacht: eerst maar eens die lang verwachte Rondweg-Oost 'sober' laten aanleggen door de provincie, daarna zien we wel verder.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door waldo79 » ma 17 apr 2017, 19:37

Waar dan wel weer een stukje 2x2 zit op het bedrijventerrein.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » ma 17 apr 2017, 21:22

Het stukje 2 * 2 langs/door de bedrijventreinen dateert van een veel eerdere datum dan de rest van de rondweg oost. En de rondweg was al bijna helemaal compleet, tot en met de aansluiting op de A12 toe, voordat men begon met de woningbouw in Veenendaal Oost. De weg lag er grotendeels, of helemaal, eerder dan dat er ook maar één woning stond in Oost.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » zo 23 apr 2017, 14:48

De provincie heeft een presentatie van Sweco online gezet over de second opinion N233 Rondweg-Oost. Hierin worden alle vraagstukken (hoe ernstig is de situatie, is er genoeg gekeken naar alternatieven etc.) behandeld.
Klik ...

Opmerkelijk is de gemeten intensiteit van 30.500 voertuigen over een stukje 2x1 tussen twee rotondes van de Rondweg-Oost.
Er zijn alternatieven in kaart gebracht, waaronder een 'nationale variant' die een doorgetrokken A/N30 inhoudt. Vooral varianten 2 en 2A vind ik interessant, want die zouden betekenen dat er een hoop bewoners uit Veenendaal-Oost kunnen opstaan ("wat, krijgen we nu een drukke weg in de achtertuin?") en dat het net aangelegde natuurgebied Groene Grens wordt opgeofferd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Kaaiman » zo 23 apr 2017, 15:18

Volgens het bestemmingsplan loopt tracé 2A maar voor een zeer beperkt deel door als natuur bestemde terreinen.

Dia 18 uit de presentatie is ook wel interessant. Hierin wordt onder andere een variant op het 'RSK-tracé' voor de A30 genoemd met een tunnel door de Utrechtse Heuvelrug, die rechtstreeks op de N323 aansluit.

Als op het huidige tracé van de Rondweg-Oost onvoldoende oplossend vermogen is te halen, denk ik dat tracé 3 op de lange termijn het meest toekomstvast is. Deze biedt aanknopingspunten voor zowel een snelwegbrug bij Rhenen als de door RSK al eens voorgestelde doortrekking naar de N323. Dit alles zonder het Binnenveld en de Grebbeberg al te zeer aan te tasten.

Een verlengde A30 biedt volgens Sweco geen oplossing voor het regionale en lokale verkeersprobleem op de N233, maar een N30 (tracé 2/2a/3?) kan wel de N233 ontlasten als Veenendaal-Oost hierop wordt aangesloten.

Interessant is dat de second opinion verder gehakt maakt van alleen de turborotonde- of VRI-oplossingen op de huidige Rondweg-Oost. Deze zouden onvoldoende oplossend vermogen hebben.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » zo 23 apr 2017, 19:09

^^ Tracé 2A doorsnijdt wel degelijk een langgerekt gebied, dat mogelijk niet in een bestemmingsplan staat als natuurbestemming maar dat wel ontworpen is als natuurontwikkelingsgebied. Het noordelijke en zuidelijke deel zijn al opgeleverd.
SPOILER: TOON

Afbeelding
(wijkt iets af van dit plaatje uit een nieuwsbrief)
Er zijn kavels verkocht en huizen gebouwd om een optimale beleving van de Groene Grens te ervaren. Een provinciale weg past niet helemaal in dat plaatje :emo:

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » za 03 jun 2017, 19:17

De verschillende varianten zijn herzien en er zijn er nog een paar toegevoegd.
:arrow: Nieuwsbericht Provincie Utrecht

Nieuw kaartje:
Afbeelding

Toelichting:
Nummer tracé
variant (kleur)
Beschrijving tracé variant
Ingebracht vanuit

0 (rood) Handhaving huidige situatie, geen maatregelen treffen.
0 + (rood) Verlagen snelheid van 80 km naar 50 km.
Voorstel van inspreker

1 (rood) Deze variant betreft het fysiek aanpassen van de huidige N233 (Rondweg-oost)
tussen de aansluiting op de A12 en de rotonde op de Cuneraweg. Dit betreft:
- (Gedeeltelijk) verbreden naar 2x2 rijstroken
- Aanpassingen op kruispunt- en wegvakniveau en ten aanzien van de
hoogteligging (verdiept, deels verdiept/deels maaiveld, half verdiept).
- Alleen aanpassing aan de kruispunten
Eerdere studies N233 en Second Opinion
Voorstellen van insprekers

2 (groen en roze) Deze variant leidt het verkeer tussen de A12 en de rotonde Prins Clauslaan krap
om Veenendaal-oost en dan terug naar de N233.
Eerdere studies N233 en Second opinion
Voorstel van inspreker

2a (roze) Deze variant begint vanuit het noorden als variant 2, maar zet de omleiding langer
door tot aan de Cuneraweg.
Second Opinion
Voorstel van inspreker

2b (geel) Deze variant dient hetzelfde principe als variant 2a maar is op het noordelijke deel
verder weg gelegen van de (toekomstige) bebouwing van Veenendaal-oost. Het
tracé loopt eerst parallel aan de A12 en buigt in het buitengebied van Ede af naar
het zuiden.
Second Opinion

3 (rood en roze) Deze variant gaat uit van een extra ontsluiting op de A12. Het tracé begint bij het
knooppunt Maanderbroek en sluit via tracé 2a aan op de Cuneraweg.
Eerdere studies N233 en Second Opinion
Voorstel van inspreker

3a (blauw) Deze variant sluit als tracé 3 in knooppunt Maanderbroek aan op de A12 maar
buigt om Veenendaal-oost naar het westen en sluit aan op het kruispunt van de
N233 met de Prins Clauslaan.
Voorstel gemeente Veenendaal

4 (roze) Deze variant dient hetzelfde principe als variant 3 maar is over de gehele lengte
verder weg gelegen van de (toekomstige) bebouwing van Veenendaal-oost.
Second Opinion
Voorstel van inspreker

5 (groen) De Rondweg-west maakt deel uit van de ring rondom Veenendaal. Onderzocht
wordt in hoeverre de Rondweg – West als ontlasting van de Rondweg-oost of
andere tracé varianten ingezet kan worden.
Second Opinion

6 (rood) Deze variant omvat het opwaarderen en openstellen van de bestaande weg tussen
Veenendaal-Centrum en De Klomp. Deze variant wordt op zichzelf beoordeeld,
Voorstel gemeente Veenendaal
maar ook in combinatie met de varianten 1 en 2a.

7 (roze) Deze variant behelst het opwaarderen van de route Buurtlaan Oost /
Maanderbuurtweg. Deze variant wordt op zichzelf beoordeeld, maar ook in
combinatie met de varianten 1 en 2a.
Voorstel gemeente Veenendaal
Voorstel van inspreker

8 (roze en rood) Vanaf het knooppunt Maanderbroek wordt in deze variant een nieuwe
oeververbinding gemaakt naar de A15. Aan de oostzijde van Rhenen.
Food Valley studie
Voorstel van inspreker

9 (rood, roze en rood)
Dit tracé is het verlengde van tracé 3 en vormt, via een nieuwe oeververbinding,
een route naar de A15 aan de westzijde van Rhenen.
Voorstel van inspreker.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Hajo » zo 04 jun 2017, 10:54

Mijn voorstel: 3 + 2A zuidelijk deel, langs het industrieterrein. Dat is min of meer een rechte lijn tussen :KP: Maanderbroek en de N233.

Ik weet echter niet of dit tot een significante toename van het verkeer op de N233 naar Rhenen en de A15 zal leiden. Ik meen ergens hier gelezen te hebben dat de N233 hoofdzakelijk regionaal verkeer verwerkt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Kaaiman » zo 04 jun 2017, 11:32

Hajo schreef:Mijn voorstel: 3 + 2A zuidelijk deel, langs het industrieterrein. Dat is min of meer een rechte lijn tussen :KP: Maanderbroek en de N233.
Inderdaad. Maar oostelijker van dat tracé zou ik hoe dan ook niet willen gaan.

Tevens biedt 3+2A de mogelijkheid voor verlenging via tracé 9. Dat zou dan in mijn optiek wel een doortrekking moeten zijn met een zeer goede inpassing, bijvoorbeeld met een boortunnel onder Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug en de Nederrijn door, waarbij een aansluiting t.h.v. de N225 wel erg wenselijk zou zijn. De meerkosten van deze inpassingsmaatregelen komen wat mij betreft dan voor rekening van de provincies Utrecht en Gelderland, en de gebruiker via tol.

Met zo'n tunnel is de Rijnbrug bij Rhenen voor doorgaand verkeer niet meer zo nodig. Deze zou dan weer ingezet kunnen worden als spoorbrug voor het herstel van de rechtstreekse treinverbinding naar Nijmegen, waarbij de huidige N233 dan een lokale status krijgt.

Toch zal er met een tolautosnelweg in de buurt iets van weerstand ingebouwd moeten worden op de huidige N233 om te zorgen dat het verkeer daadwerkelijk van die nieuwe hoogwaardige verbinding gebruik gaat maken. Daarbij kun je denken aan allerlei chicanes, drempels, hoogtebeperkingen en dat soort onzin op de N233, maar wellicht is het een optie om de huidige oeververbinding een tolbrug te maken. Je zou wellicht onder de Europese regels rondom tol uit kunnen komen door te argumenteren dat de huidige brug technisch aan het einde van de levensduur is en dat voor de financiering van de nieuwe spoorbrug-met-gebiedsontsluitingswegweg tol nodig is.

Overigens zou ik wel toltarieven aanhouden die vergelijkbaar zijn met die van de veerponten over de Nederrijn.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Hajo » zo 04 jun 2017, 17:49

Tracé 9 kun je vergeten. Het doorsnijdt het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug. Een tunnel wordt exorbitant duur. Niet alleen de tunnel, maar ook nog eens de aanleg van volledig ontbrekende infrastructuur aan de westzijde van Rhenen. Inclusief een tweede brug. Dat geldt ook voor een weg op maaiveld op dat tracé. De weg moet dan wegens het hoogteverschil met flinke uitgravingen aangelegd worden, wat een forse aantasting van het NP betekend.

Resumerend blijft in mijn optiek tracé 3 + 2A zuid de beste oplossing, maar die nieuwe weg moet gewoon aansluiten op de bestaande N233.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door mavas » zo 04 jun 2017, 18:52

Je zult hoe dan ook de capaciteit over de Rijn moeten vergroten. Of dat nou op de huidige locatie is, of op een nieuwe locatie dat maakt niet uit. Met die traces 2A en 3 gebeurt er nog niks met de oeververbinding. In die zin vind ik de traces 2A en 3 zonder capaciteitsuitbreiding van de huidige brug niet zinvol.

Ik vraag me ook sterk af hoe traces 3, 3A en 4 goed in te passen zijn in het knooppunt. Als dit allemaal met kunstgrepen moet en dure fly-overs, vraag ik me af deze traces nog wel betaalbaar zijn.
Met name lus A12-oost > N233 en N233 > A12-West worden grote uitdagingen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Schelpenpaadje » zo 04 jun 2017, 18:57

Als je de problemen wilt oplossen met dure oplossingen dan zou ik daar geen tol gaan heffen.

Een alternatief voor de huidige N233 moet aantrekkelijk genoeg zijn om verkeer dat daar niet hoeft te zijn automatisch voor de nieuwe verbinding te laten kiezen.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Ds79m » zo 04 jun 2017, 19:30

mavas schreef:Je zult hoe dan ook de capaciteit over de Rijn moeten vergroten. Of dat nou op de huidige locatie is, of op een nieuwe locatie dat maakt niet uit. Met die traces 2A en 3 gebeurt er nog niks met de oeververbinding. In die zin vind ik de traces 2A en 3 zonder capaciteitsuitbreiding van de huidige brug niet zinvol.

Ik vraag me ook sterk af hoe traces 3, 3A en 4 goed in te passen zijn in het knooppunt. Als dit allemaal met kunstgrepen moet en dure fly-overs, vraag ik me af deze traces nog wel betaalbaar zijn.
Met name lus A12-oost > N233 en N233 > A12-West worden grote uitdagingen.
Goede kans ook dat RWS moeilijk gaat doen.

Ik vrees dat hier eigenlijk niet zo veel van te maken is. In die ideale wereld wordt de A30 doorgetrokken naar de A15 en zijn alle problemen opgelost. Waarschijnlijk is er echter nauwelijks budget. Dan kom je vermoedelijk uit op 2A met een extra doorsnijding in de natuur en gelijkvloerse kruisingen met verkeerslichten met extra opstelvakken en verder nauwelijks oplossend vermogen en verdere verbetermogelijkheden.

Een oplossing met tol lijkt me ook onwenselijk, omdat het verkeer dan de oude route blijft nemen en in Rhenen zal men de verslechterde bereikbaarheid van Ouwehand's Dierenpark niet waarderen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Hajo » zo 04 jun 2017, 19:34

mavas schreef:Ik vraag me ook sterk af hoe traces 3, 3A en 4 goed in te passen zijn in het knooppunt. Als dit allemaal met kunstgrepen moet en dure fly-overs, vraag ik me af deze traces nog wel betaalbaar zijn.
Met name lus A12-oost > N233 en N233 > A12-West worden grote uitdagingen.
Goed punt. Misschien tracé 2 aansluitend op 2A-zuid dan. In dat geval is een dure aanpassing van :KP: Maanderbroek niet nodig. Ik denk wel dat de aansluiting (23a ?) op de A12 dan aangepast moet worden, maar dat is goedkoper dan een grootscheepse aanpassing van :KP: Maanderbroek.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Rene » zo 04 jun 2017, 21:52

Direct aansluiten in KP Maanderbroek vind ik compleet onzinnig. Westelijk van de A30 is nog ruimte tussen de snelweg en de gebouwen van het industrieterrein. Kan pal oostelijk van de Bonnetstraat makkelijk een GOW tussen die bij afrit 1 van de A30 eindigt.

En dat die twee lelijke windmolens daar eventueel voor moeten sneuvelen, daar zal niet veel weerstand tegen zijn denk ik.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » zo 04 jun 2017, 23:03

Leuk om alle hersenspinsels te lezen. Voor september staat weer een informatieavond gepland, ik ben benieuwd wat er dan gepresenteerd wordt.

Een nieuw tracé oostelijk van de Rondweg-Oost zie ik niet zo 1-2-3 voor me. Aan de andere kant: er wonen weinig mensen, dus de weerstand zoals die langs de Rondweg-Oost aanwezig is zal misschien een stuk minder zijn.

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door fonsoy » ma 05 jun 2017, 0:25

Wat zijn de meningen over het 2x2 ongelijkvloers uitvoeren van de bestaande N233?

De huidige weg heeft gewoon een bedroevend lage capaciteit door die achterlijke rotondes.

BaldFett
woonerf
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 24 jan 2007, 15:59

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door BaldFett » ma 05 jun 2017, 10:07

Mij bekruipt het gevoel dat al die nieuwe tracés door het Binnenveld vooral bedoeld om een reguliere verbreding van de huidige weg (al dan niet verdiept) als meest redelijke alternatief er uit te laten springen. En dat is wat mij betreft prima, zo had die weg in eerste instantie al aangelegd moeten worden.

Variant 3A is ook nog een interessante, maar ik denk niet dat een verbouwing van knp Maanderbroek in verhouding staat tot het oplossend vermogen van de variant.

Een beetje losstaand van het Rondweg-Oost verhaal; van mij mag variant 7 sowieso wel uitgevoerd worden (maar dan wel aansluiten op de noordzijde van afrit 23a), en dan ook meteen de N233 noordelijk doortrekken naar N224. Als dan Rondweg-West (var 5) ook nog even 2x2 mag worden tot en met de spoorbaan heb ik niets meer te zeuren. 8-)

Plaats reactie