[N233] Veenendaal - Ochten

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » wo 19 dec 2018, 19:42

Ook de staten van Gelderland zijn akkoord met de verbreding van de Rijnbrug in Rhenen. De volgende uitdaging in deze lijdensweg wordt nu een poging om alles in de tijd gezien naar voren te halen. https://www.gelderlander.nl/rhenen/verb ... ~a645bfd8/ voor het verhaal uit De Gelderlander.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » wo 09 jan 2019, 17:46

Gedeputeerde Staten van de Provincie Utrecht stelt voor om de Rondweg-Oost in Veenendaal te verbreden naar 2x2 rijstroken. Het is nu aan Provinciale Staten om een besluit te nemen. Dat wordt verwacht op 18 februari.
:arrow: https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... eenendaal/

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » wo 09 jan 2019, 19:55

De financiering lijkt nu ook eindelijk rond te zijn. :worship:

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » ma 18 feb 2019, 22:59

We zijn weer een stapje dichter bij een verbrede Rondweg Oost in Veenendaal. https://www.gelderlander.nl/veenendaal/ ... ~a9f68d68/ voor meer hierover.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Chris » di 19 feb 2019, 22:23

Men wil het kennelijk inrichten als een 60 km/h weg? :hamertjetik:

>> https://www.gelderlander.nl/veenendaal/ ... ~a8bfc437/

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » di 19 feb 2019, 23:10

Men wil 70 km/h waarbij het lijkt alsof 60 km/h een gepaste snelheid is. Een 2x2 gebiedsontsluitingsweg met 60-regime bestaat niet en kan DV-technisch niet bestaan (of heb ik iets gemist?).

Als er wordt gesproken over optische maatregelen denk ik aan smalle rijstroken. Dat zou samen met een Vmax van 70 pleiten voor het maken van een soort stadsboulevard.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » wo 20 feb 2019, 9:47

Smallere rijstroken dan gebruikelijk kan wel eens goed uitkomen op sommige dwangpunten waar niet echt royaal de ruimte is om er 2 maal 2 rijstroken van normale breedte neer te leggen. Ik rijd regelmatig over de Rondweg Oost maar in de spits pak ik net zo gemakkelijk de Rondweg West die ook lekker doorrijdt. Beter nog soms dan de Rondweg Oost.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door mavas » wo 20 feb 2019, 10:55

^^ Smallere rijstroken zorgen wel voor wat lagere snelheid, maar ook voor onevenredig veel ongevallen. Dat moet je niet willen. De veiligheid mag niet in het geding komen op een weg met zulke hoge intensiteiten.
Chris schreef: di 19 feb 2019, 22:23Men wil het kennelijk inrichten als een 60 km/h weg? :hamertjetik:
>> https://www.gelderlander.nl/veenendaal/ ... ~a8bfc437/
Het is nu aan de bedenkers om een ontwerp te maken waardoor automobilisten niet de neiging hebben om het gaspedaal flink in te trappen
Dat wordt een hele lastige. 2x2-rijstroken nodigen altijd uit tot doorrijden en dan is de V85 ergens tussen 70 en 90 volgens mij. Volgens mij is het niet mogelijk om een geloofwaardige 2x2 te maken waar 60 "normaal" is.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Coen Tunnel » wo 20 feb 2019, 16:32

^^ Ik vind deze anders aardig goed gelukt, met relatief smalle rijstroken, lange markeringen, en heggen langs de weg en in de middenberm (dit is een stuk 2x2 van in totaal ca. 3 km lengte in een :zone-60:; 2 km over De Haar en 1 km over de Eysinkweg):
https://www.google.com/maps/@52.9640979 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@52.9677151 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@52.9607894 ... 312!8i6656

Ik moet zeggen dat het daar helemaal niet zo gek voelt om je aan de Vmax te houden. Maar, dit is natuurlijk een heel specifieke situatie en niet een weg die dagelijks grote drukte kent. En dus is het maar de vraag of dit in de situatie van een drukke rondweg zou werken.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door waldo79 » wo 20 feb 2019, 17:30

De N835 is juist op het 2x2 rijstroken gedeelte op 60 begrensd. Maar dat stukje is dusdanig kort dat heel hard rijden geen zin heeft.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » wo 20 feb 2019, 18:15

Coen Tunnel schreef: wo 20 feb 2019, 16:32 Ik vind deze anders aardig goed gelukt, met relatief smalle rijstroken, lange markeringen, en heggen langs de weg en in de middenberm (dit is een stuk 2x2 van in totaal ca. 3 km lengte in een :zone-60:; 2 km over De Haar en 1 km over de Eysinkweg):
https://www.google.com/maps/@52.9640979 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@52.9677151 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@52.9607894 ... 312!8i6656
Ik moet zeggen dat het daar helemaal niet zo gek voelt om je aan de Vmax te houden. Maar, dit is natuurlijk een heel specifieke situatie en niet een weg die dagelijks grote drukte kent.
Je hebt inderdaad weer een mooi voorbeeld van een atypische weg. Die lange markering geeft mensen buiten het circuit waarschijnlijk toch een circuitgevoel en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. ;)

Een vergelijkbare provinciale weg met 2x2 rijstroken (maar waarschijnlijk met normale breedte) is de N224 door Ede-Noord. Daar is de Vmax afwisselend 70 en 50, ook niet erg handig. Maar we zullen moeten afwachten hoe het met de Rondweg-Oost verdergaat. Het is nog niet zeker dat er extra smalle stroken komen en wanneer er überhaupt begonnen kan worden. Misschien komen er wel hoge geluidsschermen als optische versmalling. En trajectcontrole.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » zo 13 okt 2019, 23:45

Binnenkort komt de MER ter inzage te liggen over de verbreding van de Rijnbrug in Rhenen. https://www.gelderlander.nl/rhenen/stik ... ~a642adf8/ voor een krantenartikel hierover.

Zelf zal ik van mij laten horen tijdens de inloopmiddag/avond in het huis van de gemeente in Rhenen op 31 oktober. De fileoverlast in Rhenen wordt steeds erger.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door fonsoy » ma 14 okt 2019, 21:29

Ik zie me hier wel een weg voor me zoals de N9 ringweg van Alkmaar. Regelmatig een kruispunt met idealiter een groene golf waardoor flink doorkarren nul nut heeft. Een dergelijke weg kan wel 50.000 mvt aan. Gezien de intensiteit van de N233 van ~30.000 voertuigen lijkt me dit een passende oplossing.
Eventueel ruimte reserveren voor ongelijkvloerse ombouw in de vorm van haarlemmermeer-aansluitingen zal wel niet binnen de lokale politieke visie passen. En het is de vraag of de weg ooit zo druk zal worden dat dat nodig is.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door mavas » ma 14 okt 2019, 21:34

Deze weg krijgt wel een aanzuigende werking als de eerste verbeteringen zijn aangebracht. Als alles klaar is zijn we zo 6 jaar verder. Dan heb je zo 40.000 voertuigen op die weg.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Durashift » di 15 okt 2019, 23:40

Groene golf heeft weinig zin met al die rotondes.

Het zal een pittige klus blijven om, tijdens de spits, de drie verkeersstromen (vanuit Wageningen, vanuit Rhenen, vanuit Veenendaal) de Nederrijn over te krijgen..

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » di 15 okt 2019, 23:47

^^ Met een vierbaans Rijnbrug, waarbij de binnenste stroken de verbinding Ochten-Veenendaal vormen en de buitenste rijstroken op de brug de in-/uitvoegers voor Rhenen zijn is dit probleem goed op te lossen als ik de berekening mag geloven.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Durashift » di 15 okt 2019, 23:59

Dat haalt dan één bottleneck weg, het verkeerslicht onderaan de brug voor de invoegende stromen.
Ik vraag mij af hoe men de stromen vanaf Wageningen en vanuit Rhenen gaat managen... want dat gaat nu om- en om en stroopt op als de toerit vol staat.. Dat laatste is dan niet meer.. maar het kruispunt van verkeersstromen blijft... tenzij er iets van een fly-over gebouwd wordt?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Kaaiman » wo 16 okt 2019, 5:49

Tsja, ik zou de hele N225 noordelijk langs ds Grebbeberg leiden en daar een ongelijkvloerse aansluiting met de N233 maken. De oude N225 kan dan worden afgewaardeerd tot een meer toeristisch/recreatieve route met die haarspeldbocht, de oorlogsgraven en de dierentuin. Het scheidt tevens de verkeersstromen naar de grote publiekstrekkers op hoogtijdagen.

Een omlegging van de N225 is een aantal jaren geleden ook door de provincie onderzocht, maar men wil er niet aan. :roll:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » wo 16 okt 2019, 7:17

^^ Een omlegging van de N225 noordelijk van Rhenen is onmogelijk vanwege de rode contour die rondom de kern Rhenen ligt. De natuur is in Rhenen, komt echt niet van de Rhedenaren zelf, absoluut heilig en als het aan het Utrecht Landschap had gelegen dan hadden er bij Rhenen geen honden meer worden uitgelaten in de weilanden pal langs de Rijn.

Onderzoeken wijzen uit dat het linksaf slaande verkeer uit Wageningen, dus richting brug, de eerste jaren in de nieuwe situatie probleemloos kan worden afgehandeld. Op termijn, bij voldoende toename van het verkeer, zou er vanuit de richting Wageningen weer een file voor het kruispunt kunnen ontstaan maar van overlast in de kern Rhenen is dan nog geen sprake.

Nu staat het verkeer bijna dagelijks vast en het scheelt de winkeliers vele duizenden, tot iets van € 5.000,00 per dag, aan omzet op een werkdag omdat er simpelweg niemand voor de lol naar Rhenen komt om boodschappen te doen.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Kaaiman » wo 16 okt 2019, 7:24

PeterSchoeber schreef: wo 16 okt 2019, 7:17^^ Een omlegging van de N225 noordelijk van Rhenen is onmogelijk
Als iets fysisch onmogelijk is, is het pas onmogelijk. Juridisch onmogelijk wordt mogelijk, zodra het politiek mogelijk wordt. Je bedoelt waarschijnlijk te zeggen: 'is erg lastig'. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » wo 16 okt 2019, 8:55

^^ Kennelijk heb jij geen idee van de invloeden van de milieuclubs op de gang van zaken in de gemeente Rhenen en omliggende gebieden. Er ligt een strikte rode contour, in feite een rood lint, om de vier kernen in de gemeente Rhenen en bouwen buiten die rode contour is welhaast onmogelijk geworden. De uitbreiding/woningbouw van/in de kern Rhenen zal binnenkort tot stilstand komen mede vanwege de rode contour die nog heiliger is dan de paus in Rome.

Een rondweg om Rhenen zou inderdaad heel veel soelaas bieden maar is vanwege die rode contour gewoon onmogelijk.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Schelpenpaadje » wo 16 okt 2019, 11:07

Bijzondere gebieden moeten gespaard worden en het mag allemaal niet te veel kosten.
Dan krijg je dit soort 'oplossingen', die al binnen een paar jaar ontoereikend zullen blijken.

Met een fatsoenlijke verbinding tussen de A12 en A15 in het verlengde van de A30 heeft heel veel verkeer niks meer in Rhenen te zoeken. Natuurlijk heeft een autoweg of snelweg op een nieuw tracé impact op het landschap, maar dat geldt voor elke oplossing buiten het opwaarderen van bestaande wegen.

Liever een goed ingepaste as die lokaal en doorgaand verkeer scheidt, dan het opofferen van landschap voor bijvoorbeeld een gedeeltelijke rondweg om Rhenen, die de beperkte capaciteit op de N233 niet oplost.

Het neerleggen bij de wil van milieuclubs maakt die invloed werkelijkheid. Er zijn intussen genoeg voorbeelden hoe je samen met belangenorganisaties tot goed ingepaste plannen kunt komen, waarmee je ook op landelijk niveau meer voor elkaar krijgt, zowel qua infrastructuur als behoud en versterking van landschappen.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » wo 16 okt 2019, 16:50

^^ Slechts 5% van het verkeer, wordt 6% bij een vierbaansbrug, is doorgaand verkeer. Het overige verkeer komt uit de regio, Rivierenland of FoodVally regio, en heeft een bestemming hetzij in de andere regio hetzij elders in het land maar moet voor de kortste route wel de Rijnbrug in Rhenen passeren voor de kortste weg naar hun bestemming.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Schelpenpaadje » wo 16 okt 2019, 17:11

^^ Als jouw definitie van 'lokaal' heel Rivierenland/Food Valley omvat is het geen wonder dat het percentage doorgaand verkeer zo laag uitpakt.

Met lokaal bedoel ik verkeer dat een herkomst en/of bestemming in Rhenen of Kesteren of directe omgeving heeft. Misschien kun je daar nog plaatsen als Veenendaal, Ochten en Elst aan toevoegen: verkeer tussen relaties aan weerszijden van de Nederrijn waarbij je nog steeds de huidige Rijnbrug zou gebruiken als er een hoogwaardig alternatief in de buurt zou liggen. Je maakt mij niet wijs dat het huidige verkeersaanbod voor 95% uit dergelijke relaties bestaat.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Durashift » do 17 okt 2019, 1:56

Klopt, dat is veel meer. Verkeer dat vanuit regio Utrecht komt en ergens ten zuiden van Arnhem moet zijn.. rijdt binnendoor indien de A12 / A50 een beetje vast staat, is mijn idee. Kijk ook naar verkeer dat van de A30 af komt.. stukje A12 pakt en dan weer eraf gaat bij Veenendaal Oost.

Alleen een rondweg om Rhenen (verlegging N225) heeft weinig zin.. lijkt mij dat je dan net zo goed een geheel plan van aanpak kan maken om ook Elst, Amerongen en Leersum te ontlasten van doorgaand verkeer op de N225. Eén grote rondweg.. denk dat het dan toch op palen bouwen wordt in de uiterwaarden. ;)

Nou lijkt het mij vooral tussen half vijf en zes uur niet zo prettig winkelen in Rhenen.. maar buiten die tijden kan je het centrum wel bereiken.
5000 euro omzet.. denk dat (behalve de supers en misschien wat restaurants) alle binnenstad ondernemers in Rhenen daarvan kunnen dromen op een doordeweekse dag.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Kaaiman » do 17 okt 2019, 7:37

Oostelijk van Rhenen is de N225 de toevoeras van vooral Wageningen en een deel van Ede. Westelijk van Rhenen is het een meer lokale verbinding, maar Rhenen is van beide takken plus de N233 het afvoerputje.

Juist bij zo'n concentratie van verkeer loont het om rondwegen en stroomwegen aan te leggen. En juist ook bij veel regionaal verkeer, daar hebben we de regionale stroomweg voor. Een hele regio ontsluiten gaat verder dan een gebied ontsluiten. Daar is de gebiedsontsluitingsweg voor bedoeld.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door captain007 » do 17 okt 2019, 8:39

Durashift schreef: do 17 okt 2019, 1:56 Klopt, dat is veel meer. Verkeer dat vanuit regio Utrecht komt en ergens ten zuiden van Arnhem moet zijn.. rijdt binnendoor indien de A12 / A50 een beetje vast staat, is mijn idee. Kijk ook naar verkeer dat van de A30 af komt.. stukje A12 pakt en dan weer eraf gaat bij Veenendaal Oost.
Als ik even kijk naar mijn eigen woonplaats (Beneden-Leeuwen), dan is het van daar uit al de snelste route naar Amersfoort, Veenendaal, Ede, etc. Ik weet in elk geval dat er ook nog een redelijk aantal mensen vanuit Maas en Waal/Betuwe naar Veenendaal/ede moeten om daar te werken. Die moeten allemaal over de brug bij Rhenen. Ook een typisch Nederlands probleem overigens. Door het relatieve geringe aantal oeververbindingen, moeten de oeververbindingen die er wel zijn fors uitgevoerd zijn om de verkeersstromen aan te kunnen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » do 17 okt 2019, 10:09

captain007 schreef: do 17 okt 2019, 8:39Door het relatieve geringe aantal oeververbindingen, moeten de oeververbindingen die er wel zijn fors uitgevoerd zijn om de verkeersstromen aan te kunnen.
Oeververbindingen genoeg tussen Arnhem (A50) en Utrecht (A27), maar vrijwel allemaal pontjes en slechts één vaste oeververbinding. Een extra brug op een andere locatie kan ook al helpen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Coen Tunnel » do 17 okt 2019, 12:42

Ik heb geen exact beeld van alle verkeersstromen, vermoedelijk zijn die heel divers vanwege het beperkte aantal vaste oeververbindingen. Maar is zoiets niet een idee als extra oeververbinding? Een weg (autoweg of GOW) tussen de N323 bij Echteld en de N226 bij Leersum. Dat levert in ieder geval niet een nieuwe doorsnijding van de Utrechtse Heuvelrug op, de N226 ligt er immers toch al en gaat tot aan de A12 niet door bebouwde kommen, en tevens ontstaat er een rondweg voor Leersum en Amerongen:

Afbeelding

Via Elst en de N416 is er dan ook een vlotte verbinding met Veenendaal mogelijk.

Edit: die rondweg bij Amerongen lijkt wat lastig vanwege de Amerongse Bovenpolder, en bij Leersum moet de aansluiting misschien iets vloeiender om Kasteel Broekhuizen te ontzien. De weg in het verlengde van de N226 loopt recht op het kasteel af.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op do 17 okt 2019, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » do 17 okt 2019, 12:54

^^ Ik zou het veer in de N229 vervangen door een brug en wellicht hetzelfde voor het veer in de N836. De N229 is redelijk uitgebouwd, de N836 wat minder goed maar nog altijd beter dan de andere veerverbindingen. Daarmee hoef je geen nieuwe alles doorklievende weg te bouwen. De Heuvelrug houdt niet op bij het groene vlak op Google Maps. Ten zuiden daarvan liggen ook nog allerlei landgoederen (De Stichtse Lustwarande) waar je niet zomaar een weg door wilt aanleggen.

Plaats reactie