[N226] Reconstructie Leusden

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

[N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » wo 11 mar 2015, 15:46

Het verkeer op de Arnhemseweg (N226) tussen Leusden-Zuid en de aansluiting op de A28 (Hertekop) is de afgelopen jaren toegenomen als gevolg van de nieuwe Leusdense wijk Tabaksteeg, de aanleg van de Kersenbaan in Amersfoort en capaciteitsuitbreiding van de A28. De prognoses voor de Arnhemseweg tussen de A28 en Leusden-Zuid laten een toename zien van 17.500 voertuigen per dag in 2013 naar 25.500 voertuigen per dag in 2020.

Maatregelen
De volgende maatregelen zijn en worden getroffen om de doorstroming, de veiligheid en de leefbaarheid op en langs de Arnhemseweg te verbeteren:

Reeds uitgevoerd:
* Aanleg nieuwe ontsluitingsweg van Leusden-Zuid op de N226 (Groene Zoom).
* Aanleg nieuwe busbaan door Tabaksteeg en ontkoppeling van de oude ontsluitingsweg van Leusden-Zuid (Maanweg) van de Arnhemseweg.
* Verplaatsing van de komgrens zuidelijk van de Groene Zoom naar noordelijk van de Groene Zoom.

Nog uit te voeren:
* Aanbrengen van geluidreducerend asfalt binnen de bebouwde kom van Leusden.
* Verlaging van de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom van 70 naar 50 km/u.
* Aanleg parallelweg in het verlengde van de Oude Rijksweg (t.h.v. de oude aansluiting Maanweg).
* Reconstructie van kruispunt Hertekop (aansluiting op de A28), inclusief snelheidsverlaging op het kruispunt van 80 naar 60 km/u.
* Aansluiting van de Schutterhoeflaan op de Lockhorsterweg, nabij de aansluiting op de A28 (Hertekop), via een nieuwe parallelweg. (huidige situatie in Streetview)
* Verlaging van de maximumsnelheid op de hoofdrijbaan van de Arnhemseweg tussen Hertekop en de bebouwde kom van Leusden van 80 naar 60 km/uur.
* Aanpassen komingang Leusden (vanuit Woudenberg).
* Aanleg rotonde op het kruispunt Arnhemseweg (N226) met de Leusbroekerweg (uitvoering pas na 2017).

Vervolg
Voor de reconstructie van de Arnhemseweg ten noorden van de Groene Zoom zal een provinciaal inpassingsplan worden opgesteld. Hiervoor wordt een inspraaktraject georganiseerd. De uitvoering van de werkzaamheden is gepland in 2017.

Links
:arrow: Kaart maatregelen binnen bebouwde kom Leusden.
:arrow: Kaart maatregelen tussen Leusden en Amersfoort inclusief de aansluiting op de A28.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door waldo79 » wo 11 mar 2015, 16:34

Echt een verbetering kun je het niet noemen. Ik mis een plan tot een wegverbreding.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door Chris » wo 11 mar 2015, 16:38

Met 25.500 voertuigen per dag heb je wel 2x2 rijstroken nodig.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » wo 11 mar 2015, 16:46

Van 2x2 is eigenlijk nooit sprake geweest (komt in geen enkel plan voor) en eigenlijk wordt de tweede rijbaan nu ingeruild voor een parallelweg. Zoals wel vaker durft de Provincie Utrecht niet verder te gaan dan de aanleg van extra opstelstroken.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door Rein » wo 11 mar 2015, 20:57

Met die intensiteiten wordt het een weg waar je altijd in treintjes rijdt en mag je in de spits blij zijn dat je gemiddeld 30 km/h rijdt denk ik.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » wo 11 mar 2015, 21:15

In de ochtend en avondspits staat er altijd file richting Amersfoort, maar dat komt vooral door de beroerde indeling van het kruispunt bij de A28 waardoor er relatief weinig verkeer verwerkt kan worden. Op werkdagen is het nu al treintje rijden en kom je meestal al niet verder dan de beoogde 60 km/u. De snelheidsverlaging van 80 naar 60 km/u zal alleen effectief zijn in de avond, nacht en in het weekeinde.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door mavas » wo 11 mar 2015, 21:17

de volgende maatregelen zijn en worden getroffen om de doorstroming te verbeteren:
Ik heb ze niet gevonden in het artikel? :confuuuse:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » wo 11 mar 2015, 21:28

^^ De reconstructie van de Hertekop moet de doorstroming verbeteren. Het verkeer vanuit Leusden naar Utrecht en het verkeer van Amersfoort naar Zwolle delen nu een voorsorteervak. Hierdoor kan het verkeer richting Utrecht en Zwolle zich niet goed opstellen onder het viaduct van de A28 en loopt het doorgaande verkeer tussen Amersfoort en Leusden vast. Dat verkeer blokkeert weer het verkeer dat vanaf de A28 komt en dan raakt het hele kruispunt volledig geblokkeerd.

Er komt nu een extra rijstrook onder het viaduct, waardoor er twee normale voorsorteervakken naar de A28 gecreëerd worden. Het doorgaande verkeer tussen Amersfoort en Leusden heeft dan geen last meer van het afslaande verkeer waardoor ook het risico dat het volledige kruispunt geblokkeerd raakt, veel kleiner wordt. Vanuit Leusden wordt het aantal voorsorteervakken vergroot van 3 naar 4 en vanuit Amersfoort van 2 naar 3. Dit moet bijdragen aan de verwerking van meer verkeer in dezelfde tijdsperiode.

Er komt overigens ook nog een fietstunnel voor de fietsers van Lockhorsterweg naar Dodeweg v.v. Hierdoor kan de verkeerslichtencyclus ingekort worden.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » do 12 mar 2015, 22:10

De gemeente Amersfoort staat sinds begin dit jaar onder curatele bij de Provincie vanwege financiële problemen. Dat betekent dat de Provincie bepaalde uitgaven kan blokkeren. Vandaag is bekend geworden dat de reconstructie van de Hertekop het slachtoffer is geworden van zo'n blokkade waardoor de uitvoering op zijn vroegst pas in september kan starten.

Het was de bedoeling dat de reconstructie (extra opstelstroken + fietstunnel) gelijktijdig met de aanleg van de Kersenbaan in Amersfoort (in het verlengde van de N226) zou plaatsvinden. Nu dat niet gebeurt, worden de verkeersproblemen bij het kruispunt Hertekop vanaf juni (als de Kersenbaan is opgeleverd) nog groter.

BaldFett
woonerf
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 24 jan 2007, 15:59

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door BaldFett » di 17 mar 2015, 13:00

Ik kom bijna elke week langs dit stuk, en ik vind dit eigenlijk maar een prutsoplossing. Drempels in ontsluitingswegen ( :evil: ) en verlaging van de Vmax kan word ik niet vrolijk van. Zeker niet omdat dit voorheen juist een prettig rijdende provinciale weg was/is.

Morgen mag ik als inwoner stemmen voor provincie Utrecht, wie moet dat zijn al ik dit soort plannen wil verkomen elders? Of is dit meer landelijk beleid waar überhaupt maar weinig tegen is te doen? :?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » do 02 mar 2017, 20:43

7 maart beginnen de werkzaamheden aan de N226 met het kappen van bomen.
:arrow: Nieuwsbericht Provincie Utrecht

JJVernig
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 23 jan 2007, 10:34

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door JJVernig » vr 03 mar 2017, 14:25

BaldFett schreef:Ik kom bijna elke week langs dit stuk, en ik vind dit eigenlijk maar een prutsoplossing. Drempels in ontsluitingswegen ( :evil: ) en verlaging van de Vmax kan word ik niet vrolijk van. Zeker niet omdat dit voorheen juist een prettig rijdende provinciale weg was/is.
Het wordt dus alleen nog maar erger. Verlaging max-snelheid naar 50km/h, (is er straks nog ergens 70km/h Bibeko?), extra rotonde bij de Mof, en geen enkele verbreding. Dit zou juist een stroomweg moeten zijn met zoveel mogelijk 80 km/h en misschien een keer een enkel kruispunt, maar de provincie verslechterd alleen maar de afgelopen 5 jaar.

(BBK --> Bibeko)
Laatst gewijzigd door JJVernig op vr 03 mar 2017, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
--Disclaimer: bovenstaande opmerking(en) komen geheel voor rekening van de auteur --

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door Snelwegfreak » vr 03 mar 2017, 14:28

JJVernig schreef:BBK
Ik weet wat je bedoelt, maar ik vind dit persoonlijk een slechte afkorting die kan staan voor zowel binnen als buiten bebouwde kom. Bibeko en bubeko zijn m.i. betere termen ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » ma 06 mar 2017, 22:48

JJVernig schreef:Dit zou juist een stroomweg moeten zijn met zoveel mogelijk 80 km/h en misschien een keer een enkel kruispunt, maar de provincie verslechterd alleen maar de afgelopen 5 jaar.
De Provincie Utrecht wil dat het doorgaande verkeer tussen Woudenberg en Amersfoort via de N224 en N227 rijdt. Het afwaarderen van de N226 past binnen dat beleid.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » do 01 jun 2017, 20:06

Het ontwerpinpassingsplan Reconstructie N226 Hertekop-Schutterhoeflaan inclusief fietstunnel (een hele mond vol :p ) ligt vanaf vandaag gedurende 6 weken ter inzage. Het hele plan is hier te lezen.

Samenvattend bevat dit plan:
- aanleg van een parallelweg langs de N226 tussen kruispunt Hertekop (aansluiting A28) en de bebouwde kom van Leusden;
- verschuiven van de hoofdrijbaan van de N226 in westelijke richting en het verplaatsen van twee bushaltes;
- natuurcompensatie voor het groen dat verdwijnt door het verschuiven van de N226 naar het westen;
- aanleg fietstunnel tussen de Lockhorsterweg en de Dodeweg (onder de N226 door);
- verplaatsen nutsgebouw naast de oprit van de A28 richting Zwolle, omdat deze op de plek van de nieuwe fietstunnel staat;
- aanleg faunapassage onder de N226;
- plaatsing zichtbeperkende voorziening t.b.v. het perceel Dodeweg 1.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » zo 20 aug 2017, 10:51

De eerste voorbereidende werkzaamheden zijn zichtbaar. Zie de foto's in de spoiler.
SPOILER: TOON

Aanleg parallelweg t.h.v. de aansluiting Oude Rijksweg (Locatie in Streetview)
De huizen die ter hoogte van de Oude Rijksweg in de 'binnenbocht' van de N226 liggen worden via een nog aan te leggen parallelweg ontsloten. Deze parallelweg sluit aan op de Oude Rijksweg en vervolgens op de Treekerweg. Hierbij moet de Heiligenbergerbeek worden overbrugd. Lang geleden lag hier een brug, maar die is ooit weggehaald. Nu komt de brug weer terug. Vooralsnog zijn er alleen voorbereidende werkzaamheden te zien. Nog geen brugbouw.

1) Blik op de toekomstige locatie van de brug vanaf de Oude Rijksweg.
Afbeelding

2) Blik op de toekomstige locatie van de brug vanaf de Treekerweg.
Afbeelding

3) Aansluiting van de nieuwe parallelweg op de Treekerweg.
Afbeelding

Aanleg rotonde t.h.v. de aansluiting Leusbroekerweg (Locatie in Streetview)
T.h.v. de aansluiting met de Leusbroekerweg wordt een rotonde aangelegd. Op de website van de Provincie Utrecht is de planning te vinden.

4+5) Op dit moment bestaan de werkzaamheden vooral uit het verwijderen van groen en het verleggen van kabels en leidingen. Foto's genomen vanaf de Leusbroekerweg.
Afbeelding
Afbeelding

6+7) Het huis aan de overzijde van de weg (#88) wordt begin september gesloopt.
Afbeelding
Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » zo 17 sep 2017, 11:30

De aanleg van de rotonde t.h.v. de Leusbroekerweg gaat de komende week beginnen. De kabels zijn verlegd en het huis in de binnenbocht van de N226 is gesloopt (zie spoiler).
SPOILER: TOON

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

bakkerlsdn
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 12:09

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door bakkerlsdn » zo 08 okt 2017, 18:58

Ik heb een vraag over de betonrand langs de Arnhemseweg.
Tijdens de inloopavonden over de weg in april 2012 is er niet gesproken over dat er een hoge betonrand langs de zijkant van de weg zou komen.
Nu ontstaat er voor mij als bewoner en voor onze klanten die hier komen en weer weg moeten rijden een levensgevaarlijke situatie.
Wij kunnen hier namelijk niet recht uit de oprit rijden omdat het zicht geblokkeerd wordt door de bomen langs de weg.
We moeten dus parallel aan de weg as gaan staan zodat we vooruit en in de linker zij spiegel het verkeer kunnen zien aankomen.
Dan rijden wij weg met een "U" bocht langs de Arnhemseweg waarbij de rechter wielen door de berm rijden.
Dat kan nu niet meer door de hoge rand waardoor je heen en weer moet gaan steken op de drukke Arnhemseweg met alle gevolgen van dien voor onze veiligheid en die van onze klanten en het zal de doorstroming ook niet bevorderen.
Kan ik mij beklag doen hierover bij een instantie dat jullie weten?
Bedankt voor het meedenken.
Jan

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » zo 08 okt 2017, 19:40

Een reactie had je moeten indienen toen het definitieve ontwerp werd voorgesteld en toen de omgevingsvergunningen werden aangevraagd. Ik weet niet wanneer dat precies heeft plaatsgevonden, maar dat was ruim na 2012. Het ontwerp dat in 2012 is gepresenteerd was een plan in hoofdlijnen en is daarna nog gewijzigd. Er is ook nog een werkgroep van bewoners van de Arnhemseweg geweest waarin uitgebreid over de plannen is gesproken. Je kan contact opnemen met de Provincie Utrecht want zij zijn beheerder van de weg, maar ik betwijfel of dat nu nog veel uithaalt.

NB: als ik de situatie bekijk op Google Maps, dan had de Arnhemseweg t.h.v. jouw woning vrij eenvoudig iets verlegd kunnen worden om het zicht op de weg te verbeteren. Veiligere aansluitingen op de percelen is juist een van de redenen waarom de N226 wordt gereconstrueerd. Maar dan had je het probleem wel tijdig moeten aangeven.

bakkerlsdn
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 12:09

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door bakkerlsdn » do 12 okt 2017, 20:25

Hallo Boe!
Bedankt voor je antwoord maar ik krijg nu wel het gevoel dat het aan mij ligt dat er niet is geprotesteerd.
Ten eerste ben ik op alle overleggen geweest, heb alle correspondentie meegekregen van de bewoners werkgroep en heb een uitgebreide mail correspondentie met Mark K. van afdeling Afdeling: Mobiliteit, Economie en Cultuur van de provincie Ut gehad en stonden de betonranden nergens vermeld.
Dit is dus iets wat na 2012 (mijn laatste mail met Mark K. is van 8 mei 2012) door de provincie zelf is bedacht en NIET is overlegd met de bewoners.
Dit vind in een vorm van onbehoorlijk bestuur.
En dat het niet veel zal uithalen is mij wel duidelijk dus zal ik met gevaar voor eigen leven, die van mijn buren en de klanten van ons bedrijf en met veel hinder voor het doorgaande verkeer afwachten tot het een keer helemaal mis gaat. Ik hoop het je dan nog te kunnen vertellen.
Met vriendelijke groeten.
Een verontruste bewoner van de Arnhemseweg.
Jan

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door Boerenkool » do 12 okt 2017, 20:41

Gewoon netjes en duidelijk provincie aanschrijven met probleemstelling en mogelijke oplossingen ( ergens stukje er af, spiegel etc)
Best kans dat ze dan welwillend wat niet te dure oplossingen willen doen.
Niet in de brief beginnen over hoe het is gegaan of dreigen met rechtsstappen, dan komt zo n brief bij de juridische afdeling ipv bij de uitvoering en krijg je een formalistisch antwoord. Kan wel, maar dan als seperate brief

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » ma 16 okt 2017, 15:44

De N226 is al sinds afgelopen vrijdag volledig afgesloten t.h.v. Leusden vanwege de reconstructie. Bij de Leusbroekerweg wordt druk gewerkt aan het volledig maken van de rotonde. De rotonde moet woensdag in gebruik worden genomen.
SPOILER: TOON

Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » ma 16 okt 2017, 15:47

Aanleg van de nieuwe brug over de Heiligenbergerbeek tussen de Trekerweg en de Oude Rijksweg. Deze brug is alleen bedoeld voor aanwonenden.
SPOILER: TOON

Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » ma 16 okt 2017, 15:56

Het gedeelte van de N226 in de bebouwde kom heeft een gedaantewisseling ondergaan. Het oude asfalt is gefreesd, er is een rode middengeleider aangelegd en er zijn trottoirbanden geplaatst. De deklaag wordt aanstaande maandag en dinsdag aangebracht. Dan gaat de N226 opnieuw volledig dicht. Foto's zijn genomen van zuid naar noord. Kijkrichting: Amersfoort.
SPOILER: TOON

Komingang.
Afbeelding

N226 tussen Ooievaarshorsterweg en Maanweg.
Het hectometerpaaltje toont nog een :A1-70: , het wordt :A1-50: .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » ma 13 nov 2017, 15:20

Afgelopen week is de aangepaste N226 in Leusden ceremonieel geopend. Volgens de Provincie Utrecht is alles klaar, maar dat is wel erg optimistisch.

- Bij de nieuwe rotonde met de Leusbroekerweg moet de 4e tak nog worden aangelegd.
- De lantaarnpalen worden op dit moment vervangen door energiezuinige exemplaren.
- Van het voetpad tussen de Maanweg en de Ooievaarshorsterweg is nog geen centimeter aangelegd.
- De bermverharding moet hier en daar nog worden aangebracht.
- De hectometerpaaltjes moeten nog worden aangepast aan de nieuwe snelheid.
- De aansluiting van de nieuwe parallelweg op de bestaande Treekerweg moet nog worden gerealiseerd.

Foto's van de nieuwe rotonde bij de Leusbroekerweg.
SPOILER: TOON

Vanaf Amersfoort (met buslijn 82 die zich over de rotonde wurmt).
Afbeelding

Vanaf de Leusbroekerweg. Op het achtergrond een houten geluidsscherm dat de bewoners moet beschermen tegen geluid en inkijk.
Afbeelding

Vanaf Woudenberg met een nieuwe wegwijzer.
Afbeelding

De vierde tak van de rotonde wordt op dit moment aangelegd.
Afbeelding
Afbeelding
Foto's van de traverse door Leusden-Zuid.
SPOILER: TOON

De kom-ingang komende vanaf Woudenberg is zo'n honderd meter naar voren gehaald en voorzien van een middengeleider en drempeltje.
Afbeelding
Afbeelding

Het kruispunt met de Ooievaarshorsterweg is ongeveer hetzelfde gebleven.
Afbeelding

Hier en daar moet de bermverharding nog op orde worden gebracht.
Afbeelding

De traverse tussen de Ooievaarshorsterweg en Maanweg.
Afbeelding

De situatie t.h.v. de Maanweg in 2009: Streetview
En dezelfde locatie vandaag. Links een parallelweg, geen verkeerslichten en een paar verplaatste bushaltes.
Afbeelding

De nooduitgang van de parallelweg.
Afbeelding

De bushalte richting Amersfoort ligt precies op de plek waar de Maanweg voorheen aansloot op de N226.
Afbeelding

De nieuwe parallelweg sluit via de Oude Rijksweg aan op een nieuwe brug over de Heiligenbergerbeek.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De aansluiting aan de overkant (Treekerweg) is nog niet gereed.
Afbeelding

Het laatste deel richting Amersfoort. De bushalte links lag oorspronkelijk op de plek van de nieuwe parallelweg en is zo'n 60 meter verplaatst.
Afbeelding

Dezelfde locatie, de andere kant op.
Afbeelding

Op deze plek langs de N226 stond ooit een marechausseekazerne.
Afbeelding

En nog een onvolledige wegwijzer. Ben je op 3 kilometer van Amersfoort, vergeet je het te vermelden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door Hajo » ma 13 nov 2017, 19:23

^^ Dit weekend ga ik er maar eens een kijkje nemen. :woop:

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » do 25 jan 2018, 20:56

Het Vastgesteld Provinciaal Inpassingsplan 'Reconstructie N226 Hertekop-Schutterhoeflaan inclusief fietstunnel' ligt vanaf vandaag voor zes weken ter inzage.
http://geo.provincie-utrecht.nl/publiek ... ekop-va01/

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door Jackbauer1350 » za 27 jan 2018, 17:46

Mooie fotoreeks (had m nog niet gezien). :)
Apart gezicht die rode middenscheiding.

bakkerlsdn
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 12:09

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door bakkerlsdn » zo 28 jan 2018, 11:10

Is ook heel apart met regen en als ze er nachts met hoge snelheid overheen rijden dan zijn vooral die inkepingen goed voor het stille asfalt!

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N226] Reconstructie Leusden

Bericht door boe! » do 01 feb 2018, 19:56

Globale planning reconstructie Hertekop

5 - 23 februari: kappen bomen
19 februari - juli: verleggen kabels en leidingen en overige voorbereidende werkzaamheden
september - december: reconstructie kruispunt en aanleg fietstunnel
december 2018: ingebruikname aangepast kruispunt en N226

Plaats reactie