Lokaal Wegennieuws

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

marcel
expressweg

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door marcel » zo 06 okt 2019, 22:52

Nog een paar foto's van de nieuwe ongelijkvloerse kruising ring - Montgomerylaan in Eindhoven (van woensdag 2-10-2019):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » zo 13 okt 2019, 12:15

Tof ontwerp!

Durashift
verkeersader

Bericht door Durashift » zo 13 okt 2019, 15:06

Ik zet het hier maar ff neer, want betreffende draad inzake de N225 gaat vooral over het deel bij Driebergen-Zeist.

Aankomende week is de N225 binnen de kom van Wageningen afgesloten wegens werkzaamheden.
Nu staan er (al enige weken) 2 tekstkarren met zo'n aankondiging. Er staat als reden bij: uitgesteld wegens het weer.

Nu roept bij mij de vraag op: worden de aankomende werkzaamheden uitgesteld vanwege het weer?
Of bedoelt men dat de werkzaamheden aankomende week worden uitgevoerd vanwege eerder uitstel?

Via google kom ik de huidige aankondiging niet echt tegen.. dus controleren wat men nou werkelijk bedoeld is nog lastig, vind ik.

Naar mijn idee heeft het weinig nut om naar eerder uitstel te refereren als de weg aankomende week dicht gaat. Het is zoals het is..

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » zo 13 okt 2019, 15:47

Deze werkzaamheden hadden plaats moet vinden in juli, maar gingen toen niet door vanwege de hitte. Deze werkzaamheden zouden nu in de eerste week van oktober plaatsvinden, maar dat is niet gebeurd?

Durashift
verkeersader

Bericht door Durashift » zo 13 okt 2019, 18:14

Zover ik kan beoordelen niet. Ik herinner mij inderdaad wel een aankondiging van begin oktober.
Het was toen wel regenachtig, volgens mij.

Dan zou het al het derde uitstel zijn?

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » zo 13 okt 2019, 20:36

^^ Afgaande op dit artikel is/was er sprake van een onderhoudsproject en een herstelproject, waarbij het herstelproject begin deze maand had moeten plaatsvinden.

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » wo 30 okt 2019, 14:07

In gebieden met weinig wegen, zoals bepaalde delen van Friesland, kan de afstand van omleidingen flink oplopen.

De komende winter wordt de enige doorgaande weg in Terherne aangepakt:
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/9170 ... pbeurt-toe
De omleiding via Joure, Heerenveen en Akkrum meet zo'n 35 kilometer.

Eind deze week is de N354 rondom Parrega twee nachten afgesloten voor asfalteringswerkzaamheden:
https://www.lc.nl/friesland/sudwest-fry ... 70874.html
Wie ter plaatse bekend is vindt wel wat kortere sluipwegen, maar de officiële omleiding tussen Workum en Tjerkwerd via Koudum, Balk, Sneek en Bolsward is zo'n 52 kilometer lang.

Durashift
verkeersader

Bericht door Durashift » do 31 okt 2019, 0:13

Ja, dat is niet leuk. Al is er wel verschil tussen 2 nachten of een half jaar.. omrijden. ;)

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » do 31 okt 2019, 8:50

Maar die politiek correcte omleidingen zijn ook absurd. Bij een gesloten stroomweg in een omgeving die ik niet goed ken, raadpleeg ik ook eerst de routeplanner ipv de borden. Dan maar dwars door een woonwijk of via landweggetje ipv 40 km om.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » do 31 okt 2019, 9:34

In Terherne is er werkelijk geen alternatief. Als de weg met hierin de enige bruggen in het dorp eruit ligt, zal autoverkeer binnen het dorp tientallen kilometers moeten omrijden. Genoeg landweggetjes in het gebied, maar Terherne heeft de enige noordzuid-oeververbinding tussen Heerenveen en Sneek... De andere kant om, via Irnsum en Sneek, is even lang en leidt grotendeels via binnendoorweggetjes, waardoor de lange snelwegroute toch echt het snelst zal zijn.

Bij de afsluiting rond Parrega kun je nog omrijden via Gaast of Ferwoude. Inderdaad via landweggetjes en dorpsstraten waar men -politiek correct- niet actief extra verkeer overheen wil sturen. De ter plaatse bekende zal die routes zeker verkiezen. Gelukkig gaat het hier maar om twee nachten...

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 31 okt 2019, 15:11

Peter schreef:
do 31 okt 2019, 8:50
Maar die politiek correcte omleidingen zijn ook absurd. Bij een gesloten stroomweg in een omgeving die ik niet goed ken, raadpleeg ik ook eerst de routeplanner ipv de borden. Dan maar dwars door een woonwijk of via landweggetje ipv 40 km om.
Als een stroomweg gesloten is, kan 40 km om soms nog wel sneller zijn dan, net als vele anderen, een sluiproute binnendoor te kiezen. Want dat schiet dan vaak ook niet op. Ik heb vaak genoeg gehad dat je zo een half uur of meer aan vertraging te pakken hebt. Dan is 40 km omrijden over een stroomweg simpelweg sneller.

jelger
expressweg

Bericht door jelger » do 31 okt 2019, 18:58

Hebben we nu ook al politiek correcte routes? Top!

RikB
stadsweg

Bericht door RikB » vr 01 nov 2019, 11:13

Ah, dus linksplakkers maken een politiek statement?
ik dacht dat verkeer neutraal was ;)

Basjuh1981
autoweg

Bericht door Basjuh1981 » vr 01 nov 2019, 16:49

^^ Daarom ga ik er altijd rechts voorbij.

jelger
expressweg

Bericht door jelger » vr 01 nov 2019, 18:21

Vandaar dat ik niets snap van die weerbarstigheid tegen rechts inhalen. Die linkse lobby ook. Wie wil er nou niet over rechts inhalen?

In Delft beginnen de contouren van de herinrichting van de Reinier de Graafweg zichtbaar te worden. Er komen nu een vrijliggende busbaan en vrijliggende fietspaden. Hier het westelijk uiteinde, de eerste fase van de herinrichting. Wanneer de gele weg klaar is zal het verkeer vanaf de A4 bij Den Hoorn (aansluiting 13) rechtdoor naar het centrum van Delft kunnen, buiten Den Hoorn om.

Afbeelding

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » vr 01 nov 2019, 18:49

RikB schreef:
vr 01 nov 2019, 11:13
Ah, dus linksplakkers maken een politiek statement?
ik dacht dat verkeer neutraal was ;)
https://goo.gl/maps/NQA88JWXL1v5QfiMA
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » za 02 nov 2019, 13:32

Schelpenpaadje schreef:
wo 30 okt 2019, 14:07
In gebieden met weinig wegen, zoals bepaalde delen van Friesland, kan de afstand van omleidingen flink oplopen.

De komende winter wordt de enige doorgaande weg in Terherne aangepakt:
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/9170 ... pbeurt-toe
De omleiding via Joure, Heerenveen en Akkrum meet zo'n 35 kilometer.

Eind deze week is de N354 rondom Parrega twee nachten afgesloten voor asfalteringswerkzaamheden:
https://www.lc.nl/friesland/sudwest-fry ... 70874.html
Wie ter plaatse bekend is vindt wel wat kortere sluipwegen, maar de officiële omleiding tussen Workum en Tjerkwerd via Koudum, Balk, Sneek en Bolsward is zo'n 52 kilometer lang.
Dat klopt wel, alleen Terherne is geen dorp dat voor doorgaand verkeer van belang is. Ik denk dat het voor inwoners van Goingarijp die naar Leeuwarden willen het meest vervelend is, maar voor hen is de omleiding via Heerenveen nog wel te doen.

En de afsluiting voor Parrega moet je ook in een ruimer verband zien, vanuit Amsterdam naar Workum betekent dat een omweg via Lemmer, maar dan rij je via de Flevopolders en niet via de Afsluitdijk. Ook dan hoef je geen 52 kilometer om te rijden. En vanuit het oosten betekent het dat je vanaf knp. Joure beter via St. Nicolaasga en Sloten kunt rijden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

jelger
expressweg

Bericht door jelger » zo 24 nov 2019, 17:39

jelger schreef:
vr 01 nov 2019, 18:21
In Delft beginnen de contouren van de herinrichting van de Reinier de Graafweg zichtbaar te worden. Er komen nu een vrijliggende busbaan en vrijliggende fietspaden. Hier het westelijk uiteinde, de eerste fase van de herinrichting. Wanneer de hele weg klaar is zal het verkeer vanaf de A4 bij Den Hoorn (aansluiting 13) rechtdoor naar het centrum van Delft kunnen, buiten Den Hoorn om.

Afbeelding
Inmiddels ligt het eerste asfalt er. Het zicht naar het westen, gelijk aan de foto hierboven een aantal weken geleden.

Afbeelding

De Jan Thomeelaan is open gesteld voor fietsers (op foto hierboven links aansluitend op de RdG weg, singel en ontsluiting van de wijk Buitenhof).

Over die weg valt wel wat op te merken in het licht van de herinrichting, welke het stuk tot de Brahmslaan betreft . Dit is dus een wijk ontsluiting, en met het beoogde openen van de korte route naar de A4 over de Zuidhoornseweg valt te verwachten dat een substantieel deel van de westelijke flank van de wijk hierlangs naar/van de A4 zal gaan. Wat schetst mijn verbazing? De weg is visueel versmald voor automobilisten, met klinkers (en asfalt voor de fietsers). De singel door de wijk is geheel van asfalt.

Afbeelding

Hieronder het zicht oostwaarts richting RdG ziekenhuis, met rechts de Jan Thomeelaan van de foto hierboven. Na deze kruising waar een VRI komt zal de busbaan ter rechterzijde dubbelzijdig afscheiden. Te zien is ook een uitvoeger voor de parkeerplaats van het ziekenhuispersoneel. De herinrichting van dat terrein staat de komende jaren overigens op de rol (is nu in verkennende fase).

Afbeelding

De rest van de RdG weg is nog niet zover.

Basjuh1981
autoweg

Bericht door Basjuh1981 » ma 25 nov 2019, 14:36

jelger schreef:
zo 24 nov 2019, 17:39
Wat schetst mijn verbazing? De weg is visueel versmald voor automobilisten
Dat is mode. Hier in Den Haag gebeurt het ook, maar daar worden de rijbanen echt versmald.

jelger
expressweg

Bericht door jelger » ma 25 nov 2019, 15:17

Dat terwijl ze juist om de hoek het fietspad geheel vrijliggend maken en de auto rijbaan niet versmallen. Goed, in de singel is er geen volledige ruimte om het fietspad vrij te leggen uit het profiel van de auto's (er desnoods direct naast) omdat het ziekenhuis terrein (nog) tot zover strekt. Misschien dat dit in de toekomst nog verandert bij de herbestemming van het westelijk deel daarvan. Hoe dan ook, de klinkers passen geheel niet zo. Daar had dan gewoon asfalt on moeten liggen

jelger
expressweg

Bericht door jelger » vr 27 dec 2019, 11:56

Voortbordurend op voorgaande over Delft.
Een maand verder en de hele busbaan ligt er. Het zal niet lang meer duren dat het verkeer hier over geleid gaat worden zodat de oude weghelft aangepakt kan worden. De aansluiting op de kruising Buitenhofdreef is nog niet klaar, maar verder is het vrij baan.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een ander belangrijk lopend wegeninfra project in Delft is de vervanging van de St Sebastiaansbrug, aan de zuidkant van het centrum over het Schiekanaal, een belangrijke vaarweg voor goederen van/naar Den Haag.

De oude brug moest vervangen worden toen onder meer bleek dat hij niet sterk genoeg (meer) was om de te verlengen tramlijn aan te kunnen. RandstadRail/HTM lijn 19 (Leidschendam - Delft) wordt doorgetrokken naar de TU Campus. De rails ligt inmiddels op de hele route. De oude brug is begin dit jaar afgebroken, voor het auto (en OV) verkeer heeft dit forse omrij gevolgen: er zijn slechts twee andere geschikte overgangen over het Schiekanaal, aan de noord- en zuidzijde (N470) van de stad.

Op de live feed is de huidige stand van zaken te zien: de basis van de nieuwe brug staat inmiddels.
Link
Als dit sluitstuk van de infra verbouwing rond Delft centrum af is komend jaar (zou begin 2020 zijn) - wat begon met de spoortunnel - kan de stad er weer even tegenaan. Wel een financiële aderlating dit alles, maar dat terzijde. Over 10 jaar zijn we dat weer vergeten :roll:

De Nieuw Delft wijk krijgt ook flink gestalte, niet alleen boven het spoor maar ook achter het station.

paolie
expressweg

Bericht door paolie » ma 03 feb 2020, 13:07

Vandaag is de eerste ongelijkvloerse kruising van de Beneluxbaan in Amstelveen (kruising met de Rembrandtweg) voor het autoverkeer geopend. Doorgaand autoverkeer kan nu samen met de tram onder de kruising doorrijden. Lokaal verkeer wordt straks bovenop de kruising dmv een rotonde afgewikkeld (nu nog tijdelijke VRI). De kruisingen met Zonnestein en Sportlaan (2x2 doorgaand) volgen later dit jaar.

Foto's zijn van gistermiddag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » ma 03 feb 2020, 13:45

In het topic over de Amstelveenlijn gaat het ook over deze ongelijkvloerse kruisingen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

paolie
expressweg

Bericht door paolie » ma 03 feb 2020, 13:48

Mag verplaatst worden in dat geval.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 06 apr 2020, 19:42

Kaaiman schreef:
do 22 nov 2018, 14:35
Kaaiman schreef:
ma 12 feb 2018, 15:05
Vandaag ging na 40 jaar discussie eindelijk de schop de grond in voor de rondweg om Hollandscheveld (voormalige N852). Vanaf medio 2019 rijdt het verkeer tussen Hoogeveen en Slagharen niet langer meer door de dorpsbebouwing.

Afbeelding

https://www.regiohoogeveen.nl/nieuws/artikel/44245
Hier een nog redelijk recente video-update: https://www.facebook.com/rondwegholland ... 0805978858
De weg ligt er in feite al. Alleen het stukje ter hoogte van de Riegshoogtendijk is nog niet aangelegd, in afwachting van het bestemmingsplan dat daarvoor nog in procedure is. Naar verwachting moet de weg voor de bouwvak 2019 opengesteld zijn.
Hadden we hier al foto's van gezien? Ik was al lang vergeten dat deze weg aangelegd was, toen ik er vrijdag langskwam:
Afbeelding
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » ma 06 apr 2020, 19:54

Ik moet een beetje huilen om wegen met zo'n inrichting die worden bestempeld als rondweg. Een beetje zoals de Oasterwei in Zwaagwesteinde.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 06 apr 2020, 19:55

^^ De weg waar hij op uitkomt, richting zuiden, is nog smaller (bomen dichter op de weg). Dus hier kan de automobilist alvast wennen.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 07 apr 2020, 9:27

In Zaandam wordt vandaag een nieuwe brug geplaatst over de Wilhelminasluis (Wilhelminastraat).

Project: https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... is_Zaandam

Afbeelding

PeterSchoeber
stadsweg

Bericht door PeterSchoeber » di 07 apr 2020, 13:43

^^ Kennelijk heeft "men" geleerd van de fouten uit het verleden, denk aan Alphen a/d Rijn, en gebruikt men nu pontons zonder mobiele kranen daarop. Door het zwenken met mobiele kranen ga je een heel krachtenspel in het ponton veroorzaken wat nu met de platformwagens veel minder is en geconcentreerd wordt binnen de draaicirkel.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Jackbauer1350
2x2 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » za 11 apr 2020, 19:54

In Loosdrecht is een deel van de Oud-Loosdrechtsedijk opgeknapt.
https://www.wijdemeren.nl/herinrichting ... echtsedijk

Het gaat om het deel tussen de rotonde met de Molenmeent en de rotonde met de 's-Gravelandsevaartweg.
Oude situatie: https://goo.gl/maps/uEnbgGnBognx5noB9
Video van de Oud-Loosdrechtsedijk tussen de Molenmeent en de 's-Gravelandsevaartweg.
Dit deel is heringericht en heeft nu gescheiden en hoger liggende fietspaden.
De rijbaan is voorzien van dubbele asmarkering met daartussen een blauwe streep. Verder zijn er overdwars markeringen aangebracht die drempels suggereren.
Link