[N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

wizi99
dorpsstraat
Berichten: 132
Lid geworden op: di 01 dec 2015, 0:05

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door wizi99 » vr 07 jul 2017, 13:41

Dat zal inderdaad de reden zijn, denk ik. Inderdaad de oude doorgaande weg dwars door Woudsend komt nu ook op de rotonde uit.

Maar weet iemand ook wanneer en waarom de N354 (Werpsterhoek - Sneek - Oosterzee) samen met de N928 (Woudsend - Balk), toen nog een afsplitsing van de N354, zijn autoweg-status is kwijtgeraakt? Omdat dit begin jaren 90 niet gebruikelijk was.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Rene » vr 07 jul 2017, 15:31

Het intrekken van de autowegstatus van wegen was al eind jaren '80 begonnen, vooral van wegen die overduidelijk in de verste verte niet aan RONA cat. III voldeden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Vinny » vr 07 jul 2017, 21:26

Er zijn denk ik twee zaken die los van elkaar staan. De ene is de nummering van de provinciale wegen in de regio: Tot medio jaren '80 liep de N 354 inderdaad van Balk richting Sneek, en tussen 1988 en 1993 is de route "verlegd" naar de route via Spannenburg. Ik heb zelfs het idee dat de N 928 een tijd gemeentelijk is geweest, maar dat weet ik niet zeker. In 1993 heeft de provincie het beheer van de N 928 in ieder geval in handen, maar heeft er voor gekozen om toen dit (hoge) nummer te introduceren, en het staat sinds eind jaren '90 ook op de wegwijzers (edoch niet op alle).

Ik ben er zelf niet bij geweest, maar volgens mij hebben alleen sommige stukjes van de route autowegstatus gehad. Vermoedelijk het gedeelte tussen Ypecolsgea en Balk. De weg is breed en recht, en landbouwverkeer werd geacht via de Trophornsterwei te rijden. Door Hommerts en Jutryp weet ik wel dat de maximumsnelheid vroeger 70 km/h was, maar ik kan me ergens niet voorstellen dat het ook een autoweg was. Maar het zou kunnen natuurlijk. Langzaam- en landbouwverkeer werd natuurlijk via de parallelweg geleid.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

wizi99
dorpsstraat
Berichten: 132
Lid geworden op: di 01 dec 2015, 0:05

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door wizi99 » vr 07 jul 2017, 23:08

@Vinny,

Hmm, Op een wegenkaart van Nederland uit de jaren 90 is nog te zien, dat de N354 tussen Wepsterhoek - Sneek en vanaf hier zowel naar de A6 bij Oosterzee als wel naar Balk, door Woudsend, op beide weggedeelten staat N354.

Aan de ene kant zou het vreemd zijn, dat het stuk tussen Woudsend en Oosterzee in die tijd geen provinciale weg zou zijn, maar het is ook weer uitzonderlijk dat deze weg zich splitste, want dat heb ik nog nooit gezien, maar dat zegt niet dat het niet kan gebeuren. Want in Friesland heeft er ook een N-nummer bestaan welke twee keer gebruikt werd (N358). Zoiets kan hier ook gebeurd zijn, wat later is gecorrigeerd, met de introductie van de N927.

Over de autoweg, ik kan er geen hard bewijs van weerleggen, en heb het zelf ook niet bewust meegemaakt (te jong), maar ik heb meerdere mensen gevraagd die destijds wel op die weg gereden hebben, en die zeiden ook dat je er 100 mocht, over de gehele linie. Muv de bebouwde kommen. Van de N927 weet ik dat niet zeker, maar waarom stond er dan een auto-tekentje op de wegwijzer in Balk? (Inmiddels vervangen), dit moet toch duiden op een autoweg. Uiteraard tot Woudsend (Ypecolsga).

Verder heb ik krantenartikelen opgezocht, en hierin wordt in de jaren 80 steevast gesproken over autoweg Leeuwarden - Sneek bijvoorbeeld.

In Hommerts-Jutrijp is een paar jaar terug inderdaad helaas de maximumsnelheid teruggebracht naar 50, op dat zelfde moment is op dezelfde weg, maar dan in Dearsum, ook de maximumsnelheid teruggebracht naar 50.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Jackbauer1350 » vr 07 jul 2017, 23:39

In krantenartikelen komt het vaker voor dat niet de juiste termen worden gebruikt.
Overigens kan een autoweg ook begrenst zijn op 80 km/u.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Coen Tunnel » vr 07 jul 2017, 23:59

wizi99 schreef:Aan de ene kant zou het vreemd zijn, dat het stuk tussen Woudsend en Oosterzee in die tijd geen provinciale weg zou zijn,
Dat was het wel, heel veel wegen waren voor 1993 wel provinciaal maar zonder nummer.
maar het is ook weer uitzonderlijk dat deze weg zich splitste, want dat heb ik nog nooit gezien, maar dat zegt niet dat het niet kan gebeuren. Want in Friesland heeft er ook een N-nummer bestaan welke twee keer gebruikt werd (N358). Zoiets kan hier ook gebeurd zijn, wat later is gecorrigeerd, met de introductie van de N927.
Nee, de N354 liep eerst naar Balk, later is het deel Woudsend-Balk omgenummerd tot N928 en kreeg het tot dan toe nummerloze deel Woudsend-Oosterzee het nummer N354.
Over de autoweg, ik kan er geen hard bewijs van weerleggen, en heb het zelf ook niet bewust meegemaakt (te jong), maar ik heb meerdere mensen gevraagd die destijds wel op die weg gereden hebben, en die zeiden ook dat je er 100 mocht, over de gehele linie. Muv de bebouwde kommen. Van de N927 weet ik dat niet zeker, maar waarom stond er dan een auto-tekentje op de wegwijzer in Balk? (Inmiddels vervangen), dit moet toch duiden op een autoweg. Uiteraard tot Woudsend (Ypecolsga).
Autotekentjes stonden destijds niet op wegwijzers om autowegen aan te geven, maar om aan te geven dat dat de route was voor motorvoertuigen (en dus niet voor fietsers en ander langzaam verkeer).

wizi99
dorpsstraat
Berichten: 132
Lid geworden op: di 01 dec 2015, 0:05

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door wizi99 » za 08 jul 2017, 1:59

Okee duidelijk.

Wel verwarrend, zo'n wegwijzer. Ik kan me voorstellen dat men denkt dat het verwijst naar een autoweg, misschien zijn ze daarom wel afgeschaft.

wizi99
dorpsstraat
Berichten: 132
Lid geworden op: di 01 dec 2015, 0:05

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door wizi99 » za 08 jul 2017, 2:07

door Rene » Vr 07 Jul 2017, 15:31

Het intrekken van de autowegstatus van wegen was al eind jaren '80 begonnen, vooral van wegen die overduidelijk in de verste verte niet aan RONA cat. III voldeden.
Inderdaad, ik denk dat deze weg er toen ook in is meegenomen, hoewel ik niet vind dat deze weg in de verste verte niet aan RONA cat. III voldoet, met name het deel ten zuiden van Sneek, brede, rechte weg, parallelweg, weinig kruisingen, en weinig erftoegangen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Vinny » za 08 jul 2017, 8:01

Ik denk dat men het bord :G3: ook gebruikte om grote landbouwvoertuigen te weren van doorgaande wegen. Van een aantal wegen weet ik zeker dat ze een autowegkwalificatie hadden eind jaren '80. Van de N 927 tussen Spannenburg en St. Nicolaasga heb ik het redelijke vermoeden omdat de weginrichting me daar wel aan doet denken:
https://goo.gl/maps/VktNT47hhjw

(Parkeervakjes)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door boe! » za 08 jul 2017, 8:29

Jackbauer1350 schreef:In krantenartikelen komt het vaker voor dat niet de juiste termen worden gebruikt.
Overigens kan een autoweg ook begrenst zijn op 80 km/u.
Of 50 km/u.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door harry » zo 09 jul 2017, 21:27

Vinny schreef:Ik denk dat men het bord :G3: ook gebruikte om grote landbouwvoertuigen te weren van doorgaande wegen.
Begin jaren 70 had zo'n beetje alles wat een parallelweg had, de status autoweg. Men koppelde dat nog niet aan een bepaalde status of vorm van de weg.
Er waren toen ook nog niet zo veel wegen die bij de huidige standaards autoweg zouden zijn.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Kaaiman » zo 09 jul 2017, 22:37

Dat betreft dus vooral wegen die tegenwoordig slechts een geslotenverklaring voor langzaam verkeer hebben.

Op de topkaart 1:50.000 uit de jaren '60 en '70 zijn de wegen-alleen-voor-autoverkeer overigens goed te herkennen aan de dikkere zwarte buitenlijnen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Schelpenpaadje » wo 12 jul 2017, 14:17

De Provincie Fryslân schuift een grondige aanpak (zoals een nieuw tracé van de N354 tussen Idaard en Sneek op de lange baan, meldt de Leeuwarder Courant vandaag.

In plaats hiervan gaan ze de bestaande weg verder verminken. Gedacht wordt aan meer rotondes en een 60km-zone ter hoogte van Tsienzerbuorren.

De twee grootste steden van Fryslân worden straks verbonden door een karrespoor dat niet alleen door de bebouwde kom van Dearsum leidt, maar ook nog door een 60km-zone, en dankzij de vele rotondes met het horizontale alignement van een kartbaan. Afhankelijk van waar je moet zijn (of vandaan komt) in Sneek zal omrijden via Heerenveen lonen.

Misschien zit de weg qua capaciteit nog niet aan zijn top, maar ik vind het onbestaanbaar dat de provincie opnieuw geld uittrekt voor lapmiddelen op deze weg, wetende dat het aanleggen van een volwaardige stroomweg (al dan niet met enkele gelijkvloerse kruisingen) vroeg of laat onvermijdelijk is.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Coen Tunnel » wo 12 jul 2017, 14:43

^^ En dat voor de provincie die met de Centrale As en de N381 toch redelijk voortvarend te werk is gegaan. Ook de N359 wordt stukje bij beetje verbeterd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Schelpenpaadje » wo 12 jul 2017, 16:57

Ook bij Omrop Fryslân was er weer aandacht voor deze weg:

Gjin nije dyk tusken Snits en Ljouwert
http://omrop.fr/Jqvy

Enkele opmerkelijke uitspraken van de gedeputeerde:
- Voor het afschrijven van een nieuw tracé verschuild zij zich achter provinciale staten
- Volgens haar is de perfecte aanpak voor een weg op een oude zeedijk: zorgen dat de infra veilig is, dat er toezicht van de politie is en dat er een bewustzijnscampagne is.
- Er komt samen met de gemeente SWF nog wel een onderzoek naar de langere termijn. Hierbij is een tracé langs de spoorlijn nog steeds taboe maar zal wel worden gekeken naar zelfrijdende auto's :nuts:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Vinny » wo 12 jul 2017, 19:05

Als knooppunt Joure straks klaar is wordt het waarschijnlijk wel wat rustiger op die weg.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door GuteFahrt » zo 12 aug 2018, 20:57

Laatst reed ik weer eens over de N354 van Oosterzee naar Sneek. Vanaf :AS: Oosterzee heb je tot aan de rotonde /TOTSO bij Woudsend uitgezonderd door Follega en de knik naar links vóór Woudsend nog krap aan 11 kilometer onafgebroken RONA markering.

Zou het vandaag de dag een record zijn onderhand vraag ik me af?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Coen Tunnel » zo 12 aug 2018, 21:22

^^ Van de RONA-wegen die ook kantmarkering hebben, dikwijls de tegenwoordige GOW's, zal die wel hoog scoren.

Van de RONA-wegen zonder kantmarkering: de route Roggebotsluis-Ketelhaven-Visvijverweg over de Vossemeerdijk en Ketelmeerdijk biedt 16,4 km aaneengesloten RONA-plezier.

Nes-Hollum is ook een mooie. Met kantmarkering; weliswaar maar 9 km, maar recentelijk voorzien van strak nieuw asfalt én RONA-markering: https://www.google.nl/maps/@53.4458535, ... bfov%3D100

Kan over een paar jaar misschien wel eens de koploper zijn als het gaat om aaneengesloten stukken weg met RONA-markering...

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Steyn_E » ma 13 aug 2018, 3:52

^^
Die weg ken ik wel, mijn oma woont op Ameland. Hier in de buurt ligt trouwens ook nog een stukkie nieuw RONA (helaas wel met de moderne, bredere belijning) tussen Schijndel en Sint-Oedenrode: https://www.google.nl/maps/place/N637,+ ... f3b91c2b9e
Weliswaar maar 3km, maar alle beetjes helpen :mrgreen:

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Schelpenpaadje » do 31 jan 2019, 16:48

In plaats van te zorgen voor een hoogwaardige verbinding tussen de twee grootste steden van Friesland in de vorm van een nette stroomweg, gaat de provincie de N354 tussen Sneek en de A32 verder vernaggelen met rotondes:

https://www.lc.nl/friesland/Nog-twee-ni ... 34495.html

Uitgaande van de studie uit 2016 zullen het ovondes worden vergelijkbaar met die bij Sibrandabuorren. Dat is tenminste wat. Al blijft het zonde dat de nadruk voor deze verbinding ligt op veiligheid en zichtbaarheid boven doorstroming en reistijd.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door GuteFahrt » do 31 jan 2019, 16:56

Schelpenpaadje schreef: do 31 jan 2019, 16:48 In plaats van te zorgen voor een hoogwaardige verbinding tussen de twee grootste steden van Friesland
Drachten?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Schelpenpaadje » do 31 jan 2019, 17:00

^^ Laatste keer dat ik mijn kruisje haalde kwam ik daar niet langs :mrgreen:

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door GuteFahrt » do 31 jan 2019, 17:02

^^ Point taken. Verder natuurlijk een typisch geval van jammer. :geenlach:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Chris » wo 26 jun 2019, 14:24

Apart fenomeen: duizenden muizen vallen in het aquaduct Jeltesloot bij Heeg: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -friesland

Gebruikersavatar
NWH
verkeersader
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:51

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door NWH » wo 26 jun 2019, 14:48

^^ Heel apart.
Ik heb ergens gelezen dat dit wellicht door de afwatering van het aquaduct zou kunnen komen. Het water dat op het land valt zou niet (goed) weg kunnen zakken in de grond en daardoor de muizen naar de oppervlakte jagen met als gevolg dat ze zich te pletter storten in het aquaduct
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Schelpenpaadje » wo 26 jun 2019, 15:01

Er is een muizenplaag in het gebied. Boeren, die hier veel financiële schade van hebben, bestrijden de muizen door weilanden onder water te zetten. Mogelijk zijn deze muizen hiervoor op de vlucht.

Aan de bovenkant van het aquaduct, langs het water, is een smalle strook waar ze de aquaductbak kunnen oversteken. Maar als je als muisje iets te ver van het water over de rand kruipt kukel je dus naar beneden.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Schelpenpaadje » vr 31 jan 2020, 16:53

Rijkswaterstaat onderzoekt vervanging van een drietal bruggen over het Prinses Margrietkanaal.

Naast de brug in de N354 bij Spannenburg betreft het de bruggen bij Uitwellingerga en Oude Schouw.
Ondanks hun leeftijd is vervanging geen uitgemaakte zaak. Tegelijk wordt vervanging door een aquaduct niet uitgesloten.

Meer informatie:
https://www.lc.nl/friesland/sudwest-fry ... 99438.html

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Vinny » vr 31 jan 2020, 19:42

Aquaducten zijn wel veel beter voor de doorstroming: dan hoeft de brug niet open als er een boot met staande mast passeert. Toch vermoed ik dat de kosten hiervoor te hoog zijn.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Schelpenpaadje » vr 31 jan 2020, 20:28

Bij Oude Schouw en Uitwellingerga zie ik geen aquaduct verschijnen. De wegen zijn niet erg druk.
Bij Uitwellingerga ligt ernaast al een viaduct in de A7, die het meeste verkeer en tussen Joure en Sneek afhandelt. Deze brug ligt er trouwens al sinds 1939!
Oude Schouw heeft al verschillende keren problemen gehad waardoor de brug (gedeeltelijk) moest worden afgesloten; als deze verbinding zo belangrijk was geweest was die brug wel eerder aangepakt. Veel pleziervaart neemt hier ook de route via Akkrum.
Ik verwacht wel dat deze beide bruggen vervangen zullen worden met het oog op de doorvaart voor grote schepen en bedrijfszekerheid voor het wegverkeer (waaronder ook enkele buslijnen).

Voor de brug bij Spannenburg in de N354 geldt min of meer hetzelfde. Hier vind ik een aquaduct echter kansrijker.
Bij Spannenburg kruisen eigenlijk twee routes gezamenlijk het Prinses Margrietkanaal; naast de N354 ook de N927 Joure-Sloten. Het is de enige oeververbinding in het gebied tussen Lemmer en de A7.
Verbetering van deze routes kan ook helpen de 's zomers drukke passage door Lemmer te ontlasten. Voorafgaand aan de aanpak van die passage vielen aquaducten en alternatieven voor een nieuw tracé noordelijk van Lemmer af.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N354] Idaard - Sneek - Woudsend - Oosterzee

Bericht door Kaaiman » ma 03 feb 2020, 13:00

Is die N354-zuidoost nou zo belangrijk? Die route wordt grotendeels wel via de A7 bediend, zeker nu knelpunt Joure uit de weg is geruimd. De N928-tak lijkt me veel relevanter. Al zou het niet misstaan om dan juist de bruggen bij de Scharsterrijn en Lemmer te vervangen door aquaducten.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie