Flevoland: N701, N703 t/m N720

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door mavas » di 18 sep 2018, 18:11

Via schreef:GOW-60 is onzin, het is niet de status die er toe doet maar de snelheid. Ik zie liever een ETW-80 voor dit soort wegen.
80 snap uk og, maar die markering van een ETW vind ik rampzalig. Het zorgt ervoor dat er meer naar het midden wordt gereden, met dus grotere kans op frontale aanrijdingen. Bovendien is er geen kantmarkering.
Een weg met een fatsoenlijke middenstreep en echte kantmarkering is mijns inziens noodzakelijk voor een veilige weg.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Wouter N14 » di 18 sep 2018, 18:13

Ik vraag mij ook af of er ook maar één betrokkene is die zich er van bewust is dat je bij een gow niet, en bij een etw wél mag inhalen :roll:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Willem » di 18 sep 2018, 18:16

Die 60 wordt een leuke voor de politie: het gaat daar boetes regenen. :2cents:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Kaaiman » wo 19 sep 2018, 7:54

Wouter N14 schreef: di 18 sep 2018, 18:13 Ik vraag mij ook af of er ook maar één betrokkene is die zich er van bewust is dat je bij een gow niet, en bij een etw wél mag inhalen :roll:
Bij een GOW kun je de markering onderbroken laten (zoals nu ook het geval is) en bij een ETW kun je :F1: plaatsen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Wouter N14 » wo 19 sep 2018, 10:35

^^ Uiteraard kan dat. Je kan er ook een bord neerzetten Welkom in Lutjebroek. Het gaat er om dat een ETW zelf geen inhaalverbod vraagt en een GOW wél.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Rogier » do 20 sep 2018, 10:15

Overigens heb ik geen verkeersbesluit van deze snelheidsverlaging naar 60 km\uur nog gevonden. Waarschijnlijk zijn deze plannen (nog) niet definitief.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door nederland24 » za 06 okt 2018, 22:07

ETW moet je toepassen op wegen, waar vrijwel alleen bestemmingsverkeer rijdt en doorgaand verkeer via een andere route geleid wordt. Deze weg heeft straks een ontsluitende verbinding tussen de woonwijken en het verkeer richting de A27 en de N305. Door de komst van een aantal nieuwe woonwijken met daaraan gekoppeld een aantal nieuwe kruisingen lijkt mij GOW-70 het meest logisch.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Attietattie » zo 07 okt 2018, 11:28

nederland24 schreef: za 06 okt 2018, 22:07 ETW moet je toepassen op wegen, waar vrijwel alleen bestemmingsverkeer rijdt en doorgaand verkeer via een andere route geleid wordt.
Dan kan je heel de provincie Groningen ombouwen.
nederland24 schreef: za 06 okt 2018, 22:07Deze weg heeft straks een ontsluitende verbinding tussen de woonwijken en het verkeer richting de A27 en de N305. Door de komst van een aantal nieuwe woonwijken met daaraan gekoppeld een aantal nieuwe kruisingen lijkt mij GOW-70 het meest logisch.
Het is bubeko, als ik me niet vergis? Dan lijkt me dat het minst logisch.
Geen andere dan de volgende maximumsnelheden worden vastgesteld:
b. buiten de bebouwde kom:
bij gevarenpunten: 70 km/h;
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Chris » ma 15 okt 2018, 17:20

Provincie Flevoland schreef: Provincie en gemeenten starten onderzoek naar oostelijke randweg Urk

De groei van Urk leidt tot een toename van het verkeer. Vooral op de Domineesweg ontstaan hierdoor problemen met de verkeersafwikkeling in de spits en met de veiligheid. Dat blijkt uit een gemeenschappelijk onderzoek van provincie Flevoland en, gemeente Urk en gemeente Noordoostpolder. De partijen hebben afgesproken om nog dit jaar te starten met een vervolgonderzoek om oplossingen te vinden voor de gesignaleerde problematiek. Vanuit het verkeersonderzoek lijkt een oostelijke randweg om Urk een belangrijke bijdrage te leveren aan het oplossen van de problemen en verbeteren van de bereikbaarheid van Urk en omgeving.

Toename van verkeer
Om de gevolgen van de groei van Urk in beeld te brengen, hebben provincie Flevoland, gemeente Urk en gemeente Noordoostpolder onderzoek gedaan naar de verwachte verkeersstromen in 2030. Daaruit komt naar voren dat de hoeveelheid verkeer op de Domineesweg sterk zal groeien. De doorstroming van het verkeer zal verminderen en de oversteekbaarheid van de weg verslechteren. Daarmee komt de veiligheid onder druk te staan. In het onderzoek zijn mogelijke oplossingen in beeld gebracht. Er is onder andere gekeken naar het effect van parallelwegen langs de Domineesweg op de veiligheid en doorstroming, maar ook naar de effecten van een oostelijke randweg Urk. Een oostelijke randweg heeft als meerwaarde dat Urk beter aangesloten wordt op de A6.

Verkenning
Op grond van de conclusies van het verkeersonderzoek hebben beide gemeenten en de provincie besloten om op korte termijn een verkenning te starten naar een oostelijke randweg Urk. Daarin wordt onder andere gekeken naar een optimale ligging van het tracé, de inpassing van de weg, effecten op de omgeving en de kosten. Belanghebbenden en omwonenden zullen worden uitgenodigd om mee te denken. Op basis van deze verkenning zullen partijen op een later moment een besluit nemen over de eventuele realisatie van een oostelijke Randweg.
Een oostelijke randweg lijkt logisch als de N712.

Urk telt inmiddels 20.600 inwoners en is daarmee niet veel kleiner dan Emmeloord. Alleen al sinds 2010 is het inwonertal met 2.300 gegroeid (+12%). Het geboortecijfer in Urk is het hoogste in Nederland. Alle woonwijken zijn ten noorden van de Urkervaart gebouwd terwijl het meeste verkeer dat Urk in of uit wil, dit via de N352 naar de A6 doet. Maar er zijn maar twee bruggen over de Urkervaart, waar van geen één bij de nieuwe uitbreidingswijken.

Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door boe! » ma 15 okt 2018, 19:06

Chris schreef: ma 15 okt 2018, 17:20Urk telt inmiddels 20.600 inwoners en is daarmee niet veel kleiner dan Emmeloord. Alleen al sinds 2010 is het inwonertal met 2.300 gegroeid (+12%). Het geboortecijfer in Urk is het hoogste in Nederland.
Op die manier wordt de oostelijke randweg vanzelf een tussenring.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Kaaiman » di 13 nov 2018, 17:54

Er is ook een verkenning uitgevoerd voor een zuidelijke rondweg om Marknesse om de N719 door het dorp te ontlasten. Van de zomer zijn hiervan de bevindingen gepresenteerd, maar ik heb helaas geen concrete documenten kunnen vinden. Wel wat nieuwsberichten:

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... -marknesse

Wel een filmpje, maar helaas alleen sprekers in beeld (waaronder de adviseur die de uitkomsten van het verkeersmodelonderzoek presenteert):
https://raad.noordoostpolder.nl/Vergade ... Marknesse/
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Flevoland: N701 t/m N720

Bericht door Vinny » di 13 nov 2018, 18:17

harry schreef: di 31 jul 2018, 20:52 Je kunt in Flevoland eerder verwachten dat men de straatnamen onthoudt, want die worden overal buiten de bebouwde kom prominent aangegeven, bijvoorbeeld:
Afbeelding
Ze stonden ook wel tamelijk prominent op ANWB kaarten vermeld. Dat was overigens nog voor de tijd van de 400+ nummers in Nederland.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Chris » wo 12 dec 2018, 11:05

N709

De N709 Oldebroekerweg krijgt nieuw asfalt. Tegelijkertijd wordt de weg veiliger gemaakt: de weg wordt breder (7,30 meter) en voorzien van glasbollen en ribbelstroken. De uitvoeringsperiode is onder voorbehoud gepland voor april en mei 2019. Het onderhoud zal zo'n vier tot zes weken in beslag nemen.

Afbeelding

>> https://www.flevoland.nl/wat-doen-we/we ... oopavonden

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Chris » wo 16 jan 2019, 16:51

Er komt nog meer groot onderhoud aan op de N-wegen in Flevoland. Men lijkt bezig met een vrij grootschalige modernisatie van de secundaire N-wegen.

N713: Zuidwesterringweg (Noordoostpolder)
In mei, juni en juli 2019 wordt groot onderhoud uitgevoerd aan de Zuidwesterringweg. De wordt wordt verbreed; de kruisingen met de Staartweg en Karel Doormanweg opnieuw ingericht.

N715: Noorderringweg (Noordoostpolder)
De Noorderringweg is toe aan groot onderhoud. Het asfalt wordt vervangen en de weg verbreed. De werkzaamheden worden uitgevoerd op het traject tussen Bant en Creil.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Chris » do 14 feb 2019, 14:54

  • N704 Slingerweg (Zeewolde - Almere)

    Maandag 18 februari tot en met uiterlijk vrijdag 15 maart 2019

    Tijdens de werkzaamheden geldt een snelheidsbeperking (50 kilometer per uur) ter hoogte van het werkvak. Ook wordt één rijstrook afgesloten waarbij het verkeer dan om en om langs het werk rijdt.

    Vooruitlopend op het groot onderhoud aan de Slingerweg in de zomer van 2019 wordt de voorste bomenrij gekapt. Doordat de eerste bomenrij (te) dicht op de weg staat, zorgt ze voor problemen. De wortels tasten de weg aan waardoor deze verzakt aan de kant van de bomen. Door het kappen van deze eerste rij en het aanbrengen van een versterkte fundering tijdens het onderhoud hopen we de problemen op te lossen. In de winter van 2019 zullen ter compensatie nieuwe bomen worden geplant.
>> https://www.flevoland.nl/wat-doen-we/we ... slingerweg

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door petervdveen » di 19 feb 2019, 19:40

Kaaiman schreef: di 13 nov 2018, 17:54 Er is ook een verkenning uitgevoerd voor een zuidelijke rondweg om Marknesse om de N719 door het dorp te ontlasten. Van de zomer zijn hiervan de bevindingen gepresenteerd, maar ik heb helaas geen concrete documenten kunnen vinden. Wel wat nieuwsberichten:

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... -marknesse

Wel een filmpje, maar helaas alleen sprekers in beeld (waaronder de adviseur die de uitkomsten van het verkeersmodelonderzoek presenteert):
https://raad.noordoostpolder.nl/Vergade ... Marknesse/
Zag dit bericht nu pas, maar ik zie niet in welk doorgaand verkeer er door Marknesse zou kunnen rijden?!
Enige wat ik me kan indenken is dat de N50 en de N331 beter verbonden zouden moeten worden.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Kaaiman » di 19 feb 2019, 21:15

Uit mijn hoofd ging de discussie niet zozeer over personenwagens, maar over landbouw- en vrachtverkeer. En dat is in de Noordoostpolder natuurlijk volop aanwezig.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door petervdveen » vr 22 feb 2019, 13:34

Dan kan je beter even met LTO om tafel en daar afspraken over maken dan een hele nieuwe weg aanleggen lijkt me.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door boe! » vr 22 feb 2019, 14:05

Chris schreef: do 14 feb 2019, 14:54 N704 Slingerweg (Zeewolde - Almere)

Vooruitlopend op het groot onderhoud aan de Slingerweg in de zomer van 2019 wordt de voorste bomenrij gekapt. Doordat de eerste bomenrij (te) dicht op de weg staat, zorgt ze voor problemen. De wortels tasten de weg aan waardoor deze verzakt aan de kant van de bomen. Door het kappen van deze eerste rij en het aanbrengen van een versterkte fundering tijdens het onderhoud hopen we de problemen op te lossen.
Dit onderhoud komt zeker niet te vroeg. Er zit een vervelende scheur in het lengteprofiel met hoogteverschil tussen beide delen van het wegdek.
Hieronder een still van mijn dashcam met rechts de gewraakte rij bomen en waar de pijltjes op het wegdek zijn getekend zie je de scheur lopen. Het asfalt is over een lengte van bijna drie kilometer beschadigd.
Afbeelding

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Rogier » za 23 feb 2019, 21:00

Hier gaat men hetzelfde doen, wat men ook 2 - 3 jaar geleden bij de Vogelweg gedaan heeft. De gehele verharding en de gebonden fundering eruit halen. Verzakkingen met zand aanvullen en nieuwe drainage aanbrengen. Vervolgens de verharding opnieuw opbouwen. Dat mag men bij meerdere wegen in Flevoland overigens doen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Chris » di 16 apr 2019, 12:51

Chris schreef: za 07 jul 2018, 12:11 N715 tussen Creil en Bant
  • maandag 2 juli tot en met maandag 9 juli 2018

    Tijdens de bovengenoemde 8 dagen wordt een halve rijbaan afgesloten over de lengte van 200 meter. Het verkeer wordt met behulp van verkeerslichten om en om langs het werkvak geleid.

    In verband met groot onderhoud dat volgend jaar uitgevoerd gaat worden, wordt nu alvast een proefvak aangelegd. Met dit proefvak wordt een nieuwe funderingstechniek getest. Deze proef is nodig om de geplande verbreding van de Noorderringweg te kunnen uitvoeren. Door de aanwezigheid van kabels en leidingen in de berm is er onvoldoende ruimte voor een wegverbreding op de traditionele manier. Een alternatieve methode is nodig en wordt met deze proef getest.
Chris schreef: wo 16 jan 2019, 16:51
N715: Noorderringweg (Noordoostpolder)
De Noorderringweg is toe aan groot onderhoud. Het asfalt wordt vervangen en de weg verbreed. De werkzaamheden worden uitgevoerd op het traject tussen Bant en Creil.
Ik kwam zondag door Bant en werd herinnerd aan deze wegwerkzaamheden. Ik heb een paar foto's gemaakt. Het is een aardig diepe reconstructie. De weg is ruim 3 weken dicht.

1. 3 lagen asfalt.
Afbeelding
N715 Bant-2 by European Roads, on Flickr

2.
Afbeelding
N715 Bant-3 by European Roads, on Flickr

3. Gebr. Van der Lee voert dit werk uit.
Afbeelding
N715 Bant-4 by European Roads, on Flickr

4.
Afbeelding
N715 Bant-5 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Chris » do 18 apr 2019, 12:57

Een paar foto's tussen de aansluiting Bant (A6) en Bant. De N-nummers worden alleen op reflectorpaaltjes aangegeven.

Afbeelding
N715 A6 - Bant-1 by European Roads, on Flickr

De brug over de Lemstervaart. Geschikt voor schepen tot 300 ton, maar de kanalen van Flevoland worden weinig gebruikt voor goederenvervoer. Hier is ook een klein bedrijventerrein bij het kanaal gebouwd maar geen van de bedrijven gebruikt toegang tot het kanaal. De provincie heeft ook min of meer opgegeven om dit te stimuleren, daardoor is de haven Flevokust bij Lelystad gebouwd zodat scheepvaart daar goederen kan overslaan.

De provinciale vaarwegen worden weinig gebruikt voor het vervoer van goederen, met uitzondering van een aantal trajecten naar natte bedrijventerreinen. Voor veel bedrijven is het vervoer van goederen over de weg interessanter. Door de schaalvergroting van de scheepvaart vormen de afmetingen van de sluizen een beperking voor de beroepsscheepvaart. Flevoland beschouwt dit als een gegeven en legt de nadruk op het bieden van alternatieve locaties voor grote schepen. Om het vervoer van goederen over water te stimuleren, zet de provincie in op multimodale overslag bij Lelystad (Flevokust).
Afbeelding
N715 A6 - Bant-2 by European Roads, on Flickr

Stapelbord.
Afbeelding
N715 A6 - Bant-3 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Chris » do 16 mei 2019, 21:08

Ik las een persbericht van Rijkswaterstaat over nachtafsluitingen van de A6 tussen Bant en Lemmer. Er blijken dan andere omleidingsroutes te zijn voor personenauto's en vrachtauto's. Personenauto's rijden parallel aan de A6 naar Lemmer, via de Friesesluis. Vrachtverkeer wordt echter via de N351 naar Heerenveen geleid. De reden is dus dat de brug van de N712 over de Lemstervaart of de brug over de Friesesluis een gewichtsbeperking heeft. Een vrij ongebruikelijke ook:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vraag me overigens af waarom de Lemsterweg tussen Bant en Lemmer geen provinciale weg is (en dus N718, waar het in het verlengde van ligt). Het lijkt het enige langere stuk GOW-80 in de Noordoostpolder te zijn die niet in provinciaal beheer is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Chris » vr 17 mei 2019, 20:18

De N706 Vogelweg bij Almere wordt momenteel gereconstrueerd. De weg wordt wat breder met een bermverharding. Hier is niet gekozen voor grasbetontegels, maar voor gestorte betonstroken, omdat grasbetontegels er nog wel eens uitgereden worden door tractors. Ook is een rotonde op het kruispunt met de Kievietsweg/Tureluurweg aangelegd vanwege het toegenomen verkeer door woningbouw in Almere Hout. Op 20 mei heropent dit deel, daarna begint fase 3.

Afgaande op de foto is het wel een GOW-80 gebleven, ik meen dat ook gesproken is over een ETW-60 in het verleden.

Afbeelding

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Rogier » vr 17 mei 2019, 22:06

Volgens mij gaat dit alleen gelden tussen de 2 rotondes, omdat een woonwijk pal naast de weg gebouwd is \ wordt. Overigens is 60 km\uur totaal ongeloofwaardig op dit gedeelte.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Jackbauer1350 » di 21 mei 2019, 23:09

Het deel tussen de Tureluurweg en A27:
Vmax 60 km/u en dubbel doorgetrokken asstreep.
Kruisingen bij de A27 zijn ook aangepast met plateaus.
Link

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Kaaiman » wo 22 mei 2019, 8:38

Dit is één van de meest ongeloofwaardige snelheidslimieten die ik ooit in Nederland heb gezien. Volkomen belachelijk! Maar ja, valt hier juridisch iets aan te doen?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Jackbauer1350 » wo 22 mei 2019, 8:52

Er rijden ook landbouwvoertuigen op die weg. Nu daar een doorgetrokken streep staat mogen die dus niet meer ingehaald worden. Met een maximumsnelheid van 60 km/u win je daar eigenlijk ook niet heel veel mee aangezien aardig wat landbouwvoertuigen die snelheid wel benaderen( ook al mogen ze die snelheid niet rijden).

Maar ja, voor de rest hoort een Vmax van 60 km/u in principe niet op een weg als deze thuis.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door mavas » wo 22 mei 2019, 9:29

Kaaiman schreef: wo 22 mei 2019, 8:38 Dit is één van de meest ongeloofwaardige snelheidslimieten die ik ooit in Nederland heb gezien. Volkomen belachelijk! Maar ja, valt hier juridisch iets aan te doen?
Je zou toch denken van wel. In Zwolle is er ook een weg waar je 50 mag, maar die bubeko lijkt te liggen. Als je op zulke wegen geflitst wordt, dan valt dat toch wel aan te vechten? Het BABW is toch heel duidelijk in dat soort gevallen:
Borden worden slechts toegepast indien de inrichting van de weg in overeenstemming is met hetgeen bij de afzonderlijke borden is voorgeschreven.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Flevoland: N701, N703 t/m N720

Bericht door Kaaiman » wo 22 mei 2019, 9:34

Geflitst worden en een boete niet hoeven betalen is één. Maar ik vind eigenlijk dat juridisch afdwingbaar zou moeten zijn dat een wegbeheerder een weg niet permanent zo mág inrichten in combinatie met deze maximumsnelheid.

Al krijg je dan uiteraard weer gevallen dat de weg totaal verkloot wordt omdat de Vmax heilig is. Zie de ex-N34 Ommen - Witte Paal... :roll:

Zou het verkeersbesluit op het onderdeel Vmax aanvechtbaar kunnen zijn?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie