[N250] De Kooy - veerhaven Den Helder/Texel

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

mavas
2x4 autosnelweg
Contacteer:

Re: [N250] De Kooy - veerhaven Den Helder/Texel

Bericht door mavas » vr 17 aug 2018, 13:15

Misschien is dat die Texelstroom dan al. In ieder geval blijkt daar uit dat 340 al teveel is. Misschien moeten ze die dan op Den Helder wel tot 340 vullen, maar vanuit Texel maar tot 300. Dat kan net denk ik.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

keokiracer
2x3 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door keokiracer » vr 17 aug 2018, 13:43

^^ Vanuit Den Helder is het juist lastiger om zoveel verkeer te laden doordat er niet genoeg plek is om verkeer op te stellen na de betaalpoorten. Vanuit Texel is dat probleem er niet want daar hoeft niet betaald te worden.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Schelpenpaadje
autoweg

Bericht door Schelpenpaadje » vr 17 aug 2018, 14:38

Voor de veerdiensten naar Vlieland en Terschelling laat Rederij Doeksen juist een tweetal kleinere schepen bouwen (die zullen varen op LNG) ter vervanging van het grootste RoRo-schip. Een hogere frequentie kan ook een manier zijn om de verkeersdruk meer te spreiden. Al weet ik niet of dat voor Den Helder interessant is want die boten varen al veel vaker dan naar de andere eilanden .

Pino
2x4 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Pino » vr 17 aug 2018, 15:04

Van een uurdienst naar ieder halfuur zou zo slecht niet zijn. Spreidt verkeer wat meer, en gebruikers zouden dat al bijna gaan ervaren als rijden zonder spoorboekje -"ik ga naar de haven en het zal nooit lang duren". Is natuurlijk wel duurder om te opereren.

keokiracer
2x3 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door keokiracer » vr 17 aug 2018, 15:15

^^ Er is al een halfuursdienst tijdens piektijden. Tijdens het hoogseizoen is dat zo ongeveer elke dag van 9 tot 16, buiten het hoogseizoen is het op maandagen en vrijdagen op dezelfde tijden.
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Jutter
polderweggetje

Bericht door Jutter » ma 17 sep 2018, 17:36

DHA - Regio komt met oplossing verkeersproblematiek

Nou, daar is het plan hoor! Een ongelijkvloerse kruising bij de Van Kinsbergenbrug. €15 miljoen.

Lijkt me wel erg krap allemaal op dat kruispunt, iemand een idee hoeveel ruimte daarvoor nodig is?

Daarnaast heb je dan nog steeds twee andere kruispunten met VRI, dus of het veel oplost?

keokiracer
2x3 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door keokiracer » ma 17 sep 2018, 17:54

^^ Dat kruispunt is wel het kruispunt waar het altijd vastloopt, dus als je iets met oplossend vermogen wil hebben dan moet je dat kruispunt aanpakken.
Ik vraag me inderdaad af hoe ze dat daar van plan zijn, daar lijkt me echt geen ruimte voor een ongelijkvloerse oplossing zonder een flinke hoeveelheid sloopwerk.

mavas
2x4 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door mavas » di 18 sep 2018, 0:30

Wauw, dat is nog eens een voortvarende oplossing. Ik denk dat een ongelijkvloers kruising hier inhoudt dat de doorgaande richting onder het kruispunt doorgaat. Een beetje zoals in Hilversum of in Luik. Daar neemt het niet veel ruimte in volgens mij.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Schelpenpaadje
autoweg

Bericht door Schelpenpaadje » di 18 sep 2018, 0:36

Ter hoogte van de brug is de vaarweg toch al versmald. Je zou een stukje het kanaal in kunnen bouwen.

Plaats reactie