[N332] Raalte - Holten - Lochem

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

[N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door DjIdee » wo 20 apr 2005, 10:03

Studie Rijkswaterstaat
N332 wordt mogelijk autoweg

van een onzer verslaggevers

20 APRIL 2005 - RAALTE/HOLTEN - De provincie Overijssel gaat onderzoeken of de N332, de provinciale weg tussen Raalte en de aansluiting van de A1 bij Holten, moet worden opgewaardeerd tot autoweg, waarop 100 kilometer per uur mag worden gereden. Nu is de maximum - snelheid op dit weggedeelte nog 80 kilometer per uur.

- De provinciale statenfracties van het CDA en de VVD dienden tijdens de behandeling van het ontwerp-Provinciaal Verkeers- en VervoersPlan (PVVP) een motie in, waarin gedeputeerde staten werd gevraagd zich nog eens te buigen over de noord-zuidverbinding N332.

Daarbij werd gewezen op het belang van deze verbinding voor de bereikbaarheid van de economische centra rond Zwolle en Twente. De motie werd met ruime meerderheid aangenomen.

Het zal overigens nog geruime tijd duren voordat de financiering van de ombouw tot autoweg rond is. Zo meldt de CDA-statenfractie in haar nieuwsbrief dat dit pas verder wordt besproken als duidelijk is hoeveel geld er beschikbaar is of zal komen.

De provinciale N332 is een belangrijke verbinding tussen Zwolle/Raalte en de Achterhoek en het zuidelijk deel van Twente. Door de N332 om te bouwen tot autoweg kan de drukke rijksweg 35 (Zwolle-Almelo) worden ontlast.

Dankzij de rondweg die momenteel om het dorp Heeten wordt aangelegd kan de maximum-snelheid op de N332 gemakkelijker worden verhoogd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » wo 20 apr 2005, 10:07

Stond ook op autosnelwegen.nl actueel.

Anyway, Ik vind dit een heel goed bericht. De N35 bij Nijverdal is vaak behoorlijk druk, dus als we vanuit Zwolle richting de A1 en verder gaan we altijd bij Raalte van de N35 af en dan richting Heeten en Holten en dan daar de A1 op, hoewel die A1 de laatste tijd ook behoorlijk druk is geworden.
Wat we ook nog wel eens doen (ik woon in het uiterste zuiden van Zwolle) is de N337 richting Deventer pakken en dan bij Wijhe eraf naar Raalte, scheelt een hoop verkeerslichten op de N35 en Ring Zwolle

Maar als ik het goed begrijp wordt de N332 dus netzoals de N48? Dat zou mooi zijn :)

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 20 apr 2005, 16:41

Hé, er worden hier ook nog wegen opgewaardeerd. Mooi zo! :)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 20 apr 2005, 16:46

Hé, er worden hier ook nog wegen opgewaardeerd
Als je mijn knooppunten lijst had bekeken dan wist je dat de N 4 ook is opgewaardeerd t.h.v. knooppunt Ypenburg :P ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

A35-racer
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 13:07

Bericht door A35-racer » wo 20 apr 2005, 19:49

Hey, die route rijd ik ook vaak! :lol:

Raar onderzoek, want enkele jaren geleden is een heel stuk van de N332 nabij Holten gedegradeerd naar 80 km/u...

Ik zie ze liever het geld steken in de verlenging van de A35 voorbij Nijverdal...

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » wo 20 apr 2005, 21:27

Ik zie ze liever het geld steken in de verlenging van de A35 voorbij Nijverdal...
Of dat ze zich inzetten voor een 4- i.p.v. de nu geplande 2 baanstunnel onder Nijverdal. Ik woon nog maar kort in het oosten, maar wat een puinhoop zeg, het verkeer daar. Een nationale hoofdweg dwars door een winkelstraatje heen. Ongelofelijk.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » do 21 apr 2005, 21:52

Raar onderzoek, want enkele jaren geleden is een heel stuk van de N332 nabij Holten gedegradeerd naar 80 km/u...
Dit meen je niet... :? Weet men eigenlijk wel waar men mee bezig is? :roll: Behalve belastingcenten weggooien...
Of dat ze zich inzetten voor een 4- i.p.v. de nu geplande 2 baanstunnel onder Nijverdal. Ik woon nog maar kort in het oosten, maar wat een puinhoop zeg, het verkeer daar.
Helemaal gelijk! Ik ben er ooit geweest op de fiets met een schoolkamp, 10 jaar geleden. Toen was het er al een best zooitje. Ik vond het best eng om daar doorheen te moeten fietsen. De leerkrachten ook overigens.
Een nationale hoofdweg dwars door een winkelstraatje heen. Ongelofelijk.
Helaas geldt hetzelfde voor de N18, N69 en voor nog meer knelpunten in Nederland waar men al jaren over praat en niks aan doet :cry:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » do 21 apr 2005, 21:54

Helemaal gelijk! Ik ben er ooit geweest op de fiets met een schoolkamp, 10 jaar geleden. Toen was het er al een best zooitje. Ik vond het best eng om daar doorheen te moeten fietsen. De leerkrachten ook overigens.
De fietspaden langs de N35 zijn ook in Nijverdal vrijliggend, met verkeerslichten. Zoveel engs is daar in mijn ogen niet aan... Maar als ergens de fijnstof-eisen worden overtreden zal dat daar wel zijn. Al die walmende (vracht)auto's in de winkelstraat. Overal verkeerslichten...

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » do 21 apr 2005, 21:59

Mja, ik was toen 8, en wat ik me er van herinner zijn een paar fragmenten. Kan best wat overdreven zijn, omdat je als kind toch anders tegen zaken aankijkt. Zeker als je dan van de rustige boerenbuiten komt, waar je bewijze van spreken meer trekkers tegenkwam dan auto's. Maar Nijverdal was in iedergeval geen pretje met oversteken enzo.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Chris » wo 06 mei 2020, 13:27

Van het autowegplan van 15 jaar geleden is helaas niks terecht gekomen. In die tijd is het autowegdeel van Holten naar de A1 zelfs afgewaardeerd naar een gebiedsontsluitingsweg.

De vraag is ook of het echt nodig is dat de N332 naar Raalte een autoweg moet worden, het kost veel geld terwijl de meerwaarde betrekkelijk beperkt is. De weg rijdt vaak goed door, zeker nu de N35 door Nijverdal gereed is gekomen zijn de intensiteiten op de N332 zelfs wat gedaald.

Wat foto's van de N332 tussen Holten en Nieuw-Heeten afgelopen Koningsdag. Ik had ze genomen om er één of twee voor de Wegenwiki te gebruiken. Vanwege het coronavirus en Koningsdag reed er vrijwel geen verkeer.

Afbeelding
N332 Holten - Nieuw-Heeten 01 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Holten - Nieuw-Heeten 02 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Holten - Nieuw-Heeten 03 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Holten - Nieuw-Heeten 04 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Holten - Nieuw-Heeten 05 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Holten - Nieuw-Heeten 07 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Holten - Nieuw-Heeten 08 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Holten - Nieuw-Heeten 09 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Kaaiman » wo 06 mei 2020, 14:34

Als je het geld moet inzetten op de N332 of op de N35, dan weet ik het antwoord wel.

Hoewel de N332 vanwege de relatief lege omgeving vast eenvoudiger op te waarderen is tot autoweg dan de N35, is het belang op regioniveau natuurlijk marginaal vergeleken met dat van de N35. Alleen met een noordelijke rondweg N350 om Holten kan de N332 nog wat versterkt worden, omdat het dan voor de relatie Zwolle - Rijssen wat interessanter wordt. Edoch, de meeste bedrijvigheid van Rijssen zit aan de noord(oost)kant, waar de N347 een logischere ontsluiting vormt. En die sluit dan ook rechtstreeks op de N35 aan. Dus als de N35 autoweg wordt, heb je veel meer gewonnen dan met het opwaarderen van de N332.

Ik vermoed dat dat onderzoek naar de N332 in 2005 onderdeel is geweest van de vraag: 'provinciaal geld inzetten op provinciale weg N332 of op rijksweg N35?' en dat daaruit dat plan Marsroute N35 is ontstaan.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Chris » ma 24 aug 2020, 14:26

De N332 gaat meer dan een maand dicht tussen Holten en de A1.
Provincie Overijssel schreef:Verkeershinder vanwege reconstructie N332 en aansluiting Lochem op A1 vanaf 31 augustus

De provincie Overijssel start binnenkort met groot onderhoud aan de N332 tussen Holten en de aansluiting Lochem (26) op de A1. Naast onderhoud aan de rijbaan en bermen worden er ook werkzaamheden uitgevoerd aan het viaduct Larenseweg en aan de rotonde Keizersweg. In dezelfde periode past Rijkswaterstaat de aansluiting Lochem op de A1 aan, vanwege de verbreding van de A1 tussen Apeldoorn en Azelo. Door de werkzaamheden te combineren is er maar één keer hinder voor het verkeer.

De werkzaamheden starten op maandag 31 augustus en duren t/m 11 oktober 2020. Om veilig en snel te kunnen werken worden de volgende wegen tijdelijk afgesloten:

Maandag 31 augustus tot en met woensdag 23 september:
* N332 tussen Holten (rotonde met Handelsweg / Keizersweg) en Laren (rotonde met Markeloseweg) afgesloten voor al het verkeer.
* De op- en afritten van de aansluiting Lochem (26) zijn in beide richtingen afgesloten voor al het verkeer.

Maandag 31 augustus tot en met zondag 11 oktober:
* De oversteek van de N322 over de A1 is afgesloten voor al het verkeer.
https://www.overijssel.nl/actueel/nieuw ... ctie-n332/

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Chris » ma 14 sep 2020, 11:14

^^ Een foto van Heijmans van de werkzaamheden:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door GuteFahrt » ma 14 sep 2020, 17:39

Wat zie je daar voor toren aan de horizon en bij welke plaats?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Chris » ma 14 sep 2020, 17:49

Dat is de zendmast van Markelo.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Chris » za 30 jan 2021, 17:52

Een stukje historie: De Ramelerbrug tussen Raalte en Heeten.


Afbeelding
Provincie Overijssel schreef:Werkzaamheden Ramelerbrug in Heeten

De provincie Overijssel voert vanaf 1 februari tot en met 19 februari 2021 werkzaamheden uit aan de Ramelerbrug in Heeten. Het beweegbare deel van de brug wordt vervangen aangezien deze toe is aan een opknapbeurt. Zo kan deze brug na het onderhoud de komende 25 jaar weer veilig gebruikt worden.

Omleiding voor fietsers
Voor fietsers geldt een een omleidingsroute. Dit betekent dat fietsers in januari gebruik maken van een tijdelijk fietspad langs de brug. Dit tijdelijke fietspad wordt goed afgeschermd van de hoofdrijbaan. Daarna is er in maart en april nogmaals een omleiding voor het fietsverkeer vanwege afrondende werkzaamheden.

Hinder voor de omgeving
Tijdens de werkzaamheden is er minimale hinder voor de omgeving. Er is wel beperkte geluidshinder door het schuren en beitelen. Ook wordt er gewerkt met een hijskraan voor het verwijderen van het oude brugdek en het aanleggen van het nieuwe brugdek. We houden echter rekening met de omgeving, door te werken met onder andere een geluidsdempende motor.
De Ramelerbrug is de ophaalbrug over het Overijssels Kanaal tussen Raalte en Heeten. Een alternatieve naam is de Derksbrug, ik vond dit in een nieuwsbericht uit 1946 dat de brug was ingestort door een te zware vrachtwagen.

De Ramelerbrug was de oorspronkelijke route van de N332. Het Overijssels Kanaal was tussen Raalte en Deventer bevaarbaar tot 1988, de huidige vaste brug is dus pas daarna aangelegd, waarschijnlijk rond 1990.

Maar dan rest de vraag of voor 1990 het verkeer over deze kleine ophaalbrug ging. Dat vind ik toch moeilijk voor te stellen. Echter Topotijdreis suggereert dat dit wel het geval was

Dit is de laatste kaart van voor de nieuwe situatie:
Afbeelding

Ik vraag mij dan af of de huidige brug voor 1990 al het verkeer verwerkte, of dat deze in de plaats van een voorgaande grotere ophaalbrug is gekomen. De landhoofden en het type hamei suggereren echter dat dit toch wel eens een behoorlijk oude brug kan zijn.

Afbeelding
N332 Ramelerbrug 01 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Ramelerbrug 02 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Ramelerbrug 05 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Ramelerbrug 06 by European Roads, on Flickr

De nieuwe brug uit circa 1990.
Afbeelding
N332 Ramelerbrug 03 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Ramelerbrug 07 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Ramelerbrug 08 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Ramelerbrug 10 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Wouter N14 » za 30 jan 2021, 17:59

In dit artikel uit 2009 gaat het over de juiste naam voor de brug met ook een foto uit de jaren 70. Veel is er niet op te zien, maar het lijkt dat de hoofdweg inderdaad van de brug gebruik maakt.
https://www.sallandcentraal.nl/2009/11/ ... melerbrug/
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1328
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door PeterSchoeber » za 30 jan 2021, 19:58

@Chris, vergeet niet dat het verkeer in 1990 veel minder intensief was dan nu dus ik acht het niet uitgesloten dat al het verkeer over de oude beweegbare brug moest. Aan de constructie te zien is het inderdaad een al wat oudere brug zoals die in de 50-er en 60-er jaren van de vorige eeuw veelvuldig werden gebouwd. Min of meer een standaard ontwerp dat je eenvoudig kon schalen zo schat ik in tot een bredere en of langere brug net naar gelang je nodig hebt.

Ben wel benieuwd of het oude beweegbare deel nu door een vaste overspanning vervangen gaat worden.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Chris » za 30 jan 2021, 20:06

Ik vermoed dat deze brug langer dan gepland in gebruik bleef, kennelijk waren er in de jaren '70 al plannen om het kanaal te sluiten voor de scheepvaart, maar gebeurde dat uiteindelijk pas in 1988. De scheepvaart op de andere kanalen in Overijssel werd in 1964 al gestaakt. Men zal in die tijd ook overwogen hebben om niet een nieuwe en duurdere beweegbare brug aan te leggen als het toch al in de lucht hing dat de scheepvaart zou gaan verdwijnen, waardoor zo'n kleine en smalle ophaalbrug tot rond 1990 in gebruik bleef, terwijl vergelijkbare wegen in de jaren '60-70 al wel verbeterd waren.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Chris » do 23 feb 2023, 14:05

Het Gelderse deel van de N332 krijgt deze zomer groot onderhoud. De weg blijft wel een autoweg 100 km/h van de A1 tot Laren.
Provincie Gelderland schreef:9-daagse afsluiting tussen 21 juli en 31 juli 2023

Tussen 21 juli en 31 juli vinden er werkzaamheden plaats aan de Rengersweg en de Kwinkweerd. Vanaf vrijdagavond 21 juli 20.00 uur tot maandagochtend 31 juli 06.00 uur is de Rengersweg (N332) inclusief de kruising met de Kwinkweerd (N346) afgesloten tot de aansluiting op de A1. De rotonde Markeloseweg (N332) is afgesloten van vrijdagavond 21 juli 20.00 uur tot maandagochtend 24 juli 06.00 uur. Verkeer vanuit Lochem naar Deventer leiden we om via Zutphen. Verkeer vanuit Lochem naar de A1 richting het oosten leiden we om via Goor naar de A1 en omgekeerd.
Maatregelen traject A1 - Markeloseweg
· asfalt onderhoud
· aanbrengen van ontbrekende geleiderail
· aanbrengen van ontbrekende leuningen
· vervangen huidige verkeersborden

Maatregelen traject Markeloseweg - Kwinkweerd
· asfalt onderhoud
· verbreden parallelweg waar deze te smal is
· verbeteren aansluiting Brenschutte
· verbeteren fietsoversteek Rossweg
· afsluiten van de aansluiting van de Molendijk op de N332
· bomen te dicht op de weg: aanbrengen van geleiderail of kappen waar geen
ruimte is om af te schermen
· vervangen huidige verkeersborden
· herkenbaarheid doorsteken en inritten

Tekeningen: https://www.gelderland.nl/wegwerkzaamhe ... chem-laren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door mavas » do 23 feb 2023, 15:02

Fijn dat ze hier geen degradatie uitvoeren, maar de boel zelfs verbeteren. :top:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door waldo79 » do 23 feb 2023, 18:30

En dat in Gelderland :)<>:

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Jackbauer1350 » do 23 feb 2023, 21:40

Chris schreef: do 23 feb 2023, 14:05 De weg blijft wel een autoweg 100 km/h van de A1 tot Laren.
:schrikreactie: Een autoweg die niet gemolesteerd wordt, dat het nog mogelijk is. :worship:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Chris » vr 28 apr 2023, 14:19

Wat pre-constructie foto's van de N332 tussen Laren en de A1. Dit stuk krijgt dus nieuw asfalt. Het asfalt lijkt eigenlijk nog best wel goed. Op de tekening is te zien dat er een bermversteviging komt.

De asfaltverharding blijft 7,5 meter breed. Dat is voor een autoweg eigenlijk wat aan de smalle kant. Maar constructief verbreden is een stuk duurder dan alleen de deklaag vervangen en grasbetontegels in de berm leggen.

Afbeelding
N332 Lochem - Holten 03 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Lochem - Holten 05 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Lochem - Holten 07 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Lochem - Holten 09 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N332 Lochem - Holten 14 by European Roads, on Flickr

De reconstructie loopt tot deze brug, die ook de provinciegrens is. Deze brug gaat over de Schipbeek, een riviertje die parallel aan de A1 stroomt.
Afbeelding
N332 Lochem - Holten 15 by European Roads, on Flickr

Welkom in Transiselania.
Afbeelding
N332 Lochem - Holten 16 by European Roads, on Flickr

Daarna de aansluiting op de A1.
Afbeelding
N332 Lochem - Holten 17 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door harry » vr 28 apr 2023, 18:45

Chris schreef: vr 28 apr 2023, 14:19 Wat pre-constructie foto's
Lastig woord: pre-reconstructie-foto's. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Chris » di 04 jul 2023, 11:42

Provincie Gelderland schreef:9-daagse afsluiting tussen Lochem en de A1

Tussen 21 juli en 31 juli 2023 voeren we werkzaamheden uit aan de Rengersweg en het kruispunt met de Kwinkweerd. We voeren de werkzaamheden bewust uit in de zomervakantie om de hinder tot een minimum te beperken. Er zijn omleidingsroutes. Verkeer moet rekening houden met een langere reistijd.

Werkzaamheden

Op de Rengersweg (N332) tussen Lochem en de A1 voeren we groot onderhoud uit. We vervangen het asfalt en nemen verschillende maatregelen om de verkeersveiligheid te verbeteren. Verder maken we het kruispunt Kwinkweerd-Rengersweg aanzienlijk groter. Dat is noodzakelijk om het verkeer vanaf de N346 Schakel Achterhoek-A1 (provinciale weg die nu aangelegd wordt) goed op het kruispunt te laten doorstromen. De werkzaamheden zijn afgestemd met wegbeheerders, betrokken gemeenten, provincie Overijssel, Rijkswaterstaat en hulpdiensten om Lochem en de Achterhoek bereikbaar te houden.

Vanaf vrijdagavond 21 juli 20.00 uur tot maandagochtend 31 juli 06.00 uur is de N332 Rengersweg, (provinciale weg) inclusief de kruising met de N346 Kwinkweerd afgesloten tot de aansluiting op de A1. Ook de oversteek in de N332 van de Ampsenseweg naar de Rossweg is dan afgesloten voor verkeer, behalve voor lijnbussen en fietsers. De rotonde Markeloseweg (N332) is afgesloten van vrijdagavond 21 juli 20.00 uur tot maandagochtend 24 juli 06.00 uur.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door Chris » do 07 dec 2023, 20:11

Het asfalt op de brug over de Schipbeek is in dermate slechte staat dat het acuut vervangen moet worden, daardoor is de N332 volgende week afgesloten.

Volgens mij sluit dit direct aan op het Gelderse deel dat deze zomer is gerenoveerd. De brug zal dan wel van Overijssel zijn, aangezien zij ook het persbericht plaatsen. De brug ligt op de provinciegrens.
Provincie Overijssel schreef:N332 dicht van 11-15 december

De N332 is de weg van Holten naar Lochem. Net ten zuiden van de aansluiting met de A1 ligt de Bloemendaalsebrug over de Schipbeek. De asfaltverharding op de brug is in slechte staat en er geldt daar al een maximumsnelheid van 50 km per uur. Omdat de situatie snel verslechtert, is het nodig om het asfalt op korte termijn te vervangen. Daarom is de N332 in beide richtingen afgesloten van 11 december 06.00 uur tot 15 december 18.00 uur (afhankelijk van de weersomstandigheden).

Afbeelding

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: [N332] Raalte - Holten - Lochem

Bericht door de_Aristocraat » vr 08 dec 2023, 14:39

Momenteel is er op die brug een snelheidsbeperking van 50km/h in verband met spoorvorming.

Plaats reactie