[A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » di 24 okt 2006, 23:48

Ik zal er niet rouwig om zijn als "onverlaten" het kassa-tuig op de bodem van de Oosterschelde weten te krijgen.
Met verkeersveiligheid hebben de middelen van Spee weinig meer van doen.

zody
expressweg
Berichten: 2707
Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
Locatie: Antibes D2559

Bericht door zody » di 24 okt 2006, 23:51

Het is ook allemaal zo doorzichtig, alsof wij dat niet door hebben. "De eeuwige melkkoe ($_$)"
Espace de zody 8-)

Knutselsmurf
zandpaadje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 13:00

Bericht door Knutselsmurf » wo 25 okt 2006, 20:01

zody schreef:Het is ook allemaal zo doorzichtig, alsof wij dat niet door hebben. "De eeuwige melkkoe ($_$)"
Bij een Heilige Koe wordt niet de koe gemolken maar de eigenaar. :jongleren:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Kaaiman » di 07 jun 2016, 14:00

*Kuch*
mavas in een ander topic schreef:
Kaaiman schreef:Voor de N256 zijn bij mijn weten geen concrete plannen.
Ik vind deze rapportage anders vrij concreet: https://www.zeeland.nl/digitaalarchief/zee1400615
Het is de bedoeling de N256 dus volledig in te richten als stroomweg, maar op welke termijn is nog onbekend nu, waarschijnlijk vanwege de problemen met de N62 die er zijn geweest.
Ik lees in het rapport dat er eerst (of: vooral) wordt ingezet op verbetering van de bestaande kruispunten. Pas op langere termijn zou het 'zuidelijk deel' van de N256 tot regionale stroomweg omgebouwd kunnen worden, waarvan het deel Goes - N255 met 2x2 rijstroken. Met name de Zandkreeksluis zal een dure oplossing vergen. Er wordt gesproken van een tunnel, maar wellicht is een naviduct zoals in de N302 hier ook wel een oplossing.
rapport, p. 33 schreef:Ingrijpende maatregelen nodig voor bereiken wensbeeld
De maatregelen die de verkeersdoorlaat vergroten zijn effectief voor de korte termijn, maar voor de lange termijn minder effectief. De toekomstvastheid van deze maatregelen is gering. Om het wensbeeld te bereiken dient de weg uiteindelijk heringericht te worden tot stroomweg. Dit betekent dat de kruispunten N256-N664, N256-Langeweg en de Zandkreeksluis ongelijkvloers moeten worden vormgegeven. Hierdoor kan het verkeer ongehinderd, zonder reistijdverlies, passeren. Bij de N664 en Langeweg kan gekozen worden voor bovengrondse infrastructuur, bij de Zandkreeksluis is vanwege de scheepvaart een tunnel de meest voor de hand liggende optie. De herinrichting van de weg tot stroomweg betekent (bij voorkeur) dat het N256-traject tussen de N664 en N255 uitgevoerd wordt met twee rijstroken per rijrichting (2x2-profiel). Ruimtebeslag van een dergelijke stroomweg is groot en de kosten zijn hoog.
Als het gaat om opwaardering tot volwaardige stroomweg is er dus nog maar erg weinig concreet. Maar goed, het is een eerste stap, dat wel.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door mavas » di 07 jun 2016, 15:48

In de Besluitenlijst gedeputeerde staten van 24 juni 2014 staat het volgende nog:
Knelpunten en oplossingen in kaart gebracht voor N256 Goes-Zierikzee
Er is een studie verricht naar de situatie op de N256 tussen Goes en Zierikzee. Er is gekeken naar de doorstroming van het verkeer en de verkeersveiligheid, en er is aandacht voor knelpunten op het gebied van openbaar vervoer, vrachtverkeer, landbouwverkeer en fietsverkeer op deze weg. De studie is samen met de betrokken gemeenten en het waterschap tot stand gekomen. In de tweede helft van 2014 wordt duidelijk welke maatregelen er genomen gaan worden.
https://www.zeeland.nl/besluitenlijst-g ... -juni-2014
Ik heb na 24 juni 2014 niks meer gelezen over besluiten of afwijzingen over die N256... :s
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door mavas » di 07 jun 2016, 16:03

Nog even verder gezocht, in 2015 heb ik meer info gevonden in Brief GS met Actieprogramma PVVP Zeeland 2015 - 15011104:
Deltaweg Goes – Bruinisse: verbetering doorstroming
Op diverse trajecten van de N256 tussen Goes en Zierikzee is sprake van congestieproblematiek. Omdat de N256 met name voor het bestemmingsverkeer een belangrijke rol speelt, is het belangrijk deze verbinding
op een acceptabel en robuust niveau te houden. Eind 2014 is het onderzoek afgerond naar de aard en de omvang van de knelpunten op het traject. Daarbij is onderscheid gemaakt tussen doorstromings- en verkeersveiligheidsknelpunten. Waar mogelijk wordt daarbij onderscheid gemaakt tussen verschillende trajecten op de gehele route.
Activiteiten 2015:
 Bepalen uit te voeren maatregelen, inclusief raming van de kosten in eerste helft 2015;
 Nadere analyse van 2 kruispunten (N256 – Langeweg en N256 – N664) en de verkeersituatie bij de Zandkreeksluis.
Eindproduct 2015:
 Oplossingsrichtingen en prioritering voor de belangrijkste knelpunten op het traject en het uitvoeren van enkele quick wins.
https://www.zeeland.nl/digitaalarchief/zee1500545
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door mavas » di 07 jun 2016, 16:09

Dit is het laatste aan informatie over de N256:
N256 Goes-Zierikzee
Op de N256 is de provincie Zeeland wegbeheerder van het traject tussen Goes en Zierikzee. Vooral in de drukke zomermaanden zijn er op deze route knelpunten, veroorzaakt door meer verkeer in combinatie met meer en langere brugopeningen. In de periode 2017-2019 gaan we kleinere infrastructurele maatregelen doorvoeren die de doorstroming op korte termijn verbeteren. Daarbij gaat het met name om de aanpak van verschillende kruispunten en bij de Zandkreekdam.

Stapsgewijs
Om de doorstroming van de N59 en de N256 structureel te verbeteren, zijn op middellange termijn grotere investeringen nodig. Omdat de kosten hiervan erg hoog zijn, kiest de provincie ervoor om de belangrijkste knelpunten op het Zeeuwse deel van deze routes stapsgewijs op de lossen. Dit vraagt naar schatting om een gezamenlijke investering van Rijk en regio van € 10-15 miljoen
https://www.zeeland.nl/file/2369/downlo ... QAdYL8ocFQ
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door BHJ » zo 16 apr 2017, 18:13

Hier heb ik al aangehaald dat de N256 veel te druk is, zeker in de zomermaanden, wanneer er vaak structureel file staat. Vooral rond de VRI's bij Goes (N664) en Wilhelminadorp/Wolphaartsdijk (Langeweg) zijn er problemen, maar ook de Zandkreekdam levert problemen op. Van wat ik hier in deze draad zag, is men wel bezig met het bekijken van de mogelijkheden voor een verbetering van de situatie (alhoewel vooral op de korte termijn).

Naar mijn idee zou een verdubbeling op het traject Goes - :AS: N255 (- Zeelandbrug?) al veel verbeteren qua doorstroming. Dit is ook de visie zoals blijkt uit bovenstaande gegevens van de provincie.

Zou een verdubbeling echter infrastructureel gezien wel mogelijk zijn, en zou dit het probleem van een verslechterde doorstroming ook daadwerkelijk oplossen, zonder een toename in het verkeer in de route Rotterdam - België (Gent?) over A29/N59/N256/A58/N62 te veroorzaken (aangezien de provincie Zeeland geen doorstroomfunctie ambieert).
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door BHJ » zo 09 sep 2018, 20:21

Vandaag bij de Zandkreekdam stond de hoofdbrug open. Dus moet je via de alternatieve brug. Voor mensen die dit niet gewend zijn is dit niet altijd even duidelijk, ondanks dat het een paar jaar terug verbeterd is aangegeven. Dus aan de andere zijde van de brug stond een aantal auto's te wachten in plaats van dat ze afsloegen. Een deel van de mensen daarachter besloot daarop om via mijn weghelft te rijden, waardoor ik snel moest stoppen. Uiteindelijk kwamen zeker 5 auto's langs. Na uitgebreid geseind te hebben, werd het de wachtende auto toch duidelijk dat er afgeslagen moest worden.
Op de terugweg vanuit Noord-Beveland terug naar Goes, was het wederom hetzelfde verhaal. Auto's aan het wachten voor de brug in plaats van afslaan om via de andere brug verder te gaan.

Dit moet toch beter kunnen. Zeker 's-zomers kan dit voor een verkeersinfarct zorgen.
Discussieren is de kunst van het weglaten.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door boe! » zo 09 sep 2018, 20:52

^^ Al zet je honderd borden neer, sommige mensen zullen het nooit begrijpen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Wouter N14 » zo 09 sep 2018, 21:42

Het zijn vaak buitenlanders, maar dan nog. Het is zo ongelooflijk duidelijk dat je echt gaat afvragen of die mensen wel rijbevoegd mogen zijn. Idem voor het sluizencomplex in Terneuzen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Boerenkool » wo 12 sep 2018, 22:40

Uitvoegstrookjes maken.:rofl2:

Had ook ooit n collega die had er 20 muinuten voor gestaan
Kon je andere niet gebruiken vroeg iemand?
Antwoord: nee weet niet waar die naar toe gaat..ken de weg daar niet
Heb gewoon de DomDom gevolgd.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door nederland24 » zo 16 sep 2018, 16:14

De N59 bij Bruinisse heeft toch ook zo'n systeem. Toch heb ik daar niemand verkeerd zien rijden, ondanks de vele toeristen in de zomervakantie.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Piles » zo 16 sep 2018, 16:57

^^ klopt is exact hetzelfde. Maar daar wordt ook wel flink getwijfeld soms hoor. Maar bij Kats veel vaker inderdaad. 1 keer met de bus achter een Belg met caravan gestaan die de bypass miste en daarna met z'n caravan de inrit blokkeerde... :ongeduldig:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76267
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Chris » vr 02 nov 2018, 21:52

De N256 tussen Goes en Kats wordt voorlopig niet verdubbeld. Dit kost "tientallen miljoenen" waar nu geen geld voor is.

Ook een verdubbeling van het laatste deel van de N254 komt er voorlopig niet.

>> https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/geen-v ... ~a46be5a2/

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Jeff » vr 02 nov 2018, 22:09

Gemiste kans als je het mij vraagt.
Alleen bij het knooppunt van de N255 heb je heel even 2x2 om wat slakken in te halen, daarna heb je gewoon pech
(vanwege de drukte heb je nauwelijks kans om veilig in te halen)

Is eventueel gekeken om de overgang van A naar N ongelijksvloers te maken?
Ik denk dat je daarmee alvast een quick-win te pakken hebt. (welke vergelijkbaar is met de oude situatie N57 x N218)

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door BHJ » vr 02 nov 2018, 22:10

^^ Jammer dat de provincie niet denkt aan de toekomst. Als ze die weg 2x1 ongelijkvloers met ruimteservering zouden aanleggen, zou dat de doorstroming al helpen? Het lijkt me ook goedkoper. Tientallen miljoenen voor twee ongelijkvloerse kruisingen lijke me ook wel veel. De zandkreekdam aanpassen kan nog wel duur zijn.
Jeff schreef: vr 02 nov 2018, 22:09 Is eventueel gekeken om de overgang van A naar N ongelijksvloers te maken?
Ik denk dat je daarmee alvast een quick-win te pakken hebt. (welke vergelijkbaar is met de oude situatie N57 x N218)
Het grootste knelpunt ligt volgens mij bij de stoplichten bij Wilhelminadorp/Wolphaarsdijk, maar beide aansluitingen ongelijkvloers zou al heel veel helpen denk ik.

Ik ben bang dat de provincie geen doorgaand verkeer over de dammen wil aantrekken, waardoor alle opties verdwijnen.
Laatst gewijzigd door BHJ op vr 02 nov 2018, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Kaaiman » vr 02 nov 2018, 22:14

Oftewel: GS gaat niet over het graf regeren. Dit is typisch zo'n project dat eerst in een collegeprogramma opgenomen moet worden om überhaupt uitgevoerd te worden. Na de statenverkiezingen gaan we hier vast nog weer wat over horen, dat het in de komende 4 jaar (deels) wordt uitgevoerd of dat het de komende 4 jaar in de ijskast blijft.

In Noord-Brabant kan men meepraten over een groots wegenproject dat net voor de statenverkiezingen in de startblokken stond en door het nieuwe college finaal in de pan werd gehakt (grote Ruit Eindhoven). Waarschijnlijk honderden werkuren in de prullenbak verdwenen...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Steptimer » za 03 nov 2018, 12:39

BHJ schreef: vr 02 nov 2018, 22:10
Het grootste knelpunt ligt volgens mij bij de stoplichten bij Wilhelminadorp/Wolphaarsdijk, maar beide aansluitingen ongelijkvloers zou al heel veel helpen denk ik.

Ik ben bang dat de provincie geen doorgaand verkeer over de dammen wil aantrekken, waardoor alle opties verdwijnen.
Volgens mij is het grootste knelpunt bij de afslag Goes bij de stoplichten. Dit zou ook ongelijkvloers moeten worden.
Er gaat wel 20 miljoen naar het knooppunt De Drie Klauwen. De luxe ster variant, maar voor dit project is zogenaamd geen geld.
Het lijkt er inderdaad op dat de provincie geen doorgaand verkeer over de dammen wil aantrekken. Zeer onterecht: Het verkeer van Rotterdam naar Gent en verder gaat in de praktijk veel sneller via de nieuwe A4 dan via de N59/N256/N62.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Piles » za 03 nov 2018, 12:50

Steptimer schreef: za 03 nov 2018, 12:39 Volgens mij is het grootste knelpunt bij de afslag Goes bij de stoplichten. Dit zou ook ongelijkvloers moeten worden.
Zeker niet. Echt de afslag Wilhelminadorp is de bottleneck. 's Zomers staat het standaard vast vanaf de A256 tot die afslag.
Ik ben wel bang dat áls die afslag zou worden aangepakt, de volgende bottleneck de passage over de sluis is (zeker als de bypass in gebruik is).

Daarna splitst het verkeer in N255 en N256, dat haalt de angel er wel uit.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door mavas » za 03 nov 2018, 15:04

Dit is toch wel de weg met de meeste files in Zeeland door capaciteitsgebrek. Jammer dat er nog niks mee gebeurt.
Met name die eerste vri's op het n-gedeelte zou je ongelijkvloers willen hebben, die zorgen voor de grootste vertraging.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Willem » za 03 nov 2018, 15:08

^^ Dat wordt dan een doortrekking van de A256 tot Noord-Beveland.

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door BHJ » za 03 nov 2018, 17:41

^^ Ik voel nu al een hoop weerstand aankomen van de gemeente Noord-Beveland en haar inwoners omdat een snelweg het eilandkarakter 'aantast'.
Piles schreef: za 03 nov 2018, 12:50 Zeker niet. Echt de afslag Wilhelminadorp is de bottleneck. 's Zomers staat het standaard vast vanaf de A256 tot die afslag.
Ik ben wel bang dat áls die afslag zou worden aangepakt, de volgende bottleneck de passage over de sluis is (zeker als de bypass in gebruik is).

Daarna splitst het verkeer in N255 en N256, dat haalt de angel er wel uit.
De sluis kan inderdaad een bottleneck worden (zie ook mijn post hierboven in dit topic over hoe het mis kan gaan), want bij onbekenden kan de situatie als de bypass in gebruik is erg onduidelijk zijn. De Zandkreekdam ombouwen tot 2x2 kan nog lastig worden icm de integratie van landbouw- en fietsverkeer. Is er eigenlijk ruimte gereserveerd voor afritten bij Goes en Wilhelminadorp?
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Jackbauer1350 » zo 04 nov 2018, 9:37

Ik was wat aan het struinen naar info of de A256 wellicht oorspronkelijk langer dan de huidige lengte gepland was. Tot nu toe nog niets daarover kunnen vinden, maar tijdens het zoeken stuitte ik op een krantenartikel uit 1988 over het ongelijkvoers maken van de kruising met de Langeweg. Dat speelde dus toen al. Volgens het artikel reden er in 1988 al rond de 10.000 voertuigen (en 14.000 in de zomermaanden) per etmaal ter hoogte van die kruising.

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door BHJ » di 16 apr 2019, 20:47

Gedeputeerde H. van de Maas bij Omroep Zeeland schreef:We willen er een route van maken die eigenlijk alleen gebruikt wordt voor bestemmingsverkeer, dus door de Zeeuwen zelf
Fijn dit weer. Weinig hoop op verbreding dus want je zou eens een goede route maken voor verkeer naar Gent/Brugge/Calais vanuit Rotterdam.
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Steptimer » wo 17 apr 2019, 6:07

^
De provincie Zeeland heeft weinig geld. Verwacht eerlijk gezegd geen hele grote plannen op korte termijn. Laat staan heel het stuk vierbaans.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door mavas » vr 07 feb 2020, 10:50

Stand van zaken N256:

In juni 2019 is er veel gesproken over de ombouw van de N256:
https://www.zeeland.nl/vergaderoverzich ... -juni-2019
https://www.zeeland.nl/digitaalarchief/ib198d346773 Vanaf pagina 7!
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/113 ... -nog-niets

In feite komt het er op neer dat de provincie in 2040 deze weg geheel 2x2 ongelijkvloers wil hebben tot de N255. Maar dat geld is er voorlopig niet.
De eerste prioriteit wordt gegeven aan de Zanddijk, de N673. Die krijgt als eerste geld.

Men is van plan daarna te kijken naar oplossingen op de N256. Op korte termijn is daarvoor de Quickscan gemaakt. Die kijkt ook of investeringen die op korte termijn worden uitgevoerd (tot 2028) de ongelijkvloersheid in de weg zouden kunnen staan.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Jeff » vr 17 apr 2020, 20:18

Tijdens de algemene snelheidsverlagingsronde door heel Nederland heeft de Provincie Zeeland besloten om de Vmax op het A256 ( :G1: ) gedeelte verlagen naar :A1-100: 24/7.

Als reden wordt het volgende genoemd:

Vanaf 14 maart 2020 wordt de snelheid op de Deltaweg (A256) verlaagd van 120 naar 100 kilometer per uur. Dit doen we om de verkeersveiligheid op de weg te verbeteren. Dit weekend worden de borden geplaatst, vanaf dan gaat de nieuwe snelheid ook in.

In de bocht van de A58 vanuit Bergen op Zoom richting de Deltaweg (A256) richting Zierikzee zijn al meerdere ongevallen gebeurd. Dit geldt ook voor de afslag naar Goes Zuid en Knooppunt de Poel. Door in- en uitvoegend verkeer zijn er soms grote verschillen in rijsnelheid. Bovendien ontstaan er tijdens spitsuren regelmatig files. Om de verkeersveiligheid en de doorstroming op dit gedeelte van de Deltaweg te verbeteren is besloten de snelheid aan te passen van 120 naar 100 kilometer per uur.

Op de A58 wordt de snelheid (overdag) verlaagd naar 100 kilometer per uur in verband met het terugdringen van stikstofuitstoot. Deze snelheidsverlaging geldt ook vanaf dit weekend.

Harry van der Maas: “Ik vind het goed dat we de snelheid op de Deltaweg gaan aanpassen. Op deze manier leveren we een bijdrage aan de verkeersveiligheid en tegelijkertijd sluiten we aan bij de snelheidswijziging op de A58”
Bron: https://www.zeeland.nl/actueel/de-delta ... ar-100-kmu

Verder is mij opgevallen dat er borden zijn geplaatst voor gewichtsbeperking: Alles zwaarder dan 50t moet omrijden.
(In januari 2020 zag ik deze borden nog niet hangen)

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door Piles » vr 17 apr 2020, 20:23

^^ “Ik vind het goed dat we de snelheid op de Deltaweg gaan aanpassen. Op deze manier leveren we een bijdrage aan de verkeersveiligheid en tegelijkertijd sluiten we aan bij de snelheidswijziging op de A58”

Goed argument :top: Passen we de rest van de Deltaweg ook even aan naar deze snelheid dan? :woop:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A256][N256] Goes - Zeelandbrug - Zierikzee

Bericht door harry » vr 17 apr 2020, 20:27

^^ Het was natuurlijk een beetje raar dat je op de A58 maar 100 mocht en op dit zijstukje ineens 120.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie