[N244] Verbreding Purmerend - Edam

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

VerdubbelingN244
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 12 sep 2014, 7:56

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door VerdubbelingN244 » vr 12 sep 2014, 21:38

duikgek89 schreef:Bij gebrek aan beter behelpt men zich altijd met rommel
:nothanks:

Ik heb best begrip voor jullie/jouw standpunt. Wat mij betreft is deze discussie echter niet relevant voor het project en ik ga er niet verder op in.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Kaaiman » vr 12 sep 2014, 23:07

Klopt, deze discussie past beter in de draad over het systeem van Duurzaam Veilig of anders het subforum Mobiliteitsbeleid.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door waldo79 » vr 12 sep 2014, 23:58

VerdubbelingN244 schreef:
duikgek89 schreef:Bij gebrek aan beter behelpt men zich altijd met rommel
:nothanks:

Ik heb best begrip voor jullie/jouw standpunt. Wat mij betreft is deze discussie echter niet relevant voor het project en ik ga er niet verder op in.
Precies, je moet het doen met de mogelijkheden die je geboden worden. Persoonlijk zie ik het liefst veel ongelijkvloers, maar top dat er wat gesleuteld wordt.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door duikgek89 » za 13 sep 2014, 0:31

Rein schreef:
duikgek89 schreef:Oh en als ze Attietattie, Hylkeanne, DJidee of Duikgek heten dan proberen ze op te schieten.
Ik ben enorm teleurgesteld mijn eigen naam niet in dit rijtje tegen te komen....... :(
Sorry. Volgende keer mag jij er ook bij. :mrgreen:

VerdubbelingN244 schreef:
duikgek89 schreef:Bij gebrek aan beter behelpt men zich altijd met rommel
:nothanks:

Ik heb best begrip voor jullie/jouw standpunt. Wat mij betreft is deze discussie echter niet relevant voor het project en ik ga er niet verder op in.
Neem het niet te persoonlijk op. Dat had ik ook niet moeten doen... Ik proefde bij je bericht een bepaalde toon die me niet aanstond, nog een keer lezen na een paar uur helpt daarbij maar dat is te laat. Ik snap best dat je aan regels gebonden bent die je ook niet helemaal zelf verzonnen hebt, dat er een aantal restricties zijn en ik snap ook best wel dat er geen oneindige zak geld aanwezig is. Verder ga ik de discussie ook niet nog een keer heel lang doorvoeren want de mensen hier weten al lang dat mijn standpunt in het algemeen niet hetzelfde is als dat van de ontwerpers en regelbedenkers. :shutup:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Rene » za 13 sep 2014, 0:34

De geheel ongelijkvloers gemaakte N242 bij Alkmaar heeft voor een deel geen autowegstatus, en waar dat wel zo is, is het ook met onderbord 80.
De N9 Koedijk-De Stolpen (rijksweg) heeft een paar jaar geleden 2 ongelijkvloerse kruisingen gekregen - maar is als GOW neergelegd en je mag er maar 80.
De N205 Driemerenweg is tussen Hoofddorp en de A9 (godzijdank) een autoweg 100 km/h. Maar heeft wel overal gelijkvloerse kruispunten.
En de weggebruiker die vanaf Aalsmeer naar de A9 rijdt over de N232 zal zeker na het viaduct van de Bosrandbrug bepaalde verwachtingen hebben die niet worden waargemaakt bij de krappe boog en de draaibrug die even verderop volgen.

Het hele argument om bij de Allendeweg geen ongelijkvloersheid toe te passen op basis van "DV" kan met voorbeelden uit de provincie zo onderuit geschoffeld worden.
Als de provincie er simpelweg geen geld voor over heeft, zet dan dan ook zo neer. Dat is eerlijk en wordt meer gewaardeerd dan een beleidsverhaal wat aan alle kanten rammelt.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Rein » za 13 sep 2014, 9:52

Rene schreef: En de weggebruiker die vanaf Aalsmeer naar de A9 rijdt over de N232 zal zeker na het viaduct van de Bosrandbrug bepaalde verwachtingen hebben die niet worden waargemaakt bij de krappe boog en de draaibrug die even verderop volgen.
De verwachtingen worden daar zeker niet (meer) waargemaakt aangezien de boog en brug inmiddels al een half jaar afgesloten zijn vanwege de verzakking van het landhoofd. En ik heb niet de indruk dat men reeds met herstel is begonnen, dus dit gaat nog wel even duren.....

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » zo 14 sep 2014, 11:48

Weet iemand eigenlijk de exacte openstellingsdatum van de aansluiting met de A7? Ik kom daar niet heel vaak, maar die rotondes zouden omgebouwd worden naar VRI-kruispunten met grote capaciteit. Dat werk zou in september klaar zijn.
Zou dat ook gaan lukken?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Snelwegfreak » zo 14 sep 2014, 14:48

Het zou dacht ik pas eind oktober klaar zijn. Ben wel benieuwd, zeker naar de nieuwe bewegwijzering ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

VerdubbelingN244
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 12 sep 2014, 7:56

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door VerdubbelingN244 » ma 15 sep 2014, 17:07

^^ De formele opleverdatum is 31 december 2014. De verwachting is echter dat 1/2 oktober de beide kruisingsvlakken gereed zijn en opgesteld worden. Uiteraard onder voorbehoud en als het weer het toelaat.

De bewegwijzering volgt waarschijnlijk pas volgend jaar, bedoeling is om deze in kwartaal 1 te plaatsen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Wouter N14 » ma 15 sep 2014, 18:32

^^ Bedankt voor deze inside-informatie! :top:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

VerdubbelingN244
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 12 sep 2014, 7:56

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door VerdubbelingN244 » do 02 okt 2014, 16:47

Omvormen van de rotondes in kruispunten op de N244 aansluiting in volle gang. Luchtfoto’s van de weekendwerkzaamheden van 19 -22 september 2014:

Afbeelding
Afbeelding

In het weekend van 3 – 6 oktober 2014 wordt de tweede rotonde op de N244 –aansluiting A7 (afslag 6 Purmerend-Noord = afrit vanuit Amsterdam en oprit richting Hoorn) aangepakt. Voor meer info en omleidingskaarten http://www.infoN244.nl

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » do 02 okt 2014, 18:22

^^ Te gek dat de provincie ook dit soort mooie overzichtfoto's maakt. 8-) Normaal zie je die alleen van projecten van Rijkswaterstaat.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door JJK » wo 08 okt 2014, 7:28

Rein schreef: [...]
Over het algemeen valt het op de Noordhollandse wegen redelijk mee, al is wat mij betreft elk rood verkeerslicht er eentje teveel. Wat dat betreft zou het prettig zijn als er zo nu en dan eens wat vaker een ongelijkvloerse kruising werd aangelegd. :yes:
Zeker richting de kop van Noord-Holland (Schagen, Anna Paulowna), want vanuit de randstad naar de kop is echt een DRAMA
VerdubbelingN244 schreef: [...]
Er is bewust voor gekozen om de kruising gelijkvloers te houden. Dit past namelijk bij het beeld van een 80 km/uur gebiedsontsluitingsweg. Een ongelijkvloerse kruising betekent dat het een stroomweg moet worden met een snelheid van 100 km/uur. In verband met de bebouwing bij Purmerend is dit niet direct gewenst. Qua capaciteit is het ook niet nodig. Uiteraard scheelt het ook significant in de kosten.
Waarom is de Ring Alkmaar Oost dan nog 80 km/u? Het is een stroomweg én het heeft ongelijkvloerse kruisingen... Dat past dan ook niet in het beeld van de gemiddelde weggebruiker (en dan snap ik het wel weer dat ik vanaf de A9 zoveel moeite heb om dat naaldje op de 80 te houden en dat het een melkkoe is van de veiligheidsregio NHN....

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Chris » di 25 nov 2014, 14:58

Provincie Noord-Holland schreef:N244 Verdubbeling A7-N247 kan doorgaan

De provincie Noord-Holland kan in de komende jaren de N244 Verdubbeling A7 –N247 gaan realiseren.

Dit blijkt uit de uitspraak van de Raad van State op 12 november 2014. De Raad van State heeft de ingediende beroepsschriften op vrijwel alle onderdelen ongegrond verklaard met uitzondering van de aanleg van het P&R-terrein inclusief horeca en tankstation ter hoogte van de Salvador Allendelaan. De provincie moet hierover voor april 2015, een nieuw besluit nemen.

De provincie voelt zich gesteund door de uitspraak van de Raad van State om de N244 in de komende jaren te vernieuwen tussen de A7 en de N247 (Monnickendammerjaagweg). Ook de directe aansluiting van de Purmerenderweg op de N244 zorgt ervoor dat het verkeer uit Oosthuizen en Kwadijk in de toekomst direct via de N244 naar de A7 kan. Hierdoor neemt de verkeersdruk af op het zuidelijk deel van de Purmerenderweg waardoor de leefbaarheid en de verkeersveiligheid in de dorpskern van Zuidoostbeemster verbetert.

De Raad van State is van mening dat de provincie onvoldoende het openbaar belang heeft aangetoond van de geplande P&R-terrein inclusief tankstation en horeca in relatie tot het weidevogelgebied tussen de N244 en Kwadijk. De provinciale ruimtelijke verordening structuurvisie vereist dat de weidevogelgebieden niet negatief beïnvloed mogen worden. De provincie gaat in de komende maanden het inpassingsplan herstellen op dit onderdeel.
http://www.noord-holland.nl/web/Actueel ... orgaan.htm

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Rene » di 25 nov 2014, 15:28

Ik denk dat er niemand rouwig om is als die ruimte voor een burgerkoning met gesubsidieerde parkeerplaatsen zou komen te vervallen...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » di 25 nov 2014, 17:22

^^ Inderdaad. Dat zou wellicht zelfs ruimte scheppen om een bypass aan te leggen vanuit het oosten naar het westen toe, zodat die richting langs de VRI kan. Is direct een stuk geloofwaardiger.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » di 24 mar 2015, 15:12

Reparatie Provinciaal Inpassingsplan N244 vastgesteld
23 maart 2015

Gedeputeerde Staten van Noord-Holland maken hierbij bekend dat Provinciale Staten van Noord-Holland op 2 maart 2015 met toepassing van artikel 3.26 van de Wet ruimtelijke ordening het Reparatie Inpassingsplan N244 hebben vastgesteld.

Provinciale Staten hebben, omdat de Afdeling bestuursrechtspraak Raad van State bij uitspraak van 12 november 2014 een klein gedeelte van het Inpassingsplan N244, hebben vernietigd een nieuw planologisch besluit genomen over de locaties van de beoogde P&R –voorziening, de horeca voorziening en verkooppunt motorbrandstoffen met LPG.

Met het besluit wordt tevens de bevoegdheid hersteld van de gemeenten Beemster, Edam-Volendam, Purmerend en Zeevang tot het vaststellen van bestemmingen en verlenen van vergunningen binnen de grenzen van het Provinciaal Inpassingsplan. Het besluit is beschreven in hoofdstukken 4 en 5 van de Toelichting Reparatie Inpassingsplan N244. Het Inpassingsplan N244 blijft voor het overige ongewijzigd van kracht.
http://www.noord-holland.nl/web/Actueel ... esteld.htm
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

VerdubbelingN244
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 12 sep 2014, 7:56

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door VerdubbelingN244 » ma 27 apr 2015, 13:39

Ter informatie, de komende twee weken wordt de bewegwijzering voor het eerste deel geplaatst. Nieuwbericht over de werkzaamheden via http://www.noord-holland.nl/web/Project ... emster.htm

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Rein » wo 11 nov 2015, 13:20

Volgende week zijn er twee inloopbijeenkomsten vanwege de verbreding van de N244 tussen de A7 en de N247. Volgende week starten tevens de voorbereidende werkzaamheden langs de weg. Vanaf februari 2016 begint de feitelijke verdubbeling van de weg.
Provincie Noord-Holland schreef:Inloopbijeenkomsten verdubbeling Provincialeweg (N244) Purmerend

De provincie Noord-Holland organiseert twee inloopbijeenkomsten op donderdag 19 november 2015 over de verdubbeling van de Provincialeweg (N244) tussen de A7 en de N247.

Half november 2015 starten voorbereidende werkzaamheden langs de weg. Vanaf februari 2016 begint de feitelijke verdubbeling van de weg.

Inloopbijeenkomsten 19 november 2015
Op donderdag 19 november tussen16.00 uur en 18.00 uur organiseert de provincie een inloopbijeenkomst speciaal voor bedrijven en ondernemers. Tussen 19.00 uur en 21.00 uur zijn omwonenden, weggebruikers en andere geïnteresseerden van harte welkom. Deskundigen van de provincie en de aannemer zijn aanwezig om een toelichting te geven op de planning, de verkeersmaatregelen en om vragen te beantwoorden. De inloopbijeenkomsten vinden plaats in het Projectbureau & Infocentrum N244, Polderweg 119, 1446 AA in Purmerend (voormalige Noordweg).

Betere verkeersveiligheid en doorstroming
De N244 wordt tussen de A7 en de N247 verbreed en duurzaam en veilig ingericht. Hierdoor verbeteren de verkeersveiligheid en de doorstroming. De belangrijkste veranderingen op de N244 zijn het verdubbelen van de weg met een geldende snelheid van 80 km/uur, het aanpassen van de kruisingen, het realiseren van een aansluiting op de Purmerenderweg en het inrichten van een P+R terrein met de mogelijkheid voor horeca en tankstation bij de kruising met de Salvador Allendelaan.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » wo 23 dec 2015, 12:38

Werkzaamheden verdubbeling N244 A7-N247 van start
03 december 2015

De voorbereidende werkzaamheden voor de verdubbeling van de N244 zijn gestart. Donderdag 26 november 2015 gingen de graafwerkzaamheden van start nabij de Polderweg.
Tot eind 2017 wordt de N244 tussen de A7 bij Purmerend en de N247 (Edam-Volendam) in vier fases verbreed.

Voorbereidende werkzaamheden
In fase 1 vinden er voorbereidende werkzaamheden naast de weg plaats. Het gaat om het verleggen van kabels en leidingen, grondwerkzaamheden en het aanbrengen van het eerste deel van de noordbaan tussen de Nieuwe Gouw en het toekomstige P+R-terrein (zijde Kwadijk). Deze werkzaamheden duren tot en met de eerste helft van februari 2016.

Omleidingen
In fase 2 zijn er vooral werkzaamheden tussen de kruising A7 - N244 en de spoorlijn Zaandam - Hoorn.
In fase 3 is de N244 tussen de spoorlijn Zaandam-Hoorn en de aansluiting met de N247 aan de beurt.
In zowel fase 2 als 3 passen we tijdens enkele weekenden de kruisingen aan. Daarbij is het niet mogelijk om alle zijwegen open te houden, Het verkeer maakt dan gebruik van omleidingen. De omleidingen staan altijd aangegeven met de welbekende gele borden.

Betere bereikbaarheid en verkeersveiligheid
De vernieuwde N244 vergroot de verkeersveiligheid en bereikbaarheid in de omliggende gemeenten Purmerend, Zeevang, Edam/Volendam en Beemster en maakt regionale ontwikkelingen mogelijk. De vernieuwing van de N244 biedt ook een alternatief voor het verkeer uit de regio Waterland dat via de N247 naar Amsterdam gaat.
http://www.noord-holland.nl/web/Project ... -start.htm
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Rene » wo 23 dec 2015, 21:08

Op het gedeelte westelijk van de Nieuwe Gouw kan bij wijze van spreken morgen al een plak asfalt worden neergelegd. Ik vraag me al jaren af waarom de provincie dat niet alvast even uitvoert...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » do 24 dec 2015, 6:55

^^ Omdat het goedkoper is om een project in 1 keer aan te besteden en uit te voeren ipv in allemaal losse stukjes?
En qua verkeersdoorstroming schiet je er ook niks mee op, omdat het kruispunt met de S Allendelaan ook uitgebreid zal moeten worden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Rene » do 24 dec 2015, 10:00

mavas schreef:Omdat het goedkoper is om een project in 1 keer aan te besteden en uit te voeren ipv in allemaal losse stukjes?
Geen reden. Men had de uitbreiding kunnen koppelen aan de uitvoering van het werk bij de kruispunten met de A7.
mavas schreef:En qua verkeersdoorstroming schiet je er ook niks mee op, omdat het kruispunt met de S Allendelaan ook uitgebreid zal moeten worden.
Dat had men meteen mee kunnen nemen. Bij de A7 werden tezelfdertijd ook 2 kruispunten aangepakt. Dat er één pootje dan tijdelijk geen weg aansluit (richting P+R/BurgerKing), is geen probleem. Dat geintje is bij het oostelijke kruispunt van de A7 ook het geval met de toekomstige aansluiting richting Oosthuizen/ZOB.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » do 24 dec 2015, 11:15

Rene schreef:Geen reden. Men had de uitbreiding kunnen koppelen aan de uitvoering van het werk bij de kruispunten met de A7.
Wel een reden want de uitbreiding van de aansluiting met de A7 kon binnen het bestaande bestemmingsplan plaatsvinden. De andere verbredingen/aanpassingen konden niet zonder goedkeuring van het bestemmingsplan plaatsvinden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Rene » do 24 dec 2015, 11:52

Het vigerende bestemmingsplan Overwhere-Noord is uit 1983, vastgesteld 1985. Ben benieuwd of hier een aantal rijstroken in genoemd was. Ik denk het niet, dat was voor 1990 weinig gebruikelijk. Toen volstond men meestal met het vastleggen van de bestemming "verkeersruimte".

Info hier:
http://www.ruimtelijkeplannen.nl/docume ... 1_1.3.html
Op dit moment bereidt de provincie Noord-Holland een inpassingsplan voor, voor de verdubbeling N244, gedeelte A7-N247. Naast deze verdubbeling wordt de realisatie van een benzinestation, horecafunctie, bushalte en een P&R terrein en de aansluiting op de A7 planologisch mogelijk gemaakt door het nog op te stellen inpassingsplan 'verdubbeling N244, gedeelte A7-N247'.
Kortom: het inpassingsplan wordt ook opgesteld voor de aansluiting op de A7. Maar dit zegt niets over de noodzaak van zo'n plan voor de wegverbreding zelf, hooguit voor die van de aanvullende activiteiten.

Voor het P+R-terrein met fastfood is inderdaad een bestemmingsplaninpassing nodig. Maar daar zit de N244-weggebruiker verder niet om verlegen. Die hele ontwikkeling had ook later gekund, ook procedureel.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » do 24 dec 2015, 12:27

^^ Ik weet niet beter dan dat de aansluiting bij de A7 eerder kon vanwege het niet hoeven wijzigen van het bestemmingsplan:
nieuwsbericht eerder in deze draad schreef:Deze werkzaamheden kunnen vooruitlopend in 2014 worden uitgevoerd omdat het past binnen het geldende bestemmingsplan van de gemeente Beemster.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

VerdubbelingN244
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 12 sep 2014, 7:56

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door VerdubbelingN244 » zo 27 dec 2015, 17:19

mavas schreef:^^ Ik weet niet beter dan dat de aansluiting bij de A7 eerder kon vanwege het niet hoeven wijzigen van het bestemmingsplan:
nieuwsbericht eerder in deze draad schreef:Deze werkzaamheden kunnen vooruitlopend in 2014 worden uitgevoerd omdat het past binnen het geldende bestemmingsplan van de gemeente Beemster.
Het eerste deel had haast, omdat er een Beter Benutten subsidie van het Rijk op zat waardoor de kruisingen in 2014 gereed moesten zijn. Dit deel kon inderdaad binnen de bestaande bestemmingen worden gerealiseerd omdat er feitelijk niet verdubbeld werd.

Het 2de deel (vanaf de A7 tot aan N244/N247) is MER-plichtig, en hiervoor moest eerst de MER en het bijbehorende PIP zijn afgerond en onherroepelijk. Daarnaast liepen er ook een aantal kritische verwervingen die ervoor zorgden dat we niet eerder wilden aanbesteden.

Er zijn feitelijk twee contracten gemaakt; een kleintje voor de eerste twee kruisingen en een groot contract waar het merendeel van het werk invalt. Uiteraard is het voor ons ook het meest wenselijk om alles in een keer aan te besteden. Niet alleen om een aanbestedingsvoordeel, maar ook omdat het managen van een in plaats van meerdere contracten eenvoudiger is.
Laatst gewijzigd door VerdubbelingN244 op zo 27 dec 2015, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

VerdubbelingN244
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 12 sep 2014, 7:56

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door VerdubbelingN244 » zo 27 dec 2015, 17:24

mavas schreef:^^ Omdat het goedkoper is om een project in 1 keer aan te besteden en uit te voeren ipv in allemaal losse stukjes?
En qua verkeersdoorstroming schiet je er ook niks mee op, omdat het kruispunt met de S Allendelaan ook uitgebreid zal moeten worden.
Dit is ook wat er gebeurt. Nu de ruimtelijke ordening is afgerond is de eerste fase het opwaarderen van Nieuwe Gouw tot aan de A7.

VerdubbelingN244
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 12 sep 2014, 7:56

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door VerdubbelingN244 » vr 29 jan 2016, 12:13

Gistermiddag even wat foto's geschoten van de zandbaan die zichtbaar wordt bij de kruising Nieuwe Gouw.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » vr 29 jan 2016, 13:55

Gaaf! Die zandbaan in de richting van Volendam, ligt die ook al aan de andere kant van de spoorlijn?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie