[N244] Verbreding Purmerend - Edam

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Snelwegfreak » ma 26 sep 2016, 21:41

Van 't weekend is men bezig geweest met het noordelijke deel van de rotonde Magneet. Het plaatsen van de rotondeblokken en dergelijke. Morgen gaan ze er dacht ik de onderlaag en tussenlaag asfalteren. Vanmorgen hebben ze ook een resterend stuk prachtige SMA gedraaid vanaf de Edisonweg richting de Magneet. Het tempo zit er goed in :)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Rene » ma 26 sep 2016, 22:42

Later begonnen dan de Westfrisiaweg, en straks misschien ook nog wel eerder klaar...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » di 27 sep 2016, 6:54

Snelwegfreak schreef:Het tempo zit er goed in :)
Dat zei ik toch al? ;) 8-)
Nou is dit project natuurlijk ook niet te vergelijken met de Westfrisiaweg, van een hele andere orde. Daarom vergeleek ik het ook met de N207 tussen de A4 en Hillegom, die ongeveer dezelfde lengte heeft, ongeveer dezelfde configuratie had, en waar ook een spoorwegviaduct in ligt. En ook nog eens dezelfde wegcategorie.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Rein » di 27 sep 2016, 8:19

De verbreding van de N207 heeft men sterk opgesplitst in deelprojecten. Eerst heeft men het stuk tussen de A4 en de afslag Nieuw Vennep centrum verbreed. En toen dat eenmaal klaar was, is men pas gaan beginnen met het deel tussen Nieuw-Vennep centrum en de N205. En daarna ging men ook nog eens de oude rijbaan rustig renoveren. Als men had gewild, had men zo een half jaar of meer eerder klaar kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Snelwegfreak » ma 03 okt 2016, 6:59

De rotonde Magneet/Visserijweg is vannacht opgeleverd. Wat kleine restpunten zoals wat markering hier en daar en we zitten nog in een fasering, maar voor de rest ligt hij er. Al zeg ik het zelf, het ziet er gelikt uit :) De plaatsing van de lichtwegwijzers is ook goed gedaan: op de middengeleiders per tak en lekker laag. Goed leesbaar dus, al waren enkele vanochtend nog niet aangesloten en dus zwart... :) Op naar de Oosterweg!
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Rene » ma 03 okt 2016, 7:13

Goed bezig :top:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » ma 03 okt 2016, 14:11

Snelwegfreak schreef:Ha, nu zie ik het! Ze hebben de verkeerde pijl rechtsaf afgeplakt! :lol: De pijl naar rechts onder de symbooltjes is de tak naar Oosthuizen en had afgeplakt moeten zijn. De pijl naar rechts boven de symbooltjes is de oprit naar de A7 > Amsterdam, die had niet afgeplakt moeten zijn. Ik ga het doorgeven.
- Weet je of dit op korte termijn nog aangepast wordt? Ik zag dat het vorige week nog niet aangepast was.
- Nog enig idee of hier iets mee gedaan wordt?

- Komt er nog definitieve bewegwijzering in oostelijke richting, tussen de A7 en Salvador Allendelaan? En zo ja, wanneer?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Snelwegfreak » ma 03 okt 2016, 14:47

mavas schreef:- Weet je of dit op korte termijn nog aangepast wordt? Ik zag dat het vorige week nog niet aangepast was.
Gaat waarschijnlijk niet aangepast worden voor de kruising naar Oosthuizen wordt opgeleverd.
mavas schreef:- Nog enig idee of hier iets mee gedaan wordt?
Ja, dat weet ik: er gebeurt voorlopig niets mee. Niet binnen dit project in ieder geval.
mavas schreef:- Komt er nog definitieve bewegwijzering in oostelijke richting, tussen de A7 en Salvador Allendelaan? En zo ja, wanneer?
Ja. Wanneer? Geen idee. Voorlopig komen er geen mastborden langs de N244 bij. Deze komen in ieder geval dit jaar niet meer. Zal mij niet verbazen als het ergens einde werk wordt.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » di 07 mar 2017, 13:53

Afgelopen weekend heeft men volgens mij de laatste werkzaamheden aan het spoorviaduct over de spoorlijn Zaandam - Hoorn uitgevoerd, want afgelopen maandag was de N244 tussen A7 en Oosterweg volledig 2x2-rijstroken.

Volgende week komt er een tijdelijke rotonde op kruising N244/N247. https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... m_Volendam
Best een slim idee als je het mij vraagt. Ik vroeg me al af hoe ze dat werk gingen uitvoeren (kruising vergroten en VRI-installatie vernieuwen).
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Snelwegfreak » di 07 mar 2017, 14:04

^^ Dat wis ik al een tijdje :) Wel leuk om te horen dat de brug klaar is.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » di 07 mar 2017, 14:11

Jammer alleen dat er op de provinciewebsite geen ontwerptekeningen staan, dat mis ik wel.
Ik ben namelijk benieuwd of in de eindsituatie op de kruising N244/N247 vrije rechtsaffers zitten, of dat men de kruising al voorbereidt op komst van de gemeentelijke doortrekking naar Edam (en de kruising dus een andere inrichting krijgt vanwege ander aanbod op de rijrichtingen).
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Snelwegfreak » di 07 mar 2017, 14:33

^^ Nee (vrije rechtsaffers) en ja (voorbereid op doortrekking).
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » wo 08 mar 2017, 16:32

Jammer. Want het kruispunt zou in de tussenfase na de uitbreiding zo ingericht kunnen worden dat er geen haakse conflicten voorkomen, maar alleen langsconflicten.

Iets anders, ik zag op nhbereikbaar.nl dat deze week en volgende week de bewegwijzering wordt aangebracht. De activiteit staat op het gehele gedeelte, dus ik vermoed dat er dan vrijwel overal definitieve bewegwijzering komt. 8-)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Snelwegfreak » wo 08 mar 2017, 17:29

Dat zou best kunnen. Zullen alle nieuwe mastborden zijn op het oostelijke deel, plus die net na de A7. Die waren namelijk uitgesteld.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » wo 22 mar 2017, 21:40

Inderdaad staan er nu op veel plekken definitieve borden.

Waar ik me wel over verbaas de laatste tijd, is het overmatige gebruik van C16-borden :C16: Na elke kruising staan deze borden, in beide rijrichtingen.
Ik snap dit niet. Op autosnelwegen staan dit soort borden ook niet overal, dus waarom hier ineens wel? Zullen we dan op elke kruising buiten de bebouwde kom ook maar overal deze borden plaatsen?

Komt er ook nog bermverharding? Op veel gedeeltes zie je sporen van voertuigen die over lange afstand door de berm hebben gereden.
Vanuit het Handboek Wegontwerp is dit zelfs een standaardmaatregel, maar hier zijn ze niet eens toegepast. :shutup:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Kaaiman » vr 24 mar 2017, 8:02

Ik heb liever een bord :G3: om voetgangers en fietsers te weren. :dyn_hyp:

Komen er misschien bushaltes bij de kruispunten? Dat zou een van de weinige logische redenen kunnen zijn om dit bord te plaatsen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » za 01 apr 2017, 17:53

^^ Nee, alleen bij de P+R-voorziening komt volgens mij iets van een bushalte. Op de rest van de weg komen er geen bushaltes.

Zullen we nu elke kruising in Nederland buiten de bebouwde kom van borden :C16: voorzien? Want er is overal wel kans op voetgangers.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » di 03 okt 2017, 11:35

Jammer, maar de borden C16 staan er nog steeds. Ook nog steeds geen bermverharding.
Wat ik ook jammer vind, is dat de bewegwijzering op het oostelijke deel naast het fietspad staat. Daardoor heb je als automobilist niet het idee dat de bewegwijzering voor jou bedoeld is, maar voor fietsers. Zelf de rijstrookaanduidingsborden voor de turborotondes staan er naast.
Werkzaamheden N244-N247 (Edam-Volendam)

In september en oktober 2017 zijn er weekend- en nachtwerkzaamheden op de N244-N247. De aansluiting N244-N247 wordt definitief gemaakt: de tijdelijke rotonde wordt weer een kruising met verkeerslichten. Daarnaast wordt er grootonderhoud gedaan aan de N247 tussen de aansluiting N247 en de rotonde Singelweg. De werkzaamheden voeren we in fases uit. Na deze werkzaamheden is de aansluiting N244-N247 helemaal klaar.

Aansluiting N244-N247
Van vrijdag 15 september 20.00 uur tot maandag 18 september 05.00 uur wordt de aansluiting N244-N247 weer een kruising met verkeerslichten. De tijdelijke rotonde wordt verwijderd en de verkeerslichten komen weer terug. De N247 is afgesloten tussen de aansluiting N244-N247 en de Singelweg. Het verkeer wordt omgeleid. In de nacht vooraf aan dit weekend is dit deel ook al afgesloten: van donderdag 14 september 20.00 uur tot vrijdag 15 september 06.00 is de N247 afgesloten tussen de aansluiting N244 en de Singelweg.
...
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... m_Volendam
Na deze werkzaamheden is alles dus klaar. De verdubbeling van de N244 is dan op 18 september afgerond lijkt me.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Snelwegfreak » di 03 okt 2017, 12:01

mavas schreef:Wat ik ook jammer vind, is dat de bewegwijzering op het oostelijke deel naast het fietspad staat. Daardoor heb je als automobilist niet het idee dat de bewegwijzering voor jou bedoeld is, maar voor fietsers. Zelf de rijstrookaanduidingsborden voor de turborotondes staan er naast.
Dat gebeurt vaker en lijkt me erg onwaarschijnlijk. Sinds wanneer is fietsbewegwijzering zo groot, wit op blauw, heeft het N-nummers en worden er meerdere rijstroken aangeduid?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » di 03 okt 2017, 12:16

Het klopt gewoon niet. In de meeste landen en ook in Nederland staat bewegwijzering vrijwel altijd naast de rijbaan waar het voor bedoeld is. Het staat er eigenlijk alleen niet direct naast als er geen ruimte is.
Hier op de N244 is er ruimte genoeg om de bewegwijzering in de berm naast de autorijbaan te plaatsen.

Het meest vreemde zijn de rijstrookaanduidingsborden voor de turborotonde. Die staan ook naast het fietspad, terwijl er in de tussenberm genoeg ruimte is en deze borden geen aanrijdgevaar hebben. Je ziet ze hierdoor bijna over het hoofd omdat ze op grotere afstand staan min of meer buiten het rijzicht.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Snelwegfreak » di 03 okt 2017, 12:50

Waar haal jij je informatie vandaan dat er ruimte genoeg is in de tussenberm?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » ma 09 okt 2017, 22:28

:schrikreactie: :schrikreactie: Bizar dat de berm te smal is om objecten te plaatsen :schrikreactie: :schrikreactie:

Hier is de berm kennelijk breed genoeg voor het rijstrookindelingsbord:
Afbeelding

Hier past het blauwe rijstrookindelingsbord niet in de tussenberm, terwijl het gele omleidingsbord er wel in past :schrikreactie:
Afbeelding

Kennelijk is ook hier de tussenberm te smal om de paal met Edam/Volendam in kwijt te kunnen: :schrikreactie:
Afbeelding
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Vinny » ma 09 okt 2017, 22:40

Je zou eventueel ook een vangrail of een barrier kunnen plaatsen. Het ziet er wel wat vreemd uit, als of het net niet past. Voor een situatie die nu net wordt aangelegd vind ik het wat armoedig ogen. Het is nou niet als of je moet woekeren met de ruimte daar. Er zijn alleen weilanden...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Snelwegfreak » di 10 okt 2017, 6:53

mavas schreef::schrikreactie: :schrikreactie: Bizar dat de berm te smal is om objecten te plaatsen :schrikreactie: :schrikreactie:
Nee hoor. Jij weet ook wel dat je te maken hebt met projectgrenzen, kosten en een obstakelvrije zone. Objecten, zoals verkeersborden, kunnen er gewoon geplaatst worden. Waarom dat rijstrokenbord er niet staat is niet zo gek: die is net te breed om aan alle eisen en richtlijnen te voldoen. Of wil je dat borden met de rand direct boven de rijbaan steken? Kom Mario, je weet toch wel beter ;)
mavas schreef:Hier is de berm kennelijk breed genoeg voor het rijstrookindelingsbord:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Dat is logisch: daar ligt geen fietspad naast, dus heb je een stuk meer ruimte.
mavas schreef:Kennelijk is ook hier de tussenberm te smal om de paal met Edam/Volendam in kwijt te kunnen: :schrikreactie:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Dat klopt. Die berm is 4,05 meter breed. Vanaf je binnenkant kantstreep van de N244 heb je dan 4,50 meter. Oftewel: je obstakelvrije zone bij 80 km/h. Natuurlijk past die mast erin, maar dat is een obstakel, dus dat doe je niet. Waarom zou je ook? De berm breder maken is ook niet zo makkelijk: dan moet alles opschuiven (fietspad, buitenberm, watergang...), terwijl je daar tegen een projectgrens aan zit. Betaal jij het? Je zou de mast kunnen plaatsen in de tussenberm, maar dan heb je een geleiderail nodig, maar nogmaals: waarom zou je? Die mast staat daar prima, buiten de obstakelvrije zone en zonder onnodige geleiderail, die ook alleen maar een extra object/obstakel is.
Vinny schreef:Je zou eventueel ook een vangrail of een barrier kunnen plaatsen. Het ziet er wel wat vreemd uit, als of het net niet past. Voor een situatie die nu net wordt aangelegd vind ik het wat armoedig ogen. Het is nou niet als of je moet woekeren met de ruimte daar. Er zijn alleen weilanden...
Een barrier is de allerlaatste optie als je écht geen ruimte hebt. Een geleiderail toepassen doe je ook niet zomaar: als het niet hoeft, liever niet. Liefst zo min mogelijk objecten en obstakels langs de weg. En dat je alleen maar weilanden hebt wil niet zeggen dat je alle ruimte hebt. Je hebt te maken met projectgrenzen, en daar mag je niet zomaar overheen. Zo'n projectgrens houdt geen rekening met de plaatsing van een mast in de tussenberm of ernaast. Dan moet je dus naar deze oplossing, waar in mijn ogen niets mis mee is.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » di 10 okt 2017, 10:03

Dat alles met een bepaalde reden zo uitgevoerd is vanwege kosten en veiligheid, hoeft nog niet te betekenen dat de gemiddelde weggebruiker dit snapt. Die weet de achterliggende reden niet, en als die hier voor het eerst rijdt zal die zich ook verbazen, want die kent de richtlijnen niet.
Snelwegfreak schreef:Nee hoor. Jij weet ook wel dat je te maken hebt met projectgrenzen, kosten en een obstakelvrije zone. Objecten, zoals verkeersborden, kunnen er gewoon geplaatst worden. Waarom dat rijstrokenbord er niet staat is niet zo gek: die is net te breed om aan alle eisen en richtlijnen te voldoen. Of wil je dat borden met de rand direct boven de rijbaan steken?
In Zuid-Holland, waar je zowat op elke kruising struikelt over de turborotondes, heb ik dit nog nooit zo gezien. Sterker nog, ik heb dit nog nooit zo gezien in Nederland of daarbuiten. En nog sterker, ook bij verkeerslichtenkruisingen heb ik dit nog nooit zo gezien dat zo'n rijstrookbord ergens naast een fietspad of ver naast de weg staat.
Is het dan niet gebruikelijker dat zo'n verkeersbord een klein beetje kleiner wordt gemaakt, zodat het wel past?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Snelwegfreak » di 10 okt 2017, 11:17

mavas schreef:Dat alles met een bepaalde reden zo uitgevoerd is vanwege kosten en veiligheid, hoeft nog niet te betekenen dat de gemiddelde weggebruiker dit snapt. Die weet de achterliggende reden niet, en als die hier voor het eerst rijdt zal die zich ook verbazen, want die kent de richtlijnen niet.
De gemiddelde weggebruiker hoeft dit ook niet te snappen. Sterker nog: vraag hem ernaar en hij zal niet weten wat er anders is.
mavas schreef:In Zuid-Holland, waar je zowat op elke kruising struikelt over de turborotondes, heb ik dit nog nooit zo gezien. Sterker nog, ik heb dit nog nooit zo gezien in Nederland of daarbuiten. En nog sterker, ook bij verkeerslichtenkruisingen heb ik dit nog nooit zo gezien dat zo'n rijstrookbord ergens naast een fietspad of ver naast de weg staat.
Is het dan niet gebruikelijker dat zo'n verkeersbord een klein beetje kleiner wordt gemaakt, zodat het wel past?
Dat is een totaal andere discussie, of het bordje kleiner kan. Want ja, dat kan hij zéker. Maar hij is dit formaat en dan gaat het erom waar je hem plaatst. Dat kan hier niet in de tussenberm, dus ga je naar buiten ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Attietattie » di 10 okt 2017, 17:55

Rijstrookindelingsbord had ook geïntegreerd kunnen worden in de bewegwijzering.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Snelwegfreak » di 10 okt 2017, 18:01

Dat was veruit de mooiste oplossing geweest, maar die ''strookte'' niet met de richtlijnen als ik het mij goed herinner. Dan had er namelijk nog een voorwegwijzer moeten staan of hadden er portalen moeten komen. Het lijkt alsof het allemaal zo basic mogelijk moest.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door mavas » di 10 okt 2017, 20:00

Die indruk krijg ik dan wel ja. Zeker als laagste ingeschreven? [emoji6]
Overigens vind ik dat de werkzaamheden echt heel goed uitgevoerd zijn qua doorstroming. Geen enkele afsluiting is er geweest. Het project is mooi gefaseerd uitgevoerd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N244] Verbreding Purmerend - Edam

Bericht door Rene » di 10 okt 2017, 20:25

Een bord op flessepaal of staalstelling kan gemakkelijk botsveilig worden uitgevoerd. Het is dan wel een object, maar geen obstakel, en dan is de obstakelvrije zone niet van toepassing.

Plaats reactie