[N009] Alkmaar - Den Helder

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Schelpenpaadje
autoweg

Re: [N009] Alkmaar - Den Helder

Bericht door Schelpenpaadje » za 14 jul 2018, 21:42

Landelijk zal het dezelfde logica zijn als bij de Scharsterrijnbrug in de A6: zo lang de plek niet in lijstjes voorkomt, is er geen knelpunt.

mavas
Moderator
Contacteer:

Bericht door mavas » zo 15 jul 2018, 0:01

Tja, dit punt verbaast mij al lang. Zelfs buiten het vakantieseizoen staat het hier ook notoir vast. Elke werkdag file in de ochtend vanuit noord, en eind van de middag vanuit zuid.
Enige jaren geleden zijn er inderdaad meer fases in de regeling gekomen, waardoor de wachttijd nog hoger is geworden.

Beste oplossing is m.i. gewoon 2x2 op de doorgaande richting alleen rond het kruispunt zelf en een fietstunnel in oost-westrichting.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Durashift
polderweggetje

Bericht door Durashift » zo 15 jul 2018, 0:21

Zou mij niet verbazen als dat kruispunt als een mooi doseerpunt voor de ring Alkmaar (vanuit Noordwaartse richting bedoelt) gezien wordt.
Daarnaast, aangezien er nogal wel wat overstekend fietsverkeer is.. kan best dat lokale belangengroepen bij een eventuele 2x2 verbreding een fietsonderdoorgang 'eisen'?

Sendis schreef:
wo 09 sep 2015, 20:41
Een mooi stuk snelweg lijk me wel iets, dus een verlenging van de A9 naar Den Helder....ach je moet iets te wensen/dromen overhouden. Zijn hiervoor ooit plannen geweest? (..)
Concrete plannen, die kan ik zo 123 niet terugvinden op het internet. Wat ik vanuit het verleden wel weet is dat er in de regio wel veelvuldig die wens geuit is. Althans, ik heb dat vroeger wel met enige regelmaat in de lokale krant gelezen.. en ook tijdens familieaangelegenheden was die wens wel een veelgehoord geluid zo nu en dan. :yes:

Op dit moment is de N9 best okay, vind ik. Hangt er wel vanaf op welk tijdstip men er rijdt. Zit het mee en kan je een beetje doorrijden.. gaat het een stuk vlotter dan vroeger met alle verkeerslichten bij de kruisingen met het NH kanaal.
Als de groene golf op de ring Alkmaar mee zit.. kan ik met een goed uur bij Badhoevedorp rijden, vanuit Den Helder. Via de N99 en A7 ben je dan net op de A8, met mazzel.

Plaats reactie