[N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » ma 30 jul 2018, 17:34

Het lijkt me ook één van de meest rendabele locaties aan het Drentse provinciale autowegennet. Je hebt er inderdaad veel verkeer dat niet verderop even kan gaan tanken. Al het doorgaande N34-verkeer en het meeste doorgaande verkeer van de N381 komt erlangs.

Iets zuidelijker, bij Erm is ook nog een optie, maar dan mis je het vrachtverkeer vanuit het noorden dat de N391 neemt. Verkeer vanaf de A37 had immers al bij Groote Veldblokken kunnen tanken. Tussen Coevorden en Dalen lijkt me ook nog wel een rendabele locatie, maar toch ook in mindere mate omdat Emmen nou eenmaal een grotere plaats met meer (vracht)verkeer is.

Als ik erlangs rijd, zie ik ook altijd auto's op die VZP langs de N34 staan.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door mhkamp » ma 30 jul 2018, 21:28

boe! schreef: ma 30 jul 2018, 16:40 Het Gulf-tankstation op verzorgingsplaats De Blikken sluit de deuren. De provincie Drenthe verlengt de pachtovereenkomst met de exploitant niet vanwege de verdubbeling van de N34.
:arrow: https://www.emmen.nu/nieuws/emmen/54749 ... euren.html
Ik ben er niet rouwig om. Het was toch één van de duurdere.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » di 31 jul 2018, 11:29

Vanaf De Punt (Witte Molen-A28 of zo) is er inderdaad geen ander tankstation direct aan de N34 in zuidelijke richting. Er ligt er tot Gramsbergen natuurlijk wel een in de buurt van de afslag Gieten (die ook door vrachtverkeer te gebruiken is). De twee bij de afslag Gramsbergen zijn niet geschikt voor vrachtverkeer. De Gulf was inderdaad verbazend duur voor een N-weg.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » di 31 jul 2018, 11:34

Ik denk dat dat tankstation ook pacht betaalt met een waarde die eerder bij een autosnelweg past dan bij een gewone N-weg. En hun monopolie op een lang stuk noord-zuidroute speelt ook mee. Daar komt dan de shop nog bij, er is vaak wel vraag naar een goed bereikbare convenience store, zelfs al is dat veel duurder dan een supermarkt. Met een truck rij je niet even een dorp in om daar bij een supermarkt wat te kopen. En tabak is overal even duur.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 aug 2018, 8:26

boe! schreef: ma 30 jul 2018, 16:40 Het Gulf-tankstation op verzorgingsplaats De Blikken sluit de deuren. De provincie Drenthe verlengt de pachtovereenkomst met de exploitant niet vanwege de verdubbeling van de N34.
:arrow: https://www.emmen.nu/nieuws/emmen/54749 ... euren.html
De verdubbeling blijkt niet de reden te zijn, want die vindt aan de oostzijde van de weg plaats. De provincie zegt dat het opzeggen van de pachtovereenkomst los staat van de verdubbeling. Toch moet de Gulf bij VZP De Blikken dicht en verliezen acht mensen hun baan:

http://www.dvhn.nl/drenthe/Tankstations ... 18298.html

Ook de onbemande Amigo aan de overzijde verdwijnt; dit heeft uiteraard wel te maken met de verdubbeling.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Steyn_E » wo 01 aug 2018, 18:57

^^
Het lijkt een trend om op alle provinciale wegen de parkeerplaatsen (zeker de losliggende parkeerplaatsen zonder pomp) op te heffen, en zelfs tankstations moeten (soms) wijken. Hier in Oost-Brabant zijn de 2 op de N277 de laatst overgebleven "echte" VZP's volgens mij. Maar op recent aangepakte wegen zijn alle stopmogelijkheden aardig ingeperkt, zoals het verdwijnen (en niet terugkomen van) het tankstation aan de N279 bij Schijndel bijvoorbeeld.
Zelfs op nieuwere snelwegen worden er weinig parkeerplaatsen bijgebouwd (zie bijvoorbeeld de lege plek op de A50 tegenover de Sonse Heide), zelfs al zou een tankstation niet rendabel zijn wil je eigenlijk wél op z'n minst even de benen kunnen strekken af en toe. En de afstand vanaf de voorgaande tankstations op de A2-zuid (net boven Weert) en de A67-west (grens België) is zelfs best behoorlijk, dus een extra stopplek is zeker welkom. Op de N34 geldt dat al helemaal, dik 70 kilometer tussen vzp's is echt té veel.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » wo 01 aug 2018, 19:10

Op N-wegen verdwijnen ook steeds vaker de kleine parkeerhavens. Zeker in Oost-Nederland waar verkeer langere afstanden op N-wegen aflegt en tegelijkertijd men steeds meer in beslag wordt genomen door telefoons is dat een steeds groter gemis.

Een probleem is ook dat geen enkele overheid verantwoordelijk wil zijn voor hun eigen regels voor rusttijden van vrachtwagens. Parkeren op een industrieterrein? Mag niet. Parkeerhavens? Weggehaald. VZP langs rijkswegen? Niet bedoeld voor overnachten. Het moet miraculeus worden opgelost met private truck stops maar de markt daarvoor is niet altijd aanwezig en ze zijn moeilijk rendabel te krijgen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » zo 02 sep 2018, 20:42

Mooie infographic van het Dagblad van het Noorden met alle werkzaamheden aan de N34: https://www.thinglink.com/card/10912727 ... creen=true

Overigens starten 3 september de werkzaamheden voor de ongelijkvloerse aansluiting 't Klooster, ten zuiden van Coevorden. Deze aansluiting vervangt de gelijkvloerse oversteek bij 't Klooster en het gelijkvloerse kruispunt bij Holthone. In de toekomst moet ook nog de geplande zuidelijke rondweg van Coevorden worden aangesloten.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door GuteFahrt » ma 03 sep 2018, 23:58

krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Robbert297 » vr 21 sep 2018, 9:31

De Provincie Drenthe heeft plannen om de N34 deels te gaan verdubbelen. Echter is hier veel bezwaar tegen. Bewoners geven aan dat de veiligheid er niet beter van wordt, omdat 2x2 roekeloos rijgedrag beloont en er aan het einde van de verdubbeling een grotere kans op ongelukken is. En ja, ook de veelbesproken treinverbinding komt ook weer aan bod. Er wordt zelfs in dit artikel van DvhN volgens de Dialooggroep N34 aangegeven dat de aslijn gewoon doorgetrokken moet worden en de maximumsnelheid moet worden verlaagd naar 80 km/u. Ze hebben duidelijk geen idee waar ze over praten...
RTV Noord schreef: Omwonenden noordelijke N34 tegen gedeeltelijke verdubbeling

Omwonenden van de N34 tussen Annen, Schipborg en Zuidlaren willen niet dat de weg in dat gebied verdubbeld wordt. Volgens hen ligt de weg nu al dicht op huizen en levert de gedeeltelijke verdubbeling niet meer veiligheid en nauwelijks tijdwinst op.

Dat zeiden ze woensdag tegen Provinciale Staten van Drenthe, meldt RTV Drenthe. De provincie heeft plannen om de N34 op drie of vier plaatsen te verdubbelen.

Eén van de dubbele stukken zou tussen Annen en Zuidlaren kunnen komen. Dat kost 93 miljoen, gaat door kwetsbaar natuurgebied en levert volgens de omwonenden 1,6 minuut snellere reistijd tussen Emmen en Groningen. De andere wegstukken waarnaar wordt gekeken liggen bij Gieten en tussen Borger en Gasselte.
Слава Україні

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door mhkamp » vr 21 sep 2018, 9:59

^^ Daar noem je ook plaatsen : Schipborg en Zuidlaren liggen tegen het einde van de N34 aan en hebben, en ik ga er van uit dat de meeste forensen in Groningen werken, geen profijt van de verdubbeling. Annen zou er enigszins gebaad bij zijn maar inderdaad niet zoveel. Als je kijkt naar forensen uit Emmen, ja, dan heb je er profijt van.

Zoals ik in het N36 topic al zei: Dit soort wegen zijn écht niet meer van deze tijd.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Robbert297 » vr 21 sep 2018, 10:40

^^ Ik vind verdubbelen uiteraard goed. Echter moet je dat niet gedeeltelijk gaan doen. Daar vergroot je de wegcapaciteit niet mee als iedereen op de weg blijft (en in dit geval naar Groningen rijdt). Je zou dan eerder denken aan 2+1 om alleen veilig inhalen mogelijk te maken, maar als je het 2x2 wilt hebben om de capaciteit te vergroten, moet je dat over het hele traject doen.
Слава Україні

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door verfmeer95 » vr 21 sep 2018, 10:58

^^ 2+1 past niet in het huidige profiel, dus daar moet je ook voor verbreden, maar om dezelfde inhaalmogelijkheden te krijgen heb je 2x zo veel lengte nodig. Het voordeel van gedeeltelijk 2x2 ipv 2+1 is dat je de moeilijke gedeeltes kan laten liggen zoals ze zijn. De geluidsoverlast bij dorpen neemt dan niet zo heel veel toe, terwijl je wel het comfort van inhaalmogelijkheden hebt.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door mavas » vr 21 sep 2018, 10:59

Nee hoor, als uit onderzoek blijkt dat de capaciteit maar op enkele plekken hoeft te worden vergroot, dan ga je dat toch niet over het hele gedeelte doen? Is qua kosten ook veel beter uit te voeren.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » vr 21 sep 2018, 11:09

Behalve bij verkeersplein Gieten is er geen capaciteitsprobleem op de N34. Het is echter wel dermate druk dat inhalen op werkdagen/uren zo goed als onmogelijk is (tussen de A28 en de N391 (straks N381). Dan is de langszaamste slak maatgevend en kom je zelden boven de 75-80 km/h uit. Waaghalzen (met een snelle auto) proberen het toch met gevaarlijke situaties soms. Het lijkt me dan logisch dat je de doorstroming en de veiligheid verbetert met inhaalstroken (2+2 of 2+1) op plaatsen waar dat goedkoop kan (dus met zo min mogelijk kunstwerken, dure grond, hoogwaardige natuur of andere restricties). Mocht het veel drukker worden dan kan je alsnog die stukken aanpakken. Ik vind de 2+2 over VP Gieten wat over de top (qua kosten). Leg hier een 1+1 viaduct dat aansluit op een 2+2 langs Annen. Bij Gieten zou denk ik 2+2 ook nog passen onder het viaduct met aanpassing van het talud, zodat je geen kort weefvak krijgt met verkeer vanaf de rotonde en naar Gieten.


Jammer alleen dat Vmax 120 in Nederland niet mag op de 2+2 stukken. In Duitsland zie je dat wel als er een barrier zit met het tegenverkeer.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Robbert297 » vr 21 sep 2018, 11:25

Ik had me inderdaad op de intensiteiten verkeken. Een gedeeltelijke verdubbeling (2x2) zou dan inderdaad kunnen, maar gezien de intensiteiten en de kosten vind ik alsnog 2+1 een betere oplossing.

Gieten is het drukste punt van de noordelijke N34, maar hoe de verkeersstromen op die kruising zijn, zou ik niet weten. Als daar verder geen capaciteitsproblemen zijn, zie ik nog altijd geen voordeel in 2x2 ten opzichte van 2+1.
Слава Україні

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » vr 21 sep 2018, 12:47

70-80% gaat rechtdoor via de rotonde over de N34. Je kan echter moeilijk inschatten als je rotonde oprijdt of verkeer uit de andere kant de N34 oprijdt (zodat je zelf kan oprijden) of dat deze doorrijden naar de N33. Daarom wordt er (nodeloos) gewacht en is de capaciteit van de enkelstrooks weg op de rotonde maar 50-60% of zo van de rest van de enkelstrooks weg met als gevolg lange files in de spits ('s ochtens ri Groningen; 's middags iets kortere richting Emmen)

2+2 aanleggen (als rijbaan naast een bestaande weg) is maar iets duurder dan 2+1 en zeker goedkoper dan een verspringende 1+2 met gelijke lengtes inhaalstrook. 1+2 kan handig zijn op het zandbed van een enkele baan van een toekomstige snelweg (ontwerp N50 zuid) of als je de weg al zo ontwerpt bij aanleg. Ook in dit geval kan het soms handiger zijn (door de omgeving-randvoorwaarden) om 2+2 aan te leggen tussen stukken 1+1.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Coen Tunnel » vr 21 sep 2018, 12:59

Robbert297 schreef: vr 21 sep 2018, 10:40 ^^ Ik vind verdubbelen uiteraard goed. Echter moet je dat niet gedeeltelijk gaan doen. Daar vergroot je de wegcapaciteit niet mee als iedereen op de weg blijft (en in dit geval naar Groningen rijdt). Je zou dan eerder denken aan 2+1 om alleen veilig inhalen mogelijk te maken, maar als je het 2x2 wilt hebben om de capaciteit te vergroten, moet je dat over het hele traject doen.
Nee, het maakt echt niet uit of die inhaalstroken nou om en om zijn (zoals bij 2+1), of dat er korte stukken 2x2 zijn waar je kan inhalen.

2x2 heeft als voordeel dat de druk groter wordt om de ontbrekende delen ook naar 2x2 te brengen.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door DjIdee » vr 21 sep 2018, 14:08

Coen Tunnel schreef: vr 21 sep 2018, 12:59
Robbert297 schreef: vr 21 sep 2018, 10:40 ^^ Ik vind verdubbelen uiteraard goed. Echter moet je dat niet gedeeltelijk gaan doen. Daar vergroot je de wegcapaciteit niet mee als iedereen op de weg blijft (en in dit geval naar Groningen rijdt). Je zou dan eerder denken aan 2+1 om alleen veilig inhalen mogelijk te maken, maar als je het 2x2 wilt hebben om de capaciteit te vergroten, moet je dat over het hele traject doen.
Nee, het maakt echt niet uit of die inhaalstroken nou om en om zijn (zoals bij 2+1), of dat er korte stukken 2x2 zijn waar je kan inhalen.

2x2 heeft als voordeel dat de druk groter wordt om de ontbrekende delen ook naar 2x2 te brengen.
En dat is het ook het plan.

Alleen de middelen zijn er niet. Hiervoor wel, en daarom wordt dat ook in gang gezet... Zou een zegen zijn, een paar stukken 2+2. Dat was het vroeger al,hoe vaak mijn vader niet bij de oversteekplaats voor het leger (waar nu het proefvak ligt) mooi een vrachtwagen/slak kon inhalen, zodat hij daar niet tot aan Gieten achter zat.... Als je nu op 3 plekken een flink stuk 2+2 krijgt, zal dat de rijvorming behoorlijk tegengaan, maar daarnaast ook wat 'attentiepunten' in deze weg aanbrengen, want 30/35 km lang achter dezelfde aansukkelen is over het algemeen niet goed voor de alertheid van bestuurders.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door mhkamp » vr 21 sep 2018, 14:10

DjIdee schreef: vr 21 sep 2018, 14:08Dat was het vroeger al, hoe vaak mijn vader niet bij de oversteekplaats voor het leger (waar nu het proefvak ligt) mooi een vrachtwagen/slak kon inhalen, zodat hij daar niet tot aan Gieten achter zat...
Op dat kleine stukje 2x2 hebben ook rare capriolen afgespeeld zeg :nuts: Nooit geweten dat er een oversteekplaats lag.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » za 22 sep 2018, 9:07

Er lag 2+2 op veel kruispunten van rijkswegen in het noordoosten. Denkbaar om ooit een VRI te plaatsen en dus vanwege capaciteit: N33: Annerveen, Bareveld en Wildervank. Wellicht ook bij de A7, maar misschien was daar alleen de ruimte voor geschapen. N34 dus tussen Annen en Gieten en bij Gasselte en Borger. Bij Gieten heeft er ook daadwerkelijk een VRI gestaan en had je tot 6 jaar geleden een stukje van ca 1 km 2+2 (waar je een vrachtwagen kon inhalen).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » za 22 sep 2018, 9:31

De huidige gedeputeerde laat de oren gelukkig niet al te veel hangen naar een aantal schreeuwers. Als ik kijk naar de projecten N34 aansluiting Klijndijk, snelheidsverhoging N376 Sleen en N391 rotonde Pottendijk neemt hij meestal wat verzachtende maatregelen en gaat de hoofdmoot van het plan gewoon door.

N34 Klijndijk: parallelweg GOW vanaf huidige aansluiting Emmen-Noord toegevoegd om Klijndijk te ontzien.
N376 Sleen: de weg gaat weer naar GOW 80 km/u, maar krijgt wel een rotonde erbij en een linksafvak.
N391 rotonde Pottendijk: de hele N391 wordt ongelijkvloers, de bedoeling is om t.h.v. de Pottendijk een onderdoorgang te realiseren, maar de rotonde blijft in ieder geval tot 2020 liggen, zodat de gemeente ondertussen de omrijroutes op het OWN kan aanpakken.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door mhkamp » za 22 sep 2018, 10:58

Kaaiman schreef: za 22 sep 2018, 9:31N391 rotonde Pottendijk: de hele N391 wordt ongelijkvloers, de bedoeling is om t.h.v. de Pottendijk een onderdoorgang te realiseren, maar de rotonde blijft in ieder geval tot 2020 liggen, zodat de gemeente ondertussen de omrijroutes op het OWN kan aanpakken.
Waarom geen afrit? Dan heb je in ieder geval Pottendijk bereikbaar en kan je ook een deel van Emmer-Compascuum bereikbaar er mee houden (al het verkeer hoeft dan niet over de voormalige N364 te rijden). Straks moet al dat verkeer via smalle landweggetjes om daar te komen, lijkt me ook geen goed plan.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door GuteFahrt » wo 28 nov 2018, 23:26

Bij Gieten komen tijdelijk verkeersregelaars terug: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/141364 ... eem-Gieten

Op de lange termijn gaan provincie en ministerie kijken naar oplossingen voor het capaciteitsprobleem daar.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » wo 23 jan 2019, 9:21

Op 11 december 2018 is het ontwerp-bestemmingsplan van het knooppunt Emmen-West (N34/N391) vastgesteld.

De voorbereidende werkzaamheden beginnen aanstaande dinsdag met bomenkap. Er moet circa 1,4 ha bos worden gekapt.
https://www.dvhn.nl/drenthe/Bomen-wijke ... 96497.html
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » wo 13 mar 2019, 10:19

De Raad van State heeft de bezwaren tegen de bouw van de aansluiting Klijndijk niet-ontvankelijk verklaard: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/ ... 1044-1-r3/

Eén van de bezwaarmakers woonde 5 kilometer van de aansluiting af.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » wo 13 mar 2019, 10:29

Gelet hierop is er geen aanleiding voor het oordeel dat het Stichting VEN in redelijkheid niet kan worden verweten dat zij geen zienswijze heeft ingediend tegen het ontwerpplan.
Lekker geformuleerd. Maar goed, conclusie is dus: beide partijen zijn niet of onvoldoende belanghebbend. En daarmee eindelijk een doorbraak in dit zwaar bevochten hoofdpijndossier.

Laat de shovels maar aanrukken! :woop:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » wo 15 mei 2019, 11:13

De Raad van State heeft nu ook uitspraak gedaan over de aansluiting Klijndijk (de uitspraak op 13 maart bleek over het afsluiten van het kruispunt Odoorn-Noord-Exloo te gaan). Opnieuw zijn de bezwaren niet-ontvankelijk / ongegrond verklaard: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/ ... 0928-1-r3/

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » wo 19 jun 2019, 8:33

De werkzaamheden rond de verdubbeling van de N34 tussen KP Holsloot en de N382 en tussen de N391 en N381 gaan pas dit najaar beginnen. De twee tankstations sluiten deze maand, maar zullen na afloop als full service terugkeren. Medio 2021 dus vermoedelijk.
De parkeer/rustplaatsen worden werkterrein.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » vr 04 okt 2019, 12:42

Provincie Drenthe schreef:Werkzaamheden verdubbeling N34 Coevorden Noord – Holsloot van start

BAM Infra begint maandag 7 oktober met voorbereidende werkzaamheden voor de verdubbeling van de N34 tussen Coevorden-Noord en Holsloot. De aannemer gaat bomen kappen en vleermuisschermen plaatsen. Tijdens deze werkzaamheden blijft de N34 toegankelijk.

Waar en wanneer aan de slag?
Om ruimte te creëren voor de verdubbeling van de N34, verwijdert de aannemer bomen en struiken ter hoogte van de Valsteeg en Coevorden-Noord. In totaal gaat het om 17 are bomen en struiken. Dit gebeurt van 7 tot en met 11 oktober bij Coevorden Noord en van 14 tot en met 18 oktober bij de Valsteeg. Na de kap van de bomen plaatst de aannemer vleermuisschermen bij de Valsteeg. Deze schermen zorgen ervoor dat vleermuizen hun weg kunnen vinden. De schermen blijven staan totdat er struiken en 371 nieuwe bomen komen.

Hinder
Om veilig te kunnen werken geldt tijdens de werkzaamheden een maximumsnelheid van 70 km per uur op de wegvakken waar de aannemer aan het werk is.
Apart hiervan staat op Tenderned ook dat de knoop N34/N391 (Emmen-West) voor € 16,7 miljoen is gegund aan Van Spijker Infrabouw. Dit is een design & construct contract: https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/ ... ;section=1

Plaats reactie