Afbeelding

[N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

mennomulder
verkeersader

Re: N34: reconstructies

Bericht door mennomulder » za 18 sep 2010, 19:12

Dagblad van het Noorden (18 september 2010) schreef:
Provincie komt met nieuw plan voor N34 tussen Ees en Exloo

Ees

De provincie Drenthe komt binnenkort met een nieuw plan voor de N34 ter hoogte van Ees. Dat komt tegemoet aan de wensen vanuit Ees en omgeving om een directe verbinding te houden van Ees met zowel Eesergroen als Exloo. Het plan hoort bij het veiliger en sneller maken van de N34 tussen Coevorden en De Punt.

De meest waarschijnlijke oplossing voorziet volgens de bewonerswerkgroep N34 in Ees nu in een verschuiving van de N34 tussen de afslagen Exloo en Ees om ruimte te maken voor een parallelweg aan de oostkant. De afslag Exloo wordt dan ongelijkvloers gemaakt op dezelfde manier als bij Gasselte en bij Ees komt een viaduct over de verbinding Ees-Eesergroen.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

mennomulder
verkeersader

Bericht door mennomulder » wo 03 nov 2010, 14:52

Dagblad van het Noorden (2 november 2010) schreef:
N34 krijgt bij Dalen nieuwe voegen vanwege lawaai

Dalen -

De zogenoemde voegovergangen op de N34 ter hoogte van Dalen worden vanwege geluidsoverlast vervangen door duurzame en geluidsarme voegen. Gedeputeerde Staten van Drenthe hebben dat besloten.

Ze hebben de opdracht gegund aan Schagen Infra BV, vanwege de specifieke kennis bij dit bedrijf op dit gebied.

mennomulder
verkeersader

Bericht door mennomulder » wo 03 nov 2010, 14:54

Dagblad van het Noorden (3 november 2010) schreef:
'Doop N34 om in Hunebed Highway'

Borger -

De N34 moet worden omgedoopt in Hunebed Highway. Met dat idee komt Hein Klompmaker, directeur van het Hunebed Museum in Borger.

De forenzenweg, die ondermeer Groningen met Emmen verbindt, moet op die manier in de voetsporen treden van illustere 'equivalenten' als Route Napoléon in Frankrijk en Route 66 in de VS.

"De geschiedenis ligt er en het zou een enorme impuls voor het toerisme in Drenthe betekenen", meent Klompmaker. Zijn plan is goed ontvangen bij Gedeputeerde Staten van Drenthe. Ze wil er serieus mee aan de slag.

Meer in de woensdageditie van Dagblad van het Noorden

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » wo 03 nov 2010, 15:11

Dagblad van het Noorden (3 november 2010) schreef:
'Doop N34 om in Hunebed Highway'
:nuts: Alsjeblieft zeg. Moeten we nu alle wegen een naam geven? :neenee:
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman » wo 03 nov 2010, 19:12

En dan vooral zo'n achterlijke Nederlands-Engelse naam... :kots:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

DjIdee
autoweg

Bericht door DjIdee » wo 03 nov 2010, 20:52

N34 heeft/had altijd al een bijnaam. 'Dodenweg'. Al heb ik die mottoborden (erg pakkende teksten vaak) al een tijdje niet meer gezien. Aantal ongevallen is sinds het duurzaamveilig volgens mij ook afgenomen. Vooral brede redresseerstroken met attentiestrepen kan daar wel eens een forse rol in spelen denk ik... Nu die gelijkvloerse kruisingen nog tussen Borger en Emmen

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » wo 03 nov 2010, 21:07

^^ Die mottoborden "Inhalen - Levensgevaarlijk" zijn verwijderd.
WeFo Lidnummer 0010.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 04 nov 2010, 10:41

Kaaiman schreef: :kots:
Dit was ook exact mijn reactie in een ander topic. :)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 04 nov 2010, 17:25

DjIdee schreef:N34 heeft/had altijd al een bijnaam. 'Dodenweg'.
Er zijn talloze wegen die Dodenweg als bijnaam krijgen, zelfs als er 'maar' 1 dode per 10 jaar valt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter » do 04 nov 2010, 17:50

Inderdaad. Benieuwd of er ergens een officiele Dodenweg (dodenlaan, etc) bestaat, bijvoorbeeld richting de begraafplaats.
Wel een Doodstil (dodenbrug), door velen foutief geinterpreteerd als dood-stil ipv doods-til :D
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 04 nov 2010, 17:58

Doodstil is hier bekend vanwege het hoogste wegnummer van Nederland ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Tim
expressweg

Bericht door Tim » do 04 nov 2010, 18:03

Peter schreef:Inderdaad. Benieuwd of er ergens een officiele Dodenweg (dodenlaan, etc) bestaat, bijvoorbeeld richting de begraafplaats.
Wel een Doodstil (dodenbrug), door velen foutief geinterpreteerd als dood-stil ipv doods-til :D
Gevonden.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » do 04 nov 2010, 18:34

In Leusden/Amersfoort ligt evenwijdig aan de A28 (tussen de afritten 5 en 6) de Dodeweg, waaraan o.a. 3 begraafplaatsen en een crematorium liggen.
:arrow: Google Maps

Rob
woonerf

Bericht door Rob » do 04 nov 2010, 21:59

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » do 04 nov 2010, 22:46

^^ Ik wist niet dan Nederland een Bundesland van Duitsland is :?

Ik zie toch duidelijk dat het de A28 is bij Leudsen-Zuid.
WeFo Lidnummer 0010.

Tim
expressweg

Bericht door Tim » do 04 nov 2010, 22:57

@Rob: Sinds 1945 lopen de grensen anders. :mrgreen: Dat is nu (gelukkig) niet meer Duits.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

mennomulder
verkeersader

Bericht door mennomulder » za 06 nov 2010, 11:10

Dagblad van het Noorden (6 november 2010) schreef:
N34 bij Exloo volgend jaar op de schop

Exloo/Ees -

Weggebruikers krijgen volgend jaar op de N34 bij Ees en Exloo te maken met wegopbrekingen. Naar verwachting gaat rond het voorjaar de schop de grond in om de kruising bij Exloo ongelijkvloers te maken. Bij Ees verdwijnen de afslagen (foto).

Het plan hoort bij het veiliger en sneller maken van de N34 tussen Coevorden en De Punt.

Dinsdagavond presenteert de provincie Drenthe, eigenaar van de N34, in hotel-restaurant De Eeserhof een nieuw plan voor de reconstructie bij Ees. Een eerdere versie kon de goedkeuring van de inwoners van Ees niet wegdragen. Het plan dat nu is gemaakt, wordt volgens de werkgroep N34 Ees/Eesergroen breed gedragen door de bewoners.

Feder
verkeersader

Bericht door Feder » di 09 nov 2010, 23:31

Hoe ze het willen doen weet ik niet, maar volgens een journalist komt onder de N34 bij Ees een viaduct....

Viaduct onder N34 bij Ees
De N34 Emmen-Gieten gaat straks bij Ees twee meter omhoog om de Schoolstraat van Ees naar Eeserveen er onderdoor te leiden. Daarmee houden Ees en Eeserveen een directe verbinding, maar wordt de N34 veiliger en sneller. Deze oplossing voor het opheffen van de gevaarlijke kruising is gepresenteerd aan de bevolking van Ees en omgeving. Eerdere plannen van de provincie zetten kwaad bloed bij de bevolking. Een bewonerswerkgroep kwam met een voorkeur voor een onderdoorgang via de Schoolstraat. De provincie kiest daar nu voor, omdat het betaald kan worden uit het budget van 2,3 miljoen euro en er geen grote aanpassingen nodig zijn van bestemmingsplannen. Tijdens de druk bezochte informatieavond overheerste de vrees voor geluidshinder, maar geluidarm asfalt moet dat oplossen. Het karwei wordt uitgevoerd van mei tot december volgend jaar. (bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/artic ... 34-bij-Ees)

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 10 nov 2010, 11:08

Feder schreef:Hoe ze het willen doen weet ik niet, maar volgens een journalist komt onder de N34 bij Ees een viaduct....
Waarom zou dat niet kunnen? Ruimte genoeg, lijkt me.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 10 nov 2010, 11:11

Een viaduct onder de N34?

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 10 nov 2010, 11:20

Ja, de N34 op een viaduct over die lokale weg. Dat staat er toch ook?
--Harry.

Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman » do 16 dec 2010, 13:45

Leuk feitje tussendoor: ik lees net dat de Provincie Drenthe het klaverblad Holsloot en de verdubbeling van de N34 tussen Holsloot en Emmen-Zuid heeft uitgevoerd. Dit, terwijl de N34 toen nog rijksweg was. Er moet overigens op z'n laatst in 1998 begonnen zijn met die verdubbeling, aangezien de nieuwe viaducten in en over de N34 dateren uit 1998.

De verdubbeling van de N34 kwam overigens in 2000 gereed; het klaverblad 2 jaar later.

Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter » do 16 dec 2010, 15:30

Tja: wat is uitgevoerd ? Gecoordineerd vermoedelijk in de uitvoeringsfase. Alle grotere werkzaamheden aan de Drentse N34 sinds 2000 zijn door de provincie gecoordineerd denk ik, ook toen de N34 nog formeel een rijksweg was.

Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman » do 16 dec 2010, 16:18

Het tunneltje bij Drouwen is wel degelijk door RWS gebouwd/gecoördineerd.

Een medewerker van de provincie wist me te vertellen dat RWS daarbij nog was uitgegaan van een toekomstige tweede rijbaan, waardoor het tunneltje naar één zijde afwaterde en dus verkant was. Dit leverde een flinke hobbel in de weg op, waarna er tot het werd opgelost een snelheidsbeperking werd ingevoerd.

Ik dacht dat ook het groot onderhoud aan het wegvak Gieten - De Punt nog door RWS is gedaan. Meer grotere werken zijn er na 2000 niet geweest aan de N34 voor deze provinciaal werd.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » do 16 dec 2010, 16:21

^^ Aha. Ik vroeg mij al af hoe dat zo kwam. Ik dacht eerst aan een constructiefout.
WeFo Lidnummer 0010.

mennomulder
verkeersader

Bericht door mennomulder » do 16 dec 2010, 17:38

Kaaiman schreef:Leuk feitje tussendoor: ik lees net dat de Provincie Drenthe het klaverblad Holsloot en de verdubbeling van de N34 tussen Holsloot en Emmen-Zuid heeft uitgevoerd. Dit, terwijl de N34 toen nog rijksweg was. Er moet overigens op z'n laatst in 1998 begonnen zijn met die verdubbeling, aangezien de nieuwe viaducten in en over de N34 dateren uit 1998.

De verdubbeling van de N34 kwam overigens in 2000 gereed; het klaverblad 2 jaar later.
Dat klopt, ik heb zelf bij RWS gewerkt, er wads te weinig capaciteit bij RWS. Bij de provincie kregen ze hun zaakjes veel sneller voor elkaar, want besteksvoorbereiding en directie UAV voering bij RWS met uitgebreide AO (=administratieve organisatie) was door de interne regelgeving bij het Rijk veel stroperiger (te veel boekhouderij en accountantscontrole dus).

Kaaiman
Secretaris

Re: [N034] reconstructies

Bericht door Kaaiman » zo 13 nov 2011, 23:25

[url=http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/68291/officiele-opening-tunnel-ees]RTV Drenthe[/url], 7 november 2011 schreef:Officiële opening tunnel Ees

EES - De tunnel onder de N34 bij Ees is maandagochtend in gebruik genomen. Dit gebeurde na lang touwtrekken tussen de inwoners van Ees en de Provincie. De tunnel is een verbinding tussen de dorpen Ees en Eesergroen.

Opening
Gedeputeerde Henk Brink en wethouder Wil Luchjenbroers van de gemeente Borger-Odoorn verrichten gezamenlijk de openingshandeling. Zij werden bijgestaan door de leerlingen van de openbare Daltonschool in Ees.

N34
De provincie heeft in 2007 de N34 heeft overgenomen van Rijkswaterstaat. Sindsdien zijn voor diverse oversteken en kruisingen plannen gemaakt om het veiliger te maken.

Op- en afritten
De afgelopen jaren is veel gesproken over het verdwijnen van de op- en afritten bij Ees. De provincie wilde er vanaf, maar de bewoners wilden ze behouden. Er zitten veel recreatiebedrijven die door het schrappen van de directe verbinding slechter bereikbaar zouden worden. Diverse varianten zijn uitgezocht en doorgerekend, maar de provincie heeft uiteindelijk voor een tunnel onder de N34 gekozen. De kosten voor de tunnel beragen ongeveer 2,5 miljoen euro.
Afgelopen zaterdag ben ik over het tunneltje gereden. Zoals in het filmpje bij het artikel vermeld wordt, ligt het definitieve asfalt er nog niet op; dat komt komend voorjaar. De markering is dan ook nog tijdelijk (geel). Ook moet er hier en daar nog wat afgerwerkt worden.

Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter » ma 14 nov 2011, 13:08

Ik ben er een paar maanden niet meer geweest. Is de gelijkvloerse kruising nu verdwenen (of afgesloten) ? Is de oostelijke afslag naar Ees (alleen vanuit Emmen) nu nog in gebruik ?

Dit was het laatste Drentse gelijkvloerse volledige kruispunt in de N34, de rotonde Gieten niet als kruispunt rekenend. Er liggen nu alleen nog T-kruisingen (Odoorn, Emmen-Noord, etc) en nog een paar overpaden (landwegkruisingen voor voornamelijk tractors en wandelaars).

Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman » ma 14 nov 2011, 20:35

De onderdoorgang ligt precies op de plek van de voormalige kruising. Van die kruising is dan ook geen spoor meer te vinden. De zuidelijke afslag Ees is onveranderd, hoewel er vanuit noordelijke richting nu wel een tweetal borden met verplichte rijrichting rechtdoor staat met gele achtergrond. Ook staat Ees nu met een geel ruitertje via de afrit Borger bewegwijzerd.

Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter » di 15 nov 2011, 9:00

Een afslagverbod was er al vele jaren vanwege ontbreken linksafstrook. Wellicht dat de gele achtergrond nieuw is. Valt ie beter op in de zee van Vmax 70 borden :mrgreen: