Edit, de Wegenwiki hanteert zelf ook die definitie, dus dat artikel klopt niet helemaal.
https://www.wegenwiki.nl/Kruising
Moderator: Moderatoren
Quote ingekort i.v.m. auteursrechten.(...)
De besluiten liggen er dus. Zo maar. Dat is raar, ook omdat op geen enkele wijze is onderzocht of er – zonder verbreding – alternatieven zijn zoals: verbeteren van het openbaar vervoer (bus; treinverbinding Emmen-Stadskanaal-Groningen) en actuele ontwikkelingen met betrekking tot de stikstofproblematiek.
Het gaat nu om het verbeteren van de verkeersveiligheid en de doorstroming. Die verkeersveiligheid is ontegenzeggelijk een punt. En die doorstroming: het betreft een maximale tijdwinst van enkele minuten, gerekend vanaf Emmen tot De Punt. En slechts 20 procent van de weggebruikers maakt van dat hele traject gebruik.
(...)
Dus: snel aan de slag met de rotonde Gieten, breng een middengeleider aan en laat verbreding achterwege.
Even het filmpje teruggekeken, en kennelijk is het stuk tussen Schipborg (viaduct Borgweg) en Annen kandidaat voor 2+2 in de scenario´s dat er meerdere stukken worden verdubbeld. De verdubbeling eindigt dan dus al een stukje vóór de afrit Zuidlaren, namelijk bij Schipborg. Dat is jammer, want op Google Maps ziet het viaduct over de Borgweg er breed genoeg uit voor 2+2 met een barrier in het midden. Het is dan maar een paar honderd meter tot het begin van de uitvoeger/invoeger van Zuidlaren.DjIdee schreef: ↑ma 11 mei 2020, 6:36Volgens mij is het hele stuk tussen Annen en Zuidlaren kandidaat voor een strook 2+2, maar er zijn wat varianten in (van waar de 2+2 precies komt). Het stukje zal dan opgenomen worden in een langer stuk, want 3 a 4 km aaneengesloten wordt wel gezien als minimum.
Staat allemaal beschreven in een post eerder op het forum: viewtopic.php?f=11&t=451&start=540#p1080876
Hoewel ik het alleen als proefvak heb gekend, vertelde mijn vader 20 jaar geleden al dat daar oorspronkelijk inderdaad een militaire oversteekplaats met middenberm lag om in twee stappen te kunnen oversteken. Overigens kan ik me niet herinneren ooit over het proefvak gereden te zijn, altijd over de doorgaande rijbaan erlangs. Er stonden wel projectborden van RWS naast.Chris schreef:Tussen de aansluitingen Annen en Zuidlaren ligt een stukje tweede rijbaan dat niet in gebruik is. Dit blijkt een voormalige Staphorsterkruispunt te zijn. Het is later nog gebruikt als proeflocatie voor verschillende technische oplossingen.
Begin jaren 1970 was het asfalt van de oude rijbaan nog te zien, op de brede berm die je waarschijnlijk bedoelt.
Dat wist ik niet. Wij gingen bij Emmen-Noord altijd de weg af richting Noorder Dierenpark.
Even opgezocht: dat tunneltje is van tweede helft 1971. De gelijkvloerse oversteken in de N33 aan weerszijden van het verkeersplein en in de N34 nabij Eext werden eind 1971 opgeheven.
De voormalige N854 denk ik.... Volgens mij is het stuk tussen de N34 en A37 gemeentelijk geworden (en alle hm bordjes verwijderd) na gereedkomen A37 en KP Holsloot tegen 2000. Google Maps geeft hem nog wel aan.
Complete onzin. Recentelijk is de N854 zelfs op de wegwijzers verschenen ter hoogte van de A37, in beide richtingen. En er staan gewoon hectometerbordjes en kilometerpaaltjes met N854 erop. In de nabije toekomst zal de N854 ook eindelijk op de N34 bij Dalen op nieuwe wegwijzers verschijnen.
Ik vermoed dat ik zaterdagochtend diezelfde bui gehad heb, want ook mijn foto's waren dramatisch.
Het was inderdaad heel triest weer.
Daar loopt de N382 toch niet?
En dat is de andere kant op
Volgens mij is het de bedoeling dat vanaf oktober de oude weghelft gerenoveerd wordt, dus dan zal het verkeer binnenkort al de nieuwe weghelft gebruiken.