[N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Wouter N14
Moderator

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Wouter N14 » zo 10 mei 2020, 15:33

^^ Ik had eerder die pagina gelezen maar dit was mij niet zo opgevallen. Ik ben het met jou eens dat een kruispunt een plaats is waar je kunt afslaan en je bij kruising alleen kunt kruisen, oversteken. Een viaduct is een type ongelijkvloerse kruising, een kruispunt een type gelijkvloerse kruising.

Edit, de Wegenwiki hanteert zelf ook die definitie, dus dat artikel klopt niet helemaal.
https://www.wegenwiki.nl/Kruising
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Geisterfahrer
woonerf

Bericht door Geisterfahrer » ma 11 mei 2020, 0:03

Goh, nooit geweten dat daar een kruising is geweest. Ik dacht altijd dat dit als inhaalstukje was aangelegd. Volgens mij is het stukje zo rond de eeuwwisseling buiten gebruik gesteld. Destijds was het de bedoeling dat de rijbaan af en toe weer gebruikt zou worden (met slechts één rijstrook), als testtraject. Daarom is het wellicht dat de afgesloten rijbaan gewoon ingericht bleef, met wegmarkering en tegenliggers-verkeersbord. De afsluiting heeft jarenlang uit rood-witte wegwerkpaaltjes bestaan.

Als je er over nadenkt is het wel logisch dat hier een kruising was, want de N34 en N33 hadden bijna overal Staphorsterkruisingen met een stukje 2x2 hoofdrijbaan. Handig om in te halen, maar erg gevaarlijk voor kruisend verkeer, want er werd hard gereden om nog even snel te kunnen in halen.

Ik ben benieuwd of de provincie de aanwezigheid van dit stukje voormalige 2x2 meeneemt in de plannen voor de gefaseerde verdubbeling van de N34. Kleine moeite om dit weer aan te sluiten.

DjIdee
autoweg

Bericht door DjIdee » ma 11 mei 2020, 6:36

Volgens mij is het hele stuk tussen Annen en Zuidlaren kandidaat voor een strook 2+2, maar er zijn wat varianten in (van waar de 2+2 precies komt). Het stukje zal dan opgenomen worden in een langer stuk, want 3 a 4 km aaneengesloten wordt wel gezien als minimum.

Staat allemaal beschreven in een post eerder op het forum: viewtopic.php?f=11&t=451&start=540#p1080876

Overigens, nog een stukje lokale opinie in het dagblad van een tijdje terug:
bron: https://www.dvhn.nl/meningen/Opinie/Wat ... 00782.html
(...)

De besluiten liggen er dus. Zo maar. Dat is raar, ook omdat op geen enkele wijze is onderzocht of er – zonder verbreding – alternatieven zijn zoals: verbeteren van het openbaar vervoer (bus; treinverbinding Emmen-Stadskanaal-Groningen) en actuele ontwikkelingen met betrekking tot de stikstofproblematiek.

Het gaat nu om het verbeteren van de verkeersveiligheid en de doorstroming. Die verkeersveiligheid is ontegenzeggelijk een punt. En die doorstroming: het betreft een maximale tijdwinst van enkele minuten, gerekend vanaf Emmen tot De Punt. En slechts 20 procent van de weggebruikers maakt van dat hele traject gebruik.

(...)

Dus: snel aan de slag met de rotonde Gieten, breng een middengeleider aan en laat verbreding achterwege.
Quote ingekort i.v.m. auteursrechten.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » ma 11 mei 2020, 8:29

Ach ja. Zoveel andere drogelementen gehoord, meestal van mensen die die weg maar zelden berijden. Niet meer van deze tijd, wegen verbreden. Waarom al die natuur opofferen ? Waarom die haast. 80 is toch ook mooi. De bus mag toch maar 80. Dat laatste is niet meer waar, want (bijna) alle N34 bussen mogen 100, maar halen in de spits maar 80 of minder.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Geisterfahrer
woonerf

Bericht door Geisterfahrer » wo 13 mei 2020, 17:41

DjIdee schreef:
ma 11 mei 2020, 6:36
Volgens mij is het hele stuk tussen Annen en Zuidlaren kandidaat voor een strook 2+2, maar er zijn wat varianten in (van waar de 2+2 precies komt). Het stukje zal dan opgenomen worden in een langer stuk, want 3 a 4 km aaneengesloten wordt wel gezien als minimum.

Staat allemaal beschreven in een post eerder op het forum: viewtopic.php?f=11&t=451&start=540#p1080876
Even het filmpje teruggekeken, en kennelijk is het stuk tussen Schipborg (viaduct Borgweg) en Annen kandidaat voor 2+2 in de scenario´s dat er meerdere stukken worden verdubbeld. De verdubbeling eindigt dan dus al een stukje vóór de afrit Zuidlaren, namelijk bij Schipborg. Dat is jammer, want op Google Maps ziet het viaduct over de Borgweg er breed genoeg uit voor 2+2 met een barrier in het midden. Het is dan maar een paar honderd meter tot het begin van de uitvoeger/invoeger van Zuidlaren.

Eigenlijk vind ik het jammer dat het hele stuk tussen Schipborg en de A28 bij De Punt in geen van de scenario´s voorkomt, terwijl dat volgens mij nou juist het drukste stuk is en waar het verkeer met name ´s ochtends vaak vastloopt. Knelpunten zijn het invoegende verkeer bij Zuidlaren, en vervolgens het invoegen op de A28.

Als ik de provincie Drenthe was, zou ik ook kijken naar de mogelijkheid om het stuk tussen Schipborg en De Punt als 2+1 uit te voeren, met 2 rijstroken richting noorden. Het probleem doet zich namelijk alleen voor in de ochtendspits (dus in noordelijke richting), in zuidelijke richting staan er nooit files. Drie rijstroken past wellicht binnen het huidige ruimtebeslag. Aansluiting op A28 dan met een invoegende taper, in de hoop dat RWS nog een keertje de A28 tussen De Punt en Groningen integraal naar 2x3 verdubbelt.

2+1 tussen Schipborg en de A28, aansluitend op 2x2 tussen Schipborg en Gieten lijkt me vrij nuttig en doelmatig als je denkt aan een gedeeltelijke verdubbeling. Qua nuttigheid staat het denk ik direct achter de aanpak van verkeersplein Gieten. Dat zijn inmmers de plekken waar er nu files staan.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » wo 13 mei 2020, 20:54

Chris schreef:Tussen de aansluitingen Annen en Zuidlaren ligt een stukje tweede rijbaan dat niet in gebruik is. Dit blijkt een voormalige Staphorsterkruispunt te zijn. Het is later nog gebruikt als proeflocatie voor verschillende technische oplossingen.
Hoewel ik het alleen als proefvak heb gekend, vertelde mijn vader 20 jaar geleden al dat daar oorspronkelijk inderdaad een militaire oversteekplaats met middenberm lag om in twee stappen te kunnen oversteken. Overigens kan ik me niet herinneren ooit over het proefvak gereden te zijn, altijd over de doorgaande rijbaan erlangs. Er stonden wel projectborden van RWS naast.

Overigens was de gehele N34 Gieten - Zuidlaren gelijkvloers ontworpen met Staphorstkruispunten bij Eext, Annen en de militaire oefenplaats. De N34 werd in 1962 opengesteld tot Eext, waar de weg gelijkvloers aansloot op de Annerweg. Toen de N34 in 1966 tot Zuidlaren werd opengesteld, waren de plannen ondertussen gewijzigd. Aansluiting Eext kwam te vervallen en werd een ongelijkvloerse kruising. Aansluiting Annen werd alsnog ongelijkvloers. Het viaduct over de Anlooërweg kwam ook pas na de openstelling van het wegvak gereed, omdat de plannen zo laat in het proces pas waren gewijzigd. Verkeer reed tijdelijk over de op/afritten tot het viaduct in 1967 gereedkwam.

De brede berm en de lichte slinger in de weg bij Eext (zelfs nog met middengreppeltje) zijn een SNUP van het Staphorstkruispunt dat er oorspronkelijk was voorzien.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 14 mei 2020, 16:05

Kaaiman schreef:
wo 13 mei 2020, 20:54
De brede berm en de lichte slinger in de weg bij Eext (zelfs nog met middengreppeltje) zijn een SNUP van het Staphorstkruispunt dat er oorspronkelijk was voorzien.
Begin jaren 1970 was het asfalt van de oude rijbaan nog te zien, op de brede berm die je waarschijnlijk bedoelt.
Een aantal jaren heeft de wegbeheerder dat asfalt gebruikt voor opslag van zand e.d.

Het leek mij er altijd op dat de kruising een gelijkvloerse oversteek was, maar zonder baanverdubbeling.
De oude baan liep "recht", terwijl de nieuwe baan (met viaduct) in een slinger loopt.

Ik hoorde destijds ook verhalen over het "dodenkruispunt" bij Eext - en dat men blij was dat er nu een onderdoorgang lag.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » do 14 mei 2020, 17:20

Zuidelijk van die SNUP lag inderdaad een gelijkvloerse oversteek in de Naweg/Heiakkers. Daar is later (weet zo niet wanneer) nog iets zuidelijker een ongelijkvloerse oversteek voor aangelegd.

Op de kaart zie je bij Eext wel degelijk een lichte slinger, maar die is zo flauw dat je het bij het rijden niet opmerkt. Dat was namelijk hoe Staphorsterkruisingen op rechtstanden vaak werden aangelegd: recht komen aanrijden en met een flauwe bocht eraf. Was bij Pesse bijvoorbeeld ook het geval.

Ik zal nog eens kijken of ik luchtfoto's kan vinden waarop die ongebruikte verharding nog te zien is.

Overigens was de rijbaan van de N34 tussen Coevorden en Klijndijk oorspronkelijk 10,5 m breed, rijstrookindeling 1x2 met vluchtstroken, voorbereid op autosnelweg. Begin jaren '80 is de rijbaan versmald wegens gevaarlijk weggedrag.
Ik heb iemand horen zeggen dat die weg zelfs een tijd 1x3 rijstroken telde, maar daarvoor heb ik geen bewijs kunnen vinden.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 14 mei 2020, 20:10

Kaaiman schreef:
do 14 mei 2020, 17:20
Overigens was de rijbaan van de N34 tussen Coevorden en Klijndijk oorspronkelijk 10,5 m breed, rijstrookindeling 1x2 met vluchtstroken, voorbereid op autosnelweg.
Dat wist ik niet. Wij gingen bij Emmen-Noord altijd de weg af richting Noorder Dierenpark. :D

Die weg moet toen dus geleken hebben op de N33 Assen-Gieten.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » zo 17 mei 2020, 19:49

Kaaiman schreef:
do 14 mei 2020, 17:20
Zuidelijk van die SNUP lag inderdaad een gelijkvloerse oversteek in de Naweg/Heiakkers. Daar is later (weet zo niet wanneer) nog iets zuidelijker een ongelijkvloerse oversteek voor aangelegd.
Even opgezocht: dat tunneltje is van tweede helft 1971. De gelijkvloerse oversteken in de N33 aan weerszijden van het verkeersplein en in de N34 nabij Eext werden eind 1971 opgeheven.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » do 04 jun 2020, 20:08

De verdubbeling Coevorden - Holsloot vlot al aardig. De nieuwe rijbaan is al grotendeels geasfalteerd, alleen ter hoogte van de kunstwerken die nog in bouw zijn ligt vanzelfsprekend nog niets. De nieuwe vijftaksrotonde in de N854 bij Dalen is al voor de helft klaar. Binnenkort zal het verkeer wel worden verlegd, want de bestaande N854 loopt nu als het ware midden door de toekomstige rotonde.

Wel een esthetische blunder van heb ik jou daar dat men de voeten van het nieuwe viaduct van de N34 over de N854 totaal anders heeft gemaakt dan die van het bestaande viaduct. Het bestaande viaduct heeft één brede poot met een dwarsligger, een soort T dus. Het nieuwe viaduct krijgt esthetisch fraaie, maar daar totáál niet bij passende driehoekspoten die er als een W uitzien... :roll:

Bij de verdubbeling van de N33 heeft men ook al zoiets geflikt, twee totaal verschillende viductpoten, maar dan tenminste nog gewoon kolommen. Dit is totáál verschillend. En dan te bedenken dat bij de A37 destijds heel consequent de poten van de bestaande viaducten zijn nagemaakt voor de nieuwe viaducten.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 04 jun 2020, 20:20

Kaaiman schreef:
do 04 jun 2020, 20:08
Het nieuwe viaduct krijgt esthetisch fraaie, maar daar totáál niet bij passende driehoekspoten die er als een W uitzien... :roll:
Zoals deze?

Afbeelding
N303 Voorthuizen 06 by European Roads, on Flickr

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » do 04 jun 2020, 21:06

Nee, grofweg zoals de A28 Utrecht - Amersfoort en de A1 Deventer - Rijssen.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » do 04 jun 2020, 21:37

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » vr 05 jun 2020, 8:07

Kaaiman schreef:
De nieuwe vijftaksrotonde in de N854 bij Dalen is al voor de helft klaar.
De voormalige N854 denk ik.... Volgens mij is het stuk tussen de N34 en A37 gemeentelijk geworden (en alle hm bordjes verwijderd) na gereedkomen A37 en KP Holsloot tegen 2000. Google Maps geeft hem nog wel aan.

Op de N33 is het tweede viaduct over de oude weg Gieten-Rolde uitgevoerd met slankere kolommen. Niet heel storend. Bij Bareveld en Wildervank zijn de overspranningen van de viaducten over de N33 ook a-symmetrisch, daar één helft is voorbereid op een vluchtstrook (snelwegprofiel), en de nieuwere helft niet.
Je moet voornamelijk kijken naar de bouwkosten (en een beetje toekomstbestendigheid en veiligheid) bij onderdoorgangen vind ik. Bij ruimtelijk zichtbare objecten (boogbruggen enz) is dit wat anders. De A20 heeft zo'n chronologisch logische maar asymmetrisch gek aandoend viaduct, waar één zijde een boogbrug is en de andere zijde voorgespannen liggers.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » vr 05 jun 2020, 8:14

Op het stuk N391-N381 wordt met name aan de aansluitingen gewerkt (viaducten en grondwerken erom heen). Dat stuk is op zijn vroegst pas laat in 2021 klaar. Dit jaar wel de nodige afsaluitingen van de N34 en/of afritten.
https://www.provincie.drenthe.nl/onderw ... t-rondweg/

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » vr 05 jun 2020, 10:57

Peter schreef:
vr 05 jun 2020, 8:07
Kaaiman schreef:
De nieuwe vijftaksrotonde in de N854 bij Dalen is al voor de helft klaar.
De voormalige N854 denk ik.... Volgens mij is het stuk tussen de N34 en A37 gemeentelijk geworden (en alle hm bordjes verwijderd) na gereedkomen A37 en KP Holsloot tegen 2000. Google Maps geeft hem nog wel aan.
Complete onzin. Recentelijk is de N854 zelfs op de wegwijzers verschenen ter hoogte van de A37, in beide richtingen. En er staan gewoon hectometerbordjes en kilometerpaaltjes met N854 erop. In de nabije toekomst zal de N854 ook eindelijk op de N34 bij Dalen op nieuwe wegwijzers verschijnen.

Ben je niet in de war met de N853 tussen A37 en N391?

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » vr 05 jun 2020, 12:46

De N854 staat op streetview 2015 idd nog wel met hmpaaltjes. Volgens mij stond het wegnummer vroeger wel (deels) aangegeven op de weg zelf maar later weer weggepoetst. Net als bestemmingen Hoogeveen en Coevorden vanaf de N34 resp A37.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » vr 05 jun 2020, 13:36

De N854 stond gisteren nog met hectometerpaaltjes, Peter...

De N854 is nooit volledig met nummer aangegeven geweest, al komt daar nu dus verandering in.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » zo 28 jun 2020, 11:21

Ik kwam gisteren over de N382 van Holsloot naar Coevorden. Ik zat midden in een regenbui, dus de dashcam beelden zijn dramatisch. Daarom een beschrijving van de stand van zaken.

- Vlak ten zuiden van Holsloot slingert het verkeer in beide richtingen naar de nieuwe (westelijke) rijbaan. De nieuwe in- en uitvoegstroken voor parkeerplaats Vogelpoel zijn klaar, maar de parkeerplaats zelf is nog afgesloten.
- Vlak voor de afslag Dalen slingert het verkeer in beide richtingen weer terug naar de oude rijbaan. Het viaduct in de nieuwe rijbaan is nog niet af.
- Na de afslag Dalen slingert het verkeer in beide richtingen weer terug naar de nieuwe rijbaan. Het nieuwe viaduct over de Burgemeester ten Holteweg (bij Dalen) is het enige viaduct in de nieuwe rijbaan dat al wel is opgeleverd en in gebruik is door het verkeer op de N34.
- Het nieuwe viaduct over de Benterdijk is ook nog niet af. Het verkeer in beide richtingen slingert weer terug naar de oude rijbaan.
- Het gedeelte tussen de Benterdijk en de aansluiting N382 (Coevorden-Noord) is in beide richtingen klaar. Het verkeer rijdt hier op eigen rijbaan, waarbij de linkerrijstrook is afgezet met schildjes. Het asfalt op de oude rijbaan is vernieuwd en van belijning voorzien.

Sibren
stadsweg

Bericht door Sibren » zo 28 jun 2020, 19:33

Ik reed hier vandaag in de richting Coevorden -> Emmen. In de spoilers een aantal dashcamplaatjes:
SPOILER: TOON

1. De rijbaansplitsing begint ter hoogte van aansluiting Coevorden-Noord.
Afbeelding

2. De extra rijstrook begint onder het viaduct. Zoals genoemd is deze nog afgezet. vMax 70.
Afbeelding

3. Het viaduct over de Benterdijk is nog niet verdubbeld. Daarna gaan beide rijrichtingen over de nieuwe rijbaan. Deze slingers zijn vMax 50.
Afbeelding

4. Spookrijden op de nieuwe rijbaan.
Afbeelding

5. En net voor aansluiting Dalen weer terug naar de oude rijbaan.
Afbeelding

6. Na aansluiting Dalen weer naar de nieuwe rijbaan.
Afbeelding

7. Spookrijden deel 2.
Afbeelding

8. "Kooppunt" Holsloot. Hier verloopt de weg naar de bestaande 2x2 dus daarna is er een tijdje niets nieuws.
Afbeelding

9. Even later bij aansluiting Emmen-West eindigt de 2x2 zoals altijd. Het viaduct over de Ermerweg is versmald met betonnen barriers, en in de richting Groningen-Coevorden gebeurt dat met een erg krappe / plotselinge knik. vMax 70. De aansluiting is een grote bouwplaats, maar daar is op de dashcam weinig van te zien. Goed zichtbaar vanuit de auto was een enorm gat in de grond, waar de Ermerweg in de toekomst onder de op- en afrit doorgaat.
Afbeelding

10. Het deel tussen Emmen-West en Emmen. Rechts de fundering voor de nieuwe rijbaan, hier ter hoogte van het vroegere tankstation.
Afbeelding

11. Rechts het zandlichaam voor het tweede viaduct over de Slenerweg.
Afbeelding

Ter hoogte van aansluiting Emmen wordt ook aan het tweede viaduct gewerkt. Daarna houden de wegwerkzaamheden op.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » zo 28 jun 2020, 19:38

Zit ik net een hele tijd moeite te doen om de opmerkingen van boe van plaatjes te voorzien, is Sibren me net 5 minuten voor. B( Maar omdat ik nu alle moeite al heb gedaan: hier mijn foto's van afgelopen woensdag. ;)

Gereden stuk is Coevorden - Holsloot.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Het viaduct van de N382 over de N34, gezien richting Coevorden.

Afbeelding
De kruispunten zijn omgebouwd tot een kluifrotonde.

Afbeelding
Vanaf het viaduct is de verdubbeling mooi te zien.

Afbeelding
De toerit richting Emmen met bouwbord.

Afbeelding
Het verkeer rijdt hier over de eigen (nieuwe/vernieuwde) rijbaan met één rijstrook per richting open.

Afbeelding
Het was me niet duidelijk wat de maximumsnelheid was, maar hier gaat het in ieder geval terug naar 50.

Afbeelding
De verlenging van de onderdoorgang 'De Bente' in de Benterdijk is nog in aanbouw.

Afbeelding
Vervolgens gaat het over de nieuwe rijbaan verder, de oude rijbaan ligt er versleten bij.

Afbeelding
De nieuwe rijbaan heeft een breedte van 8.60 m en de tussenberm is 4,80 m. Rijdt lekker ruim; niemand hield zich aan de tijdelijke maximumsnelheid en sommigen ook niet aan het inhaalverbod...

Afbeelding
De onderdoorgang 'De Mars' ter hoogte van de Burg. Ten Holteweg is al wel verlengd.

Afbeelding
Het doet echt aan als een ouderwetse RONA-weg.

Afbeelding
Afrit Dalen (N854) komt naderbij.

Afbeelding
Het tweede viaduct 'Valsteeg' over de N854 is nog in aanbouw, dus het verkeer wordt teruggeleid naar de oude rijbaan.

Afbeelding
Uitvoeger naar de N854.

Afbeelding
Na de aansluiting Dalen gaat het verkeer terug naar de nieuwe rijbaan.

Afbeelding
Ziet er strak uit.

Afbeelding
De verplaatste parkeerplaats Vogelpoel inclusief het uitkijkpuntkunstobject dat is meeverplaatst. Het moet een helikopter voorstellen, geloof ik.

Afbeelding
De oude parkeerplaats Vogelpoel wordt als werkterreintje gebruikt. De verplaatsing houdt volgens mij verband met de afstand tussen de invoeger van knooppunt Holsloot en de uitvoeger van de parkeerplaats.

Afbeelding
Knooppunt Holsloot wordt genaderd.

Afbeelding
Het oude knooppuntbord uit 2002 zal vermoedelijk blijven staan, er staat geen nieuw ontwerp in de NBd-database.

Afbeelding
Einde van de werkzaamheden bij knooppunt Holsloot.

Afbeelding
Rijbaansplitsing en uitvoeger richting Klazienaveen. Volgens de tracékaarten wordt de N34 hier nog aan beide zijden verdubbeld.

Afbeelding
Begin van het reeds verdubbelde deel van de N34. Tot dit punt wordt alleen de rijbaan richting Emmen verdubbeld. Richting Coevorden blijft de N34 door het knooppunt enkelbaans.

Afbeelding
Uitvoeger richting Hoogeveen (weefvak) met een opvallend Ddesign portaalbord.

Afbeelding
Bijna de rustigste verbindingsboog van het knooppunt (INWEVA: 200 mvt/etm), de rustigste is de verbindingsboog in de tegengestelde richting (INWEVA: 100 mvt/etm).
Laatst gewijzigd door Kaaiman op zo 28 jun 2020, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 28 jun 2020, 19:39

Sibren schreef:
zo 28 jun 2020, 19:33
8. "Kooppunt" Holsloot.
Wat triest weer.. :facepalm:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » zo 28 jun 2020, 22:46

Dank heren, voor deze updates.
boe! schreef:
zo 28 jun 2020, 11:21
Ik zat midden in een regenbui
Ik vermoed dat ik zaterdagochtend diezelfde bui gehad heb, want ook mijn foto's waren dramatisch. :mrgreen:
Palance schreef:
zo 28 jun 2020, 19:39
Wat triest weer..
Het was inderdaad heel triest weer. :duck:

Ik werd wel een paar keer op het verkeerde been gezet:
boe! schreef:
zo 28 jun 2020, 11:21
Ik kwam gisteren over de N382 van Holsloot naar Coevorden.
Daar loopt de N382 toch niet? :)
Kaaiman schreef:
zo 28 jun 2020, 19:38
de opmerkingen van boe van plaatjes te voorzien
Gereden stuk is Coevorden - Holsloot.
En dat is de andere kant op :)
--Harry.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » ma 29 jun 2020, 8:26

^^ Ik reed daar zaterdagavond rond 19 uur en dat was niet de eerste bui van die dag.

[Per seconde wijzer-modus] En waar ik N382 schreef, moet dat N34 zijn. <<stop>> [/Per seconde wijzer-modus]

DantePippen
zandpaadje

Bericht door DantePippen » ma 29 jun 2020, 9:28

Ik zag vanochtend dat ze tussen aansluiting N391 (rondweg Emmen) en viaduct Slenerweg zijn begonnen met asfalteren. En ik geloof dat de liggers van viaduct Slenerweg er ondertussen ook liggen. Dat gaat snel, maar als de Slenerweg voor de bouwvak weer open moet gaan, dan moet dat ook wel.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » vr 28 aug 2020, 11:52

Het asfalteren gaat dit weekend verder: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/162589 ... afgesloten

^Bij "knooppunt" Emmen-West.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » wo 02 sep 2020, 9:33

Het schiet al mooi op bij Emmen-West, zo heb ik de afgelopen weken en gisteren weer kunnen aanschouwen. Qua grondverzet lijken de aanzetten van de fly-over nu klaar. Ook het betonvlechtwerk voor de pijlers van de fly-over is bijna klaar, dus ik verwacht dat de constructie van de fly-over binnenkort gaat starten.

Ook de onderdoorgang in de noordoosthoek (verbindingsboog vanaf de N391 richting noorden) lijkt nu helemaal uitgegraven. Het meeste grondverzet lijkt nu nog te zitten in het vloeiend aansluiten van de aanzetten van de fly-over op de N391. Dat is in feite de nieuwe zuidelijke rijbaan van de N391 die over bijna 500 m een nieuw, zuidelijker tracé krijgt.

Tijdens de weekendafsluiting heeft men met name de in/uitvoegers die verlengd of verlegd moesten worden voorzien van puinbed en geasfalteerd. Ook de afrit vanuit het zuiden naar de N391 gaat nu een stukje over nieuw asfalt, met daarna een vrij krappe bocht en een vrij flinke helling naar beneden om weer op de oude afrit terecht te komen.

Verkeer vanaf de N391 richting het zuiden wordt onder het bestaande viaduct nu over de parallelweg geleid, vermoedelijk zodat de nieuwe vloeiende verbindingsboog voor deze relatie aangelegd kan worden.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » do 17 sep 2020, 8:42

Zandkosten lijken een flinke tegenvaller. Zo veel zand is er toch niet gebruikt lijkt mij. Misschien is het meer dan je denkt omdat men 1-2 meter aarde voor zand heeft vervangen.
https://www.dvhn.nl/drenthe/Fikse-tegen ... 19517.html

Ik vond de werkzaamheden ten noorden van de A37 verder dan verwacht en ten zuiden minder ver dan verwacht. Op sommige stukken ligt er al belijning op de nieuwe weg en op andere plekken ligt nog zand (niet eens puinverharding), zoals aan de zuidkant bij KP Holsloot. De afslag naar de N381 vanuit het zuiden loopt nu al via de nieuwe weghelft, maar het viaduct is nog in aanbouw, dus volledige omzetting gebeurt pas volgend jaar denk ik. Op een stukje aan de zuidkant rij je al over de nieuwe baan (als 1+1) waar de oude baan reeds gerenoveerd is (maar nog geen lijnen).

DantePippen
zandpaadje

Bericht door DantePippen » do 17 sep 2020, 9:30

Peter schreef:
do 17 sep 2020, 8:42
De afslag naar de N381 vanuit het zuiden loopt nu al via de nieuwe weghelft, maar het viaduct is nog in aanbouw, dus volledige omzetting gebeurt pas volgend jaar denk ik.
Volgens mij is het de bedoeling dat vanaf oktober de oude weghelft gerenoveerd wordt, dus dan zal het verkeer binnenkort al de nieuwe weghelft gebruiken.
Komend weekend is de N381 tussen Emmen en Noord-Sleen dicht. Ik denk dat de liggers van de viaduct dan geplaatst zullen worden, het beton van de pijlers is al een tijdje aan het uitharden. Dan is het nog een kwestie van aansluiten, asfalt erop en dan zal het inderdaad volgende maand omgezet kunnen worden.