[N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

hurricane
verkeersader

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door hurricane » zo 28 feb 2021, 13:49

Chris schreef: za 27 feb 2021, 17:08 Ik heb een video gemaakt van de N34 vanaf Hardenberg tot Emmen. Je ziet het in 2018 gereconstrueerde deel tot Coevorden, het nieuw verdubbelde deel tot Holsloot en de werkzaamheden bij Emmen-West.
Hele mooie video van weer een knap stukje autoweg :top:

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » do 04 mar 2021, 20:57

In januari is Heijmans Infra b.v. het contract gegund voor het aanbrengen van de bewegwijzering langs de nieuw verdubbelde delen van de N34. Nieuwe bewegwijzering zal dus in de loop van dit jaar langs de weg verschijnen. Het contract loopt van januari 2021 tot januari 2022.

Bron: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:NL:HTML en https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:NL:HTML
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » za 06 mar 2021, 11:18

Provincie Drenthe: Nieuwsbrief N34 #15, 5 maart 2021 schreef:Verdubbelde N34 Emmen-West tot aan Frieslandroute bijna gereed
Aannemer Dura Vermeer legt de laatste hand aan de werkzaamheden in de middenberm voor de verdubbeling van de N34 tussen Emmen-West en de aansluiting met de Frieslandroute (N381). Eind maart is de openstelling gepland van dit drie kilometer lange deel van de N34.

Om de verdubbeling te realiseren zijn twee viaducten gebouwd: Brinkmade (over de Slenerweg) en Staapharst (aansluiting met de Frieslandroute). Ter hoogte van viaduct Staapharst zijn nieuwe op- en afritten gebouwd. Daarnaast zijn de bestaande rotondes opnieuw geasfalteerd en voorzien van bypasses. Om de doorstroming te bevorderen zijn de opritten buiten de rotondes aangelegd.
Provincie Drenthe: Nieuwsbrief N34 #15, 5 maart 2021 schreef:Voortgang bouw knooppunt Emmen-West
Aannemer Van Spijker bouwt in rap tempo door aan knooppunt Emmen-West. Het knooppunt kent straks drie lagen. De begane grond is de aansluiting tussen de Rondweg Emmen naar de N34 in zuidelijke richting (Holsloot). Deze verbinding gaat straks onder de N34 door. Ook op de begane grond ligt de verbinding tussen Erm en Emmen voor lokaal verkeer met daarnaast een fietspad. De eerste verdieping van het knooppunt is de verdubbelde N34. De tweede verdieping is de fly-over en is de nieuwe verbinding vanuit noordelijke richting naar de Rondweg Emmen.

Bouw fly-over
De contouren van de fly-over zijn steeds meer zichtbaar. Deze bouwt de aannemer in drie delen. Medio mei is het tweede deel gereed. Verkeer op de N34 wordt daarna omgezet naar de (oude) rijbaan aan de oostkant (kant van Emmen). De aannemer heeft dan de ruimte om de laatste fase van het dek van de fly-over te bouwen.

Voortgang viaduct Ermerweg
Voor de verbinding tussen Emmen en Erm bouwt de aannemer het viaduct Ermerweg. De wapening in de bekisting voor het brugdek is onlangs aangebracht. Daarna stort de aannemer het beton, verwijderd de bekisting en wordt het brugdek afgewerkt. Dit viaduct is naar verwachting medio mei klaar. Verkeer richting Groningen rijdt dan van de Rondweg Emmen onder de Ermerweg door naar de oprit van de N34.

Gewijzigde verkeerssituatie onder viaduct Klinkmolen
Vanaf vrijdag 5 maart rijdt het verkeer van de N391 naar de N34 richting Coevorden onder een andere doorgang van het viaduct Klinkmolen. Hierdoor ontstaat ruimte om de wanden van de viaducten en de laatste fase van de fly-over te kunnen bouwen. Deze verkeerssituatie duurt tot medio mei.

Bekijk het filmpje voor een update vanaf de bouwplaats
Link
Bron: https://provincie-drenthe.email-provide ... 6rswtg7cv1

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » ma 08 mar 2021, 13:23

Eind maart 2+2 bij de N391 ? Ambitieus. Er ligt nog niet eens een eerste laag asfalt bij de N391 ri noord. Het stuk tussen de N391 en de N381 is wel bijna klaar. Alleen nog wat afrondende werkzaamheden in de middenberm. Invoegborden staan ook al bij de N381 (met tape afgestreept).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » ma 08 mar 2021, 13:27

Knooppunt Emmen-West is een ander project dan Emmen-West - Frieslandroute. Het laatstgenoemde project gaat deze maand dus open.

DantePippen
zandpaadje

Bericht door DantePippen » ma 08 mar 2021, 14:44

Ik kom er een paar keer in de week langs en daar wordt al weken niet meer gewerkt en het ziet er gewoon al uit als gereed. Misschien dat ze nog met 1 boutverbinding in de vangrail van de middenberm wachten omdat ze volgens planning hiervoor nou eenmaal tot eind deze maand hebben.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » ma 08 mar 2021, 20:01

Ze waren vandaag bezig met zo'n Cado ofzo vlak bij de N381. Zo'n massieve middengeleider. Maar zou er straks 2+2 open gaan op een klein stukje met 1+1 bij Emmen west ?. De uitvoerder heeft wel meer bedenkelijke ideeën over veiligheid voor tijdelijke situaties dus het kan...

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » ma 08 mar 2021, 20:15

Het verkeer zal bij Emmen-West voorlopig nog over 1 rijbaan worden geleid, ja. In ieder geval zolang de fly-over nog niet volledig is gestort. Er is nu 1 pijler uit de bekisting; nog 2 te gaan. Welke rijbaan beschikbaar blijft, hangt af van de volgorde van pijlerbouw.

Uit het geciteerde nieuwsbericht mask ik op dat de eerstvolgende pijler de meest oostelijke is, die dus in de middenberm van de N34 komt. Het verkeer kan dan blijven rijden op de huidige plek (bypass westelijk van de nieuwe westelijke rijbaan). Daarna wordt in mei het verkeer omgezet naar de gerenoveerde oostelijke rijbaan om het sluitstuk van de fly-over te maken. Als dat is gebeurd, kan de N34 in principe met 2x2 rijstroken opengesteld worden, lijkt me.

Gezien het huidige tempo zou ik voor de bouwvak een openstelling van de N34 met 2x2 rijstroken verwachten.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » ma 08 mar 2021, 20:30

Dat verwacht ik ook, maar of de tweede strook verderop in maart opengaat is wat anders. Zeker in zuidelijke richting is het raar. In noordelijke richting kan je de korte invoeger ex n391 opheffen door verkeer op de N34 de linkerbaan te laten houden.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 08 mar 2021, 22:31

. De uitvoerder heeft wel meer bedenkelijke ideeën over veiligheid voor tijdelijke situaties
Daar moet vanuit de overheid veel strakker toezicht op komen vind ik. Ik zie dat namelijk de laatste jaren wel vaker bij projecten.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 10 mar 2021, 10:08

De aanbesteding voor de aansluiting Klijndijk is gestart. De geraamde waarde is € 4 miljoen, de uitvoering gepland van 1 september 2021 t/m 1 juni 2022.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » wo 10 mar 2021, 19:47

Hèhè, eindelijk! Bij een informatieavond over de aansluiting Klijndijk in 2013 ging men nog uit van realisatie in 2015. Maar wegens protest vanuit de bevolking werden extra onderzoeken gedaan, een parallelle GOW aan het plan toegevoegd en rechtszaken gevoerd, tot in 2019 het bestemmingsplan onherroepelijk werd verklaard. En nu dus eindelijk de aanbesteding.

Afbeelding

Dit is trouwens het allerlaatste project in het volledig ongelijkvloers maken van de N34, het sluitstuk van de grote reconstructie door de provincies Drenthe en Overijssel die al in 2007 is begonnen. Tegen de tijd van oplevering heeft de reconstructie van de complete N34 dan dus 15 jaar geduurd.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » wo 10 mar 2021, 22:03

Lijkt me een goede oplossing. Zo is de Hoofdweg verlost van een groot deel van het verkeer, en is Emmen-Noord ook nog steeds prima bereikbaar via de verplaatste aansluiting.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 10 mar 2021, 22:22

^^ Blijft over: de rotonde bij Gieten en het kruispunt Witte Paal. (EDIT: dat kruispunt is ook uitgevoerd als een rotonde.)
Laatst gewijzigd door harry op do 11 mar 2021, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » do 11 mar 2021, 9:14

Rotonde Witte Paal, harry. ;)

Bij mijn weten was de afspraak met het Rijk bij de overdracht van de N34 in 2007 dat de weg een geheel ongelijkvloerse stroomweg moest worden. Voor VP Gieten was het onderdoor leggen van de N33 kennelijk genoeg, aangezien die in 2011 al is gerealiseerd.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » do 11 mar 2021, 11:23

Maar goed: het project wordt voortgezet met een viaduct over de rotonde Gieten en hopelijk meer stukken 2+2. Aan de zuidkant zal er hoogstens nog wat een de aansluiting op de N36 gebeuren, maar dat is een rijksweg natuurlijk (en een andere provincie).

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 11 mar 2021, 13:07

Kaaiman schreef: wo 10 mar 2021, 19:47 de grote reconstructie door de provincies Drenthe en Overijssel die al in 2007 is begonnen.
Peter schreef: do 11 mar 2021, 11:23 Aan de zuidkant zal er hoogstens nog wat een de aansluiting op de N36 gebeuren, maar dat is een rijksweg natuurlijk (en een andere provincie).
NOG een provincie? :)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » do 11 mar 2021, 18:09

...dan de provincie die nog bouwt en plant. Strikt genomen rommelt Overijssel ook nog aan de N34 natuurlijk ten westen van Ommen.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » wo 24 mar 2021, 21:21

Er is een suf stuk 2+2 open tussen de N381 en de VZPs. Vanuit de N391 moet je nog steeds met korte invoeger in een bocht invoegen in de ene strook van de N34 naar het noorden en dan wordt het 100 m verder 2 strooks 🥺

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » wo 24 mar 2021, 22:03

Hoe staat het met de concessie(s) voor nieuwe brandstofstations langs de N34?

https://www.dvhn.nl/drenthe/Tankstation ... 57083.html

Ik begreep dat de laatste restanten ervan nu zijn opgeruimd.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » do 25 mar 2021, 11:46

Nog niets van gehoord in de krant. Er zou bij Erm (N376) een faciliteit komen aan de op/afrit, maar ik denk niet dat er al een besluit of concessie is. Op de VZPs (tussen N381 en N391) komen ze niet terug. De enige tankgelegenheid in Drenthe, direct zichtbaar vanaf de N34 of binnen 500 m van de weg is nu die in Gieten (Shell). In Borger (N374) moet je eerst het dorp door en dat moet je weten. In Emmen kan het ook aan het einde van de N381. Ook 2 keer een extra kmtje

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 25 mar 2021, 12:12

^^ De Shell in Zuidlaren zit zo'n 600 meter van de afrit, maar die moet je eveneens ook maar net weten te vinden. De Brand Oil die iets noordelijker zat en anderhalve week geleden sloot, was vorig weekend al grotendeels gesloopt.

In Annen zit de Avia op 700 meter van de afrit, maar net als in Zuidlaren is dat niet heel problematisch. Je hoeft niet zoals in Borger of Odoorn het hele dorp door.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » wo 07 apr 2021, 22:20

Dronebeelden van het vorige maand opengestelde deel van de verdubbelde N34 bij Emmen:
Link

Geisterfahrer
woonerf

Bericht door Geisterfahrer » wo 07 apr 2021, 23:20

Mooi dat de N34 weer een stukje verder verdubbeld is. Nu de rest nog... ;)

Wel jammer dat de N381 tussen de N34 en de bebouwde kom van Emmen niet opgewaardeerd is. Het is zelfs een GOW-80, terwijl de N381 ten westen van de N34 een autoweg is. Het zou logisch zijn als de 2,3 kilometer tussen de N34 en Emmen dan ook als autoweg zou zijn ingericht. Zijn er nog plannen om daar iets aan te doen?

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » do 08 apr 2021, 8:38

Dat stukje N381 was oorspronkelijk autoweg, maar omdat het geen doorgaande functie in het netwerk heeft, is het gedegradeerd tot GOW. Anders zou dat wegvak verbreed moeten worden tot 8,90 m om volwaardige stroomweg te zijn en die kosten wil de provincie niet maken voor zo'n zijtakje.

Wel is nog niet zo lang geleden nog de gelijkvloerse oversteek Schietbaanweg verwijderd. Verkeer moet nu oversteken via een nieuwe verbinding onder de brug over het Oranjekanaal door.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » do 08 apr 2021, 8:45

Ik reed een paar weken geleden over dat staartje van de N381, maar echt heel druk was het er niet. Goed het was geen spitstijd, maar ik kan me niet voorstellen dat het tijdens de spits wel vol zit. En aangezien het maar een kort stukje is, lijkt het me geen groot probleem als je een paar kilometer achter iemand zit die je niet kan inhalen etc. Verdubbeling lijkt me dan ook niet noodzakelijk, dan kan men het geld beter in andere projecten stoppen zoals (wat mij betreft) hier en daar wat inhaalstroken op de N34.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » do 08 apr 2021, 9:15

Er ligt (denk ik) minder dan 2 km van de N381 aan de Emmense kant van de N34 Bubeko en gaat dan over in Vmax 50, waar de snelheid bij de N34 er volledig uit is door de rotondes. Autoweg Vmax 100 heeft dan weinig waarde, aannemende dat je 500 m voor de komgrens dan toch al terug moet naar 70 of 80. Een verdubbeling voor capaciteit heeft ook niet zoveel zin daar het kruispunt in Emmen maatgevend is (en het dan eerst 3 keer zo druk moet worden). De N381 zal wel iets drukker worden als de afslag Emmen-Noord naar het noorden verschoven wordt denk ik. Nu is die route korter (50% Vmax 50 - 50% Vmax 80) en ongeveer even snel richting Gieten dan via de N381.

Grappig (of geldverspillend) is dat men het tweede viaduct van de N34 over de N381 ook geschikt gemaakt heeft voor 2+2 (of een veel grotere kluifrotonde). Nu ligt er een onderdoorgang leeg bij. Zou men een klaverblad voor mogelijk blijven houden als de N381 naar Beilen ooit verdubbeld wordt (op Friese wijze)

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » do 08 apr 2021, 9:32

De N381 is nu al de snelste route van Beilen naar Holsloot en Zwartemeer. Sinds de opwaardering van het Friese deel is het een interessante route tussen het noorden en delen van Duitsland. Verdubbeling van de N381 westelijk van de N34 en stroomlijning van de route naar de A37 lijkt me zeer nuttig. Dat laatste ontlast ook de N376 langs Sleen van sluipverkeer.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » do 08 apr 2021, 19:28

Peter schreef:Grappig (of geldverspillend) is dat men het tweede viaduct van de N34 over de N381 ook geschikt gemaakt heeft voor 2+2 (of een veel grotere kluifrotonde). Nu ligt er een onderdoorgang leeg bij. Zou men een klaverblad voor mogelijk blijven houden als de N381 naar Beilen ooit verdubbeld wordt (op Friese wijze)
Dat viaduct was überhaupt niet nodig geweest als de afstreping gewoon wat naar voren was gehaald. Maar ik vermoed dat rekening is gehouden met een klaverblad zonder rangeerbanen. Ook die overdreven lange verbindingswegen aan de zuidzijde van die aansluiting zouden wel eens zo aangelegd kunnen zijn dat bij ombouw tot klaverblad de puntstukken hetzelfde kunnen blijven.

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » za 10 apr 2021, 12:34

De Hunebed Highway borden worden (m.i. niet geheel verrassend) aardig gestolen. Sinds het plaatsen in 2018 zijn er 70 verdwenen.

Link