En andere rijkswegen waar het toevallig goed uitkomt.
Zie N2, N3, N7, N11, N18, N31, N32, N33, N46, N50.
Moderator: Moderatoren
En andere rijkswegen waar het toevallig goed uitkomt.
Dat klopt niet helemaal. Nba is al in 2008 als standaard verklaard voor rijksautowegen en -autosnelwegen en ook in 2008 is Nba verwerkt in meer overkoepelende richtlijnen. Strikt genomen bestaat Nba dus niet meer. Aldus de Wegenwiki:
In maart 2008 heeft de directie van Rijkswaterstaat besloten om het nieuwe systeem in te voeren op de rijks-stroomwegen (autowegen en autosnelwegen in beheer van Rijkswaterstaat), waarna is gewerkt aan het opstellen van een nieuwe richtlijn, die de bestaande Richtlijn bewegwijzering buiten gebruik stelt. Intern was deze richtlijn sinds 2008 bindend verklaard aan de directies, waarna op 8 oktober 2012 de richtlijn ook voor externen beschikbaar is gekomen. De richtlijn is verkrijgbaar bij het CROW[1], met de titel 'ROA-bewegwijzering 2012'. Inmiddels is deze overgenomen in publicatie 322 "Richtlijn bewegwijzering 2014".
Zie ook de N307 Westfrisiaweg...
Ik heb altijd gedacht dat er een gelijkvloerse oversteek lag. En dat men die heeft vervangen door er een onderdoorgang naast te bouwen, waardoor de N34 even een slinger moest maken.Kaaiman schreef: ↑do 20 mei 2021, 9:27 Bij Eext, precies waar de voor/na van VP Gieten in beeld komt, zie je links een nogal brede berm. Hier was oorspronkelijk een Staphorstkruispunt gepland, net als verderop bij Annen. Pas tijdens de aanleg van Eext - Zuidlaren werd besloten om de aansluiting Annen ongelijkvloers te maken (en aansluiting Eext kennelijk te schrappen)
Het valt niet uit te sluiten dat er een provisorium gelegen heeft. Er kan wel 10 jaar verschil zitten in de opéénvolgende plaatjes. Vooral in tijden dat het snel ging in de infrastructuur (eind jaren '60) heb je soms het gevoel dat de topografische dienst wat ontwikkeling gemist heeft.Topotijdreis laat niet zo'n oversteek zien.
Of alleen een oversteek, wel met gescheiden rijbanen (zoals die militaire oversteek).
Het asfalt lag aan beide kanten van de tunnel, zoals op sommige topokaarten nog te zien is.Kaaiman schreef: ↑do 20 mei 2021, 22:15 Het ongebruikte asfalt dat Harry zich herinnert, kan twee gronden hebben: ofwel de oorspronkelijke rijbaan uit 1962, van het voorlopige einde van de rijksweg op de Annerweg, ofwel het verlegde voorlopige einde tijdens de doortrekking naar Zuidlaren, om plaats te maken voor de werkzaamheden van de doortrekking.
En jij denkt dat een journalist rijbanen bedoelt als hij of zij rijbanen schrijft?
Net ten noorden van VP Gieten lag een oversteek die aan de noordkant nog steeds in de klinkerverharding en uitbuiging te zien is. Die is vervangen door die rare golfplaten onderdoorgang bij Eext. De weg tussen Eext en Annen is ook tunnelachtig en staat scheef op de N34. Ik neem aan dat er nooit een scheve gelijkvloerse kruising heeft gelegen.harry schreef: ↑do 20 mei 2021, 12:56Ik heb altijd gedacht dat er een gelijkvloerse oversteek lag. En dat men die heeft vervangen door er een onderdoorgang naast te bouwen, waardoor de N34 even een slinger moest maken.Kaaiman schreef: ↑do 20 mei 2021, 9:27 Bij Eext, precies waar de voor/na van VP Gieten in beeld komt, zie je links een nogal brede berm. Hier was oorspronkelijk een Staphorstkruispunt gepland, net als verderop bij Annen. Pas tijdens de aanleg van Eext - Zuidlaren werd besloten om de aansluiting Annen ongelijkvloers te maken (en aansluiting Eext kennelijk te schrappen)
De brede berm (ik weet nog goed dat daar nog jarenlang asfalt heeft gelegen) is dan dus de oude N34 en niet een deel van een Staphorstkruispunt.
Ik weet niet waar ik deze informatie vandaan heb. Ik "weet" dit als sinds de vroeger jaren 1970.
Ik herinner me dat mensen destijds zeiden dat die tunnel bij Eext "vroeger" een "gevaarlijke oversteekplaats" was.
Topotijdreis laat niet zo'n oversteek zien. Wel bij de tunnel even ten zuiden hiervan, dus misschien waren mijn informanten in de war.
Twitter @ProvDrenthe, 26-05-2021 schreef:Mijlpaal knooppunt Emmen-West: de nieuwe oprit van de Rondweg Emmen naar de N34 richting Odoorn/Groningen is gister opengesteld voor verkeerPijl omlaag! Ook parkeerplaats Westerveld is weer open. De 650 meter lange oprit betekent een volgende stap in de realisatie van knooppunt Emmen-West
Twitter @ProvDrenthe, 26-05-2021 schreef:opengesteld voor verkeerPijl omlaag!
Knooppunt De Maten zou wel geschikt zijn
Daar zal men toch bezwaar tegen maken omdat het
Er bestaat geen afrit De Punt.Geisterfahrer schreef: ↑za 29 mei 2021, 23:23 De N34 begint opDe Punt, vlakbij de gelijknamige afrit.