[N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

[N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Mark » di 19 sep 2006, 16:12

We moeten eraan geloven, de Hartelbrug gaat 3 weekeinden dicht voor onderhoud. En dat is hard nodig. De portalen hebben flinke roestplekken evenals de lichtmasten. Ook de rijstrooksignalering zelf is aardig afgetakeld, en de belijning is ook nog maar net te zien. Ook het krantje van de Gemeente Spijkenisse heeft hierover een stukje:

Afbeelding

Externe link: http://www.hartelbotlek.nl

GE: 51°51'55.73"N 4°18'32.27"E
Laatst gewijzigd door Mark op di 19 sep 2006, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » di 19 sep 2006, 16:18

Er staan trouwens ook aardige foto's op van de Hartelbrug.

Let op het verkeerlicht voor de meest linkse rijstrook op de foto in de header van de startpagina...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » di 19 sep 2006, 16:58

Dat wordt een feest op de weg tussen Spijkenisse en Hoogvliet/Rotterdam.

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » do 21 sep 2006, 0:42

Mijn scooter doet het prima ;)

BTW weet iemand wanneer de botlekbrug wordt vervangen door een nieuwe.? Er schijnt een nieuwe brug te komen die hoger is en uit 2 hefgedeeltes zou gaan bestaan(zoals de spijkenisserbrug).
Of is dit plan weer in de ijskast geplaatst?
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » do 21 sep 2006, 8:38

2015 :cry: :cry:

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » do 21 sep 2006, 22:03

Mark schreef:2015 :cry: :cry:
Seieus?
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » do 21 sep 2006, 22:04

Serieus, binnen enkele maanden zal de doorstroming op afrit 16 verbeterd worden (dynamische panelen etc.) maar de nieuwe Botlekbrug laat op zich wachten.....

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » do 21 sep 2006, 22:31

Ik dacht dat in 2008 aan de bouw begonnen werd, maar 2015 is wel heel erg ver weg.
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » za 30 sep 2006, 20:15

Wel, de N218 was dus dicht dit weekend. Uitgerekend vandaag moest ik naar Spijkenisse.
Ik kwam 'binnendoor' (via de dijken via Rhoon en Poortugaal). O pde Aveling stond al een file voor de VRI linksaf richting N492/Spijkenisse. Met een licht dat 5 minuten rood bleef en telkens 2 auto's doorliet. We zijn rechtdoor gereden, Hoogvliet in, gekeerd, en daar aangesloten. Dat ging iets sneller, hoewle niet veel. Van 3 kanten stond het vekreer muurvast, mede veroorzaakt door het feit dat er maar 1 rijstrook open was richting Spijkenisse.
Eenmaal in Spijkenisse: De chaos richting Hoogvliet was nog groter: Al in Hoogvliet stonden er files, over de Spijkenisserbrug, tot ver voorbij het eerste kruispunt, en er zat niet veel beweging in. De terugreis heb ik maar gedaan via het veer Hekelingen/Nieuw-Beijerland via de N217 en A29, gelukkig was er maar weinig verkeer dat deze route nam. Maar te meer is vandaag aangetoond dat Spijkenisse een grote planologische blunder is (eerst bouwen dan wegen aanleggen die er toch niet komen).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » za 30 sep 2006, 20:29

Ja ik hoorde het van mijn vader dat het 1 bende was. Ook ging de Spijkenissebrug nog gewoon vrolijk open :roll:

Overigens heeft Spijkenisse nu geloof ik een bouwstop, er komen geen nieuwe woningen erbij tot de situatie is verbeterd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » za 30 sep 2006, 20:38

Mark schreef:... er komen geen nieuwe woningen erbij tot de situatie is verbeterd.
Nooit dus.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » za 30 sep 2006, 20:51

Inderdaad, dat dacht ik ook... :(

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » zo 01 okt 2006, 2:23

Vanmiddag stond het idd weer lekker vast, ff naar het winkelcentrumpje om boodschappen te doen, nou doordat de aveling muurvast stond kon ik dus ook niet rechtdoor :(, natuurlijk stond de brug weer omhoog :(

Ik ging eens kijken afgelopen avond rond 21:00 en schoot de volgende prentjes met mijn mobieltje zodat jullie een impressie kunnen krijgen van de werkzaamheden al daar :lol: :
Afbeelding
Afbeelding

Op de bouwlampen en die vrachtwagen na weinig verandering, maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik daar weinig kom.
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 01 okt 2006, 10:28

Heel misschien dat ik vandaag even langsfietst, kijken of er al wat dingen veranderd zijn.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 01 okt 2006, 11:07

Op foto's van overdag zie je meer. Maar die 'avondfoto's' vind ik ook wat hebben. het ziet er spooky uit zonder de verlichting. Desondanks valt er nog genoeg te zien.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 01 okt 2006, 15:39

Ik ben dus vanochtend even wezen kijken. Er is nog niet veel bijzonders te zijn, ze waren allemaal aan het werk met kabels, waarschijnelijk voor de verlichting, want er zijn al aardig wat nieuwe lantaarns geplaatst (welk type laat ik over aan de kenners :))

Het ZIPje met de foto's:

http://home.planet.nl/~meer2360/hartelbrugdeel1.zip

Volgende weekend hopelijk weer kijken :)

BTW: In het archief ook de foto's van de N493.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » zo 01 okt 2006, 17:43

1875: Belijning was te duur.
1882: Heb je voor deze foto met één been over de rand gehangen? ;)
1884: Ook hier slaat de drempelterreur genadeloos toe.
1890: Ontzettend lelijk die windmolens.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 01 okt 2006, 18:12

Leukse serie, Mark!
Frits schreef:1875: Belijning was te duur.
Die heeft er ooit wel gelegen. Door het toenemdende (hardrijdende)sluipverkeer van Spijkenisse naar Geervliet (deze weg dus), is-ie in de spits verboden toegang, met een reconstructie zeker de belijning weggehaald.
1884: Ook hier slaat de drempelterreur genadeloos toe.
Hier komt het fietspad naast de N218/Hartelbrug 'beneden uit'. het is een steile klim/afdaling, dus het zou wel prettig zijn als het verkeer wat langzamer rijdt op deze (onoverzichtelijke) kruising, voordat er weer een fietser zich vergist in de helling en hard de weg op komt zeilen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 01 okt 2006, 18:14

Palance schreef:Hier komt het fietspad naast de N218/Hartelbrug 'beneden uit'. het is een steile klim/afdaling, dus het zou wel prettig zijn als het verkeer wat langzamer rijdt op deze (onoverzichtelijke) kruising, voordat er weer een fietser zich vergist in de helling en hard de weg op komt zeilen.
Kan natuurlijk ook worden opgelost door een paar hekken, waardoor de fietser gedwongen wordt zich aan te passen.
Maar ja, dat laatste schijnt in Nederland niet te hoeven... :roll:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 01 okt 2006, 18:24

Hoeft ook niet: Die drempel is niet hoog. Daarnaast wordt er meestal toch wel langzaam gereden omdat de volgende afslag het crematorium is.

Hekken staan er overigens niet omdat er ook auto's naarboven kunnen. Hulpdiensten bij files bijvoorbeeld of werkverkeer.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » zo 01 okt 2006, 18:25

haha, in 1875 was belijning nog te duur, maar in 1884 bleken drempels al redelijk goedkoop te zijn. :P
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 01 okt 2006, 18:40

Palance schreef:Hoeft ook niet: Die drempel is niet hoog. Daarnaast wordt er meestal toch wel langzaam gereden omdat de volgende afslag het crematorium is.
Die snap ik niet.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 01 okt 2006, 18:47

Enerzijds: De drempel is niet hoog (dat lijkt wel zo op de foto, maar is niet zo).
Anderzijds: Er wordt toch wel langzaam gereden over het algemeen vanwege het crematorium.

(Ik moet toch eens afleren in telegramstijl te schrijven)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 01 okt 2006, 19:17

Palance schreef:Leukse serie, Mark!
Bedankt ;)
met een reconstructie zeker de belijning weggehaald.
Dat was geloof ik in 2004.

-
Die drempel is echt helemaal niet steil, het is meer een soort bobbel in de weg., en zoals Erwin al zegt, vanwege de begraafplaats/crematorium vlakbij is het niet echt handig een grote drempel neer te leggen. En er zijn geen hekken op dat fietspad naar boven omdat er voertuigen bij de Hartelkering moeten kunnen komen (de toegang is enkel via helemaal onderaan of via het fietspad).

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » zo 01 okt 2006, 20:31

Ik ben ook ff wezen kijken op de scooter en ik had voor de gelegenheid mijn canon 350d eens meegenomen en wat prentjes geschoten.

Ik heb ze wat geresized en online gezet:

Klik hier

Ik kan maar niet begrijpen waarom ze de spijkernisserbrug openen voor de pleziervaart!!.
Als het nou beroepsvaart is, maar dit slaat als een l*l op een drumstel met k*tmuziek, schande!!!
Laatst gewijzigd door Meneer de Boden op ma 02 okt 2006, 0:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 01 okt 2006, 20:43

Mooie foto's, van hoelaat waren die? Ik was er rond half 12, en ik zag de brug ook licht omhoog gaan, en dat is meestal pleziervaart.

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » zo 01 okt 2006, 20:48

Dat was rond een uur of half 3.
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » di 03 okt 2006, 13:52

Dat wordt komend weekende leuk: De RET gaat actie voeren. De kans is groot dat het het weekend gratis OV wordt, maar als de directie dat niet wil, gaat de boel 48 uur plat. Daar gaat nog een alternatief om Spijkenisse filevrij uit te komen (metro). Dat wordt dan héééééél druk op de N492 :evil:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » di 03 okt 2006, 15:21

Really? Dan mogen ze wel beginnen met posters ophangen dat je fiets moet nemen :evil: :twisted:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 05 okt 2006, 17:42

Geen gratis OV, geen staking. Blijft over; de chaos door de afgesloten N218.
nu.nl schreef:Bonden en directie RET sluiten akkoord

ROTTERDAM - De directie van openbaarvervoerbedrijf RET en de vakbonden Abvakabo FNV, CNV Publieke Zaak en VOR zijn het donderdag eens geworden over een nieuwe cao. "We hebben een onderhandelaarsakkoord bereikt", aldus een woordvoerder van de RET. De eerder door de gezamenlijke vakbonden aangekondigde publieksvriendelijke acties zijn daarmee van de baan.

De directie RET is tevreden over het resultaat. Per 1 januari verandert de vervoerder van een gemeentebedrijf in een zelfstandige NV. Alle 3000 werknemers worden ontslagen en komen opnieuw in dienst van het nieuwe bedrijf. "Het is goed dat we nu een cao hebben. De mensen moeten weten waar ze aan toe zijn", zei directeur Pedro Peters. "Zij hebben nu de beste cao in openbaarvervoerland."




Garantie

Ook de vakorganisaties zijn zeer tevreden. "We hebben een goed resultaat bereikt", zei Karel de Buijzer van Abvakabo FNV. De drie vakorganisaties leggen het akkoord woensdag voor aan de leden. Na de verzelfstandiging van het bedrijf gaan de arbeidsvoorwaarden één op één over naar de cao van de nieuwe RET. De werknemers hebben een werkgelegenheidsgarantie van tien jaar.

Ook bij een overgang naar een mogelijke nieuwe werkgever, na de openbare aanbestedingen over enkele jaren, behoudt het personeel dezelfde primaire arbeidsvoorwaarden als salaris, verlof en arbeidsduur.

Struikelpunt

De vakbonden en de directie hebben het afgelopen weekeinde, dinsdag tot middernacht en donderdag 'moeilijke en intensieve gesprekken' gevoerd. Eén struikelpunt bleef over, aldus Peters. De vakbonden wilden een inkomensgarantie tot aan het pensioen. De directeur zei: "Die kunnen wij niet geven. Daarover zouden we het nooit eens kunnen worden."

De directie wist de bonden te overtuigen. De wet regelt dat werknemers bij het overgaan van het ene naar het andere bedrijf hetzelfde inkomen behouden, legt Peters uit. "Mocht de wet veranderen en die zekerheid wegvallen, gaan wij opnieuw met de vakbonden om tafel", verzekert hij.

Werknemers van de RET legden bijna twee weken geleden het werk voor 24 uur neer. Daarvoor hadden zij al enkele keren wilde acties gehouden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie