[N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Fotoserie deel 2

Bericht door Mark » zo 08 okt 2006, 12:54

Het 2de weekend van de afsluiting, en ook de 2de fotoserie. Inmiddels zijn de meeste portalen en hun signalering vervangen (LED systemen), evenals de 'verkeerslichten' voor de beweegbare gedeeltes. Op afrit 16 en het talud zelf staan nog oude (lantaarn)palen. Ook moest je nu op de rijbaan zelf fietsen (ja ik was op de fiets deze keer) ipv de fietsstrook, waarboven inmiddels ook signalering hangt, met oog op de verbreding.

Afbeelding

Enfin, klik op het plaatje voor de foto's :).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 08 okt 2006, 14:03

Het werd tijd dat de signalering op die brug eens vervangen werd. Ziet er goed uit, Mark!
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 08 okt 2006, 14:41

Ik hoop dat ze ook in het laatste weekend gaan asfalteren, want het asfalt ligt er ook niet meer best bij.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » zo 08 okt 2006, 16:17

Mooie foto's.
De autogordel: een band voor het leven.

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » di 10 okt 2006, 23:32

Verkeerschaos voor Spijkenisserbrug

De Spijkenisserbrug is dinsdagmiddag en -avond urenlang afgesloten geweest na een ongeluk. Een 44-jarige motorrijder was tegen een slagboom van de brug gebotst. Hij raakte zwaargewond.


Het slachtoffer uit Spijkenisse was gaan rijden, toen de eerste slagboom openging, maar had waarschijnlijk niet gezien dat de tweede slagboom dicht was. Waarom dat was, is nog onduidelijk. Door het ongeluk ontstond een verkeerschaos. De Spijkenisserbrug was urenlang gestremd. Pas in de loop van de avond werd de brug vrijgegeven.
Bron: RTV Rijnmond


En heel Hoogvliet stond shockig klem, zelfs met de scooter was er moeilijk door te komen :o
Nou, als dat afgelopen weekend(of aankomende weekend) zou zijn gebeurt had je een ramp :(
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 11 okt 2006, 7:22

Ah, dat was het dus. Weer een ongeval sinds die op afstand wordt bestuurd.

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » wo 11 okt 2006, 18:03

Het gaat wel erg vaak mis de laatste tijd met die brug en daarmee bedoel ik ook minder ernstige incidenten. Het komt met regelmaat voor dat de bomen weigeren, dat de brug niet omhoog of omlaag gaat. Deze brug doet mij een beetje denken aan die ene film van Dick Maas, "De Lift"

En dan te bedenken dat de good old botlekbrug zelden problemen heeft, maar die brug is dan ook oerdegelijk gebouwd en ik denk dat zelfs slopen een probleem gaat vormen, zo stevig is die brug.
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 13 okt 2006, 18:09

AD schreef:Motorongeluk is druppel

SPIJKENISSE - De grens is bereikt voor verschillende raadsleden in Spijkenisse. Ze eisen een lijst met alle ongevallen die zijn gebeurd sinds Rijkswaterstaat heeft besloten de brugwachter van de Spijkenisserbrug te halen.

Een kilometerslange file na een ongeluk op de Spijkenisserbrug. Het ongeval van dinsdagavond was het zoveelste waardoor veel mensen urenlang werden opgehouden. Voor verschillende raadsleden vormt het de aanleiding om een registratie van alle ongevallen te eisen die zijn gebeurd sinds het vertrek van de brugwachter. De brug wordt nu op afstand vanuit een verkeerscentrale in Rhoon bediend.

GroenLinks, de Lijst Pim Fortuyn en de ChristenUnie/SGP eisen alle informatie over het meest recente ongeluk en een antwoord op de vraag of het gevoel klopt dat er vaker ongelukken gebeuren, nu de brugwachter niet meer kan ingrijpen. Treedt de alarminstallatie voor de brugheffing in werking, dan kunnen de slagbomen niet meer omhoog worden gehaald. De brugwachter had die mogelijkheid wel.

Wethouder Christel Mourik heeft de raad beloofd een ongevallenlijst op te vragen. Ze hoopt zo snel mogelijk uitsluitsel te krijgen van Rijkswaterstaat over de toedracht van het ongeval van dinsdag.

Daarbij passeerde een motorrijder wel de eerste slagboom op de brug maar botste op de volgende. De man, een 44-jarige Spijkenisser, ligt met kneuzingen in de borststreek in het Erasmus Medisch Centrum. Volgens de politie is hij aanspreekbaar. De politie is nog bezig met het onderzoek hoe het ongeluk kon gebeuren.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 13 okt 2006, 18:19

Dat krijg je er nou van als je teveel wilt bezuinigen... :roll:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » vr 13 okt 2006, 18:58

Der zal wel eerst een dooie moeten vallen gaan ze wat doen :? :? :evil:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » vr 13 okt 2006, 19:55

Mark schreef:Der zal wel eerst een dooie moeten vallen gaan ze wat doen :? :? :evil:
Dat is nog nooit anders geweest. Preventief handelen kent men niet...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » vr 13 okt 2006, 23:22

Er had allang een tunnel moeten liggen, dan had je dit soort gezeik niet.
Maarja, het mag natuurlijk niks kosten. Spijkenisse heeft het geld niet, Rotterdam vindt niet dat .......... enzo bla bla bla. (hier ga ik dus geen nutteloze discussie over voeren, tis alleen mijn mening en die telt niet)

Maar goed, wellicht een idee om de brugwachter gewoon weer terug te plaatsen.
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Bericht door Wally » za 14 okt 2006, 10:48

Het terugkeren van een brugwachter lijkt mij op dit moment voorbarig, zolang de oorzaak nog niet duidelijk is.
Als het een kwestie is van het negeren van roodlicht is het heel simpel: eigen schuld.
Als de technische installatie niet goed functioneert moet deze met spoed aangepast worden.
Er zijn in Nederland veel meer bruggen die op afstand bediend worden, hierbij kan de slagboom ook niet meer apart bediend worden en dat gaat in bijna alle gevallen goed. Voor zover ik hier persoonlijk berichten over heb gehoord (1 of 2) betreft het het negeren van het rode licht.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » za 14 okt 2006, 11:19

Euh Wally, die brug is ook al eens eerder spontaan omhoog gegaan. Er zijn nu eenmaal sinds die brugwachter weg is, gewoonweg meer vreemde dingen gebeurt. De Spijkenissebrug is een vakwerkbrug, met in totaal 6 heftorens en 2 beweegbare gedeeltes. Zo'n ding kan je toch niet achter een schermpje bedienen :wtf:

@ Meneer de Boden: De wijsneuzen in Den Haag hebben gezegt dat Spijkenisse niet belangrijk genoeg is (ook voor wat betreft de A4 zuid). :roll:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » za 14 okt 2006, 13:16

De Spijkenisserbrug heeft inderdaad al heel veel vreemde kuren gehad de laatste tijd a la "De Lift".

Typerend is dat veel mensen in mijn omgeving die er dinsdag last van hadden , allemaal klaagden over de 4-zuid (of beter: het ontbreken ervan). Blijkbaar zijn die vage plannen toch bekender dan ik dacht. Nou moet er nog iemand wat mee gaan doen dus.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Bericht door Wally » za 14 okt 2006, 15:06

Mark schreef:Euh Wally, die brug is ook al eens eerder spontaan omhoog gegaan. Er zijn nu eenmaal sinds die brugwachter weg is, gewoonweg meer vreemde dingen gebeurt. De Spijkenissebrug is een vakwerkbrug, met in totaal 6 heftorens en 2 beweegbare gedeeltes. Zo'n ding kan je toch niet achter een schermpje bedienen
Vraag is natuurlijk of die vreemde dingen te maken hebben met de gevolgen van ombouw naar bediening op afstand. Wellicht zijn dit op zichzelf staande ouderdomsverschijnselen. Ook met een brugwachter ter plaatse zou de brug spontaan omhoog kunnen komen.

Verder ziet een brugwachter vanuit het bedieningsgebouw waarschijnlijk ook niet alles (blinde hoeken) alhoewel ik niet precies de situatie daar ken. In dat geval zullen ook camera's gebruikt worden.

Met de tegenwoordige hulpmiddelen als camera's, detectielussen e.d. zie ik de meerwaarde van een brugwachter ter plaatse eigenlijk niet. Zolang de technische installatie maar goed functioneerd.

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » za 14 okt 2006, 19:06

Nou, mij hoor je ook niet zeggen dat de brugwachter permanent terug moet.

Maar het is misschien een idee om er tijdelijk iemand neer te zetten totdat het bedienen op afstand zonder problemen werkt.
De taak van de (voorlopige) brugwachter is dan ook niet het bedienen van de brug, maar ingrijpen als het nodig is.

Het doet mij een beetje denken aan "de Measlantkering" in de nieuwe waterweg. Deze bleek ook veel minder betrouwbaar te zijn dan werd gedacht.

Om ff op de hartelbrug terug te komen.
Als het straks droog is en blijft ben ik van plan om samen met de eos350d en mijn scooter eens een paar foto's te schieten. Maar dit onder voorbehoud van het weer. Er komt toch geen ene reet op de tv, dus ik heb wel wat tijd over.
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » za 14 okt 2006, 19:48

Uiteraard ga ik morgen ook weer even kijken :)

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » za 14 okt 2006, 23:22

Afbeelding
klik op de afbeelding om de avond foto's te bekijken

Tijd dat ik maar eens een echte camera gaat kopen :P (had geen statief bij me helaas)
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 15 okt 2006, 0:03

Mooie foto's :D Mooie egale verlichting die nieuwe lantaarnpalen 8-)

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 15 okt 2006, 11:27

Zijn die randen van signalering altijd reflecterend?

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » zo 15 okt 2006, 13:33

Dat viel mij ook al op en alleen die randen, de rest reflecteerd veel minder.
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 15 okt 2006, 17:00

http://home.planet.nl/~meer2360/hartelb ... ndeel3.zip

De laatste serie foto's. Niet veel veranderingen. Have fun!

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Bericht door Meneer de Boden » ma 16 okt 2006, 1:33

Ook ik heb vanmiddag nog een paar plaatjes geschoten met de eos350d.
Aangezien er weinig veranderingen zijn ben ik een stukje verder gereden op de scooter en heb ook wat foto's in den Briel gemaakt en van een bascule brug van de Rozenburgse sluis.

klik hier

@mark:
Er zitten hele mooie foto's tussen, jij kan mij nog wat leren denk ik :)
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » ma 16 okt 2006, 7:19

Dat zijn ook mooie foto's. Ook leuk zijn de foto's uit Brielle ;)
Er zitten hele mooie foto's tussen, jij kan mij nog wat leren denk ik
Denk andersom ook :P

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N218: Werkzaamheden Hartelbrug gaan beginnen

Bericht door Palance » di 04 dec 2007, 14:46

*stof*

Ik heb vandaag wat foto's gemaakt van de nieuwe werkende signalering op de Hartelbrug. De rechterrijstrook was dicht, zonder enige aanwijsbare reden. Dit is overigens een bijzonder situatie, omdat de linkerrijstrook de spitstrook is en als de signalering werkt, dan is die dus afgekruisd.
Met de vreemd situatie dat het net lijkt alsof je aan het einde niet rechtsaf kan/mag de A15 op, terwijl dat gewoon kon.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: N218: Werkzaamheden Hartelbrug gaan beginnen

Bericht door boe! » di 04 dec 2007, 20:19

Op de laatste foto hadden natuurlijk twee groene pijlen getoond moeten worden.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: N218: Werkzaamheden Hartelbrug gaan beginnen

Bericht door Frits » di 04 dec 2007, 21:08

Ik denk zelfs drie als je dat zo ziet. Alleen hangt er voor de rechter rijstrook geen groene pijl aan het portaal.
De autogordel: een band voor het leven.

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Re: N218: Werkzaamheden Hartelbrug gaan beginnen

Bericht door Wally » di 04 dec 2007, 22:00

Die situatie op het einde is zowiezo al niet optimaal wat betreft voorsorteervakken, ik vraag me af of die laatste signalering dan wel handig is.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: N218: Werkzaamheden Hartelbrug gaan beginnen

Bericht door Mark » di 04 dec 2007, 23:13

Wel in de normale situatie, namelijk als de wisselstrook voor de andere kant open is.

Plaats reactie