[N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

[N218] Reconstructie Stenen Baakplein

Bericht door Dweep » zo 29 nov 2015, 2:07

Havenbedrijf Rotterdam werkt met RPS aan snellere en veiligere N218

De belangrijke toevoerroute vanuit Oostvoorne naar de Tweede Maasvlakte gaat op de schop. Het gaat om de provinciale weg N218 tussen de A15 (Hartelcorridor) en de aansluiting op de N15 (Brielse Meer) ten zuiden van het Hartelkanaal. Havenbedrijf Rotterdam wil met een ongelijkvloerse kruising, aangepast wegontwerp en slimme verkeersregelinstallatie een veiligere verkeerssituatie met een betere doorstroming realiseren.

Zie ook:
http://www.rps.nl/nieuws/havenbedrijf-r ... K9l.mailto

Het betreft dus de kruising net voor de ongelijkvloerse kruising N15/N218 (ook bekend als Stenen Baakplein).
https://www.google.nl/maps/@51.9317677, ... ,16z?hl=nl
Laatst gewijzigd door Mark op zo 29 nov 2015, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel wat compacter gemaakt.
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N218] ongelijkvloers maken Bij Stenen Baakplein

Bericht door Attietattie » zo 29 nov 2015, 2:54

Dweep schreef:Het betreft dus de kruising net voor de ongelijkvloerse kruising N15 A15/N218 (ook bekend als Stenen Baakplein).
:top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N218] ongelijkvloers maken Bij Stenen Baakplein

Bericht door Mark » zo 29 nov 2015, 8:55

Verbeteringen aan de N218 met een ongelijkvloerse kruising. Ik moet nog even de slaap uit m'n ogen wrijven geloof ik. :oh-no:

Maar goede zaak dat deze kruising aangepast gaat worden, de huidige is relatief onveilig. En het wordt de eerste ongelijkvloerse aansluiting op de N218 :).

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N218] ongelijkvloers maken Bij Stenen Baakplein

Bericht door RSK » zo 29 nov 2015, 10:01

Valt de Provincie daarmee niet van zijn geloof? Het credo was toch "geen ongelijkvloerse aansluitingen in GOW's"? Laat dit dan alsjeblieft een precedent van ongekend formaat worden. :honger:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N218] ongelijkvloers maken Bij Stenen Baakplein

Bericht door Kaaiman » zo 29 nov 2015, 11:26

Wat een rare aansluiting. Vanaf de Afsluitdam kun je niet naar de Maasvlakte, alleen naar Europoort.

Edit: Oh wacht, dan moet je natuurlijk via die extra aansluiting op de Beerweg. Ik heb niks gezegd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21942
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N218] ongelijkvloers maken Bij Stenen Baakplein

Bericht door Wouter N14 » zo 29 nov 2015, 13:19

RSK schreef:Valt de Provincie daarmee niet van zijn geloof?
Het kan zomaar zijn dat het Havenbedrijf daar wegbeheerder is.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N218] ongelijkvloers maken Bij Stenen Baakplein

Bericht door RSK » zo 29 nov 2015, 14:01

^^ Volgens de Wegenwiki is dat niet aan de orde.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N218] ongelijkvloers maken Bij Stenen Baakplein

Bericht door Vinny » zo 29 nov 2015, 14:08

Wordt wellicht overgedragen. Het havenbedrijf financiert de kruising wel.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N218] Reconstructie Stenen Baakplein

Bericht door Mark » zo 29 nov 2015, 20:11

Paar plaatjes uit het filmpje ter illustratie.

Afbeelding
Rechtsonder de uitvoeger vanaf de A15. Naar midden boven de N218 naar Oostvoorne. Linksonder de nieuwe vrije rechtsafbeweging vanaf de N218 naar de A15 richting Rotterdam.

Afbeelding
Kijkrichting noord. De aansluiting doet qua vorm en functie erg denken aan die tussen de N57 en de Visserijweg bij de Harmsenbrug.

Afbeelding
Aanpassingen aan het Stenen Baakplein zelf. De noordzijde lijkt niet te veranderen.

Afbeelding
Stukje 2x2 van de N218.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18213
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N218] Reconstructie Stenen Baakplein

Bericht door mavas » ma 30 nov 2015, 6:47

Mark schreef:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Rechtsonder de uitvoeger vanaf de A15. Naar midden boven de N218 naar Oostvoorne. Linksonder de nieuwe vrije rechtsafbeweging vanaf de N218 naar de A15 richting Rotterdam.
Ik zie hier een potentieel conflict. Wat als je op de rechter rijstrook van de A15-uitvoeger zit en je wilt naar de N218 toe. Gaat het verkeer van de linker rijstrook dan automatisch naar de linker rijstrook op de N218, of naar de rechter rijstrook van de N218? Ik hoop het eerste, maar als dat niet wordt geleid, krijg je daar spannende momenten.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

Re: [N218] Reconstructie Stenen Baakplein

Bericht door Dweep » do 24 nov 2016, 14:18

Gezien de vele bomenkap lijkt het er pop de werkzaamheden binnekort aanvangen
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N218] Reconstructie Stenen Baakplein

Bericht door Snelwegfreak » do 24 nov 2016, 15:23

mavas schreef:
Mark schreef:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Rechtsonder de uitvoeger vanaf de A15. Naar midden boven de N218 naar Oostvoorne. Linksonder de nieuwe vrije rechtsafbeweging vanaf de N218 naar de A15 richting Rotterdam.
Ik zie hier een potentieel conflict. Wat als je op de rechter rijstrook van de A15-uitvoeger zit en je wilt naar de N218 toe. Gaat het verkeer van de linker rijstrook dan automatisch naar de linker rijstrook op de N218, of naar de rechter rijstrook van de N218? Ik hoop het eerste, maar als dat niet wordt geleid, krijg je daar spannende momenten.
Ook mijn eerste gedachte: die twee rechtsafstroken wil je laten uitkomen op de twee doorgaande stroken. Dit is heel raar ontworpen...

Verder hoop ik dat ze hier een rimob plaatsen en de geleiderail met de bocht naar rechts mee laten lopen, anders knal je op de band en ga je over of door je geleiderail heen en lig je beneden...
https://monosnap.com/file/HEHaBkMxWPviK ... NdUiui.png
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18213
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N218: Werkzaamheden Hartelbrug gaan beginnen

Bericht door mavas » za 01 apr 2017, 17:50

Groene Kruisweg (N218/N493): informatiebijeenkomst werkzaamheden
Gepubliceerd op 30 maart 2017

De provincie Zuid-Holland voert tussen juli en oktober 2017 groot onderhoud uit aan de Groene Kruisweg (N218/N493) van Geervliet tot en met het Baljuwplein in Spijkenisse om de verkeersveiligheid te verbeteren. De voorbereidende werkzaamheden starten eind april. Op 18 en 20 april houdt de provincie informatiebijeenkomsten voor ondernemers en bewoners over de werkzaamheden, definitieve data en omleidingen.

Werkzaamheden
De voornaamste werkzaamheden zijn het asfalteren van de hoofdrijbaan, de busbaan en het fietspad. Daarnaast wordt de wegconstructie van het Baljuwplein vernieuwd en de binnenzijde van het verkeersplein wordt uitgebreid met een extra rijbaan. Vanaf de Sportlaan wordt de dubbele rijstrook voor rechtsafslaand verkeer richting de Hartelweg verlengd voor een betere doorstroming van het verkeer. Tenslotte worden onder andere werkzaamheden verricht aan de openbare verlichting en aan de bushaltes.

Groene Kruisweg N218/N493
De werkzaamheden aan de Groene Kruisweg tussen het Baljuwplein en Geervliet worden in een aantal weekenden en nachten vanaf half juli tot oktober uitgevoerd. Ook dan maakt het gemotoriseerd verkeer gebruik van één rijbaan.
https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... -kruisweg/
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Mark » zo 02 apr 2017, 12:03

Interessant, had hier al wat over gehoord maar had dit bericht van provincie compleet gemist. Ben erg benieuwd hoe zie extra rijbaan rijstrook (neem ik aan) willen toevoegen aan het Baljuwplein, omdat de busbaan er in een tunnelbak doorheen loopt. Verder is het onderhoud ook hard nodig, het asfalt is in slechte staat en de tegels bij de bushaltes zijn flink verzakt.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Mark » do 20 apr 2017, 20:34

Ik heb vandaag de informatie-avond bezocht. De werkzaamheden aan het Baljuwplein in de N493 zijn verreweg het meest in het oog springend.

Afbeelding
(Bron, mirror)

Dit is zoals het plein nu is. De doorgaande route over de Groene Kruisweg van noord naar oost heeft op het plein slechts 1 rijstrook. In de binnenbocht gaat hier een rijstrook aan vastgeplakt worden. Dit is technisch gezien een grote uitdaging, doordat er zowel een busbaan als fietspad in een tunnelbak onder het plein doorgaan. Men heeft ervoor gekozen om een pergolaconstructie over het fietspad te bouwen. Daarbij wordt de rijbaan in de zuidwestelijke hoek onder een betonnen plaat gebracht, om verzakkingen die nu aanwezig zijn te voorkomen.

Verdere werkzaamheden zijn het vervangen van asfalt en bewegwijzering waar nodig, evenals een opknapbeurt voor de bushaltes. De kruising met de N493 en de Sportlaan (tussen de N218 en het Baljuwplein) gaat ook op de schop in de richting van de Hartelbrug. De afslaande beweging wordt meer gestroomlijnd en men kan al voorsorteren voor de Hartelbrug, voor de kruising met de Sportlaan.

Al met al zijn het goede verbeteringen in mijn ogen die helpen de doorstroming wat te verbeteren. De infrastructuur te Spijkenisse zal kwetsbaar en moeizaam blijven, maar dit geeft denk ik wel een beetje verlichting. De ombouw zal wel even doorbijten zijn, de faseringen staan hier.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Mark » zo 06 aug 2017, 16:52

Wat plaatjes van de N218, waarbij we ook een stuk N493 door Spijkenisse meenemen, in de volksmond beter bekend als de Groene Kruisweg. Te zien zijn de resultaten van de werkzaamheden op vrijwel de gehele N493 ( :p ) tussen het Baljuwplein en N218 te Spijkenisse, inclusief het beruchte kruispunt waar het opmerkelijke ongeval gebeurde vorige week.

Afbeelding
01. Groene Kruisweg, Spijkenisse. Na deze kruising begint de 1,1 km lange N493. Ook ligt hier het Baljuwplein wat momenteel gereconstrueerd wordt.

Afbeelding
02. Het verkeer kan de Groene Kruisweg vervolgen over de rotonde (met een omlegging). De tak richting het zuiden en de verblijfplaats van uw forumbeheerder is afgesloten. Dit komt doordat de werkzaamheden vooral aan die zijde van het plein plaatsvinden.

Afbeelding
03. Er gaat een rijstrookje eraf. Op drukkere momenten kan het hier goed vaststaan.

Afbeelding
04. De N493 buigt hier af richting het noorden. Het is van de werkzaamheden zelf helaas lastig foto's maken. Er staan veel schermen en vanaf de grond is het ook slecht zicht erop te krijgen. In het AD staat wel een fraaie luchtfoto.

Afbeelding
05. Vers asfalt.

Afbeelding
06. De beruchte kruising. Gisteren kwam het bericht dat de asfalteringswerkzaamheden klaar zijn, maar de VRI is nog niet aangepast. Men heeft daardoor het meest rechtse vak afgezet. In deze nieuwe situatie is er 1 rijstrook rechtdoor naar de N218 / Hellevoetsluis en kan je alvast met twee rijstroken voorsorteren voor de N218 richting de A15.

Afbeelding
07. Rechts is wat asfalt erbij gekomen en vanuit het midden komt er ook weer een strook erbij. Dit alles moet de doorstroming richting de Hartelbrug en de A15 verbeteren.

Afbeelding
08.

Tot zover de werkzaamheden. In de bonus nog wat foto's van de N218 / Groene Kruisweg verder richting de N57.
SPOILER: TOON

Afbeelding
09. We zitten inmiddels op de N218, welke nog 2x2 is hier.

Afbeelding
11. De laatste kruising in Spijkenisse.

Afbeelding
12.

Afbeelding
13. Richting Geervliet. De rechterrijstrook was tot vrij recent een busstrook, ondanks de busbaan die een stukje verderop ligt...

Afbeelding
14.

Afbeelding
15.

Afbeelding
16. Het stuk door Geervliet is wel fraai, maar ook een knelpunt.

Afbeelding
17. Tebodin-wegwijzers als ik mij niet vergis. Lichtmast is tactisch geplaatst.

Afbeelding
18.

Afbeelding
19.

Afbeelding
20. Passage van de 'Bernisse'. Links ligt de busbaan naar Hellevoetsluis.

Afbeelding
21. Heenvliet.

Afbeelding
22.

Afbeelding
23.

Afbeelding
24. Hier wat kruisingen o.a. als uitwisseling voor met de busbaan en parallelwegen.

Afbeelding
25. Hier slaat vaak veel verkeer linksaf de N494 op naar Hellevoetsluis.

Afbeelding
26. Houten vangrails, zoals op meer plekken her en der.

Afbeelding
27.

Afbeelding
28. Zwartewaal.

Afbeelding
29.

Afbeelding
30. Richting Brielle en de N57.

Afbeelding
31.

Afbeelding
32. Zicht op het nieuwe viaduct in de N57 over de N218.

Afbeelding
33.

Afbeelding
34. Einde, met de bruine bestemming in Dd?

:arrow: Verder op de N57

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Palance » zo 06 aug 2017, 17:41

Mark schreef: Gisteren kwam het bericht dat de asfalteringswerkzaamheden klaar zijn, maar de VRI is nog niet aangepast. Men heeft daardoor het meest rechtse vak afgezet. In deze nieuwe situatie is er 1 rijstrook rechtdoor naar de N218 / Hellevoetsluis en kan je alvast met twee rijstroken voorsorteren voor de N218 richting de A15.
Hoe gaan ze dit duidelijk maken? Ik hoop met goede portaalbewegwijzering, omdat de situatie die er tot voor kort was al vele jaren zo ligt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Mark » zo 06 aug 2017, 18:19

Portaalbewegwijzering hoorde ik inderdaad bij de info-avond zeggen. Qua nieuwe bewegwijzering is er nog niks geplaatst, zo ontbreken ook nog wat handwegwijzers bij die kruising. Men zal vermoedelijk alles plaatsen als de werkzaamheden bij het Baljuwplein klaar zijn.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Mark » do 09 nov 2017, 21:34

De eerder vermeldde portaalbewegwijzering is geplaatst. Wat plaatjes.

Afbeelding
01. Het beruchte kruispunt. Inmiddels is alles goed en wel en zijn er geen gekke dingen gebeurd zover ik weet.

Afbeelding
01b. Het bord kan naar mijn idee wel wat beter ingedeeld worden trouwens. Zomaar een suggestie van mijn hand...

Afbeelding
02.

Afbeelding
03.

De andere kant op richting Spijkenisse

Afbeelding
04.

Afbeelding
05. Ook hier had het zaakje best wat omlaag gekund naar mijn idee...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Snelwegfreak » do 09 nov 2017, 21:41

Grote borden met heel kleine informatie erop. Portaalborden bij Redesign in een notendop, jammer genoeg.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Vinny » za 11 nov 2017, 10:43

Gelukkig ben ik niet de enige die dit vind :lol:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Via » ma 13 nov 2017, 21:59

Ik snap ook niet waarom die pijlstokken op het OWN altijd zo lang moeten zijn.

Dit is toch veel beter om nu ook weer te gebruiken:
Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door harry » ma 13 nov 2017, 23:03

^^ Omdat er een rotonde-deel in de pijlen zit.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10945
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Willem » di 14 nov 2017, 8:17

^^ Dan kan het pootje onder het rotonde-deel toch nog wel gehalveerd worden?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door harry » di 14 nov 2017, 22:19

Dat kan, maar ik vermoed dat de pijl er dan onleesbaar van wordt.
Maar ik ben geen pijlenexpert, dus ze kunnen ook een andere reden gehad hebben...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N218] Reconstructie Stenen Baakplein

Bericht door Chris » vr 15 dec 2017, 17:18

Mark schreef: zo 29 nov 2015, 20:11 Paar plaatjes uit het filmpje ter illustratie.

Afbeelding
Kijkrichting noord. De aansluiting doet qua vorm en functie erg denken aan die tussen de N57 en de Visserijweg bij de Harmsenbrug.
Dit project is gisteren opgeleverd:
Provincie Zuid-Holland schreef:Kruising N15-N218 feestelijk geopend

Havenbedrijf Rotterdam, gemeente Westvoorne en de provincie Zuid-Holland hebben de nieuwe kruising N15-N218 feestelijk in gebruik genomen. De belangrijke toevoerroute vanuit Oostvoorne naar de Tweede Maasvlakte is grondig aangepakt.

Het gaat om de provinciale weg N218 tussen de A15 (Hartelcorridor) en de aansluiting op de N15 (Brielse Meer) ten zuiden van het Hartelkanaal. Havenbedrijf Rotterdam heeft hier een ongelijkvloerse kruising laten bouwen om een betere doorstroming en verkeersveiligheid te realiseren. De provincie Zuid-Holland heeft een financiële bijdrage geleverd.

Doorstroming en verkeersveiligheid
De kruising van de N218 met de N15 had onvoldoende capaciteit om het verkeer in de spits te kunnen verwerken. Bovendien bestond een onoverzichtelijke en hierdoor gevaarlijke situatie voor het kruisend verkeer met de wegen Noordoever Oostvoornse Meer en Brielse Meeroever. “Complimenten aan het Havenbedrijf voor de perfecte uitvoering van de werkzaamheden, binnen tijd en binnen budget. De verkeersveiligheid voor automobilisten en fietsers is daarbij enorm verbeterd," aldus Floor Vermeulen (gedeputeerde Verkeer en Vervoer). Samen met Paméla Blok (gemeente Westvoorne) en Ronald Paul (Havenbedrijf) stond hij stil bij de feestelijke opening.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door waldo79 » za 16 dec 2017, 13:04

Rijkswaterstaat geen partner geweest in dit project?

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Jeff » zo 13 mei 2018, 12:06

RWS is zeker betrokken geweest, omdat de oprit en afrit richting Rotterdam licht zijn aangepast.

Verder gaat het wegbeheer van RWS naar Havenbedrijf over ter hoogte van HMP 25,0
Dat is bij de oprit vanuit de N218 richting Maasvlakte ;)

---
Verder hoop ik echt dat ze de kruising N218 x N493 nog een keer naar Duits model gaan uitvoeren: als Autobahn Zubringer :P
hoewel het probleem ook is dat binnen 800 meter de kruising N493 x sportlaan licht met VRI's. In de spitstijd is het vaak feest hier, wat doorwerkt tot in de Botlektunnel.

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Jeff » do 04 okt 2018, 23:49

Ik zat zo eens te denken aan het hartelkruis (A15 - Afrit Spijkenisse ; N218)

Komend vanuit de Botlektunnel kent de de afrit 2 rijstroken, vlak na het begin is er een invoegsituatie voor verkeer vanaf de Botlekbrug.
De eerste kruising met VRI kruist een CALDO + Busbaan. (bovenaan de helling)

Na de VRI (2 rijstroken) volgt een scherpe bocht en nogmaals een VRI, voor het kruisend verkeer vanuit Rozenburg/Europoort.
---
Situatie: Ik zie bovenstaande situatie vaak file opleveren, wat regelmatig terugslaat tot aan kpn. Benelux

Om de backfire te verminderen, zat ik aan de onderstaande aanpassingen te denken. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken?
1) Geen invoeger meer van verkeer afkomstig van de Botlekbrug. Verkeer met bestemming N218 of Botlek kan via afrit "Havens 4100" geleid worden.
De invoeger kan eventueel als CALDO voor hulpdiensten open blijven.
2) Buslijnen 105, 115 en 205 omleiden via de slinger onder de Botlekbrug door (route autoverkeer voor Rozenburg).
Busbaan kan dan behouden worden voor CALDO voor hulpdiensten.
3) Uitvoeger A15 Botlektunnel richting Spijkenisse aanpassen naar 1 rijstrook (breed profiel), VRI 99,9 % groen laten tonen, VRI 2 (na de bocht) weghalen.
Linkerbaan middels een ondoorbroken streep voor 200M (totaan HMP 0,8).
4) Uitvoeger A15 Rozenburg richting Spijkenisse aanpassen naar 1 rijstrook met breed profiel.
Bij voorkeur de linker rijstrook, zodat bussen en vrachtwagens de bocht makkelijker kunnen maken.
Behoudt van VRI, om verkeer met fietsers/brommers/voetgangers te regelen. Verder deze te laten aansluiten op de rechterrijstrook van de Hartelkruising.
5) Aanpassing regelprogramma VRI's N218 x N493

Het idee hierachter is dat het verkeersaanbod vanuit Rotterdam/Botlektunnel hoger is dan vanuit de richting Rozenburg/Europoort en hierdoor een free flow ontstaat vanaf de A15 tot aan de kruising N218 x N493.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N218] Spijkenisse - Oostvoorne

Bericht door Palance » ma 31 dec 2018, 23:04

Kan het zijn dat de rijstrooksignalering op de Hartelbrug in principe alleen per rijstrook geregeld kan worden en niet ook nog eens per portaal?
Ik reed er gisteren richting Rotterdam en bij het tankstation werd verkeer vanaf de rechterstrook met een schuine pijl :DVMPL: naar de linkerrijstrook gedirigeerd. Er was ook echt iets aan de hand (politie, ambulance en een voertuig op de rechterstrook), maar tot aan het Hartelkruis bleef de rechterstrook afgekruist, inclusief de afrit naar Rozenburg/Botlekbrug
Het leek alsof dus men alleen over de gehele lengte kan afkruisen, en dus niet per portaal.:DVMX:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie