[N305] Almere - Dronten

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Schelpenpaadje » do 07 apr 2016, 10:17

Kaaiman schreef:Of je moet niet de Hanzelijn volgen, maar de hoogspanningsleiding Dronten - Hattem, zodat je de 'A305' kunt aansluiten op de N50 bij Zalkerbroek.
Als je hiervoor gaat krijgt de route wel een vreemd verloop en is er weinig meerwaarde meer over t.o.v. de huidige alternatieven N307 (ri. N50) en N309 (ri. A28/A32).

Als je de N305 al zou verlengen, dan denk ik dat je je hierbij (ook) moet richten op het ontlasten of juist verbreden van de A28 door Zwolle.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Rogier » vr 13 mei 2016, 13:30

Over enkele weken starten de afrondende werkzaamheden om de verdubbeling van de N305 \ Gooseweg af te ronden.
Naar verwachting zullen deze werkzaamheden medio september afgerond worden.
Er is echter wel 1 klein probleempje. In de komende weken wordt de Vogelweg (berucht vanwege de grote verzakkingen) ook compleet opnieuw aangelegd om de verzakkeringen gedeeltelijk eruit te halen. Deze werkzaamheden zijn uitgesteld, omdat een @$#@$@# aannemer het nodig vond om bezwaar tegen de aanbesteding te maken.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Via » vr 13 mei 2016, 20:19

Rogier schreef:Deze werkzaamheden zijn uitgesteld, omdat een @$#@$@# aannemer het nodig vond om bezwaar tegen de aanbesteding te maken.
Dat is een ieders goed recht op het moment dat er vermoedens zijn dat de gunning niet eerlijk is verlopen. Laten we hopen dat het niet al te veel vertraging oplevert.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76271
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Chris » wo 10 aug 2016, 18:51

Het traject van Zeewolde naar de N302 is inmiddels geasfalteerd. Vanaf de weg valt er echter lastig wat te zien, alleen waar het omhoog en omlaag gaat bij de Knardijk zie je wat van de nieuwe rijbaan vanwege het hoge onkruid.

Afbeelding
N305 Zeewolde-1 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N305 Zeewolde-2 by European Roads, on Flickr

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Rogier » wo 10 aug 2016, 21:17

In september gaat dit wegvak voor 1 week compleet dicht (9 dagen) om de nieuwe weg te kunnen aansluiten en bepaalde delen te kunnen verbreden.
Verder wordt ook het kruispunt van de Ganzenweg (N302) en Gooiseweg (N305) volledig aangepast \ groot onderhoud.
Om die reden gaat deze kruising ook voor 2 weekenden dicht. De Vogelweg N710 gaat het druk krijgen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76271
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Chris » di 13 sep 2016, 16:46

Wat meer informatie over de afsluiting van de N305.

* 9 september 20.00 uur tot 19 september 2016 6.00 uur.
Afbeelding

* Weekend: zaterdag 10 september 19.00 uur tot maandag 12 september 2016 6.00 uur.
* Alleen nachten: maandag 12 september tot en met donderdag 15 september 2016 tussen 20.00 en 06.00 uur.
* Weekend: vrijdag 16 september 20.00 uur tot maandag september 2016 6.00 uur.
Afbeelding

Verder:
Provincie Flevoland schreef:Eind 2016 is de Gooiseweg tussen de afslag Lelystad (Larserweg N302) en de afslag Nijkerk (Nijkerkerweg N301) klaar voor de toekomst. Twee keer 2 rijstroken, een brede middenberm, optimaal geregelde en veilige kruispunten (verkeerslichten met vrije rechtsaffers), vrije doorgangen voor (recreatie) scheepvaart, ingepast in het landschap en voor fauna afscherming en veilige passages. De verdubbeling van de rijbanen van de Gooiseweg tussen de afslag Nijkerk en de afslag Gooimeerdijk staat geprogrammeerd tussen 2020 en 2025.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Rogier » vr 16 sep 2016, 13:27

Inmiddels is bekend geworden dat de afsluiting t/m volgende week vrijdag gaat duren.
Door het hete weer kon de aannemer minder asfalteren, dan gewenst en hierdoor lopen de werkzaamheden met 4 dagen uit.
Wel vervelend, maar jammergenoeg onvermijdelijk.

Dezelfde aannemer was namelijk bij een andere (groot) project in staat om het werk 1 week eerder op te leveren.

Gebruikersavatar
Demassel
stadsweg
Berichten: 364
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:02
Contacteer:

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Demassel » vr 16 sep 2016, 19:05

Typisch van der Lee actie

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Rogier » vr 16 sep 2016, 19:55

^^

Wat bedoel hiermee. Bij de Vogelweg kon de aannemer een bonus krijgen, als men het werk eerder opleverde.
Verder was het weer ideaal gedurende die periode.

Gebruikersavatar
Demassel
stadsweg
Berichten: 364
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:02
Contacteer:

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Demassel » za 17 sep 2016, 5:42

Laat ik het zo zeggen, dat die betreffende aannemer het niets interesseert als het ff wat langer duurt of zelfs niet volgens afspraak opgeleverd wordt.
Ook bijhorende te ontvangen betalingen na oplevering laten ze gewoon voor wat het is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76271
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Chris » wo 26 okt 2016, 16:59

Flevoland schreef: Gooiseweg fase 2 feestelijk geopend

Gedeputeerde Lodders en wethouder Van der Es openden met een druk op de knop de tweede fase van de baanverdubbeling van de Gooiseweg op woensdag 26 oktober 2016. Het afgelopen half jaar is de Gooiseweg verdubbeld tussen de afslag Ganzenweg en het bedrijventerrein Trekkersveld (Assemblageweg). Ook heeft de Ganzenweg nieuw asfalt gekregen. Met het verbreden van dit gedeelte van de N305 wordt de doorstroming op de A6, A27 en A28 beter. Er ontstaat als het ware een ruit van dubbelbaanswegen: Larserweg, Gooiseweg, A6 en A27.
http://www.flevoland.nl/Actueel/Gooisew ... jk-geopend

Ik vraag me wel eens af waarom de provincie Flevoland altijd straatnamen in plaats van wegnummers van provinciale wegen communiceert.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Coen Tunnel » wo 26 okt 2016, 17:32

^^ Heeft de provincie wellicht ook nog een aantal wegen zonder nummer in beheer?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Vinny » wo 26 okt 2016, 20:17

Ik denk dat het historisch zo gegroeid is. Straatnamen worden redelijk pontificaal weergegeven op wegwijzers en stonden (vroeger) ook wel op wegenkaarten vermeld.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Jackbauer1350 » wo 26 okt 2016, 21:38

Wellicht dat er toch best veel mensen zijn die bij genummerde wegen met een straatnaam uit het hoofd toch sneller de straatnaam kennen dan het wegnummer. Om een voorbeeld bij mij in de buurt te noemen, de N236 wordt door veel mensen in mijn omgeving toch aangeduid met Gooilandseweg en Franse Kampweg dan met het wegnummer. Grappig is dan wel dat enkelen, waarschijnlijk gemakshalve, de naam Gooilandseweg dan ook gebruiken voor het deel tussen Driemond en Diemen terwijl de weg daar Provincialeweg heet.

Zelfde geldt voor de Dammerweg en Randweg in plaats van N523 maar dat is dan weer logisch gezien het feit dat dit wegnummer ook niet op bewegwijzering staat.

Adressering voor de post zal er ook wel mee te maken hebben. Meestal staat daar de straatnaam vermeld zoals Gooilandseweg nr 11 en niet N236 nr 11.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op wo 26 okt 2016, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Coen Tunnel » wo 26 okt 2016, 22:20

Vinny schreef:Ik denk dat het historisch zo gegroeid is. Straatnamen worden redelijk pontificaal weergegeven op wegwijzers en stonden (vroeger) ook wel op wegenkaarten vermeld.
Dat geldt zeker in Flevoland met de opvallende straatnaamborden en wegen die kilometerslang dezelfde straatnaam hebben.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Rein » wo 26 okt 2016, 22:23

Ik denk dat het situatie afhankelijk is of vooral het nummer of de straatnaam wordt gebruikt.

Snelwegen zullen vrijwel alleen bekend zijn onder het wegnummer. Wie kent en gebruikt nu nog de naam Einsteinweg.

Aan het andere uiterste zitten de wegen met hoge nummers die niet op de borden staan. Feitelijk is het vooral een administratief nummer en wordt in de volksmond de straatnaam gebruikt.

In de tussencategorie kan het kwartje beide kanten opvallen. Vaak wordt zowel het nummer als de naam geregeld gebruikt (zoals bij de N205 / Driemerenweg) maar bij bepaalde wegen vaker naam dan nummer (zoals Schipholweg i.p.v. N232) en bij andere weer andersom (zoals bij de omgelegde N201 waarvan niemand op enkele media na wel eens de naam gebruikt).

Het zal onder meer met historie te maken hebben en of er huizen langs de weg staan en naar ik aanneem zal ook wel meespelen in hoeverre wegbeheerders (provincies) en media nummer of naam gebruiken.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Schelpenpaadje » do 27 okt 2016, 0:14

Kan het ook te maken hebben met het verloop en de lengte van wegen?

In Friesland wordt het deel van de N31 tussen Drachten en Leeuwarden in de volksmond praktisch alleen als Wâldwei aangeduid. Je weet dan ook precies welk deel van de N31 wordt bedoeld.

De N305 is ook zo'n weg die tussen aansluitingen verschillende namen kent en door de meeste mensen niet volledig wordt afgereden.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Jackbauer1350 » do 27 okt 2016, 0:19

Kempenweg, Tractaatweg, Hessenweg, Midden-Brabantweg, Napoleonsweg. Een paar voorbeelden van bekende straatnamen van wegen met een N-nummer die wellicht ook wel bekend klinken ook voor mensen die er ver vandaan wonen. Hier zal de historische achtergrond dan meespelen.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Rogier » do 27 okt 2016, 7:07

Dit is zo gegroeid in Flevoland. Volgens mij hadden de meeste wegen in het verleden ook (nog) geen nummers.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Schelpenpaadje » do 27 okt 2016, 8:05

De Waterlandseweg was, tot de A27 werd doorgetrokken tot de A6, genummerd als N27.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Peter » do 27 okt 2016, 9:35

Jackbauer1350 schreef:Kempenweg, Tractaatweg, Hessenweg, Midden-Brabantweg, Napoleonsweg. Een paar voorbeelden van bekende straatnamen van wegen met een N-nummer die wellicht ook wel bekend klinken ook voor mensen die er ver vandaan wonen. Hier zal de historische achtergrond dan meespelen.
Veelal zijn N-wegen over oude routes een samenraapsel van straatnamen. In iedere gemeente anders en vaak genoemd naar het volgende dorp. Soms hebben nieuwere N-wegen niet eens een (aangegeven) straatnaam (als er geen erftoegangen zijn).

Maar soms is er een grote overlap. Zeker in Flevoland met alleen nieuwe (ontworpen en niet gegroeide) wegen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Jackbauer1350 » do 27 okt 2016, 11:04

^^ Flevoland heeft als het goed is ook nooit S-nummers gehad zoals de andere provincies. Aangezien Flevoland officieel een provincie werd net in de periode dat werd overgestapt naar een nationale N-nummering voor het provinciale wegennet.
Sowieso was die oude nummering administratief en zullen niet heel veel mensen die nummers hebben gehanteerd in het dagelijks spraakgebruik.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door RSK » do 27 okt 2016, 11:06

Jackbauer1350 schreef:Adressering voor de post zal er ook wel mee te maken hebben. Meestal staat daar de straatnaam vermeld zoals Gooilandseweg nr 11 en niet N236 nr 11.
Het is wat ongebruikelijk, maar het komt voor. Ik herinner me nog een briefwisseling met de verhuurster van een appartement voor wintersport van eind jaren '90 die onlangs uit een la kwam. Haar adres was 54 RN90. :lol: Het komt overigens in Nederland ook voor met bijvoorbeeld de winkels of tankstations die aan een VZP gelegen zijn. Die hebben dan vaak iets als 'Rijksweg A12 1' o.i.d.

Bij bekendheid van de namen zou ik die ook meenemen in de communicatie, maar dan naast het wegnummer. Dat laatste is namelijk relevanter voor gebruikers van kaart en/of navigatie.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Peter » do 27 okt 2016, 11:14

Er zijn erg veel mensen die aan (de) Rijksweg of Provinciale weg wonen, ook als zijn die wegen vaak niet meer in rijks- of provinciaal beheer. Maar door het huisnummer zal Provinciale weg 370 13a wel niet erg handig zijn bevonden. Een gemeente met (destijds) meerdere rijks of provinciale wegen zal de straatnamen toch anders genoemd hebben.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Coen Tunnel » do 27 okt 2016, 11:38

Jackbauer1350 schreef:^^ Flevoland heeft als het goed is ook nooit S-nummers gehad zoals de andere provincies. Aangezien Flevoland officieel een provincie werd net in de periode dat werd overgestapt naar een nationale N-nummering voor het provinciale wegennet.
Sowieso was die oude nummering administratief en zullen niet heel veel mensen die nummers hebben gehanteerd in het dagelijks spraakgebruik.
Flevoland werd in 1986 een provincie, tot die tijd behoorden de Noordoostpolder en Urk tot Overijssel en Oostelijk en Zuidelijk Flevoland tot het Openbaar Lichaam Zuidelijke IJsselmeerpolders. Wellicht dat het OL ZIJP wel wegen beheerde, maar of die genummerd waren vraag ik mij af. Het OL ZIJP was niet iets als een provincie maar viel direct onder het ministerie van Binnenlandse Zaken. Er waren bijvoorbeeld ook geen verkiezingen voor de Provinciale Staten, want Dronten, Lelystad, Almere en Zeewolde lagen tot 1986 niet in een provincie.

Er zal ongetwijfeld wel een provinciaal wegenplan zijn gemaakt toen de provincie Flevoland werd opgericht. De S-nummers uit de secundaire wegenplannen werden immers pas definitief afgevoerd bij de grootschalige invoering van de N-nummering in 1993, en volgens mij werden toen ook pas de N-nummers boven de 400 ingevoerd. Een weg als de huidige Vogelweg (N706) zal tot 1984 (instelling van de gemeenten Almere en Zeewolde) sowieso onder het beheer van het OL ZIJP of de Rijksdienst voor de IJsselmeerpolders (RIJP) hebben gevallen. De RIJP was immers verantwoordelijk voor de ruimtelijke indeling van de zuidelijke IJsselmeerpolders en haar taken werden in 1989 door Rijkswaterstaat overgenomen.

Wat ik mij afvraag is of de wegen die tegenwoordig provinciale weg zijn, voor 1986 in het beheer waren bij het OL ZIJP of de RIJP, of dat die wegen wellicht in gemeentelijk beheer waren na de instelling van de gemeenten (Dronten 1972, Lelystad 1980, Almere en Zeewolde 1984).

Waarschijnlijk waren er ook nog wel een aantal wegen die tegenwoordig provinciaal zijn destijds een rijksweg, ik denk dan aan een weg als de N701 die over de dijk tussen Almere en Lelystad loopt.

Edit: op Harry's site staat de Rijkswegenlijst 1987, en daar staat vermeld dat de wegen voor 1986 in beheer van de RIJP waren:

In 1986 is de provincie Flevoland opgericht. De meeste doorgaande wegen van de Rijksdienst IJsselmeerpolders zijn toen overgegaan naar de nieuwe provincie. Kennelijk waren in 1987 nog enkele minder belangrijke wegen in handen van het Rijk. En ook alle bruggen over de randmeren (rijkswegen 812, 813, 814).

De facto waren voor 1986 de huidige provinciale wegen en enkele gemeentelijke wegen in de zuidelijke IJsselmeerpolders dus rijkswegen. Als de wegen die in 1986 aan de provincie zijn overgedragen al onder een provinciaal wegenplan hebben gevallen en bijvoorbeeld een S-nummer hebben gehad, zal dat hooguit voor de periode 1986-1993 geweest zijn.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Vinny » do 27 okt 2016, 20:46

Schelpenpaadje schreef:Kan het ook te maken hebben met het verloop en de lengte van wegen?

In Friesland wordt het deel van de N31 tussen Drachten en Leeuwarden in de volksmond praktisch alleen als Wâldwei aangeduid. Je weet dan ook precies welk deel van de N31 wordt bedoeld.

De N305 is ook zo'n weg die tussen aansluitingen verschillende namen kent en door de meeste mensen niet volledig wordt afgereden.
Dat ligt denk ik ook wel aan het feit dat de provincie (/wegbeheerder) de namen in persberichten communiceert in plaats van het wegnummer. Ik ben dan weer opgegroeid met een nummer als de S 21, dat heeft voor zover ik weet nooit op de bewegwijzering gestaan maar omdat het veel werd genoemd in de locale media weet iedereen waar je het over hebt... ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Schelpenpaadje » vr 28 okt 2016, 8:31

Vinny schreef:
Schelpenpaadje schreef:Kan het ook te maken hebben met het verloop en de lengte van wegen?

In Friesland wordt het deel van de N31 tussen Drachten en Leeuwarden in de volksmond praktisch alleen als Wâldwei aangeduid. Je weet dan ook precies welk deel van de N31 wordt bedoeld.

De N305 is ook zo'n weg die tussen aansluitingen verschillende namen kent en door de meeste mensen niet volledig wordt afgereden.
Dat ligt denk ik ook wel aan het feit dat de provincie (/wegbeheerder) de namen in persberichten communiceert in plaats van het wegnummer. Ik ben dan weer opgegroeid met een nummer als de S 21, dat heeft voor zover ik weet nooit op de bewegwijzering gestaan maar omdat het veel werd genoemd in de locale media weet iedereen waar je het over hebt... ;)
Officiële communicatie zal absoluut meespelen. En daar begon deze subdiscussie ook mee ;)

Een naam als Gaasperdammerweg is minstens zo duidelijk als 'A9 tussen Holendrecht en Diemen'. Nu zit achter die naam ook een eigen stuk historie, maar als je die naam noemt weet wel (bijna) iedereen welk deel van de A9 je bedoelt.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Jackbauer1350 » vr 28 okt 2016, 9:03

^^De naam Gaasperdammerweg wordt ook erg veel gebruikt, waarschijnlijk meer als A9, om dit wegvak aan te duiden, ook in de verkeersinformatie.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door captain007 » vr 28 okt 2016, 10:36

Inmiddels ligt er ook al een tijdje voorbelasting voor de verbreding van de Waterlandseweg tussen de aansluiting met de A6 en de eerste kruising verderop met de Meentweg. Ik vraag mij af wanneer ze dan met de rest van het tracé gaan beginnen, want hier moet ook nog een hoop werk gedaan worden.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N305] Almere - Dronten

Bericht door Rogier » vr 28 okt 2016, 12:42

^^

Ik verwacht na de kerstvakantie. Het eerste deel heeft volgens mij een slappere ondergrond en daarom moet de voorbelasting hier langer liggen.
De aanbesteding van het tweede deel is eind augustus afgerond en ik verwacht dat de opdracht voor dit werk inmiddels afgegeven is. In deze opdracht zit overigens ook het werk aan de kunstwerken en de verhardingen en volgens de opdracht moet het werk op 11 oktober 2017 opgeleverd worden.

Bron: https://www.tenderned.nl/tenderned-web/ ... cid/256545
Tenderned.

Plaats reactie