[N241] Wognum - Schagen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door Attietattie » zo 04 jun 2017, 3:35

JJK schreef:
mavas schreef:Heeft er iemand nog een actuele video van de N241 tussen Verlaat en Schagen? ;)
@Attietattie??
Niet helemaal, maar wel een stukje...
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mavas » ma 05 jun 2017, 20:19

Mooi! Op grote delen rij je dus al over de opgeknapte hoofdrijbaan.
Nieuwe Lasschoterbrug (N241) kanaal Schagen-Kolhorn open
De provincie Noord-Holland stelt op vrijdag 9 juni 2017 de vernieuwde Lasschoterbrug (N241) over het kanaal Schagen-Kolhorn open voor al het verkeer. De oude brug is gesloopt en vervangen door een bredere brug.
Net als de vernieuwde Provincialeweg (N241) die inmiddels voor een groot deel aangelegd is. De Lasschoterbrug is onderdeel van de herinrichting van de N241 en verbetert de verkeersveiligheid en doorstroming in het gebied.

Werkzaamheden parallelweg
Om de hinder te beperken werd tijdens de vervanging van de Lasschoterbrug het verkeer via de parallelweg over de nieuwe parallelbrug geleid. Zodra de Lasschoterbrug open is kan de parallelweg verder ingericht worden. De parallelweg wordt daarom afgesloten vanaf de Kanaalweg (N248) tot en met de Snevert voor doorgaand verkeer. De parallelweg is bedoeld voor landbouwverkeer en bestemmingsverkeer en kan vanaf 31 juli 2017 in gebruik genomen worden.

Fietspad langs N241deels open
Vanaf 9 juni is het fietspad langs de Provincialeweg (N241) vanaf de Lasschoterbrug tot aan de Haringhuizerweg (bedrijventerrein Witte Paal) ook open.

Werkzaamheden fietsstraat
Van 7 juni tot begin juli wordt de fietsstraat tussen de Haringhuizerweg en Moerbeek voorzien van rood asfalt. In het midden van de weg komt een ribbelstrook, om het autoverkeer dat te gast is af te remmen en te attenderen op de fietsers. De fietsstraat wordt in delen aangepakt, zodat verkeer vanaf de Tolkerdijk altijd richting de Haringhuizerweg óf de Moerbeek kan rijden om daar over te steken naar de parallelweg aan de oostkant.
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... lhorn_open
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door Attietattie » ma 05 jun 2017, 20:51

mavas schreef:Op grote delen rij je dus al over de opgeknapte hoofdrijbaan.
...met 50. :shutup:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mavas » ma 05 jun 2017, 21:26

^^ Richtlijnen CROW :shutup:
Zou jij ook moeten weten dat het daardoor komt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door Attietattie » ma 05 jun 2017, 21:47

Dat ik de reden/oorzaak weet betekent niet dat ik het leuk vind. ;)

Ik ben het er bovendien niet mee eens. Is heel slecht voor de geloofwaardigheid. Men rijdt normaliter ruim boven de Vwiu van 50, maar in de slingers kan je echt niet boven die 50 komen. Ik ken wegbeheerders die er echt wel voor open staan om onderbouwd van de richtlijn af te wijken.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mavas » ma 05 jun 2017, 21:52

Voor de leek is het inderdaad nogal ongeloofwaardig als er op de parallelweg wordt gewerkt, op de hoofdrijbaan niet, en je op de hoofdrijbaan daardoor maar 50 mag. Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Hier slaat de richtlijn wel in door ja ;)
Misschien wordt deze discussie ook bij de wegbeheerder gevoerd...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mvalkenburg » ma 05 jun 2017, 23:28

Echt ongeloofwaardig is die 50 vooral als er niet gewerkt wordt. Zie idd ook op een paar Duitsers na niemand zich er aan houden. Inclusief het werkverkeer zelf.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door Attietattie » ma 05 jun 2017, 23:31

mvalkenburg schreef:Inclusief het werkverkeer zelf.
Dat is al helemaal stom. Je moet je ervan bewust zijn dat je zo'n bord achterop hebt en je weggedrag daarop aanpassen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mvalkenburg » ma 05 jun 2017, 23:36

Verderop bij de Langereis ook. Probeer je je zelf enigszins aan de snelheid te houden vanwege dat "mijn papa werkt hier" (en die klotedrempels). Heb je die bewuste papa bovenop je bumper zitten. Helpt ook niet echt voor het kweken van enig begrip.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mavas » di 03 okt 2017, 11:47

De gehele hoofdrijbaan is sinds gisteren opengesteld. Nu nog wat parallelwegen afwerken. Tijd voor een video denk ik Attie? ;)
Vernieuwde hoofdrijbaan Provincialeweg (N241) tussen Schagen en Verlaat volledig in gebruik
De provincie Noord-Holland is volop bezig met de herinrichting van de Provincialeweg (N241) tussen Schagen en Verlaat. De N241 is vanaf de kruising met de Kanaalweg (N248) tot aan de Moerbeek volledig vernieuwd.

Op 2 oktober 2017 gaat ook de hoofdrijbaan van de N241 vanaf de Moerbeek tot het Verlaat (kruising N242-N241) open. Daarmee is de N241 volledig vernieuwd en open voor het verkeer. De werkzaamheden aan de parallelweg en fietsstraat duren tot eind van het jaar.

Nieuwe rotondes en fietsstraat open
Op 2 oktober gaan ook de rotondes ter hoogte van de Oude Verlaatweg en ’t Veld (tegenover het tankstation) open en is de rotonde bij de Zandweg/Hartweg vernieuwd. Na lange tijd omrijden kunnen (brom-)fietsers vanaf 2 oktober gebruik maken van de fietsstraat aan de westkant van de N241. (Brom-)fietsers rijden daar tijdelijk over de onderlaag van het asfalt. De deklaag wordt in november aangebracht.

Werkzaamheden Rijdersstraat in ’t Veld
Om de hinder te beperken werd tijdens het vernieuwen van de N241 het autoverkeer over de parallelweg geleid. Zodra het verkeer op 2 oktober weer over de hoofdrijbaan van de N241 rijdt ontstaat er ruimte om de parallelweg verder in te richten. De provincie sluit de parallelweg aan op de Rijdersstraat en brengt een plateau aan op de kruising om het verkeer vaart te laten minderen. De Rijdersstraat is hierdoor ter hoogte van de N241 afgesloten van 2 tot en met 27 oktober. Ook de afslag naar ’t Veld op de nieuwe rotonde is dan dicht. Het naastgelegen tankstation Avia (Van der Stoop en Kruijer) is bereikbaar via de parallelweg.
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... in_gebruik
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18231
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door boe! » zo 22 okt 2017, 14:56

mavas schreef:Tijd voor een video denk ik
Goed idee. :)

Onderstaande video is van afgelopen zondag. Tussen Verlaat en Dirkshorn is de parallelweg nog niet af. Omdat het landbouwverkeer van de hoofdrijbaan gebruik moet maken, is de snelheid verlaagd naar 50 km/u. Wat verder opvalt is dat alle bewegwijzering ontbreekt. Alleen bij Zijdewind staan handwijzers op de rotonde, maar die rotonde is dan ook ongewijzigd gebleven.
Link

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door harry » zo 22 okt 2017, 15:33

Ik probeerde afgelopen donderdag in 't Veld te komen. Is me niet gelukt, alles was afgesloten en geen omleiding aangegeven...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door Attietattie » zo 22 okt 2017, 15:42

mavas schreef:Tijd voor een video denk ik Attie? ;)
Oh ja sorry. Ben er wel geweest maar absoluut geen tijd gehad voor de bewerking.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mavas » ma 23 okt 2017, 16:24

harry schreef:Ik probeerde afgelopen donderdag in 't Veld te komen. Is me niet gelukt, alles was afgesloten en geen omleiding aangegeven...
Ik kan me niet voorstellen dat er geen omleidingsroutes staan/stonden. Wellicht heb je ze over het hoofd gezien?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door harry » ma 23 okt 2017, 17:40

Mijn acties vorige week donderdag:
- Rijden naar Opmeer, daar de N241 genomen.
- Vanuit het zuiden veel gezien, maar geen 't Veld.
- Na omdraaien vanuit het noorden veel gezien, maar geen 't Veld.
- Na opnieuw omdraaien vanuit het zuiden veel gezien, maar geen 't Veld.
- IJsje bij McDonald's in Schagen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mavas » ma 23 okt 2017, 17:47

Vreemd. Bij de nieuwe rotonde bij het tankstation zou vanuit het zuiden een omleidingsbord naar 't Veld moeten staan.
Vanuit het noorden bij de rotonde bij Zijdewind zou een omleidingsbord naar 't Veld moeten staan, die je over de Hartweg en daarna de Zwarteweg naar 't Veld stuurt.
Zo is het al een paar weken. Ik zal morgen eens kijken daar, dan kom ik er toch langs.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mvalkenburg » ma 23 okt 2017, 18:38

'T Veld staat niet expliciet op de omleidingsroute. Wel dat de Rijdersstraat dicht is. Maar daarvoor moet je weten dat dat dus in 't Veld is.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door Attietattie » ma 23 okt 2017, 20:25

mvalkenburg schreef:'T Veld staat niet expliciet op de omleidingsroute.
Dat is dus fout. ;)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mvalkenburg » ma 23 okt 2017, 21:10

Ach. In het dorp zelf missen ook wel wat borden. Het is dat we van de provincie een nette brief hebben gehad met de omleiding. Overigens staat er in die omleiding op de kruising Zwarteweg/Hartweg regulier ook al geen bord naar 't Veld.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18231
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door boe! » ma 23 okt 2017, 22:06

harry schreef:Ik probeerde afgelopen donderdag in 't Veld te komen. Is me niet gelukt, alles was afgesloten en geen omleiding aangegeven...
mvalkenburg schreef:'T Veld staat niet expliciet op de omleidingsroute. Wel dat de Rijdersstraat dicht is. Maar daarvoor moet je weten dat dat dus in 't Veld is.
Dus dit bord staat er niet meer?
Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door harry » ma 23 okt 2017, 22:47

^^ Ik heb 'm in ieder geval niet gezien.
EDIT: dan heb ik dus 2 of 3 keer niet goed gekeken... :wall:
Laatst gewijzigd door harry op di 24 okt 2017, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mvalkenburg » di 24 okt 2017, 0:30

Zojuist extra nog even omgereden, die staat er inderdaad wel gewoon. En route 2 staat ook keurig aangegeven. Alleen het dorp uit is het mogelijk om bijna tot aan de afsluiting te komen zonder een omleiding tegen te komen. Maar dat is waarschijnlijk ook omdat men de Leyerdijk niet als omleiding gebruikt wil zien worden...

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mvalkenburg » do 26 okt 2017, 23:31

De omleiding gaat mogelijk langer duren vanwege verontreinigde grond : https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... arallelweg

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door JJK » vr 27 okt 2017, 8:04

mvalkenburg schreef:Zojuist extra nog even omgereden, die staat er inderdaad wel gewoon. En route 2 staat ook keurig aangegeven. Alleen het dorp uit is het mogelijk om bijna tot aan de afsluiting te komen zonder een omleiding tegen te komen. Maar dat is waarschijnlijk ook omdat men de Leyerdijk niet als omleiding gebruikt wil zien worden...
Ondanks dat gebruik ik als inwoner van 't Veld iedere dag de Leyerdijk omdat dat toch het snelst en het makkelijkst is om vanuit 't Veld naar de N242 te komen. 8-)

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mvalkenburg » vr 27 okt 2017, 8:13

Same here :top:

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door JJK » wo 01 nov 2017, 12:48

De rotonde is nog dicht bij 't Veld maar gister pakte ik vanaf het Verlaat de eerste rotonde bij de Oude Verlaatweg. Zo kon ik via de Parallelweg naar de Rijdersstraat komen en gewoon de afslag 't Veld pakken. Niet helemaal de bedoeling maar wel ideaal.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mvalkenburg » wo 01 nov 2017, 14:13

Zag inderdaad toen ik er voorbij reed wat borden aan de kant staan. Durfde het niet helemaal aan want het was in het stikdonker en ik was op de motor bang voor slecht zichtbare modder of andere troep na een paar bijna-glijers op de diverse weggetjes rondom het dorp eerder deze week.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mvalkenburg » wo 01 nov 2017, 20:35

^^ En uiteraard toen ik het vanmiddag wilde proberen wel hermetisch afgesloten. Zonder vooraankondiging uiteraard.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mavas » wo 01 nov 2017, 21:01

Dat lijkt me logisch. Je wilt niet al het verkeer vanuit 't Veld via dat smalle parallelweggetje hebben. Met 4,5 meter breed is het passen en meten met zowel langzaam als gemotoriseerd verkeer er op.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [N241] Wognum - Schagen

Bericht door mvalkenburg » wo 01 nov 2017, 23:35

^^ wat is logisch? Het gebrek aan vooraankondiging? Dat vind ik niet logisch.

Plaats reactie