[N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door mennomulder » ma 17 dec 2012, 9:35

harry schreef:Ik zag gisteren de hm-paaltjes op de nieuwe op- en afritten van Lewenborg. De meeste hebben N7 als wegnummer... :roll:
Geen abc en d toevoeging ? Toen ik nog bij RWS werkzaam was, ging ik uit van : http://nl.scribd.com/doc/61962923/Richt ... aanduiding.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door harry » ma 17 dec 2012, 10:13

^^ Jawel, helemaal volgens de richtlijn. Alleen schrijft die richtlijn niet voor dat er N7-bordjes geplaatst moeten worden op de N46.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door martien » ma 17 dec 2012, 10:31

Misschien dacht een provinciale ambtenaar dat dit stukje N46 ook weer terug naar het Rijk gaat (net als Europaplein-Euvelgunne twee jaar geleden). :facepalm:

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door mennomulder » ma 17 dec 2012, 14:04

Elke provincie heeft eigen beleid m.b.t. hectometerbordjes. Groningen heeft waarschijnlijk de rijksrichtlijnen gevolgd.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door harry » ma 17 dec 2012, 22:52

^^ Doe je nu alsof je dat van die verkeerde wegnummers niet doorhebt?

Trouwens, ik zag ook (even verderop, maar nog steeds N46) dat de afrit Driebond tegenwoordig Meerstad heet. Meerstad is als bovenste bestemming toegevoegd.

Hallo Martien. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door martien » di 18 dec 2012, 8:23

Ik zie de aanduiding Meerstad met gemengde gevoelens: De gemeente de Driebondsweg ontsluitingsweg maken, richting centrum krijgen we een hippe brug met twee kleppen die schuin lopen.
Nu Meerstad niet zo groot wordt als gepland, vind ik de aanleg van de ontsluiting relatief duur.
Wel jammer van de borden, ze waren nog geen twee jaar oud.

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door mennomulder » di 18 dec 2012, 9:39

[quote="harry"]^^ Doe je nu alsof je dat van die verkeerde wegnummers niet doorhebt?
/quote]
Jawel, geheel overheen gelezen dus ! :wall: :wall: :wall: De Oostelijke Ringweg (Beneluxweg) is in het verleden zelfs ook nog als N28 genummerd geweest ! Tevens was toen de Zuidelijke Ringweg tussen Julianaplein en Europaplein dubbel genummerd met zowel N7 als N28.
Heb je al een mailtje naar de provincie gestuurd ? Een paar jaar gelden zaten er ook nog wat foutjes in de hectometerbordjes van de op- en afritten bij de aansluiting Laan Corpus den Hoorn maar die zijn inmiddels verholpen.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door harry » di 18 dec 2012, 10:36

mennomulder schreef:De Oostelijke Ringweg (Beneluxweg) is in het verleden zelfs ook nog als N28 genummerd geweest!
Dat is mij wel bekend, ik heb de helft van mijn leven naast die weg gewoond. (Of althans, aanvankelijk naast de zandhopen die later gebruikt zijn voor die weg.)
mennomulder schreef:Heb je al een mailtje naar de provincie gestuurd?
Ik stuur niet zo gauw zulke mailtjes.
Ik zou niet eens weten aan wie.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door mennomulder » vr 21 dec 2012, 9:42

Ik had inmiddels een mailtje gepleegd, de provincie laat het aanpassen. Het gaat daar ook al dezelfde kant op als bij RWS. Toezicht wordt blijkbaar niet meet uitgevoerd.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door hoevenpe » vr 21 dec 2012, 9:48

Mooie foto's :)

Ik blijf erbij dat 70 op deze weg echt niet geloofwaardig is...

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door DjIdee » vr 21 dec 2012, 10:42

^^

De scores van het VHT Groningen wanneer ze weer eens bij Driebond, err Meerstad staan, ondersteunen dat...

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door martien » vr 21 dec 2012, 10:55

Ik heb destijds in het infocentrum Oostelijke Ringweg naar de maximumsnelheid gevraagd. Het antwoord is dat het in de bebouwde kom ligt en blijft liggen, dus 70 km/h de maximale snelheid blijft.

Staan ze tegenwoordig nog in de middenberm op de brug (nieuw)? Vroeger paste dat sowieso (oud).

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door Groningen » za 22 dec 2012, 12:21

hoevenpe schreef:Mooie foto's :)

Ik blijf erbij dat 70 op deze weg echt niet geloofwaardig is...
Daarom hebben ze een stuk zuidelijker - ten zuiden van KP Euvelgunne (waar het weer N/A7 wordt) de komgrens een stuk teruggeschoven zodat het vanaf KP Euvelgunne tot aansluiting Westerbroek nu autoweg 100 is ipv autoweg bibeko Vmax 70.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door harry » ma 24 dec 2012, 0:23

ik schreef:Ik zag gisteren de hm-paaltjes op de nieuwe op- en afritten van Lewenborg. De meeste hebben N7 als wegnummer... :roll:
Eindelijk maar eens een foto daarvan on-line gezet:
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door waldo79 » ma 24 dec 2012, 10:23

:wall: Gelukkig ligt kilometerwaarde 7 van de A7 tussen Zaandam en Purmerend.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door Snelwegfreak » ma 24 dec 2012, 13:34

Iemand al opgevallen dat die :B2: verkeerd om hangt?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18212
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door mavas » wo 27 feb 2013, 10:21

Nog wat verlaat nieuws:
Vanaf 18 februari verkeershinder op Ring Oost bij Beijum-Zuid

6 februari 2013 - In de week van 18 februari 2013 (voorjaarsvakantie) vinden er bij Beijum-Zuid heiwerkzaamheden plaats voor de bouw van een nieuw viaduct. Dit gebeurt tussen 7.00 en 19.00 uur. Het verkeer op de Oostelijke Ringweg kan doorrijden, maar moet rekening houden met minder rijstroken en een beperkte snelheid. Het is dan niet mogelijk om vanaf de Oostelijke Ringweg Beijum-Zuid en De Hunze in te rijden. Verkeer naar Beijum-Zuid rijdt in die week via de afslag Kardinge over de busbaan de wijk in. Het verkeer naar De Hunze wordt omgeleid via Beijum-Noord. Deze situatie duurt tot maandag 25 februari 6.00 uur.

Tijdelijke fietsbrug

Vanaf 8 februari vinden er voorbereidende grondwerkzaamheden bij de zogenaamde landhoofden aan weerszijden van de ringweg. Hier steunt straks het nieuwe viaduct op. Omdat de landhoofden vlak naast het huidige fietsviaduct liggen, komt hier vanwege de veiligheid een tijdelijke fietsbrug met leuningen. Om de fietser zo weinig mogelijk te hinderen met de aanleg van deze tijdelijke fietsbrug, vinden de werkzaamheden plaats in de nacht van 11 op 12 februari. De fietsers worden omgeleid door de tunnel in de Beijumerweg.

Totale aanpak Ring Oost

Deze werkzaamheden maken deel uit van de totale aanpak Ring Oost (periode 2010-2014) waarbij de huidige kruisingen bij de Oostelijke Ringweg ongelijkvloers worden. Het doel van deze aanpassingen is om de verkeersveiligheid en de doorstroming van het verkeer op de Oostelijke Ringweg te verbeteren.
Bron: http://www.provinciegroningen.nl/actuee ... ijum-zuid/
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18212
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door mavas » wo 27 feb 2013, 10:23

En:
Kap- en grondwerkzaamheden rondom Groningerweg tot half april

8 februari 2013 - In de week van 11 februari starten de kap- en grondwerkzaamheden voor de aanpassingen rondom de Groningerweg en Beijum-Noord. Hiermee is de laatste fase van de werkzaamheden voor de aanpak van de Oostelijke Ringweg in gang gezet. De voorbereidende werkzaamheden duren tot april 2013. De weggebruiker zal hier niet direct veel hinder van ondervinden. Vanaf de zomer van 2013 vinden er wel een jaar lang grootschalige omleidingen plaats. Eind 2014 is het deelproject Beijum-Noord/Groninger weg klaar.

Omleiding voor fietsers

Het fietsverkeer voor de Groningerweg wordt tijdens de kapwerkzaamheden tijdelijk omgeleid. Door het kappen van de bomen en struiken bij het viaduct bij de Groningerweg en de Oostelijke Ringweg, krijgt de omgeving de komende weken een nieuw aanzicht. Vanaf eind 2014, begin 2015 wordt er weer nieuw groen aangeplant.

Stremming Groningerweg

Om het deelproject te kunnen realiseren is de Groningerweg bij de huidige verkeerslichten - op de Oostelijke Ringweg op het kruispunt/viaduct ter hoogte van Hornbach - vanaf de zomer van 2013 een jaar lang afgesloten. Om bedrijventerrein Het Witte Lam bereikbaar te houden, ligt er een voorstel voor een tijdelijke verkeerssituatie. De belangrijkste maatregel is de aanleg van twee tijdelijke verkeerslichten op de Eemshavenweg (N46): een ter hoogte van het bedrijventerrein Het Witte Lam en een iets verder richting Eemshaven.

Nieuwe situatie

De verkeerslichten bij de Groningerweg verdwijnen. De aansluiting wordt omgebouwd tot een ongelijkvloerse kruising met op- en afritten naar de Oostelijke Ringweg. De Groningerweg gaat straks onder de Oostelijke Ringweg door. Ook is er een op- en afrit aan het ontwerp toegevoegd voor het verkeer dat komt vanaf de Eemshavenweg (N46) richting de Groningerweg.

Totale aanpak Ring Oost

De werkzaamheden maken deel uit van de totale aanpak Ring Oost (periode 2010-2014) waarbij de huidige kruisingen bij de Oostelijke Ringweg ongelijkvloers worden. Het doel van deze aanpassingen is om de verkeersveiligheid en de doorstroming van het verkeer op de Oostelijke Ringweg te verbeteren.
Bron: http://www.provinciegroningen.nl/actuee ... alf-april/
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door harry » wo 27 feb 2013, 10:24

ik schreef:Ik zag gisteren de hm-paaltjes op de nieuwe op- en afritten van Lewenborg. De meeste hebben N7 als wegnummer... :roll:
Volgens mij zijn de hm-bordjes inmiddels vervangen: ik kon afgelopen zondag geen N7 meer vinden.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door Kaaiman » di 23 apr 2013, 14:43

[url=http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10032183.ece/Viaduct-Beijum-Zuid-in-juli-over-ringweg-Groningen]Dagblad van het Noorden[/url], 22 april 2013 schreef:Viaduct Beijum-Zuid in juli over ringweg Groningen

GRONINGEN - Het nieuwe viaduct over de oostelijke ringweg in Groningen, bij Beijum en De Hunze-Zuid, wordt begin juli op zijn plek gelegd. Het gevaarte is een eindje verderop gebouwd (foto). Vanwege de voorbereidingen moet het verkeer eerst nog wel een paar keer omrijden. De toegang naar Beijum is van 1 tot 8 mei afgesloten en de toegang naar De Hunze van 20 mei tot 28 juni. Op de ringweg zelf zijn een paar keer minder rijstroken beschikbaar.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door Groningen » di 07 mei 2013, 21:09

www.rtvnoord.nl schreef:
De viaducten bij Lewenborg zijn tussen 13 en 17 mei afgesloten.
De op- en afritten bij Lewenborg en Ulgersmaborg blijven gewoon geopend.
Ik weet niet hoe ik dit voor me moet zien. De viaducten kun je niet over, dus vanuit noordelijke richting kun je er wel af maar dan niet naar Lewenborg? :dontknow:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door harry » di 07 mei 2013, 21:15

^^ Daar lijkt het wel op.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door martien » wo 26 jun 2013, 8:21

ringgroningen.nl schreef: Viaduct en fietspad Beijum-zuid/De Hunze vanaf 22 juli geopend

Vanaf 22 juli kan het verkeer gebruik maken van het nieuwe viaduct bij Beijum-Zuid en De Hunze. Het verkeer kan dan vanuit uit de Hunze naar Beijum-Zuid rijden en vice versa. Dit geldt ook voor fietsers.

Ook is het dan mogelijk om vanuit De Hunze gebruik te maken van de busbaan richting Kardinge v.v. Fietsers kunnen vanaf 22 juli weer gebruik maken van het Heerdenpad (fietspad) én het nieuwe viaduct. Vanaf eind september is het weer mogelijk om vanaf de Oostelijke Ringweg Beijum-Zuid en/of De Hunze in- en uit te rijden.
De werkzaamheden verlopen sneller dan verwacht, volgens de website zou de bouw van de viaducten pas medio 2013 beginnen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door Kaaiman » do 29 aug 2013, 15:42

Mooie luchtfoto van de aansluiting Lewenborg, 2 juli 2013:

Afbeelding
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door martien » wo 18 sep 2013, 8:36

De aansluiting Beijum-Zuid is bijna klaar: http://www.ringgroningen.nl/news/73/15/ ... bereikbaar

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door Groningen » wo 18 sep 2013, 20:50

harry schreef:
ik schreef:Ik zag gisteren de hm-paaltjes op de nieuwe op- en afritten van Lewenborg. De meeste hebben N7 als wegnummer... :roll:
Volgens mij zijn de hm-bordjes inmiddels vervangen: ik kon afgelopen zondag geen N7 meer vinden.
Er is nog wel iets raars mee aan de hand. Vanaf afslag Lewenborg richting KP Euvelgunne verspringen de hectometerwaarden op een bijzondere manier. Eerst lopen ze af, vervolgens gaan ze een paar kilometer omhoog om daarvan 300 meter ongeveer af te lopen, en dan springen ze weer naar de waarden van daarvoor.

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door martien » zo 29 sep 2013, 14:21

Een goede indruk van de nieuwe afslag krijg je als je naar de webcam kijkt: http://beijum.bouwwebcam.nl/.
Als je je afvraagt op wat voor een weg je vanaf het zuiden uitkomt voordat je bij de rotonde bent. Dat is de busbaan naar Kardinge. En uiteraard heeft die voorrang.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door boe! » di 06 mei 2014, 10:26

Aanstaande maandag gaat het kruispunt van de N46 met de N361 voor anderhalf jaar dicht. In de video de huidige situatie, toekomstige situatie en de tijdelijke routes.
[youtube]tBWqz2cPkKg[/youtube]

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door Kaaiman » di 08 jul 2014, 8:58

Nieuwe luchtfoto's van de ombouw van N46 aansluiting Kardinge en de N370 aansluiting Bedumerweg.
http://www.groningenvanboven.nl/oosteli ... juli-2014/
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door martien » di 08 jul 2014, 9:35

Vandaag stond er ook een stukje over de werkzaamheden op Ring Noord en Oost (Reitdiepplein, aansluiting Bedumerweg, aansluiting N361 en Kardinge) in het DvhN.
Het artikel was niet heel duidelijk geschreven:
  • Viaduct Kardinge wordt volgende week in gebruik genomen, afritten duurt nog "een paar maanden".
  • De werkzaamheden aan de kruising met de Groningerweg (N361) zullen eerder klaar zijn dan augustus 2015. Voor fietsers wordt april gemeld, voor autoverkeer helaas niets.

Plaats reactie