[N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Koesj
verkeersader

Re: [N046] Oostring Groningen wordt ongelijkvloers

Bericht door Koesj » zo 23 aug 2015, 14:16

Over de aangegeven maximumsnelheid in het filmpje van Chris gesproken: 0:35?

Robbert297
expressweg

Bericht door Robbert297 » zo 23 aug 2015, 14:17

waldo79 schreef:Dat gaat om een mobiele controle :write:
Oh ja, nou zie ik hem. Ik keek eerst naar die camera op dat portaal, maar zag na een tweede keer kijken een camera stiekem in de bosjes staan. :lol:

DjIdee
autoweg

Bericht door DjIdee » zo 23 aug 2015, 14:19

Koesj schreef:
DjIdee schreef:100 is een prima snelheid op de gehele ring, maar ja :shutup:
Ook tussen de stoplichten op de Westelijke Ringweg? Of op het lange viaduct over het Hoendiep met die weefstrook vanaf/naar de aansluiting Peizerweg? Op het talud bij de Bedumerweg naar de nieuwe Noordzeebrug? Op de Zuidelijke Ring in de aanloop naar het J.plein met die zware stroom vanaf de Europaweg? Nee dank je.

Europaweg - Lewenborg v.v. zou kunnen, maar daar zit alweer Knp Euvelgunne tussen met ontwerpsnelheid 70 (of minder zelfs, in de lus). Eventueel de Noordelijke Ring tussen Paddepoel en de Bedumerweg, qua profiel dan, maar daar heb je die korte in-/uitvoegers naar Selwerd.
Op vrijwel alles: Ja

Indien druk gaat de snelheid er toch wel uit. Vrijwel altijd 100 op de CC op de ring Groningen. Maar dan ook vooral omdat ik geen zin heb (mocht ik niet zitten op te letten) op een niet-mulder boete. Maar overal kan 100 met gemak, zonder enig probleem. Dat zie je aan deze beelden ook. Meeste momenten dat ik er rij is het een tikkie rustiger op de weg. En in bijzondere gevallen gaat de snelheid er wel uit. Dat heet anticiperen, maar dat is een zeldzaam verschijnsel aan het worden op de weg heb ik meer en meer het idee

Koesj
verkeersader

Bericht door Koesj » zo 23 aug 2015, 14:24

^^ Ik ben het in principe helemaal met je eens, maar wat dat laatste betreft zit hem dan ook meteen de kink in de kabel: we mogen niet eens meer hópen op anticiperend gedrag. Dan maar 70.

DjIdee
autoweg

Bericht door DjIdee » zo 23 aug 2015, 14:33

Zullen we dan direct maar weer iemand voor de auto laten lopen met een rode vlag? Als je dan toch elk risico wil uitsluiten :nothanks:

HylkeAnne
stadsweg

Bericht door HylkeAnne » zo 23 aug 2015, 14:46

Snelheid aanpassen indien nodig, ja. Zo reed ik daar om 3.00 uur 's nachts en dan is de weg compleet uitgestorven.

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » ma 24 aug 2015, 0:17

Robbert297 schreef:De hele ringweg is gewoon 70 km/h.
Lekker dogmatisch natuurlijk om te stellen dat het nu eenmaal zo is. Alles kan veranderen. Voor zover je in Bodegraven een ring aan kunt wijzen, is die ook 100, 60, 80 en 50. Werkt prima, vooral die 100 en die 80 rijden het prettigst, ondanks dat ze de eenduidigheid in het honderd sturen.
Robbert297 schreef:Dat kombord wat zo onduidelijk is aangegeven is een tijdelijke versie
Ahja, als het tijdelijk is, mag het maar wat aangeklooid zijn en is het toch rechtsgeldig. Topargument om te onthouden: "Maar meneer agent, ik reed alleen maar tijdelijk sneller dan op het bordje staat." :top:

Als ik de beelden zo bekijk, kan die weg gewoon naar 100.
Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » ma 24 aug 2015, 3:23

@ Chris: prachtige video, helemaal top! :top: Ik was vrijdag nog in Groningen, maar meestal kom ik daar niet veel verder dan de RING-west en de wijken rondom het centrum. De laatste keer dat ik op de N46 Oostring reed is alweer bijna een jaar geleden en toen waren ze nog druk bezig. Leuk om te zien wat het resultaat is geworden. :)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 24 aug 2015, 7:54

Het tracébesluit gaat toch uit van een maximumsnelheid van 80 km/h? Of ben ik in de war met de Ring-Zuid?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Robbert297
expressweg

Bericht door Robbert297 » ma 24 aug 2015, 9:44

RSK schreef:Lekker dogmatisch natuurlijk om te stellen dat het nu eenmaal zo is. Alles kan veranderen. Voor zover je in Bodegraven een ring aan kunt wijzen, is die ook 100, 60, 80 en 50. Werkt prima, vooral die 100 en die 80 rijden het prettigst, ondanks dat ze de eenduidigheid in het honderd sturen.
Ik ben het met je eens dat de snelheid op de ring van Groningen prima omhoog kan, maar de ring is nu eenmaal 70, en dat staat overal prima aangegeven.
RSK schreef:Ahja, als het tijdelijk is, mag het maar wat aangeklooid zijn en is het toch rechtsgeldig. Topargument om te onthouden: "Maar meneer agent, ik reed alleen maar tijdelijk sneller dan op het bordje staat." :top:
Ook ben ik het ermee eens dat het onduidelijk en aangeklooid is, maar daar kan ik niks aan doen... Dat wordt echt nog wel aangepakt, maar dat kruispunt bij dat kombrd is pas net aangepast, en zoals je ziet klopt de bewegwijzering daar nog niet, dus ze moeten dat allemaal nog aanpakken.

Koesj
verkeersader

Bericht door Koesj » ma 24 aug 2015, 11:55

Vinny schreef:Het tracébesluit gaat toch uit van een maximumsnelheid van 80 km/h? Of ben ik in de war met de Ring-Zuid?
De N46 is een provinciale weg dus die zal wel dmv een PIP vastgesteld zijn, ik heb daar alleen nooit enige documentatie van gezien. Bij een voorlichtingsdag werd me iig duidelijk dat de bedoelde vMax van het project altijd 70 is geweest, en de ontwerpsnelheid van die krappe aansluitingen 30kmh.

De Zuidelijke Ringweg blijft overigens ook 70.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » ma 24 aug 2015, 13:11

De Ring-Oost is gewoon door de gemeente Groningen in meerdere bestemmingsplannen vastgelegd. Ten zuiden van Kardinge is de N46 gewoon meegenomen in de bestemmingsplannen van de wijken, aparte bestemmingsplannen zijn gemaakt voor de aansluitingen Kardinge, Beijum-Zuid en Beijum/Noorderhoogebrug.

Bron: ruimtelijkeplannen.nl
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

HylkeAnne
stadsweg

Bericht door HylkeAnne » di 25 aug 2015, 1:05

Waar verlaat je de bebouwde kom nou eigenlijk?

Edit: gevonden.

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » ma 28 mei 2018, 0:42

Uit het Bebording RVV 1966-topic:
verfmeer95 schreef:
ma 28 mei 2018, 0:10
58b in Groningen: https://goo.gl/maps/9xa1Q228xY22
Het verbaast me dat deze poot van de kruising, die hier vóór de bouw van KP Euvelgunne lag, nog steeds niet is opgeruimd.

Gaat deze misschien ooit nog als toegang dienen voor een kavel in de noordwestelijke oksel van het knooppunt of iets anders?

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 28 mei 2018, 15:45

In die oksel staat inmiddels een nieuw gebouw.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » ma 28 mei 2018, 19:32

Ah :top:

Dat Google Maps deze niet laat zien begrijp ik wel, maar Streetview is daar kennelijk ook niet zo actueel, of het gebouw staat er echt nog maar "pas".

Dan zal het genoemde bord ook wel zijn verdwenen me dunkt.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 29 jul 2019, 21:40

De N46 is serieus verzakt ter hoogte van het oostelijk landhoofd van het viaduct over de Noordzeeweg (N370). Het gaat om een verzakking van ruim 20 centimeter.

>> https://www.rtvnoord.nl/nieuws/211368/O ... -met-kaart

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » di 30 jul 2019, 9:51

Zo, dat is nogal wat. Naar goed Nederlands gebruik wordt dit meteen aangepakt en binnen enkele dagen verholpen :top:
Ben benieuwd wat de oorzaak is, dat weten ze kennelijk nog niet. Gronings gas misschien?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 30 jul 2019, 22:19

Ik denk niet dat het door de gaswinning komt. Het ligt op een talud waarvan een deel is ingezakt. Dat lijkt dan geen uitspoeling te zijn omdat het niet zwaar geregend heeft. Maar 20 centimeter verzakking in korte tijd is wel merkwaardig. Afgaande op de satellietbeelden is dit ook niet recent aangelegd, het is wel gewijzigd met het ongelijkvloers maken van de N46, maar deze rijbaan lag er daarvoor al op deze locatie en het kunstwerk is toen niet aangepast, er is toen een afrit aan vast geplakt.

Men gaat het nu tot op de fundering vervangen, eind van de week moet het weer open gaan: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/211400/A ... r-open-kan

Ook een geluk is dat deze verzakking niet is op een deel van het knooppunt dat dient als omleidingsroute vanwege de werkzaamheden aan de N7. Deze verzakking is in de verbinding vanaf de Eemshaven naar Euvelgunne en de N361 (die splitsen zich op dit punt).

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » wo 31 jul 2019, 0:13

Bij een plotseling ontstaan zinkgat in een straat in Drachten wordt gewezen naar het warme weer van de laatste tijd, waardoor het zachter geworden asfalt boven een waarschijnlijk al bestaande verzakking kon bezwijken.

Zou dit in Groningen ook een rol kunnen spelen?

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » wo 31 jul 2019, 7:52

Waarschijnlijk wel, als gesprongen waterleidingen zijn uitgesloten. Er moet dan wel eerder (dat kan jaren zijn) zand zijn uitgespoeld dat zichtbaar had moeten zijn in de berm, tenzij er een lek riool door het talud loopt. De droogte kan ook zorgen dat leemlagen hun sterkte verliezen door uitdroging, waardoor inderdaad een gat kan instorten. Voor deformatie van asfalt is warmte eerder belangrijk dan droogte.

Gaswinning (of mijnbouw op > 1 km diepte) geeft eigenlijk nooit zinkgaten (sinkholes), dus dat lijkt me uitgesloten.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

martien
stadsweg

Bericht door martien » wo 31 jul 2019, 9:55

Chris schreef:
di 30 jul 2019, 22:19
Ook een geluk is dat deze verzakking niet is op een deel van het knooppunt dat dient als omleidingsroute vanwege de werkzaamheden aan de N7. Deze verzakking is in de verbinding vanaf de Eemshaven naar Euvelgunne en de N361 (die splitsen zich op dit punt).
Het is wel onderdeel van de omleiding voor de afgesloten N361. De N46/N370/N361 hebben hier een serie halve aansluitingen die de omleidingen lang maken. Verkeer vanuit Noord-Groningen zal nu eerder door Bedum gaan om langs het Boterdiep te rijden en bij de Hornbach de oostelijke ring op te rijden

Koesj
verkeersader

Bericht door Koesj » wo 31 jul 2019, 13:46

Of omkeren bij de aansluiting Bedummerweg ;)

Sibren
stadsweg

Bericht door Sibren » vr 14 aug 2020, 12:54

Tussen 21 augustus 19:00 uur en 24 augustus 6:00 uur is de oostelijke ringweg tussen knooppunt Boterdiep en aansluiting Beijum-Noord afgesloten. De oude bewegwijzeringsportalen (waar de nieuwe bewegwijzering nu al een aantal jaar aan hangt) worden verwijderd, en er komt één nieuw portaal waar alle nieuwe bewegwijzering aan komt te hangen.

De oude portalen zijn de oranje lijnen op het kaartje hieronder. Het gaat om dit en dit portaal. Beide zijn aan het roesten. Het nieuwe portaal komt op de groene lijn.

Afbeelding

:arrow: Bron: Groningen Bereikbaar

Het was mij niet eerder opgevallen dat de portalen van het oude kruispunt altijd op hun plek zijn blijven staan, ondanks de grote metamorfose die het punt heeft ondergaan. Wel vond ik altijd al dat de wegwijzers zeer kort voor het beslispunt hingen. In de nieuwe situatie hangt de bewegwijzering er voor beide richtingen een stuk eerder, dus zal het waarschijnlijk logischer aanvoelen.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » vr 14 aug 2020, 13:06

^^
Het gaat dus om deze:
SPOILER: TOON

Afbeelding

En deze:
Afbeelding
Ik hoop dat ze direct de wegwijzers zelf aanpassen. Richting Zuidhorn is het geen RING N46 meer, maar RING N370. De N46 gaat juist over een paar meter rechtsaf...
Laatst gewijzigd door harry op ma 07 sep 2020, 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.

martien
stadsweg

Bericht door martien » vr 14 aug 2020, 13:07

Ik hoop dat ze ook een motorzaag mee hebben en deze stommiteit corrigeren: boompje

Sibren
stadsweg

Bericht door Sibren » zo 23 aug 2020, 10:28

De klus is geklaard en de weg is weer open, zo'n 20 uur vóór op schema.

:arrow: RTV Noord (met foto)

martien
stadsweg

Bericht door martien » zo 23 aug 2020, 11:20

^^ de werkzaamheden waren tot zondagochtend (met uitloop tot maandag) gepland.
Vanwege de afsluiting van de N7 bij Helpman was de weg zaterdagavond al geopend volgens GroningenBereikbaar.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 07 sep 2020, 13:07

OUD:
Afbeelding
NIEUW:
Afbeelding
--Harry.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 07 okt 2020, 17:39

De andere kant op:

OUD:
Afbeelding
NIEUW:
Afbeelding
--Harry.