[N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » ma 02 feb 2009, 13:55

Dat kaartje klopt niet, Kaaiman.

VincZ
dorpsstraat
Berichten: 223
Lid geworden op: wo 13 sep 2006, 16:03
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door VincZ » za 07 feb 2009, 19:19

Hier is het. Check ook hier het nodige beeld en geluid.
130 maakt dit land niet prettig.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » vr 20 feb 2009, 12:10

De Stentor schreef:Varsen wars van wegtracé N340

OMMEN - Het voorkeurstracé van Gedeputeerde Staten voor de N340, zoals eind januari bekend is gemaakt, valt niet in goede aarde bij verschillende betrokkenen. Met name de bewoners van Varsen zijn verbaasd.

"Jarenlange inspanningen voor het behoud van de cultuurhistorie, het bijzondere landschap en de toekomstige ontwikkeling van deze buurtschap bij Ommen, worden in één klap teniet gedaan'', aldus Plaatselijk Belang Varsen.
Wel een erg summier en eenzijdig bericht, maar dit soort flutmedia kan je van De Stentor onderhand wel verwachten.

Anyhow, met elk tracé zullen mensen gaan zeuren. Varsen is niet bepaald een wereldstad.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door boe! » vr 20 feb 2009, 13:14

Ik neem aan dat de N340 daar het huidige tracé blijft volgen en niet dwars door het Varsenerveld gaat.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » za 07 mar 2009, 10:48

WeblogZwolle schreef:N340 bij Zwolle moet verlegd worden

Zwolle - De N340 bij Zwolle moet een betere aansluiting krijgen op de A28. Dat wil het gemeentebestuur van Zwolle.

De provinciale weg is een belangrijke verbinding tussen Zwolle en Hardenberg. Dagelijks rijden daar ruim 14-duizend voertuigen. De provincie werkt aan een plan om er een vierbaansweg met een maximumsnelheid van honderd kilometer per uur van te maken. Als dat plan door gaat wil Zwolle dat er dan directie aansluiting komt op de A28. Ook het bedrijventerrein Hessenpoort, waar ook de IKEA komt, is dan beter vanaf de snelweg bereikbaar. De N340 zal daarvoor een stuk verlegd moeten worden.
Lijkt me een logisch gevolg van de verbetering van de N340. Alhoewel de huidige aansluiting niet tot onoverkomelijke problemen leidt, is het suboptimaal.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » za 21 mar 2009, 10:45

De Stentor schreef:Provincie krijgt 120 reacties op plannen N340

VECHTDAL - Bij de provincie zijn tot nu ruim 120 zienswijzen binnen gekomen in een reactie op de plannen voor de N340. Mensen hebben nog tot en met maandag 23 maart om hun zienswijzen in te dienen.
Daarna gaat de provincie kijken naar naar de inhoud van de reacties en wordt er gewerkt aan een reactienota. Het streven is dat de provinciale staten in juni een besluit neemt over weg.
Hmm, in de media hier werd nogal voorgedaan alsof er "enorme tegenstand" is tegen de verbetering van de N340, maar dat valt dus reuze mee. Zullen wel vooral bewoners direct langs of op het tracé zijn.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Palance » za 21 mar 2009, 18:49

Het hoeven niet persé negatieve reacties te zijn.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » vr 27 mar 2009, 21:56

Ik heb deze weg nu een paar keer in de spits gereden, en ik moet zeggen dat de spitsrichting wel behoorlijk tegen de verzadigingsgraad aanzit. Zonder duidelijke reden daalt de snelheid nu op free-flowgedeelten al onder de 60, en 80 haal je sowieso bijna niet in de spits. Het grootste probleem is de spoorwegovergang net ten oosten van Zwolle, ook als deze maar kort dicht gaat heb je al 2 kilometer langzaamrijdend tot stilstaand verkeer te pakken. Daarnaast zorgt de VRI bij Dalfsen voor vrij lange wachtrijen. Toch is het tijdsverlies vrij beperkt, ik denk maar hooguit 5 minuten ten opzichte van een niet-spits rit over de 20 kilometer van Zwolle naar Ommen. De vraag is echter hoe zich dit gaat ontwikkelen. Bij Hardenberg is enige woningbouw, maar verder valt het langs de N340 en het verlengde wel mee. Wel groeit industrieterrein Hessenpoort in Zwolle stevig.

Ik denk dat een snelweg voorlopig nog te ver gegrepen is, de meest kosteneffectieve oplossing lijkt me door de weg ongelijkvloers te maken met een paar extra tunneltjes voor het langzaam verkeer wat nu nog de weg over kan steken. Dit in combinatie met 2+1 rijstroken en een tunnel (of brug) onder/over het spoor.

Het grootste knelpunt op de oost-westas is echter de N34 in Ommen, voor de twee VRI's in het dorp staat het meestal goed vast in de spits. Hier verlies je snel 5 - 10 minuten. Hier zou de omlegging van de N36 een alternatief kunnen vormen voor doorgaand verkeer, maar de huidige N34 wordt dermate extreem afgewaardeerd dat de problemen denk ik alleen maar groter gaat worden. Verkeer naar Ommen zelf en richting de N347/N341 moet nog steeds over wat straks een marktplein moet worden.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Willem » vr 27 mar 2009, 22:10

Chris schreef:Het grootste knelpunt op de oost-westas is echter de N34 in Ommen, voor de twee VRI's in het dorp staat het meestal goed vast in de spits. Hier verlies je snel 5 - 10 minuten. Hier zou de omlegging van de N36 een alternatief kunnen vormen voor doorgaand verkeer, maar de huidige N34 wordt dermate extreem afgewaardeerd dat de problemen denk ik alleen maar groter gaan worden. Verkeer naar Ommen zelf en richting de N347/N341 moet nog steeds over wat straks een marktplein moet worden.
Waarom niet een randweg van 3/4 om Ommen, vergelijkbaar met de Scandinavieroute in Denekamp? Dan hoeft ook het verkeer voor de N341 en N347 niet meer door het centrum van Ommen heen en is het probleem opgelost. Wel moet er dan een extra brug over de Vecht komen en dat zal wel het knelpunt zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » vr 27 mar 2009, 22:13

Ik zie dat eerlijk gezegd nooit gebeuren (ik neem aan dat je een extra verbinding aan de zuidwestkant van Ommen bedoeld). Veel bosgebied en het tot de verbeelding sprekende "Vechtdal" met een camping en recreatieterreinen. Echt optimaal zal het daar wel nooit worden... Ik ben er ook geen voorstander van, dit is nou typisch een gebied met wat "hoge natuurwaarde" genoemd kan worden, in tegenstelling tot de saaie landbouwgebieden tussen Zwolle en Ommen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman » za 28 mar 2009, 9:12

Ik kan met haast niet voorstellen dat de stukje N34 tussen de N48 en N347 ook wordt afgewaardeerd. Dat zou wel erg dom zijn.

Als de N34 afgewaardeerd moet worden had ik het als volgt gedaan:
* N34 afwaarderen naar ETW-I tussen Slagenweg en N36
* N34 tussen N347 en Slagenweg GOW-II, met een vloeiende doorgaande richting N34w <> Slagenweg, dus dat je moet afslaan om op de N34-ETW te kunnen komen. De Slagenweg als GOW-II.
* N34 tussen N347 en N48 GOW-II en omnummeren in N347 met TOTSO.

Met de N48, N347, ex-N34, Slagenweg en Balkerweg krijg je dan een mooie rondweg om Ommen heen als GOW. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door waldo79 » do 09 apr 2009, 19:35

Een nieuwe collega van mij heeft in het kader van zijn afstuderen aan de Wageningen Universiteit een onderzoek naar de N340
collega schreef:In mijn afstudeervak heb ik hier al een voorschot opgenomen d.m.v. de toetsing van effecten van wegvarianten van de N340 (Zwolle-Ommen) op de gebiedskwaliteiten van het Overijssels Vechtdal.
Wellicht dat ik wat inzichten hier kan posten :idea:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » ma 11 mei 2009, 10:05

De Stentor schreef:Besluit over opwaardering N340 valt pas in oktober

VECHTDAL - Het nieuwe tracé van de N340 tussen Zwolle en Ommen zal pas op 14 oktober van dit jaar bekend worden.
De beslissing, die Provinciale Staten op 1 juli zouden nemen, is uitgesteld. De provincie meldt dit in een nieuwsbrief.

Tot het uitstel is besloten vanwege de overweldigende hoeveelheid reacties op de Ontwerp Structuurvisie en de PlanMER. In totaal 368 zienswijzen zijn ingediend op de plannen om de N340 veiliger en duurzamer te maken.

hele bericht

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » za 10 okt 2009, 14:08

provincie Overijssel schreef: N 340 verdeelt commissie

Er is nog geen duidelijkheid over het lot van de N340 tussen Zwolle en Ommen. De Statencommissie Economie, mobiliteit en bestuur vergaderde op woensdag 7 oktober over de verschillende varianten. Volgende week woensdag hakken Provinciale Staten de knoop door.

Tientallen omwonenden van de N340 kwamen naar Zwolle om de vergadering van de commissie bij te wonen en acht daarvan maakten gebruik van het inspreekrecht. Vitens, Transport en Logistiek Nederland, de NMO en verschillende bewonersgroepen uit Witharen en het Vechtdal pleitten ófwel voor de noordelijke variant, of voor de opwaardering van het huidige tracé. De provinciale politiek liet eenzelfde verdeeldheid zien.
Ik hoop dat ze deze variant kiezen; 2x2 en ongelijkvloers (stroomweg). Dit alternatief zal zowel het N340 verkeer verwerken, plus de N377 door Balkbrug en Nieuwleusen ontlasten. Dan is 2x2 wel verstandig (intensiteiten rond 20.000).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman » za 10 okt 2009, 16:29

Stroomweg I (2+2, 100 km/u) is met recht een duurzame en veilige een oplossing, opwaarderen huidig tracé is ben ik bang een duurkoop lapmiddel.

Gelukkig heeft men nog wel het lef gehad om een geheel nieuw tracé te projecteren. De huidige N340 afwaarderen naar ETW-60 vind ik wel behoorlijke kapitaalvernietiging. De N340 is best breed en het aantal aansluitingen beperkt. Een echte jaren '50/'60 autoweg.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Hajo » za 10 okt 2009, 16:30

Leg 'm aan als A35... :idea:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Palance » za 10 okt 2009, 16:32

A340 :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door mavas » za 10 okt 2009, 17:18

Ik meen dat het voorkeursalternatief was een korte omleiding bij Zwolle en daarna een verbeterd huidig trace met ongelijkvloerse kruisingen. Zag er op zich niet slecht uit. Is dat tevens de 2e voorkeur van de Staten?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Via » za 10 okt 2009, 19:04

Ik zou voor het noordelijke alternatief gaan, als 2x2-ongelijkvloerse autoweg met knooppunten op de A28 en N48. De oude route zou ik toch minstens op 80 km/h houden.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door SnarfFlevoland » ma 12 okt 2009, 23:38

Het zou echt wel beter worden als deze weg geupgrade wordt naar 2x2 autoweg. Tot nu toe vind ik het altijd een vervelende weg, als we richting Uelsen rijden. Schiet niet op door de verkeerslichten, langzaam rijdend verkeer en de vele flitspalen langs de weg. Anyway, de weg is vast hier meer dan bekend. Tegenwoordig gaan we ook niet langer meer via Ommen en Hardenberg, maar via de A37 en vervolgens via Coevorden naar Uelsen.

Nu ze toch bezig gaan met een upgrade naar 2x2, kunnen ze er ook wel meteen autosnelweg van maken. Maar ja, Nederland kennende, zal dat de aankomende 20 jaar vast niet gebeuren.
ViaHaaren schreef:Ik zou voor het noordelijke alternatief gaan, als 2x2-ongelijkvloerse autoweg met knooppunten op de A28 en N48.
Na even rondgesnuffeld te hebben in de ideeën, lijkt mij dit ook het mooiste plan.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 okt 2009, 23:45

SnarfFlevoland schreef:Schiet niet op door de verkeerslichten, langzaam rijdend verkeer en de vele flitspalen langs de weg.
Wat hebben die flitspalen er nou mee te maken?
Kaaiman schreef:Stroomweg I (2+2, 100 km/u) is met recht een duurzame en veilige een oplossing, opwaarderen huidig tracé is ben ik bang een duurkoop lapmiddel.

Gelukkig heeft men nog wel het lef gehad om een geheel nieuw tracé te projecteren.
Kan ik me helemaal bij aansluiten.
De huidige N340 afwaarderen naar ETW-60 vind ik wel behoorlijke kapitaalvernietiging. De N340 is best breed en het aantal aansluitingen beperkt. Een echte jaren '50/'60 autoweg.
Dat is wel gebruikelijk in Nederland. Als er een 2+2-stroomweg voor tegenover staat vind ik het echter prima.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman » ma 12 okt 2009, 23:54

Ik kan me trouwens ook een alternatief herinneren dat grotendeels het huidige tracé volgt, maar bij Ommen afbuigt naar het noorden om daar op de nieuwe N36 aan te sluiten. Blijkbaar is die niet meer in de race.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » di 13 okt 2009, 8:45

SnarfFlevoland schreef:...de vele flitspalen langs de weg...
Wanneer heb je hier voor het laatst gereden? In 2005 of 2006 zijn bijna alle flitspalen weggehaald in Overijssel.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Peter » di 13 okt 2009, 9:00

Er staan ook maar 2 of 3 VRIs op de N340, die veel minder ophouden dan de VRIs op de N34 in Ommen. Een flitskast is dacht ik alleen nog te vinden bij de spoorwegovergang, vermoedelijk alleen een rood-licht camera.

Jammer als de N377 wordt gedowngrade. Voor de N340 2+2 er ligt zijn we vast 10 jaar verder....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door SnarfFlevoland » wo 14 okt 2009, 16:36

Chris schreef:Wanneer heb je hier voor het laatst gereden? In 2005 of 2006 zijn bijna alle flitspalen weggehaald in Overijssel.
Is dat zou? De laatste keer was vorig jaar oktober. Sindsdien rijden we alleen nog maar via Coevorden. Wellicht dat ik de N35 en de N340 door elkaar heb gehaald? :dontknow:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Wouter N14 » wo 14 okt 2009, 21:20

Ik meende vandaag gehoord te hebben dat deze weg een 2+1-weg wordt. Maar dat is van horen zeggen en meer weet ik dus ook niet...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » wo 14 okt 2009, 21:28

2+1 ongelijkvloers is al een hele verbetering. Toch betwijfel ik of het toekomstvast is qua intensiteiten. Richting de 20.000 wordt 2+1 ook niet voldoende qua doorstroming.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Wouter N14 » wo 14 okt 2009, 21:31

Maar 2+1 is toch vrij eenvoudig uit te bouwen naar 2*2?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Vinny » wo 14 okt 2009, 21:50

Wouter N14 schreef:Ik meende vandaag gehoord te hebben dat deze weg een 2+1-weg wordt. Maar dat is van horen zeggen en meer weet ik dus ook niet...
Er stond een uitgebreid artikel in de Trouw over 2+1 wegen. Het was nogal positief van toonzetting, en de journalist had verstand van zaken. De reactie uit Nimby-land waren weer tekenend:
"De barrier verstoort het weidse uitzicht over het platteland" :roll:
Er stond in dat de N 340 géén 2+1 weg werd, omdat de barriers die de provincie voor ogen had gevaarlijk voor motorrijders bleken te zijn. Nu komt er dus toch 2x2.

Het belangrijkste argument waarom ik moeite heb met 2+1 wegen werd echter helemaal niet in het krantenartikel genoemd: namelijk dat de kosten voor het uitbouwen van een 1+1 weg naar een 2+1 weg vaak vrijwel net zo hoog liggen als naar een 2+2 weg, terwijl zo'n configuratie niet alleen tijdens de bouw minder overlast levert, maar ook gewoon de capaciteit van een weg aanmerkelijk vergroot en dat terwijl de milieuwaarde niet significant achteruit gaat. Ik bedoel: het landschap is toch al doorsneden, die ene strook meer of minder maakt dan toch niet meer uit.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N340: upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door mavas » wo 14 okt 2009, 22:58

Trouw schreef:Wachten op doorbraak van veilige driestrooksweg
14 oktober 2009

Wegen met drie rijstroken zijn veilig, voordelig en schelen veel ergernis. Toch kiest pionier Overijssel vandaag iets anders.

Kilometerslang voortsukkelen achter een trage voorligger op een drukke provinciale weg behoort binnenkort tot het verleden, dankzij de driestrooksweg. Gefrustreerde automobilisten hoeven niet langer onveilige inhaalmanoeuvres...

Lees hier het volledige artikel: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... sweg_.html
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie