[N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
JaN34
dorpsstraat
Berichten: 240
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 11:09
Locatie: Hardenberg

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door JaN34 » zo 20 dec 2015, 17:32

Volgens LTO Overijssel komt er geen noordelijke variant:
'Geen noordelijke variant N340'

'Een nieuw noordelijk tracé voor de N340 is volgens provincie Overijssel helemaal niet aan de orde.'
Tot die conclusie komt bestuurslid Marcel Markhorst van LTO Noord Overijssel.
:down:

bron

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » zo 20 dec 2015, 17:38

Het is een lastige kwestie. Een noordelijke variant tast het open gebied meer aan dan upgrade langs de bestaande wegen. Daarnaast is de noordelijke variant voornamelijk interessant voor Hardenberg en omgeving, maar zorgt het voor andere plaatsen voor meer omrijkilometers, met name vanuit Ommen en Dalfsen. En daarnaast wordt ook de N377 waarschijnlijk afgewaardeerd, je ziet nu al dat ze steeds een excuus zoeken om de N377 af te waarderen van 100 naar 80 km/h.

Toch vraag ik me af of die € 160 miljoen niet beter geïnvesteerd kan worden in Overijssel. Met het geld dat eerder van de N340 is afgetrokken voor de N35, zou dit bij elkaar een hele stap zijn om de N35 tussen Zwolle en Nijverdal op te waarderen naar 2x2, 100 km/h. Dat is economisch toch wel een wat belangrijkere corridor dan Zwolle - Hardenberg. Zeker als je ziet hoeveel Zwolle - Hardenberg nou werkelijk verbeterd wordt met het voorgenomen plan.

Gebruikersavatar
JaN34
dorpsstraat
Berichten: 240
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 11:09
Locatie: Hardenberg

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door JaN34 » zo 20 dec 2015, 17:59

^^ Er is meerdere malen toegezegd door de provincie dat Hardenberg een snellere verbinding zou krijgen: Zwolle-Hardenberg in 30 minuten. Nu lag er een goed plan, trekt de provincie zich terug. Bovendien is de N35 een rijksweg! De provincie moet maar meer lobbyen bij het rijk. Ik vind ook dat die weg totaal niet voldoet als verbinding tussen twee belangrijke economische centra, maar de economie in het Vechtdal moet hier dus voor bloeden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » zo 20 dec 2015, 18:22

Voor de weggebruiker is de N35 een weg zoals alle andere; of die nou in het beheer van het rijk is of niet, een upgrade is nodig. Beter dat de provincie er voor betaalt, dan dat er helemaal niemand voor betaalt en er dus niks gebeurd.

Het huidige plan van de N340 is niet veel meer dan een lange afrit de A28, amper 5 kilometer nieuwe weg, dat is amper een upgrade te noemen van de corridor tussen Zwolle en Hardenberg. Maar dat is helaas ook niet te verwachten nadat een groot deel van de financiering destijds is weggehaald. Dat is helaas de stupide provinciale politiek. Eerst met veel ambitie een plan aankondigen, door procedures gaan, en op het moment van de start van de werkzaamheden ineens vinden dat een kwart miljard voor een provinciale weg wel erg veel is... :shutup:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman » zo 20 dec 2015, 18:46

Toch staat er vrijwel dagelijks file op de N340 tussen de A28 en Dalfsen, dus het is terecht dat dat stuk wel wordt aangepakt. :idea:

Ik vraag me vooral af of het versoberde knooppuntontwerp het wel tot na 2030 vol gaat houden, zeker gezien de ontwikkeling van bedrijventerrein Hessenpoort en de dit jaar geopende IKEA.

Ik zou er dan eerder voor kiezen om juist dat nieuwe stuk 2x2 gewoon in één keer goed te doen met een fatsoenlijk knooppunt, en de rest van de N340 te laten voor wat het is, tot ergens een zak geld verschijnt om de boel kruising voor kruising aan te passen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » do 04 feb 2016, 16:11

RTV Oost schreef:Brede steun in Provinciale Staten voor 'dure variant' N340/N48

De 191 miljoen euro kostende variant om de N340/N48 en de N377 aan te pakken kan op brede steun rekenen in de Provinciale Staten. Dat bleek woensdagavond tijdens een commissievergadering in het Zwolse provinciehuis.

De eerste optie is een ontwerp van 160 miljoen dat past binnen de opdracht van de Provinciale Staten. De tweede optie veiliger, maar ook 31 miljoen euro duurder. Bijna alle partijen kiezen later deze maand voor de duurdere variant. Een amendement van de ChristenUnie om extra geld vrij te maken voor veiliger fietsen en een betere doorstroming op de weg wordt breed gesteund. Op 17 februari wordt er een besluit genomen over de weg.
Volledig bericht: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 7116&cat=1

Het is wel een wipwap bij de provincie. Dan willen ze weer minder geld, dan weer meer, etc.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door mavas » do 04 feb 2016, 19:02

In het bericht staat niet wat die "veilige optie" is, maar zou dat niet gewoon het aloude plan zijn dat de N340 over de volle lengte autoweg wordt?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman » do 04 feb 2016, 20:37

Nee, helaas niet. Het gaat waarschijnlijk slechts om de oranje lapmaatregelen op deze kaart.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door mavas » vr 05 feb 2016, 10:43

^^ Ah dank, dus nog steeds een prutsoplossing waar de automobilist eigenlijk nauwelijks wat mee opschiet.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Veldwachter
woonerf
Berichten: 94
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 21:40
Locatie: Rotterdam, NL

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Veldwachter » di 16 feb 2016, 15:40

Omwonende hebben zelfs onderling ruzie over deze weg, blijkt uit dit artikel.
Anticipeer en tolereer (op) andermans fouten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » di 23 feb 2016, 15:59

Het viel me op dat op de verbinding Hardenberg - Zwolle de route via de N377 voor veel verbindingen zelfs marginaal sneller is dan de klassieke route via de N34-N340. Als je vanaf Hardenberg eerst de N343 naar Slagharen neemt, dan de N377 naar de Lichtmis en dan de A28 is dat - afhankelijk van je beginpunt in Hardenberg - maar tussen 1,3 en 3,3 kilometer langer. Vanaf sommige delen in Hardenberg is het via de N377 in tijd zelfs korter omdat je meer 100 en 120 km/h hebt. De onhandige aansluiting Ommen op de A28 helpt daar niet echt bij.

Ik had daar niet echt zo over nagedacht. Vanuit Zwols perspectief lijkt het uitermate logisch om via Ommen te rijden, en voor het gevoel is de route via Dedemsvaart nogal om. Maar in werkelijkheid is het verschil dus maar heel klein en deels zelfs een tikkeltje sneller via Dedemsvaart.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Coen Tunnel » wo 24 feb 2016, 0:27

^^ Als het de provincie gaat om het upgraden van de route van Zwolle naar Hardenberg zou men dus ook eens kunnen nadenken over rondwegen (met autowegstatus) voor Nieuwleusen en Balkbrug, en een upgrade van de N343 Slagharen-Hardenberg tot autoweg. Lijkt me een stuk makkelijker te realiseren. Nadeel is dat Ommen en Dalfsen er niet of nauwelijks mee worden bediend.

De N377 vind ik een prettige weg om te rijden, tot Slagharen rijdt die weg best goed door. De N340 vind ik niet heel vervelend, maar echt opschieten doet het ook niet. En inderdaad, komende vanuit Ommen is de aansluiting op de A28 richting Zwolle/Utrecht ook niet ideaal.

Gebruikersavatar
JaN34
dorpsstraat
Berichten: 240
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 11:09
Locatie: Hardenberg

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door JaN34 » wo 24 feb 2016, 1:14

^^ Ik rij inderdaad meestal via de N377 naar Zwolle of verder. Het rijdt relaxed, je mag ander verkeer inhalen en (nu nog) grote stukken 100 rijden. Als je vertrekt vanuit de Hardenberger woonwijk De Marslanden, die ten noorden van de N34 ligt, geeft de TomTom zelfs aan via de N377 te rijden. (Niet dat ik die dan nodig heb, maar het gaat om het idee.)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » wo 24 feb 2016, 9:40

De N377 is één van de weinige provinciale wegen in Overijssel waar tussen 2010 en 2014 de intensiteiten noemenswaardig zijn gestegen. Het meest tussen Nieuwleusen en de Lichtmis; van 13.400 voertuigen naar 15.400 voertuigen. Ik denk dat het ook te maken heeft met de verbreding van de A28, daar is de doorstroming ook flink verbeterd. Ik heb collega's die die route rijden en die zijn bijna nooit te laat door files, tenzij er een ongeluk is gebeurd. Ik denk dat er vanuit Hardenberg wel een shift is geweest van de N340 naar de N377. Zeker omdat die rondweg van Ommen nou niet echt tijdswinst oplevert voor oost-westverkeer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman » wo 24 feb 2016, 9:44

^^ Plus dat er veel onderbrekingen in die route zitten. Rotonde Witte Paal, rotonde Ommerkanaal en de aansluiting Varsen. Alle drie niet erg prettig aangelegde aansluitingen.

De autowegplannen voor de N340 voorzagen in ieder geval voor de N48 goede aansluitingen, maar ja...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » do 19 mei 2016, 17:25

Provincie Overijssel schreef:Aanbesteding aanleg viaduct in nieuwe tracé N340 van start

Voor het verbeteren van de verkeersveiligheid, leefbaarheid en doorstroming op de N340, N48 en N377 heeft de provincie Overijssel een pakket aan maatregelen ontwikkeld. Één van de onderdelen daarin is de aanleg van een viaduct in het nieuwe tracé van de N340.

Op verzoek van de provincie is ProRail gestart met de aanbesteding van de werkzaamheden voor het spoorviaduct. Naar verwachting kan het werk uiterlijk in november 2016 definitief gegund worden.

(...)

De aannemer die het werk gaat uitvoeren, start met het ontwerpen van het viaduct. De daadwerkelijke uitvoering van de werkzaamheden begint naar verwachting medio 2017 en is eind 2018 afgerond. Op het moment dat het viaduct klaar is, gaat de provincie Overijssel aan de slag met de aanleg van het nieuwe tracé van de N340.

Naast het viaduct legt ProRail ook een fietstunnel aan ter plaatse van de huidige overweg in de Hessenweg. Deze overweg kan daardoor vervallen, wat de verkeersveiligheid voor zowel fietsers als treinverkeer bevordert. De fietstunnel wordt aangelegd nadat het nieuwe tracé is opengesteld voor autoverkeer, omdat dan de Hessenweg wordt heringericht voor lokaal verkeer.
Volledig bericht: http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws ... ng-aanleg/

Er komt dus wat schot in de zaak.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » di 02 aug 2016, 18:22

Inmiddels wordt er gesloopt op het tracé van de N340. Dit is net ten westen van de overweg.

Afbeelding
N340 sloopwerkzaamheden by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Coen Tunnel » za 27 aug 2016, 20:05

Ik reed vandaag richting Ommen en ik kwam er achter dat het stukje van de Varsenerdijk van ca. 1 km tussen de N48/N340/N348 en de komgrens van Ommen provinciaal is, met provinciale hectometerpaaltjes. Blijkbaar is dit destijds van het rijk overgedragen aan de provincie toen de N36 tussen Witte Paal en Ommerkanaal is aangelegd.

Je zou verwachten dat dit dan ook de N340 is, maar volgens de hectometerpaaltjes van Provincie Overijssel (met provincielogo) is dit de N34. :o Ik vraag me af of de weg intern bij de provincie ook zo bekend staat. Dan zou er dus nog een stukje N34 in provinciaal beheer zijn.

In Streetview:
hmp 17
hmp 17,9

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Jackbauer1350 » za 27 aug 2016, 21:25

De hele N34 tussen De Punt en de N340/N348/N48 is toch in één keer overgedragen aan de provincies Drenthe en Overijssel in 2007? De verlenging van de N36 stamt uit 2010. Dan is er een los stukje N34 overgebleven na de openstelling van de N36 Witte Paal - N48 en de overdracht van de N34 door Ommen aan de gemeente Ommen.
Best aparte situatie zo.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Coen Tunnel » zo 28 aug 2016, 0:19

^^ Ah, ik dacht dat het Overijsselse deel van de N34 nog altijd rijksweg was. Niet dus.

Maar op de hectometerpaaltjes is er nog steeds een stukje provinciale N34 aan de westkant van Ommen. Net zoals bij andere N-wegen in Overijssel staat op het laatste hectometerpaaltje op het provinciale deel, ook al is dat geen hele kilometer, ook het provincielogo, en dat is nu netjes voor de komgrens, waar vroeger de hele N34 door Ommen dan ook provinciaal (en tot 2007 rijksweg) was. Streetview laat zien dat in 2011 er nog een gewoon hectometerpaaltje 17,9 stond, zonder provincielogo, en de hectometerpaaltjes liepen toen ook nog door binnen de kom van Ommen. In 2015 stond er blijkens Streetview het huidige hectometerpaaltje 17,9 met provincielogo.

Kortom, dit is dus nog steeds een stukje provinciale weg met blijkbaar nog steeds het nummer N34.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » do 08 dec 2016, 14:24

Provincie Overijssel schreef:Aanleg spoorviaduct in nieuw tracé Hessenweg (N340) gegund

De provincie heeft ProRail gevraagd dat viaduct te (laten) maken. De werkzaamheden voor de aanleg van het nieuwe viaduct over het spoor zijn door ProRail gegund aan aannemer Salverda uit ’t Harde.

Met de aanleg van het viaduct in het nieuwe tracé ten noorden van de huidige Hessenweg wordt een belangrijk spoorknelpunt opgeheven in de N340 tussen Zwolle en Ommen. Het verkeer kan, als de nieuwe weg klaar is, het spoor van Zwolle naar Meppel veilig en zonder oponthoud passeren.

Salverda start de uitvoering van de werkzaamheden met het ontwerpen van het viaduct. De daadwerkelijke uitvoering begint naar verwachting medio 2017 en is september 2018 afgerond. Op het moment dat het viaduct klaar is, gaat de provincie Overijssel aan de slag met de aanpak van de N340/N48 en N377. Hier maakt de aanleg van een nieuw tracé van de N340, dat straks aansluit op het nieuwe viaduct, onderdeel van uit.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » di 18 apr 2017, 18:25

Achter de schermen gebeurt nog wat.
De provincie is druk bezig met de aankoop van gronden voor de verbetering en verbreding van de N340 tussen Zwolle en Ommen. Meer dan tien woonhuizen en boerderijen met grond langs de provinciale weg zijn inmiddels aangekocht en grotendeels gesloopt.

De aanbesteding van het project zal naar verwachting eind dit jaar worden gedaan.
:arrow: RTV Oost

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman » ma 22 mei 2017, 11:20

Deze week zijn er enkele inloopavonden over de N340 en N377.

De principeontwerpen zijn inmiddels ook bekend:
http://www.overijssel.nl/thema's/bereik ... ontwerpen/

Opvallend:
  • N340 Zwolle - Ankum wordt 2x2; de huidige N340 krijgt een fietstunnel op de huidige plek, lokaal autoverkeer wordt omgeleid via het nieuwe viaduct over het spoor parallel aan de nieuwe N340.
  • Tussen Ankum en Varsen alleen maar wat weggehaalde oversteken, uitbreiding opstelruimtes bij VRI's en dat soort maatregelen
  • De knoop bij Varsen wordt een turborotonde waarbij N340-N48 de hoofdrichting wordt. De aansluiting N48-N348 moet een ongelijkvloerse vorkaansluiting worden. Dit ontwerp is duidelijk voorbereid op latere uitbouw tot het eerder geplande ongelijkvloerse knooppunt.
  • De N48 tussen Varsen en de N36 wordt alleen 2x2 tussen de aansluitingen. Hierdoor wordt een extra viaduct over de Balkerweg bespaard.
  • De afrit Balkerweg wordt aangepast, zodat de verbindingswegen handiger op elkaar aansluiten, door middel van rotondes.
Afbeelding

Wat mij betreft zou het veel beter zijn geweest om de N48 een gewone verdubbeling te geven naar 2x2 met in/uitvoegstroken. Dat lijkt me veiliger dan de voorliggende houtje-touwtje-weefvakoplossing om één viaduct te besparen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Coen Tunnel » di 23 mei 2017, 9:34

^^ Als ik dit zo lees krijg ik sterk het gevoel dat het allemaal 'net niet' is.

Gebruikersavatar
SilentScreamer
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 5:09
Locatie: Zwolle

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door SilentScreamer » di 23 mei 2017, 11:11

^^ Ik kan het niet beter verwoorden...

Krijg echt het idee dat de 200 miljoen echt anders geïnvesteerd had moeten worden... Stukje Zwolle Ankum oke, maar de rest?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » di 30 mei 2017, 18:28

Een video van de provincie Overijssel over het project:
Link
Het is natuurlijk zo dat het knooppunt A28-N340 een groot deel van de bouwkosten uitmaakt. De rest is ook nogal 'meh', zeker omdat de maximumsnelheid op de N377 verlaagd wordt van 100 naar 80 tussen Balkbrug en Nieuwleusen en in Nieuwleusen van 70 naar 50. Die tunnel in Balkbrug is dan wel een mooie oplossing, al vraag ik me af of het niet ondergedimensioneerd wordt met 1 rijstrook per richting. Dagelijks rijden 18.000 voertuigen over dit stuk N377. Een deel daarvan zal op het kruispunt afslaan, maar erg toekomstvast is het niet. Die rotonde bij de aansluiting Varsen vind ik ook jammer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door mavas » di 30 mei 2017, 22:47

Die aansluiting Hessenpoort blijft ook wel een erg krap ding met die korte weefstroken. Die locatie is een goed recept voor ongelukken.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » vr 09 jun 2017, 14:46

Van de maximumsnelheden wordt ik ook niet blij. Overijssel is een ambitieloze provincie aan het worden...

Afbeelding

Alle upgrades zijn verlaagd van 100 naar 80 km/h. :down: En daarnaast wordt ook nog eens de N377 tussen Nieuwleusen en Balkbrug verlaagd naar 80 km/h. En in Nieuwleusen zelf gaat het ook van 70 naar 50 km/h. Straks hebben ze € 201 miljoen uitgegeven terwijl nergens de maximumsnelheid verhoogd wordt.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door mavas » vr 09 jun 2017, 17:39

Zelfs de snelheid op de N48 gaat omlaag, terwijl de weg daar iets breder wordt :o

Tja, Overijssel moest ineens bezuinigen en het project stilleggen. En nu moet het voor minder geld, waardoor je minder toegevoegde waarde krijgt... :down:

Overigens zal het gros van het verkeer op de N48 en op het ongelijkvloerse deel van de N340 wel rond de 100 km/h blijven rijden doordat het wegbeeld dit afroept.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman » vr 09 jun 2017, 21:28

Dat stukje N48 is al jaren 80 km/u. Helaas.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie