[N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door hoevenpe » vr 21 feb 2014, 16:47

Waarom zou dat nieuwe stuk 2x2 niet alsnog 100 kunnen worden?
Ongelijkvloerse 2x2 stroomwegen met een vMax van 80 zijn gewoon ongeloofwaardig en alleen maar een boetefuik...

Gebruikersavatar
JaN34
dorpsstraat
Berichten: 240
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 11:09
Locatie: Hardenberg

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door JaN34 » za 22 feb 2014, 13:42

Kaaiman schreef:^^ ...en het vertrouwen in de (provinciale) politiek.
Ja, lees onderstaand stuk uit de Stentor maar eens. Daarin staat ook dat de bezuiniging van 100 miljoen niet wordt gehaald doordat er al veel is uitgegeven en er nog veel claims worden verwacht:
de Stentor schreef: Analyse: Provincie Overijssel zingt zich los van burger

Vrijwel unaniem besloot de Overijsselse politiek woensdag om het budget voor de verbetering van N340 en N377 terug te brengen...
...nu al is er 22 miljoen over de balk gegooid bij vergeefse voorbereidingen...
...In de wandelgangen is de vrees uitgesproken dat met claims die nog komen de 15 miljoen euro zullen overschrijden...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » ma 24 mar 2014, 15:35

Dit is het voorgestelde pakket van de N340.

Afbeelding

Het is mij volstrekt onduidelijk waarom de N377 Nieuwleusen - Balkbrug naar 80 km/h teruggebracht moet worden. Waarom kan de huidige situatie niet gehandhaafd worden?

Ook is het jammer dat er een nieuwe VRI komt bij de Ankummerdijk. Dat het ontworpen wordt op 80 ipv 100 km/h is denk ik geen heel groot probleem, de route is recht dus in een later stadium wel op te waarderen naar 100 km/h ongelijkvloers.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door sirdanilot » ma 24 mar 2014, 15:45

Het is mij volstrekt onduidelijk waarom de N377 Nieuwleusen - Balkbrug naar 80 km/h teruggebracht moet worden. Waarom kan de huidige situatie niet gehandhaafd worden?
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij verbaasde dat deze weg nog 100 was in het DV tijdperk toen ik hier kwam. Maar inderdaad is het zeker geen veiligheidsrisico om het gewoon op 100 te houden. Maar ja, DV hè...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door mavas » ma 24 mar 2014, 19:28

Ik snap niet dat A28 - Koesteeg op 80 wordt ontworpen. Naar de toekomst toe zou het toch beter zijn om dit gelijk als 100 km/h te ontwerpen, zodat je verder in de toekomst de hele route nog eens 100 km/h kunt maken.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » do 24 apr 2014, 15:17

Overijssel schreef:5 miljoen euro voor veiligheid op N340 en N377

De provinciale politiek heeft 5 miljoen euro vrijgemaakt om in te zetten op veiligheidsmaatregelen rondom de N340 en N377. Een voorstel van de SP daartoe is aangenomen.

Gevolg is wel de geplande dubbele rijstroken op de N340 mogelijk deels verdwijnen. Vanaf de A28 richting Dalfsen zijn tot aan de Koesteeg 2x2 rijstroken ingepland om de doorstroming te bevorderen. Volgens de politiek kan dat stuk wel 2 kilometer korter, tot aan de Ankummerdijk. Dat bespaart 5 miljoen euro. Dat geld zou dan ingezet kunnen worden voor veiligheidsmaatregelen, zoals vrijliggende fietspaden, ongelijkvloerse kruisingen en stoplichten op de N377 en N340. Samen met de omwonenden wordt nu bekeken voor welke veiligheidsmaatregelen wordt gekozen.
Pff, er blijft wel weinig over van de "opwaardering" zo.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door RSK » do 24 apr 2014, 15:35

^^ Zou me niets verbazen als het aan het eind van het liedje een afwaardering is geworden. :down:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door hoevenpe » do 24 apr 2014, 18:35

Stoplichten als verbetering?
Apart...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door captain007 » do 24 apr 2014, 19:00

Klinkt alsof het beter is om er gewoon niets aan te doen en het geld in de zak te houden.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door mavas » do 24 apr 2014, 19:03

5 miljoen extra bezuinigen op dit project levert je echt geen ongelijkvloerse kruisingen (meervoud) elders op. Of zou men fietsonderdoorgangen bedoelen? Dan kan je van dat geld nog wel 1 of 2 van die dingen aanleggen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Rogier » vr 25 apr 2014, 14:46

Dan kan men beter met het gehele project stoppen.
Alleen bij Zwolle de aansluitingen met de A28 verbeteren (knooppunt) en een ongelijkvloerse kruising met het spoor Meppel - Zwolle aanleggen.
De rest zo laten. Wel verwacht ik dat men het huidige wegdek stevig onderhanden moeten nemen. Een paar geleden heeft men wel de toplaag vernieuwd.
Echter ik had ergens gelezen dat het wegdek binnenkort versterkt moest worden of dat men zelfs de wegverharding compleet moest gaan vervangen (tot aan het zandbed).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » vr 25 apr 2014, 16:55

Overijssel schreef:Aanpak voor verbetering N340 en N377 vastgesteld

Gedeputeerde Staten van Overijssel kunnen aan de slag met de uitwerking van een pakket aan maatregelen voor een aantal knelpunten op de N340/N48 en N377. Voor een bedrag van €160 miljoen wordt een nieuw tracé aangelegd vanaf de aansluiting van de A28 tot Ankummerdijk, wordt het resterende deel van de N340 (van Ankummerdijk tot Varsen) veiliger gemaakt en de aansluitingen bij Ommen verbeterd. Tevens wordt op de N377 in Balkbrug een ongelijkvloerse kruising gerealiseerd.

Provinciale Staten hebben tijdens de vergadering van 23 april ingestemd met het statenvoorstel na aanname van twee moties en één amendement.

Het nieuwe tracé van de A28 tot Ankummerdijk krijgt 2x2 rijbanen met een snelheid van 80 km/uur. In dit tracé krijgt de N340 een nieuwe aansluiting op de A28 en komt er een viaduct over het spoor. Op het tracé na de Ankummerdijk tot aan de aansluiting Varsen worden de kruisingen, huisaansluitingen en oversteken aangepakt in combinatie met het opnieuw asfalteren van de weg. Welke maatregelen hier nodig zijn voor meer veiligheid, leefbaarheid en doorstroming wordt nog verder uitgewerkt in samenwerking met de betrokken gemeenten en direct belanghebbenden. Ook wordt nader onderzocht hoe de aansluitingen van de N48 naar Ommen het beste vorm kunnen krijgen.

Daarnaast gaat op het tracé Nieuwleusen - Balkbrug de snelheid naar 80 km/uur. In de bebouwde kom van Nieuwleusen wordt dit 50 km/uur. Balkbrug krijgt een ongelijkvloerse kruising. Mocht de aanbesteding gunstiger uitvallen dan worden de overige middelen ingezet voor het uitvoeren van maatregelen die de veiligheid, leefbaarheid en doorstroming verder verbeteren.

Tevens geven de Staten in een motie alvast richting aan de besteding van de ruim 90 miljoen euro dat vrij valt als gevolg van de bezuiniging op de N340 en N377. De Staten willen deze middelen inzetten voor investeringen in het openbaar vervoer, waaronder de treinverbindingen Zwolle-Wierden en Hengelo-Bieleveld en de ombouw in het OV. Ook wordt er geld vrijgemaakt voor de aanpak van knelpunten in de N35, de versterking van bruggen over het Twentekanaal, wegonderhoud en fietsvoorzieningen.

Naar verwachting start de uitvoering van de werkzaamheden vanaf 2015 met de aanpak van de onderdoorgang in Balkbrug. In 2016 start de aanpak van de N340. Naar verwachting zijn alle werkzaamheden in 2019 uitgevoerd.
Van het opwaardeerproject blijft nu dus eigenlijk alleen een knooppunt met de A28 en 5 km 80 km/h 2x2 over. De N377 wordt zelfs afgewaardeerd. Wat een afgang voor de provincie.

De provincie Overijssel schrapt € 90 miljoen van de financiering van de N340 en geeft dit uit aan andere projecten. Hiervan wordt 55% weggegooid aan niet-verkeersdoeleinden die 0,0 verbetering gaan uitmaken op het wegennet. 45% gaat naar de N35 (onbekend welk onderdeel), versterking bruggen Twentekanaal en wegonderhoud. Hiervan blijft misschien € 30 miljoen over voor de N35.

Ik vind dit een enorme blamage voor de provinciale politiek. De intentie om geld te sluizen van de N340 naar de N35 komt feitelijk neer op het subsidiëren van talloze lokale hobbyprojecten die niks met doorstroming te maken hebben en er blijft eigenlijk geen geld over om de N35 doeltreffend op te waarderen. Met die € 30 miljoen kunnen ze misschien net 3 kilometer N35 verdubbelen.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Groningen » vr 25 apr 2014, 17:02

Je hebt hier amper wat aan dus waarom houden ze de centen niet gewoon in de zak, denk ik dan...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door mavas » vr 25 apr 2014, 18:04

Weet je wat mij nog het meest verbaast in deze hele gang van zaken: Al sinds ik geïnteresseerd ben in de N340 (vanwege het mogelijk 2+1 maken) in 2005, worden er al plannen gemaakt voor aanpassing van de weg. Het zal me niks verbazen als er voor 2005 ook al plannen in ontwikkeling waren. We zitten nu in 2014. Dat betekent dat er dus al 10 jaar over plannen wordt gesproken, en er nog altijd TOTAAL NIKS aan verandering is geweest! 10 jaar aan onderzoeken, praten en nog eens praten, weer veranderen, opnieuw onderzoeken, etc. Dit is toch absurd, dat hele gepolder heeft ruim 10 jaar aan bakken met geld gekost, en er is nog steeds geen substantiële verbetering in zicht.
:nuts: :wall:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » vr 25 apr 2014, 18:19

Zwolle heeft nog het meeste baat bij het project. Maar de regio Hardenberg zal zich wel genaaid voelen, eerst een mooie worst voorgehouden met flinke upgrades aan de oost-westroutes (wat ook wat overdreven werd eigenlijk) waar nu weinig van over blijft.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door duikgek89 » za 26 apr 2014, 10:57

mavas schreef:Weet je wat mij nog het meest verbaast in deze hele gang van zaken: Al sinds ik geïnteresseerd ben in de N340 (vanwege het mogelijk 2+1 maken) in 2005, worden er al plannen gemaakt voor aanpassing van de weg. Het zal me niks verbazen als er voor 2005 ook al plannen in ontwikkeling waren. We zitten nu in 2014. Dat betekent dat er dus al 10 jaar over plannen wordt gesproken, en er nog altijd TOTAAL NIKS aan verandering is geweest! 10 jaar aan onderzoeken, praten en nog eens praten, weer veranderen, opnieuw onderzoeken, etc. Dit is toch absurd, dat hele gepolder heeft ruim 10 jaar aan bakken met geld gekost, en er is nog steeds geen substantiële verbetering in zicht.
:nuts: :wall:
Waarschijnlijk had men meer geld bespaart door het meteen te doen, dan door 10 jaar kletsen...

Gebruikersavatar
JaN34
dorpsstraat
Berichten: 240
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 11:09
Locatie: Hardenberg

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door JaN34 » za 26 apr 2014, 12:01

Chris schreef:...de regio Hardenberg zal zich wel genaaid voelen...
Dat kun je wel zeggen ja. De N340 wordt vanuit Hardenberg gezien qua doorstroming niet verbeterd en de alternatieve route N377 wordt afgewaardeerd... :booooos:

Gebruikersavatar
SilentScreamer
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 5:09
Locatie: Zwolle

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door SilentScreamer » do 08 mei 2014, 2:01

Het is werkelijk van de zotte jongens, zo ontzettend ver in het proces dit nog flikken...

Als ze 10 jaar geleden bedacht hadden dat het geld beter in N35 en openbaar vervoer konden steken, dan was ik het ermee eens geweest, zo hoog is de nood nou ook weer niet.

Maar kijk eens wat er een verspilling is geweest:

42 miljoen ongeveer aan voorbereidingskosten en grondaankoop.
Plus: Alle voorberedingen in Ommen en N36. De rondweg heeft directe voordelen voor de verbinding Twente/Noord-Nederland, maar het beoogde doel van Hardenberg verbinden met Zwolle is nu alsnog weinig waard. De 'knip' in Ommen zelf (N34) en de afwaardering N34 Ommen - Witte Paal zijn dus nu echt nodig om verkeer te vermijden, maar ze krijgen er alleen een andere beroerde verbinding voor terug.

Het handelen van het Rijk met de N36 en van gemeente Ommen is deels te danken aan de onherroepelijkheid van het Provinciaal Inpassingsplan. Nu blijkt dus een groot deel van de investeringen vrij zinloos geweest, en verbeterd de situatie weinig of verslechterd die zelfs voor de automobilist... En dat allemaal omdat zo'n provinciale coalitie (PVV) het ineens in de kop haalt van 'goh, we kunnen allicht wel besparen op die weg' en dat vervolgens de rest van die coalitie denkt: 'he verrek, 100 miljoen euro, daar kunnen we heel veel problemen mee oplossen'. En dan niet verder kijken dan dat. Provinciaal wanbeleid, waarmee de burger wederom zijn vertrouwen in de politiek kwijtraakt (en ditmaal terecht vind ik). Wel verbaasde ik me dat de coalitie niet geklapt is, maar dat de boel nog gesusd en in de doofpot gestopt is. Het gaat helemaal nergens meer over...

De slechte bereikbaarheid hier heeft er wel voor gezorgd dat ik eens elders ga wonen en hier niet blijf hangen...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » di 25 nov 2014, 14:55

Je hoort ook helemaal niks meer over dit project sinds begin 2014... Volgens mij zitten ze allemaal te slapen bij de provincie.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Techum » di 25 nov 2014, 15:05

Kennelijk is het commentaar hierboven dat er teveel wordt gepraat en gecommuniceerd direct omgezet in daden :nuts:

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Rogier » di 25 nov 2014, 15:20

Chris schreef:Je hoort ook helemaal niks meer over dit project sinds begin 2014... Volgens mij zitten ze allemaal te slapen bij de provincie.
Ik denk dat men met de gemeentes aan het onderhandelen om de nieuwe plannen uit te werken.
Waarschijnlijk is een nieuwe inpassingsplan (met MER) noodzakelijk om de nieuwe plannen mogelijk te maken.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman » do 23 apr 2015, 12:13

Inmiddels heeft de provincie het optimalisatiepakket vastgesteld. Opvallend is dat vrijwel alle maatregelen (gelukkig) gedimensioneerd lijken te zijn op de oorspronkelijke plannen. Ook staan er enkele turborotondes voor de N340 in het lijstje, maar helaas geen ongelijkvloerse aansluitingen. Men gaat nu voorlopig schijnbaar geheel uit van een N340 als GOW en doet geen enkele moeite om de N340 alsnog zo veel mogelijk als stroomweg gerealiseerd te krijgen. Met andere woorden: grotendeels terug bij af...

http://www.overijssel.nl/thema%27s/bere ... umenten-8/
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door RSK » do 23 apr 2015, 12:46

^^ Een upgrade beperken tot wat rotondes en geen enkele voorzet voor ongelijkvloers? Doe dan helemaal niets, laat het geld op de bank staan tot er wel genoeg middelen zijn om iets te doen. Dit is gewoon zonde van het geld.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman » do 23 apr 2015, 13:15

Nee, dat valt wel mee. Die ecoducten, turborotondes en fietstunnels staan laag geprioriteerd, dus de kans is klein dat ze toch gerealiseerd kunnen worden. Het Optimalisatiepakket wordt namelijk alleen uitgevoerd als aanbestedingsmeevaller.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door mavas » do 23 apr 2015, 14:03

Kaaiman schreef:Met andere woorden: grotendeels terug bij af...
En inclusief de "verbeteringen" op de N340 heb je zo twee mooie GOW's in een zeer uitgestrekt gebied. Terwijl je eigenlijk binnen zo'n groot gebied toch minstens 1 snelle weg ter beschikking wilt hebben.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Groningen » do 23 apr 2015, 21:40

^^ Alleen de noord-zuid verbinding door Oost-Overijssel (Ommen en verder) is zo min of meer goed te noemen: N36 en N48. Als je daarvandaan richting west wil, moet je over suboptimale verbindingen waar inhalen uiteraard Overijssel-stijl uit den boze is en de Vmax maar niet te hoog is omdat e.e.a. anders niet in het DV-categorietje past. Nee, dit is geen verbetering.

Want vanaf die plaatsen is het een flink eind naar de A28, of eventueel de A1 (welke laatste ook zijn problemen kent). Gelukkig scheelt het wat dat betreft dat Hardenberg en omstreken meer op Almelo is gericht.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman » vr 24 apr 2015, 6:16

De N48 en vooral de N36 is doordeweeks anders helemaal geen snelle of prettige route. En vanwege de vreemde uiteinden bij Ommen en Almelo rij je in feite nog vaak om ook.

Dus eigenlijk ontbeert het hele gebied tussen A37, A50 en A1 fatsoenlijke langeafstandswegen...

De provincie Overijssel heeft plannen genoeg voor de N34, N35, N340, N348 en N377, maar er echt werk van maken en in de buidel tasten: ho maar.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Rogier » vr 19 jun 2015, 21:32

Inmiddels is bekend dat het de besparing waarschijnlijk tientallen miljoenen euro's lager gaat uitvallen, omdat de provincie enorme schadevergoedingen mag gaan betalen.
(Bron: artikel uit de Destentor)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman » vr 19 jun 2015, 21:57

Goh... :facepalm:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N340] [PRJ] upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Jackbauer1350 » za 20 jun 2015, 11:16

Aangezien de N348 dwars door Deventer loopt met alle nieuwbouw van de afgelopen jaren en die rare omweg om Raalte heen met de dubbelnummering N35/N48 een (alternatieve) A48/N48.
Beginnend ten westen van Bathmen op de A1 op de plek waar oorspronkelijk ook het knooppunt was gepland. Vervolgens kruist deze de N344 met een aansluiting. Ten westen van Lettele buigt deze of om vervolgens tussen Heeten en Nieuw Heeten door te gaan met een aansluiting op de N322.
Ten noordwesten van Haarle een knooppunt met de N35 waarna de weg afbuigt richting de N348 om daar op te eindigen ruim ten zuiden van Lemelerveld. De N348 vervolgens richting Ommen opwaarderen en de N48 richting knp Hoogeveen.
Samen met een opgewaardeerde N35 en N340 is er dan een betere ontsluiting voor dat gebied.

(zal wel wat groenen overeindstaande nekharen hebben bezorgd nu maar oké)

Plaats reactie